معرفی چند اسلحه برتر سری فینال فانتزی

فاینال فانتزی (به ژاپنی: ファイナルファンタジー Fainaru Fantajī)، نام مجموعه‌ای علمی–تخیلی و چند رسانه‌ای است که در سال ۱۹۸۷ با بازی فاینال فانتزی ۱ با طراحی هیرونوبو ساکاگوچی و شرکت ژاپنی اسکوئر انیکس آغاز گشت. این مجموعه در دنیایی فانتزی و علمی–تخیلی و در سبک نقش‌آفرینی روایت می‌شود که معروف ترین شخصیت آن نیز فردی است به نام کلاود استرایف. کلاود استرایف (به ژاپنی: クラウド・ストライフ Kuraudo Sutoraifu) یک شخصیت ساختگی و قهرمان اصلی در این بازی ها است. در ادامه به معرفی چند سلاح برتر در این جهان می پردازیم.


۱۰. اکسکالیبور:

افسانه پادشاه آرتورر یکی از شناخته شده ترین داستان های افسانه ای تمام ادوار است. البته افراد بسیاری هستند که با این داستان آشنایی ندارند و ما به آنها فیلم شاه آرتور محصول ۲۰۱۷ را پیشنهاد می کنیم. این پادشاه افسانه ای شمشیری در اختیار دارد به نام اکسکالیبور که در دنیای فینال فانتزی نیز وجود دارد و می توان گفت یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین شمشیر ها در این مجموعه بازی است. این سلاح یکی از سلاخ های اصلی این مجموعه بازی است و بعضی اوقات نیز توسط موجودات شرور مورد استفاده قرار می گیرد.


۹. Zantetsuken:

اودین یکی از بهترین و نمادین ترین شخیت های سری فینال فانتزی است. یکی از توانایی های او شکست دادن دشمنان با یک ضربه شمشر است. شمشیری افسانه ای که به Zantetsuken معروف است. این شمشیر که یک نوع کاتانا است، دارای تیغه ای روشن نورانی و یا هاله ای آبی سفید مانند است و شباهت بسیاری به خوپش های مصری (نوعی داس باستانی که در نبرد ها استفاده می شد) دارد. بدست آوردن این سلاح از یک اودین شکست خورده می تواند بسیار جذاب باشد.


۸. سلاح اولتیما:

سلاح التیما یکی دیگر از قدرتمندترین و زیباترین سلاح ها در مجموعه بازی های فینال فانتزی است که از دنیایی دوردست آمده و دارای قدرت فوق العاده ای است و اندازه آن حدود نصف یک مرد بالغ می باشد. این سلاح عموما دارای یک خط آبی در میانه و و کناره های فلزی است. سلاح التما قدرت خود را از کاربر می گیرد و هر چه ph کاربر بالاتر باشد، تیغه سلاح تیزتر است. در فینال فانتزی VII این سلاح در هنگام سلامتی کامل به آبی و سفید روشن و در هنگام ضعف به تیره و بنفش در میآید.


۷. تورنسول:

تورنسول نیز یک شمشیر دیگر در بازی فینال فانتزی XII است. شمشیری طلایی که روی تیغه آن حروفی حکاکی شده و در یک طرف دسته آن خورشید و در طرف دیگر یک ماه قرار دارد. این شمشیر کوچک و زیبا سلاحی قدرتمند است که مطمعنا به درد شما میخورد و استفاده از آن نیز بسیار لذت بخش است. ناگفته نماند که تورنسولل در زبان فرانسوی به معنای آفتابگردان می باشد و این سلاح نیز اسم خود را از روی این کلمه الهام گرفته است. یک آفتاب گردان به درخشندگی خورشید و شگفت انگیزی خلقت.


۶. نیزه زودیاک:

نیزه زودیاک یکی از سلاح های اصلی بازی فینال فانتزی XII است که از قدرت بسیار بالایی برخوردار می باشد و داشتن آن در بازی ضروری است. نیزه ای که در معرفی آن آمده ” که از دنیای دور می آید و طراحی بسیار ساده ای دارد و آنقدر سخت به دست می آید که بسیاری آنرا افسانه می دانند.” بدست آوردن این سلاح در بازی بسیار سخت است اما با توجه به قدرتش مطمعنا ارزشش را دارد. اگر بازیکن بخواهد این سلاح را بدست بیاورد باید در مورد باز کردن صندوقچه های خاصی در طول بازی محتاط باشد. بهتر است قبل از بدست آوردن آن، اطلاعاتی درباره اش کسب کنید.


۵. کالادبولگ:

کلادبولگ شاید قویترین سلاح دنیای فینال فانتزی نباشد اما مسلما زیباترین آنها است. این شمشیر سلاح اصلی شخصیت تیدوس در این سری بازی ها است که از آب خالص دریا ساخته شده است. این سلاح دارای تیغه هایی در بالا و پایین خود است و زیبایی هنری خاصی دارد. این شمشیر توسط واکا به تیدوس داده شده است و قبلا متعلق به برادر واکا، چاپو بود. ناگفته نماند که این سلاح با الهام از اساطیر ولزی ساخته شده است.


۴. رگناروک:

“تیغه های معمولی برای شروع جنگ کشیده شده است. رگناروک برای پایان دادن به آنها کشیده شده است.” رگناروک که به شمشیر کریستالی نیز شناخته شده است، یکی از قدرتمندترین شمشیرهای سری فینال فانتزی است. رگناروک به عنوان یک شمشیر مقدس که منشا آنها از اساطیر نورس است به تصویر کشده می شود. رگناروک در اساطیر نورس در واقع همان پایان جهان است که این شمشیر نیز نام خود را از روی آن گرفته است. این سلاح از قدرت تهاجمی بسیار بالایی برخوردار است و به دلیل محبوبیت زیاد آن، در بیشتر بازی های سری فینال فانتزی حضور دارد.


۳. محافظ ملکه:

شمشیر ملکه شمشیر است که برای اولین بار در بازی فینال فانتزی Tactics حضور پیدا کرد و سلاحی نسبتا دفاعی است که اغلب توسط شخصیت های زن مورد استفاده قرار می گیرد البته افراد دیگر نیز می توانند از آن استفاده کنند. در توصیف این شمشیر آمده است که توسط یک ژنرال مشهور دست به دست شده است که احتمالا اشاره ای به شخصیت بئاتریکس در همین سری بازی ها است. ناگفته نماند که این سلاح دارای قابلیت های هجومی ترسناکی هم می باشد.


۲. ماسامونه:

ماسامونه سلاح جادویی و اصلی شخصیت سفیروث در سری بازی های فینال فاتنزی است. اسم این سلاح که یک کاتانا بزرگ است از آهنگر معروف ژاپنی ماسامونه اوکازاکی گرفته شده است که اغلب او را بزرگترین شمشیر زن ژاپن می نامند. این سلاح یکی از قوی ترین شمشیر هایی است که در بازی فینال فانتزی می توانید به آن دست پیدا کنید اما هیچ کس بجز خود سفیروث نمی تواند به خوبی از آن استفاده کند، ناگفته نماند که این سلاح تنها به وسیله سفیروث احضار می شود. بهترین مکان استفاده از این سلاح که طول آن ۶ تا ۸ فوت تخمین زده شده است مکان های نسبتا بسته است تا با نهایت قدرت دشمنانتان را نابود کنید.


۱. باستر اسورد:

باستر اسورد یا شمشیر خرد کننده سلاحی است که برای اولین بار در بازی Final fantasy VII معرفی شد و از آن زمان یکی از سلاح های اصلی کلاود استرایف است که توسط زک فیر و انجل هیولی در اختیارش قرار گرفته است. شمشیر باستر اسورد به دلیل ابعاد عظیم، ظاهر عجیبش و افرادی که از این سلاح استفاده می کنند، به یکی از بهترین و پرطرفدار ترین سلاح های دنیای گیم نیز تبدیل شده است.

buster sword در طبقه شمشیر های عظیم الجسه طبقه بندی می شود. طول آن از نوک تا دسته تقریبا پنج تا شش فوت است و یک تیغه بزرگ یک لبه به عرض یک فوت دارد. این سلاح در تیغه خود روشن و است و مابقی قسمت شمشیر نیز نسبتا تیره به نظر می رسد. نزدیک دسته سلاح دو سوراخ وجود دارد که برای ماتریا است (ماتریا ماده ای است که به شخصیت این امکان را می دهد تا به کمک آن جادو کند، احضار کند و یا توانایی های جدید به دست بیاورد و این را به کمک خرد جریان زندگی می خواهد تا طبیعت را برای جادو دستکاری کند).

در نسخه های دیگر این سلاح دچار تغییراتی شده است. در انیمیشن فینال فانتزی نجات کودکان و بازی کرایسیس کور، این سلاح طراحی دقیق تری دارد. محافظ دسته در آن طلایی رنگ است و طرح های تزیینی دارد و لبه آن صاف تر به نظر می رسد. در فینال فانتزی ریمیک نیز طراحی سلاح چیزی ما بین نسخه اصلی و دیگر نسخه ها است. شکاف های ماتریا کمی متفاوت است و پوشش اطراف ناحیه برجسته سلاح کمی تغییر رنگ داده تا با فلز اطرافش یکنواخت باشد. زاویه تیغه منتهی به نک نیز تقریبا ۱۳۷ درجه است. ناگفته نماند که کلاود استرایف در انیمیشن فینال فانتزی از سلاحی شبیه به همین سلاح به نام فیوژن اسورد استفاده می کند که تفاوت های بسیاری در کاربرد و ظاهر دارد.

 

22 Comments
  1. erfan کاربر می‌گوید

    سلام ادمین مقاله خوب بود ممنون میگم چطوره یه لیست از ده تا از قدرتمند ترین کاراکتر های دنیای گیم بنویسی ممنون

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      حتما عزیز بزودی

  2. امپتی هند کاربر می‌گوید

    گود وان (¬‿¬)

  3. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود دست ادمین درد نکند

  4. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    عالی ، کلا من از بازی های فاینال فانتزی خوشم میاد و تا بحال شماره های ۷ و ۱۵ رو بازی کردم.
    مقاله هم خیلی خوب بود.

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خودم انیمیشن نجات کودکان رو حداقل بیست بار دیدم. جهان جالبیه.

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        ادمین جان
        از اسمش مشخصه نهایت فانتزی ، اون انیمیشن هم قشنگ بود ، شخصیت مورد علاقه من در این سری هم سفیروث هست .

  5. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    برای گاد آف وار هم بزارید حتما

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      چشم
      قبلا درباره خدای جنگ مطالبی قرار داده شده که میتونید پیداشون کنید.

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        بله دیدم عالی هم بودن

  6. amin.D.er کاربر می‌گوید

    لطفا دو شخصیت وان بیو ال را با شیطان وحشی عظیم مقایسه کنید . مقاله هم کاملو عالی بود.
    و ایا از سایه نشینان بالا چه شخصیتهایی در کمیک قویترن.
    لطفا یه مقاله درباره معرفی پرالا بنویسید.
    و ایا چه شخصیتی در دیسی از استرال تانوس قویتره.

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      مقایسه دو موجود خداگونه به همین راحتی ها نیست.
      سایه نشینان اگه بیاندر باشن که معلومه اگه هم نباشند که یه تئوری می‌گفت اونها گایا و کرونوس و دو نفر دیگه که یار هم خیلی قوین ولی نه به اندازه شخصیت هابی مثل دادگاه و اینا.
      در باره پرالایا هم انشاالله افچقای قاسمی و یا حسینی خواهند نوشت.
      کازمیک سوپرمن و اینها باید احتمالا قوی تر باشند.

      1. amin.D.er کاربر می‌گوید

        خیلی ممنون بابت پاسخ سریع

  7. erfan کاربر می‌گوید

    سلام ادمین یه سوالی داشتم ممنون میشم جوابم رو بدی
    گور سلاخ خدایان تا حالا چند خدا رو کشته؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اطلاعی ندارم متاسفانه ولی احتمالا حداقل باید چند ده تایی کشته باشه که بهش میگن سلاخ خدایان.
      در فندوم دان کام درباره این شخصیت بخونین احتمالا متوجه بشین چند تارو کشته.

  8. nitro کاربر می‌گوید

    سلام ادمین ایا این سلاح ها می تونن به سوپرمن صدمه بزنند

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      دو تای اول به احتمال زیاد بله.
      بقیه رو نمیدونم متاسفانه.

  9. Randall sepector کاربر می‌گوید

    خسته نباشید مقاله خوبی بود

    1. محمود کاربر می‌گوید

      سلام ببخشید من می خواستم بگم خیلی مقاله بعدی بود که شما گفتید مقاله خیلی خوبی بود

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        متوجه نشدم اصلا منظورتون رو عزیز من.
        میشه دوباره بگین.

        1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

          بدی را نوشته بعدی احتمالا

  10. […] کسی است که با دنیای گیم و سری بازی های فینال فانتزی آشنایی داشته باشد و سفیروث را نشناسد. سفیروث نام شخصیت […]

دیدگاه ها غیر فعال است.