۱۰ فیلم و انیمه درباره شعبده بازی که حتما باید ببینید

فیلم هایی که مضمون آن درباره شعبده بازی است همیشه طرفدارن بسیاری دارد و بازخورد های مثبتی دریافت می کند. متاسفانه فیلم های بسیاری بر اساس شعبده بازی ساخته نمی شود و تعداد آنها بسیار کمتر از فیلم های فانتزی و اکشن است. در ادامه به معرفی ۱۰ تا از بهریتن فیلم ها و انیمه ها درباره شعبده و و شعبده بازی می پردازیم.


۱۰. به مبارزه طلبیدن مرگ:

در سال ۱۹۲۶ “هری هودینی” در بریتانیا، استاد شعبده بازی وارد رابطه ای مخفیانه با یک واسط روحی اسکاتلندی می شود. واسط و دخترش تلاش می کنند با روح مادر “هودینی” که سالهاست او را آزار می دهد ارتباط برقرار کنند اما همه چیز طبق نقشه پیش نمی رود و… این فیلم نظرات بسیار متفاوتی را دریافت کرد و راتن تومیتوز به آن امتیاز ۴۲ از ۳۸ نقد داد.


۹. بک هوارد بزرگ:

فیلم در مورد باک هاوارد است کسی که یکی از بهترین و مشهورترین کمدین ها و شعبده بازان بوده و در گذشته شهرت فراوانی داشته است. اما هنگامی که او در یکی از بزرگترین تردستی های خود موفق نمی شود، تمام شهرت و اعتبارش در یک روز از دست میرود. و کاملا گوشه گیر و تمام کارهایش معلق می شود. این فیلم نظرات بسیار مثبتی را دریافت کرد و توانست در سایت راتن به امتیاز ۷۴ دست پیدا کند. منتقدین این فیلم را یکی از بهترین فیلم های کمدی روانشناسی تاریخ می دانند.


۸. جادوگر بزرگ:

جادوگر بزرگ یک فیلم چینی و در میان بزرگترین فیلم های شعبده بازی است که اگر به ترفندهای توهم سازی علاقه مند هستید، حتما باید آن را تماشا کنید. داستان فیلم در اوایل دهه ۱۹۲۰ در پکن رخ می دهد. با استعداد ترین هنرمندان کشور برای نمایش هیجان انگیز ترین مهارت های خود جمع می شوند و هر کس که بتواند بهترین ترفند جادویی را تولید کند، یک جایزه عالی تصاحب می کند.


۷. درخواست:

درخواست یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای هند است که داستانی شگفت انگیر درباره شعبده بازی را به تصویر می کشد. اتان مسکرناس شعبده بازی مشهور بوده‌است که به خاطر حسادت دشمنانش، در هنگام اجرای نمایش از ارتفاع سقوط کرده و فلج می‌شود. اکنون و پس از ۱۴ سال معلولیت وی دیگر تحمل ادامه دادن به این نوع زندگی را ندارد و از دادگاه در خواست اوتانازی، یعنی مرگ آسان را داده‌ است. درست است که این فیلم از فیلم دریای درون محصول کشور اسپانیا تقلید شده‌است، اما بسیار خوش ساخت است و دیدن آن به همه توصیه می شود.


۶. دروغگوی صادق:

دروغگوی صادق یک فیلم بلند در سبک مستند به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جاستین وینستین و تیلر میسن است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این مستند دربارهٔ زندگی یکی از شعبده‌بازان مشهور جهان جیمز رندی، شکاک کانادایی-آمریکایی است. دیدن این فیلم مستند به تمام علاقه مندان به شعبده بازی توصیه می شود.


۵. شعبده باز:

شعبده‌باز فیلمی به کارگردانی نیل برگر و بازی فراموش نشدنی ادوارد نورتون است که حتما قبل از مرگ باید به تماشای آن بپردازید. این فیلم داستان شعبده‌بازی اتریشی مجارستانی به نام آیزنهایم را در اواخر قرن نوزدهم روایت می‌نماید که در برابر شاهزاده قرار گرفته و سعی کند آنرا شکست دهد. این فیلم با لحظات حساس بی شمارش شما را بر سر جایتان میخکوب میکند، پس اگر آب دستتان است به زمین بگذارید و به تماشای این فیلم بپردازید.


۴. شعبده باز:

شعبده باز یک فیلم انیمیشن فرانسوی – بریتانیایی است که توسط سیلوین چومت و در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است. داستان فیلم از آن قرار است که در سال ۱۹۵۹، یک جادوگر بدبخت و کمی دست و پا چلفتی به نام هنری، از مکانی به مکانی دیگر سرگردان است تا فقط بتواند وعده غذایی خود را تامین کند. بعد از مدتی او با دختری به نام آلیس آشنا می شود و حوادث انیمه نیز درباره ارتباط این دو نفر است. این فیلم نقد های مثبتی را دریافت کرد و بیشتر منتقدین آن را محسور کننده خواندند.


۳. پرستو:

پرستو یک فیلم کوتاه متحرک آمریکایی محصول ۲۰۰۸ میلادی است. داستان این فیلم درباره فردی به نام پرستو است، جادوگری که سعی در اجرای یک نمایش دارد، اما خرگوشش، الک، تا زمانی که هویج خود را نگیرد، با او همکاری نخواهد کرد. این انیمه کوتاه ادای احترامی به کارتون های کلاسیک مانند تام و جری و لونی تونز است که توسط کارگردان پیشکسوت، داگ سویتلند کارگردانی شد. واکنش ها به این انیمه بسیار مثبت بود و منتقدین آنرا یک انمیه خاص لذت بخش خطاب کردند.


۲. پرستیژ:

پرستیژ یا حیصیت یکی از فراموش نشدنی ترین آثار کریستوفر نولان، کارکردان بزرگ سینمای هالیوود است که داستان آن دربارهٔ رابرت انجیر و آلفرد بوردن، دو شعبده‌باز رقیب در اواخر قرن ۱۹ میلادی در لندن است. در رقابت برای به دست آوردن شعبده‌های جدید، این دو دست به کارهایی می‌زنند که نتایج غم‌انگیزی به بار می‌آورد. این فیلم نظر مثبت منتقدان را به همراه داشت و بسیاری آن را بهترین فیلم شعبده بازی تاریخ می دانند.


۱. از بزرگ و قدرتمند:

سم ریمی که با مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی، توانایی خود را در ساخت فیلم های ابرقهرمانی نشان داده بود، بار دیگر با فیلم از بزرگ و قدرتمند ثابت کرد که یکی از نوابغ بلامنازع هالیوود است. این فیلم درباره فردی به نام اسکار زوروستر، یک تردست در کانزاس است که می‌خواهد فردی بزرگ و قدرتمند باشد برای همین لقب از بزرگ و قدرتمند را برای خود انتخاب کرده‌است. او وارد شهری به نام از می شود ولی توسط ملکه آنجا به او دروغ گفته می شود که زنی بدجنس می خواهد به مردم آسیب برساند، درحالیکه خود ملکه آن جادوگر شرور بود. خوشبختانه در پایان این از بود که ثابت کرد همانند اسمش، بزرگ و قدرتمند است.

15 Comments
  1. کینگ پین کاربر می‌گوید

    اول

  2. Randall sepector کاربر می‌گوید

    خسته نباشید مقاله خوبی بود
    جای هری پاتر و جادوگر شهر اوز خالی بود

  3. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوب بود اما من خودم شخصا فیلم درخواست رو خیلی خیلی دوس دارم هم بخاطر بازیگر محشرش و هم فیلمنامه اش یعنی عالی

    ادمین نظرت در مورد فیلم درخواست چیه؟؟؟ بگو لطفا؟؟🤣

  4. محمود کاربر می‌گوید

    عالی بود کامنت چهارم
    مقاله کمیکی بزارید دیگه خسته شدیم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      صبر ایوب پیشه کن محمود خان 😊

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        ببخشید مقاله کمیکی بعدی کی نکشته میشه ممنون میشم بگید

  5. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی خوبی بود خسته نباشید
    جای جادوگر شهر اوز خیلی خالی هست.
    در کل خیلی خوب بود

  6. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    ببخشید بابت اسپم

    کسی تا به حال کل سریال فالکون و وینتر سولجر رو دیده؟
    قسمت اخر که بد بود و پایان بندی ضعیفی داشت.
    اما قسمت های سوم و چهارم عالی بودند و هم اکشن خوب داشتند هم شخصیت پردازی و بازیگری خوب.
    قسمت پنجم هم خوب بود .
    قسمت شش هم که بسیار بد کار شده بود
    نمره من به این سریال : ۷/۵ از ۱۰

  7. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    دکتر استرنج
    حاجی تورو خدا هیچی از فالکون و وینتر سولجر لو نده همین که امتیاز دادی کافی بود دیگه یه کاریم کردی قسمت آخر کوفتمون بشه من هنوز قسمت ۲ رو تا آخر ندیدم باید بایا کنم😂😂
    ادمین جان یه سوالم از شما دارم عکس این هری پاتر بدبخت رو واسه مقاله گذاشتید فیلم هاشم عالی بودن مخصوصا آخریش بعد هیچ فیلمی از این بنده خدا نیست

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      عزیزم مقاله درباره فیلم هابی با مضمون شعبده بازی است نه جادوگری که هری پاتر توش باشه، این تصویر هم برا زیبایی گذاشتم.

    2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      مارول و دیسی
      خوب اینکه تقصیر من نیست که ندیدی.
      در کل :
      شخصیت پردازی : ۸
      خبیث :۶/۹
      پایان :۶
      شروع :۷/۶
      اکشن:۹/۱
      خشونت نسبت به بقیه فیلم های مارول :۹
      بازیگری:۸/۵
      ریتم:۸/۹
      در کل : اصن میگیریم ۷/۹

  8. hulk کاربر می‌گوید

    خب تایید شد که کاپیتان امریکای ۴ با محوریت سم ویلسون است و کریس ایوانز دیگه رسما به این نقش برنمیگرده ولی یه منبع معتبر گفته که کریس ایوانز قراره برای بازی در یه نقش جدید در اینده به دنیای سینمایی برگرده ولی نه کاپیتان امریکا

    1. فلش کاربر می‌گوید

      دوباره با نقش هیومن تورچ طوفانی برمیگرده 😂

    2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      احساسم بهم میگه کاپیتان آمریکای هایدرایی

  9. SBH کاربر می‌گوید

    عالی بود خدایی
    من تو کل اینا با پرستیژ حال کردم

دیدگاه ها غیر فعال است.