۱۰ تا از بهترین و بدترین ویژگی های شخصیتی مرد آهنی

مرد آهنی یا آیرون‌ من یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط مارول کامیکس است. این شخصیت با نام اصلی تونی استارک، میلیاردری عیاش، صنعت‌گر و مهندسی نابغه است که از یک جراحت در سینه‌اش که در زمان اسارتش ایجاد شده‌است رنج می‌برد. این شخصیت یکی از عجیب و غریب ترین شخصیت های تاریخ کمیک است. او بارها جهان را از خطر نابودی نجات داده است ولی عقاید خاص خود را دارد که شاید خیلی ها از آنها خوششان نیاید. اگر می خواهید با بهترین و بدترین ویژگی های شخصیتی مرد آهنی آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.


۱۰. بهترین: یکی از خلاق ترین ها

اگر داستان منشا بوجود آمدن مرد آهنی را خوانده باشید، مسلما می دانید که تونی استارک یکی از خلاق ترین و باهوش ترین شخیت های کمیک است. تونی استارک در دوره ای توسط تروریست ها به دام افتاد و در غاری محبوس شد. او با استفاده از موادی که به او داده شده بود تا یک سلاح بسازد، اولین لباس مرد آهنی را ساخت و فرار کرد. در طول سالها، مرد آهنی به کمک فناوری و نبوغ خود، زره های خود را ارتقا داد و به کمک همین زره ها، توانست بارها جهان را از خطر نابودی نجات دهد. جدا از تسلیحات نظامی، او اختراعات باورنکردنی بسیاری دارد که می توانید در «این مقاله» با آنها آشنا شوید.


۹. بدترین: غرور

مسلما هر کسی که از هوش و نبوغ بالایی برخوردار باشد، مغرور می شود و تونی استارک نیز از این قائده مستثنی نیست و به همین دلیل خیلی ها او را یکی از منفورترین شخصیت های جهان مارول می دانند. مهم نیست با چند دانشمند و قهرمان و نخبه در یک اتاق هستید، تونی استارک معتقد است که از همه آنها باهوش تر است و اگر نیاز باشد، از هیچ بی احترامی ای دریغ نمی کند. بی احترامی او به کاپیتان آمریکا افسانه ای در سری اول فیلم های انتقام جویان، یکی از بی شمار مواردی است که تونی استارک در آن دچار غرور می شود.


۸. بهترین: با اعتماد به نفس

شاید او را مغرور بدانید، اما نمی توانید کتمان کنید که این ابرقهرمان دوست داشتنی یکی از با اراده ترین شخصیت های تاریخ کمیک است. او در نهایت اعتماد به نفس قرار دارد و هیچ وقت شک به خود راه نمی دهد که نمی تواند کاری را انجام دهد. با اعتماد به نفس و ارداه بی مثال او بوده است که باعث شده تا برای چندین بار بتواند جهان را نجات داده و دشمنان قدرتمندی را نابود کند.


۷. بدترین: او از مردم استفاده می کند

تونی استارک می داند که برای حل یک مشکل چه کاری باید انجام دهد و می داند چه می خواهد. با این حال، وقتی کاری را می بیند که به هر نحوی باید انجام بشود، مشکلی ندارد که از افراد برای رسیدن به اهدافش استفاده کند. او نتنها از افراد استفاده های بیش از توانشان می خواهد، بلکه بعد از پایان کار نیز آنها را به حال خود رها می کند. در فیلم کاپیتان آمریکا جنگ داخلی، تونی استارک، مرد عنکبوتی جوان را علیرغم میل خویش مجبور به جنگ با کاپیتان آمریکا و گروهش کرد. متاسفانه او در کتاب های کمیک اعمالی از این بدتر هم داشته است.


۶. بهترین: آینده نگر

تونی استارک یکی از آینده نگر ترین شخصیت ها است و نتایج همه چیز را می بیند و برای هر دشنمی برنامه ریزی می کند. چه در کمیک و چه در دنیایی سینما مرد آهنی، برعکس تمام ابرقهرمانان آینده را به درستی می بیند و اگر کاپیتان آمریکا و گروهش به حرف او مبنی بر کاهش اختیاراتشان گوش می کردند و به خاطر نجات یک رفیق قدیمی که کنترلش نیز دست خودش نیست، جنگی بر علیه تونی استارک تحمیل نمی کردند، مسلما تانوس به آن راحتی نمی توانست انتقام جویان را شکست دهد.


۵. بدترین: روابط زناشویی متعدد

بیخود نیست که به تونی استارک میلیاردر عیاش و خوش گذران می گویند. در دنیای سینما او با پپر پاتس زندگی کرد و صاحب یک کودک شد. با این حال روابط زناشویی او در دنیای کمیک ۱۸۰ درجه با دنیای سینما تفاوت دارد. در کمیک او هرگز به پپر پاتس متعهد نبود و از واسپ گرفته تا شی هالک، با هر زنی که فکر کنید بوده است و این مسلما خوب نیست. او حتی نتوانست نامزدی خود با بیوه سیاه را یه سرانجام برساند و او را از دست داد. مسلما این روابط زناشویی متعدد چیز خوبی نیست، البته عقیده شما تعیین می کند که این کار را ناشایست بدانید یا جذاب.


۴. بهترین: تعهد

مرد آهنی ممکن است به تعهد خود نسبت به زنان اهمیتی ندهد، اما به شدت به آرمان های خود پایبند است. او تا آخر به نقشه های خود پایبند است حتی اگر باعث این شود که با بهترین دوستانش وارد یک نبرد سهمگین همانند جنگ داخلی شود. او کسی نیست که از مباره عقب نشینی کند و یا زیر حرف هایش بزند و خوشبختانه ما این ویژگی او را به بهترین نحو در دنیای سینمایی مارول شاهد بودیم.


۳. بدترین: خیانت به دوستان

مرد آهنین و بتمن ابرقهرمانانی هستند که بیشترین شباهت را با یکدیگر دارند و یکی از بیشمار شباهت های آنها، ویژگی عدم اعتماد به دوستان و نزدیکان خود است. به همین دلیل تونی استارک نیز برنامه های خاص و ویژه ای دارد که اگر روزی ابرقهرمانان علیه او شده و یا از کنترل خارج شدند، آنها را کنترل کرده و جلوی آنها را بگیرد. در اولین جنگ داخلی، او برای اینکه جلوی ابرقهرمانان مخالف خود را بگیرد، یک کلون از شخصیت ثور بوجود آورد که عواقب فاجعه باری را به همراه داشت. هیچوقت به مرد آهنی اعتماد نکنید.


۲. بهترین: خود را برای بشریت فدا می کند

بهترین ویژگی اخلاقی تونی استارک را در فیلم پایان بازی دیدیم، هنگامی که او جان خود را برای شکست تانوس و نجات بشریت فدا کرد. تونی استارک نهایت فداکاری را انجام داد که شاید کمتر ابرقهرمانی جرأت این کار را داشته باشد. او این ویژگی خود را بیشتر از یکبار نشان داده است و در کمیک نیز، ما شاهد فداکاری او برای نجات دوستانش بوده ایم.


۱. بدترین: او خودخواه است:

تونی استارک هر کاری را که بخواهد انجام می دهد زیرا او باهوش ترین ابرقهرمان است و از قدرتی به مراتب بیشتر از بسیاری از ابرقهرمانان دیگر برخوردار است. بنابراین او درست یا غلط، برنامه های خود را پیش می برد و کمتر پیش می آید که به نصیحت بقیه دوستانش توجه کند. این همان خصلت خودخواهانه تونی استارک است که اصلا خوب نیست، حتی اگر به کمک همین ویژگی بتواند دنیا را نجات دهد. ناگفته نماند که احتمال اینکه اگر شما هم در جایگاه مرد آهنی باشید خودخواه شوید وجود دارد، پس هیچ کس را ملامت نکنید، مخصوصا کسی که بارها شما و زمین را نجات داده است.

منبع: CBR

26 Comments
  1. Amirali.h کاربر می‌گوید

    نظر اول هورااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا🤪

  2. محمد امید کاربر می‌گوید

    نظر دوم هوراااااااااااااااااااااااااا. ممنون ادمین عزیز مقاله عالی بود

  3. مهدی رادمنش کاربر می‌گوید

    من از اون مرد پنجمی که گفتید متنفرم بخاطر اون دوست دارم برم استارک رو بگیرم زنده زنده آتیش بزنم

  4. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    کامنت سوم هوراااااااااا عالی بود

  5. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

    با مورد ۷ کاملا مخالفم کجا مرد آهنی پیتر رو مجبور به نبرد کرد؟ بعد کجا ولش کرد رفت احساس مسئولیت و پدر گونه ی مرد آهنی رو تو پایان بازی جنگ بینهات و مرد عنکبوتی دور از خانه و بازگشت به خانه دیدیم

  6. Ghost rider کاربر می‌گوید

    واقعا عالی بود . مرد اهنی توی MCU واقعا عالی بود . یکی از شخصیت های مورد علاقم در MCU هست . قسمت اول مرد اهنی عالی بود. من با همش موافقم مخصوصا شماره دو که خیلی دردناک بود برای من و به خاطر مرگ اون اشکم در اومد😭

    1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

      من وقتی آقای استارک مرد خیییییلی ناراحت شدم.ولی بد تر از اون مرگ ولورین تو لوگان بود و اون صحنه ای که لورا اون علامت X رو گذاشت روی قبر ولورین و اون جملات رو گفت😭😭😭😭

  7. MNL کاربر می‌گوید

    اقا با عرض معذرت من نام کاربری ام رو از محمد حسین به MNL تغییر میدهم .
    گفتم که هر شخصی در جریان باشد .

  8. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    چرااااا محمد حسین جان

  9. کمیک فن کاربر می‌گوید

    کامنت چندم هورااااا

  10. کیوان کاربر می‌گوید

    اخر سر بخاطر همین کاراش جونشو از دست داد. دلم براش تنگ میشه واقعا🤧😢😭

  11. Amirali.h کاربر می‌گوید

    سلام ادمین جا من یه سوالی داشتم عمر واقعی راس الغول چقدر هست اخه بعضی از منابع معتبر میگن ۵۰۰ سال توی سریال گاتهام هم میگن ۲۰۰۰ سال خواستم از شما بپرسم چون از دیسی اطلاعات زیادی دارید.

    1. محمد امید کاربر می‌گوید

      ببخشید من جواب میدم. فکر می کنم چیی حدود ۷۰۰ یا ۸۰۰ سال عمر داره چون فکر نکنم دوره باستان بوده باشه. احتمالا در دوره قرون وسطا به دنیا اومده

  12. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

    آقای استراک با همه اینا من هنوز ۳۰۰۰تا دوست دارم😭😭

  13. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

    من آدما رو با بدترین اشتباهاتشون قضاوت نمیکنم

  14. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    آقای استارک رو مطمعنا همه ۳۰۰۰تا دوست دارن

  15. سبحان کاربر می‌گوید

    سلام ممنون بابت نقاله
    ولی به نظرم مرد اهنی از کسی استفاده نمیکنه مگه اینکه مجبور شه و جنگش با کامیتان آمریکا به خاطر خیانت نبود بلکه به خاطر این بود که این را صلاح میدانست و غرور هم اگه شما باهوش ترین انسان باشی غروب بهت دست میده
    و اینکه مگه چند تا زن داشته یدونه پپر بوده و رایش با دختر ها هم شخصیتشه که به ما مربوط نیست و دینشه و نمیشه گفت اخلاق بده

  16. mohamdzo کاربر می‌گوید

    اونجرز آند گیم مشکلات زیادی همچن موج سواری و فمنیستی داشت و فیلم نا امید کننده ای شد. ولی ایرون من با اینکه کمی کپی از بتمن هست جزو ابرقهرمان های محبوب من است
    بتمن
    بتمن
    سوپرمن
    ایرون من و تور
    فلش اسپایدرمن
    کاپیتان آمریکا

  17. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    دوستان به نظر من آقای رابرت جان داونی جونیور تو نقش آیرون من عالییییییییی بود.نظر من در باره ی ۱۰ بازیگر برتر فیلم های ابرقهرمانی اینه
    ۱ هیو جکمن(ولورین)
    ۲ رابرت داونی جونیور(آیرون من)
    ۳ مرحوم هیث لجر(جوکر)
    ۴ توبی مگوایر(اسپایدرمن)
    ۵ مرحوم چادویک بوزمن(پلنگ سیاه)
    ۶ کریستین بیل(بتمن)
    ۷ تام هالند(اسپایدرمن)
    ۸ کریس ایوانز(کاپیتان آمریکا و هیومن تورچ)
    ۹ کریس همسورث(ثور)
    ۱۰ پاتریک استوارت(پروفسور ایکس)
    حتی از چند وقت پیش واسه سرگرمی تو کرونا باPAINT کشیدمش.

    1. Punisher کاربر می‌گوید

      برترین بازیگران فیلمذهای ابرقهرمانی از نظر من :
      ۱_ مرحوم هیث لجر
      ۲_ هیو جکمن
      ۳_ توبی مگوایر
      ۴_ رابرت داونی جونیور
      ۵ _کریستین بیل
      ۶ _ مرحوم چادویک بوزمن
      ۷_ کریس همسورث
      ۸_ کریس ایوانز
      ۹_ پاتریک استوارت
      ۱۰_ تام هالند

      1. Punisher کاربر می‌گوید

        همچنین باید اسکارلت جوهانسون ( بلک ویدو) و بندیکت کامبریج (دکتر استرنج ) رو هم اضافه کنم

  18. محمد امید کاربر می‌گوید

    برترین بازیگران فیلم های ابرقهرمانی از نظر من:
    مرحوم هیث لجر
    هیوجکمن
    کریستین بیل
    داونی جونیور
    توبی مگوایر

  19. M.K کاربر می‌گوید

    به نظرم غرور تونی باعث میشه تا نبردی رو نبره ولش نمیکنه پس نمیشه گفت غرورش ویژگی بدی باشه

  20. Mani.s.j کاربر می‌گوید

    از نظر من که همش درست بود
    دقیق و کامل

  21. […] کنید یا نه، انیمیشن مرد آهنی شکست ناپذیر می تواند با فیلم های این شخصیت در دنیای […]

  22. […] دو فیلم دیگر یعنی مرد آهنی ۳ و هالک شگفت انگیز نیز هستند که طرفداران از آنها […]

دیدگاه ها غیر فعال است.