هرج و مرج در نبود جادوگر اعظم

در جدید ترین رویداد مارول زمین بزرگ ترین مدافع خودش رو از دست داد . دکتر استیفن استرنج جادوگر اعظم , کسی که از زمین در برابر بزرگ ترین تهدید های عرفانی دفاع میکرد و حالا با نبود جادوگر اعظم اتنقام جویان در دفاع از زمین به مشکل خورده اند .

در همان اووایل بود که زمین مورد هجوم موجودات مختلف از ابعاد متعدد قرار گرفت و هر قسمت از زمین رو به تصرف خود دراوردند . این در حالی است که حتی نسخه جوان دکتر استرنج هم نتوانست کمک چندانی به انتقام جویان کند . شاید بزرگترین ایراد وارد بر دکتر استرنج تعلل او در تربیت جادوگر اعظم بعدی بود . هر چند او از قبل برای چنین اتفاقی اماده شده بود و حتی با اسفاده از جادو نسخه جوان تری از خودش رو با جدا کردن از خط زمانی برای چنین زمانی قرار داده بود . ولی باز هم این کار او تا اینجا تاثیر چندان در بهبود شرایط نداشته هرچند شاید در ادامه تاثیر بیشتری رو از این نسخه شاهد باشیم . این همه هرج و مرج به وجود امده در نبود جادوگر اعظم نه تنها انتقام جویان بلکه نسخه جوان خود دکتر استرنج رو هم گیج کرده است .

شاید بهترین فرد برای این مقام شاگرد دکتر استرنج یعنی امیلی بلایت باشد کسی که داستان ها حداقل تا اینجای کار اون رو هوشمندانه تر از دکتر استرنج جلوه داده اند .زمانی که امیلی با امپراطور یکی از ویلین های استرنج روبه رو شد متوجه شد که او واقعا کیست و چرا از جادو متنفر است . در این جا امیلی با استفاده از یکی از مصنوعات دکتر استرنج به نام stone of shaekles خشم و اندوه امپراطور را با یک توهم زیبا جایگزین میکند . امیلی : (( بله . از لحاظ فیزیکی در این توهمات همچنان در زنجیر هستی و زندانی خواهی بود . اما او در قلب و ذهنش ازاد تر از همیشه خواهد بود چرا که از تنفر و احساسات تاریک رها شده بود . شاید این بهترین کاری است که امیلی کرد . این شات واقعا تفاوت چشمگیر امیلی با دکتر استرنج را نمایش میدهد .

استرنج امپراطور را شکست داد و زندانی کرد ولی امیلی او را به انچه که ارزو داشت رساند و زنجیره ای تکرار شونده را که مدام اتفاق میافتاد را قطع کرد چرا که مسلما امپراطور به نحوی از دست استرنج فرار میکرد و در اینده دوباره به تهدیدی برای استرنج تبدیل میشد . ولی با این کار قضیه متفاوت تمام شد .

یکی از تهدید هایی که جدیدا انتقام جویان با ان روبه رو شده اند موجوداتی شبیه به جاگرنات است . موجوداتی از crimson cosmos که میشه گفت نسخه ای از جاگرنات هستند . زمانی که انتقام جویان در مبارزه با این موجودت به مشکل میخورند تونی استارک برای درک بهتر اشفتگی به وجود امده از طریق پورتالی وارد crimson cosmos میشود و متوجه میشود که همه ی این جاگرنات ها در واقع توسط یک کودک ترسیده ایجاد شده اند , اخرین بازمانده از crimson cosmos . البته در این بین خود جاگرنات به لطف ارمور جدید خود که در سری ۵ ایشویی منتشر شده در سال ۲۰۱۹ که ان را بدست اورد از سیتوراک جدا شده و دیگر اواتاری از او به شمار نمیرود . با این حال ارتباط پیشین او با سیتوراک به استفاده از ارمور جدید او کمک کرده است . این کار برای او در زمانی مناسب انجام شد چرا که در نبود سیتوراک او قدرت خودش رو از دست میداد . (( من خدمت به دیوانگان و خدایان را تمام کرده ام از این به بعد هر انتخابی خوب یا بد به دست خودم است . ))

یکی دیگر از چیز هایی که death of dr strange : avengers اشکار کرد قویتر بودن باند اف سیتوراک نسبت به گوهر او است . ولی چرا باید سیتوراک قویترین سلاح خود را در اختیار جادوگرانی قرار دهد که حتی علیه خود او استفاده کنند . منطقی ترین دلیل این است که سطح قدرت او به میزان پرستش او و استفاده از نام او ارتباط روانی دارد و شاید فراموش شدن نام او باعث نابودی او شود .

با مرگ استرنج راز های زیادی فاش شد از جمله اینکه دکتر استرنج میتوانست از رویداد بزرگ جنگ قلمرو ها جلوگیری کند و این باعث ناراحتی ثور میشد جوری که حتی دوست خود دکتر استرنج را مسئول جنگ قلمرو ها میداند . دکتر استرنج در این جور موارد قبلا هم نشان داده بود که دخالت نکردن رو انتخاب میکند درست مثل کاری که در جنگ داخلی کرد و نظر خودش رو در حضور واچر بیان کرد . در این مورد تا اندازه ای حق با ثور بود چرا که استرنج میتوانست از حمله ملکیث برای فتح میدگارد و سرنگونی ازگارد جلوگیری کند . این نبرد ازگار را به زانو دراورد و عواقب ناراحت کننده ان خیلی ها از جمله سلطنت ثور به عنوان پادشاه بعدی و اودین را تحت تاثیر قرار داد .

شاید مهم تر از تمام این موارد تهدیدی است که در حال امدن است تهدیدی که میشه گفت حتی قویتر از نال است . با کشته شدن جادوگر اعظم سد حفاظتی نیز سقوط کرد و اینجاست که سه مادر وارد شدند . wyrd , crown, crawling, . سه مادر برای ارزیابی این جهان برای child وارد عمل شدند . این موجودات به حدی قوی بودند که حتی حضورشان هم انتقام جویان را تحت فشار قرار میداد و دکتر استرنج از سطح نیروی او به بقیه هشدار داد . در اینجا الفادر ثور که نال رو به چالش کشیده بود هم در برابر تنها یکی از این سه مادر یعنی crown به مشکل خورد و در نهایت شکست خورد . سه مادر به راحتی انتقام جویان رو شکست دادند ولی نکته نگران کننده برای انها این است که سه مادر تنها اغاز راه هستند و هنوز تهدید اصلی یعنی child وارد نشده است . کودکی که اخرین بازمانده از criomson cosmos بود به همه هشدار میدهد که child در حال امدن به سمت زمین هست .

در حالی که او crimson cosmos را به نابودی کشانده و حتی سیتوراک که حاکم این جهان بوده هم از جهان خود فرار کرده است و این بزرگترین تهدیدی است که زمین به خود دیده . همه ی اینها نشان میدهد که child قویتر و خطرناک تر از نال است . نال که خود تقریبا شکست ناپذیر بود و تنها ادی با کمک خدای نور توانست او را شکست دهد . با این حال child یک ویلین واقعا قدرتمند برای خود دکتر استرنج به شمار میرود چیزی که تا قبل از مرگ خود جلوی او را گرفته بود .


نویسندگان: سیما ملیحی و امیررضا قاسمی

120 Comments
  1. بردیا کاربر می‌گوید

    بسیاررررر عالی.میگم یه اسپویل بزارین اتفاقی نمیوفته ها

  2. spider کاربر می‌گوید

    مقاله جالب بود
    والا الان که جادوگر اعظم خودش گند زده به مولتی ورس😂

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      والا

  3. spider کاربر می‌گوید

    آقا برید تریلر اسپایدرمن رو ببینید،فقط مراقب پشماتون باشین😂.
    .
    وای عجب چیزی بود لعنتی،صحنه مبارزه پیتر و اختاپوس و الکترو و گابلین،حتی دکتر استرنج!!!
    وای خدا نمیدونم از خوشحالی چکار کنم.قابل توجه آقا باربد که هی میگفت مردعنکبوتی داره از دست اختاپوس فرار میکنه😜
    برو مبارزه رو ببین حال کن
    وای عجب چیزی بود

    1. God Venom کاربر می‌گوید

      یکی از جاهایی که پشمام ریخت جاییه که دکتر اختاپوس زده زره ایرون اسپایدر اسپایدرمن رو درب و داغون کرده جایی که ماسک پیتر رو بر میداره و میفهمه این پیتر اون پیتری نیست که میشناسه!!
      ولی انصافا استایلش خیلی خیلی خفن بود !! مال الکترو که خدا بود کاستومش انگار از دل اسپایدرمن ps4 بیرون اومده باشه!!!
      ظاهرا دکتر استرنج میخواد که این شرور ها رو نابود کنه ولی اسپایدرمن هالند نمیخواد اجازه بده و این میتونه برا فیلم یه پیچش داستانی خیلی خوبی رو رقم بزنه!!!
      فقط دو ماه!! فقط دوماه دیگه!!

      1. spider کاربر می‌گوید

        😁😁😁
        نمیتونم صبر کنم

      2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        در واقع فقط یک ماه دیگه

      3. بردیا کاربر می‌گوید

        وای خیلی منتظرم

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      در حدی بود که باهاش بکوبم تو صورته باربد؟؟؟

      1. spider کاربر می‌گوید

        آره بردیا،جوری بکوبون که نفهمه از کجا خورده😂😂
        شوخی بودا

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          اوکیه داش

      2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        تا الان که کوبیدی تو صورتش

  4. Gotham ,s Knight کاربر می‌گوید

    واوووووووو تریلر دو اسپایدرمن منتشر شد

  5. Gotham ,s Knight کاربر می‌گوید

    کل تریلر یجورایی رو دکی اختاپوس بود و استرنج
    بعضی از صحنات تریلر اول کامل کرد. اصنن خیلی بود (دستیار اقای قاسمیم🤣😎

    1. Gotham ,s Knight کاربر می‌گوید

      اصلا خیلی خفن بود . اشتباه تایپی

    2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      پر هایپ کننده ترین تریلر ام سی یو بود

  6. Gotham ,s Knight کاربر می‌گوید

    سندمن دکی استرنج پیتر دکی اختاپوس گرین گابلین الکترو رو دیدیدیم و ند و ام جی
    اخرای تریلر ام جی از بالای برج پرت میشه پایین فک کنم گرین گابلین یا الکترو باعثش بود مثل اسپایدرمن گارفیلد . سندمن ویلنه کمکیه پیتر نیست

  7. Gotham ,s Knight کاربر می‌گوید

    فک کنم دکی اختاپوس رو توی یکی از اون سلولا زندانی کردن که توی صحنات لو رفته دیدیدیم

  8. Gotham ,s Knight کاربر می‌گوید

    امید وارم ااز اقای قاسمی زود تر کامنت یا ادمین کامنتو تایید کنه

  9. Gotham ,s Knight کاربر می‌گوید

    ای اقای قاسمی منرا ب عنوان دستیار خود میپذیری

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      گاتهامز نایت
      من که کلا روبیکا ندارم . لخبار رو هم فقط اونایی که ممکنه بقیه نبینن توی سایت میگم وگرنه بقیه اخبار رو که شما خودتون بهتر از من میبینید .

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      نه.

    3. فکر کن من قاسمیم کاربر می‌گوید

      نه.

  10. Gotham ,s Knight کاربر می‌گوید

    برای دیدن تریلر روبیکا نصب کرده و در قسمت سرچ در پیام رسان کمیک زوم سرج کنید و عضو شید
    یا بزنید به انگلیسی triler 2 spider man no way home
    یا همین triler 2 بزنید خودش میاره

    1. Gotham ,s Knight کاربر می‌گوید

      و عضو شید پایینش یا به انگلیسی ، نوشتم از به انگلیسی به بعد در گوگل منظورم بود

  11. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    خانم محیایی مراقب بردیا باشید به مقدار زیادی بی حیاس دیگه عذرمیخوام گفتم جدید هستید اخطار بدم /:

    مقاله خیلی خوبی بود میتونست جامع تر باشه و اینکه در جمله بندی ها کمی دقت بیشتر بهتر بود (اشتباه املایی یا کلامی نداشت ولی میتونست ارایه های بهتری در جمله ها استفاده بشه ….در کل خسته نباشید)

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      😐😐😐

  12. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    *ملیحی

  13. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    ممنون بابت مقاله
    ۲ تا ایشو رو خوندم
    کمیک متوسطه هنوز زوده قضاوت کنم ولی حالا هر چی.
    باز حداقل از این لانگ هالووین اسپشل بهتر بود
    پ ن : این چه کمیکی بود؟ مثلا کمیک بتمنه 😐😐😡

  14. God Venom کاربر می‌گوید

    crown اگه اشتباه نکنم رو یه خدای سطح پایین خطاب کرد 😂😂
    البته من هنوز مخالف اینم که این خواهرا از نال قویتر باشن شاید فرزندشون قویتر باشه ولی خودشون نه!! نال ثور رو خیلی دست کم گرفت اگه همون اول نکروسورد رو بیرون می اورد سریع تر شکستش میداد!!! «چون به هر حال نکروسورد برای نال حکم کلاهخود سرنوشت برای دکتر فیت یا میولنیر برای ثور رو داره»
    ولی خب از اینا بگذریم کلا رویداد جالبیه ، و فعلا جزو رویداد های برتر فعلی ماروله!! ولی من فعلا بیشتر برای Devil’s Reign خیلی هایپم!!

  15. God Venom کاربر می‌گوید

    یه چیز دیگه تا جایی که من تشخیص دادم این دکتر استرنج جدیده یه نسخه موازی از دکتر استرنجه نه نسخه جوون ترش!! چون قشنگ مشخصه که اون آشنایی با انتقام جویان و کسی مثل کاپیتان آمریکا نداره درحالی که استرنج تو دوران جوانیش داشته!! درکل یه زره این قضیه برام گیج کنندست!!!

  16. Dr.fate.
    Dr.fate. کاربر می‌گوید

    داستان جالبی داشت
    اسپم تریلر دوم اسپایدرمن رو دیدید ؟
    بنطرم اگه اخر تریلر ساعه ۳ تا مرد عنکبوتی رو میزاشتن هایپش بیشتر بو

    1. spider کاربر می‌گوید

      دکتر فیت
      قطعا هستن،اصلا شک نکن.خودشون توی تریلر نکاتی گذاشتن که بشه فهمید توی فیلم هستن

  17. spider کاربر می‌گوید

    خب من تریلر مردعنکبوتی رو حدودا بیست و خورده ای بار دیدم.و این چیزایی است که من از این تریلر متوجه شدم:
    فیلم قطعا فضای دارک تری نسبت به موارد قبلی داره.(مطمئن نیستم که اصلا معنیش رو درست فهمیده باشم)توی تریلر اول پیتر رو میبینیم که میگه وقتی عنکبوت من رو نیش زد فقط یه هفته فرصت داشتم تا عادی زندگی کنم،و بعد از اون تو فهمیدی(ام جی رو میگه).بعد هم که میبینیم با هم در سطح شهر تاب میخورن و اگه اشتباه نکنم زیر زمین رفتن(همونجایی که قطاره بود).بعد هم دکتر استرنج میگه،زمانی که اون طلسمی رو که میخواستی باهاش هویتت رو پاک کنی خراب کردی،سر و کله چن تا مهمون از دنیاهای موازی پیدا شد.بعدش هم که سر و کله الکترو و اون لباس مردعن‌کبوتی پیدا میشه و بمب گرین گابلین.بعدش هم که اختاپوس کبیر میاد و اونجا تا حدودی مبارزه بین مرعنکبوتی و دکی رو میبینیم.بعدش اون صحنه میاد که اختاپوس به مردعنکبوتی میگه تو پیتر نیستی!!
    این یعنی قبلا یه پیتر پارکر دیگه درکار بوده(چه هیجان انگیز!!)
    بعدش اختاپوس رو توی یه زندان یا یه جایی میبینیم(و اون شوخی بامزه)واقعا آدم تعجب میکنه آته دکتر اختاپوس چه اسمیه😂😂
    بعدش دکتر استرنج میگه باید همه اونایی که اون بیرونن رو برشون گردونیم،و این کار رو به سبک اسکوبی دو انجام میدیم😂😂😂😂
    اما طبق معمول ام جی که همیشه حاضر،جوابه میگه تو خودت گند زدی و من هم ازت میخوام که از کلمه لطفا استفاده کنی(یا بهتره که از کلمه لطفا در اول خواهشت استفاده کنی!)
    بعدش فک کنم دکتر به اسپایدی میگه که تو داری میری به سمت تاریکی با روح میجنگی.بعد هم استرنج میگه که همه اونا در مبارزه ا مردعنکبوتی میمیرن،این سرنوشت اونا است.بعدش بهش میگه شرمندم بچه جون،پیتر هم میگه آره منم همینطور!!
    بعد اون صحنه عالی فرار پیتر از دست دکتر رو میبینیم که البته دکتر خیلی راحت خفتش میکنه و روحش رو جدا میکنه.بعد هم اون صحنه روی قطار رو میبینیم.پیتر میگه باید یه راه دیگه ای هم باشه،ولی دکتر میگه نه،نیست!
    بعد بازوان طرناگ ارتقا یافته اختاپوس رو میبینیم و استرنج که میگه اونا برای دنیای ما خطرناکن.بعد گابلین میگه پیتر،داری تقلا میکنی تا هرچی که میخوای رو داشته باشی در حالی که دنیا میخواد تورو مجبور به انتخاب کنه.
    بعد هم پیتر میگه اینا همش تقصیر منه و من نمیتونم هم رو نجات بدم!
    بعد هم اون صحنه فوق العاده رو میبینیم(گفته میشه اینجا هر سه تا مردعنکبوتی هستن،اگه دقت کنین متوجه میشین لیزارد داره به یه سمت میره و الکترو م به یه سمت،در واقع یعنی توبی و اندرو رو حذف کردن از این صحنه).بعدش ام جی رو در حال سقوط میبینیم و پیتر که میخواد نجاتش بده.صحنه بعد هم میبینیم آسمون بنفش شده.پیتر میگه این دیگه چیه،دکتر استرنج هم میگه دارن میان و من نمیتونم متوقفشون کنم.
    .
    پشمااااااام

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      خیلی چزه حقی بود کلا

  18. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    گور یا نال
    نال یا کاپیتان اتم
    گاد ونوم یا سوامپ ثینگ
    ردهالک و جاگرنات و هالک با هم علیه سوامپ ثینگ
    گالاکتوس یا اودین
    سلستیال سطح متوسط یا اودین
    دورمامو یا اودین
    خب اولی گور با قاطعیت
    دومی کاپیتان اتم با اختلاف کم
    سوامپ ثینگ با قاطعیت
    سوامپ ثینگ با اختلاف اندک
    اودین با یه ضربه
    اودین با یه ضربه
    دورمامو واسه ناهارش اودینو میخوره

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      نال(نال خالقه البلکه در حالی که گور فقط و فقط بخاطره الل بلو قدرت داره و ازش جدا بشه یه فانیه در حالی که نال یه خداست)
      احتمالا نال(کسی که با یه حرکت یه شخصیته مولیتیورسال مثله سنتری رو جر میده دیگه حرفی باقی میمونه؟)
      احتنالا گاد ونوم(اخه سوامپ سینگ به زمین با وبستست در حالی که گاد ونوم یه ارتش از سیمبیوت ها داره و به راحتی میتونه زمینو نابود کنه)
      اینم همینطور.فقط هالک با یه ضربه اونم تو نسخه ی ضعیف یه شهاب سنگ دوبرابره زمین به اف داد.
      اودین
      سلستیال سطحه متوسط(سلستیال های سطحه عادی میتونن یه مولتیورس بسازن دیگه سطحه متوسط حرفی باقی نمیزاره)
      گالاکتوس کلههههه قدرته دورمامو رو ازش گرفت در حالی که همین گالاکتوس سابقه ی فرار از اودینم داشته

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        برادر
        گور ثور رو جر داد
        ثور هم نال رو جر داد
        البته ثورم برگشت و ایندفعه گور رو جر داد
        سنتری مولتیورسال؟😂😂😂😐 از مطالب طنزتون ممنونم حالا تمنا دارم سکوت اختیار کنید
        سوامپ ثینگ به زمین وابستست؟ داش سوامپ ثینگ نهاده(اگه میخوای توضیح بدم)
        جوابتو دادم
        برادر
        دورمامو بر بعد تاریک حکومت میکنه که مولتیورس رو میزاره جیبش
        جهت اطلاع

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          گور ثوره عادی رو جر داد
          نال الفادر ثوربله جناب قاسمیم توصیح داد
          توضیخ بده عزیزم.اخه هرچیم بگی سوامپ سینگ به زمین وابستست
          جوابت به درده عمه ی گرامیت میخوره
          برادر دورمامو کی و کجا مولتیورس را در جیبش قرار داده من ندیدم؟؟اخه همون از دگتر استرنجو گالاکتوس و هالک و…خورد

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            کم چرت بگو
            سوامپ تینگ از نظر سن شرکت دی سی شخصیت تقریبا جدید به حساب می اید اما او به نیروی باستانی که نیروی سبز نامیده میشود تعلق دارد. این نیرو تمام سیستم گیاهی زمین را به هم متصل میکند و بر تمام انها نظارت دارد. نیروی سبز مجموعه ای از گیاهان باستانی که است که ریشه ی انها به صد ها میلیون سال پیش به اولین گیاهان بشریت برمیگردد امروزه این گیاهان برای محافظت از اکوسیستم کره ی زمین با سوامپ تینگ همکاری میکنند

            بخشی از مقاله ایرونی سنتر، سوامپ ثینگ اینا نهاد باستانی هستن
            داش دورمامو ایترنیتی رو جر داد چی میگی واسه خودت؟ استرنج کی با قدرت ذاتیش یارو رو زد؟ اره فراتر از مالتیورسه
            داش لایت ثور رو نال تاثیر داشت ولی رو گور نداشت

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              عزیزم سوامپ هرچیم باشه بازم بخاطره گیاهان به زمین وابستست.دورمامو به زور تونست اتیریتی رو بزنه نه به راحتی.ههههههه ههههههه.همونی که گالکاتوس کلهههه نیرو شو جذب کرد؟؟؟ههههههه هههههههه.جالب بود.عزیزم میگم اونی که با نال جنگید الفادر ثور بود اونی که با گور جنگید ثور عادی
              نال:یه خدا.
              گور:یه فانی که بدون الل بلک هیچیه

              1. God Venom کاربر می‌گوید

                گور و گالاکتوس و ایگو و لوکی!! وقتی این چهار تا با نکروسورد پیوند خوردن عملا بدون اینکه خودشون بدونن تحت تسخیر نال بودن!! نال میتونه تو هر زمانی یک نکروسورد جدید خلق کنه و همچنین اون قبل از اینکه به سیاره گور سقوط کنه کاپیتان یونیورس رو شکست داد!! نال برای گور تو سطح دیگری از قدرت قرار داره!!
                برا مقایسه هالک و سوامپ ثینگ همینقدر میگم که هالک تونسته با یه حرکت بخش بزرگی از یک کهکشان رو نابود کرده و مشتاش دروازه دنیای زیرین رو خورد کرده!! پس کاملا مشخصه!!
                گاد ونوم ظاهرا تونسته نسخه ای از نکروسورد رو دوباره خلق کنه و همچنین صاحب ارتش بینهایت از سیمبیوت هاست و یه بار هم با قدرت هاش یه شکاف بین ابعادی رو ترمیم کرده!! تا اینجا مشخصه قدرتش فرا تر از زمین یا کهکشان و احتمالا فضا و زمان هستش!! با این حال بدن فانی ادی بزرگترین نقطه ضعفشه و سوامپ ثینگ میتونه ازش استفاده کنه!!

                1. Dark Knight
                  Dark Knight کاربر می‌گوید

                  داش

                  این میگه مشتای هالک دروازه بیلو پلیس رو خورد کرده

                  اره مشت جو (با قدرت رد هالک) در سبز بسته شده رو شکوند

                  از رضا تو تلگرام پرسیدم تا بفهمم حرفت درسته یا نه , خب اینم جواب با کمک ردهالک
                  بعد هم از یه بنده خدایی تو تلگرام که کمیک رو فوله پرسیدم نال یا گور، گفت جور باتچر آو گادز ۱۰۰ درصد جلو نال آرون، حالا نال آرون هم از کیتس قدرتمندتره ، همین و بس. حرفشم سنده

                  1. God Venom کاربر می‌گوید

                    اون دوتا وقتی وارد ورودی دنیای زیرین شدن تجسم رد هالک ازش جدا شد!! و اونجا این دو صرفا باهم نبودن ، رد هالک اونجا هیچ کاری نکرد چون کاری هم نمیتونست بکنه ، خود هالک دروازه رو خرد کرد !! وقتی جفتشون از دنیای زیرین برگشتن اون موقع تجسم رد هالک دوباره وارد بدن بروس شد!!

              2. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                داش
                باشه وابستست
                گالاکتوس یه بار قدرتش رو جذب کرد
                هالک هم یه نیرو رو جذب کرده بود دورمامو ضعیف شده بود از پشت زد
                ولی همین دورمامو ایترنیتی رو جر داد
                😂😂
                چون نال خداست و گور فانیه
                نال »»»»»» گور؟😂😂😐😐
                سم ترین منطق تاریخ رو به نمایش گذاشتی

                1. God Venom کاربر می‌گوید

                  منطق من یه چیز دیگه میگه. نگاه کن بزار برات مثال بزنم نقطه ضعف سوپرمن کریپتونایت هست درست؟؟ و بدن سوپرمن بهش حساسه ولی همین سوپرمن میتونه مقابل اشعه امگا دارکساید مقاومت کنه و اشعه دارکساید قدرتش خیلی خیلی بیشتر از یه سنگ کریپتونایته!! حالا بریم سر بحث بدن نال بنا به دلایلی به نوع خاصی از نور یعنی صاعقه اونم از نوع خداگونه ش حساسه !! ولی گور نه اونم فقط بخاطر اینکه نکروسورد که مخلوق نال هست باعث مقاومتش شده ولی همین نال دربرابر نور بیگ بنگ حاصل از سلستیال ها هیچیش نشد و قدرت سلستیال ها قاعدتا خیلی خیلی از صاعقه ثور قویتره!! قدرت خالص نال هم خیلی بیشتره و گور قدرتش رو از نال داره و نال اگه بخواد میتونه نکروسورد رو ازش بکشه بیرون چون نکروسورد همیشه تحت فرمان خدای سیمبیوت هاست!!
                  و یه چیز دیگه دورمامو هم هالک رو به سنگ تبدیل کرده محض اطلاع!!

                  1. Dark Knight
                    Dark Knight کاربر می‌گوید

                    توضیحاتت منطقیه
                    حالا و اینکه هالک با کمک گاردینز دورماموی ضعیف رو از بک زد
                    حتی رضا هم اینو تقلب می‌دونه
                    حالا بردیا از این فیت هالک به نفع خودش استفاده میکنه
                    درکل اودین رو واسه ناهارش میخوره

                    1. بردیا کاربر می‌گوید

                      ببین دورماموی کلاسیک رو فکر کنم قوی تر بود ولی دورناموی الان در حده گالاکتوسه و اودین شانسه زدنشو داره.راجبه گور و نال گاد ونوم توضیحاته کافی رو داد.

                2. بردیا کاربر می‌گوید

                  گاد ونومه عزیز تدضیحه همشو داد.دورمامو اینکه تونست اتریتی رو شکست بده خودش یه شاهکاره فوقه بزرگشه که البته بزرگترین شاهکارش فکر کنم این بود که اون بند های جادویی که کاربره مگنتو توضیح داده بود رو قطع کرد که متصل به دادگاهه زندگی بود

    2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      دارک نایت
      نظر من …
      نال
      گاد ونوم
      سومی نظری ندارم
      برابر و بستگی به نویسنده
      اگه یه دونه باشه اودین
      دورمامو شانسش بیشتره اگه در بعد تاریک باشه که جای بحث نداره

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        هر کس نظری داره

        1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

          بردیا
          احسنت

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            خب بله.درستشم همینه.راستش با دیدگاهه من حرفه خودم درسته بخاطره دلایلم ولی راستش دیدگاهه شما رو از اون زاویه که دیدم حرفتون خیلی غلط نبود.یعنی بود ولی خب میگم هر کس نظری داره.من میتونم با دلیل حرفامو توضیح بدم

            1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

              بردیا
              درسته

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                البته اگه مشکلی نداشته باشین میتونم در این مورد بحثی دوستانه نیز داشته باشیم

  19. God Venom کاربر می‌گوید

    تو تریلر یه جورایی میشه گفت به صورت نامحسوس توبی و اندرو رو نشون دادن!!
    جایی که الکترو و ایزارد دارن حمله میکنن درواقع به سمت اسپایدرمن تام هالند حمله نمیکنن بلکه قشنگ معلومه میخوان با کسای دیگه ای بجنگن که همه میدونن کیان!! مارول همیشه تو تریلر هاش صحنه هایی رو کم و زیاد میکنه نمونش حذف اسپایدرمن از تریلر فیلم جنگ داخلی!! پس برا من حضورشون تایید شد!

    1. spider کاربر می‌گوید

      دیگه کاملا اثبات شده که هستن

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      من میگم حضور ندارن

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        چطوری صحنه کتک خوردن لیزارد از هوا رو توجیه میکنی داداچ

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          میبینیم.

        2. God Venom کاربر می‌گوید

          مایلز مورالز 😂😂😂

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            والا.اصلا بهش فکر نکرده بودیم.یه هو مایلز میاد

            1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

              توی این فیلم شلوغ ، مایلز هم بیاد ؟
              همین الانشم ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه کم هست با اومدن مایلز قطعا زمان کم یکی از نکات منفی میشه

              1. spider کاربر می‌گوید

                مایلز بیاد؟!
                نه بابا این دیگه حتی معجزه الهی هم نمیتونه کاریش بکنه

  20. عرفان کاربر می‌گوید

    عجب تریلری بود اوففففف
    همه هم بودن
    خیلی ناجور توبی و اندرو رو سانسور کردن ولی ما دیدیمشون😂😂(صحنه کتک خوردن لیزارد از هوا😂)
    تریلرش خیلی خوب بود فضای فیلم تا حدی دارکه و احتمالا شاهد مرگ یه عزیزی هستیم که نمیارم اسمش رو چون اسپویل میشید

  21. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    وارنر در ادامه روند سیاه سازی شخصیت های خودش بعد از سوپرمن و گرین ارو اکنون تصمیم به انتخاب یک بازیگر سیاه پوست برای شخصیت کنستانتین کرده . این سریال برای سال ۲۰۲۳ در دستور کار قرار میگیره

    1. spider کاربر می‌گوید

      کنستاین واقعا پتانسیل داره،البته اگه رقیبش مارول با این سریالای خفن نترکونه

    2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      چقدر بد که همه رو دارن سیاه پوست و مونث میکنن
      با این کارا به کجا میرسن ؟

    3. بردیا کاربر می‌گوید

      من مخالفه سیاه پوستا نیستم به هیچ وجه ولی اینکه انگار وارنر با کنستانتین مشکل داره.یا زنش میکنه
      یا سیاه پوست.عجب

    4. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      ی بازیگر زن سیاه پوست برای جان کنسانتین مرد سفید پوست.کاری به سیاه سفیدی هم ندارم ولی کسی در فمنیسیم توی مارول حرف زد از این به بعد آتیشش میزنم

    5. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      سوپرمن اوکیه اگه سوپرمن ارث ۲ باشه
      گرین ارو؟ نه بعید بدونم
      کنستانتین رو زن میکنن ولی شایعش رو شنیدم و فک نمیکنم
      دث هم سیاه شد

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        دارک نایت
        دی سی فنه افراطیه نوبه سوپر تعصبی
        تریلره دومه اسپایدرمنو دیدی؟؟بتمنو میزاشت تو جیبش.اصلا کله تریلر خفن بود.ارزش اینکه هزار بار ببینی رو داشت.مطمئنم بتمن در حده اسپایدرمن نمیشه.یعنی عنکبوته من خفاش کوچولوتو له میکنه

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          دوستان اگر این کامنت براتون نامفهوم و غیرقابل درک بود ، بدانید که مشکل از شما نیست
          این دوستمون متأسفانه ریتارده

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            فاقده ارزشه کافی

          2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

            حقیقتش برای منم نامفهوم بود.
            ولی در کل
            یکم ملایم تر با هم صحبت کنید. قرار نیست به خاطر علایق شخصی با هم بجنگین که …
            حالا شما یه فیلم رو دوست دارین شاید یه نفر دیگه به هر دلیلی دوست نداشته باشه.

    6. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      آقای قاسمی
      سیاه پوست شدن شخصیت ها یه چیز طبیعیه و به خودی خود بد نیست. سیاهپوست ها هم انسان هستند. مشکل اینجاست که مارول و دی سی اما یکم دارن در این مورد زیاده روی میکنن یکم که چه عرض کنم خیلی
      مثلا والکری سیاهپوست خیلی مسخرس دو روز دیگه دیدین ثور و اودین هم سیاهپوست شدن تعجب نکنین. آخه این شخصیت ها از اساطیر اسکاندیناوی هستند که از شمال اروپا میان که معروف بودن به نورث من ها و خب همه میدونیم که سفید پوست بودن همگی. در کل باید به این چیزا توجه کنن. حرف ما هم این نیست که هیچ بازیگری هیچ شخصیتی سیاهپوست نباشه اما حواسشون باشه اونقدریم نرن عقب که از اون طرف پشت بام بیفتن پایین.
      همین موارد برای قضیه فمنیسم و اینا هم صدق میکنه.

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        دقیقا حرفمم همینه.مثلا هیمدالم همه میگفتن چرا سیاه پوست شده ولی بازیگرش عالی بود.ولی خب بیش از حدم دیگه خیلی بد میشه.مثلا فمنیستم که خب نقله زبانه بعضیا شده منتها بنظرم بد نیست در صورتی که هیچ جذابیتی خلق نکنه و اینکه برای دیده شدنه زنا مردارو کوچک کنن

      2. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        جناب ایروانی
        آی که حرف دلمو زذی

  22. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    بردیا باز سم گویی شروع شد؟
    ۱- سوامپ ثینگ نهاده
    ۲- هالک شهاب سنگ رو زد؟😐😐😂😂 دا چرا فیت رو می‌کنی تو پاچه یارو؟😂😂
    هالک خاکستری یا همون گری هالک شهاب سنگ رو زد
    پروفسور هالک هم گلادیاتور رو زد
    گرین اسکار هم امریکا رو پودر کرد
    یعنی هیچ کدوم این فیتا مال هالک نبوده!
    و یه دیبانک دیگه
    خب یه چیز سم پخش شده شکنجه شدن پرایم وان میلیون توسط سون ددلی سینز.
    اولا که کسانی که اون کمیک رو خوندن می‌دونن قضیه از چه قراره
    دوما فیوچر استیت یه آینده احتمالیه! ما در دیس بیشمار آینده احتمالی داریم و این یکی از اوناست!
    یعنی اصن ممکنه این اتفاق نیفته! کل اون سری کمیک بر پایه یه پاسیبل فیوچره!
    بنابراین این آنتی فیت حساب نیست تا وقتی که رسماً در زمان حال این اتفاق بیفته
    ثور فنای عزیز ، آنتی فیت نکنین تو پاچه یارو بیمولا

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      هالک خاکستری نسخه ی ضعیفه هالکه
      یعنی عزیزم این مثله این میمونه تو گفتی سوپرمن کنار خورشیده قرمز بود ولی فکه اون یارو رو پیاده رکد.من بگم این فیته سوپرمن نیست چون نسخه ی ضعیف ترش بو
      هر کسی باشه بازم برای وجود داشتن به زمین نیازمنده و هالک میتونه زمینو نابود کنه
      دیبانکات به درده خودت میخوره

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        بشین سر جات
        هالک خاکستری بخاطر سرعت زیادش شهاب سنگ رو زد
        نه قدرتش
        اینکه بگی
        هالک معمولی » هالک خاکستری » شهاب سنگ اشتباهه
        در هر صورت سرعت وحشتناک زیادی داره

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          بابا بیا پایین.اوکی اصلا ما میگیم بخاطره این بوده که نبوده{اگه اینجوریه والی وست با این سرعتش باید یونیورس نابود کنه}هالک چنین شاهکار هایی بازم داشته.مثلا کله لایه های ساکار که از زمین بزرگتر تووصیف شده رو نگه داشت.باعث شد تو کله وینیورس زلزله بیاد
          یک کاره خفنه دیگش اینه که با یه مشت گلادیاتورو ناک اوت کرد.گلادیاتور کیه؟؟کسی که با یه مشت یه یونیورس نابود کرد.یعنی بیا پایین.هالک ساوامپو یام یام میکنه

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            بردیا
            اصن اون کمیک رو نخوندی
            گلادیاتور رو پروفسور هالک زد

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              عزیزم پروقسور هالک نسخه ی ضعیف تره هالکه.ظمنه اینکه زوره ومتری نسبت به هالک داره.این حرفت که نباید فیته اون حساب بشه مثله این میمونع که بگم مثلا ثور در حالته نالایق تونست اکزیتاره پایان دهنده رو بزنه ولی چون حالته نالایق بود حساب نمیشه فیتش😐عجیبه.واقعا عجیبه

            2. God Venom کاربر می‌گوید

              اون کجاش شبیه پرفسور هالک بود؟! حالا اگرم باشه حرفت میشه مث همون یارویی که ورلد وار هالک رو هالک معمولی نمیدونست!! 😂😂 پرفسور هالک هم همون هالکه منتها با یه سری تغییرات شخصیتی که رو قدرتش تاثیر گذاشته!! یه هالک داریم که از حداکثر پتانسیل قدرتش استفاده میکنه و میشه و میشه ورلد وار یه هالک هم داریم که بیشتر از هوشش استفاده میکنه و میشه جو فیکسیت یه هالک هم داریم که از هردو استفاده میکنه که میشه مائسترو!!! یعنی اگه هالک قدرت خالص خودش رو ارتقا بده اونم بدون اینکه چیزی از بیرون بهش اضاف بشه و ازش استفاده کنه میشه هنوزم هالک معمولی حسابش کرد!!

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                گاد ونوم
                اره حالت عصبانی پروفسور هالک بود
                بعد هم یه فیت دیگه هم به هالک نسبت دادن یعنی با خاک یکسان کردن امریکا، اون کار گرین اسکار پسر هالک بود!
                خود رضا که باهاش چت میکنم با اون همه تعصب رو هالک ، اینارو فیت اون نمیدونه!
                میگه بهترین فیتاش نگه داشتن سیاره و و حتی چند تا رو هم اوت لیر و تقلب می‌دونه! مث زدن دورمامو
                کلا اینکه بخوای فیت یارو حساب کنی خیلی جالب نیست

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  عزیزم گفتم پروفسور هالک از نظر زور از هالک ضعیف تر و از نظره هوش بیشتر.یعنی نسخه ای از هالک که زورش از هالک کم تره چنین کاری کرده.اینکه هالک بتونه بعید نیست.
                  دو:به سراطه دایی رضا مستقیم نیستم
                  سه:باشمم که نیستم بازم معلوم نیست اینارو زضا گفته باشه

                  1. Dark Knight
                    Dark Knight کاربر می‌گوید

                    بردیا
                    رضا سن پدرتو داره
                    درست حرف بزن
                    خیلی هم با اطلاعاته

                    1. بردیا کاربر می‌گوید

                      خب مستقیم نیستم.چیکار کنم؟؟

                    2. Dark Knight
                      Dark Knight کاربر می‌گوید

                      چیکار کنی؟ احترام بزاری

                    3. بردیا کاربر می‌گوید

                      من احترام میزارم ولی به سراطش مستقیم نیستم

                2. God Venom کاربر می‌گوید

                  فیت های هالک رو کمتر میشه بهش اوتلیر گفت چون اون مثل سوپرمن و ثور یه نیروگاه قدرته ، و قدرت خالصش نامحدوده و به همین دلیل نویسنده ها بنا به نظرشون میتونن فیت های مختلفی براش خلق کنن همانطور که برا ثور و سوپرمن خلق کردن!! حالا اینکه اسکار تونسته اینکارو بکنه دلیل نمیشه که بروس هم نتونه، ناسلامتی سوپرگرل یه بار زد ماه رو ترکوند حالا این یعنی سوپرمن نمیتونه تکرارش کنه!؟ خود هالک نشون داده که قدرتاش برای نابودی سیارات کافین!! تو ایمورتال هالک هم منبع قدرتاش مشخص شد که اونو تو سطح دیگری از قدرت قرار خواهد داد!!

                  1. بردیا کاربر می‌گوید

                    خیلی ممنون

  23. spider کاربر می‌گوید
    1. spider کاربر می‌گوید

      یه تار از پرتال سمت چپی به پای پیتر چسبیده،از اون طرف تام هالند هم داره به داخل اون یکی پرتال تار پرتاب میکنه!!

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        داداش یه ماه دیگه مونده.فقط یه ماه.بعد که اومد میبینی

    2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      اسپایدر
      فکر نکنم فیک باشه.
      اما خب از من میشنوی زیاد بهش فکر نکن چون قطعی نمیشه صحنه های فیک مارول رو تشخیص داد.

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        دقیقا.اخه سابقه داشته چنین چیزی

      2. spider کاربر می‌گوید

        آقا به جان خودم دیدم!!!!!!
        همون صحنه رو دیدم،اون تاری که به پای پیتر چسبیده بود!!!!!
        واقعیه!!!

        1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

          اسپایدر برا محمد اودین سان هم گفتم این کار خود دکتر استرنج بود

        2. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          اقا قبول به پای پیتر چسبیده بود
          حالا خودتو پاره نکن دا
          چرا جون خودتو قسم میخوری؟
          اوکی به پای پیتر چسبیده بود

          1. spider کاربر می‌گوید

            حیف جون خودم که پاش قسم خوردم😂

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              واقعا.به جونه باربد به پاش چسبیده بود

        3. بردیا کاربر می‌گوید

          حالا میبینیم.خیلی البته منم هایپ شدم

    3. God Venom کاربر می‌گوید

      داداش این تار خود اسپایدرمن هالند هستش که دکتر استرنج با استفاده از دوتا پروتال تارش رو به پای پیتر چسبونده و گیرش انداخته!! نه اون صحنه هیچ ربطی به دو اسپایدرمن نداره!!

      1. spider کاربر می‌گوید

        😑
        متسفانه اینقدر هیجان زده شده بودم که دیر فهمیدم😂

    4. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      عکسه فیک نیست .
      واقعی هست

      1. spider کاربر می‌گوید

        واقعیه ولی من فک کردم مردعنکبوتی دیگه ای درکاره😬😂
        نگو اون خود تار مردعنکبوتی هالند بوده😂😂

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          اره.ای گند بزنن به این وضعیت

  24. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    آگایون گادونوم و اسپایدر و مراد ایروانی
    نال از سنتری ضعیفترع
    بعد برا گور شاخ شه؟

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      اصلاح میکنم بردیا نه اسپایدر

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      جان؟؟؟متوجه نشدم؟؟الان یعنی گور ز سنتری برتره؟؟والا تا جایی که میدونم نا سنتری را جر داد

    3. God Venom کاربر می‌گوید

      حالا خوبه جر خوردن سنتری توسط نال یکی از به یاد ماندنی ترین صحنه های رویداد پادشاه شیاهپوش بود!! وگر نه اوضاعی داشتیم!😂😐😐
      من معتقدم سنتری خود گور روهم نمیتونه شکست بده!!

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        من معتقدم الان که فکر میکنم درسته.ولی بازم نال برتر از گوره

      2. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        گادونوم ، بردیا
        قدرت ذاتی بریم سنتری گور رو یام یام میکنه
        گادونوم
        خود نویسنده کینگ این بلک اعتراف کرد هیچی از سنتری نمیدونست
        سنتری مولکول من رو زد
        این شوخی نیست که
        نال رو یام یام میکنه
        بعد هم به یاد ماندنی؟ داش کینگ این بلک بولشت ۱۰ سال اخیره
        فک میکردم دیسی با دومزدی کلاک گند زد
        رفتم اینو خوندم
        فهمیدم معنی بولشت چیه
        صد رحمت به دومزدی کلاک

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          اخه یه مسئله ای هست.اودین برتره یا سنری.اگه اودین که گور اگه نه سنتری

        2. God Venom کاربر می‌گوید

          داش من اعتراف کیتس این نیست! خود کیتس چندین کمیک با حضور سنتری نوشته و باهاش آشنایی داره! ولی اشتباه اصلی تو رنگ بندی کاستوم سنتری بود که باید قرمز میبود که اشتباهی شد طلایی وگرنه سنتری همون سنتری جدید بود! دیدیم که زد یه سلستیال رو ترکوند «البته سلستیالش زامبی بود» همچنین تونست نال رو لمس کنه!« لمس کردن یا حتی نزدیک شدن به نال هم جرئت و قدرت زیادی میخواد😂» بیچاره سنتری حتی روحشم از دست نال در امان نبود😂😔😔
          بزار باهات مخالفت کنم! در مقایسه با کمیک های ضعیف اخیر دیسی مثل دومزدی کلاک یا سه جوکر یا فیوچر استیت!؟؟ پادشاه سیاهپوش خیلی از اینا بهتره بهت قول میدم!! بجز پایان بندی عجله ایش من مشکل خاص دیگه ای توش نمیبینم!!

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            میگم میشه بعد از مرگه سنتریرو بگین؟؟؟شنیدم با والکری به والهالا رفته

          2. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            گادونوم
            کمیکی که تهش معلوم باشه
            بولشتی بیش نیست

  25. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    سلام ای هموطن
    یا خدا نمیتونم ذوقم رو کنترل کنم
    بازگشت امپتی هند کبیر را به تمام کاربران سایت تبریک و تهنیت عرض می کنم
    درود بر امپتی هند
    کسانی که از بازگشتش خوشحال نباشند بدانند که از دم باطلند
    درود بر امپتی هند
    تبریک و تهنیت عرض می کنم این بازگشت جانانه را.
    خوشحال باش ای برادر کمیک فن
    خوشحال باش ای برادر دیسی فن
    خوشحال باش ای کاربر ایرونی سنتر
    زیرا که فضای سم سایت از بین میرود
    درود بر امپتی هند

دیدگاه ها غیر فعال است.