موشکافی دقیق تریلر مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

خب مورد انتظار ترین فیلم کمیکی بدون شک اسپایدرمن نو وی هوم هست که این روز ها سر و صدای زیادی به پا کرده فیلمی که تنها هشت ساعت پس از انتشار اولین تریلر ان رکورد اندگیم و تریلر بتمن مت ریوز رو شکست. تریلری که مدت ها است انتظار انتشار ان کشیده میشد و گفته میشود که این تریلر تنها بخش ابتدایی فیلم است. مهم ترین شایعه اطراف این فیلم نیز حضور اسپایدرمن توبی مگوایر و اندرو گارفیلد هست که به تنهایی انتظار برای این فیلم را چند برابر کرده اند. در این مقاله میپردازیم به یک مرور ساده از نکات تریلر:


خب در این صحنه ما اسم دیتکو رو میبینیم که اشاره به استیو دیتکو هست که بی ربط هم نیست چون استیو دیتکو همراه با استنلی در خلق اسپایدرمن نقش داشته است به علاوه دکتر استرنج نیز توسط این دو نفر خلق شده است.


اطلاعاتی که از فیلم اسپایدرمن لو رفته است نشان میدهد که فیلم دقیقا در ادامه قسمت قبلی اغاز میشود یعنی جایی که هویت اسپایدرمن برای همه فاش شد. همانطور که در تریلر میبینید پیتر و ام جی در حال فرار هستند در حالی که جونا جیمسون در حال صحبت درباره هویت اسپایدرمن است.


در این صحنه پشت سر پیتر ما تابلویی رو میبینیم که به شیطان اشاره داره که این میتونه به نوعی اشاره غیر مستقیم به دردویل باشه که در فیلم حضور داره. البته در برخی منابع این صحنه رو به نوعی اشاره به مفیستو زدند که به نظرم دیگه نباید به فکر حضور این شخصیت باشیم و مارول قصد داره  با اشاره های گوناگون که قبلا هم در سریال واندا ویژن دیدیم به این شخصیت فقط به نوعی هواداران رو سر کار بزاره.


در اینجا ما صحنه ای رو میبینیم که قبلا کانسپت ارت های ان را دیده بودیم البته نه برای این فیلم بلکه برای فیلم spiderman: far from home البته این صحنه با تغییرات جزئی نیز همراه بوده و دقیق به مانند نسخه پیشین ان نیست.


یکی دیگر از مورد های جذاب اینه که گفته میشه این سه اتفاق در یک لحظه اتفاق افتاده  که از لحاظ نوع اتفاقاتی که تا الان در فیلم های مارول اتفاق افتاده و پیوستگی بین انها این اتفاق رو میتوان انتظار داشت. هر سه اتفاق در نوع خود مهم و البته تاثیر گذار بودند که تاثیر انها در فیلم های اینده مارول به وضوح اشکار خواهد شد.


این سکانس در تریلر یکی از جذاب ترین و البته عجیب ترین ها بود چون به نوعی نشان میداد که دکتر استرنج در مقابل اسپایدرمن قرار گرفته که عجیب و غریب به نظر میرسد. این سکانس در همان ساعات اولیه به سکانس مبارزه پیتر با استرنج معروف شد. یکی از تئوری هایی که احتمال ان به نظر کم میرسد این است که این دکتر استرنج در واقع واریانتی شرور از دکتر استرنج است که احتمال درست بودن ان کم است.


یکی دیگر از سکانس های هایپ کننده که البته شاید دلیل هایپ کننده بودن ان فقط یک شوخی از طرف مارول با ما باشد اینه که شاید این فرد که در صحنه در کنار پیتر قرار دارد مت مورداک با بازی چارلی کاکس باشد. خب چه بهتر از این که ما شاهد مت مورداک در دادگاه و دفاع او از پیتر باشیم . امیدوارم که مارول در این مورد به خصوص قصد سرکار گذاشتن ما را نداشته باشد.


باز هم اشاره ای دیگه به مفیستو. درخواست پیتر از دکتر استرنج برای اینکه مردم هویت او را از یاد ببرند اشاره ای به کمیک Spider-Man: One More Day که پیتر  برای نجات زن عمو می به خاطر عواقب فاش شدن هویتش با مفیستو معامله ای میکند که در ازای نجات زن عمو می حاظر به انجام این معامله میشود.


یکی از اشکالات الکترو در اسپایدرمن شگفت انگیز ۲ ظاهر نه چندان جالب الکترو بود. مثل اینکه در این فیلم ما قرار است شاهد یک الکترو با ظاهر کمیکی تر باشیم که رعد های زرد رنگی خواهد داشت.


این صحنه میتواند به نوعی اشاره ای به سند من باشد یا فقط یک اشتباه ساده از ما. در این سکانس یا الکترو نتوانسته به درستی اسپایدرمن رو مورد هدف قرار دهد یا سند من از اسپادیدی محافظت کرده و جلوی رعد الکترو رو گرفته.


یکی از کاستوم های جدیدی که قرار است پیتر در این فیلم داشته باشد این کاستوم سیاه و طلایی است که به نظر میرسد منشا جادویی دارد یا میتواند به نوعی توانایی های جادویی به پیتر بدهد.


پورتالی که در اینجا وانگ به ان وارد میشود به نظر میرسد پورتالی به سمت اتفاقات فیلم شانگ چی و حضور این شخصیت در فیلم شانگ چی باشد که ممکنه چنین چیزی چندان درست هم به نظر نرسد و بیشتر به زمان اتفاق افتادن فیلم اسپایدی بستگی دارد.


یکی دیگر از صحنه های جالب  تریلر صحنه مبارزه پیتر بر روی پل بود. در این صحنه دکتر اکتاویوس با پیتر رو به رو میشود که ممکن است این پیتر همان پیتری که ما میشناسیم نباشد. در روی پل ما بمب های گرین گابلین رو هم میبینیم که نشان میده او هم روی پل حضور داره البته شاید ویلین های دیگری هم روی پل حضور داشته باشند  و اگر پیتر به تنهایی روی پل باشد کار او را برای مارزه با این ویلین ها سختر میکند.


در این صحنه ما پیتر رو به همراه دکتر استرنج میبینیم که در حال اجرای طلسم هست. چیزی که در دست دکتر استرنج هست به نظر میرسه که تار موی پیتر باشه که این صحنه به نوعی اشاره به دیدار او با ثور است که تار موی ثور رو هم برای اجرای نوعی طلسم استفاده کرد.


همانطور که میبینید دکتر استرنج در این صحنه روح پیتر را از بدنش جدا کرده است. این سکانس احتمالا میتواند یک فرار توسط پیتر از دکتر استرنج باشد و بخواهد از مکعب جادویی در دستش که از سانکتوم سانکتوروم برداشته استفاده کند.  به نظر میرسد پیتر از این مکعب بخواهد برای حل مشکل زندگی دوگانه خود استفاده کند. که البته قبل از ان سخنی از دکتر استرنج را میشنویم که میگوید مشکل این است که تو سعی میکنی دو زندگی متفاوت داشته باشی. این حرف از دکتر استرنج دو معنی دارد یکی اینکه دکتر سعی دارد به پیتر بگوید نمیتواند همراه با ابرقهرمان بودن یک زندگی عادی هم داشته باشد یا اینکه یک واقعیت به وجود امده که همزمان با پیتر به صورت جداگانه یک اسپایدرمن زندگی میکند و این حاصل طلسم استرنج است.


نویسنده: امیررضا قاسمی

24 Comments
  1. کاربر می‌گوید

    واقعا فیلم هایپ کننده ایه.جناب قاسمی دستتون درد نکنه.خیلی سریع مقاله میزارید

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خدای هایپه

  2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    ماذا فازا چازا هازا لازا بازا؟
    عااااااااااااااالی بود خیلی خوب.اون تهش که دکتر رو پیتر رو جدا کرد به قیافش نگاه میفمیم که میخواد بهش بگه.میخوتم پارت کنم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      دزدی کار بدیه
      احتمالا هم درگیری قطار بخاطر همین باشه.

  3. admin
    admin کاربر می‌گوید

    بسیار عالی بود اقای قاسمی ممنون
    تو اینستاگرام تعدای از این موارد رو خونده بودم
    اما اینجا واقعا دقیق و کامل بود و همه چیز رو برسی کرد.

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      ادمین ممنون لطف دارید .

  4. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    مرسی آقای قاسمی.
    ببینیم این فیلم چه میکنه فعلا که انتظاراتو با اخبار و اطلاعاتش برده بالا حسابی.

  5. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    فقط یه سوال،
    دکی خودش کار و زندگی نداره افتاده دنبال پیتر؟!؟! مشکوکه قضیه.

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      پیتر افتاده دنبال دکتر 😅😅

      1. King Venom
        King Venom کاربر می‌گوید

        ابوالفضل
        خب ببین اگه این دکتر اختاپوس سم ریمی باشه از کجا معلوم که قصد جنگیدن با اسپایدرمن رو داشته باشه؟؟؟؟؟؟ چون تو فیلم دیدیم که دکتر اختاپوس اخر کار سر عقل اومد و فهمیدن هویت پیتر هم باعث جلب اعتماد و کنار گذاشتن اختلافش با اون شد و باعث شد یه فداکاری انجام بده اون دستگاه رو به همراه خودش غرق کرد!
        تو تریلر ما صحنه نبرد الکترو با سندمن رو میبینیم و نکته اینجاست سکانسی وجود داره که توش سندمن جلوی حمله الکترو رو میگیره تا به اسپایدی برخورد نکنه یعنی دارن باهم با الکترو میجنگن!!اگه این اختاپوس اون اختاپوس باشه پس از کجا معلوم توی اون سکانس دکتر اختاپوس به جای پیتر میخواد با گرین گابلین بجنگه؟؟؟(اگه بشه چه شود!!!) پس شاید همه دشمنای اسپایدی واقعا دشمنش نباشن ولس باز فیلم یه دلیل دیگه برای انداختن شش خبیث به جون پیتر«ها» ارائه بده!!!!!

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          دقیقا من همین چیزی که گفتیم رو قبول دارم. احتمالا یکی باید طرف اسپایدرمن باشه.

          1. King Venom
            King Venom کاربر می‌گوید

            اره قراره شاهد یه خر تو خر حسابی باشیم!!!! همه قراره بیوفتن به جون هم برا دعوا!!!!!!! و توبی مگوایر عزیز هم با فریاد دلنشینش مث موشک بالستیک میوفته وسطشون و انفجارش کل تارو پود مولتیورس رو کامل نابود میگنه😂😂😂😂
            البته شایعه هم هست که میگه قراره بیشتر از سه تا اسپایدرمن داشته باشیم و یکیشون قراره گوست اسپایدر با بازی اما استون باشه «Oh yeah» و احتمالا یه نسخه هم از مایلز مورالز

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        ابوالفضل ایروانی حرف های عجیب غریب میزنی.به جاهای بد بد سایتو میبری.مشکوکی

        1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

          بر چه اساس؟!

          1. کاربر می‌گوید

            اساسای بد بد

            1. Randall sepector کاربر می‌گوید

              آها

            2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

              عجب.

    2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      اقای ایروانی
      یه تئوری هستش که میگه این اون دکتر استرنجی که میشناسیم نیستش

      1. Doctor strange
        Doctor strange کاربر می‌گوید

        بله .
        میگن که این دکتر استرنج از طرف مفیستو اومده

  6. SBH
    SBH کاربر می‌گوید

    اقا یه سوال

    الان اون قضیه ۳ تا اسپایدرمن و حضور توبی مگوایر و اینا کنسل شد؟؟؟اخه هیچ اثری ازشون نبود تو تریلر

    1. Randall sepector کاربر می‌گوید

      به عقل سلیمتون رجوع کنید
      کدوم فیلمی سوپرایزش رو اول تریلر رو میکنه ؟
      عکس های لو رفته هم تایید شدن و فیک‌ نیستند

      1. King Venom
        King Venom کاربر می‌گوید

        بابا از کجا معلوم شاید بیشتر از سه تا باشن؟؟؟ والا🤷🏻‍♂️🤷

      2. SBH
        SBH کاربر می‌گوید

        هوممم کامنت دندان شکنی بود

        عقل سلیم……
        حالا اگه عقل سلیم نداشته باشم چی؟🙄

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          فلسفه میگه اگه به عقلت شک کنی در واقع عقل سلیم داری.
          کلا شک کردن در فلسفه یکی از ارکان اساسی هستش

دیدگاه ها غیر فعال است.