رتبه بندی بهترین سریال های کمیک بوکی

خب همه ی ما سریال های مختلفی رو دیدیم که اقتباسی از کمیک ها بوده اند. سریال هایی که بعضی زیبا کار شده بودند و بعضی برخلاف تلاش هایی که برای انها انجام شده ولی با اشتباهاتی فاحش چیزی نه چندان مناسب درامده اند. چیزی که مشخص است اینه که در این چند سال  مارول در دنیای سینمایی با اختلاف پیشگام است و در زمینه سریال های کمیکی نیز شروع به ساخت سریال هایی مرتبط با دنیای سینمایی خود یعنی MCU کرده است. هرچند قبلا سریال هایی از مارول ساخته شده بود ولی این سریال ها هیچ گونه ربطی به MCU نداشته اند تا اینکه مارول در این زمینه نیز اقدام به فعالیت کرد با این حال دیسی در این زمینه تجربه بیشتری دارد و با ساخت سریال های متعدد و با سیزن های فراوان در این زمینه سریال های سرگرم کننده ای را ارائه داده است. خب در این مقاله سعی داریم سریال های کمیک بوکی را رتبه بندی کنیم:


۱۴. لوسیفر:

IMDB: 8.1

Metacritic: 49

Rottentomatoes: 86

لوسیفر یک شخصیت جذاب از کمیک های دیسی که شخصیت پردازی ای منحصر به فرد و خاص دارد که این باعث میشود طرفداران خاص خود را جذب کند. این سریال داستان لوسیفر را روایت میکند که تصمیم میگیرد جهنم را ترک کرده و بر روی زمین زندگی کند. لوسیفر پس از بازگشایی بخش خود، مشاور پلیس لس آنجلس می شود و به آنها در حل قتل های عجیب کمک می کند.


۱۳. فلش:

IMDB: 7.6

Metacritic: 75

Rottentomatoes: 89

همه ی ما با فلش اشنا هستیم یکی از سریع ترین اسپیدستر های دنیای کمیک که طرفداران خاص خودش رو دارد و البته داستان های زیبایی نیز در کمیک دارد که این هر کمپانی را وا میدارد که یک سریال از این شخصیت بسازد همان کاری که انجام شد و ما شاهد یک سریال خوب بودیم. این سریال به عبارتی قلب و نقش اصلی ارو ورس به شمار میرود و بخش اصلی داستان را بر دوس خود داشته است. این  سریال بیشترین تعداد سیزن در بین سریال های دیسی را از ان خود دارد.


۱۲. واعظ:

IMDB: 8

Metacritic: 76

Rottentomatoes: 87

این سریال از محدود سریال های با داستان خاص است و قاب مخصوصی را دارد. یک سریال فان با ترکیبی از ترس های متناوب با موضوع های طنز که البته باعث ایجاد یک سریال خوب میشود. داستان پردازی اشنا و خوب در کنار بازی عالی بازیگران و البته شیمی عالی بین بازیگران همگی به روند خوب سریال کمک میکند. اگر به دیدن صحنه های امیخته با خون همراه با طنز علاقه دارید این سریال برای تماشا پیشنهاد میشود.


۱۱. پانیشر:

IMDB: 8.5

Metacritic: 55

Rottentomatoes: 64

اخرین سریال مارول در نتفلیکس که راجب پانیشر است و از فصل دوم سریال دردویل اغاز شد. این پانیشر با پانیشر هایی که قبلا توسط دیگر بازیگران بازی شده بود تفاوت داشت و اولین پانیشر است که با استقبال خوبی از هواداران مواجه شد این تا حدی مارول را متقاعد کرده است که از جان برنتال نیز در دنیای سینمایی خود استفاده کند. این سریال در دو فصل ادامه داشت و داستان جذابی را از شخصیت پانیشر و مشکلاتش روایت میکند.


۱۰. ارو:

IMDB: 7.5

Metacritic: 73

Rottentomatoes: 86

یک سریال با داستانی بزرگ و سرگرم کننده که تماشای ان میتواند جالب باشد. این سریال در هشت فصل جریان دارد و توانسته محبوبیت زیادی را در بین هواداران دیسی فن پیدا کند هرچند برخی از این هواداران این سریال را با دردویل از مارول مقایسه میکند ولی این مقایسه بیشتر یک شوخی به نظر میرسد تا یک مسئله قابل بحث چون ارو فقط یک سریال سرگرم کننده است نه بیشتر ولی از نقطه قوت این سریال بازی خوب بازیگران اصلی ان است که به حز مواردی نمره قابل قبولی را در این زمینه دریافت کرده اند.


۹. واندا ویژن:

IMDB: 8

Metacritic: 77

Rottentomatoes: 91

اولین سریال مارول با یک سیتکام عالی و جذاب که تا قبل از اکران بیشتر یک ریسک بزرگ به حساب میامد تا یک موفقیت قابل انتظار ولی با این حال مارول ریسک تولید ان را پذیرفت و توانست موفق باشد و این سریال محبوبیت زیادی پیدا کرد هرچند بزرگترین نقطه ضعف این سریال پایان ان است یعنی اپیزود نهم که بیشتر یک اپیزود ناامید کننده بود تا یک اپیزود خوب. ولی با این حال داستان تا قبل از رسیدن به ایستگاه اخر واقعا عالی و جذاب بود و پیچش هایی خوبی را در سریال دیدیم. بازی عالی بازیگران نیز در مارول تبدیل به یک عادت شده و واندا ویژن نیز از این قضیه مستثنی نیست.


۸. گاتهام:

IMDB: 7.8

Metacritic: 71

Rottentomatoes: 77

یک سریال با سبکی متفاوت از دیسی با داستانی جذاب. مهم ترین نقطه قوت این سریال وجود برخی شخصیت پردازی های عالی است که کمک بسیاری به پیشبرد داستان نیز میکند. این داستان از جنس داستان های بتمن است  که این خود برای تماشای سریال یک دلیل کافی است. دیگر نکته مثبت سریال وجود ویلین های خوبی چون پنگوئن است که شخصیت پردازی خوبی را دارند و داستان را به خوبی روایت میکنند.


۷. جسیکا جونز:

IMDB: 7.9

Metacritic: 76

Rottentomatoes: 82

یکی سریال عالی دیگر از بخش سریالی مارول در نتفلیکس با داستان پردازی عالی بر روی یک شخصیت با شخصیت پردازی چند لایه در سریال. نکته متمایز سریال عمق زیاد شخصیت داستان یعنی جسیکا است چیزی که زیاد در سریال های کمیک بوکی دیده نمیشود. فیلمنامه عالی و تم های دارک و عمیق  همگی در این سریال نقش دارند و روند داستان را به خوبی پیش میبرند. ویلین جذاب و مکمل کننده داستان با بازی عالی دیوید تنت نیز به سریال کمک بزرگی میکند.


۶. واچمن:

IMDB: 8.2

Metacritic: 85

Rottentomatoes: 96

Watchmen با استقبال بی نظیری از بینندگان روبرو شد و یازده جایزه امی را بدست اورد. این سریال هرچند به خاطر قضایای خاص در هالیوود به مراتبی بالاتر نیز رسید ولی در حقیقت چنین رتبه ای شایسته این سریال است و نه بالاتر . هرچند این سریال نقاط ضعفی را داشت ولی باز هم این از ارزش سریال برای مشاهده ان کم نمیکند و تماشای ان برای شما  نیز توصیه میشود. این سریال مفهوم خاصی را در داستان خود روایت میکند و درکل داستانی خوب دارد.


۵. د بویز:

IMDB: 8.7

Metacritic: 77

Rottentomatoes: 90

The Boys بر اساس کمیک Garth Ennis و  Darick Robertson ساخته شده است و برای آمازون پرایم بسیار موفق عمل کرده است. این سریال مانند کمیک، هیوجی کمپبل را دنبال می کند و مرتبط با جریان داستانی این شخصیت است. یک سریال با قابلی فهم و درک بالا از داستان ان توسط مخاطب که یک روایت عالی از یک داستان کمیکی است. بازی عالی بازیگران از جمله انتونی استار که بازی ای قابل قبول را به نمایش میگذارد.


۴. لژیون:

IMDB: 8.2

Metacritic: 82

Rottentomatoes: 91

یک سریال واقعا عجیب  از هر لحاظ که هرچیزی را درگیر خود میکند و واقعا مخاطب خود را درگیر با داستان میبیند. لژیون از ان دسته سریال هایی است که نمرات واقعا بالایی از منتقدین گرفت و با استقبال انها روبه رو شد ولی این استقبال درمورد هواداران صادق نبود و باعث شد که لژیون محبوب نشود یا به انچه حقش بود نرسد. با این حال این سریال به دلیل خاص بودن هواداران به خصوصی را جذب خود کرد. این سریال تمام فرضیات عادی راجب سریال های کمیکی را عوض میکند و یک تصور جدید را از یک سریال اقتباس شده از کمیک به نمایش میگذارد.


۳. لوکی:

IMDB: 8.5

Metacritic: 74

Rottentomatoes: 92

سومین سریال مارول که به دنیای سینمایی او مرتبط است تبدیل به بهترین سریال از این کمپانی شد که به دنیای سینمایی MCU مرتبط است و توانست محبوبیت بالایی را در بین هواداران کسب کند. یک سریال با پیچش های واقعا عالی و اکشن جذاب و مهمتر از همه یک داستان معرکه. بازی عالی تام و اون ویلسون نیز دیگر نیازی به توصیف ندارد و خود به معنای واقعی عالی است. لوکی واقعا معرکه بود و این تا حد زیادی به خاطر کار عالی مایکل والدرون نویسنده خوب این سریال است. صحنه های ویژه عالی و فضا های خب به همراه یک شخصیت پردازی تازه از یک ویلین از نقاط قوت این سریال است.


۲. واکینگ دد:

IMDB: 8.2

Metacritic: 79

Rottentomatoes: 80

یک سریال عالی و تحسین شده که یک شروع واقعا خوب و امیدوار کننده داشت هرچند این سریال در اواخر خود یک افت محسوس را تجربه کرد ولی با این حال این سریال یک اقتباس خوب و تماشایی است که داستانی جذاب را  بیان میکند. داستان دنیای پسا رستاخیز دنیای واکینگ دد فقط به سریال او خلاصه نمیشود و اسپین اف هایی از این سریال نیز همراه است =. این سریال به دلیل عملکرد خوب خود توانست جوایز متعددی را کسب کند و به یک موفقیت خوب برسد.


۱. دردویل:

IMDB: 8.6

Metacritic: 72

Rottentomatoes: 92

و بالاخره بهترین سریال کمیکی با اختلاف یعنی دردویل. یک داستان  چند لایه و واقعا بزرگ و عالی که یک سریال معرکه را به ما تحویل میدهد. بازی تحسین برانگیز بازیگران اصلی سریال یعنی چارلی کاکس و وینست دی افریو نیز از نکات مثبت این سریال است. این سریال واقعا محبوبیت بالایی در بین هواداران پیدا کرد و سران دیزنی را وا داشت که این شخصیت را هرچه سریعتر به دنیای سینمایی مارول وارد کنند. هرچند این مورد همواره درخواست هواداران نیز بوده است و انها خواهان ساخت فصل چهارم این سری بوده اند. کیفیت این سریال در سه فصل بالا است و هرسه فصل تقریبا در یک حد تحسین برانگیز ظاهر میشوند.


نویسنده: امیررضا قاسمی

23 Comments
  1. Superman
    Superman کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود یبا رتبه یک هم موافقم

  2. کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود.
    به نظر من سریال لوکی باید در رتبه دوم میبود حداقل.
    با تشکر.

    1. King Venom
      King Venom کاربر می‌گوید

      استیو
      رتبه بندی بر اساس نمراتی هست که سریالا گرفتن

      1. King Venom
        King Venom کاربر می‌گوید

        البته تقریبا

  3. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی خوبی بوده آقای قاسمی دستتون درد نکنه
    یه سوال
    من سریال لوسیفر رو ندیدم میشه یکی که دیده بگه چجوریاست و ارزش دیدن داره ؟؟؟

    1. Flash
      Flash کاربر می‌گوید

      ارزش دیدن که داره
      ولی ۳ فصل اولش متوسطن و از فصل چهار که از نتفلیکس پخش میشه خیلی بهتر میشه . مخصوصا فصل ۵ پارت ۲ عالیه

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      ندیدیش چیزی رو از دست ندادی.
      اگه هم دیدیش پشیمون نمیشی که چرا دیدم.
      یک فیلم کارآگاهی با مایه های طنز از یک شخصیت ماورایی.
      فقط با اطلاعاتی که از لوسیفر کمیک داری سراغ این سریال نرو که اصلا زمین تا آسمان فرق میکنند با هم.

      1. King Venom
        King Venom کاربر می‌گوید

        ممنون که جواب دادین حالا من سه اپیزود اول سریال رو دانلود کردم و میخوام ببینم چجوریه

      2. King Venom
        King Venom کاربر می‌گوید

        ادمین
        اره قبلا یکی گفته بود که لوسیفر تو این سریال مث نسخه کمیکیش نیست یا اصلا اندازه اون قوی نیست ولی با توجه به کلیپ هایی که از سریال دیدم حدث میزنم مث لوسیفر توی سریال سوپرنچرال باشه حالا ببینم چجوریه

        1. Randall
          Randall کاربر می‌گوید

          کینگ ونونم تا فصل سه همش چرت و پرت محض هست ولی از فصل چهار کم کم بهتر و بهتر میشه
          لوسیفرش هم با لوسیفر کمیک سندمن زمین تا آسمان فرق داره

    3. کاربر می‌گوید

      لوسیفر قشنگه منتها مثبت هیجدهه.یعنی خواستی ببینی هواست باشه

  4. Doctor strange
    Doctor strange کاربر می‌گوید

    رتبه واچمن کمی زیاد نیست ؟
    یک درجه پایین تر میاوردید بهتر بود
    جای د بویز هم با لژیون عوض شه بهتره
    ولی ممنون مقاله عالی بود واقعا انتظارشو می‌کشیدیم

    1. Superman
      Superman کاربر می‌گوید

      واچمن سریال خوبی بود اون رتبه دیگه واقعا حقشه

      1. Doctor strange
        Doctor strange کاربر می‌گوید

        خوب بود ولی اورریتد بود خیلی.
        شخصیت های اصلی سیاه پوست کارگردان سیاه پوست کلا همه سیاه پوست

        1. Superman
          Superman کاربر می‌گوید

          بله اما نتیجه چیز بدی نبود

    2. Randall
      Randall کاربر می‌گوید

      لژیون به نظر من از تمام سریال های اینجا واقعا بهتره
      هر سه فصلش عالی بود ( بر خلاف دردویل و واکینگ دد که افت کرد )
      به سبک دیگه ای به شخصیت ها نگاه می کرد
      و سریال ارک پذیری بود

      1. Doctor strange
        Doctor strange کاربر می‌گوید

        لژیون که عالی.
        به طور بسیار عالی ای عجیب

  5. Dr.fate
    Dr.fate کاربر می‌گوید

    آلن مور که شاکی بود چرا سریال واچمن ساختنش

    1. Randall
      Randall کاربر می‌گوید

      چون اصلا برای الن مور مهم نیست که اثر اقتباس شده خوب باشه در واقع با کلیت اقتباس از روی کمیک مشکل داره
      در سریال واچمن هم زیاد ربطی به داستان اصلی واچمن نداشت و به اینده می‌پرداخت بازم هر چی بود خیلی بهتر از اون چیزی که واچمن اسنایدر بود ساخت

  6. attack titan
    attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود

  7. Doctor strange
    Doctor strange کاربر می‌گوید

    سوال
    بهترین سریال عمرتون کدوم بوده؟؟
    من بهترین سریالی که دیدم بریکینگ بد بوده
    بعدشم لفت اورز

    1. King Venom
      King Venom کاربر می‌گوید

      استرنج
      خب سریال که زیاده و من با بعضی هاش واقعا خاطره دارم ولی اگه بخوام انتخاب کنم بازی تاج و تخت برای من بهترین بوده البته تا قبل از فصل ۸ من با فصل ۷ با اینکه نسبت به کل فصل ها ضعیف بود خیلی مشکل نداشتم ولی فصل ۸ واقعا جیگرمو سوزوند و کوبوند تو صورتم ولی باعث نشد لذت فصل های قبلی رو فراموش کنم
      واقعا حیف😔😔😔😭

      1. Doctor strange
        Doctor strange کاربر می‌گوید

        برای من که بریکینگ بد بهترین بوده
        تمام دقایق فصل های سوم تا پنجم شاهکار خالص بودن
        گیم اف ترونز که فصل هفتم و هشتم از نظرم کامل خراب کرد
        واقعا کدام قسمتی به پای ازیمدیناس میرسه؟؟؟

دیدگاه ها غیر فعال است.