آشیل در مقابل بالدر: کدام نامیرا قدرتمند تر است؟

بعد از مقایسه جذاب هرکول و رستم این دفعه رفتیم سراغ یک جنگجوی بزرگ یونانی و یک خدای نه چندان قوی از اساطیر اسکاندیناوی. آشیل و بالدر. اول به معرفی هر شخصیت و قدرت هاشون میپردازیم و بعد به سراغ مقایسه شون میریم. با ایرونی سنتر همراه باشید.

 

 

آشیل کیست و چه توانایی هایی دارید:

آشیل زاده شده از پلئوس ( پهلوان یونانی که در کنار هرکول می جنگیده است) و ثتیس یک پری جادویی است. آشیل از بچگی با پدرش به تمرینات استفاده با سلاح های مختلف میپرداخته و توان استفاده از هر سلاحی را دارد. مقدر شده بود که آشیل یا عمر طولانی داشته باشد یا عمری کوتاه. اما به هر حال جنگجوی بزرگی خواهد شد. مادرش که میخواست او عمر طولانی داشته باشد او را در چشمه استوکس غوطه ور کرد اما پاشنه اش که در دستان مادر بود خاصیت رویین تنی پیدا نکرد. مادر آشیل برای اینکه پسرش عمری طولانی داشته باشد دست به یک کار دیگر هم زد. به او لباس های زنانه میپوشاند تا دیگران متوجه نشوند که او پسر است. اما شخصی باهوش به اسم اودیسئوس که میدانست آشیل پسر است و میخواست به همگان این موضوع را ثابت کند. تمام دختران را به صف کرد تا به هر کدام هدیه ای بدهد. یکی از هدیه ها شمشیری تیز بود و آشیل سریعا این شمشیر را انتخاب کرد و به این صورت همه متوجه شدند که آشیل یک پسر است. از این به بعد پلئوس پدر آشیل تمام سعی خود را کرد تا هر چیزی که بلد است به آشیل یاد بدهد. حتی آشیل را پیش سانتور کیرون برد تا دویدن را به آشیل یاد بدهد و به این صورت آشیل یاد گرفت که بتواند از یک انسان عادی سریع تر بدود. آشیل وقتی بزرگ تر شد تبدیل به یک جنگجوی قدرتمند شد که هر سربازی از نبرد با او میترسید. او همچنین فرمانده سربازان مسینی در جنگ تروا بود. البته او مدتی به خاطر اینکه اگامننون معشوقه اش بروسئیس را ازش گرفته بود از جنگ کناره گیری کرد. اما اگامننون که دید بعد از رفتن آشیل دیگر در هیچ جنگی پیروز نشده اند به آشیل پیغام داد که معشوقه اش را به او بازمیگرداند اما اشیل بروسئیس گرفت و باز هم به جنگ برنگشت. ولی وقتی خبر آمد پسر عموی آشیل در نبرد با تروا و توسط هکتور فرمانده و پسر ارشد پادشاه تروا کشته شده است آشیل با خشم فراوان به جنگ بازگشت تا انتقام خون پسر عموی خودش را بگیرد. او ۲۳ شهر نزدیک تروا را فتح کرد و در نبردی تن به تن هکتور را کشت و سرانجام شهر تروا را هم فتح کرد. اما پاریس برادر هکتور در این نبرد تیری رها می کند که به پاشنه پای آشیل برخورد کرده و باعث مرگ این قهرمان می شود. گفته شده این تیر به کمک آپولو ( خدای تیراندازی در یونان باستان) به پاشنه پای آشیل برخورد کرده. چون آشیل به آپولو بی احترامی کرده بود. اما نباید از مهارت بالای پاریس در تیراندازی هم بگذریم. حالا میخواهیم چندین شاهکار آشیل را برای تان بگوییم.

. او فقط با کمک ۲۰ سرباز که از پیروان خودش هم بودن جلوی ۹۰۰ سرباز تروا مقاومت کرد و همه آن ها را کشت.

. آشیل به قدری تند میدود که از شلیک ۱۰۰ تیر فرار می کند.

. او از خدایان نمی ترسد و مجسمه آپولو را با این عقیده که به دشمن کمک می کند خراب کرد. 

. جنگ تروا توسط خدایان کنترل میشد و هر خدای یونانی طرف یک جبهه گرفته بود. همانطور که گفته شد قبل از اینکه آشیل به نبرد برگرده ارتش مسینی در حال شکست بود. اما با اومدن آشیل پیروز شدن که نشان از قدرت آشیل است.

. او مبارز قدرتمندی به نام هکتور را شکست داده که به گفته کتاب ایلیاد هومر هکتور حمایت کامل آپولو را داشته است.

. تمام بدن آشیل به جز پاشنه پایش رویین تن است

 

بالدر کیست و چه توانایی هایی دارد؟

بالدر محبوب ترین خدای آزگاردی است و هم بین مردم و هم بین خدایان محبوب است. او محبوب ترین پسر اودین هم هست و اودین علاقه ویژه  ای به او داشت. مادر بالدر که متوجه شده بود قرار است بالدر در آینده بمیرد پیش تمام موجودیت های دنیا رفت از همشون قسم گرفت که به بالدر کاری نداشته باشند. البته فریا یادش رفته بود که از یک بوته هم قسم بگیرد و همین عامل باعث مرگ بالدر شد. یک تعریف کلی که میتوان از بالدر نوشت این است. رب‌النوع نور، لذت، پاکی، معصومیت و دوستی در اساطیر اسکاندیناوی است. پسر اودین و فریگ، هم در میان خدایان و هم در میان انسان‌ها محبوب بود، و انسان‌ها او را بهترین خدایان می‌دانستند. او بسیار زیبا، خردمند و خوش زبان بود، هر چند که قدرت کمی داشت. قصه مرگ او به این صورت است: لوکی به بالدر حسادت می کرد چون به مانند او محبوب نبود. لوکی متوجه نقطه ضعف بالدر می شود و از اون بوته تیری می سازد. به سالن خدایان بر می گردد و هودر را میبیند. ایده ای بسیار جالب به ذهنش میرسد. هودر برادر دو قلوی بالدر نابینا بود. لوکی به پیش او رفت و گفت چرا تو نیز تیری به بالدر شلیک نمی کنی؟ هودر گفت دو دلیل دارد. چون هم کور هستم و هم اینکه چیزی برای پرتاب کردن ندارم. لوکی به تیری که ساخته بود میدهد و می گوید بیا من بهت کمک می کنم این تیر بهش پرتاب کنی. هودر با کمک لوکی این تیر را به قلب بالدر شلیک می کند و باعث مرگ بالدر می شود. اودین برای زنده کردن بالدر به هل خدای جهنم التماس می کند اما هل یک شرط می گذارد. تمام موجودات دنیا باید برای او سوگواری کنند. همه این کار را می کنند به جز لوکی. به همین علت بالدر زنده نمی شود. همسر او نانا هم به علت ناراحتی از مرگ شوهرش میمیرد و جنازه هر دو آنها با طلا ها و جواهرات فراوان به سمت دنیای مردگان میرود. بالدر در نبرد های زیادی شرکت نکرده است اما چند شاهکار با توجه به چند نوشته از قرون وسطی باقی مونده است:

. بالدر با پسران ثور کشتی گرفته و آنها را در کشتی شکست داده است.

. بالدر حتی با ثور هم کشتی گرفته و با او تقریبا مساوی کرده است.

بالدر همچنین به مقدار کمی و با کمک مادرش میتواند آتش و یخ را کنترل کند.

به صورت کلی شاهکار های زیادی از بالدر در دسترس نیست.

نکات این مشترک این دو خدازاده.

خیلی خب این دو نفر نقاط مشابه زیادی دارند. هر دو توسط مادر شان نامیرا شدند. هر دو مادری جادوگر و قدرتمند دارن. هر ذو محبوب هستند. یکی در پیش جنگجویان و دیگری در پیش مردمان. هر دو یک نقطه ضعف دارند. اشیل پاشنه پایش و بالدر چوب یک بوته. البته در نکاتی هم کاملا متفاوت هستند. پدر بالدر یک خدا است و ممکن است در این نبرد بخواهد از پشتیبانی پدرش کمک بگیرد. از طرفی پدر آشیل یک پهلوان بوده که در تقابل کشتی با هرکول به تساوی با این قهرمان قدرتمند رسیده است! و حتما میدانید که آشیل توسط همین پدر آموزش دیده است. شاید از نظر حمایت خانواده بتوانیم امتیازی به بالدر بدهیم. اما مادر آشیل هم پیش خدایان بسیار محبوب است و میواند از خدایان یونان کمک بگیرد که کلا یک جنگ عظیم بین خدایان در می گیرد و دیگر جنگی بین آشیل و بالدر پیش نمی آید. پس این احتمال را کنار می گذاریم و میرویم سراغ بخش بعدی و مقایسه این دو نفر.

 

کدام یک قدرتمند تر هستند؟

مقایسه این دو بسیار سخت است. اما میتوان برنده را انتخاب کرد. اول میریم سراغ کار هایی که بالدر میتواند در این نبرد انجام دهد. او قدرت فیزیکی بیشتری از آشیل دارد و مسلما میتواند در یک نبرد آشیل را به چالش بکشد. همچنین بالدر دسترسی کمی هم به آتش و یخ دارد که به دردش میخورند. مادر بالدر بیشتر در نبرد ها حاضر می شود و میتواند کمی از دور به بالدر کمک کند. اما یک موضوع مهمی درمورد این تقابل وجود دارد. آیا سلاح های آشیل بر روی بالدر اثر دارد؟ شاید خنده تان بگیرد و قطعا بگویید نه. چون فریا به تمام دنیا سفر کرده و به اون جز اون بوته با تمام موجودیت ها صحبت کرده. اما با المپ نشینان و فلزات این کوه هم گفت و گو کرده؟ چون تمام سلاح های آشیل از فلزات کوه المپ و توسط هفاستئوس یعنی خدای آهنگری یونان باستان ساخته شده اند.  اگر فریا با المپ نشینان صحبت نکرده باشد. باید شاهد مرگ پسرش باشد. البته این جمله چندان هم راحت نیست چون بالدر به جز نامیرایی قابلیت های دیگر هم دارد و میتواند با این قابلیت ها حسابی آشیل اذیت کند. اگرچه که به دو دلیل پیروزی برای بالدر بسیار سخت می شود( فرض بر این گرفتیم که سلاح های آشیل بر روی بالدر اثر دارد) دلیل اول اینه که مهارت جنگاوری آشیل همتا ندارد و قطعا میتواند ضربات مرگ آوری به بالدر وارد کند و دلیل دوم این که خود آشیل هم نامیرا است( البته به جز پاشنه پای چب این قهرمان) به صورت کلی احتمال پیروزی آشیل کمی بیشتر است اما بالدر هم شانس پیروزی دارد.

 

نظر شما کاربران ایرونی سنتر چیست؟ کدام جنگجو قدرتمندتر است؟

 

نویسنده: محمد امید سعادتی

103 Comments
  1. دانيال کاربر می‌گوید

    بالدر قويتره

    1. کاربر می‌گوید

      خیر
      بهتره مقاله رو مطالعه کنید.
      نظر تون تغییر می کنه.

  2. بردیا کاربر می‌گوید

    مقاله ی عالی بود منتها بنظرم یکم بین مقاله ها وقفه بنپازین،چون اینجوری زیاد نمیشه راجب مقاله ها بحث کرد.

    1. کاربر می‌گوید

      بردیا
      خوشحالم که از مقاله خوش تون اومده.
      ما میخواهیم هر روز حداقل دو مقاله روی سایت منتشر کنیم.
      و خب قطعا سعی می کنیم بهترین محتوا به مخاطبین ارائه بدیم.
      پیشنهاد شما هم بررسی می کنیم👍

      1. کاربر می‌گوید

        بهترین محتوا رو که آرائه میدید.منتها این روزا دیگه خیلییی مقاله میزارید و این باعث میشه نشه بحث کرد.فقط یه سوال،مقاله ی رستم و هرکولم شما نوشتید؟؟

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          خیر من نوشتم

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            و این گونه بود که من به قلم ادمین ایمان اوردم.راستش میدونستم نویسنده ی خوبی هستین ولی نه در این حد

        2. کاربر می‌گوید

          Bardya
          خیر مقاله قبلی ادمین نوشتن و من این مقاله در جهت رقابت با ادمین نوشتم💪

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            شما نویسنده ی عالیی هستید منتها ادمین یه چی دیگست

  3. دانيال کاربر می‌گوید

    محمد اميد سعادتي خير بالدر راحت شكستش ميده

    1. کاربر می‌گوید

      دانيال
      خوشحال میشم دلیل بیارید.

  4. دانيال کاربر می‌گوید

    حق با شما است من اشتباه كردم

  5. دانيال کاربر می‌گوید

    چون بالدر پسر اودينه و اودين هيچ وقت پسرانش را تنها نميزاره

    1. کاربر می‌گوید

      دانیال
      اگر مقاله بخونید متوجه میشید که درمورد اینکه این موضوع امتیاز نیست صحبت کردم.
      چون اینجوری خدایان یونان هم به کمک آشیل میان و میشه جنگ خدایان نه جنگ بالدر و آشیل.
      ولی متاسفانه شما اصلا مقاله مطالعه نمی کنید و فقط انگار اومدید که کامنت بدید

  6. دانيال کاربر می‌گوید

    بالدر خداي باهوشيه و به زردي راهي پيدا ميكنه

    1. کاربر می‌گوید

      دانیال
      بازم شما دلیل منطقی نیاوردید

      1. کاربر می‌گوید

        قشنگ با هیچ کس شوخی نداری جناب سعادتی😅😅راستی نظرتون راجب اینکه جادوتون جلوی جادوی دکتراسترنج شکست خورد چیه؟؟(شما گفتین به جوکر رای بدین اون گفت به رقیبش رای بدین که دکتر برد)

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          چون فرد پاک و متدینی همچون من در سپاه رای به دکتر استرنج بود.

          1. کاربر می‌گوید

            Admin
            جادو جنابعالی جلوی من شانسی نداره.
            منتها شما پیشوایان زیادی دارید.

            1. Mhd.k
              Mhd.k کاربر می‌گوید

              یه لحظه snoop Dogg رو جلو xxxtentacion تصور کردم😯

            2. بردیا کاربر می‌گوید

              محمد امید سعادتی
              اتفاقا ادمین فورس فرای درک شما و بنده هست(قبلا گفتم من در یک لایه مونده به عمیق ترین لایه ی ایرونی سنتر زندگی میکنم که اونجا یعنی عمیق ترین مکان زندگیه ادمینه،من توان درک گودرت ادمین را ندارم،شما که جای خویش دارید)

              1. Doctor strange
                Doctor strange کاربر می‌گوید

                در کل مولتی وری ایرونی سنتر به چند دسته تقسیم میشود :
                لایه اول که کلا فقط یکی دو نفر رویش هستند و جادو ندارند
                لایه دوم مال افراد کم جادو هست
                لایه بعدی مال جادوی های بسیار قدرتمند مثل جادوی بردیا ( به ادعای خودش ) و جادوی راجرز و جادوی سعادتی هستند
                و در نهایت لایه ای که ایرونی سنتر را خلق کرده و یک نفر به نام ادمین در این زندگی ممیکند و با یک بشکن میتواند بقیه را نابود کند و زندان متعصب ها انجاست

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  ببین خوب گفتی ولی خیلییی کامل نبود.کلیییی ماجرا هست.شما خیلی سطحی گفتین.اولا مولتی وری نیست.این یه اشکال.درستش مگاامنیورسه.ولی مهم ترینشون من فقط جادو ندارم،نیروهایی فرا تر از درک بشریت دارم.یعنی فقط جادو نیست.بعدن برات توضیح

                  1. Doctor strange
                    Doctor strange کاربر می‌گوید

                    بردیا
                    اری درست میگویید
                    من هم نیرویی دارم که از زمان و مکان قوی تره .
                    و می‌تونه به لایه مرکز ایرونی سنتر اسیب بزنه

                    1. بردیا کاربر می‌گوید

                      این مسئله صابت شده نیست،چرا که منو ادمین تورا حمایت کردیم

            3. Doctor strange
              Doctor strange کاربر می‌گوید

              ای اقای سعادتی من پیشوایان قدرتمند تری دارم
              جادوی من جادوی خالص است ☹️😀

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                دقیقا،بخاطر من به چنین نیرویی دست پیدا کردی

          2. بردیا کاربر می‌گوید

            ادمین
            پس گودرت شما بود که چنین پیروزیی را به ارمغان اورد
            فقط مگر شما دی سی فن نیستید؟؟پس چگونه سعادتی را رها کرده و به دکتراسترنج روی اوردید؟؟

            1. admin
              admin کاربر می‌گوید

              منظورت کاربر دکتر استرنج هست یا شخصیت دکتر استرنج؟
              منکه آقای سعادتی رو با دنیا عوض نمیکنم. ولی بین جوکر و استرنج از استرنج بیشتر خوشم میاد.

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                منم همینطور،ولی خب از یه طرف دکتر استرنج باحال تره،از یه طرف من در جناه دکترم.منظورمنم کاربر دکتراسترنجه

                1. Doctor strange
                  Doctor strange کاربر می‌گوید

                  شما باعث افتخار دکتر استرنج و من شدید.
                  😅😁👌👍
                  جادوگر اعظم قصد دارد کمی از جادویش را به شما بدهد 😁😁

                  1. بردیا کاربر می‌گوید

                    دکتر بره با جادوش کشکشو بسابه،من خودم بینهایت بار جادویه قوی تری دارم

                    1. Doctor strange
                      Doctor strange کاربر می‌گوید

                      نه شما بروید کشکتان را بسابید

                2. admin
                  admin کاربر می‌گوید

                  منظور من شخصیت دکتر استرنج بود نه کاربر.
                  البته من کاربر دکتر استرنج رو هم خیلی دوستدارم.
                  اما جادوی کاربر استرنج و سعادتی با هم هم حریف من نمیشه.

                  1. بردیا کاربر می‌گوید

                    سعادتی رو دوست داری،دکتر و دوست داری،من چی پس؟؟😥😭😭😔آره اونا باهممم حریفت نمیشن،ولی جادوی من یه کارایی میتونه بکنه.ولی بازم به گرد پای شماهم نمیرسه

                    1. admin
                      admin کاربر می‌گوید

                      تو رو هم دوست دارم.

                  2. attack titan
                    attack titan کاربر می‌گوید

                    ادمین صراحتا گفتن نفس کش میطلبم😂

              2. بردیا کاربر می‌گوید

                منم هیچی رو با سعادتی عوض نمیکنم.کلا من چند تا کاربرو خیلی دوست دارم:
                استیو راجرز
                کینگ ونوم
                سوپرمن
                دکتر استرنج
                حسن لوگان
                سعادتی
                ادمین
                قاسمی
                اینارو ازشون خوشم میاد

              3. کاربر می‌گوید

                Admin
                “منکه آقای سعادتی رو با دنیا عوض نمیکنم”
                🧡🧡🧡
                میدونم مبالغه بود اما مبالغه زیبایی بود

        2. کاربر می‌گوید

          Bardya
          بسیار نظرسنجی مضحکی بود. جادوی بنده چون پیشوایان کمی داشت نتونست درست عمل کنه.
          💀

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            در ظمن بزرگترین دلیلی که دکتر برنده شد حمایت تمام کمال من از مارول فناست

          2. Doctor strange
            Doctor strange کاربر می‌گوید

            ها ها ها
            ای جادوی سعادتی مرا بنگر که جادوی من جادوی جادوگر اعظم است .
            جادوگر اعظم حالا به من و خودش افتخار می‌کند.

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              هوا برت نداره،منو ادمین نبودیم هیچ کاری نمیتونستی بکنی.ولی بازم جادویی قدرتمند داری.راستی سعادتی جان شماهم ناراحب نباش،خودم پیشوات میشم عزیزم❤❤❤💖

              1. Doctor strange
                Doctor strange کاربر می‌گوید

                شما هم گردباد برات نداره 😀😀
                ای بردیا کجا هستی که با هم دوئل مرگ کنیم ؟ :/

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  در حدی نیستی که باهات مبارزه کنم.جون جدم
                  نیستی در حدم

                  1. Doctor strange
                    Doctor strange کاربر می‌گوید

                    حالا اشکال ندارد .
                    شاید دل و جرات شو نداری؟
                    پدربزرگ من به ساخت مولتی ورس ایرونی سنتر کمک کرده چی میگی

                    1. بردیا کاربر می‌گوید

                      تو هنوز فرق مولتی ورسو مگاامنیورسو نمیفهمی واسه من شاخ میشی؟؟؟ظنز جالبی بود

                    2. Doctor strange
                      Doctor strange کاربر می‌گوید

                      میگم مولتی ورس
                      نه مگا امنی ورس
                      ایرونی سنتر چند لایه هست که ۹۴ % از اون رو ادمین خلق کرده
                      مولتی ورس بخشی از مگا امنی ورس هست

            2. کاربر می‌گوید

              Doctor Strange
              تو هنوز دو دوره سابیدن کشک داری تا به من برسی.

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                😂😂😂

              2. Doctor strange
                Doctor strange کاربر می‌گوید

                محمد امید جان
                فکر کنم باید یک کامنت برای دوره های جادو داشتن نیز بگذارم 👌

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  درسته.ولی خب صد در صد جادوی ادمین و سپس من قوی ترینه.برای مقام سوم یکی رو باید انتخاب کنیم

                  1. کاربر می‌گوید

                    بردیا
                    شما نیز هنوز سه دوره سابیدن کشک نیاز داری. جادو ات در مقابل من کامل نیست😎

                    1. بردیا کاربر می‌گوید

                      بله بله بله.شما درست میفرمایید چناپ.فقط بخش ناچیزی از قدرت من باعث شکست شما شد.شما رهی تریلیون ساله دارید که به الان من برسید

              3. King Venom
                King Venom کاربر می‌گوید

                اقا این و مولتیورس و مگا مولتیورس و مگاورس و امنیورس و فلان ورس و چنان ورس و…. موندم چه سیغه ایه ؟؟!!
                بابا بسه دیگه خسته شیدیم دیگه 😭😭😑
                اینا همش اسمای مندآوردی مارول و دیسی برای جهان هاشونه حتی اگه واقعا خطهای زمانی موازی واقعیت داشته باشه با چیزی که دیسی و مارول ساختن زمین تا اسمون فرق میکنه
                مثلا نگا کنین میگن امنی ورس بینهایت مولتی ورسه خب اصلا معنی نمیده چون خود مولتیورس یعنی بینهایت دنیا حالا بنظرتون بینهایت بینهایت دنیا اصلا معنی میده؟؟؟ چون جفتشون یکین حتی اگه بگیم خط زمانی هاش جدا هستن
                درکل ساید مخ من قد نمیده حالا اگه کسی بهتر این موضوع رو میدونه من سراپا گوشم!!!!!

                1. کاربر می‌گوید

                  تو درک نمیکنی محمد حسین جان.مگاامنیورس ایرونی سنتر از بینهایت امنی ورس تشکیل شده.قضیه ی ابعاد هم مختلفه تو مارول یه چیزه دی سی یه چیز اینجا یه چیز.چطوری توضیح بدم؟درک شما نمیکشه.درک این موضوع به درک فوق بشری نیاز داره.ولی بزار راجب مگا امنیورس ایرونی سنتر بحث کنیم.ابن را کاملا ادمین خلق کرد.داستان این موضوع نیز جداگانه توضیح میدم.منتها یکسری از اشخاص همجون خودم یکسری مفاهیم و البته قابلیت هایی به ایرونی سنتر اضاف کردیم.در کل خیلی بحث پیچیده ایه ذهنتو درگیر نکن ازش دود بلند میشه

                2. hawkman کاربر می‌گوید

                  واقعا چیز پیچیده ای هست اما اگه ادم به کوانتوم و از این دست موضوعات علاقه وافری داشته باشه ورزش مغز عالی ای هست
                  ولی واقعا چیز سختیست در نیو۵۲ دیسی میگه اینجاستیس جزیی از لوکال مالتیورس هستش و ربطی به مالتیورس اصلی قهرمانان نداره و از طریق تایم لاین ارث سه و ارث اصلی وارد شده و اینا
                  ولی باز تغییر میکنه و میگه اینا اصن تایم لایناشون ربطی نداره و مشکلات زمانی نبوده و از طریق هایپرتایم وارد شده و جزیی از لوکال مالتیورس هم نیست و یکی از تایم لاین های مجزا در هایپرتایم هستش
                  وقتی بخوای وارد بعد شش هم بشی انقدر فلسفه های روانشناختی و فیزیکی میاد که مخت سوت بکشه

  7. دانيال کاربر می‌گوید

    من اشتباه كردم

  8. دانيال کاربر می‌گوید

    اودين قويتره يا كريتوس

    1. King Venom
      King Venom کاربر می‌گوید

      تو god of war 2022 معلوم میشه

  9. دانيال کاربر می‌گوید

    من قبول كردم

  10. دانيال کاربر می‌گوید

    اودين قويتره يا ثور اساطير

    1. King Venom
      King Venom کاربر می‌گوید

      دانیال
      اودین قویتره

  11. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    این یکی مقاله هم خیلی خوب بود آقای سعادتی
    من معتقدم آشیل این نبردو میبره هرچند بالدر هم سگ جونه ولی آشیل شاهکار های قدرت بیشتری داره و مهارت مبارزش هم احتمالا بهتر از بالدر هست چه تو بازی Gow چه تو اساطیر بالدر چندان تو مبارزات با دقت نیست و درواقع فقط به رویین تنیش تکیه میکرد حتی از خودش دفاع نمیکرد به همین دلیل اون همیشه برای تفریح بدن خودشو به نمایش میزاشت و از همه میخواست با هرچی سلاح دم دستشون هست بهش ضربه بزنن و درواقع نا میراییش رو به نمایش میزاشت همین هم باعث شد لوکی از فرصت استفاده کرد و مسبب مرگ بالدر شد
    همین به راحتی میگه که مهارت آشیل در مقایسه با بالدر چقدر بالاست و من میتونم تصور کنم بالدر بیشتر کتک میخوره
    نبرد این دوتا احتمالا چیزی شبیه به نبرد کریتوس و بالدر تو بازی میشه

    1. کاربر می‌گوید

      ممنون که مقاله مطالعه کردید و امیدوارم خوش تون اومده باشه.
      بله درآخر مقاله گفتم که احتمال پیروزی آشیل بیشتره.

  12. دانيال کاربر می‌گوید

    بابت پاسختون ممنونم كينگ ونوم

  13. دانيال کاربر می‌گوید

    و بابته مقاله ممنون و قبول دارم اشيل از بالدر قويتره و مقاله هم خوندم

    1. ایران کاربر می‌گوید

      مقاله خیلی جالب بود و به نظرم آقای سعادتی دلیل هاش منطقی بود بالدر شانس بیشتری داره و توانا تره به نظرم

      1. ایران کاربر می‌گوید

        ببخشید اشتباه تایپی بود منظورم آشیل بود درواقع چون مهارت بالاتری داره به نظرم

  14. دانيال کاربر می‌گوید

    اقا ايران خوشحال ميشيم دلايلتونو بگيد

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      شما اول خودت دلیل بگو بعد بقیه هم میگن

  15. اريس کاربر می‌گوید

    براي چي دليل بيارم

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      شما نه دانیال

  16. Mahan_Mokri
    Mahan_Mokri کاربر می‌گوید

    سلام با تشکر از زحماتی که ورای گرداوری این مطالب کشیده اید کاش دست کم اندکی بیشتر به منابع دقت میکردید و تا حد امکان از منابعی مثل دنیای بازی و یا کمیک و شایعات بی اعتبار استفاده نمیکردید و این چیزی از ارزش زحمت شما کم نخواهد کرد
    آشیل:
    نکته اول تتیس یک نرئیید بود که دارای تفاوت با پری های دریایی اساطیر گریک میباشد و امید است اصلاح کنید و نکته دیگر راجب پشتیبانی ها المپ نشینان ،خدایان آن در نبرد ها تا حد امکان دخالت نمی کنند بویژه زئوس ، هرا ، افرودیت ، اتنا که یا از دست تتیس خشمگین بودند یا اجازه دخالت به انها داده نمیشد و تنها میتوان به حمایت هفاستئوس و دینوسوس که تتیس انها را از دریا نجات داده و پرورش داده حساب کردش اما خوب می رویم سراغ نکات اصلی و اطلاعاتی که شما در این مقاله نهاده اید:
    پلئوس با هرکول هم تیم بود اما هرگز اورا شکست نزد و نتوانست با او کشتی بگیرد و درست است که در تیم ارگونات ها بود اما این جزو وقایع نبود و هرگز در اموزش آخیلیس یا آشیل نقشی نداشت و اگر بخواهیم به قلم استاد بزرگ مایکل گرانت و منابعی چون هومر و ایلیاد بسنده کرد شما خواهید دید در تمام زندگی آشیل او ۳ مربی داشته و آنها کیرون(خیرون سانتئور) دوست قدیمی و یاور پلئوس ، فیونیکس و تتیس بود که در منابع ذکر شده است و نکته دیگر بر طبق کتاب اساطیر کلاسیک روم و یونان شما میتونین بخونین پیش بینی تتیس این بود که یا آشیل در جوانی و در شکوه خواهد مرد و یا در پیری و بدون شکوه و جلال جان خواهد سپرد و در ادامه میرسیم به داستان رویین تنی ک روایات ۲ دسته هستند و در روایت ایلیاد ما داستان معروف رویین تنی و حمام در رودخانه هادس یعنی استوکس یا استیکس رو میبینیم و در طرف دیگر هومر که گویا اشنایی ای با روایت رویین تنی ندارد و در ان اشیل رویین تن نشد اما تا حدی نامیرایی تتیس را برخلاف ۶ فرزند قبلی تتیس و پلئوس که توسط تتیس کشته شدند زنده ماند اما توسط پلئوس که گمان میکرد او جنون دارد او را فراری داد و این پایان ارتباط آنها نبود و اگر در تمام روایات ببینیم تنها زنی که حرفش برای اشیل مهم بود تتیس بود که بعد ها به کمک نرئید ها برای دادن زندگی طولانی اشیل را به به دربار لوکومدوس در جزیره اسکروس فرستاد و در نتیجه رابطه لوکومدوس با تتیس او نام پور ها رو روی اشیل گذاشت و لباس دخترانه بر تن او پوشید و او رو به حرمسرا و قسمت زنان فرستاد که در این زمان اشیل و دختر لوکومدوس باهم هم خوابه شدند و فرزند اشیل را به دنیا اوردند(نئوپتولموس) و اما نکته ای که شما به ان اشتباه اشاره کردید داستان اودوسئوس هشیار بود که در این روایت اودسئوس در دربار در بین جواهراتی که پیشی اورد سلاح هایی را در انجا قرار داد و ر همان هنگام که زنان در حتال تمجید از سلاح ها بودند شیپور حمله و خطر را به صدا در اورد و تنها اشیل بود که به سمت سلح ها یورش برد و اماده جنگ شدش و بعد از لو رفتن از شرمساری حاظر به همراهی شد و علاوه بر این نکته که در نبردی که افرودایت شروع کرد و عشق شوم هلن و پاریس را نشاند و نبرد تروا شکل گرفت شکست های اگامنون بود که شما فرمودید و نکته این بود که این عدم حظور اشیل نبود که مانع پیروزی بود و بلکه نفرین زئوس بود که به خواسته تتیس بر ارتشش قرار گرفت اما چرا؟اشاره شما بس خلاصه بود و دارای اشتبباه زمانی آشیل با ورودش به نبرد ۲۳ ایالت و شهر را فتح کرد نه بعد از مرگ دوست خود پاتروکلوس اما داستان چه بود؟زمانی که تروا مقاومت کرد و آگاممنون نتوانست حتی محاصره را بکشند اشیل به همراه ارتش ۲۳ ایالت را فتح کرد و بریسئیس زیبا را زوجه غیر عقدی خود کرد و بعد کشتن شهر و خانواده اش اورا همرا خود برد اما اگامننون که در سمت دیگر بعد شکست و به دام انداختن هاتف آپولو خروسئیس در نتیجه خشم خدای خورشید مجبور شد او را به پدرش برگرداند ولی با دیدن همخوابه زیبای اشیل تصمیم گرفت برای انتقام و کم شدن ناراحتی اش او بریسئیس را از اشیل گرفت و بعد نفرین زئوس بر ارتش قرار گرفت و اگاممنون حاظر شدش اجازه بدهد بریسئیس را به اشیل بدهد علاوه بر این اجازه ازدواج با ۳ دخترش را هم به اشیل داد اما اشیل قبول نکرد و بعد از ان مرگ پاتروکلوس شکل گرفت و…حالا میرسیم به داستان مرگ اشیل و دلیل همکاری اپولو در مرگش تروا قلمرویی تحت حمایت و پرستشگر اپولو بود و در این نبرد اشیل علاوه بر توهین به معبد اپولو در نبرد بعد از اینکه عاشق جنازه مرده پنتسیلئا و قتل ترسیتس بذله گو بعد تمسخر او و بعد کشتن منون اتیوپیایی بلافاصله تیر توسط اپولو هدایت شد و اشیل کشته شدش.
    نقاط ضعف و قدرت آشیل:
    ۱:سرعت آشیل که توسط کیرون تعلیم دید لقب ودارکس را به دست اورد و سریع ترین انسان زمین شدش
    ۲:بسته به روایات اشیل یا دارای نیروی الهی است یا طلسم رود استوکس
    ۳:مهارت های تیر اندازی شمشیر بازی و…
    ۴:حمایت نورئید ها و تعدادی از المپی ها

    بالدر : شاهزاده ازگارد فرزند محبوب و قدرتمند فریگا(لازمه اشاره کنم فریا اسم دختر نیورد و خواهر فریر است و کاش از داستان های گاد او وار بهره نمی بردید) و اودین و گله اینجانب از نویسنده این است که بالدر را تا حد یک دمی گاد یا نیمه نامیرا پایین اورده بالدر خداوند نور و …و هم پایه تایتانی مانند هایپریون و هلیوس تایتان می باشد که در روایات قدرتی شگرف دارند و از تمام این ها که بگذریم و ضعف در نوشته را از نظر بگذرانیم می رسیم ب روایات نقل شده که یا دلیل بر خساست است یا عدم اطلاعا چنین متنی در روایت اشعار منثور در طی یک رویا فریگا خواب میبیند که فرزندش کشته خواهد شد و همتی به خرج میدهد و از تمام خلقت از فولاد خونین و استخوانی تا خرده سنگ را سوگند میدهد که به بالدر اسیب نرساند و در این بین گیاه داروش که بوته ای ریز بود را بی اهمیت میکند و بعد از این وقایع جشنی بر پا می شود و تمامی خدایان از نیورد تا ثور به سمت او سلاح پرتاب میکنند و لوکی که در این میان شنیده است که فریگا از داروش سوگند نگرفته خدنگی از جنس ان میسازد و به پیش هودر می رود و برادر کور و طبق سخن عزیز شما مرگ بالدر رخ میدهد اما بحث دیگر بحث بعد مرگ است که بعد ها از خاکستر های رگناروک بالدر و ۸ خدا سر بیرون می اورند اما حال می پردازیم به داستان مرگ با مرگ بالدر اودین و فریگا به دنبال فردی برای رفتن به هلهایم بودند که هرمود پسر اودین و فریگا سوار بر اسلیپنیر به هلهایم رفت و شرط گفته شده در مقاله رو به اودین و فریگ گفت و تمامی مجودات حتیلوکی در قالب خودش اشک ریختند اما لوکی در قالب یک ماده غول وارد شد و از اشک نریخت.
    نقاط ضعف و قوت:
    ۱:بالدر خداوند نور بوده و با توجه به این امر و اشاراتی که دست بالدر دست خورشید است و…میتوان نتیجه گرفت بالدر بسیار سریع تر است و در سرعت پیروز
    ۲:بالدر دارای قدرت های یک خداست و با توجه به سطح داستان ها و قدرتی که دیده شده مثل خلق خدایان و موجودات قدرتمند حتی از خدایان و الهگان پایین تر به راحتی می توان سطح قدرت بالدر را حدس زد
    ۳:بالدر باهوش و عادل و خردمند هستش و این برای فردی مثل اشیل که نماد جئانی و غرور جوانی است بسیار بد خواهد بود
    ۴:پشتیبانی با شنیدن داستان ها و چه سخنان من و چه سخنان نویسنده عزیز میبینم پشتیبانی بالدر چقدرگسترده است او پشتیبانی اودین را دارد خدایی که در اساطیر نورس و یونان تنها قابل قیاس با خائوس افریدگار جهان یونان است پس ادامه نمیدهم.

    خوب دوستان خودتون قیاس کنید پیروز چه کسی است با تشکر از همه دوستان

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      یا خدایا از نصف مقالاتی که تا به امروز نوشتم بیشتر بود. 😂🙌🙌
      مطلب پر باری بود ممنون از شما برای ارسال این مطلب.
      البته امیدوارم توهینی توش نشده باشه چون کامل نتونستم بخونم. 😅🙌🌹

      1. کاربر می‌گوید

        Mahan_Mokri
        دوست عزیز الان نصفه شب چشمانم قدرت نداره.
        فردا میام باهاتون صحبت می کنم.
        ودر ضمن بعضی از مطالبی که شما گفتید و در هیچ منبعی پیدا نکردم.
        بنده چندین منبع چک کردم و نسبت به مطالب اونا این مقاله نوشتم.
        لطفا منبع تون بدید که ما هم فیض ببریم.

        1. Mahan_Mokri کاربر می‌گوید

          مشتاق هستم اینجانب

        2. Mahan_Mokri کاربر می‌گوید

          راستی الان کامل خوندم منابع بنده کتاب اساطیر کلاسیک نوشته مایکل گرانت و جا هیزل
          کتاب ایلیاد و اودیسه هومر البته بنده در مقاله کمی اشتباه داشتم و در بخشی که بایست مینوشتم اودیسه هومر نوشتم هومر که نشد اصلاح بشه این منابع یونانی من هستن اودیسه به فارسی و هومر به زبان اصلی یا انگلیسی و در رابطه با اساطیر نورس میتونم به یکی از منابع یعنی قلم استاد نیل گیمن و کتاب استاد کوین کراسلی و کتاب ادای اشاره کنم مشتاق بحث با شمام

          1. کاربر می‌گوید

            راستش اندکی زمان بدید منابع تون بررسی کنم😊😂

            1. hawkman کاربر می‌گوید

              راستش من این مقاله رو زیاد نگاه نکردم و گذرا رد شدم اما منابع ایشون رو که دیدم درست هستش
              مخصوصا اساطیر کلاسیک مایکل گرنت و اساطیر نورس نیل گیمن
              و اون ایلیاد و اودیسه رو هم تو تاریخچه اساطیر خوندم نوشته دونار روزنبرگ

    2. Randall sepector کاربر می‌گوید

      یا ابالفضل

      1. Doctor strange
        Doctor strange کاربر می‌گوید

        این کاربر رقیب جدی در طول کامنت گذاری با شما میشود :/

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          درسته.منتها هیچ کس در حد کامنت گذار اعظم استیو راجرز نیست.

          1. کاربر می‌گوید

            دوستان جناب مکری نویسنده جدید سایت هستن که در حال آماده کردن یک مقاله هستن.
            فکر کنم مقاله شون ۵۰ نسخه ثور باشه.

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              برگام.پنجاه تا؟؟؟؟؟راستی جناب به شماهم تبریک میگم

    3. Reza
      Reza کاربر می‌گوید

      آقا دمت گرم جواب طولانی و مفیدی دادی 👍

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        باور کن من پوفیالتو یه جا دیدم

  17. Mahan_Mokri
    Mahan_Mokri کاربر می‌گوید

    سلام

  18. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    سلام ببخشید بابت اسپم
    واکنش ها به فیلم شانگ چی خیلی خیلی مثبت بوده ولی خب درحالت عادی چیز چندان مهمی نیست ولیکن………….😐خب……….😐یجورایی😐………زیادی…مثبتن…واکنشها😐….درواقع…شورو..شوقش.رو…دارن……با……….. اندگیم….مقایسه…میکنن😐
    پسسسسس….بنظرم گفتنش ضرر نداشت……..:؛؛؛😐😐

    1. Doctor strange
      Doctor strange کاربر می‌گوید

      😞😞😀😑
      راستش کامنتت … کامنتت… ا … ا … امممم … چیز …. میخواستم بگم … همین … چیز … کامنتت… چیز بود … : 😑☹️☹️☹️☹️😂😂😂😂

  19. بردیا کاربر می‌گوید

    دوستان میشه راجب بحران و ضد بحران توضیح بدید؟؟

    1. Randall sepector کاربر می‌گوید

      ضد بحران ؟
      همچین چیزی وجود نداره شاید منظورت انتی لایف و یا پاد ماده انتی مانیتور باشه درسته ؟

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        دثمتالو خوندی؟؟؟

  20. اريس کاربر می‌گوید

    من به ادمين روي اوردم

    1. کاربر می‌گوید

      خوب کاری کردی

  21. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    بابای من یه بار ازش پرسیدم میدونی زئوس کیه؟؟
    گفت: همونی که رعد و برق میزنه و چکش گنده هم داره!!😂😂 🤦🏻‍♂️🤦🤦🏻‍
    از دست این باباها….

  22. بردیا کاربر می‌گوید

    من دیگه هیچ حرفی ندارم.فقط کینگ ونوم میگم میشه یکم راجب بحران و ض بحران توضیح بدی.ولی مفصل توضیح بده.اخه یه بار گفتی بتمنی که میخندد بخاطر اون پرچوعا رو شکست داد نه منهتن

    1. King Venom
      King Venom کاربر می‌گوید

      بردیا
      خب ضدبحران در توضیح ساده یکی از نیروهای هفت گانه مولتیورس دیسی هست که باعث میشه همه ابرقهرمانان دیسی مولتیورس نه تنها به نسخه های موازیشون بلکه به دیگر ابرقهرمان ها پیوند برقرار کنن و متصل باشند
      انرژی ضد بحران یک نیروی مثبت عدالت است که همه موجودات را به یکدیگر متصل می کنه. به نوبه خود ، آنها بخشی از تاریخ نسل جاری در نظر گرفته می شوند.
      درکل یه نیروی خیلی مثبت و حیاتی برای دنیایی دیسی بحساب میاد مثل یه جور نیروی زندگی و درکنار دیگر نیرو های هفت گانه مولتیورس دیسی رو شکل دادند

  23. Saitama (ONE PUNCH MAN) کاربر می‌گوید

    آشیل بهتره

  24. اريس کاربر می‌گوید

    از كيا پرسيدي كينگ ونوم زئوس پادشاه خدايانه ايزد صاعقه قادر و داناي مطلق اساطير از كي پرسيدي

  25. attack titan
    attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود آشیل پیروز نبرده نقطه ضعف بالدر راحت تر از نقطه ضعف آشیل پیدا میشه

  26. اريس کاربر می‌گوید

    من ميگم اشيل

  27. King-hulk
    King-hulk کاربر می‌گوید

    سلام

    این چند روز گرفتار بودم این مقاله مهم رو از دست دادم
    مقاله عالی بود👌👌👌👌
    باز هم بزارید
    از نظر من این دو بعد از روز ها نبرد خسته میشن و باهم آشتی میکنن😂😂😂😂

    مقاله بعدی لطفا آشیل و اسفندیار باشه
    این دو انگار یک نفر در دو جهان هستند.
    در هنگام شاهکار های اسفندیار لطفا مهارت اسفندیار و قدرت فیزیکی و هوش استراتژیکی رو از یاد نبرید
    مهارت:در نبرد رستم و اسفندیار یک سناریوی کاااامل از یک نبرد باستانی رو شاهد بودیم
    هردو با انواع سلاح ها(از شمشیر و کمان تا گرز به گرز) با هم نبرد میکنن
    قدرت:توی شاهنامه فقط کسی که از خون رستم باشه میتونه از لحاظ قدرت فیزیکی با رستم برابری کنه که نمونه درخشانش سهرابه.حتی شیاطین و دیوان هم تو قدرت حریف رستم نیستن،د قوی تر از دیو سپید نداریم که؟
    و اسفندیار تنها کسی بود که تو نبرد با رستم از لحاظ قدرت برابری میکرد!!!!(البته با اختلافی کم ضعیف تر بود و پیروزی مرحله اول رو مدیون روئین تنیش بود)

    در ضمن تعریف از زیبابی داستان روئین تنی اسفندیار رو نسبت به بقیه اساطیر از یاد نبرید.

    مادر آشیل حواسش نبود پاهاش رو هم داخل بزاره؟
    یا فریا از تک تک موجودات قسم میگیره که به بالدر آسیب نزنن😕😕😕(مسخره نیس)
    یکی دیگه هم داشتیم که توی غار داشت دوش میگرفت که یهو برگی از ناکجا آباد دقیقا اومد داخل این غار و دقیقا از بین کل فضای خالی غار چسبید به کمر این یارو و اون قسمتش روئین تن نمیشه😑😑😑

    حالا داستان اسفندیار

    مادر بچه شو در حالی که تو بغلشه در رودخانه ای که اسمش یادم نیست میزاره تا روئین تن بشه، و بچه وقتی وارد آب میشه به صورت طبیعی چشماش رو میبنده😌 بنابراین چشماش روئین تر نمیشه!!!

    جا داره به فردوسی بابت این هوشش باریکلا بگیم.

    در پایان مقاله عالی بود👌👌👌👌
    باز هم بزارید

دیدگاه ها غیر فعال است.