چرا مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست بهترین فیلم کمیک بوکی است

اسپایدرمن راهی به خانه نیست یک تراژدی تمام عیار , بر سه گانه اسپایدرمن در ام سی یو . پایانی واقعا غم انگیز برای دوست خوب محله . فراموش شدن حتی برای قویترین خدایان همچون سیتوراک و چتون هم سخته و باعث نابودی اونها میشه و این دلیل تلاشه های اونها برای عبادت شدن توسط مردمه.

زندگی در دنیایی بدون خاطره , بدون یاد و بدون عزیزانی که اصلا تو رو به یاد بیارن یا حتی بشناسند اونم در حالی که عزیز ترین افراد توی زندگیت رو از دست دادی و تنها کسایی هم که باقی موندن تو رو به یاد نمیارن . میشه گفت سخت ترین پاین ممکن برای یک اسپایدرمن نااشنا با سختی های دردناک . شاید صحنه بار ها تکرار شده در لایو اکشن های یک اسپایدرمن دیدن پیتر در پایان فیلم بر سر قبر یک عزیز از دست رفته باشه . اول از دست دادن تونی , بعد عمه می و حالا هم همه , هرکسی که اون رو به یاد داشت.

این ویژگی یک اسپایدرمنه که همیشه در سختی ها زندگی کنه و شاید همین سختی هاست که اون رو به محبوب ترین ابر قهرمان تبدیل میکنه . دارک نایت , لوگان , اسپایدرمن ۲ سه شاهکار برتر در زمینه کمیک بوک که همواره از اونها حالا هر یک به دلیلی به عنوان برترین اثر در این صنعت نام برده میشد . هر چند در این بین هر کدام مزیت های خاص خود را داشتند ولی این دارک نایت بود که اغلب از اون به عنوان بهترین اثر کمیک بوکی یاد میشد . دارک نایت با حضور افسانه ای هیث لجر , اسپایدرمن ۲ با دیالوگ ها و لحظات ماندگار و لوگان با بازی شاهکار هیوجکمن . ولی اکنون با اکران اسپایدرمن راهی به خانه نیست بار دیگر این کاراکتر شانس خودش رو به عنوان ساخت شاهکاری دیگر امتحان کرده و میشه گفت واقعا فراتر از انتظارات ظاهر شده . به هر حال تصمیم داریم به این موضوع بپردازیم که چرا این فیلم اکنون به عنوان بهترین اثر کمیک بوکی به شمار میرود:


۱. فیلمنامه قوی:

خب شاید ویژگی مشترک فیلم های کمیک بوکی نداشتن فیلمنامه مناسب و قویه که این نقص رو اغلب با جلوه های ویژه بزرگ جبران میکنند . ولی محدود فیلم هایی همچون دارک نایت لوگان و اسپایدرمن ۲ وی فور وندتا هستند که از این قضیه مستثنی هستند و حالا نوبت به اسپایدرمن راهی به خانه نیست رسیده . این فیلم واقعا از نظر فیلمنامه بنای محکمی داره و عالی پایه گذاری شده .از روند عالی پیش روی داستان گرفته تا مدیریت واقعا مناسب شخصیت ها و سرانجام ایجاد فضای وفادار به کمیک برای اسپایدرمن همراه با ایجاد مسیر مجزا برای هر شخصیت به همراه تکامل شخصیت پردازی.

شاید مهمترین شاهکار این فیلمنامه مدیریت معرکه نقش شخصیت های متعدد در فیلمه از اسپایدرمن های دیگه گرفته تا ۵ ویلین و بقیه شخصیت های مکمل ولی این رو با قاطعیت میشه گفت که هیچ یک اضافه به نظر نمیرسند و حضور همه ی انها به نوعی مکمل داستان و پیشبرنده ی فیلمنامه است.

دیالوگ ها واقعا عالیه و هر یک داستانی بزرگ و تاثیر گذارن به دنبال خودشون داشتند . از اشاره به عمو بن و مرگ گوئن گرفته تا درس بزرگ هر اسپایدرمن در زندگی و احساس گناه . حتی استفاده واقعا به جا از دیالوگ های فیلم های پیشین هر کاراکتر که از مهارت های واقعا عالی این فیلمنامه است.


۲. بازی عالی بازیگران:

این فیلم واقعا در این زمینه هیچ نقص نداره و همه عالی بودند . از توبی و اندرو گرفته تا تام و زندایا و مریسا و مشخصا کسی هم انتظاری جز بازی واقعا عالی از بندیکت نداره حالا در هر نقشی باشه . شیمی بین بازیگران واقعا خوبه . ارتباط اندرو و توبی تام یکی از بهترین روابطیه که این در چند سال دیدیم و این نتیجه این ایجاد یک رابطه عالی بین سه اسپایدرمن دوست داشتنی سینما میشه . اندرو و توبی هنوز که هنوزه یک اسپایدرمن تمام عیار بودن و اندرو واقعا عالی غم درونی خودش رو به خاطر از دست دادن گوئن منتقل میکنه یا پختگی واقعا ملموس شخصیتی اسپایدرمن توبی که عالی به نمایش گذاشته میشه . شاید دو نکته مثبت قابل توجه فیلم یکی پیشرفت بازی تام در نقش خودش باشه که واقعا بی نقص بود و دومی پیشرفت بازی زندایا و مریسا تومی که متناسب با تکامل شخصیتی این دو بود.

مهم ترنی نقطه تاثیر گذار هم بر عهده مریسا تومی بود که واقعا عالی از پس این کار بر اومد و به لطف فیلمنامه قوی یکی از بهترین لحظات کاراکتر اسپایدرمن رو در سینما رقم میزنه . در این بین نمیشه از بازی شاهکار ویلیام دفو گذشت . بازی شاهکار در یک شخصیت دوگانه و همزمان با اون انتقال خباثت و شرارت در کنار درماندگی که عالی همگی در بازی ویلیام ایجاد میشه و همه ی اینها اون رو به بهترین ویلین اسپایدرمن تبدیل میکنه . در کنار تمام این موارد اکشن های طبیعی و عالی یان شخصیت رو هم شاهد هستیم که اثر انجام این سکانس ها توسط خود ویلیام دفو هست . نتایج تمام این موارد باعث ایجاد یک ویلین بی نقص برای این فیلم میشه.


۳. روند تکامل شخصیت ها:

شاید بزرگترین ایراد های وارد شده به پیتر ام سی یو نشان ندادن تاثیر گذاری عمو بن در زندگی او و مهم تر منتقل نکردن مستقل بودن پیتر به عنوان یک قهرمان و وابستگی اون به تونی استارکه . همه ی اینها باعث نارضاتی هوادارن شده بود چرا که اون رو کاملا وابسته و زیر سایه قهرمانانی چون تونی و دکتر استرنج میدونستند . ولی به تدریج با مرگ تونی در اندگیم در ادامه در فار فرام هوم و سرانجام در نو وی هوم شاهد تکامل شخصیت پیتر بودیم تا جایی که در این فیلم یک پیتر تمام عیار رو دیدیم که واقعا بارزترین ویژگی های یک پیتر پارکر وابسته به کمیک بوک رو داشت و بالاخره شاهد نقطه فراموش نشدنی زندگی اون هم بودیم جایی که عمه می تدیل به عمو بن زندگی پیتر میشه و همون درس مهم زندگی یک اسپایدرمن یعنی مسئولیت پذیری رو به پیتر یاد میده و جالب تر از اون حس گناه پیتر هست که خودش رو مقصر میدونه و هزینه ای که این یادگیری پیتر از زندگی در پی داشت.

حضور اسپادرمن توبی و اندرو نه تنها صرفا برای پیشبرد داستان نیست بلکه کمک بزرگی به تکامل شخصیت پردازی این دو هم شده و ما شاهد ایجاد ویژگی ها و ابعاد جدید در شخصیت پردازی این دو هستیم . رابطه ام جی و پیتر واقعا بهتر شده و بیشتر به یک رومانس عاشقاه نزدیک شده چیزی که پیشرفت شخصیت پردازی ام جی در اون بی تاثیر نیست.


۴. اکشن عالی و موسیقی متن ایده ال:

این فیلم از اون فیلم هایی بود که ما در اون شاهد اکشن های متنوع و واقعا زیبا هستیم . از نبرد واقعا سخت نورمن و پیتر قبل از مرگ عمه می گرفته تا نبرد سه اسپایدرمن در انتهای فیلم با پنج ویلین و مهم تر از اون اکشن واقعا حماسی انتهای فیلم بین نورمن و پیتر همراه با مشت های واقعا دردناک پیتر , مشت هایی که هر یک غم و دردی بزرگ در خودش جای داده.

شاید اوج جلوه های ویژه فیلم سکانس فایت استرنج با اسپایدرمن باشه که واقعا خوب ساخته شده بود و این سکانس همراه با موسیقی متن عالی جذابیتی دو چندان پیدا میکنه . اکشن نورمن و پیتر قبل از مرگ عمه می واقعا هیجان انگیز بود که تزدیک و همراه با چاشنی استرس بود.


۵. شخصیت پردازی عالی نقش اول فیلم:

گفتم که پیتر در این فیلم در نبود تونی استارک و بدون وابستگی های بی دلیل واقعا به یک سطح بالا در تکامل و درجه بالا از امادگی و پختگی رسیده بود . تمام ویژگی های یک اسپادیدرمن اسیب دیده ولی همچنان مقاوم رو داشت , کاملا بی نقص . از ساده لوحی و اعتماد به هر فردی و علاقه به کمک به همه گرفته تا طنز اختصاصی یک اسپایدرمن و حتی تلاش همراه با احساس گناه در قبال از دست دادن عزیز ترین فرد درون زندگی شخصی خودش . و در کنار تمام اینها اوج شخصیت پردازی این اسپایدرمن جاییه که خودش رو مقصر تمام این اتفاقات میدونه . شاید بشه گفت که واقعا نمیشه از اسپایدرمن بودن این پیتر پارکر ایرادی گرفت که از هر بعد عالی طراحی شده بود.


۶. یک فیلم تمام عیار:

بدون شک اسپایدرمن راهی به خانه نیست فراتر از انتظارات ظاهر شد و حتی بدبینانه ترین اسپایدر فن های خودش رو هم تحت تاثیر قرار داد . این فیلم واقعا هر چیزی که یک فن اسپایدرمن انتظار داشت رو در خودش داشت . یک شاهکار عالی بود . هم دارک بود هم لایت و در کنار اینها فیلمنامه با چاشنی غم با ترکیب شادی همراه شده بود . واقعا به جا و مناسب . عناصر متناقض همگی در کنار هم در یک فیلمنامه که نتیجه ی اون میشه یک فیلمنامه واقعا احساسی و بی نقص . یک شاهکار عالی . یک شاهکار کم نظیر و پایان واقعا غم انگیز و احساسی برای اسپایدرمن ام سی یو همراه با سکانس واقعا تکراری برای هر اسپایدرمن . ایستادن در برابر یک عزیز از دست رفته همراه با حس گناه و عطش برای انتقام در حالی که خودش رو مسئول این اتفاق میدونه.

و حالا ما دارکنایت رو داریم فیلمی شاهکار در زمینه کمیک بوک که حتی بعد از این همه مدت یکی از محبوب ترین شخصیت های کمیک بوکی هنوز چنین فیلمی رو به خودش ندیده . هرچند انتظارات از بتمن مت ریوز واقعا بالا است و چه بسا شاهد تکرار شاهکاری دیگر از بتمن در سینما باشیم.

دارک نایت سبک خاص نولان از کاراکتر بتمن بود چیزی که اون رو به بهترین بتمن در بین تمامی بتمن های سینما تبدیل کرد . شاید بزرگتر از فیلمنامه و حتی قهرمان فیلم جنبه منفی فیلم یعنی جوکر باشه جایی که با بازی هیث لجر کبیر در این نقش ما شاهد یک جوکر افسانه ای بودیم چرا که هیث لجر به معنای واقعی یک جوکر عالی بود.

این فیلم واقعا عالی ساخته شده بود و میشد اثر گذاری نولان رو در هر پارت فیلم دید . نولان در این اثر سعی در به چالش کشیدن قهرمان و البته مخاطبان فیلم میکنه و هردو رو با مهمترین سوالات ممکن روبه رو میکنه . و جالب تر از اون پایبندی بدون محدودیت بتمن به قواعد خودشه و در اخر این کار خودش رو با ک فداکاری جبران میکنه جایی که نولان قهرمانی رو ارائه میده که مهم نیست بقیه چه فکری راجب اون میکنند در حالی که خودش رو به معنای واقعی وقف نجات مردم و شهر کرده . این یعنی یک قهرمان واقعی . هر چند این فیلم نقاط ضعفی چون صحنه های اکشن نه چندان درخور در خودش داشت چرا که یکی از مهمترین جنبه های این سبک از فیلم ها داشتن اکشن های قویه و یک نبرد اکشن وقتی جذاب میشه که بشه اوج تماس طرف های نبرد رو در یک مبارزه حس کرد و به معنای واقعی اون رو دید ولی شاید این نقطه ضعف برگرفته از تفکر اشتباه یا بی اهمیتی سازندگان این فیلم به این نکته است . با وجود این مورد و برخی بی توجهی ها به پابندی های به کمیک یا برخی نقص های هر چند کوچک این فیلم در فیلمنامه و طراحی برخی شخصیت پردازی های مکمل . این فیلم هنوز یک شاهکاره و برای سالیان سال به عنوان برترین اثر این صنعت به شمار میرفت.


نویسنده: امیررضا قاسمی

124 Comments
  1. bardia کاربر می‌گوید

    کاممته اول
    بسیار ممنون از جنابه قاسمی

  2. Lucifer کاربر می‌گوید

    ممنون بابت مقاله
    با مورد چهار مخالفم
    موسیقی بدترین نکته فیلمه

    1. Lucifer کاربر می‌گوید

      در عرض ۶ ثانیه؟ چرخیدم

      1. bardia کاربر می‌گوید

        عجب.

    2. bardia کاربر می‌گوید

      البته بد نبود.ولی میتونست بهنر باشه

    3. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

      لوسیفر
      میشه اینقدر از فیلم ایراد الکی نگیری؟!
      با چه دلیلی میتونی بهم ثابت کنی که موسیقی فیلم بد بود؟!

      1. Lucifer کاربر می‌گوید

        دا
        یک اینکه اواتار دارک نایتم که همچنان این فیلم رو بهترین فیلم کمیک بوکی تاریخ میدونه
        دوم اینکه کل موسیقی هاش مسخره و چرت بود جز موسیقی سکانس فایت استرنج و پیت
        بقیش آشغال بود

        1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

          لوسیفر
          حرف های شما بسیار منطقی بود👍🏻
          اصلا کاملا قانع شدم.با اون دلایل بسیار زیاد و منطقی خود مرا قانع کردید
          .
          .
          .
          .
          یعنی الان توقع داری با این چیزایی که گفتی من قبول کنم موسیقی آشغال بود😐
          شما گفتی موسیقی آشغال بود.منم میگم شاهکار بود حالا بیا و ثابت کن که موسیقی بد بوده!

          1. Lucifer کاربر می‌گوید

            موسیقی هاش متناسب با سکانس ها نبود
            یا مثلاً موسیقی های صحنات احساسی کامل.. مزخرف
            فقط میگم همون صحنه فایت استرنج و پیتر موسیقیش خوب بود

    4. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

      اتفاقا خیلی هم موسیقی خوبی داشت

  3. Randall
    Randall کاربر می‌گوید

    😐😂😂😂

    1. Lucifer کاربر می‌گوید

      اسپایدرمن درحد گادفادر….
      کابوس رندال

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        اصلا در حد گادفادر نبود و نیست

      2. رندال مرید لوررد SBH کاربر می‌گوید

        چی میگی ملعون

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          موافقم

      3. bardia کاربر می‌گوید

        خشم رندال

      4. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

        چی در حد گادفادر 😐

  4. پیت کاربر می‌گوید

    ولی بنظرم واقعا لیزارد اضافه بود🙂

  5. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    با سلام .
    من اول فکر کردم نویسنده دارک نایت هست 😂😂
    خیلی تعجب کردم دیدم آقای قاسمی هستن .
    در کل فیلمی بود که توی فیلم های کمیک بوکی شاهکار بود و قطعا یکی از چهار فیلم برتر کمیک بوکی میشه اما بهترین نیست و هنوز هم یکم دیگه می‌توانست مثل وی فور وندتا از پتانسیلش نهایت استفاده رو بکند .
    در کل امسال سال مارول بود و الان هم تقریبا به اواخر سال ۲۰۲۱ نزدیک میشیم و مارول امسال پنج سریال و چهار فیلم اکران کرد و از بین سریال ها و فیلم ها وینتر سولحر و بلک ویدو بد شدن و بقیشون حداقل متوسط رو به بالا بودن .
    Thanks 👍

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج
      دیگه این مقاله با هدف بیان دلایل اینکه چرا این فیلم در این حده نوشته شده . حالا همین رو برا دارک نایت لوگان اسپایدی ۲ و … بقیه هم میشه نوشت

      1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

        خیلی ممنون ولی به نظرم در حد لوگان بود ( یکم بهتر )

  6. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    فیلم خیلی خوبی بود واقعا مارول رو به اوج برگردوند
    بردیا فکر کنم شرط رو بردی

    1. bardia کاربر می‌گوید

      حالا وایسا.میخوام ببینم چه میکنیم

    2. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

      مگه توی اوج نبود ونوم که واسه سونی حساب میشه ( یه جور هایی ) اونم فقط اترنالرز رو خراب کرد که بقیه عالی بود

      1. bardia کاربر می‌گوید

        ونوم تو اوج؟؟اون هم یکش و هم دوش تهش یه فیلمه متوسطن با ارفاق

        1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

          اره راست میگی اما توی ام سی یو حساب نمیشه که این دوستمون مفکر کنم منظورش همین ام سی یو بود

  7. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

    ممنون از آقای قاسمی برای این مقاله زیبا.
    خب راستش من این فیلم رو الان در کنار فیلم هایی مثل لوگان و شاهکار های دیگه میبینم!!
    واقعا برام رفته توی لیست برترین ها و قطعا برای خیلیا هم همینطوره.

  8. admin
    admin کاربر می‌گوید

    با سلام من متاسفانه هنوز هم نتونستم این فیلم که به نظر میاد یا توجه به شواهد شاهکاره هست رو ببینم. (منتظرم یه نسخه با کیفیت بیاد، فک کنم امید الکی دارم😅)
    ولی به قلم آقای قاسمی ایمان کامل دارم و میدونم همیشه بهترین ها رو می نویسند.
    انشاالله بزودی میبینم و نقدم رو همینجا در همین مقاله همراه با امتیاز میگم.

    1. Hassan logon
      Hassan logon کاربر می‌گوید

      یه نسخه از فیلم هست ۱۰ گیگه با آیفون ۱۳ فیلم برداری شده میتونید اونا ببینید (ولی خب آخرش پرده ایه)

    2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      ادمین ممنون لطف دارید .
      کیفیت وب دی ال خوبه ولی فک کنم اسفند میاد . بلوری هم اردیبهشت میاد ( اون زمان دیگه دک استرنج ۲ هم اکران شده )

      1. bardia کاربر می‌گوید

        از زندگی ناامید شدم

    3. bardia کاربر می‌گوید

      من خودم منتظرم.ببینم کیفته خوبی بیاد بشینم نگاه کنم

  9. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    هنوز ندیدم
    ولی دیشب تو خوابم کامل و با جزئیات دیدمش XD

    1. bardia کاربر می‌گوید

      اس بی اچ
      داداش؟؟حالت خوبه؟؟؟اخه منم خواب دیدم رفیقم هاکایه و ایلومیناتی دزدیدتش😐😐😐🤣🤣🤣مارول بد تاثیر گداشته

      1. Dr. Strange
        Dr. Strange کاربر می‌گوید

        توصیه پزشک : اگر نمی توانی بخوابی ، فیلم های مارول را ببین و هنگام خواب به آنها فکر کن تا در آن غرق شوی و خواب مولتی ورسی را تجربه بکنی
        [ تبلیغ جدیدی از مارول ✓]

        1. LORD__SBH
          LORD__SBH کاربر می‌گوید

          پزشکش شرط میبندم دکی استرنجه D:

          1. Dr. Strange
            Dr. Strange کاربر می‌گوید

            من رفتم سرم را به دیوار بکوبم و دوباره برمی‌گردم اگر زنده باشم 😂

          2. bardia کاربر می‌گوید

            🤣🤣🤣🤣🤣

      2. Mhd.k
        Mhd.k کاربر می‌گوید

        داش شما حموم زیاد میری

        1. bardia کاربر می‌گوید

          🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 امکان نداره کسی فهمیده باشه

          1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

            من فهمیدم داپشXD

            1. bardia کاربر می‌گوید

              این بده🗿🗿

      3. Odin کاربر می‌گوید

        کنون خرد ایگدراسیل به من می‌گوید …
        این ها هدایت شده اند
        وله کن آلفادر

      4. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        منم دیشب خواب دیدم سه بیاندر رو با شمشیر کشتم بعد خر شرک اومده سوارش شدم رفتم برج انتقام جویان پیش سوپرمن

        1. bardia کاربر می‌گوید

          باربد
          ایگدراسیل هایه پلاستیکی والا خردی مدارند
          محمد
          میگگ برادری.اینم دلیل

          1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

            XD

  10. فرير کاربر می‌گوید

    تو خواب من كامل ديدمش

    1. Odin کاربر می‌گوید

      عاها

  11. God Venom کاربر می‌گوید

    خب اپیزود اخر سریال هاکای رو رفتم الان دیدم و میشه گفت بدجور ناامید شدم!! کلا بین سریال های دیزنی پلاس تا الان این سریال بدترین پایان بندیو داشت!! یعنی تو اکثر سکانسا جدی بودن رو به شوخی گرفته و دیزنی وار ترین چیزی بود که تا حالا از مارول دیدم و حداقل برای من یکی اصلا خوشایند نبود ، صحنه های اکشنش پر از جوک و گاهی اتفاقات احمقانه ست که نمونشو میتونین تو فیلمJungle Cruise میشه دید !! همچنین اتفاقات پایانی سریال بیشتر منو عصبانی و ناراحت کرد و بجز چنتا سکانس خاص هیچ چیز دیگه ای نداشت واقعا!! با این پایان بندی این سریال در بهترین حالت درحد زانوهای لوکی و وانداویژن بیشتر نیست!!
    من در بهترین حالت بهش ۴/۵ یا ۵ میدم

    1. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      من هم خیلی ناامید شدم .
      البته این سریال به نظرم بعد از لوکی و وانداویژن بهترین سریال مارول تا اینجا بود ولی …
      پایانش تنها نقطه ضعفش بود 👎

    2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      خیلی خوب بود که

  12. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

    خیلی ممنون از مقاله این نظر شخصی منه : هرچی که گفتید توی دارکنایت هم بود ها 🙂 ولی نه شاهکار بود عالی بود
    .
    اینجا هم کمپین بازی هست ؟😂🙏🫂
    و به نظر منم بهترین فیلم mcu هستش ( و رتبه دوم هم اینفینیتی وار هست )

    1. Lucifer کاربر می‌گوید

      سلام دا

      1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

        🙏 مرسی

    2. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      ببخشید شما همون دیسی فندوم کامیکان هستید؟؟

      1. Odin کاربر می‌گوید

        خود خودشه

      2. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        کامیکان قطعا جزو سایت های خوب کمیک ایرانه و قطعا جذاب ترین قالب رو داره اما کاربراش
        واقعا بده واقعاااااااااااااا بده یعنی همه کاربراش نهایتا ۷ یا ۸ سالشونه اصلا وااااااااای

        1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

          😂🙏 خب دیگه همه اون ها هم ( شاید فکر کنید منم ۵ سالمه ) اره میگفتم ۹۰ درصد اون ها هم اینجا هم عضو شدن

        2. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

          مگه ۷ ساله های میتونن بنویسن

        3. Lucifer کاربر می‌گوید

          دا سید
          مقاله هاش بینهایت سمه

          1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

            نه بابا گجاش عالی بود که ویدیو هاش هم که عالی تره

            1. Lucifer کاربر می‌گوید

              عاها
              پس مترون از دارک ساید و هایفادر قدرتمندتره……
              یوگا خان نیوگاده…
              که اینطور

              1. bardia کاربر می‌گوید

                😐😐😐اینارو کمیکان گفته؟؟؟

                1. Lucifer کاربر می‌گوید

                  اره داچ
                  کمیکان گفته

                  1. bardia کاربر می‌گوید

                    پشمام.حرفی ندارم

                  2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

                    وات د فاک

              2. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

                توی کدوم مقاله گفته مترون از دارکساید برتره

                1. Lucifer کاربر می‌گوید

                  گودرتمند ترین نیوگادز

                2. bardia کاربر می‌گوید

                  واقعا حرفی ندارم.الان اصولا اودینی که دانشش حتی به قبله خلقت برمیگرده باید دانشش از مترون بیشتر باشه.ظمنه اینکه کلی گودرته دیگه هم داره.یعنی الان اودین به تنهایی باید نیوگادزو یام یام کنه؟؟؟؟جالبه.

      3. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

        اره دیگه شنا هم دکی کامیکان هستید ؟🙏

        1. Dr. Strange
          Dr. Strange کاربر می‌گوید

          بله خودمم

          1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

            اییییوا تویی چطوری نیستی ؟👊

            1. Dr. Strange
              Dr. Strange کاربر می‌گوید

              استاد متعصب که میگید داک نایت چهارمین فیلم برتر تاریخ هست 😂😂😂😂😂😂
              .
              .
              .
              حالا همه بفهمند .

              1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

                استاد متعصب ؟ باشه ؟من گفتم ؟ بله البته ای ام دی بی گفته بود بگم 😒 البته داشتم راست میگفتم آقای دکی توی رتبه بندیش نوشته میخواین بفرستم

                1. رندال مرید لوررد SBH کاربر می‌گوید

                  😂😂😂

                2. رندال مرید لوررد SBH کاربر می‌گوید

                  پرهیز کن از فرستادن دوباره این کامنت وگرنه مورد پیگرد قانونی قرار میگیری

    3. Odin کاربر می‌گوید

      ناح
      اینجا از این مسخره بازی های کامیکان نیست
      کمپین بی کمپین

      1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

        ای بابا 🤧😔😒 باشه میتونیم که کمپین بی کمپین بزاریم 😂🙏

    4. Odin کاربر می‌گوید

      دارک نایت نولان فقط مورد ۱ رو داشت و نو وی هوم به مراتب از دارک نایت نولان بهتر بود
      اونم نه با اختلاف کم

      1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

        به فرمایید مایل به خیلی بحث هستم

        1. Lucifer کاربر می‌گوید

          اولا که تو همونی هستی که کل کامیکان اومدن راضیت کنن که واچمن بهتر از دردویل نبود سریالش
          دوما همونی هستی که کل سایت اومدن راضیت کنن که فلشپوینت پارادوکس درحد اسپایدرورس نیست
          سوما همونی هستی که گفتی پرزنس درحد دادگاهه
          چهارما همونی هستی که گفتی دث استروک سوپرمن و واندروومن رو شکست داد
          صو ناح دا
          بحث باهات بی فایدست

          1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

            اره فقط ۴ کاربر البته نظر شخصی ام بود 😬😳 اره من قبول کردم که اسپایدرورس برتره وسوال پرسیدم 😬😳 پس هرچی تا الان گفتی اشتباه بود ای دوست اونم من نگفتم پرزنس در حده دادگاهه گفتم اگه دادگاه با تمام قدرتش مقابله کنه شانس داره که کم نیاره اونم بله اسلید ویلسون توی کمیک های سالیانه اش خیلی شاهکار کرده
            ۱ توی کمیک جاستیس لیگ بحران هویت تونست کا جاستیس لیگ جز کلارک و بروس و دیانا رو مات کنه
            ۲یک خدا رو کشته ( در همون کمیکی که با اوت ها در افتاد )
            ۳ توی یکی از کمیک هاش بتمن رو کشت ( البته معلوم شد آخرش اوشون بروس نبوده یه جور تله بود )
            ۴دث استروک با زرهش ( اسمش یادم رفته همون زرهی بود که مادر باکس برای سایبورگ ساخته شده بود از همون جنس آهن اما از نوع منفی اش توی اسپایدی هم توضیح داده بود فکر کنم یادم رفته )
            همین بود حرفات ؟ ممنون تاثیر خوبی گزاشت 👍

            1. bardia کاربر می‌گوید

              واچمن بهتر از دردویل؟؟نخوندم
              معلومه اسپایدر ورس بهتره
              معلومه نباید مقایسه بشن.دادگاه برتره
              دث استروک سوپیو بتمنو زد؟؟جهیدم

              1. Lucifer کاربر می‌گوید

                ناح
                پرزنس قدرتمندتره
                خیلی راحت برتریش رو میشه ثابت کرد

            2. Lucifer کاربر می‌گوید

              عاها….

          2. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

            لوسیفر
            وات؟؟؟!!
            کی گفته واچمن بهتر از دردویله؟؟!
            اسپایدر ورس ضعیف تر فلش پوینت؟؟!
            دث استروک و سوپرمن؟؟؟!!
            آخه من چی بگم ناموسا

            1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

              من نطر شخصی ام راگفتم ولی مهم نیست ول کنین منم پرسیدم اسپایدرورس برتره یانه توی مقاله ترلیر اینجاستیس و بعدش گفتم که اون ها گفتن برتره و بعد از اون هم نظرم این بود که اسپایدرورس برتره برو تو مقاله تریلر اسپایدرورس
              اممم و اینکه بله توی سایت های خارجی
              ( اگه دیکشنری داری میتونی بخونی ) توی کمیک های سالیانه اسلید ویلسون خیلی کارهای شاهکاری کرد و یکی از فیت هاش هم مبارزه با کلارک با اینکه همش شکست می‌خورد اما یک بار تونست برنده مبارزه بشه ( آخرش دوباره دستگیر شد )

              1. Lucifer کاربر می‌گوید

                داچ
                تو تریلر اینجاستیس نگفتی
                یه مقاله دیگه بود
                همزمان با بحث دردویل و واچمن

                1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

                  کاربر ریدلر گفت و من میگفتم شانس داره که کمی کم نیارره و یا بتونه کمی زربه بزنه

                  1. Lucifer کاربر می‌گوید

                    عاها

              2. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

                به هر حال من تو کتم نمیره دردویل از واچمن کمتر باشه
                حالا اون اسلید و سوپی هم به کنار

                1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

                  این سلیقه ام بود نصف فصل اول دردویل رو دیدم عالی بود و اینکه اسلید رو توضیح دادم توی مقاله جدید کامیکان هم توضیح دادم

            2. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

              اقا باشه غلط کردم نکوشید منو نظر شخصی ام رو گفتم من هم میگم که اسپایدرورس برتره ولی اسلید رو دارم راست میگم برید مقاله انسان هایی که خدا کشتن یا مقاله قوی ترین نسخه های بتمن گفتم ممنون

              1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

                😐

    5. رندال مرید لوررد SBH کاربر می‌گوید

      چی میگی تو

  13. bardia کاربر می‌گوید

    باربد خودتی؟؟؟

  14. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    شما میخندین ولی واقعا دیشب تو خوابم نو وی هوم رو دیدم خیلی عجیب
    توی خواب من اخرش هر سه تا متحد شدن تا گرین گابلین و اختاپوس و دارکساید (خداییی چرا تو خوابم دارکساید اومده بود تو مارول وات د هل>؟؟؟) که دوتا اولی رو زدن سر دارکساید داشتن میکشتنش دارکساید اما خودشو میکشه و توسط انرژی ساطع شده از مرگش اسپایدرمن تام هالند و اندرو مردن ولی توبی زنده موند رفت بالای جسد نیمه جون دارکساید و بله ………
    بد زدتش
    در حدی بد که از داد های دارکساید بیدار شدم /:
    زیادی سم بودش مگه نه؟؟

    1. bardia کاربر می‌گوید

      خیلی.ولی واسه من ترسناک بود.یادمه تو کله خوابم دنباله رفیقم که هاکای بود گشتم بعدش تو خونه ی خودم یه هو اومدم.دیدم یه نامه برام گذاشته.نوشته ایلومیناتی منو برده و دنبالم نیا وگرنه خودت و خواهرتو میکشن.بعد بیدار شدم

    2. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

      دارکساید 😐 ولی نه خیلی توب رفتی جلو اگه دارکساید با اون هیکلش بیاد خانم من دیگه بیدار نمیشم یعنی مردم 😒
      .
      .
      .
      .
      .
      به امید دیدن خواب سینمایی بتمن 😂 بعدش بلک آدام بعدش هم دکتر استرنج

      1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

        غلط املایی ( چه بد )
        خواب بود

  15. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

    منم خواب دیدم خواهرم خودشو کشته بعدش پدرم هم از ساخت فیلم جاستیس لیگ میخواست انصراف بده بعد فهمیدم بابام زک هست رفتم خودمو بکشم 😐😂😒

    1. bardia کاربر می‌گوید

      🤣🤣🤣
      منم خواب دیدم یه بار پدرم یا بار با ماشینش یاسو سوار کرده بعد یاس مرده و پدرم رفته رپر شده😐😐😐

      1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

        👍🙏 البته ما منظورمون خدایی نکرده توهین به شما نبود و برای خنده گفتم امید وارم ناراحت نشید

        1. bardia کاربر می‌گوید

          توهینه چی؟؟میگم تو کمیکان اوضاع چجوریه؟؟؟اخه من ندیدم اونجا نیستم.ما اینجا اینقدر بی جنبه نیستیم.بعدشم حرفه بدی نزدی.اصلا هیچ چیزی نگفتی که بخواد بد باشه.
          ولی بازم ممنون🙏🙏

          1. رندال مرید لوررد SBH کاربر می‌گوید

            عالیه سید 😍 🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈

            1. Lucifer کاربر می‌گوید

              دوستان
              فرار کنید
              این ملعون به ال جی بی تی روی آورده
              ممکنه دنبالتون کنه و اوضاع…
              بهرحال فرار کنید

              1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

                اولین نفر میاد سراغ تو
                به من هنوز چیزی نگفته
                ولی سفت خودتون رو بچسبید این آدم مرید ریکاردو کبیره خیلی خطرناکه

              2. bardia کاربر می‌گوید

                باربد
                دقیقا.حواست به خودت باشه😍😍

            2. bardia کاربر می‌گوید

              رندال

          2. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

            توی کامیکان ؟ عااااالی یهنی عاللیییی ها 😐
            یعنی واقعا عالیییییی بیا کامیکان 😐
            خیلی عالی هست ها یعنی 🤥 نمیدونم حس میکنم نفس های آخرم رو توی کامیکان میکشم

            1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

              توی ۱۱ ثانیه ؟ تایید شددد 😐

              1. bardia کاربر می‌گوید

                ادمینه دیگه

  16. Gotham ,s Knight کاربر می‌گوید

    سلام
    دوستانی که میخواهین کیفیت خوب نو وی هوم رو تماشا کنید به مراحل زیر توجه کنید (چه رسمی)

    ۱ به گوگل خود مراجعه کرده و در قسمت سرچ این عنوان را وارد نمایید
    دنیای فیلم و کلیپ اپارات
    سپس صبر کرده و در سایت اول وارد شوید
    در اول مرد عنکبوتی راهی به خانه را مشاهده میکنین اگر ندیدید در قسمت سرچ اپارات که بالا هست سرچ مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست رو سرچ کنین( اگه نبود توی قسمت سرچ گوگل بزنین مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست دنیای فیلم و کلیپ رو بزنید) بعد مشاهده می نمایید و دانلود کنید
    بهترین کیفیتش ۱۰۸۰ هستش که دو گیگ هست
    کیفیت بعدی رو ۱.۳۰ گیگ هستش
    و کیفیت بعدیش ۸۰۰ مگ
    خب کیفیتش فوق العاده خوبه و عالی هستش
    اما بدی هاش چون با گوشی در سینما رفتن فیلم گرفتن و خنده تماشاگر هستش(خیلی خندشون رو مخ نیست کمه) بعصی جاها مات مشه که خداییش رومخه و بعضی جاها زیاده
    و بدی دیگه اینه که بعضی جاها( حدود ۳۰ درصد فیلم) ترجمه نشده و اینش بده
    حالا اگه بلدید کار با چیز میزایی مثل ادیت و‌….. میتونین زیر نویس رو بردارید و زیر نویس یه جای دیگه دانلود کردید روش بزارین

    1. bardia کاربر می‌گوید

      با این اموزشی که دادی من را از جهل و نادانی نجات دادی

  17. bardia کاربر می‌گوید

    میگم تایتل مشکل داره.لطفا ویرایش کنید

  18. Gotham ,s Knight کاربر می‌گوید

    لطف میفرمایید🤣

  19. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    Randall Spector کاربر می‌گوید ۸ ماه ago
    ببخشید ولی این به دامبلدور چه ربطی داره ؟
    لطفا در مورو موضوع مقاله ی مورد نظر کامنت بگذارید و اسپم ندید
    (نگید این رندال همون رندال الانیه.قبلا لفظ قلم حرف میزدXD)

    1. bardia کاربر می‌گوید

      همونه.الان باربدو دیده…😍😍🏳️‍🌈

  20. ثورلاور کاربر می‌گوید

    آقا عالی 👏👏👏👏👏
    مرسی بابت مقاله ، قطعا جزو بهترین فیلم های کمیک بوکیه

    1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

      تور لاور تویی ؟تبریک با گزاشتن آخرین کامنت بهترین آدم دنیا شدی واقعا تو عالی هستی ( حرف تو رو به خودت میگم 😂🤣👊)

  21. ثورلاور کاربر می‌گوید

    آقا عالی 👏👏👏👏👏
    مرسی بابت مقاله ، قطعا جزو بهترین فیلم های کمیک بوکیه
    خسته نباشید

    1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

      هرهرهر

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      دی سی فندوم
      مسخره کردنه ثور لاور؟؟نخوندم

      1. دیسی فندوم ( 🟧⬛) کاربر می‌گوید

        من کسی ام که جلوی وارلاک و تور لاور انقلاب کردم
        خخخخخخخخخخخ

دیدگاه ها غیر فعال است.