۱۳ شخصیت دی سی که از مارول کپی برداری شده اند

مارول یکی از کمپانی های بزرگ در صنعت کمیک که به دلیل شخصیت های داستانی پیچیده و باور پذیرتر در بین مردم رواج بیشتری دارد به طوری که در سال های اخیر ۳۷ درصد فروش کمیک ها مربوط به این کمپانی است و ۳۲ درصد ان به رقیب دیرینه اش یعنی دیسی تعلق دارد. اما این درصد در سال های اخیر به اختلاف بیشتری هم رسیده است. در بین این دو کمپانی علاوه بر این رقابت شخصیت های مشابهی نیز وجود دارد که کمپانی دیسی از شخصیت های مارول کپی کرده است و به عبارتی منبع الهام این شخصیت ها بوده است. در این مقاله می پردازیم به کپی های اشکار دیسی از مارول که اغلب برخلاف نسخه مارولی خود موفق نبوده اند و شکست خورده اند:


۱. بامبل بی (ماه دسامبر ۱۹۷۶) از واسپ (ماه ژوئن ۱۹۶۳):

دو شخصیتی که همانند دیگر شخصیت های این لیست چندان شهرتی ندارند با این وجود واسپ با حضور در فیلم های مارول نسبت به قبل شهرت بیشتری برای خود بدست اورده. درسته که دیسی با اختلافی سیزده ساله این شخصیت را خلق کرده و اتفقا با شکست مواجه نشده ولی با بررسی این شخصیت معلوم می شود که او نیز یک کپی از واسپ است. نام هردو از دو نژاد مختلف از زنبور های عسل گرفته شده و هردو از لباسی تقریبا مشابه استفاده می کنند. واسپ برخلاف نسخه دیسی خود در دنیای مارول اعتبار بیشتری دارد و همراه با هنگ پیم از اعضای انتقام جویان به حساب می اید. کارن بیجر نیز یکی از اعضای تایتان های نوجوان به حساب می اید. همچنین هردو لباس هایشان از بالهایی زنبور مانند برخوردار است و توانایی تغییر اندازه و شلیک انفجار های زرد رنگ دارند.


۲. ردلاین (۲۰۱۶) از بلک پنتر (۱۹۶۶):

شخصیت دیگری که بیشتر از شباهت های شخصیتی و اجتماعی شکل و ظاهرش به چشم می اید رد لاین است که به طرز وحشتناکی از جهات مختلفی شبیه به بلک پنتر است. ردلاین با نام متیو بلاند که اولین بار در کمیک های دث استروک خلق شد. این شخصیت برخلاف نسخه مارولی خود یک شرور به حساب می اید و اغلب دث استروک را برای انجام نقشه های خود استخدام می کند. این شخصیت یک دیکتاتور افریقایی است که رییس جمهور یک ملت افریقایی است. این شخصیت برخلاف بلک پنتر که از قدرت های ابر انسانی برخوردار است از قدرت های خاص ابر انسانی برخوردار نیست و اغلب توانایی هایش را از تمرین های سخت و لباس ارتقا یافته اش بدست اورده است.


۳. راکت رد (۱۹۸۷) از ایرون من (۱۹۶۳):

ایرون من شخصیتی که در اوایل خلق شدن از شهرت چندانی برخوردار نبود و هدف استنلی از خلق این شخصیت این بود که نشان دهد می تواند یک شخصیت مغرور با محبوبیت کم را به ایرون من از اعضای اصلی انتقام جویان با محبوبیت زیادی که امروزه برخوردار است تبدیل کند. دیسی نیز سعی کرد تا شخصیتی مشابه با ایرون من رو خلق کند ولی با تفاوت هایی در ان اما این ایده رو هم مارول قبل از دیسی داشت که ایرون من روسی باشد. راکت رد یکی از اعضای لیگ عدالت در دهه هشتاد به حساب می اید.


۴. سوامپ ثینگ (۱۹۷۱) از من ثینگ (۱۹۷۱):

اولین بار من ثینگ در ماه می و به مدت تقریبا دو ماه زودتر در صفحات کمیک نسبت به سوامپ ثینگ خلق شد. اما با این حال سوامپ ثینگ یک کپی از من ثینگ به حساب می اید. این جا نیز درست همانند نیمور اکوامن با اینکه اول من ثینگ خلق شد ولی سوامپ ثینگ از محبوبیت بیشتری برخوردار است. و یک نکته مهم در این کپی این است که تیم نام گذاری بسیار هوشمند عمل نکرده است و اثرات کپی حتی در اسم این دو شخصیت پیدا است. و حتی ظاهری به شدت شبیه به هم دارند که از برگ و ریشه پوشانده شده است . هردو دانشمندانی هستند که با ازمایشاتی بر روی ماده ای از باتلاق و با تصادف با نوعی مواد از باتلاق به این روز در امدند و به تدریج به طبقه ای از وابستگی و محافظت از طبیعت رسیدند. من ثینگ دانشمندی با نام تد سالیس تا قبل از تبدیل شدن به این موجود بود. همچنین سوامپ ثینگ نیز الک هالند نام دارد.


۵. بلک ریسر(۱۹۷۱) از سیلور سرفر(۱۹۶۶):

سیلور سرفر یا نورین راد یکی از قهرمان های معروف مارول یا هرالد قهرمان گالاکتوس که از محبوبیت خوبی نیز برخوردار است و دیسی رو به ایده الهام از این شخصیت واداشت تا اینکه جک کربی با الهام از این شخصیت در پنج سال بعد بلک ریسر را خلق کرد. هردو شخصیت از وسیله تقریبا یکسانی برای حرکت در کیهان استفاده می کنند. سیلور سرفر از تخته موج سواری و بلک ریسر از یک جفت تخته اسکی. ولی برخلاف سیلور سرفر بلک ریسر یک انسان از زمین است به نام ویلی واکر. همانطور که افراد یک سیاره وقتی سیلور سرفر را ملاقات می کنند به این معنی است که سیاره قرار است توسط گالاکتوس نابود شود به همان صورت هم خدایان وقتی بلک ریسر ملاقات می کنند به معنی پایان زندگی انها و مرگ است.


۶. گاردین (۱۹۴۲) از کاپیتان امریکا (۱۹۴۱):

تشخیص این کپی دیسی از مارول چندان سخت هم نیست و هرکسی می تواند با داشتن کمی اطلاعات از این دو شخصیت این کپی برداری را تشخیص دهد. دو میهن پرست بدون قدرت های خاص با انسانیت بالا و سپر های تخریب ناپذیر که حتی بر اساس طرح های اولیه مشابه و توسط خالقان مشابهی خلق شده اند. هردودارای  منطق بالا و مهارت در مبارزه تن به تن هستند که برای عدالت و اجرای قانون مبارزه می کنند. و هردو از سپر های خود به طور ماهرانه ای در مبارزه های خود استفاده می کنند ولی نکته اینجا است که گاردین نسبت به استیو راحرز خشن تر است. اما با گذر زمان گاردین بیشتر هویت خود را پیدا کرد و متفاوت تر شد ولی هنوز هم یک کپی به حساب می اید.


۷. بلک لایتینینگ (۱۹۷۷) از الکترو (۱۹۶۴):

این دو شخصیت برخلاف مورد های قبلی از شباهت های کمتری برخوردار هستند ولی باز هم می توان تشخیص داد که منبع الهام خالقان بلک لایتینینگ الکترو بوده است. بلک لایتینینگ با نام جفرسون پیرس با یک اختلاف نزدیک به سیزده سال پس از الکترو با نام مکس دیلان خلق شد. اما لایتینینگ برخلاف الکترو که از دشمنان اسپایدرمن به حساب می اید یک ابر قهرمان است. هرو شخصیت دارای توانایی های مشابهی هستند که شامل :توانایی تولید الکتریسیته و پرتاب انرژی حاصل از الکتریسیته و دستکاری ان می شود .


۸. اکوامن (۱۹۴۱) از نیمور(۱۹۳۹):

این یکی شاید یکی از شاهکارهای کپی دیسی باشه و دو شخصییت با موقعیت هایی به اندازه زیاد مشابه با اختلافی تقریبا دو ساله خلق شده اند. این مارول بود که ابتدا از ایده خلق یک پادشاه با نیزه ای قوی و توانایی ارتباط با دریا استفاده کرد و نیمور را خلق کرد. با اینکه نیمور زود تر خلق شده است ولی همتای ان در دیسی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. دو سال پس از خلق نیمور دیسی متوجه شد که او هم به یک پادشاه  برای دریا های خود نیازمند است.

نیمور بیشتر از اینکه یک قهرمان به شمار برود یک ضد قهرمان است ولی آکوامن پادشاهی تقریبا خلاقانه و گاه جالب تر است. نیمور به عنوان ویلین کار خود را اغاز کرد و این دشمنی را با اعضای فنتستیک فور مخصوصا هیومن تورچ (جانی استورم) نشان داد ولی به مرور زمان حرکت های قهرمانانه ای رو هم از خودش نشان داد. هردو توانایی و نقطه ضعف یکسان(ضعیف شدن در دور بودن طولانی مدت از اب) و حتی داستان های اوریجین مشابهی دارند که به شدت انها را مشابه هم می کند و هردو مادر پری دریایی- پرنسس داشتند که عاشق یک انسان شدند.


۹. جیسون تاد (۱۹۸۳) / ردهود (۲۰۰۵) از باکی بارنز (۱۹۴۰) / سرباز زمستان (۲۰۰۵):

هردو شخصیت از دوستان و همراهان دو قهرمان بزرگ به حساب می ایند که زمانی گمان بر این بود که مردند ولی پس از یک مدت به  صورت یک قاتل ماهر و مسلح بازگشتند. این دو شخصیت با اختلافی نزدیک به یک ماه به وجود امدند که این خود یک رکورد در مدت زمان کپی به حساب می اید. جیسون تاد دومین رابین و دستیار بتمن که تصور میشد توسط جوکر کشته شده ولی به در قالب ردهود بازگشت و قصدش پاکسازی گاتهام به وسیله کشتار بود. باکی نیز دوست و همرزم استیو راجرز در جنگ جهانی دوم بود که تصور می شد در یک ماموریت کشته شده ولی مغز او توسط یک گروه شستشو داده شده بود و با یک دست غیر عادی به صورتی خشن تر بازگشت. هردو از به خاطر بدشانسی هایشان تبدیل به این شکل خشن خود شدند و هردو نوعی معضل عاطفی دارند.


۱۰. سایبورگ (۱۹۸۰) از دث لاک (۱۹۷۴):

درباره ی این دو هم ابتدا دث لاک خلق شد ولی سایبورگ محبوبیت بیشتری پیدا کرد و توانست طرفدارای بیشتری کسب کند و دث لاک برخلاف او ناشناخته تر ماند. دث لاک با نام مایکل کولینز و سایبورگ با نام ویکتور استون. هردو سیاه پوست هایی  هستند با ترکیبی از اعضای سابرنتیکی و انسانی اما با این تفاوت که سایبورگ برای این تبدیل به این شکل شد که نزدیک بود بمیرد ولی دث لاک بدون رضایت خودش و در پروژه دث لاک به نام راکسون اویل برای ساخت ابر سرباز ها به این شکل در امد .


۱۱. ایمپریکس (۲۰۰۰) از گالاکتوس (۱۹۶۶):

گالاکتوس یا بلعنده دنیا ها تهدیدی کیهانی که مارول در سال ۱۹۶۶ او را خلق کرد. گالاکتوس یک تهدید خطرناک به حساب می اید که برای تامین انرژی خود سیارات را می بلعد. ایمپریکس نیز در سال ۲۰۰۰ با الهام گیری دیسی از گالاکتوس به وجود امد. ایمپریکس نیز تجسم اشوب است. هردو شخصیت از نیاز های دنیای خود به حساب می ایند که برای دوام دنیا های خود ضروری اند و از انرژی کیهانی تغذیه می کنند. و درباره هردو این واقعیت وجود دارد که قهرمانان اغلب سعی می کنند که این دو شخصیت نابود نشوند و علتش این است که هردو جهان برای دوام خود به انها نیاز دارند . همچنین هردو لقب تقریبا مشابهی دارند ایمپریکس با نابود کننده کهکشان ها و گالاکتوس با نابود کننده جهان ها .


۱۲. اتومیک اسکال (۱۹۷۶) از گوست راید (۱۹۷۲):

در این لیست شاید این مورد با حداقل دقت قابل تشخیص باشد ولی تنها نکته این است که بیشتر از شخصیت این ظاهر این دو شخصیت است که خیلی به چشم می اید. با یک نگاه می توان شباهت این دو را تشخیص داد هردو با جمجمه اتشین و کلاه موتور سواری و قدرت های تقریبا مشابه. گوست راید که به خاطر نفرین مفیستو و معامله با او ایجاد شد و اتومیک اسکال دانشجوی یک دانشگاه بود که دچار مسمومیت با رادیو اکتیو شد و به این شکل در امد. و پیدا است که دو شخصیت اوریجین کاملا متفاوتی دارند ولی ظاهرشان بیش از حد طبیعی به هم نزدیک است.


۱۳. لورد هاوک (lord HAVOK/1990) از دکتر دووم (۱۹۶۲):

لورد هاوک یک ویلین با شباهت بسیار زیاد به دکتر دووم مارول که در زمین هشت در دنیای دیسی قرار دارد. لورد هاوک رهبر یک گروه متشکل از ویلین هایی که حتی دیگر اعضای این گروه هم تا حدی شبیه به برخی ویلین های مارول هستند (مثلا ویلینی به نام gorgon که عضو این گروه است تا حدی شبیه به دکتر کتاویوس از دشمنان اسپایدرمن است). او نیز مانند دووم که حاکمی مستبد است  یک دیکتاتور سخت گیر به شمار می رود و رهبر این گروه از ویلین ها است و هدفش فتح ایالات انگور (ANGOR) و در نهایت جهان است. این شخصیت که توسط کیت گیفن و بارت سیرز خلق شده است بیشتر یک ادای احترام به دکتر دووم دنیای مارول به شمار می رود.


نویسنده: امیررضا قاسمی


154 Comments
  1. هر روزتان نوروز،نوروزتان پیروز کاربر می‌گوید

    هوووووورررررررااااا کامنت اول(امیدوارم)
    مقاله خوبی بود آقای قاسمی

  2. Hassan logon کاربر می‌گوید

    سلام من حدود ۵ ماهه مقالات این سایتا میخونم (تو این پنج ماه همه مقالات و کامنت ها را خوندم )و همیشه از مقالات خوبتون لذت میبرم سایت شما با اختلاف بهترین سایت کمیک بوکیه ولی این اولین باره که کامنت میزارم

  3. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    مقاله بسیار خوبی بود لذت بردم از خوندنش اقای امیر رضا قاسمی دستتون درد نکنه
    راستی اقای ادمین گفته باشم برای عید باید بهترین مقاله هاتون رو بزارین ها!!!

  4. King thor کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود جالبه دی سی در الهامات و کپی هاش اصلا موافق نبوده برعکس مارول مارول که اکثرا الهامات و کپی هاش حتی از شخصیت اصلی پیشی می گرفتند

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      King thor
      بله صحیح تماما دیسی بی ارزش. مارول فوق العادست. مارول کوین فایگی کبیر داره. مارول انقدر طرفدار هاش دوستش دارن توف بکنه تو صورتشون میگن شاهکار هنری. دیسی هم بی ارزش ترین کمپانی تاریخ. مگه بدبخت تر و مضخرف تر از دیسی هم داریم؟ انقدر بدبخت که همه هیت می کننش. از فردا همه میگن دیسی برگ مارول هم نیست. صحیح. و اینگونه بود که مناظره قشنگی از جناب ترابی را تقدیم شما کردم.
      جناب کینگ ثور من نمیدونم شما چرا علاقه بسیار زیادی به ترول کردن دیسی دارید.
      جهت اطلاع دیگران معنی ترول یعنی بر هم زدن جو در فضای مجازی طوری که پیش بیاید.
      من اول نمیخواستم به ترول شما اهمیت بدم اما این بار چندمی که دارید از قصد ترول می کنید.

      1. King thor کاربر می‌گوید

        😐😐😐😐😐😐😐
        ما از مارول انتقاد میکنیم تازه از فیلمای دوغکی کوین فایگی و اندیگم و وانداویژن میگن روانیه اسمش رو برای تخریب مارول انتخاب کرده دی سی فن متعصب هست چیزی نمی‌فهمه
        بعد از دی سی انتقاد میکنیم تازه اونم واقعیت رو میگم میگن هیتر و ترول هست متعصب مارول فن هست
        من اصلا روانیم آقای سعادتی ببخشید وقتتون رو گرفتم واقعا دیگه کامنت نمیزاردم اگر از دی سی چیزی کم شد عذر خواهی میکنم

        1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          King thor
          بنده چنین جسارتی کردم که به شما بگم روانی؟ اصلا کجای کامنت من واژه روانی نوشته شده؟ فقط گفتم کمی ترول کردید. بنده قصد توهین نداشتم. البته فیلم های مارول دوغکی نیستن و کمی سرگرم کننده هستن. اگر شما از کامنت من توهین برداشت کردید عذرخواهی می کنم.

          1. متعصب مارول فن هیتر دی سی هیتر مارول و کوین فایگی دی سی فن افراطی از مریدان زک کاربر می‌گوید

            من منظورم با شما نبود همین قصدی رو نداشتم که بگم شما این صحبت رو گفتید ولی یک کاربر دیگر در سایت همچین سخنی گفت وقتی از دی سی حمایت کردم
            ببخشید وقتتون رو گرفتم

  5. ثور لاور کاربر می‌گوید

    راستش با موارد ۱۰، ۷ و ۸ چندان موافق نبودم ولی بقیه رو موافقم
    با تشکر از آقای قاسمی که با مقالات تخصصی شون مارو سرگرم میکنن، خسته نباشید
    اگه میشه شخصیت های سنتری و کونان بربر رو براشون فکت بنویسید یا معرفی کنید، خیلی ممنونم

    1. amirrr کاربر می‌گوید

      کاربر ثور لاور ممنون از نظرتون . ولی مورد هشت که مشخص ترین مورد مقاله بود و اتفاقا من رو این بیشتر از بقیه مطمئن بودم ولی باز هم نظر شما محترمه

      1. ثور لاور کاربر می‌گوید

        خیلی ممنون
        راستش برای من شخصیت پردازی مهم هست، مثلا نیمور یک پادشاه ضد قهرمان عوضی هست، ولی آکوامن خوش قلب تر هست، مرسی که کامنت من رو خوندید🙏

  6. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    جناب قاسمی اگه پولی در راه کوبوندن و ضعیف جلوه دادن دیسی هست بگین منم بیاماگه اینجوریه:
    آیرون من از بتمن هست
    بانو سیف از واندروومن
    سنتری از سوپرمن
    گلادیاتور از سوپرمن
    مون نایت از بتمن
    تانوس از دارکساید

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      تازه هایپریون هم از سوپرمن

    2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      دکتر منهتن
      شما بسیار متعصب هستید. همین مقاله درمورد کپی های مارول از دیسی هم در سایت هست. یعنی اون مقاله برای کوبوندن مارول درست شده؟ از تعصب خود باید کم کنید.

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        ببخشید بله تند رفتم ببخشید ولی منظور بنده اینه که ای کاش هردو کنارهم قرار بگیرن که نه خیلی به طرف دیسی شه نه خیلی به طرف مارول

    3. فلش کاربر می‌گوید

      جناب دکتر منهتن اگه پولی در راه کوبوندن مارول و ضعیف نشون دادن مارول هست بگین من بیام

    4. فلش کاربر می‌گوید

      بعدشم وقتی مقاله ای با نام : “کپی های بی شرمانه مارول از شخصیت های دی سی ” هست باید چنین مقاله ای هم نوشته شه که به ماروا فنا بر نخوره و نشون بده که دی سی هم کپی میکنه . مارول هم کپی میکنه بعدشم در جایی خوندم که بتمن رو استن لی خلق کرده و به دی سی داده حالا نمیدونم چقد صحت داره . و تنها شباهت ایرون من و بتمن هم در پول دار بودن و خوش گذرونیه 😐.

      1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

        دقیقا لایک

      2. King thor کاربر می‌گوید

        کاملا موافقم واقعا مسخره هست بتمن کجا ایرون من کجا نه دشمن های شبیه ای دارند نه داستان های دارند که شباهت داشته باشند نه شخصیت پردازیشون به هم شباهت داره یکم از تعصبت کم کن آقای منهتن

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          بله اما خودتون هم کم تعصب ندارین که میگین دیسی در الهام گیری موفق نبوده آکوامن واقعا موفق تر از نیمور عمل کرده به نظر بنده اگه اون مقاله کپی های مارول از دیسی کنار این مقاله قرار میگرفت که در اون مقاله مارول فن ها ناراحت نمیشدن و در این مقاله دیسی فنا یعنی کار هم قرار میگرفتن بله بنده کمی تند رفتم اما کجا همه تقلید های مارول موفق بودن سنتری الان از لحاظ محبوبیت نزدیک سوپرمنم نیست گلادیاتور و هایپریون بماند

          1. متعصب مارول فن هیتر دی سی هیتر مارول و کوین فایگی دی سی فن افراطی از مریدان زک کاربر می‌گوید

            شخصیت های الهام گرفته شده و یا کپی شده مارول
            ددپول
            بولزای
            ارتش نووا
            لیدی سیف
            بومرنگ
            بلک کت
            سندمن
            مستر فنتستیک
            دردویل
            ثانوس
            کوییک سیلور
            مگنیتو
            ویژن
            انت من
            مون نایت
            هاک ای
            ولورین
            هالک
            گلادیاتور
            سنتری
            هایپریون
            انجل
            حالا با شخصیت های دی سی که از مارول کپی و یا الهام گرفته اند مقایسه کنید
            وجلانتی
            بامبل بی
            لورد هاوک
            اتومیک اسکال
            ایمپریکس
            سایبورگ
            لوبو
            رد هود
            اکوامن
            بلک لایتنینگ
            دومید
            گاردین
            راکت رد
            رد لاین
            هیتمن
            سوامپ تینگ
            بت هالک
            بلک ریسر
            زاتانا
            سیلور بانشی
            لوبو
            سگ وحشی
            دث استروک
            ژنرال گلوری
            فرمانده استیل
            کاماندوی آمریکایی
            مانسترس
            از حق نگذریم مارول در این زمینه خیلی بهتر عمل کرده

      3. سارا کاربر می‌گوید

        هه اگه به زمان ساخت شخصیت ها دقت کنید بتمن از رویه هیچ کس کپی نشده بود ‌

        1. Mohamad کاربر می‌گوید

          زورو

      4. متعصب مارول فن هیتر دی سی هیتر مارول و کوین فایگی دی سی فن افراطی از مریدان زک کاربر می‌گوید

        بیل فینگر بتمن رو خلق کرده چه ربطی به استنلی داره ؟ استن لی فکر کنم اوایل دهه ۵۰ شروع به فعالیت در کمیک کرده بتمن سال ۱۹۳۹ خلق شده

    5. King thor کاربر می‌گوید

      بانو سیف از واندروومن ؟ اون ها که اصلا توی اسطوره ها هستند ( فکر کنم )سنتری و سوپرمن قبول دارم بتمن و ایرون من 🤣🤣🤣
      چرا جو سایت رو متشنج میکنید ؟

    6. ثور لاور کاربر می‌گوید

      دکتر منهتن
      وقتی مقاله با عنوان کپی های بی شرمانه مارول رو سایت بود، ما چیزی گفتیم؟؟؟ وقتی اومدن گفتن کوئیک سیلور از فلش تقلید کرده ما چیزی گفتیم؟؟؟ وقتی گفتن هاکای از گرین ارو تقلید کرده ما چیزی گفتیم؟؟ وقتی اومدن مارشن من هانتر رو با گامورا مقایسه کردن ما چیزی گفتیم؟؟ وقتی کاپیتان آمریکا رو در مقابل گرین لنترن قرار دادن با چیزی گفتیم؟؟ وقتی به برترین فرنچایز تاریخ گفتن مزخرف ما چیزی گفتیم؟؟ وقتی مرد پولادین رو از کل فیلمای مارول بهتر دونستن ما چیزی گفتیم؟؟ وقتی به شاهکار اندگیم گفتن فیلم بد، ما چیزی گفتیم؟؟ وقتی گفتن دیسی ایونت های بهتری داره ما چیزی گفتیم؟؟؟ بله عزیز دل ما هم پره. شما حسادت میکنی که بخش مارول سایت یک نویسنده با سواد داره که بدون تعصب حقیقت رو میگه؟؟ واقعیت تلخه جانم، آقای قاسمی من به شما گفتم، باز هم میگم، وقتی انقد زود نقد کردن مقالات شما شروع شد، بدونید کارتون خییییلی درسته، با قدرت ادامه بدین😉

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        نگفتین؟ تو اون مقاله ضد دی سی هر چی تونستن بعضی از عزیزان گفتن. چه توهین هایی هم که به خودم نشد و تاییدشون نکردم.

        1. ثور لاور کاربر می‌گوید

          بله میدونم، بنظرم هر کسی حق نقد کردن داره، حتی آقای دکتر منهتن هم حق دارن نقد کنن، ولی در صورتی که ادب رعایت بشه، من هم ادب رو رعایت نکردم و خیلی زیاده روی کردم، عذر میخام🙏،

      2. متعصب مارول فن هیتر دی سی هیتر مارول و کوین فایگی دی سی فن افراطی از مریدان زک کاربر می‌گوید

        بهترین فرانچایز تاریخ 😐😐😐😐 عرریاتمرککوککدغفزاککورززژیفلمکچو
        جیمز باند کشکه
        هری پاتر کشکه
        پارک ژوراسیک کشکه
        دزدان دریایی کارائیب کشکه
        ارباب حلقه ها کشکه
        ایندیانا جونز کشکه
        داستان اسباب بازی ها کشکه
        مرد عنکبوتی سم ریمی و دارک نایت نولان کشکه
        مأموریت غیر ممکن کشکه
        تعصب تا کجا بسه دیگه آقا چرت نگو
        اند گیم شاهکار هست ؟ 🤔🤔🤔🤔🤔 عجب شاهکار شده واقعا

        1. ثور لاور کاربر می‌گوید

          توروخدا ی لحظه مهلت بده🤣🤣🤣
          وای خدا ترکیدم از خنده😂
          داستان اسباب بازی ها ؟😁😁😁

          1. متعصب مارول فن هیتر دی سی هیتر مارول و کوین فایگی دی سی فن افراطی از مریدان زک کاربر می‌گوید

            😐😐😐😐😐 دیدیش اصلا

          2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            ثور لاور
            (بهترین فرانچایز تاریخ)
            😑😑😑😐😐😐😐
            جنگ ستارگان : من کشک هستم دیگه
            ارباب حلقه ها: نه داداش تو کشک نیستی من کشک هستم.
            هری پاتر : احتمالا منم بادمجان هستم.
            دارک نایت : من نامرئی هستم؟
            خدایا منو بکش.

        2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          ثور لاور
          پیشنهاد می کنم یک نگاه به فروش و نمرات این انیمیشن بندازید. مسلما این انیمیشن جزو بهترین فرنچایز های تاریخ. به نظرم شما باید کمی اطلاعات خودتون از چیز هایی که قرار است بیان کنید بیشتر کنید.

          1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

            اینجا فرانچیز های سینمایی مد نظره

      3. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

        ثور لاور
        برترین فرنچایز تاریخ؟ اینجاست که ارباب حلقه ها سکته کرده و به سمت درب خروج میرود.
        Good bye.

        1. amirrr کاربر می‌گوید

          کاربر ثور لاور طبق رتبه بندی مثلا روتن تومیتز دنیای مارول تو رتبه چهارم برترین فرنچایز تاریخ قرار داره یا درbusinessinsider در رتبه ششم قرار داره ولی بر اساس درامد قطعا سودمند ترین فرنچایز تاریخ بوده

        2. ثور لاور کاربر می‌گوید

          من ی خواهشی از شما و همه دیسی فنای عزیز دارو، اینکه ی بار برید تمام فیلمای مارول رو دوباره ببینید، اون هم ن به چشم یک دیسی فن، به چشم یک تماشاچی، اگه موقع تماشای فیلم به فیلم نهایت توجه رو بکنید و اینکه دیسی فن هستید روی نظرتون تاثیر نگذاره، اون موقس که میفهمید ام سی یو برترین فرنچایز تاریخ هستش، اون موقس که میفهمید اندگیم یک شاهکار به تمام معنا هستش، از همگی شما التماس میکنم این کار رو بکنید.

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            بنده دیدم و منکر شاهکار بودن اندگیم نمیشم واقعا بینظیر بود (اگه کاپیان مارول رو گنده نمیکردن عالی تر هم میشد)واقعا عالی بود و انکارش نمیکنم و منکر اینکه مارول در دنیای سینمایی عالی عمل کرده نمیشم اما بهترین فکر نکنم باشه اما صد درصد از بهترین هاست

          2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

            ثور لاور
            مثل اینکه شما بیش از حد متعصب هستید. ارباب حلقه ها به کل فیلمای mcu می ارزه. mcu برگ ارباب حلقه ها هم نیست. هری پاتر و پارک ژوراسیک هم کشک هستن؟ اسپیلبرگ کبیر دردش گرفت از حرف شما. با نقص های زیادی که mcu داره عمرا نمیشه بهش گفت بهترین فرنچایز تاریخ.
            البته نظر شخصی شما میتونه متفاوت باشه چون مارول فن هستید. ولی خب حرف شما چیزی عوض نمی کنه.

            1. ثور لاور کاربر می‌گوید

              خیر من تعصبی نیستم، کسایی رو که خوابیدن میشه بیدار کرد، ولی کسایی که خودشون رو زدن به خواب نمیشه

              1. متعصب مارول فن هیتر دی سی هیتر مارول و کوین فایگی دی سی فن افراطی از مریدان زک کاربر می‌گوید

                چی میگی بابا همون اندگیمت رو ببین حتما برترین فیلم تاریخ هم هست اره ؟ وقتی داری میگی برترین فرانچایز تاریخ یعنی بهتر از ارباب حلقه ها و گاد فادر

              2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

                ثور لاور
                من خودم زدم به خواب😂😂😂😂😂😂😂😂؟ خیلی جوک زیبایی بود. این شما هستید که خودتان را به خواب زده اید عزیزم.
                تو داری ارباب حلقه ها با mcu مقایسه می کنی؟ ارباب حلقه ها چیزی فراتر از جنگولک بازی های یک سری ابرقهرمان. اره فرنچایز mcu عالی و برنامه ریزی های درستی داره ولی مقایسه اش با ارباب حلقه ها شبیه جوک. بدبخت اسپیلبرگ تو گور لرزید. شما اصلا سه گانه پارک ژوراسیک دیدید؟ شما حداقل دلیل بیار برای حرفات.

            2. Amirrr کاربر می‌گوید

              اقای سعادتی ببخشید . درسته که قطعا مارول برترین فرنچایز نیست ولی اینطور که شما هم میگید بد نیست و همانطور که گفتم جز تاپ پنج قرار میگیره .
              در ضمن من نظر ثور لاور رو متوجه می شم وقتی هیجان اینکه تانوس رو در اونجرز عصرالترون در پایان فیلم به نمایش گذاشت یا وقتی که تریلر اونجرزاینفینیتی وار رو میدیدیم خیلی زیاد و البته زیبا بود و این مخصوصا برای یک مارول فن هیجان و ارزش دو چندان داره که شاید باعث بشه فکر کنیم بهترین فرنچایز بوده و احتمالا برای مارول فن ها همینطور هم هست . اما این یک حقیقته که از لحاظ کیفیت و نقد های مثبت هستند فرنچایز هایی که بهتر از مارول هستند ولی مارول توان قرار گرفتن در تاپ پنج رو داره

              1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

                Amirr
                بنده شوخی می کنم نمیدونم چرا دوستان حمله ور میشن.
                فقط شوخی بود جمله اول من.

              2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

                Amirr
                خیلی ببخشید آقای قاسمی. بله میدونم وقتی یک طرفدار هیجان زده میشه ممکنه چه سخن هایی بیان کنه. میتونیم mcu جزو ۵ یا ۶ فرنچایز برتر تاریخ بزاریم ولی اولین نه.
                ولی خب حرف ایشون یکمی کشکی کردن فرنچایز هایی مثل پدرخوانده و ارباب حلقه ها و پارک ژوراسیک و هری پاتر بود.
                نوروز شما هم پیشاپیش مبارک.

            3. متعصب مارول فن هیتر دی سی هیتر مارول و کوین فایگی دی سی فن افراطی از مریدان زک کاربر می‌گوید

              آقای سعادتی اصلا ربط ندارد من هم مارول فن هستم ولی برترین فرانچایز تاریخ واقعا ؟ خیلی احمقانه هست این جملت کاربرثور لاور فکر کم هیچ فیلمی به جز فیلم های سوپر هیرویی ندیدی دلیل بیار چرا باید برترین باشه داستان های خیلی زیبایی داره ؟
              ۲ ساعت ارباب حلقه های پیتر جکسون به اندازه کل سریال ها و فیلم های مارول ارزش داره اصلا دیدیش این شاهکار رو ؟
              پارک ژوراسیک اسپیلبرگ افسانه ای ساخته اون چی از اون هم بهتره ؟
              فیلمای پاپ کورنی مارول رو با این فیلمای به یاد ماندنی مقایسه می کنی ؟ با هری پاتر مقایسه می کنی ؟
              مسخره می‌کنی داستان اسباب بازی ها این انیمیشن همیشه جزو برترین انیمیشن های تاریخ بوده اگر بد بوده چرا اینقدر جایزه برده ؟
              جیمز باند چی ؟ ها ؟ که برترین فیلم در ژانر اکشنی که من دیدم فیلم جیمز باند بوده درسته ۴ ۵ تا فیلم بدردنخور داشته ولی همیشه جزو بهترین فرانچایز های تاریخ حساب می‌شده شرط می‌بندم از ۲۳ فیلم ۲ تا فیلمش هم ندیدی
              سه گانه پولار چی ؟ برترین فیلم وسترن تاریخ بعد فیلم مارول بهتر باشه ؟ تعصب تا کجا که چهار تا فیلم پاپ کورنی از این ها بهتر باشند
              ایندیانا جونز هم که لابد هویجه دیگه
              اون همه زحمت استیون اسپیلبرگ که هیچ هست با اند گیم مقایسه بشه
              مأموریت غیر ممکن که هر فیلمش داره پیشرفت می‌کنه هم بادمجانه
              حالا اینا رو ولش کن دنیای بریکینگ بد رو دیدی اصلا ؟ یک قسمت بریکینگ بد و بتر کال سال اندازه ۱۰ تا اندیگم ارزش داره ( برای این جمله تاکید میکنم که واقعا این دو سریال عالی هستند ) الکی که برترین سریال های تاریخ نیستند حداقل به نظر من فیلمش هم ال کامینو محشر بود
              گاد فادر هم مهم نیست نه ؟ فرانسیس فورد کوپولا در حد کوین فایگی نیست حتما مارلون براندو هم در حد رابرت داونی جونیور نیست
              مارول شاید خیلی زور بزنید توی تاپ تن باشه

              1. ثور لاور کاربر می‌گوید

                ببیند، شما میگید ارباب حلقه ها از ام سی یو بهتره؟ اگه میانگین بگریم شاید، ولی اگه تعداد رو هم در نظر بگیریم قطعا ام سی یو از همه سرتره، به هر حال اگر ام سی یو بهترین فرنچایز تاریخ نباشه، قطعا جزو پنج فرنچایز برتر هست

              2. amirrr کاربر می‌گوید

                کاربر کینگ ثور ببخشید ولی شاید منظور من رو اشتباه متوجه شده باشید چون من نگفتم که مارول بهترین فرنچایز رو داره و قطعا فرنچایز های با کیفیت تر هستند . ولی طبق بعضی لیست های رتبه بندی در بین پنج رتبه برتر توان قرار گرفتن رو داره

    7. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      دکتر منهتن
      بله وقتی که مارول از دیسی تقلید کرده و مقالشم اومد شما گفتید مارول کار بدی کرده و خیلی تقلید کرده ،
      اما اینجا میگین این کار کوبوندن دیسی هست .
      # منطقی_باشیم.

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        بله این مقاله هم کاملا درست بود نظرم عوض شد شرمنده

      2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        دکنراسترنج#
        بله کمی عصبی شدم هردو کمپانی ازهم الهاماتی داشتن و بله الان عدالت برقرار شد

    8. محمدمهدی کاربر می‌گوید

      مزخرف نگو مارول کپی از دی سی کرده که کرده دی سی همکپی کرده

    9. TONI STARK کاربر می‌گوید

      ببخشید اما مرد آهنی از بتمن قویتره

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        خیر خیر بتمن قویتر هست

    10. کیارش کاربر می‌گوید

      چه میگی تو برای خودت

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        جناب ببینیناگه بتمنو بشناسین میدونین که توان شکست مرد آهنیو داره

    11. بتمن لاور کاربر می‌گوید

      اینایی که میگی بعد از یک یا دو ماه بعد کپی برداری میشن مثل رد هود خب اسکل جان تا بیان داستانو درست کنن بعد بیان طرحشو بکشن و نقاشی هارو درست کنن و صفحه ارایی کنن کلی طول میکشه نه تو یک الا دو ماه از کجا معلوم مارول قبل از اجرایی شدن طرح ایده رو ندزدیده

  7. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    درمورد بلک ریسر فقط شیوه حرکتش شبیه سرفره همین و بس نه اورجین مشابهی دارن نه شخصیت مشابهی

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      اینم لایک

      1. ثور لاور کاربر می‌گوید

        ریسر اسکی سواره و سرفر موج سوار 😂😂 خلاقیت نویسنده تو حلقم

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          اصلا از نظر اورجین شباهتی ندارن

    2. ثور لاور کاربر می‌گوید

      خخخخخخ
      سیلور سرفر: نقره ای هست و موج سواری می‌کنه
      بلک ریسر: سیاه و اسکی سواره
      😂😂😂😂

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        خب به نظرم اصلا نمیدونین بلک ریسر کیه دوما ببینید بلک ریسر یه نیوگاد و فرشته نرگه که وقتی زمان مرگ یک نیو گاد فرا میرسه میاد و سیلورسرفر یه فردی بود به اسم نورین راد که برای حفظ سیارش قاصد گالاکتوس شد فقط.قدرت شبیه هم دارن

        1. king venom کاربر می‌گوید

          دکتر منهتن
          ببین درمورد اورجین دو شخصیت بگم که حتما نباید که اورجین دو شخصیت صد درصد مث هم باشه شما به این موضوع نگاه کن که جفتشون قبل از این قدرتا دو تا موجود فانی بودن که توسط موجودات خدا مانندی به این قدرتا دست پیدا کردن
          درضمن سرفر از اونجایی که اولین هرالد معرفی شده گالاکتوسه بعنوان یه ویلن وارد دنیای کمیک شد
          هردوشون قدرتای یکسانی دارن
          هردوشون به دوتا موجود خدا مانند خدمت میکنن بلک ریسر اکثر وقتا درخدمت دارکسایده و سرفر هم بااینکه از گالاکتوس جدا شد ولی باز هم اونو ارباب صدا میزنه
          همینا کافیه که نشون بده بلک ریسر نسخه تاریک سیلور سرفره

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            همون ببینید سیلورسرفر به یک خدا خدمت میکنه اما بلک ریسر خودش یه خداست و بله اولاش به گالاکتوس کمک میکرد همین آیا بلک ریسر به کسی خدمت میکنه دوما از لحاظ قدرت هم ابدا سیلور سرفر درحد بلک ریسر نیست ببینید سیلور سرفر قدرتش درحدیه که از ثور شکست میخوره اما بلک ریسر حتی میتونه با امثال زئوس که سرفر شانسی جلوشون نداره برابری کنه

            1. king venom کاربر می‌گوید

              😂😂😂😂
              دکتر منهتن
              عزیز جان ببین شما کلا بحث رو عوض کردی
              ما که قرار نیست بین این دو نفر فایت بزاریم که شما این جوری مقایسه میکنین.
              بعدشم شما معنی تقلید یا الهام گیری شخصیت ها اشتباه متوجه شدی ، شما هیچ شخصیتی رو پیدا نمیکنی که از شخصیت دیگری الهام نگرفته باشه حتی کسایی مث بتمن و سوپرمن
              وقتی میگن که دوتا شخصیت از هم الهام یا تقلید کردن چهارتا تا معیار داره، یا اورجینشون مث هم باشه یا قدرتاشون یا ظاهرشون یا موضوعشون
              -اوجینین این دوتا مث همه هردو دوتا فانی بودن که به ناچار به این قدرتا دست پیدا کردن
              -قدرتاشون هم باز به هم شبیه
              -ظاهرشون هم شاید نسخه کلاسیک ریسر شباهتی به سرفر نداشته باشه ولی نسخه الانش داره
              -موضوعشون هم تقریبا یکیه شاید ریسر یه خدا باشه ولی این فرق داره چون جفتشون به این قدرتا رسیدن تا به یه موجود خداگونه خدمت کنن وبله ریسر به دارکساید خدمت میکنه تو کراس اور دارکساید و گالاکتوس هم نشون داد دارکساید میتونه اونو هروقت بخاد برای جنگ های مختلف احضار کنه مثل نبردش با انتی مانیتور
              درضمن بگم که حتما نباید تمام موارد بالا حساب بشه مثلا گالاکتوس و ایمپریکس فقط ظاهرشون قدرتاشون و موصوعشون مث همه نه اورجینشون
              یا مثلا بین و ونوم شاید نه اورجین نه قدرتشون مث همه ولی ظاهر و موضوعشون مثل همه مخصوصا موضوعشون

              1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                جناب شما برین مقاله معرفی نیوگادز رو.بخونین متوجه میشین شباهت زیادی ندارن ببخشید بین و ونوم؟؟!!!!! ایندو تقلیدن؟!!!!😂😂😂🤣🤣🤣اینا کلا شبیه نیستن اصلا و ابدا

                1. king venom کاربر می‌گوید

                  دکتر منهتن
                  شما واقعا معنی کلمه تقلید یا الهام شخصیت ها رو اشتباه متوجه شدی
                  بله بین و ونوم ۸۰ درصد با هم شباهت دارن پس بزار بگم چه شباهتی.
                  موضوع جفتشون اینه که یه تهدید فیزیکی بزرگ برای ابرقهرمان خودشون باشن
                  هردو از ابرقهرمان دنیای خودشون قوی تر و سریع ترن
                  هردو میدونن که ابرقهرمان دنیاشون پشت ماسک کیه
                  هر دو برای قدرتاشون از یه ماده خارجی به اسم “ونوم” استفاده میکنن و جفتشون هم بهش وابستن
                  هردو قبل از بدست اوردن قدرتاشون تنفر عمیق از قهرمان دنیای خودشون داشتن
                  هردو میتونن حرکات و قدرتای ابرقهرمانشون رو پیشبینی و خنثی کنن
                  بین تقریبا هر چیزی که بتمن میدونه رو بلده و جزو معدود کسایه که میتونه بتمن رو پیشبینی کنه ونوم هم دقیقا همین کارو میکنه با توجه به اتصال قبلیش به مردعنکبوتی اون میتونه اسپایدرسنس رو خنثی و حرکاتش رو پیشبینی کنه
                  هردو بعد از محبوبیتشون برای مدتی به ضدقهرمان تبدیل شدن
                  هردو چندین با با ابرقهرمان خودشون تیم آپ دادن
                  حتی ماسک و لباس سیاه و سفید بین هم به چهره ونوم شباهت داره
                  شباهت این دو تقریبا مث شباهت جوکر و کارنیجه
                  اگه این دوتا شبیه نبودن اینقدر مقایسشون نمیکردن ویا سایتی مثل death battle این دورو مقابل هم قرار نمیدادن چون فارغ از نتایج سایتهایی مث دث بتل فقط شخصیتایی رو مقابل هم قرار میدن که به هم شباهت داشته باشن

                  1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                    جناب حرفی از اون سایت نزنین که توش اودین از سوپرپرایم رای بالاتری داره خیر ایندو به هیچ وجه تقلیدنیستن ونوم بایدیه بدنی رو تسخیر کنه بین با یه آمپول بزرگ میشه اینا ذره ای شباهت ندارن هردو ضد قهرمانن ؟!!! خب چه ربطی داره اونجاهم کلی شخصیت رو توش باهم مقایسه کردن که هیچ شباهتی ندارن مثلا آکوامنو یا هرکول مقایسه کردن بین و ونوم ابدا تقلید نیستن اگه اونا تقلیدن آیرون من و بتمن هم تقلیدن اگه بخوایم با استدلال های شما بریم جلو

  8. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    سلام مقاله عالی بود و امیدوارم آقای قاسمی با قدرت به کار خود ادامه بدهند.

    1. amirrr کاربر می‌گوید

      ممنون از شما . دوست عزیز

  9. Hassan logon کاربر می‌گوید

    آقای دکتر منهتن خب هر دو طرف این الهاماتا از هم گرفتن چیز بدی نیس هدف آقای قاسمی کبوندن نیس
    تازه قبلا این سایت یکم زیادی دیسی فن بود ولی الان متعادل تر شده

  10. amirrr کاربر می‌گوید

    سلام
    هرمقاله در کنار تحسین نقد های منفی خودش رو داره و از شما کاربر منهتن ممنونم که همیشه منتقد مقاله های من بودید
    من خودم قبلا هم گفتم که دو کمپانی دی سی و مارول به اندازه ای بزرگ هستند که هیچ شخصی حتی به عمد توان کوبیدن این دو رو نداره و این تفکر اشتباهه
    من به ادمین پیشنهاد دادم که درست نیست که مقاله کپی های مارول از دی سی باشد ولی دی سی از مارول نباشه چون باعث میشه کاربرانی که به سایت مراجعه می کنند فکر کنند در سایت یک طرفه مقاله قرارداده میشه
    این کار اسمش الهام گرفتن است و اصلا اشتباه نیست و درست نیست چون حالا مقاله حقایقی رو گفته که میل ما نیست ناراحت بشیم
    این اتفاقا اولین مقاله ای است که مورد های ان را فقط از مقاله های معتبر خارجی گرفتم و هیچ کدام رو از خودم در نیاوردم
    قبل از گذاشتن مقاله به ادمین گفتم که شاید من در جایی از مقاله اشتباه کرده باشم که باعث ناراحتی کسی باشه خودتون هر قسمت که صلاح می دانید رو حذف کنید که ادمین هم روی این مقاله موافق بودند
    ممنون که وقت گذاشتید مقاله رو خوندید با سپاس

    1. King thor کاربر می‌گوید

      مقاله خوبی هست آقای قاسمی خسته نباشید واقعا هم خوب نبود که مقاله کپی های مارول از دی سی باشه ولی این مقاله نباشه

  11. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود مارول خیلی هم از دیسی اسکی رفته چند بارم دیسی مگه چی میشه جناب دکتر منهتن دیگه تعصبی نباشیم دیسی هم اسکی رفته نه به اندازه مارول

  12. Daredevil کاربر می‌گوید

    خسته نباشید. مقاله عالی بود

  13. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    اقای منهتن یک سوال ببخشید مدیران دیسی کامیک پول رو به یورو یا به دلار به حساب شما واریز می کنند ؟
    ادمین دمت گرم فکر می کردم سایت واقعا دیسی فن باشه ولی الان متوجه شدم اشتباه فکر می کنم . اقای قاسمی با تشکر از مقاله
    تنها مشکل مقاله این هست که دلایل می شد که کامل تر باشه

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      نه ظاهرا مارول به شما طلا میده شما که تعصبتون باهمون حرف که سوپرمن داره منقرض میشه نشون دادین
      و لطفا حرف های خودمو به خودم نزنین

  14. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    من با مورد ۱۰ و ۷ و ۵ موافق نبودم
    البته بنظرتون کپی های دیسی بیشتره یا مارول
    یا اینکه کپی های دیسی بهتر بوده یا مارول؟
    تو همین جا هم شخصیت هایی که گفتید هفت تاشون بنظرم یا معروفیت برابری داشتن یا معروفتر بودن
    کپی های خوب مارول:هالک.ددپول.ویژن .دکتر استرنج.ولورین.مگنتو(کپی از دکتر پولاریس)(اینا محبوبیتشون با شخصیت قبلیشون برابره بجز ویژن و هالک و ولورین که از رد تورنیدو و سالومون گراندی معروف ترن)
    کپی های خوب دیسی:ردهود.آکوامن.بلک لایتینگ.سوامپ ثینگ.سایبورگ.لوبو
    در ضمن به غیر بانو سیف واریور وومن هم کپی واندروومن هس

    1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      ولورین کپی کی هست؟

      1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

        محمد اودین سان
        ولورین الهاماتی از شخصیت تیمبرولف داشته.

    2. ثور لاور کاربر می‌گوید

      بسه دیگه بسه دیگه بسه دیگه بسه دیگه
      ی ذره رشد کنین توروخدا
      هالک کپیه!!!!!!!! اونوقت چون خاکستری و گندس!!!
      ویژن آخه چیش به رد تورندو ربط داره !!!!!
      دکتر استرنج چون جادوگره شد کپی از دکتر فیت!!!
      ددپول چون مزدور هست شد کپی از دث استراک!
      مگنتو و دکتر پولاریس😑 وات د فاز
      ولورین دیگه چرا!!!!
      بابا یکی اینارو جمع کنه!
      بانوسیف چون زنه و قویه شد کپی واندروومن ها!!!!
      .
      .

      لوبو که به پای ولورین نمی‌رسه
      بلک لایتینگ بنظرم اصلا کپی نیست!!!!
      لطفا اول معنی کلمات کپی و الهام رو یاد بگیرید بعد بیاین نظر بدین.

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        آها اینا کپی نیستن بلک ریسر کپیه لابد بله اصلا حرف شما درست همه شخصیت های دیسی از مارول کپی شده

      2. متعصب مارول فن هیتر دی سی هیتر مارول و کوین فایگی دی سی فن افراطی از مریدان زک کاربر می‌گوید

        ولی واقعا مگنیتو و دکتر پولاریس الهام گرفته شدند ددپول هم مثل دث استروک از سلاح های مشابهی استفاده می‌کنه هم زود درمانی داره و هم لباسشون شبیه به هم هست

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          این چه اسمیه انصافا ؟! تحلیلش به تنهایی یک ساعت زمان میبره . 😅😄

      3. king venom کاربر می‌گوید

        ثور لاور
        همشون که گفتی واقعا الهام گیری بودن
        هالک قرار بود مث گراندی خاکستری باشه که شانسی سبز شد ولی مارول اومد از هالک بجای ویلن یه ابر قهرمان بسازه نتیجش شد یکی از محبوب ترین قهرمانای کمیک
        ددپول هم که واقعا از دث استروک تقلید کرده البته خود دث استروک از پانیشر و تسک مستر تقلید کرده
        بعضی از شخصیتای دیسی هستن که توی مقله نیومده مثلا بین و بلو بیتل از ونوم الهام گرفتن کردن
        واندروومن هم محبوب ترین ابرقهرمان زن تاریخ محسوب میشه و فقط مارول ازش تقلید نکرده

      4. king venom کاربر می‌گوید

        لوبو هم عملا ترکیب وولورین و پانیشر و گوست رایدره (با توجه به اورجینش)

    3. king venom کاربر می‌گوید

      سیسکو رامون
      اینا تقلید نیستن اینا الهامات هستن این دو کمپانی از هم الهام و تقلید میکنن و همون طور که خودت نوشتی خیلی از شخصیت هایی که تو گفتی بدون شخصیت های کمپانی مقابل اصلا وجود نداشتن مث آکوامن یا هالک
      نکته بعدی اینه که خود واندروومن مثل کریتوس از روی اساطیر یونان الهام گرفته درحالی که سیف واقعا تو اساطیر نورس وجود داشته تنها وجه شباهتشون ظاهرشونه

  15. amirrr کاربر می‌گوید

    ممنون از نظرتون کاربر سیسکو رامون . در مورد مورد پنج درسته که نمیشه با قاطعیت گفت که کپی است ولی درصد کم بودنش کم نیست ودر مورد مورد هفت هم که شباهت های زیادی داشتند .و درسته که یکی ویلین و یکی قهرمانه و این تفاوت ها به نظرم به خاطر هوشمندی خوب خالقان این شخصیت است که به خوبی از الکترو الهام گرفتند و توانستند که یک شخصیت مناسب و متفاوت رو بسازه ولی باز هم یک الهام گیری رو به خاطر شباهت ها میشه تشخیص داد . درباره ی مورد ده هم این نظرمن نبود در واقع این رو در چند مقاله دیدم و قانع شدم که میتونه که یک الهام گیری باشه و اتفاقا چون بعضی سایت های داخلی با جهت خاص این لیست رو می نویسند من فقط با توجه به چند مقاله خارجی قانع شدم که این مورد رو به لیست اضافه کنم ولی به هر حال نظر شما محترم است و البته قابل دفاع

  16. کیوان کاربر می‌گوید

    جالب بود
    فقط نمیدونم چرا اقای قاسمی مخالفت میکنه که مارول فنه

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      کیوان جان شما چه گیری به مارول فن بودن آقای قاسمی دادی. من با افتخار میگم دیسی فن هستم اما کسی تا حالا به این خاطر بهم گیر نداده. ولی متاسفانه بعضی افراد چیز های بدی به آقای قاسمی نسبت میدن. لطفا دیگه از این کار ها نکنید.

      1. کیوان کاربر می‌گوید

        بد؟؟؟ مارول فن بودن مگه بده؟؟ مارول فن بودن افتخار هم داره. پرفروش ترین فیلم های دنیا الان برای ماروله پر فروش ترین کمیک ها الان مال ماروله و خیلی چیزای دیگه
        حرف بدی هم نزدم به آقای قاسمی فقط گفتن ایشون گرایش دارن.
        البته این سوال رو فک کنم در یک مقاله دیگه هم پرسیده بودم اما جواب آقای قاسمی رو یادم رفت. هیخیهخیهیخ

        1. هر روزتان نوروز،نوروزتان پیروز کاربر می‌گوید

          از شانس بد ما آواتار باز هم پرفروش ترین فیلم دنیا شد

  17. amirrr کاربر می‌گوید

    من مخالفت نمی کنم که مارول فن هستم من گفتم طرفدار دیسی هم هستم .ولی واقعا وقتی یک همچین لیستی برای کپی های مارول نوشته شده نباید برای دیسی هم نوشته بشه .خب من هدفم این هست که چون به نظر من و خواهشا به کسی برنخوره و از ادمین هم عذر خواهی می کنم (شاید نظر من هم اشتباه باشه) جنبه دیسی فنی سایت قویتر هست من نمی گم جنبه مارول فنی سایت ضعیف است یا اینکه سایت یک طرفه هست فقط میگم جنبه دیسی سایت کمی بیشتره و با توجه به نویسنده های دیسی فن محترم و عزیز سایت من فکر می کنم که بیشتر درباره مارول مقاله بنویسم نه اینکه دیسی رو بکوبم که این کار از اساس غلطه . در ضمن بعضی ها گمان می کنند که سایت یک طرفه بوده بگم که اشتباه می کنند چون اگر ادمین یک طرفه بود شاید مقاله های من تایید نمی شد ولی دیدید که حتی ادمین با اینکه با بعضی از نظرات من مخالف بودند ولی با این حال به نظر من احترام گذاشتند . همچنین در کل نظر من شاید به میل بعضی دیسی فن های ……. سایت نباشه که من بابت این متاسفم و نمیشه رضایت همه رو در یک مقاله جمع کرد .باز هم می گم من در هیچ یک از مقالاتم دیسی رو نکوبیدم و فقط حقیقت رو گفتم و خب در این بین بعضی برداشت اشتباه کردند .

  18. amirrr کاربر می‌گوید

    کاربر کینگ ثور اتفا قا من از کامنت های شما در بعضی مقاله ها استفاده کردم و کامنت هاتون به نظر من مفید است ولی در این بین شاید برخی دیسی فن های عزیز یا مارول فن های محترم سایت اشتباه فکر کرده باشند که من به این دوستان اطمینان می دم که هدف کاربر کینگ ثور فقط نقد منصفانه است و هدفشون نقد مغرضانه هیچ یک دو کمپانی نبوده .
    کاربر فوزی غلام ببخشید ولی من توصیه می کنم با لحن ارام تری کامنت بدهید مفید تر است .

    1. متعصب مارول فن هیتر دی سی هیتر مارول و کوین فایگی دی سی فن افراطی از مریدان زک کاربر می‌گوید

      معرفت رو از آقای قاسمی باد بگیرید با اینکه ازشون انتقاد هم کردم باز هم پشتیبانی میکنند البته خودم قبول دارم اونجا کمی با تعصب کامنت دادم ولی رو حرفم هستم

  19. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ببخشید از تمامی کاربران و جناب قاسمی برای اون حرفم اینطوری عدالت برقرار شد ممنون

  20. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    اما وجدنا بلک ریسر شباهتی به سرفر نداره

    1. ثور لاور کاربر می‌گوید

      بله من هم قبول دارم این دو تقلید نکردن
      من هم از همه اعضای سایت معذرت خواهی میکنم چون از حق خودم تجاوز کردم، حلالم کنید🙏

  21. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    بازم یک مقاله دقیق از قلم روان استاد قاسمی . 👌👍
    خسته نباشید استاد . 👏

  22. Mahdi کاربر می‌گوید

    با سلام
    مقاله خوبی بود اقای قاسمی خسته نباشید
    به نظرم هردو کمپانی مارول و دی سی جزو بزرگترین کمپانی های دنیا هستن چه فیلم سازی چه کمیک چه انیمیشن چه فیگور و … هیوقت نباید به این دو کمپانی توهین کرد هر کدوم طرفتارای خودشو داره و هرکی یه کمپانی رو بیشتر دوس داره و به نظرم همه باید به نظر هم احترام بزارن . با تشکر

  23. Hassan logon کاربر می‌گوید

    میگما دوستان کسی لینکی از فیلم لیگ عدالت زک داره؟ من هرچی گشتم پیدا نکردم

  24. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    مقاله خوب بود و ممنون اقای قاسمی.
    با اینکه کپی های مارول از دیسی بهتره اما از دیسی بیشتر تقلید کرده.

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج#
      خب حرفتون رو قبول ندارم به تعداد برابری هم تقلید کردن هردو هم تقلید های موفق و ناموفق داشتن

      1. متعصب مارول فن هیتر دی سی هیتر مارول و کوین فایگی دی سی فن افراطی از مریدان زک کاربر می‌گوید

        شخصیت های الهام گرفته شده و یا کپی شده مارول
        ددپول
        بولزای
        ارتش نووا
        لیدی سیف
        بومرنگ
        بلک کت
        سندمن
        مستر فنتستیک
        دردویل
        ثانوس
        کوییک سیلور
        مگنیتو
        ویژن
        انت من
        مون نایت
        هاک ای
        ولورین
        هالک
        گلادیاتور
        سنتری
        هایپریون
        انجل
        حالا با شخصیت های دی سی که از مارول کپی و یا الهام گرفته اند مقایسه کنید
        وجلانتی
        بامبل بی
        لورد هاوک
        اتومیک اسکال
        ایمپریکس
        سایبورگ
        لوبو
        رد هود
        اکوامن
        بلک لایتنینگ
        دومید
        گاردین
        راکت رد
        رد لاین
        هیتمن
        سوامپ تینگ
        بت هالک
        بلک ریسر
        زاتانا
        سیلور بانشی
        لوبو
        سگ وحشی
        ژنرال گلوری
        فرمانده استیل
        کاماندوی آمریکایی
        مانسترس
        قضاوت با خودت

        1. امیر کاربر می‌گوید

          مال مارول بیشتره

          1. Randall Spector کاربر می‌گوید

            بحث من سر اون نیست دوست عزیز

  25. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    اقای ادمین من یه سوالی برام پیش اومد( راستش به مقاله بالا مرتبط نیست)
    رون کینگ ثور توانایی به چالش کشیدن دارک ساید رو داره؟؟

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      فکر کنم اره سجاد جان ازش قویتره یه کم فقط یه کم

      1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

        عجب😲
        فک نمیکردم قویتر باشه😰

        1. متعصب مارول فن هیتر دی سی هیتر مارول و کوین فایگی دی سی فن افراطی از مریدان زک کاربر می‌گوید

          رون کینگ ثور از کلون دارکساید بسیار قدرتمند تر هست حداقل به نظر من

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            اصلی که قطعا از رون کینگ ثور قویتره

        2. امیر کاربر می‌گوید

          رون کینگ از کلون دارکساید قویتره
          ولی از دارکساید اصلی و دارکساید سولفایر ضعیفتره سجاد خان

  26. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    بله منم گشتم ولی هیچ سایتی نداره نداره

    1. متعصب مارول فن هیتر دی سی هیتر مارول و کوین فایگی دی سی فن افراطی از مریدان زک کاربر می‌گوید

      من که نگاه کردم فیلم بدی نبود در حد من آف استیل بود انتظار زیادی نداشته باشید

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        ببخشید فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر رو از کجا دیدین لطفا اگه میشه بگین

  27. MFT کاربر می‌گوید

    ممنون از مقاله خوبتون.🌺🌺🌺🌺

  28. متعصب مارول فن هیتر دی سی هیتر مارول و کوین فایگی دی سی فن افراطی از مریدان زک کاربر می‌گوید

    اسنایدر کات به نظرتون چطور بود ؟ من که ۶.۵ میدم بهترین فیلم dceu بود بعد از من آف استیل

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      شزم بهترینه

      1. Randall Spector کاربر می‌گوید

        شزم که اصلا توی dceu نیست

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          چرا جناب هست

  29. Mahdi کاربر می‌گوید

    من فیلمشو دیدم واقعا فیلم عالی و حماسی بود خیلی خوشم اومد و حتی در سایت imdb هم نمره ۸.۷ رو گرفت که واقعا نمره خوبیه و خودمم بهش نمره ۸.۹ میدم چون خیلی فیلمش خوب بود از همه نظر، با اینکه چهار ساعت بود ولی انگار خسته کننده نبود اصلا و بیننده از داستان فیلم لذت کافیو میبره و اصلا حرف هیتر هارو قبول نکنین که میگن فیلمش خوب نیس چون به معنای کلمه واقعی واقعا شاهکار بود.

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      ببخشید از کجا دانلود کردین؟؟

    2. متعصب مارول فن هیتر دی سی هیتر مارول و کوین فایگی دی سی فن افراطی از مریدان زک کاربر می‌گوید

      شاهکار ؟ 😐😐😐 خدایی

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        با سلام شما لطف کن اسم کاربریت رو عوض کن چون اگه دیگه با این نام کاربری کامنت بزارید (به دلایل بسیار زیاد که خودتونم میدونید چیه) دیگه کامنتتون تایید نمیشه.

    3. امیر کاربر می‌گوید

      من نمره شمارو میدم
      ولی همه چیش خوب بود ولی جلوه چشمگیری نداشت

  30. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    محمد
    شاهکار😂😂😂😂😂 از دیسی فنی که متعصب و نوب باشه نمیشه بیشتر از این انتظار رفت .
    من بهش ۷ میدم و سومین فیلم برتر دیسی یو ، فیلم خوبی بود اما انگشت اینیفیتی وار هم نمیشد.
    نقاط قوتش جلوه های ویژه و دارکساید بود که خوب بود .
    نقاط ضعفی مثل بازی بد گل گدوت و ارزا میلر و فیلمنامه نه چندان خوب .

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      با جنگ ابدیت مقایسه نکن
      با انتقام جویان ۲۰۱۲ مقایسه کن که لیگ عدالت زک از اون فیلم خیلی هم بهتر بود.
      حداقل از اون فیلم تو این،، گروه رو بهتر جمع کردن.
      چی بود انتقام جویان اون با این حرف زد این با اون تصمیم گرفتن گروه شن. بعد اصلا معلوم نشد لوکی چطور با تانوس ارتباط برقرار کرد و اینا، بازم بگم ضعف انتقام جویان ۲۰۱۲رو؟
      تو لیگ عدالت تا آکوامن و سایبورگ خطر رو حس نکردن ملحق نشدن که واقعا هم خوب بود. البته چون زک ۴ ساعت وقت داشت تونست کامل همه رو توضیح بده.
      بزر هم فیلم خوبی بود ولی یکی دوجاش میتونست بهتر باشه مثل همون نبرد باستانی و نبرد آخر فیلم.

  31. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    ادمین
    با اونجرز ۲۰۱۲ برابر بود.

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج
      نمیخوام زیاد بحث کنم ولی فکر کنم لیگ عدالت اسنایدر خیلی بهتر از اونجرز ۲۰۱۲ بود. حالا مقاله بعدی که اومد توضیحات کامل فیلم در اون شرح داده شده.

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        محمد امید
        ببینید خوب من نظر شخصی خودم رو گفتم , وگرنه قبول دارم شزم و واندروومن از اونجرز خیلی بهترن.
        کلا نمره من به اونجرز هم ۷ هست .
        به اینیفیتی وار هم ۸.۸ میدم.

  32. میلاد کاربر می‌گوید

    مقاله بدی نبود ولی می تونست بهتر باشه چون دی‌سی کپی های دیگری نیز داره
    یه نکته دیگه این که من ثینگ و سوامپ ثینگ کپی محسوب نمی شن، اولا سوامپ سینگ از یه دنیایه دیگه وارد دی‌سی شده دوما فاصله این دو فقط دو ماه هست، هیچ جای دنیا به چنین چیزی کپی نمی گن(من منکر شباهت های زیادشون نمی‌شم)چون فاصله بین این دو واقعا خیلی کم بوده و نمی‌شه گفت کپی هستن صرفا شبیه هستند ، احتمال به ذهن دو نفر یک ایده نسبتا یکسان رسیده، از این آین چیزا پیش میاد اما نمیشه بهش گفت کپی، حتی فصله دوسال هم به عنوان کپی تلقی نمی‌شه چه برسه به دو ماه.

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      ببخشید اما مارول هم از دیسی تقلید داشته که اگه از تقلید های دیسی بیشتر نباشه به هیچ وجه کمتر نیست

  33. amirrr کاربر می‌گوید

    کاربر میلاد ممنون از نظرتون .
    منظورتون از هیچ جای دنیا رو نمی فهمم چون تقریبا در ۹۹ درصد مقالات این مورد حضور داشته مگر اینکه شما منظورتون از هیج جای دنیا اون ۱درصد باقی مانده باشه که به نظرم این حرف به شدت غلط در میاد . الهام گیری فقط به یک جرقه در ذهن نویسنده نیاز داره که فکر نمی کنم زمان زیادی نیاز داشته باشه .ولی باز هم نظرتون محترمه با سپاس

  34. میلاد کاربر می‌گوید

    با عرض سلام
    خب راستش منظورم از هیچ جای دنیا واقعا هیچ جای دنیا بود ، درسته که ایندو شخصیت خیلی شبیه همند اما زمان بینیشون واقعا خیلی کمه ، درسته که برای کپی کردن فقط یک لحضه وقت می‌خواد اما نمی‌شه هر شخصیتی رو کپی در نظر گرفت مخصوصا با این فاصله کم زمانی ، زمانی یه شخصیتو رو کپی در نظر می‌گیرن که حد اقل بینشون دوسال وقت باشه!! (البته معمولا)حالا هر شخصیتی که شبیه هم باشند دلیل بر کپی بودن نیستن(تو این جور مقالات هم معمولا می نویسند شخصیت های شبیه کمیک بوکی نه تقلید ، این حرف تقلید به نظرم اشتباه نمی‌گم این دو هیچ تقلید از هم نداشتن ولی بعضی وقتا شباهت نه تقلید)
    گاهی اوقات این ایده‌ست که شبیه در میاد حالا چون یکی زود تر این ایده رو داده دلیل بر کپی بودن نیست. در قانون کپی رایت نیز به این موضوع اشاره شده و هر برنامه،محتوا و … رو صرفا به خاطر شبیه بودن به عنوان کپی در نظر نمی‌گیرن،گاهی این ایده دو شخصیت متفاوت در تولید یک محتوا یکسان بوده برای همین فاصله زمانی و چندین معیار دیگه هم در نظر گرفته می‌شه. به همین سادگی ها نمی‌شه دو محتوا رو کپی در نظر گرفت اونم صرفا به خاطر شباهت بین این دو .
    زمان یکی از اون معیار هاست که فاصله زمانی این دو فقط دو ماه بوده و عملا منثینگ یک شخصیت تازه به دوران رسیده بوده و اصلا مطرح نبوده (الانشم همچین مطرح نیست چه برسه به اون موقع)و خوب احتمال کپی برداری از یک شخصیت غیر مطرح اونم به این سرعت خیلی کمه.(البته گفتم معیار های دیگه ای هم وجود داره)
    شباهت این دو هم می‌شه گفت به خاطر نوع خلقتشونه ، کلا،معمولا،شخصیت های آواتار مانند از یک الگوی خاص پیروی می‌کنند در اکثر خلقت آن ها شخص طراح میاد با الگو گیری از داستان های اساطیری و قدیمی و ترکیبش با علم یا یک صانحه علمی و پیوند زدنش باجادو و قاطی کردن همه اینا در معیار های مشخص یک آواتار به وجود میارن که معمولا از یک جنبه حیات محافظت می‌کنند.(ابته شایدم واقعا کپی باشن ، حرف من این که معلوم نیست)

    به نظرم کلا این شباهت هارو در یک مقاله جمع می‌کردید(چه مارول از دی‌سی و چه بل عکسش) و می‌زدید شخصیت های کمیک بوکی مشابه ، هم قشنگ تر،هم بهتر و هم منصفانه تر می‌شود.

  35. میلاد کاربر می‌گوید

    من کلا با اینجور مقالات مخالف هستم،اینا صرفا شرکت مقابلو می‌کبونه
    البته خب با وجود یک مقاله با نام کپی های مارول از دی‌سی به نظرم بودن این مقاله بد نیست ولی خب کلا اینجور مقالات ، مقالات ضعیفیند
    به نظرم این مقاله رو با اون مقاله کپی های مارول از دی‌سی ترکیب کنید و بزارید شخصیت های شبیه کمیک بوکی خیلی بهتر میشه.

  36. Mahdi کاربر می‌گوید

    دکتر استرنج
    اولین که اسم من محمد نیس مهدیه بعدشم تو که کلا از حرفات معلومه داری ضد دی سی حرف میزنی در ضمن قبلا هم بهت گفته بودم که وقتی من حرف میزنم تو نیا وسط کامنت من جواب نده چون همیشه ضد دی سی حرف میزنی البته من مارول هم خیلی دوس دارم و اصلا هم ضدش حرف نمیزنم چون از بیشتر شخصیتاش و کمیکاش و فیلماش خوشم میاد.

    1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      ضد مارول شاید حرف نزنی اما مشخصه دیسی فن هستی و اونم دواتیشه چون به اسنایدر کات میگی شاهکار
      در ضمن ای ام دی بی اصلا معتبر نیست.

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      من تاحالا ندیدم ایشون ضد دیسی صحبت کنن اما اون فیلم واقعا شاهکار نبود و با امثال دارکنایت و اندگیم قابل قیاس نیست اما از فاجعه لیگ عدالت و بتمن علیه سوپرمن بهتر بود

    3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      و این فیلم واقعا ایرادات زیادی داشت مثلا سوپرمنو کرده بودن یه وحشی بیرحم!!اون دیگه چه سوپرمنی بود اون سوپرمن بود یا دومزدی که شکل سوپرمن شده سوپرمن اگه کمیکاش خونده باشین آخرین راه رو جنگیدن با دشمنش میبینه و خیلی با ملایمت رفتار میکنه اون دیگه چی بود!اصلا شباهتی جز قیافه به سوپرمن کمیک نداشت ، البته فیلم بدی نبود اما دیگه شاهکار نبود واقعا

  37. Attack titan کاربر می‌گوید

    ادمین فیلم اسنایدر کات با عصر اولتران برابره یا رگنوراک کلا بگین با کدوم فیلم های مارول هم ترازه من فیلم رو ندیدم

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      به نظرم فیلم بدی نبود اما امیدوارم دیگه وارنر برای فیلم های دیسی با اسنایدر همکاری نکنه و کلا دنیای سینمایی مشترک رو فعلا بیخیال شه البته دنیای مشترک شزم رو ادامه بده چونکه اولین فیلم شزم واقعا خوب بود

      1. امیر کاربر می‌گوید

        ههههههه
        تازه کار با اسنایدر شروع شده
        اسنایدر با اعلام رسمی اسنایدرورس شروع کرد و بتگرلم میاره
        شزم هم فیلم دومش میاد

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          نهههههههههههههههه!!!!! خب دوستان مارول فن از شنیدن حرفتون خیلی خوشحال شدن ول من افسردگی گرفتم چرا مگه اخراج نشد
          سوپرمن خشن و آدم کش!؟
          بتمن آدمکش !؟
          من اصلا یاد این بتمن و سوپرمن میفتم حالم بد میشه به هرحال اگه حال ندارن دنبال یه کارگردان بهتر بگردن پسرفت در راهه برای دیسی

        2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          البته اسنایدر تلاشش رو کرد که نباید بخاطر فیلم های بد هیت بشه اما واقعا الان نوبت کارگردان های بهتره مثل مت ریوز

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      با راگناروگ که بعید میدونم راگناروگ بهتر بود به نظرم اما از عصر اولتران هم بهتر بود کمی

    3. Randall Spector کاربر می‌گوید

      به نظر من با ایج آف التران هم تراز بود

  38. امیر کاربر می‌گوید

    کاربر کینگ ثور
    توضیح راجب دارکساید سولفایر و اینا خواسته بودید
    دارکساید سولفایر :دارکساید تقویت شده با روح نیوگادها که با سورس جنگید و از سوبرمن و اوریون سولفایر شکست خورد.
    دارکساید اصلی:همونی که هممون میدونیم دیگه
    گفته بودید شزم محافظ جادو و شزم خدای خدایان قویترن یا رون کینگ
    اون شزمها قویترن بخاطر قدرت عظیمی که دارن
    اگه آزاد کنن رون کینگ شکست میخوره
    البته قدرت های مولایی هم داره

    1. Randall Spector کاربر می‌گوید

      ممنون ترو فروم همون اصلی هست ؟

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        بله

  39. دساد کاربر می‌گوید

    شخصیت دمیج هم از هالک کپی شده
    CBR گفته بود عصبانی شه از سوپرمن هم قویتر میشه کپی برابر اصل هالکه
    یه گروه چهارتاییم زده بود خیلی شبیه چهارشگفت انگیز بودن
    کلن دو طرف از هم زیاد کپی کردن

  40. صدرا کاربر می‌گوید

    دیدم یکی نوشته بود گلادیاتور از سوپرمن تقلید کرده. جان؟ داداش می دونستی برعکسه؟

  41. کسی که کمیک میخونه نظر میده!!! کاربر می‌گوید

    با سلام
    مقاله خوبی بود اول که دیدمش اومدم بکوبونم ولی یکم که دقت کردم دیدم همین مقاله هایی برعلیه مارول هم نوشته شده(نمیگم مقاله های بر علیه مارول اشتباه هستن یا یه همچین چیزی)
    و این که زدین بلک ریسر از رو سیلور سلفره درسته شاید بعضی از کاربر ها قبول نکنن ولی مثل ایرون من از بتمن درست هستش
    ولی این که زدین بلک لایتینینگ از الکترو هستش دیگه از هالک از رو سولومون گراندی هو چرت تر بود!!
    وون دوتا فقط توانایی هاشون یکی وگرنه از لحاظ های دیکه شباهتی به هم ندارن
    در کل مقاله خوب بود ممنون

    1. کسی که کمیک میخونه نظر میده!!! کاربر می‌گوید

      عصر میخوام من اونجا دقت نکردم نه بلک ریسرچ از رو سیور سفره نه ایرون من از بتمن

دیدگاه ها غیر فعال است.