حقایقی از بازی ویچر ۳ و سازندگان آن که باید بدانید

کمتر کسی است که ویچر ۳، وایلد هانت محصول شرکت سی دی پراجکت را جز برترین بازی های تاریخ گیم نداند. بازی ای با داستانی زیبا و گرافیکی خیره کننده که در زمان خود که سرو صدای بسیاری بپا کرد. در ادامه فهرستی از حقایق این بازی و سازندگان آن را تهیه کرده ایم که شاید نشنیده باشید. پس ما با تا انتهای این مقاله همراه باشید.


۱۰. سی دی پراجکت توسط دو دبیرستانی تاسیس شد:

دیوانه کننده است که فکر کنیم یک شرکت بازی سازی که اکنون ۲٫۳ میلیارد دلار ارزش خالص دارد، توسط دو فارق التحصیل دبیرستان تاسیس شد، اما این موضوع حقیقت دارد. کمپای سی دی پراجکت در سال ۱۹۹۴ و توسط مارچین ایوینسکی و میخاو کیچینسکی تاسیس شد و در ابتدا تنها بازی های محبوب را برای بازار لهستان بومی سازی می کرد. تلاش این دو سرانجام نتیجه داد و آنها موفق شدند در سال ۲۰۰۷، بازی ویچر را روانه بازار کنند.


۹. داستان ویچر در ابتدا در یک مجله منتشر شد:

یک واقعیت مشهور درباره سری بازی های ویچر این است که این مجموعه بر اساس چندین کتاب که نویسنده آن، آندره ساپکوفسکی لهستانی است، ساخته شده اند، اما واقعیت این است که در ابتدا هیچ کتابی وجود نداشت. ساپکوفسکی در مصاحبه ای فاش کرد که سری ویچر را به همراه پسرش که خواننده مجله علمی تخیلی Fantastyka بود، نوشته است. این مجله یک مسابقه داستان کوتاه برگزار می کند و ساپکوفسکی داستانی کوتاه نوشت و در مسابقه به مقام سوم رسید. این باعث شد تا این مجموعه را ادامه دهد و دنیای بزرگی به نام ویچر بوجود بیاید.


۸. ویچر ۳ کاملا با بودجه شخصی ساخته شده است:

مدت ها طول کشید تا مالکین سی دی پراجکت، این شرکت را به کمپانی بزرگی که امروز می شناسید تبدیل کنند. در ابتدای مسیر آنها برای ساخت بازی ویچر نیاز به سرمایه داشتند و به کمک چند شرکت توانستند این بازی را ساخته و روانه بازار کنند. با این حال، سران سی دی پراجکت اصلا خوششان نمی آمد که کسی به آنها دستور بدهد. برای همین ریسک بزرگی کرده و بازی ویچر ۳ را تماما با بوجه شخصی شرکت ساختند. خوشبختانه شانس با آنها بود و این بازی فروش خوبی را تجربه کرد.


۷. ۲۵۰ نفر این بازی را توسعه دادند:

بله، درست شنیدید، بازی ویچر ۳ به این عظمت را تنها ۲۵۰ نفر ساخته اند. برای درک بیشتر این موضوع کافی است به این فکر کنید که بازی مشابهی مانند Grand Theft Auto V، دارای ۱۰۰۰ نفر توسعه دهنده بود. ویچر ۳ در ابتدا تنها با ۱۰۰ نفر کار خود را آغاز کرد، اما در پایان تعداد این افراد به ۲۵۰ نفر رسید و در نهایت در سال ۲۰۱۵ عرضه شد.


۶. اهمیت تاریخ انتشار بازی:

ویچر ۳، جاه طلبانه ترین بازی سی دی پراجکت تا به امروز بود و سازندگان آن می بایست احتمال شکست خوردن آن را به صفر می رساندند. به همین دلیل تاریخ انتشار این بازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود. اگر یک گیمر واقعی باشید، مطمعنا شکست Titan Fall 2 را که یکی از دلایلش، تاریخ انتشار نامناسبش بود به یاد دارید. بنابراین سازندگان این بازی برای آن اهمین زیادی قائل شدند و سرانجام ویچر ۳ در مه ۲۰۱۵ منشر شد و فروش خوبی را تجریه کرد و توانست در شش هفته اول عرضه، ۶ میلیون نسخه به فروش برساند.


۵. بازی ۳۶ پایان دارد:

یکی از دلایل علاقه بیش از حد گیمر ها به ویچر ۳، تعداد پایان های این بازی است. این بازی دقیقا چند پایان دارد؟ این بازی چیزی در حدود ۳۶ پایان دارد. البته ویچر ۳ تنها ۳ پایان اصلی دارد و مابقی پایان ها، زیرمجموعه ای از این ۳ پایان اصلی می باشند. تغییرات کوچک و فعالیت های شما در طول این بازی پایان بازی را رغم می زند.


۴. نقشه ای بزرگتر از Skyrim:

بله، درست خواندید، نقشه ویچر ۳ بسیار بزرگتر و باورنکردنی تر از بسیاری از هم سبکان خود است. دنیای ویچر بسیار بزرگ و متفاوت است و همین نیز باعث بوجود آمدن ۳۶ پایان متفاوت برای آن شده است. بطور دقیق، نقشه بازی ویچر ۳، ۳۵ برابر بازی ویچر و ۲۰ درصد بزرگتر از بازی الدراسکرولز ۵: اسکایریم که آنهم یک بازی فانتزی است، بزرگتر است. طبق محاسبه ای، سفر به کل نقشه ویچر ۳، چیزی در حدود ۴۰ دقیقه طول می کشد.


۳. یک میلیون خط کد:

نیاز به هیچ توضیحی نیست که بازی های ویدئویی نیاز به برنامه نویسی سنگینی دارند و ویچر ۳ نیز از این قائده مستثنی نیست. این بازی پر است از دیالوگ ها، شخصیت ها و محیط های فانتزی. با توجه به اینها، این بازی چیزی در حدود بیش از یک میلیون خط کد دارد که تنها ۳۰۰۰۰ تای آنها مربوط به دیالوگ ها و گفتگو های این بازی است. کد هایی با تلاش و فعالیت شبانه روزی سازندگان بازی که با توجه به موفقیت آن، برای سازندگانش لذتبخش شد.


۲. ۹۵۰ نقش، ۴۵۰۰۰۰ کلمه متن مکالمه داشتند:

بحث و گفتگو در بیشتر بازی های هم دروه ویچر ۳، قسمت اصلی آن نبود. ولی مکالمه در ویچر ۳ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود و پایان بازی ها به آن بستگی داشت. ویچر ۳ دارای چند صد شخصیت در طول بازی بود که تمام اینها چیزی در حدود ۴۵۰،۰۰۰ کلمه متن داشتند. صداهای این بازی از سال ۲۰۱۲ تا اوایل ۲۰۱۵ ضبط شدند که بیشتر آنها تنها به ۱۵ خط محدود می شد.


۱. تست بازی با ۵۰۰۰ اشکال مواجه شد:

یافتن اشکال در بازی ای که ساخته اید هرگز احساس خوبی برای شما ندارد. البته بیشتر بازی ها در ابتدا باگ های بیشماری دارند که قابل رفع است و متاسفانه ویچر ۳ نیز از این قائده مستثنی نیست. البته این را هم بگوییم که سی دی پراجکت با سایبرپانک ثابت کرد که کرم از خود درخت است. ویچر ۳ در ابتدا برای اکران در فوریه ۲۰۱۵ برنامه ریزی شده بود. با این حال در هنگام آزمایش اولیه در دسامبر ۲۰۱۴، تیم سازنده با حدود ۵۰۰۰ مشکل و باگ در بازی مواجه شد و سازندگان آن مجبور شدند اکران بازی را به تعویق بیندازند. خوشبختانه تیم سازندگان توانستند این مشکلات را رفع کنند و سرانجام ویچر ۳ در مه ۲۰۱۵ منشر شد.

30 Comments
  1. کویر بزرگ گونه راز بقا(خیلیم ربط داره) کاربر می‌گوید

    کامنت اول

  2. کویر بزرگ گونه راز بقا(خیلیم ربط داره) کاربر می‌گوید

    ادمین مورد ۴ شکل درستش الدراسکرولز هست نه الدراسکورولز و در ضمن اسکایریم هست نه اسکایرم لطفا اصلاح کنید

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      الدراسکورولز رو ویکی پدیا اینطور نوشته بود، ولی چشم اصلا شد.

      1. کویر بزرگ گونه راز بقا(خیلیم ربط داره) کاربر می‌گوید

        خیلی ممنون:-):-)

      2. کویر بزرگ گونه راز بقا(خیلیم ربط داره) کاربر می‌گوید

        خواستم ادیت کنم تو ویکی تایید نشد ادیتم:-):-)

  3. Attack titan کاربر می‌گوید

    این کامنت تا بی نهایت توسط بنده مال بنده شد مقاله خوبی بود

    1. Mhd.k کاربر می‌گوید

      به دلیل هیچ نوع تاثیر فیزیکی یا روانی ولا غیر
      حرف شما را از بن نقض میکنم

      1. Attack titan کاربر می‌گوید

        سند نداری

        1. دکتر استرنج ( ناراحت برای رفتن رندال) کاربر می‌گوید

          کامنت های شما فاقد اعتبار است

        2. Mhd.k کاربر می‌گوید

          نظر شما توسط هیچ مقامی از سایت یا هیچ فرد دیگری مورد تایید نبوده حرف شما هم هیچ سندی نداره

        3. دکتر استرنج ( ناراحت برای رفتن رندال) کاربر می‌گوید

          خیلی بازی خوبیه ، بهترین رقیبش گاد اف وار ۴ هست
          راستی به نظر شما ویچر ۳ بهتره یا گاد ۴؟؟؟

          1. Mhd.k کاربر می‌گوید

            گادآف وار سلطانه صد درصد گاد آف وار

          2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

            ۱۰۰ درصد ویچر بهتره.

            1. دکتر استرنج ( ناراحت برای رفتن رندال) کاربر می‌گوید

              👎👎👎👎😑😑😑😶

              1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

                دکتر استرنج
                میتونم بپرسم چند ساعت ویچر بازی کردید؟ چون من خودم شخصا ۳۰۰ ساعت داخل ویچر گشتم. پس من از دیس لایک نترسونید😂😂😂😂😂

                1. Mhd.k کاربر می‌گوید

                  من ۱ ماه بازی میکردم تنها چیزی که منو هیجان زده نگه داشت گرافیک بود و داستان خوبی که داشت و آدم رو سرگرم میکرد ولی گاد آف وار به غیر از هیجان تو مبازره که فوق العاده هست و گرافیک بی نظیرش داستان خیلی بهتری هم داره منم کلا عاشق شخصیت کریتوس هستم

                2. دکتر استرنج ( ناراحت برای رفتن رندال) کاربر می‌گوید

                  محمد امید جان
                  من ویچر حدود ۴۳ ساعت بازی کردم ، گاد اف وار هم حدود ۶۰ ساعت .
                  شما روی چه حسابی میگید که ویچر بهتره؟

                  1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

                    دکتر استرنج
                    ویچر یک تجربه نقش آفرینی کامل و بسیار غنی. گاد اف وار هم شاید شاهکار باشه ولی به هیچ وجه نمیتونه تجربه ای مثل ویچر به آدم منتقل کنه. ویچر یک شاهکار که سال ها در ذهن و قلب گیمر های زیادی باقی میمونه و این خودش نمایان گر هنر ویچر. میتونم تا صبح از خوبی های ویچر بگم ولی متاسفانه الان وقت ندارم.

                    1. دکتر استرنج ( ناراحت برای رفتن رندال) کاربر می‌گوید

                      محمد امید جان
                      میخواهید من برتری های گاد رو نسبت به ویچر بگم؟
                      گرافیک بهتر
                      داستان بهتر
                      گاد اف وار هم یک شاهکار تمام عیار و بهترین انحصاری سونی در نسل ۸هست
                      از نظر نمرات هم که گاد بهتره
                      درسته ویچر وایلد هانت هم شاهکاره اما گاد اف وار یه چیز دیگس
                      # گاد _ بهتر _ از _ ویچر۳ _

                    2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

                      دکتر استرنج
                      بسیار دلایل سطحی آوردید.
                      گرافیک بهتر؟ 😂😂😂😂😂😂😂 این دو بازی سه سال با هم اختلاف دارند و اصلا مقایسه گرافیک صحیح نیست.
                      داستان گاد بهتر بود؟ 😂😂😂😂😂😂😂
                      داستان ویچر صد البته بسیار سطح بالاتری از گاد داشت.
                      #ویچر_بهتر از_ گاد

                    3. revan کاربر می‌گوید

                      محمد امید سعادتی
                      جناب اینی که گاد ۴ بهتره یا ویچر ۳ با توجه به نزدیک بودن این دو بازی بیشتر بستگی به سلیقه داره که با کدوم سبک بازی بیشتر خوشتون میاد ولی اگر بخوایم دقیقتر بررسی کنیم گاد ۴ نسبت به ویچر ۳ برتری های بیشتر و تجربه بهتری داره اول اینکه گفتید ویچر تجربه نقش آفرینی خوبی داره خب این بستگی به سلیقه داره که شما از یک بازی نقش آفرینی بیشتر خوشتون میاد یا داستانی که نقش آفرینی نداشته باشه و این یک برتری برای ویچر نیست ویچر در نوع خودش عالیه گاد هم در نوع خودش باید اشتراکات رو بررسی کنیم ببینیم کدوم سرتره وگرنه اگر صرفا به سلیقه باشه پس باید یک نفر که از بازی مثلا مسابقه ای خوشش بیاد بگه فلان نسخه از سری فورزا بهترین بازی دنیاست! و خب در بحث اشتراکات گاد در چند زمینه برتری داره مثلا گرافیک بهتر، شما گفتین فاصله زمانی هست و نباید گرافیک رو محاسبه کرد در حالی که اولا فاصله زمانی چندان زیاد نیست در ثانی الآن بازی آنچارتد ۴ یا لست اف آس ۱ رو در نظر بگیرین گرافیک فوقالعاده ای دارن که حتی از خیلی از بازیهای بعدی تر خودشون هم بهترن و همون آنچارتد گرافیکی در حد گاد ۴ داره در حالی که دو سال قدیمی تره پس گرافیک در فواصل زمانی کم باید ملاک در نظر گرفته بشه و نشان از سطح کیفیت برتر اون بازی نسبت به یک بازی دیگه داره و نباید سال انتشار بهانه گرفته بشه دوم گیم پلی بهتر در این مورد شکی وجود نداره که گاد در تمام لحظه ها هر کاری که در طول بازی انجام میدیم کاملا با تمام وجود قابل احساسه حتی تفاوت حملات سنگین با سبک به خوبی قابل تشخیصه زمانی که کریتوس تبر رو احضار میکنه وقتی به دستش میرسه کاملا میشه حسش کرد و یا در هنگام دویدن و…. کلا آدم احساس میکنه خودش داره اونجا حرکت میکنه! سیستم مبارزات و اکشن ها و البته صحنات سینماتیک هم که دیگه نیازی به توضیح نیست نبردها و باس فایتهای گاد ۴ کجا و نبردهای ویچر کجا! خودتون هم میدونید سری خدای جنگ به نبردها و اکشنهای حماسی و سینماتیک خارق العادش معروفه همون نبرد پایانی بالدر با کریتوس رو بررسی کنین مخصوصا اون قسمتی که با همکاری همدیگه بالدر رو مورد عنایت ضربات متوالی قرار میدن که مو به تن آدم سیخ میشه! در مورد شخصیت پردازی هر دو خوبن ولی خب کریتوس کجا و گرالت کجا، البته من خودم به شدت گرالت رو دوست دارم ولی بالاخره کریتوس شخصیت پردازی به مراتب بهتری داره و جای تردید وجود نداره اما در مورد داستان خب اگر ما صرف خود داستان رو در نظر بگیریم تقریبا در یک حدن گرچه گاد ۴ از لحاظ داستانی اصلا در حد امثال گاد ۱، گاد ۲، گاد ۳ نیست ولی خب بازم خوبه ولی در مورد روایت داستان این گاد ۴ هست که بهتره شما ببینید چجوری این بازی یک داستان کاملا ساده که سر و تهش فقط پخش کردن یک مقدار خاکستره رو تا این حد جذاب و درگیر کننده کرده و همون بالدری که در اول بازی ازش متنفر شده بودیم به خاطر سماجتش در آخر سر از مرگش ناراحت میشیم البته این مقداری هم به شخصیت پردازی مربوطه ولی خب همونطور که گفتم گاد ۴ یک داستان ساده رو به شدت فوق العاده جذاب روایت کرد که مفاهیم اخلاقی خیلی خوبی رو هم به بیننده تعلیم میده همون رابطه پدر و پسری کریتوس با آترئوس برای اثبات این حرف کافیه.
                      در کل بنظرم گاد ۴ نسبت به ویچر بازی بهتر و جذابتری هست ولی خب همونطور که گفتم هر دو خوب و البته شاهکارن و از تجربه هر دو اونها میشه نهایت لذت رو برد.
                      موفق باشید

          3. دکتر استرنج ( ناراحت برای رفتن رندال) کاربر می‌گوید

            به نظر خودم که برابر هستن

    2. نیما کاربر می‌گوید

      کامنت شما از نظر بنده فاقد اعتبار است و اگر تنها دو نفر دیگر کامنت شما را فاقد اعتبار بدانند، تمامی کامنت های شما در این سایت فاقد اعتبار خواهد شد
      دوستان کامنت تایتان رو فاقد اعتبار کنین فقط دو نفر

      1. Attack titan کاربر می‌گوید

        سندی نداری حرف الکی نزن ادمین شمام لطفا

    3. King Elis reddy کاربر می‌گوید

      کامنت های شما فاقد اعتبار هست

      1. Attack titan کاربر می‌گوید

        باز سندی نداری کلا کامنت بی نهایت مال من شده یاح یاح یاح یاح

        1. کویر بزرگ گونه راز بقا(خیلیم ربط داره) کاربر می‌گوید

          کامنت های شما فاقد اعتبار است

  4. مگنتو کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود و متاسفانه دووومممم
    اقای سعادتی
    اقای سعادتی سلام دیدم چه چیز هایی رو به اقای ایروانی گفتید فقط میخواستم یک چیز رو کاملا محترمانه به شما بگم که فکر نمیکنم اینجا تایید بشه اگر زحمت بکشید در مقاله ………………………….. اعلام کنید من به شما بگم اون چیز رو . اصلا فکر بد نکنید که توهین باشه که نیست و کاملا محترمانه هست . و این چیز رو که درباره شماست به اقای ایروانی هم گفتم عزیز

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      مگنتو
      من با شما هیچ حرفی ندارم. به بنده تهمت میزنید که اکانت فیک دارم. به ادمین تهمت میزنید که اکانت فیک دارند. به آقای قاسمی تهمت میزنید که اکانت فیک دارند. به آقای صفابخش تهمت میزنید که اکانت فیک دارند. متخصص تئوری های توطئه شدید؟ یا مامور CIA هستید؟ همین الان این بازی کثیف تموم کن. مطالب حق زیاد گفتی ولی متاسفانه مطالب حف جنابعالی هیچ خریداری نداره. بنده هم هیچ بی احترامی به آقای ایروانی نکردم.

  5. […] کاراکتر اصلی است و گرالت نیز در سری بازی های محبوب ویچر. هر دو از سالها تجربه و توانایی های بیشمار برخوردار […]

دیدگاه ها غیر فعال است.