۱۰ حقیقت از آماندا والر که باید بدانید

اگر آماندا والر را نمی شناسید و یا فیلم های جوخه انتحار را ندیده اید، باید بگوییم که او به عنوان رهبر جوخه انتحار در دنیای دی سی معرفی می شود. گروهی ار شرور ها که به ماموریت های خطرناک فرستاده می شوند. افراد کمی با این شخصیت آشنایی دارند. بر آن شدیم در ادامه به معرفی این شخصیت بپردازیم. با ما همراه باشید.


۱۰. اوریجین نیروی ویژه ایکس:

آماندا والر و جوخه خودکشی داستانی دیرینه و نردیک دارند. هر دو اولین حضور خود را در مینی سریال Legends توسط جان اوستراندر،، لن واین و جان بیرن در سال ۱۹۸۶ تجربه کردند. مینی سریال افسانه داستانی است که بر اثر پیامد های دارک ساید، قهرمانان در آن در حال سقوط و نزول هستند. در این زمان آماندا والر دولت را متقاعد می کند که نیروهای خود یعنی تسک فورس ایکس و جوخه انتحار را فعال کند.


۹. پر قدرت، اما محبوب نه:

شاید آماندا والر به اندازه بسیاری از شخصیت های دی سی محبوب نباشد. اما یکی از قدرتمندترین آنها مخصوصا در دنیای سینمایی دی سی است. او تا به امروز بارها در فیلم ها و سریال های دنیای دی سی مانند اسمال ویل، فانوس سبز، اروو و چند مورد دیگر ظاهر شده است. شاید او به اندازه بتمن محبوبیت و حضور نداشته باشد، اما هیچ کس نمی تواند منکر قدرت سیاسی نظامی او شود.


۸. بازطراحی جنجالی این شخصیت:

ظاهر کمیک بوکی شخصیت آماندا والر هیچ وقت شبیه ظاهر هم عصر های خود نبوده است. درحالی که بیشتر شخصیت های آن دوران مانند استیو ترور یا ریک فلگ مردانی سفید و عظلانی به تصویر کشیده می شدند، آماندا والر یک زن آفریقایی آمریکایی کوتاه قد و چاق به تصویر کشیده می شد. این تفاوت او با دیگر شخصیت ها به شدت خودنمایی می کرد، با این حال او خودرا هم پا با دیگر شخصیت های دی سی بالا می آورد. بعد از New 52 شخصیت او دوباره طراحی شد و اینبار او یک زن جوان و نظامی با ظاهر و بدنی نظامی شده بود. این تغییر به هیچ وجه مطابق با نظر طرفداران نبود و آنها این تغییر را به سخره گرفتند. متاسفانه بیشتر افرادی که در سینما و سریال برای ایفای نقش آماندا والر انتخاب می شوند در گروه دوم هستند. با این حال وایولا دیویس (بازیگر این نقش در فیلم های دنیای سینمایی دی سی) به ظاهر قدیمی این شخصیت بیشتر شباهت دارد و توانسته است در دل مخاطبان نفوذ کند.


۷. وابستگی به گروه های متعدد

آماندا والر همیشه تقریبا با گروه های تسک فورس ایکس و یا جوخه انتجار بوده است. اما او زنی است که وابستگی های بسیاری بغیر از این دو گروه دارد. گروه های Shadow Fighters، Secret Six، Argus و چند سازمان دولتی مانند دفتر مرکزی اطلاعات، کادموس و گروه های جهانی تنها بخشی دیگر از گروه هایی بوده است که آماندا والر به آنها در ارتباط بوده است. این نشان از هوش بالا و سیاست زیرکانه این شخصیت دارد که توانسته است با همه این گروه ها و سازمان ها ارتباط برقرار کند.


۶. وفادار به خودش و آرمان هایش:

با وجود گروه های بسیاری که آماندا والر با آنها در ارتباط بوده، او فقط به یک فرد وفادار است و ن نیز خودش است و قوانینش. او اغلب یک شخصیت خودخواه است و تمام تلاشش را می کند تا به هدف و نتیجه خود برسد که نمونه آن را قرار دادن کپسول منفجر شونده در سر افراد گروه جوخه انتحار می توان دید. البته در دنیای سینمایی دی سی او یک وطن پرست تمام عیار است و تمام تلاشش را برای اعتلای ایالات متحده آمریکا می کند.


۵. او به لیگ عدالت اعتماد ندارد:

بی اعتمادی آماندا والر تنهابه شرور ها محدود نمی شود. او حتی به لیگ عدالت و شخص بتمن نیز بی اعتماد و مشکوک است. او می بیند که شرور ها و قهرمانان چه اقداماتی انجام می دهند در حالی که به هیچ دولت و سازمانی جوابگوی آنها نیست. به همین دلیل او به همه بی اعتماد است و یکی ازدلایل اصلی حضور او در گروه های دیگر نیز همین است تا اطلاعات بیشتری جمع آوری کند.


۴. او بخشی از کابینه لکس لوثر بود:

لکس لوثر و آماندا والر رابطه دیرینه ای با یکدیگر دارند. در اوایل دهه ۲۰۰۰ در دنیای دی سی، لکس لوثر به سیاست علاقه مند شد و توانست رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شود که باز هم اقدامات خرباکارانه خود را ادامه داد و سرانجام اخراج شد. لکس آماندا را به عنوان یکی از وزرای خود انتخاب می کند، اما همه چیز با استیضاح لکس تمام می شود. یکی از تئوری های حالب دنیای سینمایی دی سی نیز این است که لکس لوثر رئیس جمهور و آماندا والر وزیر او شود که تقریبا غیرممکن است.


۳. مجموعه آسیب های وایولا دیویس:

آماندا والر گروهان خود را از مکانی مناسب فرماندهی می کند، اما این دلیل نمی شود که خودش وارد میدان نشود. در فیلم جوخه انتحار سال ۲۰۱۶ نشان داده شد که آماندا والر چندین صحنه اکشن داشت. وایولا دیویس در این سکانس ها صدماتی نیز دیده است. او در چند مصاحبه از تپش قلب شدید و مشکلات شنیداری صحبت کرده است و در برنامه جیمی کیمل نیز اشاره می کند که یک تکه از پوست خود را از دست داده است.


۲. او لیگ عدالت آمریکا را تشکیل داد:

شاید خلق گروه هایی با محوریت افراد شرور همچون جوخه انتحار توسط آماندا والر، شما را به این فکر بیندازد که او دیگر نیاز به ساخت گروهی از ابرقهرمانان ندارد، اما این تفکر اشتباه است. والر به عنوان مدیر آرگوس در New 52 اقدام به عضو گیری برای تیمی از ابرقهرمانان تحت رهبری ایالات متحده به فرماندهی استیو ترور کرد. شاید این خلاف روش های آماندا والر باشد اما این ترفندی از سوی والر برای حفظ کشورش است.


۱. پسر کمیسر گوردن عاشق او است:

آماندا والر عموما به سیاست و تجارت می پردازد و وقتی برای عاشق شدن ندارد، اما این بدان معنی نیست که او تا به حال حاشق نشدهیا کسی به او علاقه مند نشده باشد. یکی از آنها جیمز گوردون، پسر شرور کمیشر پلیس جیم گوردون است. جیمز گوردون یکی از شرور های بتمن است و به عنوان مشورت دهنده به آماندا والر در جوخه انتحار حضور دارد. او عاشق تصمیات بی رحمانه والر بود.

18 Comments
  1. اريس کاربر می‌گوید

    چقدر زيبا بود عالي عالي

  2. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی جالبی بود البته این شخصیت هم جزو اون شخصیت های مغرور و خودخاهی هست که من ازشون بدم میاد و فک نکنم فقط من باشم
    اگه اشتباه نکنم یه قبلا یه مقاله مشابه از نیک فیوری گذاشتید که اونم خوب بود
    و این دو بنظرم از خیلی جهات به هم شبیهن ولی هرچقدر که نیک فیوری مثل یه ضدقهرمان به تصویر کشیده شده شخصیت پردازی والر برعکس فیوری جوری کار شده که اکثر مواقع مخاطب ازش کفری یا متنفز میشه به طوری که ادم دلش میخواد یکی بیاد اینو بکشه فقط
    برای من اون بیشتر شبیه نسخه مونث و خودخاه تر و تا حدی شرور تر از خود نیک فیوری هستش

  3. Doctor strange
    Doctor strange کاربر می‌گوید

    ممنون از مقاله
    جالب بود 👍
    شماره های ۲ و ۵ و ۹ و ۱۰ رو میدونستم .
    بقیه حقایق ها جالب بود ممنون.

  4. Dr.fate
    Dr.fate کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود خسته نباشید
    الحق که شیر زنیه برای خودش😂

  5. اريس کاربر می‌گوید

    يك سوال ميولنير در اساطير تمام قدرت هاي نسخه ماروليش رو دارد

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      قدرتش بیشتره اما پرواز رو فک نکنم.

  6. اريس کاربر می‌گوید

    من بد جور از اماندا والر بدم ميان

  7. اريس کاربر می‌گوید

    در دنياي سينمايي ديسي معلوم اماندا خيلي قوي هست همه قادر مطلق هستند

  8. اريس کاربر می‌گوید

    ثور اساطير همه قدرت نسخه مارولي خود رو داره اخه بعضي منابع اين رو ميگن

  9. Superman
    Superman کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود ممنون

  10. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    ادمین جان اگه‌ میشه آیدی تلگرامتون رو بدید اگه مقاله خوبی به ذهنم رسید براتون بزارم

    1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

      منظورم اینه میخوام یکی از نویسنده هاتون بشم

  11. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    ادمین جان ببخشید چرا جواب نمیدین؟

    1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

      میخوام یکی از نویسنده هاتون باشم

      1. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        سجاد دیدش خود صاحب کارش اومده نویسنده ادمین شده خودشم میخواد بشه XD

        1. سجاد کاربر می‌گوید

          بهامین جان منم دل دارم دیگه میخوام چند نفر مقاله هام رو ببینن 🙁

          1. LORD__SBH
            LORD__SBH کاربر می‌گوید

            راست میگه بخدا………..

      2. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        سجاد جان عزیز دلم مقاله های جدید بیا کامنت بزار فکر نکنم ادمین دیگه اینجا رو چک بکنن

دیدگاه ها غیر فعال است.