معرفی Gaea مارول: اولین Elder God دنیای مارول

گایا. خداوندگار زمین

گایا{Gaea) به همراه برادرش چتون(Chthon) اولین افراد از نژاد خدایان بزرگ(Elder Gods) هستند.( برای آشنایی بیشتر با شکل گیری اون ها میتونید این مقاله رو بخونید) قطعا بار ها اسم او را شنیده اید. اما میدانید چه قدرت هایی دارد؟ چه کار های مهمی انجام داده است؟ اگر جواب این سوالات را نمی دانید با ادامه این مقاله همراه ایرونی سنتر باشید.

 

خالقین: استیو انگلهارت.دان هاک

اولین حضور: Doctor Strange (Vol. 2) #6(انتشار فوریه ۱۹۷۵) 

سن او در کمیک ها: از اول خلقت کره زمین( تقریبا ۵ میلیارد سال) 

نژاد: خدایان بزرگ(Elder Gods).نیمه الهه.نهاد کیهانی

وضعیت در حال حاضر: زنده

 

داستان شخصیت:

گایا یکی از خدایان بزرگی بود که قبل از ظهور هر گونه حیات در زمین به وجود آمد. او و برادرش Chthon در توده‌های زمین ساکن بودند که بر الگوهای زمین‌شناسی تأثیر گذاشت.( در واقع گایا یکی عوامل شروع زندگی موجودات در کره زمین است)

شروع فعالیت های مهم گایا: 

بقیه خدایان، با الگوبرداری از ست، شروع به خوردن یکدیگر کردند، روندی که همه را به جز Gaea به شیاطین تبدیل کرد. گایا که نگران آن بود که اشکال حیات ارگانیک زمین را به خطر بیندازد، دمیورژ را احضار کرد و با آن “جفت گیری” کرد تا اولین پسرش، خدای خورشید آتوم را به دنیا آورد، که به شکل دموگروج خداخوار، همه چیزها را بلعید. شیاطین همه نابود شدند، به جز آنهایی که به خدایانی دیگر مانند ست و چتون فرار کردند. سپس گایا با خود زمین ادغام شد و خود را وقف هدایت تکامل کرد. آتوم رفت تا در خورشید زندگی کند.

میلیون ها سال بعد، Gaea تصمیم گرفت که اجازه دهد دایناسورها منقرض شوند تا پستانداران به جای آنها تکامل یابند. این باعث عصبانیت ست(set) شد که از آنها قدرت گرفت. او دایناسورها را وادار کرد تا همه پستانداران را شکار کنند، بنابراین گایا دموگروج را احضار کرد تا با او برخورد کند. نبرد آنها باعث انقراض دایناسور ها شد. در نهایت ست دوباره از زمین تبعید شد.

همچنین گایا به نژاد آسمانی ها(Celestials) دستور داد وظیفه حفاظت از زمین در مقابل حمله سربازان ست(set) را به عهده بگیرند.

داستان گایا و آزگارد چیست؟ 

گایا جزو مادران آزگارد است. آزگارد یک پدر دارد( اودین) اما سه مادر دارد. فریا(Freyja) گایا(Gaea) و ایدون(Idunn) مادران آزگارد هستند. این افراد سه جنبه زنان آزگارد هستند. گایا جنبه مهربانی. فریا جنبه خودمختاری و قدرت زنان. ایدون هم جنبه دوشیزگی و پاک دامنی. وظیفه این زنان حفاظت از آزگارد در نبود اودین است. البته این زنان هر کدام مادر یک سوم از آزگارد و مادران برتر هستند.

اما می رسیم به مبحث بسیار مهمی. ثور پسر گایا است؟ باید بگوییم بله. گایا مادر ثور است و حتی در مراسم تاج گذاری او شرکت کرده است.

 

قدرت های گایا: 

Gaea دارای قدرت های عرفانی بزرگی است که ماهیت آن تعریف نشده است. Gaea می تواند از هر تعداد اثر طبیعی یا جادویی که مربوط به خود زمین است استفاده کند. این قدرت ها به شرح زیر است:

جذب انرژی معنوی: او می تواند از انرژی های معنوی همه موجودات زنده زمین استفاده کند زیرا همه این موجودات بخشی از جوهر زندگی او هستند.

کنترل طبیعت: او می تواند نیروهای طبیعت روی زمین مانند طوفان ها و فعالیت های آتشفشانی را فرماندهی کند

(پی نوشت: قدرت های گایا را با EGO( سیاره زنده) اشتباه نگیرید. ایگو یک سیاره است اما گایا یک الهه کنترل کننده سیاره است.)

شفابخشی: Gaea به داشتن قدرت زیادی در بهبود موجودات زنده زخمی و رشد موجودات زنده معروف است. اگر موجودی بر روی کره زمین باشد و گایا بخواهد که آسیب نبیند. حتی قدرتمند ترین شیاطین هم نمی توانند به آن شخص آسیبی برسانند!

تله کینزی: قدرت تله کینزی او حیرت انگیز است. بلند کردن پتک ثور راحت ترین کار برای گایا است( یادمان نرود که خیلی از افراد قدرتمند در تله کینزی نمی توانند پتک ثور را جا به جا کنند) او حتی به طور اتفاقی و فقط با اشاره دست توانست ۴ موجود قدرتمند که به آنها original Defenders گفته میشد را از دنیا پاک کند!

اهدای قدرت: گایا همچنین می‌تواند قدرت عرفانی را به جادوگرانی که می‌دانند چگونه او را برای این کار دعوت کنند، ببخشد. همچنین در طول جنگ آشوب، گایا مقداری از قدرت خود را به هرکول داد تا با میکابوشی مبارزه کند. این قدرت به هرکول اجازه داد تا آسیب چندجانبه ای را که میکابوشی پس از به دام افتادن او وارد کرده بود، ترمیم کند.

تغییر چهره: گایا به صورت کلی برای حضور بر روی کره زمین یا آزگارد از دو چهره استفاده می کند. در چهره اول او معمولاً به عنوان یک زن جوان با موهای بلند مشکی و چشمان آبی ظاهر می شود. اما در نقش زنی به عنوان جورد به عنوان یک زن جوان با موهای بور و چشمان آبی ظاهر می شود. اگرچه او در مقابل نژاد های مختلف با چهره های مختلفی دیده می شود. برای مثال یک شخص سیاه پوست گایا را سیاه پوست میبیند. یا یک شخص آسیایی تبار او را آسیایی میبیند.

به راستی که گایا جزو قدرتمند ترین موجودات کیهانی و اساطیری مارول است.

حالا درسی را یاد بگیرید که همیشه از آن می ترسیدید. اگر می خواهید همه خلقت را نجات دهید … به فراتر از هر زندگی نگاه کنید. بگذار کسانی که باید سقوط کنند، سقوط کنند. روبه روی هر برگ مرده عزاداری کن. اما برای متوقف کردن آن مکث نکنید. در عوض، شما دوباره ایجاد می کنید. از خاکستر و مرگ بساز. از تاریکی و هرج و مرج خلق کنید. اینگونه بود که هستی برای زندگی جنگید. خودت را بازسازی کن و برخیز

 

نویسنده:محمد امید سعادتی

 

 

 

 

139 Comments
  1. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    ایرونی سنتر ، اسپیدرفورس شده ؟
    چه قدر خوب 👌💚

    1. کاربر می‌گوید

      دیگه بردیا جان درخواست کرده بودن یک معرفی هم برای گایا بنویسیم. بنده هم سریعا دست به کار شدم🙂

      1. bardia کاربر می‌گوید

        بسیار ممنون که بخاطره خواهشه من نوشتید❤❤❤

  2. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    آها پس
    اودبن آلفادره
    گایا آلمادره
    ممنون بابت مقاله
    خسته نباشید

    1. کاربر می‌گوید

      Dark Knight
      در واقع گایا یک سوم آلمادر
      سه تا آلمادر وجود داره
      البته اینی که میگم شوخی نیست. ایدون و گایا و فریا یک تیم دارن اسمش آلمادرز.

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        در حقیقت با توجه به ثور کیتس
        یک چهارمه آلمادره

  3. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    و اینکه
    اصلاح :
    گایا مادر ثور نیست
    ماجراش طولانیه بخوام توضیح بدم اما اگر فکر می‌کنید هنوز مادر ثور ،گایاست ریپ بزنید تا توضیح بدم

  4. فرير کاربر می‌گوید

    بوگو دا

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      در حقیقت ثور ۲ تا مادر داره
      فینیکس فورس و میزبان فینیکس

      1. bardia کاربر می‌گوید

        یعنی معلوم شد؟؟اخه یادمه فریا گفته بود یا فونیکس یا گایا مادره ثورن

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          اره معلوم شد

          1. bardia کاربر می‌گوید

            عجب.ایول پس

            1. God Venom کاربر می‌گوید

              اره تو شماره ۵۰ اونجرز جیسون آرون دیگه کاملا قال قضیه کنده شده و فینیکس مادر رسمی ثوره!!! میشه گفت ریشه اتفاقی که توش اودین ثور رو از ازگارد یون میکنه و میفرستش زمین تا فروتنی رو یاد بگیره از همین رابطه نشأت گرفته!! ولی خب گایا رو مث فریگا میشه مادرخونده ثور خطاب کرد و قدرتای ثور به گایا هم مرتبطه!!

              1. bardia کاربر می‌گوید

                عجب
                میگم چندتا از فیتایه حقه فونیکسو میگی؟

                1. Odin کاربر می‌گوید

                  مولتیورس رو پودر کرد
                  کافیه؟

                  1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                    نه کافی نیست . اونم در حالی که با یه گالاکتوس گرسنه برابره

                    1. bardia کاربر می‌گوید

                      بیصتر راجبه فیت و انای فیتاش توضیح میدید؟

                    2. God Venom کاربر می‌گوید

                      اقای قاسمی
                      یه سری گالاکتوسو بیش از حد دست پایین گرفتن ولی یادشون میره که این گنده بک چه کارایی میتونه بکنه!!!
                      از طرفی گالاکتوس همیشه گرسنه ست!! اصلا یکی از صفت هاشه!!

                    3. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                      خود فونیکس رو مثلا در حالت گرین ( از دارک هم ضعیف تره ) یه شات هست که داره توسط نهاد های انتزاعی مثل حالا ابلیویون عادی پرستیده میشه .
                      زمان رو میتونه فریز کنه . مثلا خود رید اون رو بالاتر از گالاکتوس میدونه ولی توی حالت دارک فونیکس یه نبرد با گالاکتوس گرسنه داشت که برابر بود توی همون نبرد با امپراطوری کری. خود فونیکس یه تعریف داره که زندگی , مرگ , و تولد دوباره رو در بر میگیره . از این جمله حالا دیدم که برداشت شده بلک وینتر هم بخشی از فونیکسه ولی به نظرم نمیتونه درست باشه . غلبه بر سیاهچاله و تغییر واقعیت یا جدا کردن اون هم هست مثل ماجرای اون سر یکی از واقعیت های موازی که باعث شد از ۶۱۶ جدا بشه

                    4. bardia کاربر می‌گوید

                      پس فونیکس خیلی شخصیته حقیه

                    5. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                      گاد ونوم
                      درسته
                      گالاکتوس گرسنه میتونه در شرایطی به مولتیورس هم اسیب بزنه

                    6. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                      بردیا
                      نمیدونم چرا ولی فیت هایی که برا بعضی شخصیت ها رو توی سایت توضیح میدم باید با اجازه بعضی افراد توی سایت بگم . خودش میدونه منظورم کیه . سر قضیه واندا به هزار نفر پیام داده که حالا یه مشکلی از فیتایی که راجب واندا گفتم پیدا کنه . ولی نتونسته . برا حرفایی که زدم شات کمیک دادم ولی میگه کمیک متغیره زیاد معتبر نیست ولی میگم خب برا حرفای خودت مدرکت چیه میگه ویکی فندوم . خدایی هر روز زمانی که سر نوشتن مقاله باید خرج کنم رو این بنده خدا گرفته . نممیدونم حالا که انتظار همچین فیتی نداشته باید اون رو چرت خطاب کنه ؟ خب شناختت از شخصیت ها کمه چرا این کارا رو میکنه . نمیدونم دادگاه یونیورساله یا دورمامو فراتر از مولتیورسه و … . اینو میگم که لطفا توی سایت بدون دعوا حرفای خودش رو بزنه و مزاحم نشه دیگه . یه روز بیاد بگه مارول یه مولتیورسه یه روز دیگه بگه با تریگان همه موجودات انتزاعی مارول رو وان شات میکنمم . مگه مهد کودکه ؟ تریگان رو فعلا باید جلو بیزارو جمع کنیم حالا بعدا راجب مقایسش با موجودات انتزاعی مارول باید بحث کرد . اینو میگم حرفی از من یا اقای سعادتی یا حالا اقای ایروانی داره همینجا بگه نیاز به توهین توی جای دیگه نیست .

                    7. bardia کاربر می‌گوید

                      😐😐😐😐خیلی مودبانه در مقیاس
                      ه زیر اتمی از خلقت محو شد.ولی نه حالا ولش کنید من واقعا دوست دارم راجبه قدرتش بدونم.قدره فونیکس

                    8. Randall
                      Randall کاربر می‌گوید

                      😂😂😂

                    9. bardia کاربر می‌گوید

                      اصلا دلم براش سوخت
                      واقعا جنابه قاسمی رو به یاس میشه تشبیه کرد
                      مودب
                      ولی کوبنده

                    10. God Venom کاربر می‌گوید

                      اقای قاسمی
                      منظورت دارک نایته؟!😂😂

                    11. bardia کاربر می‌گوید

                      بنده خدا رو از هسای و نیستی محو کرد🤣🤣🤣
                      گاد ونوم
                      کسه دیگری میگوید:
                      ترایگانی که بیزارو اون بلارو سرش اورد تمامیه نهاد هایه مارولو وان شات میکنه؟؟
                      جز اون گفته دورمانو فراتر از مولتیورسه؟؟؟
                      و…

  5. Mahdi کاربر می‌گوید

    سلام مقاله بسیار خوبی بود😍 (سه مادر) در کمیک مرگ دکتر استرنج قویتر از گایا و آتوم هستند یا نه؟؟
    قدرتشون مولتیورسال هست؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

  6. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    اقای سعادتی خسته نباشید .
    گایا واقعا جادو قدرتمندی داره و بدون شک از اودین قویتره .
    دیدیم که قدرتی که به هرکول داد و از اون برای باز افرینی افرینش خراب شده در مولتیرس استفاده شد . یا سدی به چنین قدرتمندی برا زمین ساخته . ولی منبع جادویی باقی مونده از گایا الان دیگه محدوده ولی واقعا قدرتمنده . خود دکتر استرنج که به این جادو دسترسی داره گفت جز موارد ضروری نباید از این منبع استفاده کرد . سطحش از ویشانتی هم واقعا فراتره

    1. bardia کاربر می‌گوید

      میگم میشه چندتا از فیتایه ویشانتی را نام ببرید.خیلی دوست دارم بیشتر راجبش بدونم

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        بردیا ویشانتی رو صبر کن مقاله در راهه . اینو میخواستم توی مقاله فیت های دکتر استرنج قرار بدم

        1. bardia کاربر می‌گوید

          اوه اوه.خیلی ممنون.واقعا حالا باربد مقاله هایه کوچیک اوکیه
          سیدم مقاله هایه بدی نمینویسه
          ولی شما و سعادتی مقاله میزارین پشمام میزیه از خفنی

  7. bardia کاربر می‌گوید

    من گفتم سریع ولی انتظار این سرعت رو نداشتم.واقعا دستتون را باید ندر ایت گرفت

  8. bardia کاربر می‌گوید

    وایسا ببینم.گایا به سلستیال ها دستور داد؟؟؟حتما سطحه پایین بودن دیگه؟؟؟درسته؟؟این قدر قدرت دیگه فکر نکنم داشته باشه

    1. کاربر می‌گوید

      Bardia
      گایا اعتبار خاصی پیش سلستیال ها داره.
      به خاطر قدرت نیست. به خاطر “اعتبار”

      1. bardia کاربر می‌گوید

        عجب.اخه از یه طرف اودین اون جوریه از یه طرف گایا این جوری.عجیبه یکم

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          اودین با سلستیال ها فایت میده ولی گایا پیش سلستیال ها اعتبار داره

          1. bardia کاربر می‌گوید

            همینش عجیبه

    2. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      سلستیال کیه
      معلومه گایا ازشون قدرتمندتره
      البته وان اباو آل سلستیال و اسکاتان و چندتا دیگه رو حساب نکنیم
      احتمالا
      گایا ازشون قدرتمندتر باشه

    3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      Bardia
      گایا دانش عرفانی خیلی خاصی داره و سیلیستیال ها بهش احترام میگذارن
      جدا از سیلیستیال ها حتی خیلی از دشمنان قسم خورده ازگارد که همه جور بد و بیراهی به ثور و اودین میگن 😂😂 به گایا احترام میگذارن چون یجورایی یه دانشمند حساب میشه در زمینه علوم عرفانی

      1. bardia کاربر می‌گوید

        جنابه ایروانی
        بفرما،تو کمیک که سگه تو خیابون با نگاه کردن یه سیاره نابود میکنه هم علم ارزش داره

  9. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    ناز شستت آقای سعادی تو ی روز دوتا مقاله معرفی دوتا شخصیتی که اطلاعات خیلی زیادی ازشون نیست.

  10. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    https://i.pinimg.com/564x/c5/20/ff/c520ffa0f6be6b426ee9ed4db15b2999.jpg
    اینو نبینی از دست رفتی.مخصوصا بتمن فن ها

    1. God Venom کاربر می‌گوید

      این یکی بیشتر خجالت آوره تا خنده دار

    2. Odin کاربر می‌گوید

      گند زدم تو هفت نسل سازنده اون بیلبورد

    3. bardia کاربر می‌گوید

      🤣🤣🤣🤣🤣 من اینو قبلا دیده بودم

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      اودین سان
      حق های سمی بود

    2. bardia کاربر می‌گوید

      بسیار سم ولی حق

  11. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    نویسنده های عزیز این چیزایی میزارم مشکلی بوجود نمیاره تو مقاله ها؟
    حالا اسپم باشه یا هر چی
    چون نگران بودم

  12. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    صحبت رو بیخود طولانی نکنم
    👌 perfect

  13. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    فیلمنامه سریال گروت لو رفت!!!
    .
    .
    .
    .
    .
    I’m Groot I’m Groot I’m Groot I’m Groot I’m Groot I’m Groot
    I’m Groot???
    I’m Groot I’m Groot???
    I’m Groot??? I’m Groot!!!! I’m Groot???!!!! I’m Groo??? I’m Groot!!!???
    I’m Groot, I’m Groot I’m Groot I’m Groot I’m Groot
    I’m Groot I’m Groot I’m Groot?
    I’m Groot I’m Groot I’m Groot!
    I’m Groot? I’m Groot! I’m Groot!!!
    من که بشدت هایپ شدم

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      Dark Knight
      😂😂😂

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        این است گودرت باربد فورس
        حتی ایروانی هم نتوانست جلوی خنده اش را بگیرد…..
        اها راستی
        ساخت آواتارام دارن تکمیل میشن

        1. Randall
          Randall کاربر می‌گوید

          خیخیخی

        2. bardia کاربر می‌گوید

          بنگرید گودرته ایروانی را که باربد(باربدم همگان میشناسن)بخاطره خندانده ایشان به خود میبالد

          1. Odin کاربر می‌گوید

            پیامی دارم از سوی تروفورمم:
            از طرف کاربران سایت، حرف هم دل خود هم حرف دل یوزرز رو میزنم : بچه بیا پایین سرمون درد گرفت

            1. کاربر می‌گوید

              Odin
              خودت فعلا بیا پایین بگو گنده ات بیادXD

              1. Odin کاربر می‌گوید

                تروفورمم کل سایت رو وان شات می‌کنه
                فعلا مورد رحمت الهیش قرار دارید(بهتون رحم کرده)
                همچنین اگر زحمتی نیست دوتا کامنت قبلی مربوط به بحث آتوم رو هم تایید کنید

                1. Dr. Strange
                  Dr. Strange کاربر می‌گوید

                  Come down , please 😀😀

                2. Dr. Strange
                  Dr. Strange کاربر می‌گوید

                  من هم خود تو رو وان شات میکنم ( جدی )

                  1. bardia کاربر می‌گوید

                    براور استرنج
                    این بشر رو در حدی مقدونی که بخوایه جادویه خویش را براش هدر بدی؟

              2. Odin کاربر می‌گوید

                زمانی که نبرد من ….. ضربات من … کل مالتیورس را لرزاند …. کجا بودی ای فانی؟(شوخی)

                1. کاربر می‌گوید

                  Odin
                  الان به بچه های بسیج مولتیورس میگم بیان با گونی جمع ات کنن.

                  1. Odin کاربر می‌گوید

                    درشته جناپ

                    1. رندال مرید لوررد SBH کاربر می‌گوید

                      بچه های اطلاعات آدرس و شماره تلفنت رو از اقا مرتضی پیدا کردن شبا حواست به خودت باشه

                    2. bardia کاربر می‌گوید

                      رندال
                      حالا بچه هایه بسیج اوکین.اوشون نره شماره رو بگیرهXD

    2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      این خیلی حق بود ناموسا😂

    3. God Venom کاربر می‌گوید

      آقا باور کن مردم بخاطر همین I am groot ها میشینن با هایپ تمام فیلمو میبین!!!😂😂😂 اصا نصف جذابیت کل فیلمای نگهبانان کهکشان بخاطر I am groot هاشه!! بر منکرشم لعنت😂😂

  14. رندال مرید لوررد SBH کاربر می‌گوید

    جذاب بود

  15. Odin
    Odin کاربر می‌گوید

    خب دوستان
    اولین آواتار بنده ساخته شد
    جنبه ثور فنم…
    Odin

    1. bardia کاربر می‌گوید

      ای گند بزنن به اواتار و تروفرومه جاسوسه اطلاعاتیت(ایو اینجوری نبینین به بهانه ی اواتار میخواد جاسوسی کنه.اولم ثور)

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        جاسوس اطلاعاتی؟
        برادر من برو از گونی بترس

        1. bardia کاربر می‌گوید

          گونی از من باید بترسه
          دارک نایت
          فاقده اهمیت

      2. Odin کاربر می‌گوید

        بچه بیا پایین سرمون درد گرفت

  16. God Venom کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی عالی بود،
    ظاهرا آقای سعادتی بدجوری به الدر گاد های مارول علاقه مند شده!!! البته اول مقاله گفتین گایا و چتون اولین الدر گادا هستن ولی خب دراصل تاجایی که میدونم اول اولین الدر گاد مارول نال هستش!!!

    1. کاربر می‌گوید

      God Venom
      راستش منظورم اولین الدر گاد های خلق شده از کره زمین بود. که چتون و گایا اولین شون هستن. نال از خلاء بین کیهان ششم و هفتم به وجود اومده.

      1. bardia کاربر می‌گوید

        گاد ونوم
        من به شخصه خیلی علاقه مند شدم
        سعادتی
        منظور اینه که نال از همون خلا و نیستی با وجود اومده یعنی قدمته زیادی داره.منظور اینه.
        میگم جنابه سعادتی میشه شما یا شما با جنابه قاسمی(باربد که اصلا سیدم اطلاعاته زیادی راجبه الد گادز نداره)یه مقاله ی بزرگ در باره ی نبرده الد گادز مارول با نیو گادزه دی سی بنویسید؟؟؟یا الدگادزه مارول یا الد کادز دی سی

        1. کاربر می‌گوید

          Bardia
          اره شاید با آقای قاسمی همچین مقاله ای نوشتیم. چیز قشنگی میشه

          1. bardia کاربر می‌گوید

            اخه خیلی برام جذاب شده.ممنون میشم بنویسید.مخوصا الن که میخواید به گلدن ایج برگردین و نویسنده ها هم کم هستند(ادمین خب کار دارند و خیلی کم مقاله مینویسند
            باربدم میزاریم کنار
            سیدم والا گفت کلی مقاله دارم اماده چیزی والا ندیدیم
            شما نیمونی و جنابه قاسمی)

            1. admin
              admin کاربر می‌گوید

              یه نفر یادت رفت
              فردا متوجه میشی.

              1. bardia کاربر می‌گوید

                چنابه حسین ابادی؟؟؟

  17. SBH
    SBH کاربر می‌گوید

    من کامنت هام چرا تایید نمیشه/:

  18. Mahdi کاربر می‌گوید

    سلام لطفا جواب بدین (سه مادر) در کمیک مرگ دکتر استرنج ازگایا و آتوم با هم قویترن، چون دیدیم سه مادر اینقدر قوی هستن که سیتوراک برای حفظ جونش از بعد خودش فرار کرد حالا معلوم نیست child که اربابشون هست چقدر قویه؟
    سطح قدرتشون مولتیورسال یا نه یا بالاتر؟

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      خب یه سر به مقاله خانم ملیحی بزنید تا جوابتون رو بگیرید . اگه کاربر جدید هستید که میتونید از قسمت مقالات کمیک بوکی سایت مقاله ایشون رو در این رابطه پیدا کنید اگر هم دارک نایت خودتی خب باز هم میگم یه سر به مقاله خانم ملیحی بزن

  19. Lucifer کاربر می‌گوید

    شیطان هم روزے، فرشته بودهمه به وقتش عوض میشن!
    اواتار بعدی بنده نیز ساخته شد
    برای دفاع از کرکتر های ورتیگو
    بنام لوسیفر مورنینگ استار….

    1. Lucifer کاربر می‌گوید

      In the name of God , we’re damned
      Lucifer
      Satan
      Belial
      Morning star…

    2. SBH
      SBH کاربر می‌گوید

      چیزی که در وجود شما ندیده

  20. DARKSEID کاربر می‌گوید

    خداوندگار أپوکالیپس…….. فاتح جهان ها …… بر میخیزد!
    اواتار بعدی بنده به منظور دفاع از نیوگادز و دارک ساید نیز ساخته شد.
    امروز جو گرفته منو

  21. کاربر می‌گوید

    شخص سطحی به نام دارک نایت در حال پر کردن نوار خالی های خودش است و به صورت دیوانه واری دارد اکانت می سازد. مراقب باشید توسط او تبدیل به آواتار هایش نشوید. طبق گزارشات فعلی او در حال درست کردن رستاخیر بزرگ در ایرونی سنتر است. اصلا نترسید. آواتار های او از یک انسان بسیار عادی هم ضعیف تر هستن. فقط برای اطمینان بیشتر که سردرد نگیرید پنجره های خانه خود را ببندید.
    تا اطلاعیه بعدی خدانگهدار

    1. DARKSEID کاربر می‌گوید

      عاها
      اکانت هام جهت یه قضیه دیگست
      منظور خاصی داره

      1. Dr. Strange
        Dr. Strange کاربر می‌گوید

        جهت تصرف کردن سایت ؟ 😅😅😅

        1. Lucifer کاربر می‌گوید

          ناح

      2. bardia کاربر می‌گوید

        سعادتی
        یکی شما
        یکی جنابه قاسمی
        به خدا میترسم باهاتون در گیر شم
        باربد
        الان یعنی مثلا میخوای سایتو بگیری؟؟؟یا مثلا با اعصاب و روانه اعضایه سایت بازی کنی؟؟؟اخه تو اولی که در شیرین ترین خوابتم حتی نزدیک ترینشم نمیتونی ببینی
        اکه دومیه عزیزم وجوده تو خودش کافیه.اواتار نمیخواست

        1. Lucifer کاربر می‌گوید

          مواد مرغوبی بهت دادن
          نه هیچکدوم نیست

          1. bardia کاربر می‌گوید

            صد در صد به جنسه تو نمیرسه

    2. DARKSEID کاربر می‌گوید

      نخوندم

      1. SBH
        SBH کاربر می‌گوید

        این من نیستم

    3. Odin کاربر می‌گوید

      درشت میفرمایید

      1. رندال مرید لوررد SBH کاربر می‌گوید

        پارکت رو عوض کن

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          این بده

        2. bardia کاربر می‌گوید

          پارک چیه؟؟؟میگم هدایت شدست.هدایت شده.ترکیبه صنعتی سنتی باهمم در این حد نمیشه.بعد پارکی

        3. bardia کاربر می‌گوید

          رندال
          بنده به نظرم بهتر هست صلت را به ارمغان بیاوریم

          1. Lucifer کاربر می‌گوید

            حقیقتا قصد اینچنین حرف زدن نداشتم
            اما برادران رندال و بردیا
            بابا شما ها دیگه نمک کدوم خیارین؟

            1. bardia کاربر می‌گوید

              این مسخره بازیارو ول کن.من یه نصیحته دوستانه برات دارم
              شب تنها بیرون نیا.اخه من هنوز به رندال مشکوکم

    4. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      ممنون از اطلاع رسانی

  22. SBH
    SBH کاربر می‌گوید

    رندال شرایط پیمان صلح چیست
    امضایش کنیم

    1. Randall
      Randall کاربر می‌گوید

      🌈🌈 این پیمان ماست

      1. bardia کاربر می‌گوید

        😐😐بعد که من میگم میشم بده

      2. Lucifer کاربر می‌گوید

        وات
        نخوندم
        ندیدم
        نشنیدم

        1. رندال مرید لوررد SBH کاربر می‌گوید

          این لفظ ها زمانش تموم شده حالا لفت وده
          خیخو

      3. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        اگر نفهمیدید اصلا دوست نداشته باشید بدونید

        1. Lucifer کاربر می‌گوید

          من متوجه شدم
          حتی شیطان هم نتوانست جلو استفراغ خود را بگیرد دربرابر این پرچم ملعون

          1. bardia کاربر می‌گوید

            پشمام
            اخه به قوله خودت تروفرونت حتی از شیطان پرستا و داعش دفاع کرد.عجیب بود

            1. LORD__SBH
              LORD__SBH کاربر می‌گوید

              باربد دفاع هیچوقت نکرد فقط گفت به ما چه ربطی داره ما خدا نیستیم چوبش رو هم اون دنیا میخورن
              که البته این کامنت (کامنت باربد ها واسه رندال خیلی شدید تر بود)نیز به صورت دینی و اخلاقی مشکلاتی رو دارا هست ولی به ما بازم ربطی نداره

              1. Lucifer کاربر می‌گوید

                دانلود حق از سید بهامین هاشمی
                بمولا که فن خودمی
                پیام تروفورم بنده به بردیای عزیز و کسانی که می‌گویند حامی فلان افرادم :
                حرف های بنده را تحریک مکنید
                زیرا تحریف گنهی بزرگست

                1. bardia کاربر می‌گوید

                  دوست دارم بدونم موقعی که ادمین تروخدا نویسنده کرد به چی فکر میکرد

                  1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

                    نمی دونم.از خودش بپرس

                    1. bardia کاربر می‌گوید

                      همین.دارم میپرسم.خیلی برام سواله

                    2. LORD__SBH
                      LORD__SBH کاربر می‌گوید

                      منم بهت جواب دادم
                      چیزی که در تو نمیدید و در مورد تو فکر نمیکرد

                      بای (:

                    3. bardia کاربر می‌گوید

                      جمله ی شنگینی بود جناپ.منتها چیزی که ادمین دید دیدیم باعثه چی شد.کسی که تودش میگفت جز اونجرز و چندتا نهاد هیچی از مارول نمیدونم میاد ساختاره مارولو واسه ی من توضیح میده
                      قاسمی رو زله کرده
                      به سعادتی و ایروانی توهین میکنه.متوجه شدی؟؟؟
                      یعنی این دوستمون تهش راجبه دی سی بدونه همونم خیلیش از بقیه و با کلی تحریف(مثله قضیه ی اندلس بودنه سوپی که از هاوکمن شنیده بود و با کلی تغییر تحویلمون داد)
                      در نتیجه اون چیزی که تو من ندید و در موردم فکر نمیکرد…بود خوشگله رندال(:

                    4. رندال مرید لوررد SBH کاربر می‌گوید

                      فارسی صحبت کن نمیفهمم چی میگی

                    5. bardia کاربر می‌گوید

                      باربد هست.بده اون تو گوگل ترنس عه نه چیز منظورم اینه که خب خیلی علمه بالایی داره بده اون برات ترجمه کنه

  23. God Venom کاربر می‌گوید

    اقای قاسمی راجب فیلمنامه لو رفته دکتر استرنج که گفتین ، من میخوام بدون کوچکترین اسپویل بدونم آیا چیز خوبی از درمیاد یا میتونه درحد شاهکار باشه؟!؟! فقط یه اره یا نه بگین ممنون میشم

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      گاد ونوم سخته فهمیدنش . خود فیلمنامه از شش پارت تشکیل شده که اینا هم نامرتب چیده شدن . سر همین اسپایدی فیلمنامه رو دیدم به ادمین گفتم شاید فیلم متوسطی بشه ولی شاهکار شد . تا اینجا که فیلمنامه رو خوندم قراره افراد بی گناه زیادی کشته بشن جوری که یکی مثل وانگ اگه اشتباه نکنم به گریه بیفته

      1. God Venom کاربر می‌گوید

        اره کامبربچ هم گفته بود فیلمنامه یه زره شلوغ و نا مرتبه ولی قطعا سم ریمی از ماجرای اسپایدرمن ۳ درس گرفته و مطمئنم که اشتباهات اون فیلمو تکرار نمیکنه!!
        پس مارول و دیزنی دروغ نمیگفتن که این فیلم قراره خیلی دارک باشه!!! یعنی الان به سطح آتش فشانی از هایپ شدن رسیدم!! یعنی ممکنه بعد این فیلم عنوان mcu به mcm (marvel cinematic multiverse) تغییر کنه؟! من که شرط میبندم!

        1. bardia کاربر می‌گوید

          منم خیلی شدید هایپ شدم

  24. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    ههههههههه
    شما همگی دارای یک تروفورم هستید اما من لرد اس بی اچ کبیر دو تروفورم دارا هستم و تعدادی بیشمار کلون (فکر کنم تا به حال بالای ۱۵ ایمیل برای نظر دادن تو ایرونی سنتر رو دارا هستم که شامل یاهو جیمیل بینگو و باقی سروریس های ایمیلی رو شامل میشه)
    و اینو بدونید ادمین هرچقدر هم بن کنه منو من بازم میام D:

    1. bardia کاربر می‌گوید

      عجب.پس اس بی اچم تروفروم داره.جالبه

    2. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      هر هر هر
      من هم دو تروفورم دارم
      😂

      1. bardia کاربر می‌گوید

        حالا حسودی نکن

      2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        چه پروف گنگی دکتر

  25. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    مگه الکی میگم ؟؟؟؟

    1. bardia کاربر می‌گوید

      نه داداش.شوما درشت میفرمایید

  26. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    به نظرتون یلنا بلووا میتونه جایگزین بلک ویدو باشه؟خیلی بازیگرش تو سریال هاکای خوب بازی کرد

    1. bardia کاربر می‌گوید

      ممکنه

  27. bardia کاربر می‌گوید

    نمقدانم

  28. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    اودین سان صبر کنید برا مقاله فیلمنامه توی اون مقاله چیز های مختلفی قرار میگیره نه فقط فیلمنامه .قراره یه سری تصاویر لیک شده رو هم قرار بدیم و اینکه هر قسمت فیلمنامه به کجای تریلر ربط داره . فقط برا اماده شدنش زمان میبره چون الان بعداز خوندن ۵ بار فیلمنامه هنوز ترتیب ۶ پارتش رو متوجه نشدم .‌ بنده خدا فیلمنامه رو نمیدونم چرا به هم زده انگار میخواسته معما حل کنه

دیدگاه ها غیر فعال است.