رتبه بندی بدترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ

این مقاله لیستی از ۱۲ تا از بدترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ فیش برداری شده و فراهم کردن این لیست بسیار سخت بود و زمان زیادی برای تهیه ان کشیده شد.


۱۲. کاپیتان مارول (captain marvel)

کاپیتان مارول را میتوان یکی از ضعیف ترین آثار مارول تا به امروز دانست. فیلمی که در ابتدای آن نوید فیلمی بزرگ و عظیم را می داد اما هر چقدر که جلو می‌رفتیم خسته کننده تر و کسل کننده تر میشد. جدا از این تیم بازیگری، داستان فیلم و شیوه رخداد حوادث نیز اصلا به مزاج بینندگان خوش نیامد. همچنین بری لارسون نیز قبل اکران این فیلم با صحبت های نژادپرستانه بسیاری از طرفداران را ناراحت کرده بود.


۱۱. مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲(amazing spiderman_2014)

بعد از سال ۲۰۱۲ سونی تصمیم به ادامه سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز را گرفت اما انچه که در نهایت کار از آب در امد باعث شد تا دوباره مردعنکبوتی ریبوت شود…

در سال۲۰۱۲ که به فیلم مرد عنکبوتی۲۰۱۲ انتقاداتی مثل لباس بد مرد عنکبوتی گرفته شده بود قرار شد تا لباسی بهتر بسازند و این چنین هم شده بود اما فیلمنامه بد ،کارگردانی نالایق و …. باعث شد که حتی لباس ارتقا یافته اسپایدی هم به چشم نیاید و تمام نگاه ها رو نقاط ضعف فیلم مخصوصا مسیر داستان رود.

مشخص است که فیلم تنها دنباله از قسمت قبل است و هیچ هدف و برنامه جدیدی برای این قسمت ارائه نشده است و مسیر داستان فیلم بسیار برای مخاطب خسته کننده به نظر میرسد در کنار این موضوع حضور چند ویلن در فیلم باعث سردرگمی مخاطب شده و به خوبی نمی تواند روی یکی از کاراکتر ها تمرکز کند.


۱۰. لیگ عدالت جاس ویدون (justice league)

لیگ عدالت یک شکست بود. یک شکست بزرگ برای وارنر که میخواست دنیای دیسی خود را شکل دهد ،دنیایی که انها میخواستند از انتقام جویان مارول جلو بزند اما نشد …

فیلمنامه بد،کارگردان ناشایسته ،تیم بازیگری نامناسب و… دست به دست هم دادند تا لیگ عدالت آنطور که وارنر میخوایت پیش نرود . مسیر داستان فیلم حاکی از ان دارد که فیلمنامه بسیار مبتدی و بد نوشته شده به نطر میرسد انگار فقط میخواستند یک فیلمی بسازند و همین برای مخاطب کسل کننده است در کنار ان باید افزود که زک اسنایدر اصلا به درد کارگردانی چنین فیلم مهمی نمیخورد و اکثر فیلم های او در دیسی چندان مورد توجه کارشناسان سینما قرار نگرفته اند و جاس ویدون نیز همینطور، و مهمتر از ان تیم بازیگری بدی بود که برای فیلم انتخاب شدند برای مثال گل گدوت خودش را بازیگر خوبی نمی داند و میگوید از اینکه به من نقش واندروومن رسید بسیار تعجب کردم !!(البته جای تعجب چندانی هم نیست چون وانر خودش یک شرکت یهودی است و از انجا که گدوت هم یک یهودی زاده است احتمالا تنها برای همین خصلت یهودی بودن وی وارنر به او این نقش را سپرده است) .


۹. ققنوس سیاه(dark phoenix)

دارک فینکس توسط فاکس قرن بیستم در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۱۹، در ایالات متحده اکران شد. فیلم با واکنش‌های منفی از سوی منتقدان همراه بود که آن را «کسل‌کننده» توصیف کردند. عمده انتقادات مربوط به استفاده بیش از حد از سی‌جی‌آی، سکانس‌های اکشن و شخصیت‌پردازی بود؛ گرچه بعضی منتقدان از عملکرد تیم بازیگری و خصوصاً اجرای مک‌آووی و ترنر و موسیقی هانس زیمر ستایش کردند. دارک فینکس اکران ناموفقی داشت و با فروش جهانی ۲۵۲ میلیون دلار در برابر بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری خود تبدیل به یک بمب گیشه شد. ددلاین هالیوود گزارش کرد که فروش بد فیلم ۱۰۰ الی ۱۲۰ میلیون دلار به استودیو فاکس ضرر زده‌است.

اصولا باید گفت که فیلمنامه و دیالوگ ها بسیار ناپخته بودند و حس بدی را به مخاطب میرساندند.


۸. زن شگفت انگیز ۸۴ (wonder woman 84)

قسمت دوم فیلم زن شگفت انگیز بطور قطع یکی از بدترین فیلم های تاریخ دنیای دی سی است. کمتر فیلمی را می توان یافت که از اوج آسمان به مرکز زمین سقوط کند. متاسفانه از این فیلم انتظار بسیار زیادی می‌رفت اما با داستان بسیار ضعیف، غیر قابل باور، بازی آبکی شخصیت ها مخصوصا گال گدوت که حتی از یک گریه مصنوعی عاجز بود و بی شمار ضعف دیگر، این فیلم به سرعت به فراموشی سپرده شد.


۷. پسر جهنمی(hellboy)

پسر جهنمی در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۱۹ توسط لاینزگیت فیلمز اکران شد. فیلم با واکنش منفی منتقدان همراه بود و در زمینه فیلم‌نامه، شخصیت‌پردازی و خشونت بیش از حد مورد انتقاد قرار گرفت. با این حال منتقدان، عملکرد هاربر و میلا یوویچ و همچنین گریم فیلم را ستایش کردند.


۶. آپوکالیپس(Apocalypse)

غیر از آنکه این فیلم یک توهینی بزرگ به مقدسات دینی اسلام و اعتقاد به منجی دارد ،این فیلم یک شکستی بسیار خفت آمیز برای فاکس بوده است .

فیلم چندان فیلمنامه جالبی ندارد و به قول معروف حرفی برای گفتن ندارد و روند فیلم انچنان کسل کننده است که مخاطب از ادامه دادن خط داستان فیلم دلزده میشود‌.

مهمتر از ان نمایش بسیار بد اپوکالیپس است که انچه در کمیک از او مشاهده شده با انچه در فیلم است زمین تا اسمان فرق میکند.


۵. جوخه انتحار (suicide squad)

سپتامبر ۲۰۰۹ فیلم جوخه انتحار در حال آماده‌سازی در وارنر برادرز بود. آیر در سپتامبر ۲۰۱۴ برای کارگردانی و نویسندگی فیلم استخدام شد و انتخاب بازیگران آغاز شد. فیلمبرداری در ۱۳ آوریل ۲۰۱۵ در تورنتوی کانادا آغاز شد و در اوت همان سال به پایان رسید. فیلم جوخه خودکشی نقدهای بسیار منفی از منتقدان دریافت کرد

درکل مشخص است که فیلم بر اساس و پایه ای ساخته نشده و بیشتر در این فیلم وارنر میخواسته دنیای دیسی خود را گسترش دهد.


۴. گرین لنترن(green lantern)

این فیلم به کارگردانی مارتین کمپل (کارگردان فیلم کازینو رویال) ساخته شده‌است. فانوس سبز تولید شرکت برادران وارنر، با بهره‌گیری از تکنولوژی ساخت فیلم‌های سه‌بعدی است. این فیلم با دوربین‌های سه‌بعدی و با بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه حرفه‌ای آن زمان ساخته شده‌است. مایکل گلدنبرگ خالق آثاری چون پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های هری پاتر، با عنوان محفل ققنوس نگارش فیلمنامه فانوس سبز را پذیرفت. فانوس سبز در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۱۱ منتشر شد و به‌طور کلی بررسی‌های منفی دریافت کرد. این فیلم در کمپانی کم‌کار بود و به مبلغ ۲۱۹ میلیون دلار در برابر بودجه تولید ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشت.


۳. گوست رایدر(ghost rider)

روح انتقام به کارگردانی مشترک مارک نولدین و برایان تیلور است و فیلمنامه آن توسط دیوید اس. گویر، اسکات ام. گیمپل و سث هافمن به رشته تحریر درآمده است. این فیلم ادامه‌ای بر قسمت قبلی آن به نام گوست رایدر است که در سال ۲۰۰۷ اکران شده بود. در این فیلم یکبار دیگر نیکلاس کیج نقش جانی بلیز را بازی می‌کند.

اگرچه فیلم اول این شخصیت چندان خوب نبود اما روح انتقام فیلمی بسیار بدتر و مفتضح تر از قسمت قبلی خود بود و واکنش های بسیار منفی مخاطبان را در پی داشت.


۲. کت وومن(catwoman )

این فیلم داستان زنی را روایت می‌کند که به علت پی بردن به راز محصول شرکتی که در آنجا کار می‌کند به دستور همسر رئیس شرکت کشته می‌شود اما گربه‌ای او را نجات می‌دهد و به او زندگی می‌بخشد و پس از آن او متوجه ویژگی‌هایی جدید مانند راه رفتن مانند گربه‌ها و فرار از باران و غیره می‌شود و تصمیم می‌گیرد انتقام خود را از قاتل خود بگیرد که در این بین درگیر رابطه‌ای با پلیسی جوان می‌شود.

از خود فیلمنامه مشخص است که چقدر با کمیک فرق دارد و وارنر به طور کلی داستان زن گربه ای را عوض کرده است. به جرئت میگویم که این فیلم بدترین فیلم دیسی تا به اکنون است.


۱. چهار شگفت انگیز(fantastic four_2015)

به طور کلی نتیجه میتونیم بگیریم که استودیو فاکس استعداد ویژه ای در خراب کردن فیلم های کمیک بوکی داره.

این فیلم در سی‌وششمین دوره از جوایز سالانه تمشک طلایی برندهٔ سه جایزه از جمله بدترین کارگردانی، بدترین فیلم دنباله‌ای یا باز راه‌اندازی و بدترین فیلم (در کنار پنجاه طیف خاکستری) شد. تو این فیلم همه چیز تغییر کرده خصوصا دکتر دوومش…..

یعنی ادم حرصش میگیره که کجای این شبیه دکتر دووم نسخه کمیک بوک هستش

حالا انشالله اگر بشه میخوام در مقاله جداگانه به این بپردازم که چرا این فیلم بدترین فیلم کمیک بوکی تا به امروز هستش.


نویسنده: امیرحسین طاهری

42 Comments
  1. Dr.fate
    Dr.fate کاربر می‌گوید

    با رتبه بندی موافقم فقط به نظرم باید بتمن و رابین جرج کلونی هم توش بود

    1. دیسی فندوم ( 🟧⬛) کاربر می‌گوید

      باید میبود

  2. کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود.

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      همین آقای سعادتی؟
      بیشتر نمیخوای بررسی کنی؟

      1. کاربر می‌گوید

        Admin
        باشه خب یکم دیگه هم به بررسی میپردازم.
        با بودن گزینه ۵ بسیار مخالفم.
        شاید جوخه انتحار دیوید آیر فیلم عالی نبود ولی فیلم بدی هم نبود.دلیل میخواید؟ بازیگری فوق العاده افرادی مثل ویل اسمیت و مارگو رابی. بازم دلیل میخواید؟ وجود شخصیت های معروفی که خودشون به این فیلم اعتبار میبخشن بازم دلیل میخواید؟ فروش ۷۰۰ میلیون دلاری. بازم دلیل میخواید؟ فیلم بردازی معرکه.
        اگه بازم دلیل میخواید بگید که بازم دلیل بیارم.
        این فیلم شاید فیلم عالی نبود و قبول دارم ضعف هایی مثل سردرگمی داستان و نبود آنتاگونیست درست و حسابی و…. داره ولی به هیچ وجه فیلم بدی نیست.

        1. Doctor strange
          Doctor strange کاربر می‌گوید

          محمد امید جان
          ۱- تنها نقطه قوت فیلم بازی خوب مارگو رابی و بازی قابل قبول ویل اسمیت بود.
          شخصیت معروف؟ خوب چهار شگفت انگیز هم شخصیت معروفی بودن
          فروش ؟‌ هیچوقت فروش دلیل بر برتری نیست
          فیلم برداری معرکه؟ ☹️☹️☹️☹️

          1. کاربر می‌گوید

            Doctor Strange
            ببینید فیلم برداری یعنی کنترل دوربین و سایز فیلم برداری به صورت صحیح که این فیلم دقیقا این کار به درستی و حتی بهتر از نسخه جیمز گان انجام میده.
            همون بازی مارگو رابی و ویل اسمیت برای بد نبودن این فیلم کافیه.

            1. Doctor strange
              Doctor strange کاربر می‌گوید

              این فیلم یک فیلم تقریبا فاجعه بود
              کنترل دوربین به نظر من خیلی خوب نبود و جزو نقاط قوت حساب نمیشه

              1. دیسی فندوم ( 🟧⬛) کاربر می‌گوید

                ببینید فیام نقاط ضعف زیادی داشت اما اونقدر بد و زیاد نبود که بگیم فاجعه و البته بعضی وقت ها هم نقاط قوت کمی هم هست

        2. دیسی فندوم ( 🟧⬛) کاربر می‌گوید

          کاملا موافقم

  3. Doctor strange
    Doctor strange کاربر می‌گوید

    بتمن و رابین کو؟؟؟
    این فیلم حداقل باید رتبه ۳ رو داشته باشه
    و در شماره ۱۰، جاس ویدون هست نه جای وبدون

  4. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی خوبی بود ولی فیلم های بدتری هم وجود داشتن ولی درکل عالی بود
    تنها فیلم مورد علاقه من تو این لیست گوست رایدر هست چون اولین فیلم مارولی که من تو عمرم دیدم همین بود و من باهاش خاطره دارم چون تو جمع فامیل باهم دیدیمش و حسابی باهاش حال کردیم 😅😅
    ولی با بقیه فیلم های لیست کاملا موافقم
    ولی من امیدوارم که مارول این دفعه خیلی بهتر شخصیت هایی مثل ایکس من و فنتستیک فور و گوست رایدر اونطور که لیاقت و پتانسیل دارن وارد mcu کنه

  5. Dr.fate
    Dr.fate کاربر می‌گوید

    به نظرم بتمن علیه سوپرمن هم باید توش بود

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اون فیلم بد نبود
      ضعیف بود. و در نقاطی هم ویژگی های خوب داشت. تم بازیگری قوی ای داشت و جلوه های بصریش شاهکار بود.

      1. Randall
        Randall کاربر می‌گوید

        چرا دیگه وقتی جیمز گان از چهار تا شخصیت دسته پنجم فیلم احساسی و به این انسجام درست مسکنه اون وقت زک اسنایدر نتونسته از دو تا قهرمان تاپ دی سی فیلم درست حسابی بسازه که نه تنها شخصیت پردازی های خوبی داره نه داستان خوبی داره نه به شخصیت ها وفادار هست ته کاری که کرد رفت چند تا جمله فلسفه ای به دیالوگ‌ های شخصیت لکس لوتر اضافه کرد که مثلا یک شخصیت پردازی داره بعد از دو ساعت هم اخر یک جدل میبینیم بین سوپرمن و بتمن اونم با خزار تا صحنه اضافه و داستانک های مسخره دلیل میاره که چهار ساعت فیلم من چرا شد سه ساعت فیلم
        جلوه های بصری و بازیگران خوب رو که فیلم های مثل فنتستیک فور هم دارند

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          کی گفته جیمز گان فیلم خوبی ساخته عزیز من؟؟؟ بزار فردا نقدش اومد اشتباهات و ضعف های جوخه انتحارش رو شد بعد.
          بعد نگفتم بتمن علیه سوپرمن خوب بود که، گفتم بد هم نبود.

          1. King Venom
            King Venom کاربر می‌گوید

            -خب بزرگترین مشکل این فیلم پایبند نبودن به کمیک ها و منبع اقتابسش هست اونم با یه کارگردان بدردنخور یعنی مثلا این فیلم قرار بود اقتباسی از کمیک شاهکار بازگشت دارکنایت باشه ولی فقط از نظر بصری به اون کمیک شبیه و درعمل کارگردان گران قدر ما اصل منبع اقتباس رو می ریزه دور و شخصیت هارو از اصلشون دور میکنه و یه مشت چرت و پرت داستانی رو وارد فیلمنامه میکنه
            -مشکل بعدیش تایملاین فیلمه این فیلم در اصل باید بعد از چند فیلم از بتمن و سوپرمن و پردازش کامل به این دوتا ساخته میشد و از همه مهم تر توی این فیلم ها باید بینشون یه رابطه دوستی برقرار بشه تا وقتی با هم روبرو بشن اتمسفر سنگین نبرد بین دو ابرقهرمان بزرگ که سابقا باهم رفیق بودن کاملا حس بشه و ما نبرد حماسه ای تری رو شاهد باشیم درست مثل نبرد پایانی فیلم جنگ داخلی
            کلا همه هم خبر دارن که فیلمنامه و کارگردانی حاج آقا زک اسنایدر برای فیلم پر است از نقص و خلأ های داستانی

        2. دیسی فندوم ( 🟧⬛) کاربر می‌گوید

          باشه جیمزگان خیلی خوب دار نقش پردازی میکنه وعالی یه جور هایی فوقالعاده بود
          اما این شد دلیلتون .؟

      2. Dr.fate
        Dr.fate کاربر می‌گوید

        خدا وکیلی شخصیت پردازیش افتضاح بود ، شرورش افتضاح بود ، کارگردانیش هم که نگم ، آدم قیافه دومزدی رو نگاه میکرد یاد اِبن زیاد میفتاد که تو شتر قایم شده بود ، لکس لوترش یکم شیرین میزد ، بتمنش بیشتر شبیه پانیشر بود تا بتمن ، سوپرمنش هم به سندرم خود بزرگ بینی دچار شده بود ( مخصوصا وقتی کنگره (دادگاه بود چی بود) منفجر شد انگار نه انگار ) ، و از همه مهم تر مارتا !
        نتیجه گیری : باید اسمشو میزاشتن پانیشر علیه اَخمو من : خمیازه ای از روی کسالت

        1. King Venom
          King Venom کاربر می‌گوید

          دکتر فیت
          اگه نظر منو بخای بنظر من شخصیت هوملندر تو سریال د بویز دو سر و گردن از سوپرمن هنری کویل بهتره یعنی من با این سوپرمن خبیث دنیای د بویز خیلی بیشتر از سوپرمن کویل حال میکنم
          ولی مشکل از هنری نیست چون همونطور که قبلنم گفتم هنری کویل پتانسیل اینو داشت که به بهترین سوپرمن تاریخ سینما تبدیل بشه اگه فیلماش دست یکی مث زک اسنایدر ساخته نمیشد که کلا پتانسیل هم سوپرمن و هم بتمن بن افلک رو به کل خراب کرد

          1. Dr.fate
            Dr.fate کاربر می‌گوید

            😂

      3. King Venom
        King Venom کاربر می‌گوید

        ادمین
        حالا قصد مسخره کردن یا کارایی مثل اینو ندارم ولی تا جایی که من میدونم نمرات فیلم bvs حتی از کاپیتان مارول هم پایین تر بودن مخصوصا راتن تومیتوز و متاکریتیک که اختلاف خیلی بالاست 😗😐😐

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          آها شما به نمرات اون منتقدین پولی توجه میکنین؟
          کسایی که با پول به هر سمتی میرن.
          کافیه بگم که نمره فیلم باشگاه مشت زنی هم از این فیلمی که نام بردین کمتره احتمالا با این حال از همه فیلم های ام سی یو دی سی آی یو هم سر تره. (البته با یکم اغراق 🤣😅😅😂)

          1. کاربر می‌گوید

            دیگه در این حد هم سطح منتقدین متاکریتیک پایین نیارید ادمین.

          2. King Venom
            King Venom کاربر می‌گوید

            نه همشونو قبول ندارم چون خیلیاشون به طور عمدی یا نمره خیلی زیاد میدن یا نمره خیلی کم میدن ولی دلیل نمیشه که بگیم همشون درست نیستن اتفاقا خیلیاشون دارن همون انتقاد هایی رو از فیلم میگیرن که کاربرای این سایت و سایت های مختلف دیگه اتفاق نظر دارن پس قطعا اون مشکلات توی فیلم وجود داره

        2. Superman
          Superman کاربر می‌گوید

          برای قضاوت منتقدان همین بس که بلک پنتر نمرش از دارکنایت بالاتره

        3. Superman
          Superman کاربر می‌گوید

          البته درمتاتریک و راتن تومیتوز اینطوره نه در imdb

          1. King Venom
            King Venom کاربر می‌گوید

            اره imdb کمی از اون دوتا دقیق تره هرچند همین imdb اومده دارکنایت رو کرده چهارمین فیلم برتر تاریخ معرفی کرده درحالی واقعا اینطور نیست یعنی دیگه اینقدر هم فیلم بی نقصی نیست و اکثرا از روی طرفداری این طور رای دادن
            ولی درکل اگه imdb رو اندازه یه سر سوزن هم قبول داشته باشی حتی اونم نمره بیشتری به کاپیتان مارول داده درمقایسه با bvs

            1. Superman
              Superman کاربر می‌گوید

              بنده به نظرم imdb سایت خوبیه اما ایراد داره مثل همونی که گفتید

              1. admin
                admin کاربر می‌گوید

                اگر در مورد سایت های امتیاز دهی صحبت میکنید من هم نظر بدم.
                Imdb خوب هست اما باز هم ضعف هایی داره مثلا هر کی می‌تونه بیاد هر نمره ای به فیلم بده. راتن هم متاسفانه بسیاری جانب شرکت های فیلم سازی ررو میگیرن. بهترین متا است که خودم نمراتش رو بیشتر قبول دارم.

          2. Doctor strange
            Doctor strange کاربر می‌گوید

            lmdb که بدتر از متا و راتن هست
            lmdb که توش تقلب کردن کاری نداره و راتن هم پنج تا پنج تا نمره ۱۰۰ میده.
            متاکریتیک هم بعضی جاها نمره هاش معتبر نیست ولی بهتر از راتن و ای ام دی بی هست

            1. admin
              admin کاربر می‌گوید

              متا منتقدینش سخت گیر هستن.

              1. Doctor strange
                Doctor strange کاربر می‌گوید

                راتن هم خیلی آسون گیر هست

    2. دیسی فندوم ( 🟧⬛) کاربر می‌گوید

      بی وی اس یه فیلم معمولی بود و خیلی بد نبود

  6. Mhd.k
    Mhd.k کاربر می‌گوید

    هل بوی واقعا یکی از مسخره ترین و چندش آور ترین فیلمی بود که تو عمرم دیدم هل بوی ۳ که اصلا تر زدن بهش واقعا افتضاح بود داستانش یهو تغییر کرد شخصیتا تغییر کردن هل بوی یهویی مو کاشت بعد اون به اصطلاح باباش زنده شد و انقدر داستانش رو پیچیده کرده بودن که حوصله سر بر و به خاطر صحنه هاش خیلی هم چندش آور شده بود🤮

    1. Mhd.k
      Mhd.k کاربر می‌گوید

      جالبه اینه دسته بندیش توی ژانر اکشن بود ولی میذاشتی جلو بچه ۵ ساله ببینه نه تنها نمی ترسید بلکه از اول تا آخر فیلم عُق میزد😐

      1. King Venom
        King Venom کاربر می‌گوید

        فیلم هل بوی ۲۰۱۹ اصلا ربطی به دو قسمت شاهکار هلبوی دل تورو نداشت و قرار بود یه ریبوت باشه ولی گند زد بدم گند زد درست ده برابر اون همه خون و صحنه های چندش آور

  7. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    قبل از اینکه بیام سر مقاله فک فیلم ونوم هم تو لیست باشه که خداروشکر نبود حالا نمیدونم چرا ولی بازم….

    1. King Venom
      King Venom کاربر می‌گوید

      راستش ایا قصد داشتین این فیلم روهم وارد لیست کنین؟؟؟؟

    2. Hassan logon
      Hassan logon کاربر می‌گوید

      ونوم فقط فیلم قوی ای نبود ولی بد هم نبود

  8. […] حال حاضر اشاره کنیم و چندتاشون هم بهتون معرفی کنیم. با ایرونی سنتر تا انتهای این مطلب همراه […]

  9. دیسی فندوم ( 🟧⬛) کاربر می‌گوید

    خدایی ؟ پس هاوارد ادک کو ؟

دیدگاه ها غیر فعال است.