نبرد تیم جادوگران: استرنج، اسکارلت ویچ و دووم در برابر فیت، کنستانتین و زاتانا

خب در این مقاله قراره به یک دث بتل بین دو گروه بپردازیم . میشه گفت یک دث بتل از نوع جادو . دث بتلی سخت و اتفاقا جذاب از نظر طرفداران دو کمپانی یعنی مارول و دیسی . تیم اول متشکل از دکتر استرنج / دکتر دووم و اسکارلت ویچ در برابر تیم دوم متشکل از کنستانتین / زاتانا و دکتر فیت . خب ابتدا شرحی از نقش هر شخصیت در این مبارزه در زیر اورده میشه و پس از ان نتیجه این دث بتل .


دکتر استرنج: متخصص شکست موجودات قویتر از خودش

دکتر استیون استرنج جادوگر اعظم زمین . کسی که میشه گفت بیشترین مسئولیت رو در حفظ امنیت زمین بر عهده داره و در نبود اون واقعا شرایط پیچیده میشه . خب دکتر استرنج به اندازه ای قدرتمند هست که از سدی محافظت کنه که در گذشته برای اولین بار توسط گایا برای جلو گیری از ورود برادرانش ست و چتون به این بعد ساخته شد حفاظت کنه و مسئولیت حفظ اون رو بر عهده داشته باشه درست مثل گذشته که این وظیفه در دوران گایا بر عهده ویشانتی ( اگاماتو , اوشتور و هوگوث ) بود . و دیدیم که در نبود دکتر استرنج این سد سقوط کرده و باعث تصرف زمین توسط نماینده های ابعاد مختلف شد ولی اینها تنها بخشی از این فاجعه است و فاجعه اصلی امدن child هست که سه مادر تنها نماینده او هستند . سه مادر که به راحتی از ویلین قدرتمندی مثل نال سطح بالاتری دارند و اینها فقط نماینده chid هستند . قدرت سه مادر به حدی است که سیتوراک حتی جرئت روبه رو شدن با انها را نداشت و قبل از ورود انها به crimson cosmos فرار کرده بود .

خب اهمیت نقش استرنج در حدی بود که به راحتی این امکان رو داشت از سیویل وار و حتی جنگ بزرگی به نام جنگ قلمرو ها جلوگیری کنه جنگی که اثرات جبران ناپذیری به خصوص برای ازگارد داشت . استرنج شاید از لحاظ قدرت خام واقعا قدرت قدرت خاصی نداشته باشه چون اون فقط یک انسانه ولی از منابعی استفاده میکنه که اون رو واقعا قوی میکنه ولی استرنج اغلب ثابت کرده که قدرت زیاد اصلا نکته ضروری برای پیروزی بر یک حریف قدرتمند نیست . خب او از موجودات مختلفی برای اجرای طلسم های مختلف خود استفاده میکند که منابع مختلفی دارد مانند سیتوراک / ویشانتی / و حتی دشمن خودش دورمامو . حتی دسترسی به منبع محدودی از جادوی گایا قویترین خدای باستانی کسی که حتی از اودین هم فراتر میرود . ولی در برابر همه اینها سلاح ها و تجهیزات اوست که استفاده از انها واقعا اون رو قوی میکنه درست به مانند نبردش با ادام وارلاک دارای دستکش ابدیت و دیدیم که با توان خود در برابر دستکش مقاومت کرد و ادام وارلاک دارای دستکش با او برابر بود .

مصنوعات جادویی دکتر استرنج در برابر سنگ های ابدیت . البته این رو هم میدونیم که حتی سنگ ذهن هم تاثیری روی دکتر استرنج نداره . جادوی استرنج هم به صورت omni-present هست !! . شاید چیزی که بهتر از جادوی او کاربرد داشته باشه مهارت بالای او در استفاده از جادو است . از خواندن ذهن بیاندر پری ریتکان و تبعید اون حالا هر چند در حالت مست بودن تا شکست تیبورو موجودی از بعد ششم که از او به عنوان حتی تهدیدی برای خوانندگان کمیک اسم برده میشود و خیلی دیگر از مبارزات دیگر او و فیت های بزرگی که در تاریخ حضورش در کمیک به جا گذاشته .شاید قدرت دکتر استرنج به دست های او برای اجرا وابسته باشد ولی دکتر استرنج حتی توانایی بازگرداندن اندام قطع شده خود را هم دارد .

دکتر استرنج در طول حضور خود با موجوداتی جنگیده که در اصطلاح تهدیدی حتی برای خواننده کمیک به نام برده میشدند !! . در رابطه با مقاومت هم دکتر استرنج به دلیل داشتن این مقام در دنیای مارول توانایی حضور در مکان هایی رو دارد که موجوداتی مانند مفیستو و ساتانیش در انجا به مانند موش به نظر میرسند . که در این مکان دیدیم که او با ارباب اشوب arioch رودر رو شد و او را در نهایت با یک ترفند ساده و غافلگیرانه شکست داد کسی که شکل واقعی او معلوم نیست و از نظر قدرت واقعا غیر قابل تصور است البته به گفته خودش متناسب با تصور کردن قدرتش بیشتر میشود بدون محدودیت . و البته توانایی تغییر زمانی در مقیاس واقعا بالا . خب چیزی که مشخصه در این مبارزه گروهی در بین زاتانا , کنستانتین و دکتر فیت شاید تنها کسی که بتواند با دکتر استرنج روبه رو شود و او را به چالش بکشد دکتر فیت باشد .


دکتر فیت: قدرتمند و مستحکم

کنت نلسون باستان شناس اولین کسی که به مقام دکتر فیت دست یافت . کسی که با داشتن هلمت فیت تبدیل به نماینده نابو میشه . داشتن این هلمت به معنای داشتن قدرت و مهمتر از اون پشتیبانی نابو , ارباب نظم است . نابو یکی از قویترین اربابان نظم در دیسی به شمار میرود . شاید بهترین مقیاس برای سنجیدن قدرت دکتر فیت اسپکتر باشد جایی که ثابت شده دکتر فیت در مبارزه با او حداقل برابر است و چه بسا شاید اینبار دیگر تصمیم نگیرد که عمدا ببازد . از قدرت بالا در تلپاتی و تلکنسیس گرفته تا سرعت بالا همگی از مهارت های دکتر فیت هستند . قدرت بدنی و مقاومت واقعا بالا دکتر فیت یکی از مزیت های او در نبرد با حریفانش هست . کنت نلسون از تحربه بالایی نیز برخوردار است و از جنگ جهانی دوم تا الان در مبارزه با شیاطین است.

درست از زمانی که باستان شناسی به نام کنت نلسون با دسترسی به هلمت و اموزش های نابو به شخصیت جادویی دکتر فیت تبدیل شد. از ان زمان با پیوستن به گروه انجمن عدالت امریکا به عضوی از ان تبدیل شد و به مبارزه با تهدید های خطرناکی پرداخت. یکی از بزرگ ترین برتری های دکتر فیت این است که حریفانش فقط در برابر او قرار نمی گیرند بلکه به طور همزمان با نابو نیز مبارزه می کنند. داشتن دو مغز که هردو به طور همزمان درحال فکر کردن و پیدا کردن بهترین راه ممکن برای پیروز شدن هست یک مزیت بزرگ است . هرچند قبلا هم گفته شد که نابو به عنوان ارباب نظم قدرت قابل توجهی در اختیار دارد . دکتر فیت مقاومت بالای خود را در کار هایی ثابت کرده همچون: مبارزه پایاپای با اسپکتر و همچنین تحمل و مقاومت در برابر ضربه ای که واقعا تحمل بالایی برای زنده ماندن از ان ضربه نیاز داشت . البته او توانایی در هم پیچاندن مرز زمان و مکان را هم دارد .


دکتر دووم: بی رحم و بدون خط قرمز

دکتر دووم شخصیتی واقعا خطرناک برای هر قهرمان یا گروهیی در هر مقیاسی از قدرت که باشند . خواه سنتری باشد و دکتر استرنج یا خواه انتقام جویان باشد و فنتستیک فور . دکتر دووم ثابت کرده که با تلاش و برنامه ریزی راه شکست و نابودی هر یک از دشمنانش را میتواند پیدا کند . دکتر دووم هم به مانند اسکارلت ویچ و دکتر استرنج از توانایی و مهارت های بالایی در جادوگری برخوردار است تا جایی که حتی قویتر از اسکارلت و استرنج خوانده میشود !! از لحاظ هوش شاید تنها کسی که از او برتر باشد رید ریچاردز هست کسی که همواره با او رودررو شده و در پایان برتری خودش نسبت به دووم رو ثابت کرده . شاید ارمور های او که میسازند یکی از ساده ترین مثال های هوش اوست . از ارمور مقاوم در برابر ضربات شخصیت هایی همچون ثور گرفته تا ساخت میدان نیرو که در برابر قدرت های مگنتو غیر قابل نفوذ بود .

از لحاظ مقاومت ذهنی دووم به نظر میرسد که واقعا قدرتمند است جوری که ادعا میکند هیچ کس توان توان ورود به ذهن او را ندارد و به فراست توصیه میکند که دست از این کارش بکشد . مقاومت در برابر صاعقه های ثور و ضربات سنتری و بلاست های قویتر همگی نشان از توانایی های او میدهد . نبرد با هالک و وید . شاید خطرناک ترین ویژگی دووم غرور او باشد که مانع از این میشود که شکست را بپذیرد و همیشه به دنبال راهی برای پیروزی است بدون توجه به حریفش وید هالک سنتری یا ثور . شاید تنها محدودیت او ویژگی های انسانی او باشند چرا که او برای انجام کار های خود به خصوص استفاده از جادوی سیاه و ممنوعه هیچ محدودیتی ندارد و به گفته اسکارلت ویچ این ویژگیه که اون رو به یک جادوگر خطررناک تبدیل میکنه .


کنستانتین: بد بین اما با هوش وحیله گر

جان کنستانتین جادوگری ماهر خود سر و مهم تر از اون حیله گر . احتمالا کمتر کسی از لحاظ حیله گری برای برنده شدن بر شیطان به او برسد خواه یک شیطان عادی باشد خاه شخصیت قدرتمندی مانند پرالایا . او برخلاف بسیاری از جادوگران مطرح معلم خاصی نداشت با استعداد بالای جادوگری متولد نشد ولی به تدریج با کار هایی که کرد تبدیل به جادوگری قابل احترام در جامعه عرفانی شد . کسی که در مرحله اول روبه رو شدن با هرکسی سعی در استفاده از حیله برای شکست او میکند ولی در هنگام استفاده از جادو در کارش واقعا ماهر است استفاده از طلسم ها و مصنوعات مختلف و قدرتمند که در مواقع ضروری به او کمک میکنند . او به اندازه ای قدرتمند است که به سوامپ ثینگ اسیب بزند . بالاخره کسی که بدون توجه به سمت تریگان میره و از اون درخواست روشن کردن سیگارش رو میکنه یا کسی که نابو رو در رقابت با حیله شکست میده و خودش رو رها میکنه باید موجود خطرناکی باشه .

حتی دیدارش با پرزنس و تهدید کردن او . با تمام اینها جان واقعا فردی نیست که به قدرت خودش متکی باشه ولی در همین مقدار کم قدرت خود به بهترین روش در برابر حریفانش استفاده میکنه . درست به مانند نجات دادن زاتانا از مکانی پر از فرشتگان, جادوگران و شیاطین قوی . جان در قدرت کم خود واقعا ماهر هست اینها در حالی است که او بار ها سعی کرده از این جامعه فاصله بگیرد ولی تلاش های او بدون نتیجه بوده و همیشه عواقب به سراغ او میایند .


اسکارلت ویچ: ناپایدار اما ترسناک

واندا … خب شاید قرار گرفتن واندا در این گروه به تنهایی مشخص کننده نتیجه باشد . کسی که با قدرت خودش واقعا خطرناک ظاهر میشود و به خصوص اگه واندا دچار بی ثباتی ذهنی هم شود . شاید ساده ترین مثال اثر متقابل جادوی او بر بر فونیکس فورس باشد . دیدیم که واندا میتونه تهدیدی برای کل خلقت باشه مانند کاری که با میتانت ها در سراسر امنیورس انجام داد و ممکن بود تمام انها رو در مقیاس امنیورس نابود کنه یا ازاد کردن امواجی که اگر جلوی اون گرفته نمیشد تمام خلقت رو نابود میکرد . این امواج در طول امنیورس کاملا حس شد و بی شمار ابعاد رو نابود کرد . حتی باعث بازگشت مد جیم جاسپر هم شد . ادر ورلد محل اتصال واقعیت های مولتیورس ها رو نابود کرد محلی که به عنوان قبل و روح امنیورس نام برده میشود .

خب در مرکز ادر ورلد mkraan کریستال رو داریم که با نابودی اون بخشی از امنیورس نابود میشه . خود این کریستال در بر دارنده ی لایف فورس ابعاد مخصوص به خودش هست و هردو توسط اون امواج نابود شدند . خب لایف فورس به اندازه ای قوی بود که دکتر دووم دارای این نیرو ادعا کنه که قدرت بیاندر هیچی نیستند . خود فنیکس فورس هم اواتار این نیرو به حساب میاد و زمانی که جین به دارک فونیکس تبدیل شد گفت که در حال یکی شدن با لایف فورسه . مشخصا واندا قدرت بالایی برگرفته از جادوی اشوب دارد که بی دلیل نسبت به نکسوس بودن واندا نیست . جادویی که حتی در مرحله اول درک ان برای جادوگر اعظم سخت و دشوار است .


زاتانا: ماهر در استفاده از جادو

ماهر در جادوگری و دارای قدرت خام جادویی در مقیاس قابل توجه . توان مبارزه در برابر افراد جادویی مثل کنستانیتن یا مبارزه با سوامپ ثینگ و لوبو . روش کار زاتانا به این صورته که با گفتن چند کلمه جادوی خودش رو اجرا میکنه . شاید این به نوعی نقطه ضعفش حساب شود که با جلو گیری از گفتن کلمات میتوان جلوی اون رو گرفت هرچند زاتانا در سطح خودش و عنوان جادوگر کار های قابل توجه هم نشان داده . شاید هن قابل توجه او استفاده فرار باشد چه در روی صحنه و چه زمانی که رو به روی اپساید داون من قرار گرفته . البته فرار به معنای ترک صحنه به منظور ترس نیست بلکه عملکردی قابل توجه در نوعی خاص از فرار های روی صحنه .

شاید در نبرد گروه با اپساید داون من کمک اصلی به شکست اپساید داون من رو زاتانا کرد چرا که اعضای گروه تقرییبا به انتها رسیده بودند ولی زاتانا با یکی کردن بدن خودش و اپساید داون من کمک بزرگی به روند شکست او کرد . هرچند او در برابر ضربه واندرومن مقاومت کرد و توانایی بالایی در انجام دوئل های جادویی در نبرد رودررو با حریف خودش دارد . توانایی دیدن اینده هرچند به انجام کار های خاص رو هم دارد . استفاده از جادو برای تلپورت و البته درمان خودش.


نتیجه:

شاید نبرد این دو گروه از لحاظ شخصیت های حاظر جذاب باشد ولی از لحاظ قدرت این گروه استرنج / واندا / دووم هست که برنده این نبرد میشود . نبردی که میتواند هر اتفاقی را به دنبال داشته باشد . استرنج مهارت بالا در شکست دادن موجودات مختلف . واندا قدرت واقعا بالا و دووم بدون توجه و نگرانی حاضر است هرکاری را برای برنده شدن انجام دهد و شاید هوش او بیشتر از جادویش برای پیروزی مفید باشد .


نویسنده: امیررضا قاسمی

85 Comments
  1. SBH
    SBH کاربر می‌گوید

    کامنت اول با اقتدار

  2. Aireza کاربر می‌گوید

    بسیار مقاله زیبایی بود
    با نتیجه هم موافقم.

  3. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    ممنون بابت مقاله
    به جناب قاسمی هم تو تلگرام گفتم
    بجای کنس باید تروفورم ریون میبود که به راحتی میتونست با واندا برابری کنه
    اگه خب تروفورم ریون میبود باز میتونست تغییر در نتیجه نبرد ایجاد کنه
    خب این نبرد چند حالت داره مثلا اگه واندا از کل قدرت استفاده نکنه ، تیم دیسی پیروز نبرده بخاطر دکتر فیت مولتیورسال (اگه کنت نلسون باشه)
    در کل نامردیه
    کنس در سطح جادوگران این لیست نی انصافا
    با نتیجه موافقم
    خسته نباشید

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      دارک نایت
      ترو فورم ریون منظورت کجاست ؟ اونی که از soul – self استفاده میکنه ؟ یا اونی که در فیوچر استیت هست ؟ هرچند هردو ریون معمولی نیست اولی به عنوان نکسوس او سولز دست پیدا میکنه و اینکه مدت استفاده ازش از نظر زمانی محدوده . دومی هم که خودت باید بدونی که چه قدرت هایی رو گرفت و اصلا نسخه عادی نبود که از بلک ادام استفاده شد که برگرده به گذشته که جلوی گرفتن ای قدرت ها رو بگیره تا بتونه جلوی ریون رو بگیره

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        و اینکه برابر با واندا ؟! فک نمیکنم

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          جوابتونو دادم تو تلگرام
          تروفورم ریون/ دارک ریون هیچکدوم اونایی که جنابعالی گفتی نیست
          و اینکه راحت میشه درحد امنیورسال آوردش و برابری کنه با واندا

          1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

            توی تلگرام گفتم . ریون توی اون دو حالت قویترین حالتشه . دیگه قویتر از فیوچر استیت نبوده . گفتی تریگان رو زده و یه سری نتیجه گیری ها که رسیدی به اینکه ریون قویتر از بی نهایت مولتیورس خب بیزارو هم تریگان رو زد اونم قویتر از بی نهایت مولتیورس ؟! ریون با سول سلف میشه نکسوس او سولز ولی واندا در حالت عادی نکسوس او ریلیتیز هست که اینمم باز مشخصه نکسوس ریلیتیز فراتر از نکسوس روح هست .

            1. SBH
              SBH کاربر می‌گوید

              جناب قاسمی
              نه دیگه ترایگان مدرن قویتر از بینهایت مولتیورس هست نه ترایگان پست ادیشن

              ضمنا تروفورم ریون به شدت قدرتمنده به شدددت

              1. bardia کاربر می‌گوید

                میشه چندتا فیته ریون تروفرومو بگید؟

              2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                مگه من گفتم تریگان ضعیفه ؟ تروفورم ریون خب گفتم که یا با استفاده از سول سلف یا منظورتون فیوچر استیته که این دومی اره میدونم چقد قویه در حد دارکساید اینفینیتی فرانتیر هست . یه حالت سومی هست وایت ریون که اونم قضیه جدا داره .
                تروفورم ریون به جز زدن تریگان چه کرده ؟

    2. سایه سپید(ارسام) کاربر می‌گوید

      در حق کنستانین نامردی شدش

  4. فریر کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود کامنت دوم

  5. Dr.fate.
    Dr.fate. کاربر می‌گوید

    با تعصب فراوان (بدون هیچ دلیلی 😂 ) با نتیجه مخالفم !!!😂

    1. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      من هم با تعصب فراوان با نتیجه موافقم :)))))😅

  6. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    ادمین میگم واسه مقاله دیشب براتون متن تکمیلی رو فرستادم قرار دادیدش؟؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بله
      امشب نت رو میترکونیم.

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        زود بزاریدش شاید تا بعد از ظهر من مردم

  7. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    مشکل مقاله کنستاینتن هست
    ببینید هل بلیزر یه کاراکتر داستانگراست نه قدرت گرا کلا ورتیگو بحثش با دیسی ومارول متفاوته ورتیگو و دارک هورس و اینا داستانگران نه توانایی گرا
    میشد به جای جان ازاتار رو قرارداد و به جای فیت ترو فورم ریون

    در این صورت
    واندا»ترو فورم ریون»زاتانا»آزاتار»دووم»استرنج
    نتیجه رو هم برابر میدونم

    1. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      البته استرنج»دووم
      دووم رو بدون تجهیزات و یا قدرت بیاندرز در نظر بگییرید

    2. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      اتفاقا فیت اوکیه
      واندا = دارک ریون / تروفورم ریون » دکتر فیت (اگه کنت نلسون باشه) » زاتانا با کل قدرت» دکتر دووم » دکتر فیت مدرن=دکتر استرنج » زاتانا معمولی
      و اینکه کلی جادوگر بهتر از زاتانا و کنس میشد گذاشت
      ویزارد شزم
      فانتوم استرنجر
      دارک ریون
      آزتار (اونم جادوگر حساب میاد دیه)
      نابو
      این همه بعد کنس که جادوش به یه سیاره هم آسیب نمیزنه؟
      زاتانا هم حالت عادی رو بگیریم استفاده نمیکنه از کل قدرتش
      بنظرم
      دکتر فیت دوره کلاسیک دربرابر دکتر استرنج = دکتر فیت دوره کلاسیک
      دارک ریون / تروفورم ریون دربرابر اسکارلت ویچ = برابر
      ویزارد شزم دربرابر انشنت وان= ویزارد شزم

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        این مقایسه جادوگر های قدرتمند از هر جهان نیست که فانتوم و نابو بخوان توش باشن
        محبوب ترین جادوگر های هر دنیا هست البته فکر کنم

      2. God Venom کاربر می‌گوید

        امثال نابو و ازتار و احتمالا ویزارد شزم خدایان جادویی محسوب میشن و اینجا نبرد خدایان نیست

        1. bardia کاربر می‌گوید

          اگه بهدخدایان باشه منم دادکاه رو میارم.طبغه توضیحاته کاربره مگنتو(چقدر دلم براش تنگ شده)جادویه مارول کلش از دادگاه نشات میگیره.یعنی رسما هرکی بیارین این بشر حریفه

          1. God Venom کاربر می‌گوید

            به به بردیا جان!! نفهمیدم برگشتی!! چند وقت نبودی!!
            اره خب البته چندان نیاز به دادگاه نیست شخصیت هایی مث بَست (خدای پلنگ) یا دیواین کریتور یا حتی فالکرام هم هست (تا جایی که من میدونم دوتای اخری از قدرتایی جادویی عالی بهره میبرن)

          2. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            اینا خدایانن؟😂😂😂 نابو شاید
            اما فانتوم استرنجر و ویزارد شزم جادوگرن
            آزتار هم همینطور
            خدا به حساب نمیان
            و اینکه استاد بردیا
            همین آزتار راحت با دادگاه می‌تونه برابری کنه
            نابو و ویزارد شزم هم میان که هر کدوم برابری کردن…
            خلاصه دادگاه رپ حریفن

            1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

              فک نکنم کسی که همزمان در بی نهایت مولتیورس حضور داره اینقدر سطحش پایین باشه

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                بقول خودتون دادگاه مولتیورساله
                خود نابو فرامولتیورسال
                خود فانتوم استرنجر نبردش کل خلقت رو به نابودی میداد
                آزتار هم… حالت محدودش فقط نزدیک بود خلقت رو به نابودی بده ، اینم که نامحدوده
                ویزارد شزم هم با آزتار برابری کرد
                پس فکر کنید که در این حده
                البته ضعف دادگاه نیست
                قدرت ایناست

                1. bardia کاربر می‌گوید

                  دادگاه مولتویرسال نیست.اون به تمامیه مولتیورس هایه مارول نظارت داره.یعنی رسما ناظره امنیورسه.در نتیجه اینا جلوش هیچن

                  1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                    بردیا راجب حرفایی که زدی توی مقاله ۹۰ شخصیته توضیح دادم . خودت متوجه میشی اشتباه از کجاست

                2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                  خب برادر من ذکر کن دادگاه مولتیورسال . وگر نه دادگاه کلاسیک که میگن همزمان توی بی نهایت مولتیوس هست و همه چیز رو قضاوت میکنه . ترو فورم دادگاه هم که بعضیا میگن خود خانه ایده هاست ولی خود نویسنده فقط گفتن داخل خانه ایده هاست

                  1. Dark Knight
                    Dark Knight کاربر می‌گوید

                    اره درسته
                    جنبه مولتیورسال دادگاه رو میگم
                    شما لطفاً به مقاله بعدی رجوع کنید
                    زیرا استاد بردیا جنبه مولتیورسال دادگاه رو امنیورسال کردند و کلا تمام ورژن های دادگاه زندگی رو یکی کردند
                    خداوندا
                    جبرئیل را نازل فرما

                  2. bardia کاربر می‌گوید

                    میگم به دادگاه تروفروم کحا یعنی تو کدام کمیک اشاره شده؟؟؟اخه هی همه تروفروم دار شدن
                    دارک ساید
                    ریون
                    هایفادر و…

            2. God Venom کاربر می‌گوید

              اره اینا خدان ، همون اسپکتر معمولی رو بیشتر جزو خدایان یا حداقل شخصیت های خداگونه طبقه بندی کردن تا جادوگرا چون این شخصیت بیشتر جنبه مذهبی هم داره!!! البته فانتوم استرنجر رو من چند جا دیدم جزو جادوگرای دیسی حساب میکنن واس خاطر همین من اسمشو بالا نبردم!!!
              البته ویزارد شزم جای بحث داره واقعا ولی وقتی میان شزم بیلی بتسون یا بلک آدام رو مث ثور یا واندروومن جزو قهرمانان خداگونه حساب میکنن ( باتوجه به قدرتاشون و منبع قدرتاشون) پس قاعدتا میشه ویزارد شزم که این قدرتارو بهشون داده رو هم شخصیتی خداگونه حساب کرد حتی من یه شات دیدم که طرف خودشو یه جور خدا خطاب میکنه!!

              1. God Venom کاربر می‌گوید

                راسی اصلا حواسم نبود اسمشو اوردم😂😅

              2. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                همین دکتر فیت هم خدا خطاب شده
                چرا اون. تو مقاله؟

                1. Dark Knight
                  Dark Knight کاربر می‌گوید

                  اومد*

                  1. God Venom کاربر می‌گوید

                    چون اون واقعا خدا نیست ولی باز قدرتشو از یه خدا میگیره که باز تو اسرار داری تو نبرد حاضر باشه!!!
                    میگم که ویزارد شزم واقعا جای بحث داره!!! ما الان داریم بحث میکنیم که آیا ویزارد خدا هست یا جادوگر؟! من میگم جادوگری با ماهیت و قدرت خدایان!!! که یعنی هردوش!!

    3. Thor who one above all کاربر می‌گوید

      از god emperor doom هم غافل نشویم که خیلی گدرتمنده

  8. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    مقاله جامعی بود برنده هم که مشخصه عالی بود

  9. کاربر می‌گوید

    خسته نباشید ممنون بابت مقاله جالب بود و با نتیجه موافقم

  10. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    با سلام .
    مقاله خیلی هم عالی بود و با نتیجه هم تا حدودی موافقم .
    چون دکتر فیت میتونه شانس گروهش رو تا حد زیادی ببره بالا و از اون طرف دکتر استرنج 🕶️👓 و اسکارلت ویچ رو داریم .
    البته اگر فقط جادو محاسبه میشه تقریبا برابر میشه و به نفع گروه فیت میشه ، اما اگر تکنولوژی های دووم محاسبه بشه با اقتدار تیم استرنج برنده میشن
    در کل Tank you 💚👍

    1. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      Thank You 😅😅

    2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      (اسکارلت ویچ به در نگاه میکند و آه میکشد)

      1. bardia کاربر می‌گوید

        😐😐😐محمد؟؟؟

  11. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

    مبازه جالبی بود و با نتیجه هم کاملا موافقم
    اصلا به گروه اول نگاه که میکنی متوجه میشی که برنده است

    1. فرير کاربر می‌گوید

      من با اين مقاله موافقم ولي شما اگه از نظر جادو در نظر بگيريد يعني برنده تيم فيته ولي تجهيزات و قدرت بياندر تيم استرنج به هر حال thank yoy

  12. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود جناب قاسمی.
    با نتیجه هم کاملا موافقم به نظرم تیم مارولی هوش بالاتری داره ترکیب بینش دکتر استرنج با هوش و نبوغ دکتر دووم وحشتناک خواهد بود حالا قدرت ناهنجار واندا رو هم به این ترکیب اضافه کنید دیگه چه شود.! اینو هم بگم که دکتر استرنج خیلی وقته بخشی از اودین فورس رو هم داره البته تا جایی که میدونم دونالد بلیک در آرک pery اونو ازش گرفت نمیدونم هنوز داره یا نه؟!

    1. bardia کاربر می‌گوید

      جنابه ایروانی
      والا کله اودین فورسو گرفت که متوجه ی منشا ان یعنی ایگدراسیل شد و رفت سراغه اون که یعدش…

  13. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    سید بهامین هاشمی
    به دیسکورد مراجعه فرمایید

  14. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    دوستان فراموش کردم اینو توی مقاله بگم من دکتر استرنج رو فرض کردم . نه اینکه دکتر استرنج مدرن یا کلاسیک . اینا هردو یکی هستند نه ریتکانی شده و نه ریبوتی . از این بگذریم طلسم های دکتر استرنج بعضی هاشون جوری نام برده شده که حتی قدرت اسیب زدن به خواننده رو داره یا حتی موجودی که گفتم از بعد شش هست و از او به عنوان تهدیدی براخواننده کمیک نام برده میشه

    1. Goku کاربر می‌گوید

      خخخخ😅😅😂!!!طلسم های دکتراسترنج قدرت اسیب زدن به خواننده رو داره😬 این نویسنده ها هم بعضی وقت ها چه چیز های چرتو پرتی به کار میبرن برای نشون دادن قدرت شخصیت ها😑.
      حواستون باشه وقتی کمیک های مارول رو میخونید دکتراسترنج طلسمتون نکنه.
      انگار نه انگار این ها یه مشت شخصیت خیالی هستن که برای سرگرمی خلق شدن.

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        گوکو
        در سطح کمیک حرف زدم . حواسم نبود اینقدر قضیه رو جدی میگیرید . شخصیت خیالی اسمش واضحه

        1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

          و اینکه اینا هم یه سری حرفای خیالی برای حالا بالا بردن سطح قدرته مثل تات روبات که میگن درک خواننده داره ولی نمیدونم چرا این یکی جذابه ولی برا بقیه که شد چرت و پرته . کلا بخوایم منطقی فکر کنیم نوشتن مقاله برا چندتا شخصیت خیالی هم مسخره است .

      2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        حواست باشه حین خوندن کمیک مندراک کمیک رو نابود نکنه پول بی زبون حروم شه

        1. Goku کاربر می‌گوید

          منظور من که فقط دکتر نبود؟! خلاصه گفتم این چیز ها که روی نویسنده تاثیر میذاره یا مندراک کمیک رو میخوره……….دیگه حد تخیل رو رد کردن.

      3. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        گوکو
        داشم
        به پا دکتر فیت تو رو برده خودش نکنه

        1. Goku کاربر می‌گوید

          خوب منظور؟!

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            دکتر فیت به خواننده کمیک دستور داد
            ممکنه به تو هم دستور بده و برده اش بشی/:

            1. Goku کاربر می‌گوید

              خوب الان تو بردش شدی؟!؟!

  15. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    دوستان تریلر دکتر استرنج ۲ این هفته منتشر میشه . ( اونی که صحنه پس از تیتراژ اسپایدی بود یه تیزر بود تریلر این هفته میاد )

    1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      اون دهنو باید طلا بگیرن با این خبرای خوب

      1. Goku کاربر می‌گوید

        اون دهنو؟! من که صدایی نمیشنوم

        1. bardia کاربر می‌گوید

          الان یعنی خیلی چیزه جالبی بود؟

  16. SBH
    SBH کاربر می‌گوید

    پس از مدت ها
    امشب
    ساعت ۲۳:۳۰
    دنیا تغییر خواهد کرد
    وات د هل😂😂😂😂😂
    دوستان جو گرفتم
    امشب اون مقاله گندهه نشر داده میشود

    1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      یازده و نیم دیر نیست؟
      ولی ۴ صبح هم باشه اینقد تعریف کردید بیدار میمونم

    2. رندال پیکانیتی کاربر می‌گوید

      واقعا متحول شدم

  17. فریر کاربر می‌گوید

    همگی شخصیت هایی که دوست دارید رو نام ببرید

    1. SBH
      SBH کاربر می‌گوید

      فریر
      دادا هزاران بار همه گفتن
      لایت یاگامی
      دارکساید
      لوسیفر
      کپ آمریکا
      فلش
      بتمن
      سوپرمن
      ثور
      لیدی دث مدرن مارول 😂😂😂(شوخی کردم)
      لیوای اکرمن
      هالک
      د وان بیلو آل

      1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

        اسپایدرمن
        ولورین
        مرد اهنی
        دکتر استرنج
        دردویل
        لوکی
        بتمن
        فلش
        جوکر
        و…….

    2. bardia کاربر می‌گوید

      فریر
      ثور
      جین گری(کراشمه.مشکلیه؟؟)
      لوگان
      ونوم
      نال
      دکتر استرنج

      1. Goku کاربر می‌گوید

        مارول فن واقعی به تو میگنا 👍😍

    3. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      ثور
      ولورین
      کریتوس
      اسپایدرمن
      بلک آدام
      بتمن
      تانوس
      ددپول

    4. رندال پیکانیتی کاربر می‌گوید

      SBH
      SBH
      SBH
      SBH
      SBH
      SBH
      SBH
      SBH
      SBH
      SBH

      1. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        دوستان یک عدد ادم دوازده ساله میبینم(نمیدونید چقدر میسوزهوقتی بهش میگن دوازده ساله XD)

        1. Dr. Strange
          Dr. Strange کاربر می‌گوید

          پس
          دوازده ساله
          دوازده ساله
          دوازده ساله
          دوازده ساله
          دوازده ساله
          دوازده ساله
          دوازده ساله

        2. رندال پیکانیتی کاربر می‌گوید

          😍😍 الکاپیتانو بهامین برام ریپلای زدن
          نه داداش فشار چیه 😡😡😂😂 ببین داری می‌رقصی از خنده

          1. bardia کاربر می‌گوید

            🏳️‍🌈

            1. رندال پیکانیتی کاربر می‌گوید

              این پرچم زشتو نیار من و سید اعمالمان از مرام و معرفته نه هوسرانی

              1. God Venom کاربر می‌گوید

                دادا اعمال شما بیشتر حالت مسخره بازی داره تا مرام و معرفت😂😂😐😐😑
                ##
                بردیا از این پرچمای زشت و منحرف کننده نزار آدم اگه واقعا عاقل باشه سمت این چیزا نمیره!!!

                1. bardia کاربر می‌گوید

                  اخه خیلی عجیب بود
                  واقعا برخی یه چیزایی میفرستند
                  مثلا باربد به اسپایدر میگه من بدم؟
                  یا محمد میگه واندا اه میکشد
                  یا همین رندال.خب نکنین دیگه

              2. bardia کاربر می‌گوید

                اخیص.این شد.ترسیدم.اخه خیلی عجیب بود رفتارات.

            2. Dark Knight
              Dark Knight کاربر می‌گوید

              ای گی النوابین

    5. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      کل شخصیت های کمیک
      جز ثور (آزگارد و اودین و لوکی و کل مباحث مربوطه به کمیک هاشون)

  18. فریر کاربر می‌گوید

    ثور
    لوکی
    هرکول
    ناروتو ساسوکه
    دکتر استرنج
    مرد عنکبوتی
    اولتران
    هایفادر

  19. فریر کاربر می‌گوید

    اودین

دیدگاه ها غیر فعال است.