چرا ظاهر ابومیشن در شانگ چی با ظاهر او در هالک شگفت انگیز تفاوت دارد؟

یکی از جالب ترین اتفاقات فیلم شانگ چی، حضور ابومیشن در این فیلم است. ابومیشن یا تنفر یکی از دشمنان اصلی شخصیت هالک است که قدرت های نسبتا مشابهی نیز دارد. این شخصیت در فیلم هالک شگفت انگیز محصول سال ۲۰۰۸ نیز حضور داشت و عهده دار این نقش نیز بر عهده بازیگر معروف تیم راث بود. در این فیلم امیل بلونسکی یک کماندو نیروهای ویژه تحت امر ژنرال راس است با مخلوط کردن سرمی قدرتمند و خون بروس بنر، به ابومیشن تبدیل می شود.

این کار باعث جهش و تبدیل شدن او به یک هیولا می شود. یکی از نکات مهم فیلم شانگ چی ظاهر ابومیشن بود که با ظاهر او در فیلم هالک شگفت انگیز تفاوت های اساسی داشت. در این مقاله به دلایل این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید.

کارگردان شانگ چی، دستین دنیل کرتون می گوید: “می توانیم دلیل آن را تکاملی در گذر زمان بدانیم. من واقعا عاشق طرحی هستم که برای آن شخصیت بکار گرفته شد.”

او توضیح دیگری درباره دلایل این اتفاق نمی دهد، با این حال تئوری های بسیاری درباره این موضوع وجود دارد که دور از ذهن نیست. این شخصیت در سریال ماموران شیلد در یک زندان امنیتی نگهداری می شد. اما این سریال دیگر از جدول دنیای سینمایی مارول کنار گذاشته شده است. پس زندان دیگری که می تواند او را در خود نگه دارد همان زندانی است که تیم کپ و زمو را در آن نگهداری می کردند که زیر سطح اقیانوس بود.

به دنبال وقایع نفوذ به این زندان بلونسکی می توانست فرار کند. اما گم شدن در دریا به این معنی است که او باید مسیری طولانی را برای رسیدن به خشکی طی کند و به نوعی برای زنده ماندن تکامل پیدا کند. این می تواند توضیحی برای باله ها و ظاهر سخت تر او در فیلم شانگ چی باشد.

یکی دیگر از عوامل این تغییر می تواند این باشد که این اتفاق در طول سالها و به خودی خود روی داده است. هنگامی که این شخصیت اولین بار در کمیک ظاهر شد، به اندازه یک انسان بود، با اینحال در طول سالها تغییر اندازه پیدا کرد و قامت خود را افزایش داد. شاید هم او دوباره تحت تاثیر یک دارو و سرم دیگر قرار گرفته باشد و بدین صورت در آمده باشد.

ابومیشن چه در کمیک و چه در سینما تغییرات بسیاری داشته است و این چیزی غیر عادی نیست. همتای او یعنی هالک نیز در دنیای سینما تغییرات بسیار زیادی داشته که در این چند ساله به وضوح حس می شود.

شانگ چی و افسانه ده حلقه یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی بر پایهٔ شخصیت شانگ-چی از مارول کامیکس است که در ۱۶ اوت سال ۲۰۲۱ منتشر شد.

47 Comments
  1. کاربر می‌گوید

    مقاله ی خوبی بود راستش من از ابومتنیشن نه که خوشم بیاد ولی بدمم نمیاد

  2. Goku
    Goku کاربر می‌گوید

    چهره ابومیشن تو فیلم هالک شگفت انگیز بهتر بود

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      البته تو شانگ چی کمیکی تر بود.

  3. اريس کاربر می‌گوید

    مقاله جالبي بود خسته نباشيد ادمين ميشه قويترين نسخه هاي ثور رو بگيد

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      قویترین ها
      رون کینگ ثور، فونیکس کینگ ثور، کازمیک کینگ ثور، نکرو کینگ ثور و کینگ ثور پیر هستند. البته این رتبه بندی نبود معرفی بود. همه اینها از گالاکتوس حداقل یکی دو لول بالاترن کینگ ثور پیر البته در حد گالاکتوس هست تقریبا.

      1. اريس کاربر می‌گوید

        دستت درد نكنه خيلي دوست دارم

  4. اريس کاربر می‌گوید

    ميشه ادمين لطفا بگي ثور اساطير قويتره يا روستم لطفاااااااااااااااا

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      ثور الهه است رستم یک قهرمان (پهلوان).
      به نظرت کی قویتره؟
      .
      البته رستم هم فیت های بزرگی داره و علم بالا. نباید دست کم گرفتش.

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اقای ایروانی اطلاعات بهتری دارن در این زمینه.

    3. Doctor strange
      Doctor strange کاربر می‌گوید

      ثور

    4. کاربر می‌گوید

      بنظر من رستم برتره

    5. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      ثور قویتره. به خاطر اون ماهیت فیزیکیش و البته سلاح هاش.
      ماهیت فیزیکی که میگم منظورم اینکه ثور خیلی خیلی سخت کشته میشده در مبارزات چندین و چند زخم بزرگ رو متحمل میشده اما آسیب خاصی نمیدیده چون ازگاردی ها عامیانه بگم خیلی پوست کلفت تر از انسان ها هستند و سم و بیماری و اینام روشون بی اثره. قدرت فیزیکی ثور از کل ازگاردیها بیشتر بود حتی اودین. طبق یکی از داستانهای نورس ثور طی یک شرط بندی با دو تا یوتون نامی و قوی هیکل همزمان کشتی میگیره و هر دو رو شکست میده.! از نظر فنون مبارزه هم ثور صدها سال آموزش دیده و در کل ۹ قلمرو فقط عده معدودی میتونستند مثل او مبارزه کنن. یکیشون اودین، یکی تیر خدای جنگ، یکی پادشاه هزاره هفتم الف های الفهایم گارنلدویل ( تلفظ دقیق اسمش سخته ولی یه همچین چیزیه) یکی هم یک یوتون بود که اسمش فعلا یادم نیست در بازی خدای جنگ هم فکر کنم بهش اشاره شد. اینا فقط از نظر فنون جنگ در حد ثور یا بالاتر بودن.
      میولنیر هم که احتمالا خودتون در جریانین دیگه با یک ضربه میتونسته بزرگترین کوه ها رو خرد کنه.
      با این توضیحات حتی اگه بگیم رستم هم خیلی مبارز ماهری باشه و بتونه از نظر فنون جنگی ثور را به چالش بکشه (که بعیده) هم باز به خاطر اختلاف در فیزیک بدنی و سلاح شانس رستم برای پیروزی نزدیک به صفره. حالا باز قضاوت نهایی با خودتون.

  5. کاربر می‌گوید

    معلومه ثور قویتره

  6. admin
    admin کاربر می‌گوید

    دوستان زامبی های مارول ارکان شده؟
    چطور بود؟ خوب کار شده بود اپیزود پنجم؟
    منکه هنوز وقت نکردم ببینم
    شاید امشب دیدم شایدهم فردا

    1. کاربر می‌گوید

      ببینید ادمین جان ، نه خوب بود نه بد بود ، زیاد ذوق نداشته باش ، زیادم ناامید نباش میشه یه چیزی در حدود اپیزود دکتر استرنج ، شاید استرنج بهتر بود

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        پس کلا دیگه نباید امید چندانی به این سریال داشت.
        کلا سریالی بود اومد بگه اره مارول مولتیورس داره تا راه رو برای فیلم دکتر استرنح و قسمت دوم سریال لوکی باز کنه.

        1. کاربر می‌گوید

          آره دیگه، بعد من یه تئوری دارم در مورد سرنوشت سوپرگرل اینی که میگم اسپویل نیست و فقط یه حدسه که به احتمال زیاد به واقعیت می پیوندد
          سوپرگرل خواهد مرد
          چرا؟
          سریال سوپرمن و لوئیس هیچ خبری از سوپرگرل نبود البته تایم لاین سوپرمن و لوئیس در حدود ۲۰۳۶ هست چون ۲۰۱۹ جردن و جاناتان تازه بدنیا اومدن ولی در سریال بچه کلاس دوازدهمی بودن ، بعد حالا اونو ولش
          توی یه اپیزودش اشاره غیر مستقیم به مرگ یک عزیزی شد، اگه اخبار رو پیگیری کنید پنج قسمت اول فصل ۸ سریال فلش، کراس اووری به نام آرماگدون هست که کاراکتر هایی مث اتم ، بلک لایتنینگ ، میان کوئین ، رایان وایلدر، رایان چوی حضور دارن حتی الکس دنورز هم هست ولی سوپرگرل نیست ، افسانه های فردا هم که اوت شدن از اررورس، استارگرل هم قراره پیوندی داشته باشه با سی دابلیو ورس، بنابراین سوپرگرل هیچ سرنوشتی به جز مرگ نداره ، تازه اون یادداشت مرگش هم قراره اخر فصل ۶ شنیده بشه دیگه معلومه چه اتفاقی میفته

        2. اريس کاربر می‌گوید

          ادمين دمت گرم خيلي دوست دارم منم ميدونست ثور قويتره ولي هزاران نفر گفتن رستم

          1. admin
            admin کاربر می‌گوید

            من تایید نکردم چیزی رو
            فیت ها به نفع ثور هست
            اما دلیل نمیشه بگیم رستم کارش تمامه
            درسته ثور برندست اما هیچ چیز غیرممکن نیست.

            1. اريس کاربر می‌گوید

              من نگفتم همه چيز تمومه گفتم شانس پيروزي ثور بيشتره ولي رستمم شانس پيروزي داره

          2. کاربر می‌گوید

            من به شخصه رستمو برتر میدونم،حالا هرکی یه نظری داره

          3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

            اریس
            شاید به خاطر اینکه رستم یک قهرمان شاهنامه هست و شناخت کمی نسبت به ثور اساطیر دارن اینجور انتخاب کردن.
            از نظر تئوری که بله در مبارزه دو کاراکتر فرضی هیچ چیزی غیر ممکن نیست اما خب وقتی منطقی مقایسه کنیم و بخوایم یک شخصیت قویتر رو این وسط انتخاب کنیم قضیه یکم فرق داره. سوال اینکه رستم دقیقا چرا باید پیروز بشه؟!
            قویتره؟! خیر
            سلاح های قویتری داره؟! خیر
            متحدین قویترین داره؟! خیر
            اشتباه خیلیا اینکه که فکر میکنن چون رستم تونسته اشکبوس رو شکست بده و اشکبوس هم یک رونین تن هست باید تقریبا در حد بالدر باشه از نظر فیزیکی و بالدر هم برادر ثور هست و باید در حد ثور باشه خب این یک سفسطه کاملا بی اساسه. نه اشکبوس در حد بالدر قدرت فیزیکی داره و نه بالدر در حد ثور. بالدر اگه به خاطر رونین تنی نبود در اولین نبرد با یوتونها کشته شده بود چون از نظر فیزیکی از بقیه پسران اودین به مراتب ضعیفتر بود حالا بماند که ثور خودش به تنهایی نسل یوتونها رو تا مرز انقراض کشوند. اینم بگم که رستم راند اول مبارزه رو از اشکبوس باخت و اگه کمک های سیمرغ نبود نمیتونست برنده بشه مع الوصف نه اشکبوس بالدره و نه بالدر ثور هست.

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              ببینید بنده از فتشون تا حدی اطلاع دارم صد در صد از شما خیلی کم تر ولی اطلاع دارم.
              گفتین چرا پیروز بشه قوی تره خیر.خب باید توضیح بدم انچنان هم قدرتشون بنظرم اختلاف زیادی نداره.قدرت رستم با هرکول مقایسه میشه یعنی بنظرم انچنان فرقی نداره با توجه به شاهکاراش.
              سلاحش راستش رستم در واقع یک گرز داره که از سام نریمان یعنی پدربزرگش بهش رسیده و وزن بسیار بالایی داره در حدی که پهلوانان به سختی میتونن حملش کنن.این گرز خیلییییی مواقم و قدرتمنده که حتی برخی میگن دیو سپید رو رستم به کمیک این گرز شکست بده دیوی که رییس دیوان مازندران بود و کوه هارا میتونست جابه جا کنه.ظمن اینکه میولنیر تو اساطیر بر اساس قدرته یعنی زور بازو که به این معناست که حتی ممکنه رستم با هوش خودش بتونه میولنیرو از ثور دا نه و حتی خودش استفاده کنه{نگین نوب تعصبی چون من تا جایی که میدونم اینجوریه}
              متحدانش قوی تر نیستن؟؟؟؟اهورا مزدا متحد ثوره.بنظرم تنها اشخاصی تو اساطیر که ممکنه تازه شاید بتونن از پس اهورا بر بیان کللل پرایمالا با هم دیگه که اونم شک دارم.اگر هم بتونن اونا مال اساطیر یونانن نه نورس.ظمن اینکه فقط اهورا مزدا متحد رستم نیست.راجب اشکاووس و بالدر هم حق با شماست حرفی ندارم در این بار هبزنم

              1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

                بردیا
                موضوع اینکه مقایسه شدن صرفا به معنای برابری نیست. و سوال اینکه توسط چه کسانی رستم با هرکول مقایسه میشه؟! در چه زمینه هایی؟! شما باید اول به این سوالات بتونین پاسخ بدین. بعضی اوقات یک مقایسه میتونه هیچ معنی خاصی نداشته باشه نمونش هم در بین مثلا طرفداران کمیک زیاده.
                جسارتا شما دچار نوعی مغلطه شدین. اگه به فیت های قدرت بدنی هرکول توجه کنین میبینین که بازم اختلاف زیادی با رستم دستان داره. پس اولین اشتباه شما اینکه به استناد هم ردیف شدن اسم رستم با هرکول توسط یک سری طرفداران اونو با هرکول در یک دره قدرت دونستید که خب مختصر توضیحی در این باره دادم.
                موضوع بعدی، بله میولنیر اساطیر ربطی به لیاقت نداره اما اونقدرام سبک نیست که رستم بتونه به راحتی بلندش کنه و باهاش بجنگه.! یک دفعه بیست تا غول یخی سعی کردن بلندش کنن و نتونستن. خب غول های یخی از نظر قدرت خیلی خیلی با انسان های معمولی تفاوت داشتن جوری که شاید صد تا مرد بالغ هم قدرتشون اندازه یک غول یخی نبود. البته شما نباید غول های یخی اساطیر نورس رو با همتای MCU آنها مقایسه کنین. این عدد صد رو شاید بپرسین روی چه حساب و کتابی میگم خب تقریبی خودمه شاید کم و زیاد باشه از اونجایی که در داستانهای نورس نقل شده هر کدوم این یوتونها کشتی های بزرگ ساخته انسانها رو میتونستند منحرف کنند یا کلبه های اونها رو خراب خب منم به استناد چنین نقل قول ها یا حالا داستانهایی بروارد کردم اون عدد صد رو … . در کل اینا اکثرشون موجودات خیلی بزرگی بودن. میدونین به نظر من یوتونها برای خدایان نورس یجورایی حکم تایتانها رو داشتن برای خدایان یونان حالا در شاید اون حدم نه ولی خب … . حالا جدا از اینا حتی خود ثور برای اینکه بتونه راحت پتکش رو بلند کنه از دستکش های مخصوصی استفاده میکرده وگرنه بعد یک مدتی به مشکل میخوره میولنیر در این حد سنگین بوده.!! به نظر من طبیعی نیست که رستم بتونه این سلاح رو از ثور جدا کنه.
                هر جور حساب کنیم بازم ثور دوام، استقامت و قدرت بیشتری داره چون ثور ماها پیوسته مبارزه میکنه بدون خوردن و نوشیدن و بدون اینکه خسته بشته اما رستم اگه اشتباه نکنم هیچ مبارزه ای بیشتر از یکی دو هفته نداشته. تیر و کمان و اکثر سلاح های ساخت بشر هم تاثیری روی ثور نداره یا تاثیر بسیار کمی داره چون اگه بگم تاثیر نداره کلا اشتباه گفتم یک بار ثور توسط یک شمشیری زخمی شد که منشا اون میدگارد بود البته شمشیر معمولی ای نبود یک شمشیر باستانی وایکینگ ها بود با این وجود اون زخم هم بسیار کوچک و ناچیز توصیف شده بود.
                اگه حتی بگیم قدرت فیزیکی هرکول خیلیم زیاد باشه و بتونه با ثور رقابت کنه که نیست، اما حتی با این وجود بازم ثور برتریهای دیگه ای مثل کنترل آذرخش و آب و هوا و عناصری مثل طوفان رو داره که کار رو برای رستم سخت و سختر میکنه.
                بر اساس تحلیل های شخصی من شانس رستم خیلی اندکه.

      2. Randall sepector کاربر می‌گوید

        نه خوب بود نه بد ؟؟؟؟؟
        😐😐😐😐😐
        مثل اپیزود دکتر استرنج خیلی خوب بود
        حداقل استانداردهای ساختن یک فیلم زامبی محور رو رعایت کرده بود

        1. کاربر می‌گوید

          آخه همچین میگین زامبی محور ، هر بخش اپیزود سریع رد میشد نمی خواستم اسپویل کنم مثلاً بخش مبارزه شأن با هاوک ای و فالکون توی اون تالاره که بعد با قطار دررفتن، بعد این اتفاقاتی که میگم درعرص پنج دقیقه رخ داد، واسپ خودشو فداکرد ، اسکات و ویژن رو ملاقات کردن ، با اسکارلت ویچ جنگیدن شکستش دادن ویژن سنگ ابدیت رو از کله اش دراورد سوار هواپیما شدن در رفتن از دست زامبی ها بعد تانوس زامبی رو با پنج سنگ ابدیت نشون داد و تموم شد و رفت الان ببینم کجای این خوب بود؟؟ بعد واسه مرگ هرکی کسی یدونه اشکم نریخت، لوکی تو جنگ ابدیت مرد ثور تا اخر فیلم آپست بود

          1. Randall sepector کاربر می‌گوید

            😐😐😂😂😂😂‌‌ حتما نباید که داستان ۶۰ دقیقه ای باشه که در همون مدت کم شخصیت ها نقششون رو خوب ایجاد کردن جهان سازی زامبی ها عالی بود دیالوگ‌ ها خوب و احساسی بود شخصیت پردازی پیتر پارکر و خود واسپ خیلی خیلی خوب بود
            اخر کار هم کلیشه ای نبود و تانوس زامبی شده و به جهان تعرض شد

            1. Randall sepector کاربر می‌گوید

              ما این همه اپیزود داشتیم توی انیمیشن هایی مثل ریک اند مورتی و باب اسفنجی و …. کمتر از ۲۰دقیقه داشتند و عالی بودند

              1. King Venom
                King Venom کاربر می‌گوید

                ولی انصافا کاربر دارک نایت یه چیزی رو راست میگه
                اینکه واکنش های احساسی کارکتر ها چندان خوب کار نشده مثلا پیتر پارکری که من تو mcu دیدم بشدت احساساتیه به عنوان یه نوجوان ولی تو این اپیزود اونطور که باید به مرگ تونی و هپی واکنش نمیده چون این اتفاق باید روحیه اونو بیشتر از این تحت تاثیر قرار بده ولی هنوزم جوک میگه جتی موقع مرگ شارون کارتر واکنش اسکات لنگ نسبت به هوپ زامبی هم چندان جالب نیست
                تنها شخصیتی که این واکنش های احساسیش خوب کار شده ویژن بود که وابستگیش به واندا به طوری که دلش نمیخواست اونو بکشه کاملا قابل درک بود

            2. Doctor strange
              Doctor strange کاربر می‌گوید

              موافقم.
              این قسمت تونست روند داستانشو خیلی خوب جلو بزنه

            3. Hassan logon
              Hassan logon کاربر می‌گوید

              بازم خوب بود تو این انیمیشن حداقل خون دیدیم😂

              1. King Venom
                King Venom کاربر می‌گوید

                اره واقعا منم انتظارشو نداشتم
                سر توش قطع بشه و طرف نصف بشه یا بپوکه ولی حیف که خونشون فاسد بود 😂😂😂

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  من ماتو ام سی یو میدیدیم طرف چششو از دست میده یک قطره خون ازش نمیاد این موضوع که اینجا خون اومد عجیب بود

            4. Dr.fate
              Dr.fate کاربر می‌گوید

              واسپش رو باید ببل از این که زامبی میشد میکشتن 😂
              میگم دقت کردید کاپیتان بودن بیشتر به باکی میاد 🤔

              1. King Venom
                King Venom کاربر می‌گوید

                نه اونقدری که به استیو میاد اون او دنیای مارول چه کمیک چه فیلم بهتر از هرکس دیگه ای میتونه یه تیم ابرقهرمانی رو رهبری کنه

              2. King Venom
                King Venom کاربر می‌گوید

                نه اونقدری که به استیو میاد اون تو دنیای مارول چه کمیک چه فیلم بهتر از هرکس دیگه ای میتونه یه تیم ابرقهرمانی رو رهبری کنه
                هرچند باکی هم کارش بد نیست مخصوصا تو این اپیزود که خیلی خوب نشونش دادن

                1. Dr.fate
                  Dr.fate کاربر می‌گوید

                  نه من منظورم برای جانشینی استیو بهتر از سم

  7. کاربر می‌گوید

    بنظر من رستم برتره

  8. کاربر می‌گوید

    یک دقیقه هم نشد کامنت دادم تایید شد😐

  9. NSTU
    NSTU کاربر می‌گوید

    ابومیشن اسم کجاییه؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      انگلیسی به معنی نفرت یا تنفر

      1. NSTU
        NSTU کاربر می‌گوید

        فکر کردم اسم عربیه

  10. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    فیلمشو فعلا نمیبینم تا کیفیت خوب منتشر بشه.

  11. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    بنظرم این اپیزود بعد از اپیزود دکتر استرنج بهترین اپیزود سریال بوده که یعنی داستان خوبی داره و خشونت مناسبی براش قرار دادن و میشه گفت که بعنوان اولین اقتباس از زامبی های مارول خوب دراومد ولی بزرگترین مشکلش زمان کوتاهشه ، این اپیزود کوتاه ترین زمان رو دربین اپیزود های سریال داره و اتفاقات خیلی سریع پیش میرن با اینکه اکثر شخصیت پردازی ها خوبن و تقریبا هیچکس تو فیلم اضافه نیست و همه نقش خودشنو ایفا میکنن ولی نبود زمان کافی باعث شده ادم نتونه با شخصیت ها و حتی مرگشون درست ارتباط برقرار کنه. اونجرز خیلی زود میمیرن و حتی واکنششون نسبت به این فاجعه رو نشون نمیدن، ولی با این حال هیجان خوبی به ادم وارد میکنه و قشنگ ادمو یاد کمیک های زامبی های مارول و دیسیزد میندازه ، صحنه های ترسناک هم کم نداره و حتی یکی از جامپ اسکر هاش تونست منو بترسونه
    و پایان رضایت بخشی هم داره و اخرش هم یه صحنه پر جذبه از تانوس زامبی به نمایش میزارن که نوید اینو میده که هنوز کار زامبی های مارول تموم نشده و شاید حتی برای مولتیورس هم تهدید باشن
    امتیاز من به این اپیزود : ۸/۲ هستش

  12. اريس کاربر می‌گوید

    ادمين بالدر رو مشناسي در كميك

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      تا جایی که میدونم ادمین از بالدر کمیک اطلاع خاصی ندارن

  13. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    ادمین مقاله خوب بود خسته نباشید .
    کار درستش هم همین بود الان دیگه ظارهش کمیکی تره ولی اینکه شخصیت پردازیش چطور شده باشه فقط خدا کنه مثل هالک نشده باشه

دیدگاه ها غیر فعال است.