دامبلدور علیه گاندولف، کدام جادوگر قوی تر است؟

ما تمام تلاش خودمان را انجام می دهیم تا بدانیم کدام جادوگر از قدرت بیشتری برخوردار است دامبلدور هری پاتر یا گاندولف ارباب حلقه ها. وقتی صحبت از جادوگران قدرتمند، مربیان و رهبران بزرگ به میان می‌آید دامبلدور و گاندولف اولین گزینه های مد نظر هستند. ما می‌خواهیم تمامی نقاط برتری این دو را نسبت به دیگر برسی کنیم و ببینیم کدام جادوگر از دیگری برتر است آیا استاد هاگوارتز می‌تواند حریف جادوگر سفید باشد؟ با ما همراه باشید.


۱۰. سن و تجربه: گاندولف

هر دو این جادوگران مثل فرهنگ های قدیمی یک پیر مرد بسیار قدرتمند هستند که هردوی آنها دارای مو ها و ریش بلند هستند. اما امتیاز این بخش به گاندولف می‌رسد او در واقع یک مایار است که حتی قبل از خلقت سرزمین میانه میانه زندگی می‌کرده است و حتی در خلق این سرزمین دخالت داشته است. گاندولف به همراه چهار جادوگر دیگر در سال ١٠٠٠ دوران سوم به سرزمین میانه آمده اند و تا سال ٣٠٢١ دوران سوم در آنجا باقی مانده اند که بیش از ٢٠٠٠ سال است اما دامبلدور تجربه و سنش در برابر گاندولف هیچ نیست او متولد سال ١٨٨١ میلادی است با این حال او حدود بیش از ١ قرن عمر کرده است اما باز جلو تجربه هزاران هزار ساله گاندولف حرفی برای گفتن ندارد.


۹. سبک لباس: دامبلدور

گاندولف با یک لباس ساده و کلاهی خاکستری ظاهری بسیار فروتنانه دارد و باعث می‌شود دشمنانش اورا دست کم بگیرند اما این مورد در مورد آلبوس دامبلدور صدق نمی کند.

او لباس های بسیار جذاب و گیرا ای را به تن می‌کند از لباسی که او را شبیه گاندولف می‌کند گرفته تا لباس های رنگی و…  هرچند گاندولف هنگامی که دوباره در قالب گاندولف سفید برگشت لباس های زیبا تری را بر تن داشت اما این لباس نمی تواند جلوی کلکسیون دامبلدور حرفی برای گفتن داشته باشد. از نظر ظاهری دامبلدور بسیار برتر از گاندولف است و او بر خلاف گاندولف به ظاهر خود اهمیت می‌دهد و شخصیتی مخاطب پسند تر دارد.


۸. دشمنان: گاندولف

هر قهرمان بزرگ نیاز به دشمنی قدرتمند و خبیث دارد و شرور های این دو بسیار جذاب و قدرتمند هستند. بزرگترین دشمنان دامبلدور گرندل والد و لرد ولدمورت می باشند که هردو بسیار پر طرفدار هستند و با یک سرچ ساده میتوانید راجب این دو شخصیت اطلاعاتی را جمع آوری کنید و به قدرت آنها پی ببرید.

بزرگ ترین دشمنان گاندولف نیز سائورون ارباب تاریکی، سارومان سفید و پادشاه جادوگر آنگمار هستند که از خیلی لحاظ نسبت به دشمنان دامبلدور برتری دارند و قدرت آنان بیشتر است و تهدیدی برای کل سرزمین میانه هستند و هزاران سال این سرزمین را رنج داده اند. پس امتیاز این بخش نیز به گاندولف می رسد.


۷. سلاح: دامبلدور

جادوگران به سلاح های جادویی خود نیز معروف هستند همچنین آنان گاهی سلاح های خود را به قهرمانان می‌دهند. در کل گاندولف دو سلاح ویژه دارد یکی شمشیر او که به راحتی می‌تواند موجودات قدرتمندی را از پا در آورد مانند ترول ها و عصای او که باعث شد بتواند همزمان چندین نازگول را شکست دهد، به سارومان در نبرد های ذهنی آسیب برساند و حتی با طلسم های خود زمان را به عقب ببرد و پادشاه جادوگر آنگمار را عقب براند.

اما این دو سلاح در جلوی چوب دستی ساخته مرگ هیچ نیستند. این چوب دستی چوب دست کهن نام دارد و خود مرگ آن را ساخته است و برترین چوب دستی جهان هری پاتر نام دارد. اگر چه ممکن است به اندازه حلقه یگانه نیرومند نباشد اما مطمئنا از سلاح های گاندولف برتر است.


۶. مهارت مبارزه: گاندولف

هردوی این شخصیت ها با پیوستن به جنبش های خوب مربوطه بسیار از یک جادوگر فراتر رفته اند. دامبلدور شاید در دوئل جادویی کردن بتواند از گاندولف فراتر برود اما ما باید یک مبارزه همه جانبه را در نظر بگیریم. گاندولف معمولا خود را در میدان نبرد می اندازد و با شمشیر و عصای خود خود اورک ها را به راحتی می‌کشد و آنها را پس می‌زند.

اما بزرگ ترین شاهکار نبرد گاندولف که یکی از بزرگترین نبرد های تاریخ سینما در ٢٠ سال گذشته است ما داریم در مورد نبرد گاندولف با بالروگ ( مایار سقوط کرده ای که شبیه هیولا است) صحبت میکنیم امتیاز نبرد نیز به گاندولف می‌رسد.


۵. رهبری: دامبلدور

تقریبا می‌توان گفت همه جادوگران عاقل و دانا هستند و توصیه های عالی و به جایی را می‌دهند گاندولف و دامبلدور هردو از این مستثنی نیستند. ولی دامبلدور از گاندولف رتبه بالاتری در این زمینه دارد اما به معنای این نیست که گاندولف تجربه رهبری ندارد او بار ها گروه های مختلفی را رهبری کرده است اما دامبلدور در این بخش از او بالاتر است او رئیس مدرسه هاگوارتز است و همچنین رهبر محفل ققنوس. این ها نشان می‌دهد تجربه و قوت رهبری دامبلدور از گاندولف بیشتر است.


۴. دانش باستان: گاندولف

همین طور که در بخش های بالاتر اشاره شد سن گاندولف به قبل از ساخته شدن سرزمین میانه بر می‌گردد و این سن زیاد باعث می‌شود او مزایا ای را در این مسابقه داشته باشد. جادوگران همیشه با معلومات خود به قهرمان داستان توصیه هایی را می‌کنند که بسیار مفید است (گاندولف به فرودو و آراگورن و دامبلدور به هری پاتر).

این بخش نیز به گاندولف می‌رسد زیرا او با سن طولانی خود و درس هایی که از مانود استادش (برترین والار) گرفته است می‌تواند در این بخش نیز بر دامبلدور غلبه کند. البته دامبلدور هم یک کتاب خانه بسیار بزرگ در اختیار دارد که بیشتر آنها را مطالعه کرده است، اما باز هم دانش باستانی او به پای گاندولف نمی رسد.


۳. حضور در رسانه: دامبلدور

دامبلدور تقریبا دو برابر گاندولف در رسانه ها حضور داشته است او در هشت فیلم هری پاتر و دو فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها حضور داشته است (هرچند قرار است سه فیلم دیگر از جانوران شگفت انگیز ساخته شود) اما گاندولف حضور کمتری دارد او فقط در سگانه ارباب حلقه ها و هابیت ظاهر شده است شاید همین امر باشد که خیلی ها او را دست کم می‌گیرند. اما او در رمان های طولانی زیادی مانند سیلیماریون و افسانه های ناتمام حضور دارد (که امیدواریم از آنها فیلم هایی ساخته شود) اما دامبلدور در زمینه فیلم ها بیشتر از گاندولف امتیاز می‌گیرد و بدون رقیب این بخش را مال خود می‌کند.


۲. جادو: گاندولف

سرانجام به مهم ترین بخش این مقایسه می‌رسیم. واقعا چه کسی قدرت جادویی بیشتری دارد؟ این سوال به این دلیل سخت است که هردوی این جادوگران قدرت بسیاری را دارند اما این امتیاز باید به گاندولف برسد. هرچند دامبلدور یک موجود استثنایی است و هوش فراوان و جادو های قدرتمند را دارد، اما او یک فانی است و روزی می‌میرد و جادوی او نمی تواند باعث زنده شدن او شود بلعکس گاندولف یک موجود فرشته مانند است و در واقعیت او از جادو ساخته شده است.

هرچند این دو در این بخش به هم نزدیک هستند اما در نهایت گاندولف قدرت بیشتری نسبت به دامبلدور برخوردار است. جادوی او آنقدر قدرتمند است که پس از نبرد با بالروگ توانست خود را بازیابی کند اما دامبلدور نتوانست این کار را انجام دهد. یک نکته که لازم به ذکر است این است که پنج ایستاری اجازه ندارند از قدرت کامل خود استفاده کنند و ماموریت آنها کمک به مردم سرزمین میانه در برابر سائورون است.


۱. نتیجه: گاندولف

این پیروزی با نتیجه پنج بر چهار نصیب گندالف می شود. گرچه این یک مسابقه نزدیک بود، اما ما فکر می کنیم که سوار سفید از حکیم ساکن جهان هری پاتر قدرتمندتر است. اما نظر شما چیست؟ آیا ما هیچ یک از مقوله ها را به شخص اشتباه داده ایم؟ یا باید موارد خاص دیگری نیز داشته باشد؟ در این مورد نظرات و توضیحات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: screenrant


مترجم: امیررضا حسینی


74 Comments
  1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    کامنت اول
    موافقم

  2. Randall spector کاربر می‌گوید

    کامنت دوم توسط کینگ زیمو به کمک رندال فتح شد
    مقاله خوبی بود

  3. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود منم موافقم کسی که دشمنش ارباب تاریکی باشه از دامبلدور قویتره

  4. Attack titan کاربر می‌گوید

    چرا نویسنده های دیگر سایت به جز جناب حسینی و قاسمی و خود ادمین هیچی نمینویسن

  5. king venom کاربر می‌گوید

    مقاله جالبی بود و با نتیجش کاملا موافقم

  6. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    این سایت از روز های اوج هم فراتر رفته به طوری که دیروز سه مقاله در ۲۴ ساعت منتشر کرد!
    با مقاله هم موافقم قطعا گاندلوف قوی تره

  7. امیررضا حسینی کاربر می‌گوید

    سلام
    بسیار ممنون از دوستان عزیز بابت نظر هاشون یه بسیار ارزشمند هست

  8. Spidey کاربر می‌گوید

    اگه بگم این سوال همیشه تو ذهنم بوده است دروغ نگفتم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      کدوم سوال؟

  9. Spidey کاربر می‌گوید

    دامبلدور قوی تر است یا گاندولف

  10. Spidey کاربر می‌گوید

    ادمین به نظرشما ققنوس قویتر است یا سیمرغ

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      سیمرغ دیگه قفنوس مارول رو میگین؟

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      در اساطیر؟ سیمرغ.

    3. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

      فونیکس فورس با تفکر سیمرغ رو از هستی پاک می‌کنه

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        به همین آسانی که میگید نیست. سیمرغ هم یک نهاد انتزاعی است.

  11. Spidey کاربر می‌گوید

    بله طور کلی اساطیر و کنیم

  12. Spidey کاربر می‌گوید

    میشه گفت هر دو جاودانه هستند به گفته خود آفرینش را دیدند و یا از زمان آفرینش حضور داشتند ولی سیمرغ چیزهای بیشتری میدونم ققنوس جین گری رو تبدیل به یک نیمه خدا می کند بایگانی وقتی با یکی از ادغام بشه بسیار قدرتمند میشه ولی یه عیب داره بدون میزبان راحت میمیره

  13. SBH کاربر می‌گوید

    هردو رو واقعا دوست دارم مخصوصا دابمبلدور ……..یکم مخالفم با نتیجه چون دامبلدور توی ورد ها و دانش جادویی قویتره و اگر خشمگین بشه میتونه راحت گاندلوف رو بکشه…………اما بازم هردو واقعا شخصیت های عالی ای هستن

  14. sabokaei کاربر می‌گوید

    ببخشید میشه لطفا کمیکی که کازمیک آرمور، ماندراک رو شکست میده به همراه شماره جلدش بگید

    1. SBH کاربر می‌گوید

      فاینال کراسیس : سوپرمن فراتر :جلد اول

  15. Mhd.k کاربر می‌گوید

    نمیدونم چرا جادو رو دادین به گاندولف کلا تنها چیزی که توی سری فیلم هاش دیدیم فقط یه چوب داشت که سرش نور میداد نمیدونم گاندولف جلو دامبلدور چیکار میخواد بکنه دامبلدور که این همه ورد و جادو های مختلف بلده با اون سلاح خفنش( که قوی ترین چوب جادو هست )
    دلیل نمیشه که چون گاندولف میتونه دوباره به زندگی برگرده قوی تر از دامبلدور باشه دامبلدور راحت میتونه اونو تسلیم خودش کنه
    فقط یه چیز دیگه هم بگم گریندل والد با اون عظمتش از دامبلدور میترسید حتی اون رو هم جناب دامبلدور صدا میکرد!!

  16. امیررضا حسینی کاربر می‌گوید

    در جواب sbh اگر مقاله رو کامل بخونید به قدرت حقیقی گاندولف پی خواهید برد

  17. شایان اریا کاربر می‌گوید

    چرا نظر من تایید نشده اخه
    اینم ایمیل اگ به خاطر ایمیل بوده

  18. امیررضا حسینی کاربر می‌گوید

    در جواب کاربر Mhd.k
    عزیز شما برو اون تیکه نبرد با سارومان توی بازگشت پادشاه رو ببین میدونی که گاندولف ورد های قوی ای رو داره
    یه تیکه دیگه هم که توی ایران سانسور شده نبردش با پادشاه جادوگر آنگمار هست که زمان رو به عقب بر میگردونه
    توی هابیت وقتی گاندولف خاکستری بود با خود سائورون جنگید ( گاندولف اجازه نداشت از قدرت کاملش استفاده کنه)
    همین طور به راحتی آزوگ بدنام رو شکست داد و گابلین کینگ رو کشت
    و راجب اون جریان ترس هم باید بگم لرد تاریکی سائورون از گاندولف می‌ترسید و توی رمان ها گفته بزرگ ترین دشمنش گاندولفه
    همین طور گاندولف با جادو های خودش یه بالروگ رو کشت و به زندگی بازگشت

    1. Mhd.k کاربر می‌گوید

      میدونید یکی از دلایلی که توی مقالتون هم آوردید همون دیده شدن توی رسانه هس ولی برعکس این درباره دامبلدور صدق میکنه چون توی هیچکدوم از فیلمهاش ما ندیدیم که دامبلدور چندتا مبارزه به نمایش بزاره( البته تو یه قسمت یه مبارزه با ولدمورت داشت)
      شما خودتون فکر کنید میبینید دلیل کافی برای برنده شدن دامبلدور وجود داره
      اون چوب جادو کم چیزی نیس فکرش رو بکنید قوی ترین چوب جادو ساخته شده توسط مرگ که دیدید ولدمورت با اون چه کارایی شیطانی که نکرد
      که حالا خود ولدمورت که قوی ترین ساحره تاریکی بود توسط هری پاتر با همون چوب جادو نابود شد که سطح قدرت هری رو نشون میده که تونست با اون چوب جادو لرد ولدمورت رو نابود کنه دیگه به نظرتون دامبلدور که استاد استادان هری هست چه قدرتی داره اونم با قوی ترین چوب جادو!
      و اونجا هم گفتید سائورون از گاندولف میترسه فک کنم جوک گفتید 😂 حالا مبارزه شون هم بگیم حق نداشته از کل قدرتش استفاده کنه دیدید که سائورون به چه راحتی چوب دست گاندولف رو پودر کرد
      توی صحنه مبارزه با ازوگ شکست کجا بود؟؟!
      من فقط دیدم که از دست آزوگ و سربازاش فرار کرد دیگه نمیدونم شکست آزوگ رو اونم به راحتی از کجا آوردید
      من نمیخوام گاندولف رو دست کم بگیرم میدونم که خیلی قوی هست ولی فک نکنم ایجاد نور کور کننده و ایجاد آتش که خاموش نمیشه و فراخواندن نصو ها بتونه جلو دامبلدور کاری از پیش ببره
      ضمنا ورد های قوی؟؟؟؟ من رمان ارباب حلقه ها رو هم خوندم در کل ورد هایی که من ازش دیدم
      چوب دست سارومان رو با یه ورد شکست ولی عمرا بتونه روی چوب جادو دامبلدور تاثیری بزاره
      میتونه با یه دستور خاص میتونه حلقه ای از دود درست کنه که دور یه محوطه مشخص بچرخه
      اون ایجاد نور کور کننده هم روی سربازان تاریکی اثر داره نه روی دامبلدور
      یه ورد دیگه هم داره که میتونه باهاش در ها رو باز و بسته کنه که مطمئنا توی نبرد با دامبلدور خیلی به دردش میخوره 😐👌🏻
      و چندتا ورد مربوط به کنترل آتش….
      حالا خودتون قضاوت کنید با این قدرت ها گاندولف حریف دامبلدور میشه؟

      1. Mohammad کاربر می‌گوید

        درباره نبرد گاندولف با دامبلدور نیازی به بحث نیست قطعا گاندول به راحتی دامبلدور رو شکست میده
        مشکل اینجاست که سازنده ها توی فیلم ارباب حلقه ها و هابیت قدرت اصلی گاندولف رو نشون ندادن و تو فقط بر اساس فیلما داری به قضیه نگاه میکنی نه واقعیت داستان
        دامبلدور ی انسان عادیه که فقط چندتا ورد بلده اما گاندلف اندازه مو های سر دامبلدور ماجراجویی کرده که ما فقط ارباب حلقه ها و هابیت رو دیدیم 🙂
        نکته خنده دار اینه که دشمنای دامبلدور رو با دشمنای فوق قدرتمند گاندولف مقایسه کردی DDD:
        ویچ کینگ و سائرون به تنهایی کل دنیای هری پاتر رو نابود میکنن دوست عزیز
        گاندولف جادوی آن چنانی از خودش نشون نداد چون نیازی به اینکار نبود وگرنه اگه لازم باشه توانایی جابه جایی زمان رو هم داره :))) همین قابلیت خداگونه گاندولف نشون میده که چقدر از دامبلدور سر تره.

        متاسفانه فقط نور عصای گاندولف رو دیدی و بقیه چیزا رو نادیده گرفتی، هر چند این نور سوارای سیاه و اژدها هارو فراری داد که یک لشکر رو حریف بودن تعجب میکنم چطور این قضیه رو خیلی کوچیک میشماری
        مبارزه گاندولف با سائرون توی قلعه دول گلدور ی مبارزه جادویی بوده که قدرت فوق العاده گاندولف رو نشون میده، درسته که شکست خورد اما با توجه به اینکه سائرون به تنهایی کل دنیای هری پاتر رو نابود میکنه کار بزرگی انجام داد.

  19. امیررضا حسینی کاربر می‌گوید

    البته مبارزه نزدیکه و برد دامبلدور هم احتمالش کم نیست

  20. شایان اریا کاربر می‌گوید

    سلام خدمت شما دوستان عزیر بنده خواستم چند نکته رو به عرض کاربرا برسونم
    دیروز یه نقد رو مقاله داشتم که تایید نشد و دیگ نمینویسم
    در مقایسه گندالف نه گاندلوف باید عرض کنم ک گندالف به راحتی برندس
    خطاب به کاربر mhdاون صحنه که چوب گندالف شکسته شد اون شخص ویچ کینگ بودنهساعرون در ضمن تحریف پیتر جکسون بود ودر کتاب اصلا همچین چیزی نبوده
    گندالف از نژاد اینور هست و قبل از خلقت اردا نه حتی سرزمین میانه وجود داشته ویک مایا محسوب میشه مثل ساعرون و با ملکور و مانوه هم از یک نژاده اما ضعیفتر
    گندالف عمرش چیزی بین ۱۰تا۲۰هزار ساله در برابر یه انسان فانی مث دامبلدور
    گندالف اصلا جادو گر نیس و هبچ وردی هم تو کتاب نیس نشان بر اینک شما اصلا کتاب رو نخوندی و اون صحنه تحریف پیتر جکسون
    گندالف یه روح اینور هست که به علت مهارت در اتیش بازی بهش جادو.گر میگفتند
    گندالف علاوه بر سلاح های نامبرده حلقه قدرت هم داره ک الفا بهش دادن
    گندالف غیر قابل نابودیه
    و اینک بگممم گندالف توی فیلم به مراتب ضعیفتر از کتاب
    واما تیر اخر
    ولدمورد حتی نتونست یه مدرسه راهنمایی رو بگیره و قویترین دشمن دامبلدور حساب میشه
    ساعرون کل سرزمین میانه رو گرفت
    و گندالف جلوشو رو گرفت

    1. Mhd.k کاربر می‌گوید

      اول بگم مثل اینکه شما کلا یه فضای دیگه سیر میکنی
      اونجا که چوب دست گاندولف شکست توی قسمت مبارزه با سائورون بود وقتی گاندولف وارد قلعه شد بعد با آزوگ رو به رو شد وقتی از دست آزوگ فرار کرد سائورون سر راهش سبز شد بعد هم با هم دیگه وارد نبرد شدن چوب دست گاندولف پودر شد
      دوم اینکه من در جواب آقای حسینی گفتم که فکر میکردن گاندولف ورد های قوی داره شما هم زیاده روی کردید که هیچ وردی نداره اون وقتی که چوب دست سارومان رو شکوند یه دستور خاص گفت
      چندتا ورد هم واسه باز و بسته کردن در ها و امنیت مکانی داره محض اطلاع
      سوم اینکه ولدمورت نتونست مدرسه رو بگیره چون یه ارتش جادوگر توش بود خودتون هم اگر دیده بودین ولدمورت بعد از اینکه چند نفر رو یار خودش کرد به مدرسه حمله کرد اونم با قوی ترین چوب جادو

      چهارم اینکه اون بچه ۱۶ ساله محض اطلاع با قوی ترین چوب جادو در حالی که ولدمورت بی دفاع بود ولدمورت رو نابود کرد پیشنهاد میکنم دوباره قسمت آخر هری پاتر رو ببینین
      ضمنا قدرت ذاتی خود هری پاتر رو هم دست کم نگیرید به هر حال این فیلم فیلم هری پاتر بوده و داستان هم داستان هر پاتر نه دامبلدور

      1. Mohammad کاربر می‌گوید

        کاربر mhd مثل اینکه شما اصلا فیلم ارباب حلقه ها رو ندیدی فقط هابیت رو دیدی!!
        گاندولف توی قسمت سوم یعنی بازگشت پادشاه وقتی ویچ کینگ (پادشاه جادو پیشه آنگمار) بهش حمله کرد چوبش شکست.
        توی فیلم هابیت هم ی در برابر سائرون چوبش شکسته شد اما تو فقط از ماجرای فیلم هابیت خبرداری و هیچ اطلاعی از برخورد گاندولف و ویچ کینگ نداری
        پیشنهاد میدم اول برو سه گانه ارباب حلقه ها رو ببین بعدش بگو دامبلدور از گاندولف قوی تره، تو هنوز فیلمو ندیدی و داری قضاوت میکنی؟ D:

  21. شایان اریا کاربر می‌گوید

    خطاب به کاربرmhdkگریندوالد عظمتش کجا بود؟ولدمورد همون طور ک فتم یه مدره رو نتونست بگیره از یه بچه ۱۶ساله شکست خورد
    ساعرون طبق تخمین ۸۰درصد جمعیت الفای سرزمین رو کشته یا به ارک تبدیل کرده
    فن بوی بازی درنیاریم وقتی اطلاعتمون کامل نیست
    رمان های هری پاتر نوشته رولینگ برای بچه ها نوشته شده در مقابل هابیت مثلا بازم از هابیت خیلی بچگانه تره
    درمقایسه ویلن ها هم بگم
    ساعرون از دوران اول خدمتکار ملکور بود و تا دوران سوم سال ۳۰۰۰داشت الف میکشته کل سرزمین میانه رو گرفت کل قلمرو انسای نمه رو نور رو به فنا دا
    امپراطور در جنگ ستارگان ۳۰سال امپراطور یک کهکشان بود
    ثانوس نصف جهان رو نابود کرد
    ولدمورد یه دبیرستانو نگرفت و با جاروپرواز میکنه

    1. Mhd.k کاربر می‌گوید

      و اینکه بگم اون موقع که سائورون پرید توی سرزمین میانه چندتا جادوگر اونجا بود ها؟؟؟
      شما بیشتر از چندتا ارتش کوچیک انسان های معمولی کسی دیگه رو دیدی؟
      بعد از اینکه دیگه کم کم سرزمین میانه داشت نابود میشد گاندولف رو فرستادن

    2. محمدرضا کاربر می‌گوید

      ببین اولا ولدمورد نه ولدمورت دوما اون مدرسه ای که میگی ولدمورت مستقیم مبارزه نکرد که مرگ خوار هارو فرستاد و تو مدرسه هم مک گونگال و اسپوارت چ ارتش دامبلدور بودن و

  22. امیررضا حسینی کاربر می‌گوید

    کاربر mhd.k
    اول که آقا شایان جوابت رو داد
    دوم مقایسه همه جانبه هست فقط فیلما نیستن
    سوم گاندولف اگر از همه قدرت استفاده کنه از طرف مانوه استادش مجازات میشه
    سوم من امتیاز سلاح رو به دامبلدور دادم
    چهارم خوبه خودتون گفتید از گاندولف می‌ترسه حتی بنظرم در دوران اول هم نبردی داشتن که به بیشتر گاندولف پیروز بوده ( دقیق نمیدونم) و این نشان دهنده قدرت گاندولفه و اون از مرگ ترس نداره چون جاودان هست و میتونه خودشو زنده کنه
    پنجم تونست به راحتی آزوگ و سربازانش رو عقب برونه بعدش سائورون اومد و شکستش داد
    ششم شما هم احترام خودتون رو نگه دارین و به شخصیتی که ازشون خوشت نمیاد توهین نکنید

    1. Mhd.k کاربر می‌گوید

      من هر چی میگم شما دوباره حرف خودتون رو میزنید
      اول اینکه سائورون ترسی از گاندولف نداشت توی اولین مبارکشان برای بار هزارم میگم کلا نبردشون ۳۰ ثانیه طول کشید اونم با برد سائرون
      واینکه سائورون اون موقع که اومد سرزمین میانه رو به خاک و خون کشیده با حلقه قدرتمند خودش اومد

      در مورد مبارزه سائرون و گاندولف هم اصلا من دیگه نمیگم خودتون ببینید👇🏻

      https://www.aparat.com/v/c2BAP/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%86_%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87_%DA%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%84%D9%81

      ضمنا من نمیدونم کجا بی احترامی کردم که شما انقدر بهت برخورده من هیچ وقت براساس علایق خودم حرف نمیزنم اتفاقا گاندولف یکی از شخصیت هایه که من بهش علاقه دارم نمیدونم کجا من بهش توهین کردم که شما میگید ولی در کل حرف من اینه این مبارزه نزدیک به نفع دامبلدور تموم میشه

    2. محمدرضا کاربر می‌گوید

      دامبلدور هم از مرگ نمیترسید و دیدی که خودشو فدا کرد بخاطر شکست لرد سیاه

  23. Spidey کاربر می‌گوید

    حالا ادمین سیمرغ اساطیر و ققنوس مارول نیجه چطور باید بشود

    1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

      داش سیمرغ صدبار قویتره

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      این سوالتون جوابش معلومه سبمرغ اساطیر قویتره سیمرغ سومین موجود قدرتمند اساطیر ایرانه البته این نظر بنده هست

      1. Spidey کاربر می‌گوید

        ققنوس مارول در نظرم بود

  24. Spidey کاربر می‌گوید

    اگرچه در شاهنامه سیمرغ به منزلهٔ موجودی مادی تصویر می‌شود، اما صفات و ویژگی‌های کاملاً فراطبیعی دارد. ارتباط او با این جهان تنها از طریق زال است. به یکی از امشاسپندان یا ایزدان یا فرشتگان می‌ماند که ارتباط گهگاهشان با این جهان، دلیل تعلق آن‌ها با جهان مادی نیست.سیمرغ مظهر «خرد» تمام و بی نقص است که پاسخ تمام پرسش‌ها را در خود دارد،
    حالا ققنوس
    توانایی‌های گسترده در بکارگیری ماده و انرژی[۱]
    دورآگاهی و دورجنبی قدرتمند
    جذب انرژی کیهانی
    بکارگیری نیروی حیات
    پیشگویی و آگاهی کیهانی
    فال اموات
    جاودانگی
    آتش کیهانی
    او که از ناحیه پوچ مابین وضعیت موجود زاده شده‌است به عنوان فرزند جهان و یکی از کهن‌ترین و قدرتمندترین نیروهای کیهانی در جهان به‌شمار می‌رود. فینکس فورس یک نهاد کیهانی بسیار قدرتمند، موجودیتی تغییرناپذیر، جاودانه و نمایانگر تمامی اشکال حیات در زمان حال و آینده است. او گهگاه برای زندگی میزبانی انتخاب می‌کند، و نیروی عظیم خود را به او اعطا می‌نماید ادمین اگه عیبی داره لطفاً اصلاح کنید

    1. Randall spector کاربر می‌گوید

      ببخشید ولی این به دامبلدور چه ربطی داره ؟
      لطفا در مورو موضوع مقاله ی مورد نظر کامنت بگذارید و اسپم ندید

  25. شایان اریا کاربر می‌گوید

    خطاب به کاربر نوب mhd
    باشه اصا دامبلدور قوی تره اکی
    در رابطه با ارتش کوچک انسان ها که گفتی
    الفا نامیرا هستن مثلا هرکدوم حدود چند هزار سال عمر دارن
    وخیلی راحت تعداد زیادی بچه دارن ولی ما میبینیم ک تعداد الفا حتی از انسان ها هم کمتره چرا ؟ساعورن
    نومه نور قوی ترین انسان بودن که کلا ساعرون به فنا داداونا رو
    ارتش های فرزندان فیانور و خود فیانور
    ارتش دوریات
    لشکر فینرود
    سرزمین گوندولین
    روهان
    گاندور
    سرزمین های دورف ها
    و….
    رو نابود کرد
    بازم میگم گندالف نه گاندولف مایا هست یه نوع روحه مث فرشته ها اصلا تخریب نمیشه حالا قضاوت باخودتون
    درضمن یه سوال
    به نظرتون ساعرون قوی تره یا ولدمورد و گریندال والد باهم؟

    1. Mhd.k کاربر می‌گوید

      خب شما فکر کنم گیرندلوالد رو کامل نمیشناسین
      اگر کتاب های هری پاتر رو خونده باشید
      گلرت گیرندلوالد یک دانش آموز اخراجی از مدرسه دورمسترانگ هس و چون از جادوی سیاه استفاده میکرد و انقدر قوی بوده که حتی ۲ تا از استادانش و چندین نفر از همکلاسی هاش رو کشت و به خاطر همین از مدرسه اخراج میشه توی یه برحه زمانی از زندگیش با آلبوس دامبلدور آشنا میشه و به هم نزدیک میشن رفاقتشون از برادری هم بیشتر توی این مدت با هم کار میکردن با هم دیگه هم جادو های مختلف رو یاد میگرفتن . سر یه موضوعی یه خصومتی بین آلبوس و برادرش پیش میاد آلبوس و گلرت با ابرفورث وارد نبرد میشن طی این نبرد گلرت از جادوی سیاه استفاده میکنه و باعث مرگ ابرفورث
      میشه دامبلدور هم که از مرگ برادرش خیلی ناراحت بود رابطه اش رو با گلرت قطع میکنه بعد گلرت میره و دنبال ابرچوب دستی میگرده بعد از اینکه پیداش میکنه شروع به جرم جنایت میکنه
      خلاصه کنم بعد طی نبردی با دامبلدور ازش شکست میخوره ( کم چیزی نیستا فک کنید گیرندلوالد با ابر چوب دست علیه دامبلدور!) بعد دیگه ابر چوب دستی به دامبلدور میرسه
      دوم
      من هرچی بگم شما حرف خودتون رو میزنید
      ببینید کلی باهاتون حرف بزنم
      عنوان مقاله چیه؟ کدام جادو گر قوی تر است.
      جادوگر هم اصلی ترین کارش جادو هس
      خب من توی کامنت های قبلی کلی دلیل آووردم که جادوی دامبلدور قوی تر از گاندالف هست حالا بیایم یه بار دیگه مقایسه کنیم
      قدرت های دامبلدور:
      ذهن بسیار بسیار قدرتمند و توانایی درک و استفاده از جادو های مختلف
      قدرت جادویی بالا
      کنترل طلسم های مدرن
      دفاع با نیروی ذهنی
      توانایی کنترل ماده
      ذهن خوانی
      کنترل آتش جادویی
      تله پورت
      تله پاتی

      قدرت های گاندالف :
      دانش عظیم
      عمر جاودان
      جادو های مرتبط به آتش
      توانایی ایجاد آتش حتی در هوای طوفانی
      توانایی احضار نصو ها
      دور جنبی
      یه توانایی هم داره هم خیلی اطلاعاتی ازش ندارم میتونه خودش یه جا باشه و روحش هم یجا حالا نمیدونم شایدم یه جور دیگه هس

      خب حالا خودتون مقایسه کنید من دیگه حرفی ندارم

      1. محمدرضا کاربر می‌گوید

        نه داش تو اون نبرد داداش دامبلدور نمرد ک
        آریانا خواهرش مرد
        ابرفروت تو جلد آخر به هری کمک کرد بره تو هاگوارتر

    2. Mhd.k کاربر می‌گوید

      ضمنا عمر جاودانه گاندالف برتری خوبی هست ولی اگر حریف مقابل قوی تر باشه راحت میتونه طرف رو زندانی کنه دقیقا مثل همون کاری که سارومان کرد که البته گاندالف تونست فرار کنه

    3. Mhd.k کاربر می‌گوید

      از طرز حرف زدنتون معلومه که وقتی کم میارین شروع میکنید به بی احترامی نمیدونم شما که جزء تعصب توی وجودتون هیچی نیس چرا بیخود حرف میزنید

  26. شایان اریا کاربر می‌گوید

    الحق ک نوبی
    دوستان جوابش رو بدین

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      من اگه چیزی از این دو جادوگر میدونستم میگفتم😂😂😂😂

    2. Mhd.k کاربر می‌گوید

      ها تو خوبی بی برو ساندویچی سس خوردن یاد بگیر

    3. Mhd.k کاربر می‌گوید

      خطاب به نوب النوابین
      تو که اطلاعاتت از بچه ۱۲ ساله ایی که میشینه فیلم نگا میکنه کمتره همون بهتر که وارد مسائلی که از گنجایش مغزت بیشتره نشی بچه جون

      1. Attack titan کاربر می‌گوید

        منظورتون منم

        1. Mhd.k کاربر می‌گوید

          خیر

        2. Mhd.k کاربر می‌گوید

          خیر منظورم شما نیستید

      2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        شماره یک باید به نظر بقیه احتران بذاربن شماره دو گاندولف خیلی قدرتمنده این نبرد نزدیکه و انتخاب بینشون سخته اما مقاله دلیل آورده

        1. Randall spector کاربر می‌گوید

          همین که میگید گاندولف قویتره سطح اطلاعات شما رو نشان میده

        2. Mhd.k کاربر می‌گوید

          من تا جایی که امکان داشت احترام طرف مقابلم رو نگه داشتم ولی خودشون رعایت نکردن

      3. Randall spector کاربر می‌گوید

        جاست دامبلدور
        👍👍👍👍 قطفا از نظر جادو دامبلدور فدرتمند تر هست و جادو های بیشتر و قدرتمند تری داره

        1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

          این نبرد نزدیکه
          منم ممیگه به اندازه سر ناخن گاندولف قویتره ولی دامبلدور هم کم کسی نیست و اگه شرایط به نفعش باشه و بخواد از طلسم های قوی اش استفاده کنه برندس
          از نظر طرفداری دامبلدور قویتره و طرفدار بیشتری داره

          1. Randall spector کاربر می‌گوید

            من هم نمیگم دامبلدور حتما برنده هست ولی نیگم قطعا در زمینه جادو برتر هست

  27. Mhd.k کاربر می‌گوید

    ضمنا آقای حسینی پیشنهاد میکنم این مقاله رو بخونید👇🏻🙃

    https://irunisenter.com/2021/03/رتبه-بندی-٢٠-موجود-قدرتمند-ارباب-حلقه-ه/

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      خبر دارین خود اقای حسینی مقاله رو نوشتن

      1. Mhd.k کاربر می‌گوید

        میدونم ولی حالا مثل اینکه نظرشون تغییر کرده گاندالف رو از سائورون قوی تر میدونن

  28. یک تعصبی کاربر می‌گوید

    نظرم:با اختلاف کمی گاندولف

  29. Randall spector کاربر می‌گوید

    جالب ارباب حلقه های تالکین رو بزرگسالانه میدونید ولی ورس هری پاتر که از زندانی ازکابان به بعد کاملا دارک بود رو بچه گانه میدونید 😂😂😂😂
    اون مدرسه ای که ولدمورت نتونست پس بگیره پر از جادوگران با تجربه و سربازان خود اونجا بود
    تقریبا برای هر چیزی در این سری یک جادو هست و یا طلسم هست خودتون بهتر میدونید که در زمان هم میتونند سفر کنند

  30. یک تعصبی کاربر می‌گوید

    #اسپایدی #اتک_تیتان
    داش اسپایدی و اتک تیتان از اساطیر چین سوال داشتی کی قویتره
    ۱-ققوس
    ۲-الهه ها(تانگو نوا.نیو کوا.پانگو.هولی جینگ)
    ۳-ابرقهرمان ها و نینجاها(بااینکه در دنیای واقعی وجود دارن نینجاها اما در اساطیر قوی بودن)
    ۴-ارواح و عجیب الخلقه هاشون
    ۵-اژدها
    طبق داستانی که خوندم اژدهایان زیاد شکست میخوردن
    البته بگم فرشته مرگ در الهه هاس
    اون خرگوش یشمی حد اصلی قدرتش معلوم نیس یبار از چند نینجا شکست میخوره یکبار در حد شانگو میشه
    اون شن نونگ و هشت فناناپذیر نیز همینطور شکل خرگوش یشمی هستن که چون اساطیر بودا و شینتو هستن در ژاپن نیز هست

    1. Spidey کاربر می‌گوید

      دمت گرم یکی بالاخره جواب مارا داد

  31. یک تعصبی کاربر می‌گوید

    یچیز خوف و خفن
    فکر کنید یک زمان تمام غول های انیمیشن و فیلم کراس اوور داشته باشن یا ترکیب بشن
    خودتون ببینید:انیمه + مانستروس+ورس های مارول و دیسی+ورس هری پاتر+انیمیشن های دیزنی و وارنر و آثار سریالی و فیلمی+نیکلودن+ورس های گیمینگ

    1. Mhd.k کاربر می‌گوید

      این ورس های گیمینگ خودش خیلی محتوا داره دیگه جدیدا دارن هر چی کاراکتر پیدا میکنن میریزن تو بازیا
      مثل فورتنایت یا اپکس لجند و ….

  32. ناشناس کاربر می‌گوید

    من کاملا با حرف های Mhd.k موافقم

  33. ناشناس کاربر می‌گوید

    خطاب به Mhd.k : بالاخره یکی اومد که حرف های دلمون رو زد

  34. ناشناس کاربر می‌گوید

    خطاب به mhd.k : آفرین

  35. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    سلام.
    من اون موقع که مقاله اومده بود شناختی نسبت به دامبلدور نداشتم بنابراین نظر ندادم. الان اما تا حدی میشناسمش.
    خب راستش من با نتیجه موافقم فکر میکنم گاندولف قویتره حالا نویسنده خوب مقاله به مهمترین دلایل اشاره کرده ولی دامبلدور رو هم نمیشه دست کم گرفت اون گریندل والد رو که ابر چوب دستی رو داشت شکست داد مبارزه ای که که گفته شد در کل دنیای جادوگری تاثیر گذاشته و کل جادوگران ارتعاشات اون مبارزه رو حس کردن علاوه بر اون دامبلدور در جوانی از قدرت زیاد فاصله گرفت چون طی اتفاقاتی خواهرش کشته میشه و او خودش رو مقصر میدونه ترجیح میده دیگه سراغ قدرت و جادوی سیاه نره وگرنه پتانسیلش حتی از این هم خیلی بیشتر بود. در ضمن دامبلدور در دوئل هاش به قصد کشتن حریف مبارزه نمیکنه و فقط میخواد حریفش رو شکست بده. در زمینه هوش هم دامبلدور فکر کنم دوازده خاصیت خون اژدها رو کشت کرده و در دوران دانش آموزی استادانش کفتند هاگوارتز تا حالا چنین شاگردی نداشته، و دامبلدور رو جادوگری توصیف کردن که میتونه جازگزین مرلین افسانه ای بشه … .
    وردومورت هم اعتراف کرده بود که از رویارویی با دامبلدور میترسه و وقتی دامبلدور به قتل رسید مرگ خوار های وردمورت هاگوارتز رو به آتش کشیدن و بلاخره وردمورت خودش رو آشکارا نشون داد. تازه این مربوط به دوران پیری دامبلدور میشه در دوران جوانی قدرتش بیشتر از این حد هم بود.
    ولی خب گاندولف یک مایار هست عمری خیلی طولانی نسبت به یک انسان داره و با انرژی جادویی خلق شده حالت فرشته ای داره. همونطور که گفته شد طی نبرد با بالروگ شیطانی از مرگ برگشته و وجودش از نو خلق شده.
    در پایان اون تصویر مورد شماره ۳ رو لطفا عوض کنین 😔😔 این فکر کنم مربوط به صحنه ای میشه که اون سوروس خائن احمق دامبلدور رو به قتل رسوند. 😔😔😔
    با تشکر.

  36. کاربر می‌گوید

    به عشق لرد آو رینگز
    گندالف

دیدگاه ها غیر فعال است.