۵ کارگردان برتر صنعت گیم و بازی های ویدیویی

در صنعت گیم هم مانند صنعت سینما این کارگردان ها هستند که ایده پرداز بازی می شوند. شما چند کارگردان در این صنعت میشناسید؟ دوست دارید بدانید ۵ کارگردان برتر بین کارگردانان صنعت گیم چه کسانی هستند؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.


۵. کوری بارلوگ:

بهترین اثر: خدای جنگ ۲۰۱۸

کوری بارلوگ بسیار کارگردان خلاقی است و در ساخت سکانس های احساسی تبحر خاصی دارد! و خب ساخت چنین سکانس هایی واقعا کاری سختی است اما کوری بارلوگ میتواند این کار را انجام دهد. او داستان کریتوس را به اساطیر نورس برد و باعث ساخت مبارزه ای بین کریتوس و خدایان سرزمین اسکاندیناوی شد. البته بارلوگ کارگردان اخلاق مداری هم هست و به خاطر اتفاقاتی که طرفداران را عصبانی کرده بود عذرخواهی کرد. بخواهیم رو راست باشیم او کارگردان قابلی است اما به جز یک یا دو اثر محشر چیز دیگه ای در کارنامه خود ندارد.


۴. هیدتاکا میازاکی:

بهترین اثر: سکیرو (و یا سری دارک سولز)

میازاکی هنرنمایی قدرتمند خود را با بازی دمون سولز در سال ۲۰۰۹ شروع کرد. با دمون سولز توانست ایده ای به نام سولزبورن را درست کند و بالاخره اولین نسخه دارک سولز را بعد از دمون سولز ساخت. نسخه اول دارک سولز به مانند دمون سولز بازی بسیار سختی بود. (کلا قائده سری سولزبورن نابود کردن اعصاب گیمر است) اما به خاطر مشکلاتی که میازاکی در آن زمان با فرام سافتور داشت کارگردانی نسخه دوم سری دارک سولز قبول نکرد. اگرچه دارک سولز ۲ هم بازی عالی شد و بالاترین امتیاز را بین عناوین دارک سولز دارد ولی آن عطر و بوی دارک سولز های میازاکی را نداشت. میازاکی دوباره به فرام سافتور برگشت و وظیفه کارگردانی بازی دارک سولز ۳ به عهده گرفت و معجونی فوق العاده سخت اما لذت بخش به طرفداران این عناوین تحویل داد. بعدش هم با سکیرو به سراغ ژاپن رفت و یک دارک سولز سرعتی ژاپنی ساخت که جایزه بهترین بازی سال هم برد. بازی بعدی میازاکی هم بازی الدن رینگ است که قطعا بازی عالی خواهد بود.


۳. هیدئو کوجیما:

بهترین اثر: متال گیر سالید ۳

شاید باورتان نشود اما کوجیما وقتی که مدرک کارگردانی خودش گرفت هیچ علاقه ای به بازیسازی نداشت و دوست داشت یک فیلم ساز معروف بشه. اما وقتی که برای تست کارگردانی به یکی از کمپانی های معروف ژاپنی رفت با لگد انداختنش بیرون و بهش گفتن هیچ استعدادی نداره. اما کوجیما تسلیم نشد و فهمید در بازیسازی استعداد فراوانی داره و کمپانی کونامی با این کارگردان خلاق قرارداد بست و سری بازی متال گیر سالید خلق شد. اولین نسخه سری متال گیر سالید بسیار عالی بود باعث معروف شدن این کارگردان ژاپنی شد. اگرچه نسخه دوم بازخورد های مثبت زیادی نداشت اما نسخه سوم متال گیر سالید اوج هنر و خلاقیت کوجیما بود. متال گیر سالید ۴ هم بازی بسیار بزرگ بود که همچنین نمرات بالایی را نیز دریافت کرد. نسخه پنجم متال گیر سالید هم که فوق العاده بود و نمرات بالای ۹۰ زیادی گرفت. اما بعد از متال گیر سالید ۵ کوجیما همکاری خود با کونامی به هم زد و خودش یک شرکت با نام کوجیما پروداکشن تاسیس کرد.


۲. نیل دراکمن:

بهترین اثر: لست اف اس ۱ و ۲ و آنچارتد ۴ (هر سه فوق العاده هستند)

نیل دراکمن اوایل شروع کار خود تنها یک کارمند ساده استودیو ناتی داگ بود اما الان مدیر استودیو ناتی داگ است. او هم در لست اف اس خودش را ثابت کرد هم در آنچارتد. او ماجرا های الی و جوئل تراژیک کرد و ماجرا های نیتن دریک را پر آوازه. او پر افتخار ترین بازی تاریخ را ساخت و همچنین آخرین ماجراجویی دو مرد بزرگ. جوئل و نیتن…….

شاید بعضی ها به خاطر بازنشسته شدن این دو مرد بزرگ ناراحت باشند اما در هنر هشتم هیچ شخصیتی ابدی نیست…. البته میتوانیم به خاطر این کار نیل دراکمن به او توهین کنیم.(مدیونید فکر کنید الان نخندیدم)


۱. تاد هاوارد:

بهترین اثر: الدر اسکرولز ۵، اسکایریم

تاد هاوارد ایده های گسترده ای دارد. شاید حتی گسترده تر از هر کارگردان دیگه. و این موضوع را با ساخت اسکایریم و فال اوت ۴ تایید کرده است. اسکایریم بازی بسیار عظیم است که حداقل ۲۰۰ ساعت محتوا دارد. فال اوت ۴ هم که مثل اسکایریم….

هاوارد شاید پر افتخارترین بازی تاریخ را نساخته باشد شاید پر فروش ترین بازی تاریخ را نساخته باشد اما او اسکایریم را ساخت است. بازی که همه عاشقش هستند. همچنین او کارگردان بازی استارفیلد و الدراسکرولز ۶ هم خواهد بود و این دو بازی بسیار مورد انتظار هستند. تاد افسانه ای و بازی های افسانه ای.


نویسنده: محمد امید سعادتی

14 Comments
  1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    کامنت اول

    1. کویر بزرگ گونه راز بقا(خیلیم ربط داره) کاربر می‌گوید

      چک کامنت اول رو فعال میکنم
      کامنت اول
      کامنت اول منم
      مورد ۲ به نظرم آنچارتد د لاست لگاسی یا همون میراث گمشده هم جزو بهترین بازیاش بود(نظر شخصی)تنها آنچارتدی هست که بازی کردم و عالی بود

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        کار خوبی کردی
        معامله انجام شد
        دیگر معامله تمام شد و دیگر ندارد
        مگر اینکه من یا تو دوباره قرارداد معامله ببندیم

  2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    عالی بود ممنون
    اما تاپ هاوارد یکم جاش بالا نیست؟
    چون انچارتد ۴ و لست ۱ و ۲ و انچارتد ۲ و ۳ حریف الدر اسکرولز میشن به نظرم

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج عزیز
      به شخصه به نظر سطح اسکایریم از لست اف اس ها و انچارتد بالاتر بود. ( خودم عاشق لست اف اس و آنچارتد هستم)
      نظر شما هم محترم.

  3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    و همینطور بگم الدر اسکرولز ۵ سومین بازی برتر من هست و فکر نمیکنم با الدر اسکرولز دشمنی دارم

  4. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود.
    تام هاوارد که فوق العادست. ادراسکولز و اسکایریم دنیاهای فوق العاده ای دارن هرچند من متاسفانه وقت نداشتم خیلی این دو بازی رو انجام بدم.

  5. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    دوتای اول شاهکارن
    کوجیما جدیدا خوب ظاهر نشد نسبت به قبل
    فقط نیل دراکمن
    تام هاوارد با اسکایریم خیلی خودشو مشهور کرد

  6. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود

  7. Rasel کاربر می‌گوید

    دوستان یه سوالی داشتم
    آیا بازی های گوست اف توشیما و اسپایدرمن ۲۰۱۸ برای pc هم عرضه شدن یا خیر

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      Rasel
      خیر بر روی pc عرضه نشدن.

  8. MOSTAFA کاربر می‌گوید

    شینجی میکامی هم این وسط بوق بود که نزاشتینش تو لیست نه ؟ کسی که سری رزیدنت ایول رو خلق کرده که به تنهایی کلی پازل و مکانیزم های گیم پلی جدید وارد دنیای گیم کردن ، کسی که خالق ژانر ترس و بقا بوده ، کسی که کارگردان شاهکاری مثل رزیدنت ایول ۴ بوده نباید اسمش تو این لیست باشه ؟؟ جالبه که خود نیل دراکمن هم گفت تو خلق انچارتد و لست اف اس چقدر از رزیدنت ایول به خصوص نسخه ۴ الهام گرفتن .
    خود کوری بارلوگ هم تو مصاحبش گفت که تو خلق گاد اف وار ۲۰۱۸ الهامات زیادی رزیدنت ایول ۴ گرفتن
    مشخصه شما فقط از بازی های ترند روز اطلاع دارید و اطلاعات چندانی از تاریخچه دنیای ویدیو گیم ندارید من پیشنهاد میکنم اطلاعاتتون رو بالا ببرید بعد مقاله بنویسید

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      میکامی الان دیگه اون میکامی سابق نیست. واگرنه حتما داخل لیست میزاشتمش.

  9. صدرا کاربر می‌گوید

    انصافا بدون کن لوین ؟

دیدگاه ها غیر فعال است.