۵ مانگای عالی برای علاقه مندان به ورزش

مانگا کمیک یا رمان گرافیکی است که از ژاپن نشات گرفته‌است. بیشتر مانگاها مطابق با سبک توسعه یافته در ژاپن در اواخر قرن نوزدهم هستند، و در هنر ژاپنی فرم روایت داستان در مانگا دارای پیشینه تاریخی طولانی است. اصطلاح مانگا در ژاپن برای اشاره به کمیک و کارتونیست استفاده می‌شود. در خارج از ژاپن، به‌طور معمول، این کلمه برای اشاره به کمیک‌هایی که نخستین بار در ژاپن منتشر می‌شود، استفاده می‌شود.

مانگا های ورزشی یکی از بهترین انواع ماگا ها هستند که جدا از اطلاعات خوبی که میدهند، حس ورزش دوستی و همکاری و کار گروهی را افزایش می دهند و برای علاقه مندان به ورزش ساخته شده اند. در ادامه به معرفی ۵ مانگای برتر ورزشی می پردازیم.


۵. اسلم دانک:

اسلم دانک مانگای کلاسیک دهه ۹۰ است که یکی از پرفروش ترین مانگاهای تاریخ نیز هست و بیش از ۱۲۰ میلیون نسخه تا به امروز فروش داشته است. در این مانگا هانامیچی ساکوراگی فردی است که به تیم بسکتبال دبیرستان شاهوکو دعوت شده است. علیرغم تصورات اشتباه مربوط به بی تجربگی او در این ورزش، او به سرعت مهارت های خود را نشان می دهد. او یاد می گیرد که به هم تیمی های خود احترام بگذارد و به هم در ورزش متکی باشند.

اما معنی اسلم دانک چیست؟ اسلم دانک نوعی پرتاب و یکی از قواعد بازی در بسکتبال می‌باشد به این صورت که بازیکن در هوا پریده و با دو یا یک دست لبه‌های حلقه بسکتبال را گرفته و توپ را در داخل آن قرار می‌دهد. اگر پرتاب موفقیت‌آمیز باشد، دو امتیاز ارزش دارد.


۴. هایکیو:

هایکیو یک مجموعه شونن مانگا ژاپنی که توسط هاروئیچی فوروداته نوشته و مصورسازی شده‌است. هیناتا شویو پس از دیدن یک مسابقهٔ والیبال که «هیولا کوچک» در آن تیم بازی می کرد، به والیبال علاقمند شد و به تیم والیبال مدرسه راهنمایی خودش پیوست. بعد از پیداکردن اعضای جدید، آن‌ها راهی یک تورنمنت می‌شوند تا با حریفان خود رقابت کرده و پیروز شوند. هایکیو با نمره ۸.۷ از سایت IMDB و ۸.۸۹ از سایت MYANIMELIS به عنوان یکی از بهترین ساخته های کشور ژاپن و انیمه های سریالی میباشد. این مانگا از سال ۲۰۱۲ شروع  تا به امروز ادامه دارد.


۳. بسکتبال کوروکو:

پس از آنکه پنج هم تیمی با استعداد به نام نسل معجزه هر سال در مقطع راهنمایی پیروز مسابقات می شدند، هنگامی که در تیم های مختلف بسکتبال بکار گرفته می شوند مجبور به ترک هم می شوند. با یان حال این تیم دارای عضو ششمی به نام تتسویا کوروکو است که به تیم بسکتبال ناشناخته ای می پیوندد و تصمیم می گیرد که به بهترین بازیکن ژاپن تبدیل شود. این مانگا سی جلدی از ۸ دسامبر ۲۰۰۸ – ۱ سپتامبر ۲۰۱۴ ارائه می شد. بر اساس نسخه مانگا ۳ فصل مجموعه تلویزیونی انیمه توسط استودیو پروداکشن آی. جی و به کارگردانی شونسوکه تادا تهیه شده‌است.


۲. هاجیمه نو ایپو:

هاجیمه نو ایپو یک سری مانگای ژاپنی است که توسط جرج موریکاوا نوشته و طراحی شده است. این مانگا در هفته‌نامه شونن جامپ منتشر می‌شود. با توجه به اینکه این مانگا بیش از سی سال سن دارد. با اینحال یکی از بهترین مانگاهای ورزشی تاریخ است. در این سریال ایپو ماکونوچی توسط قلدر ها مورد ضرب وشتم قرار می گیرد تا اینکه بوکسوری حرفه ای مداخله می کند و او را به سالن بکس می برد. او سپس به بوکس علاقه پیدا می کند و این ورزش را به صورت حرفه ای دنبال می کند. تاکنون سه مجموعه انیمه توسط استودیو مدهاوس از این مانگا ساخته شده که از کانال نیپون تلویژن پخش شده‌است.


۱. عصر الماس:

مانگای عصر الماس یک مانگای بیس بال محبوب توسط یوجی تراجیما است که اقتباس انیمه ای نیز پیدا کرده است. در این مانگا ایجون ساوامورا یک بسکتبالیست با استعداد است که به دلیل مهارت خود بورسیه تحصیلی می گیرد. همچنین او با هم تیمی های خود که دنبال ملی پوش ها هستند همکاری خوبی می کند. این مانگا همیشه در بین برترین مانگاهای ورزشی تاریخ قرار می گیرد.

منبع: CBR با اندکی تغییر

1 Comment
  1. ایران کاربر می‌گوید

    مقاله جالبی بود بیشترشون رو دیدم البته انیمه هاشونو میگم

دیدگاه ها غیر فعال است.