۱۰ تا از بهترین انیمیشن های آخرالزمانی

فیلم های آخرالزمانی و پسا آخرالزمانی سالها است که مورد توجه قرار گرفته و طرفداران بسیاری را یدست آورده اند. دنیای انیمیشن نیز پا به پای فیلم ها پیش می رود و انیمه های پسا آخرالزمانی بسیار خوبی را خلق کرده است. انیمه هایی که نظر منتقدان را جلب کرده و طرفداران بسیار زیادی را برای خود دشت و پا کرده اند. در ادامه به معرفی ۱۰ انیمیشن برتر پساآخرالزمانی می پردازیم که حتما باید ببینید.


۱. آکیرا:

بدون شک آکیرا را می توان برترین انیمیشن پسا آخرالزمانی دانست. جوانی به نام آکیرا در ژاپن به کمک نیروی عرفانی خود یک انفجار بزرگ ایجاد می کند که باعث نابودی توکیو و آغاز جنگ جهانی سوم می شود. با اینحال ارتش این کودک را اسیر و در مکانی زندانی کرد. البته آکیرا تنها بچه با قدرت های عرفانی نبود و….

آکیرا یکی از بهترین و خوش ساخت ترین انیمیشن های تاریخ است که محبوبیت بسیاری نیز کسب کرد. صرف نظر از اینکه این انیمه حدود سی سال است که ساخنته شده، ولی هنوز هم طرفداران خود را دارد که نشان از حیرت انگیز بودن آن دارد. آکیرا یک انیمه حماسی است که دیدن آن به هر کسی پیشنهاد می شود، پس اگر آب دستتان است زمین بگذارید و به تماشای این انیمیشن پسا آخرالزمانی بپردازید.


۲. دبیرستان مردگان:

دبیرستان مردگان یک انیمیشن تمام عیار برای علاقه مندان به انیمیشن هایی با محوریت زامبی است. داستان این انیمیشن نیز درباره تعدادی از دانش آموزان مقطع متوسطه در توکیو است که به دنبال نجات خود و بازگشت پیش خانواده هایشان هستند. این انیمه آخرالزمانی بر اساس یک مجموعه مانگا ژاپنی از دایسکی ساتو است، اما به سبب مرگ دایسکی ساتو در مارس ۲۰۱۷ ناتمام باقی ماند. دبیرستان مردگان پر است از صحنات جالب و بدیع و مقاومت در شرایط سخت که مسلما به آن علاقه مند خواهید شد.


۳. نائوشیکا از دره باد:

استودیو جیبوری از زمان پیدایش تا به امروز به ساخت انیمیشن های عالی مشهور است و یکی از آنها نیز نائوشیکا از دره باد است. بر اساس داستان این فیلم، زمین با یک درگیری اتمی به نام “هفت رو آتش” روبرو شده و تقریبا تمام موجودات آن از بین رفته اند. در حال حاضر نیز جهان توسط حشرات هیولا مانند و نسیم مضر مورد حمله قرار می گیرد. با اینحال یک سرزمین به نان “دره نسیم” وجود دارد که یکی از ساکنین آن شاهزاده خانمی به نام نائوشیکا (ناوسیکا) است. در همین زمان سفینه ای از قلمرویی دیگر پیدا شده و به دنبال یک سلاح قدیمی می گردد. نائوشیکا نیز باید در همین حین خانواده و قلمرو خود را نجات دهد.

با داستانی قوی، جلوه های بصری خوب آخرالزمانی نسبت به زمان ساخت، موسیقی حیرت انگیز و صداپیشگان خارق العاده ژاپنی، جای تعجب ندارد که که این انیمه به یکی از به یاد ماندنی ترین انیمه های پساآخرالزمانی تبدیل شده است. به شما پیشنهاد می کنیم که حتما این انیمیشن را ببینید، زیرا پشیمان نخواهید شد.


۴. سرزنش:

سرزنش یا بلیم انیمه ای بر اساس یک مجموعه مانگا ژاپنی به همین نام به سبک علمی–تخیلی است که توسط سوتومو نیهئی نوشته و ترسیم شده‌ است با اینحال انیمه نتوانست ظرفیت نهفته در مانگا این سری را براورده کند. داستان انیمه درباره آینده دور است که جهان به نهایت تکنولوژی خود رسیده اما یک عفونت باعث شد تا سیستم های خودکار از کنترل خارج شود و یک ساختار شهری جند سطحی ایجاد شود و مردم نیز در این جهان آنچنان محدود شده اند که راهی برای فرار ندارند. این انیمه به شدت سرگرم کننده با داستان جذاب و ساختار جهان عجیبی که در انیمه خود بهره می برد، باعث می شود که از تماشای آن لذت ببرید.


۵. گورن لاگان:

گورن لاگان نام یک مجموعه تلویزیونی انیمه به کارگردانی هیرویوکی ایماایچی، از محصولات استودیو گایناکس است. این مجموعه برای اولین بار در ۲۷ قسمت، از ۱ آوریل تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۷ از شبکهٔ تی‌وی توکیو پخش شد. داستان انیمه از این قرار است که زمین و مردمان آن توسط حیوانات خارجی تحت عنوان Beastmen مورد ظلم ستم قرار گرفته اند و مردم مجبور به زندگی در زیر زمین هستند تا اینکه یک بچه کنجکاو به نام سایمون در کنار خواهر و برادر خود، اوضاع را تغییر می دهند. گورن لاگان در بین برترین مجموعه انمیمیشن های رباتی تاریخ نیز هست و جوایز متعددی که بدست آورده است نیز این مورد را تایید می کند.


۶. دانه سیب، رستاخیز ماشین ها:

دانه سیب: رستاخیز ماشین ها یک انیمه علمی تخیلی محصول سال ۲۰۰۷ و دنباله انیمه دانه سیب محصول سال ۲۰۰۴ میلادی است و داستان آن نیز دو سال پس از حادثه در شهر المپوس رخ می دهد و اینک دنون نوت یکی از اعضای گروه شبه نظامی که عضو حفاظت از اُلیمپیوس شده به همراه همکارش بریاریوس فراخوانده می شوند تا درباره حمله تروریستی که توسط سایبورگها رخ داده تحقیق و از آنها جلوگیری کنند. رستاخیز ماشین ها بازخورد بسیار مثبتی را از رسانه ها دریافت کرد و رسانه های ژاپن آن را یک فیلم چشمگیر خواندند. این انیمه در زمان اکران در ایران نیز طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد که نشان از جذابیت این انیمه خاطره انگیر است.


۷. نئون جنسیس اونگلیون:

اگر شما متولد دهه ۹۰ میلادی هستنید محال است که مجموعه انیمه ها neon genesis evangelion را نشناسید. در حالی که بیشتر انمیه ها، درباره موجودات فضایی یا ربات ها و زامبی ها بودند. این انیمه داستان خود را از آخرالزمان کتاب مقدس الهام گرفته بود. داستان این مجموعه انیمه بدین صورت است که یک فرشته باعث فاجعه ای در کره زمین می شود و انسان ها مجبور به ساخت یک ربات هیولایی می شوند تا در برابر این فرشتگان مقاومت کرده و تنها یک بچه ۱۴ ساله از پس آن بر می آید. این مجموعه که از ساخته‌های کمپانی ژاپنی گایناکس است، موفقیت تجاری و هنری بسیاری را کسب کرد و تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخت.


۸. آبی آسمانی:

سال ۲۱۴۲ است و جهان عملا در حال نابودی کامل و مملو از آلودگی است. با این وجود شهری به نام Ecoban وجود دارد که فرصتی برای مبارزه در اختیار نسل بشر قرار داده است. شخصیت اصلی داستان ما در این انیمه فردی به نام شوا است که می خواهد زندگی جدید را آغاز کند و در این راه حوادث زیادی برای او رخ می دهد. این فیلم نتنها خوش ساخت است و داستان جذابی نیز دارد، بلکه به دلیل اینکه به مخالفت با تخریب محیط زیست و مبارزه با آلودگی و فاصله طبقاتی می پردازد، مورد توجه و تحسین منتقدین و بینندگان قرار گرفت.


۹. مثلث (ترای گان):

این انیمه داستان مردی به نام وش استمپید که یک تفنگار است می باشد که به دلیل مشکلاتی که به بار آورده، تحت تعقیب افراد بسیاری قرار گرفته است. این انیمشن واکنش های بسیار مثبتی را در پی داشت و بسیاری از منقدین آن را بهترین انیمه چند سال پایانی دهه ۹۰ میلادی می دانند. این  مجموعه انیمه ۲۶ قسمتی به کارگردانی ساتوشی نیشیمورا توسط استودیو مدهاوس تهیه شد و از آوریل تا سپتامبر ۱۹۹۸ در شبکه تی‌وی توکیو پخش گردید.


۱۰. دکتر استون:

این انیمه تقریبا از یک سال و نیم پیش بر اساس مانگای ژاپنی ای به همین نام ساخته شد و نظرات بسیار مثبتی را نیز دریافت کرد. داستان این مجموعه انیمه از این قرار است که تابشی مرموز باعث تبدیل شدن انسان ها به سنگ شده است. هزاره بعد از این اتفاق، یک جوان نابغه به نام سنکو ایشیگامی دوباره به زندگی بر می گردد و برای نجاث جامعه بشری تلاش میکند.

این انیمه جذاب با داستان خوش ساختش، تحسین منتقدان بسیاری را برانگیخت. در نوامبر ۲۰۱۹ ، کرانچی رول دکتر استون را در “۲۵ انیمیشن برتر دهه” قرار داد. آی جی ان دکتر استون را در میان بهترین مجموعه های انیمیشن دهه ۲۰۱۰ قرار داده است. ناگفته نماند که دکتر استون هشتمین سریال پربیننده انیمه در نتفلیکس ژاپن در سال ۲۰۱۹ بود.

منبع: bakabuzz

24 Comments
  1. ایران کاربر می‌گوید

    ادمین زدی تو کار انیمه ؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بله 😊

      1. علی کاربر می‌گوید

        ادمین یه سوال میخوام بپرسم برادر لوسیفر قویتره یا یکی پایین تر از همه.(خیلی دوست دارم بدونم لطفاً اگه میدونید بگید).

        1. فلش کاربر می‌گوید

          ببخشید من جواب میدم
          میکائیل ؟
          به نظرم پایین تر از همه

          1. علی کاربر می‌گوید

            #فلش

            ممنون کاربر فلش برای جواب دادنتون.

            اما من میخواستم نظر جناب ادمین رو بدونم که به هم پاسخ ندادن.
            (از بین میکائیل و پایین تر از همه کدوم قدرتمند تر هستند.)

            1. admin
              admin کاربر می‌گوید

              نزدیک هستند ولی شانس پایین تر از همه بیشتره مسلما.

              1. محمود کاربر می‌گوید

                منم با ادمین موافقم

              2. علی کاربر می‌گوید

                ممنون جناب ادمین بخاطر پاسخ گرچه من قبل فکر میکردم میکائیل قویتره و شانس بیشتری داره مثل اینکه یکم اشتباه می کردم.
                اما اگر یکی پایین تر از همه با کازمیک بجنگه چی؟؟؟؟؟؟کازمیک ماندارک را شکست داده که میگن قاتل پرزنسه و پرزنس هم از والای همگان قویتره، حتا گفته شده قدرتش با لوسیفر و میکائیل برابری میکرده و فراتر از آن ها بوده، و از دومین شخصیت قدرتمند مارول هم قدرتمند تره(پروتژ) و کازمیک پلات بینهایت داره که در حد پرزنس هستش پلاتش و هزاران توانایی دیگه.
                از بین کازمیک و یکی پایین تر از همه کدوم قدرتمند تره و شانس بیشتره داره.
                (خواهش اگر میتونید جواب بدید جناب ادمین خیلی دوست دارم بدونم).

                1. علی کاربر می‌گوید

                  این سوال رو اگه بهم بگید واقعا ممنون میشم ادمین جان.

                2. admin
                  admin کاربر می‌گوید

                  در این مورد نظری ندارم.
                  بنظرم از دوستان هم بپرسید.

  2. king venom کاربر می‌گوید

    مقاله جالبی بود
    بنظرم Pacific rim هم میتونست باشه تو لیست

  3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    مقاله بسیار خوبی بود اما من با مورد ۹ موافق نیستم انیمه مثلث خیلی برام جالب نبود .
    در کل خسته نباشید

  4. sohrab کاربر می‌گوید

    لا الا الله گودزیلا کجاست خخخخخخخخخخ اخه انیمیشن گودزیلا از نظر من از تمام اینا اخرلزمانی تره

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بله این انیمه هم می‌توانست باشه ولی خواستیم بدون تغییر از منبع، این مقاله قرار داده بشه.

  5. sohrab کاربر می‌گوید

    یادم رفت اتک ان تایتان رو بنویسم
    اخرلزمانه
    بایا کنین

  6. Spidey کاربر می‌گوید

    کاربر سهراب را ست می گه اتک ان تایتان کو ؟؟؟؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اتک آن تایتان انیمه آخرالزمانی هست نه پسا آخرالزمان،. این دوتا خیلی با هم فرق دارند. در این مقاله پسا آخرالزمان ی ها مدنظر بود.

  7. ایران کاربر می‌گوید

    به نظرم باید انیمه attak on titan رو هم میاوردید و رتبه اول میزاشتید چون اگه بهترین انیمه تاریخ نباشه جزو ۵ تای اول هست تمام قسمت هاشم بالای ۹ از ۱۰ امتیاز گرفتن حتی فکر کنم ۲ قسمتش ۱۰ کامل گرفتن

    1. Randall sepector کاربر می‌گوید

      اره فقط به خاطر فن بوی ها قسمت های فصل ۴ ۹ و ۱۰ گرفته وگرنه اصلا حقش نبود

      1. Attack titan کاربر می‌گوید

        اسپکتور ببین فصل ۴ درسته بدتره ما تقصیر استودیو ماپا هستش اما فصل های ۱ تا ۳ عالین

  8. ایران کاربر می‌گوید

    ربطی به مقاله نداره ولی میخواستم بپرسم آیا مورفیوس یا سندمن ارباب رویاها تو کمیک دث متال حضور داره ؟ اگه نیست که هیچی اگه هست میتونید بهم بگید توی کدوم شماره هستش

  9. […] و اکشن است. در ادامه به معرفی ۱۰ تا از بهریتن فیلم ها و انیمه ها درباره شعبده و و شعبده بازی می […]

  10. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوب بود من ‌اومدم شاید راضی نباشین از اومدنم اونهایی که میگن اتک ان تایتان یه جورایی ما بین اخر الزمانی بین فصل های ۱ تا ۲ تا حدودی ۳ اما بعدش کلا از اخر الزمانی خارج میشه و بعدا پسا اخرالزمانی میشه یعنی درسته جز ۱۰ تای اوله اما بین این لیست نمیتونه باشه اما فصل چهارش میتونه باشه بخشیش

  11. SBH کاربر می‌گوید

    جز ابی آسمانی بقیه رو دیدم
    اکیرا شاهکار بود

    به نظرم انیمه گودزیلا سیاره هیولا خالی بود
    ولی در کل خوب بود

دیدگاه ها غیر فعال است.