نقد فیلم شانگ چی؛ اولین فیلم مارول با تم چینی

خب شانگ چی. میشه گفت بهترین فیلم سینمایی مارول در بین فیلم هایی است که در این دوران اکران شده اند یعنی بلک ویدو و اترنالز . طبق روال همیشگی قبل از اینکه نقد رو شروع کنیم نمرات این فیلم رو در زیر قرار میدیم :
rottentomatoes:
۹۲ از ۳۱۸ نقد ( البته نکته قابل توجه نمره مردمی این فیلم در این سایت است که این فیلم از مردم نمره ۹۸ رو دریافت کرده است که این فیلم رو به بهترین فیلم مارول از این جهت تبدیل میکنه بالاتر از اندگیم و اینفینیتی وار )
Imdb:
۷٫۷ از ۱۶۸ هزار رای
Metacritic:
۷۱ از ۵۲ نقد


یک فیلم با جنبه ای جدید از دنیای سینمایی مارول با قصد ایجاد حال و هوایی متفاوت از این جهان که انصافا موفق هم ظاهر شد . یک فیلم با قصد اتکا کردن به جلوه های ویژه و سکانس های مبارزه . شانگ چی رو میشه فیلم متافت تصور کرد ولی نه به خاطر محتوای داستانی بلکه به خاطر نحوه ساخت و تدوینش جوری که خلاقیت مراحل ساخت فیلم بیشتر از خلاقیت خود داستان جلوه میکنه هرچند خود داستان خلاقیت انچنانی نداره که بشه روی اون تمرکز ویژه کرد .
یک فیلم با هزینه های زیاد در جلوه های ویژه برای نمایش فرهنگ و البته جنبه نماد چین در کمیک برای جذب بیشتر مخاطبان از این دسته . توجه زیاد به این موضوع باعث ایجاد فیلمی با گفت و گو های زیاد به زبان چینی میشه برخلاف حالت عادی یک فیلم . که شاید این مورد باعث نارضایتی برخی افراد شده باشه . چنانچه تغییرات جدید در کنار جذب طرفدار مخالفان خاص خودش رو هم جذب میکنه .

یک روال اشنای مارول در فیلم های خودش که حتی منتقدان استفاده از اون رو هم به خودش جذب میکنه استفاده از طنز و مهارت استفاده از اون هست ولی این فیلم نحوه ی اجرای طنزش به نوعی نسبت به بقیه اثار مارول سطح پایین تری داره .نمیشه گفت که بد بود ولی طنز به کار رفته در این فیلم گاها این حس رو به ما منتقل میکرد که یک جز اضافه در فیلمنامه هست و صرفا برای نگه داشتن ظاهر در اون سکانس قرار داده شده ولی با این حال ما سکانس هایی رو هم داشتیم که در این امر موفق بوده باشند و از طنز به عنوان چاشنی موفق همیشگی استفاده کنند .

داستان در طول خودش ماجرای افرادی رو روایت میکنه که یک حادثه اون ها رو در کنار هم قرار میده ولی این کنار هم قرار گرفتن نیاز به یک نقطه پیوند داره کسی که این اعضا رو به هم متصل میکنه و مانع از فروپاشی این خانواده میشه ولی با روندی قابل حدس این نقطه پیوند در گذشته غرق میشه و این جا است که هر یک از اعضا نقش جدیدی پیدا مکنند . از این لحظه به بعد جریان زندگی عادی و لذت بخش افراد دگرگون میشه .

ماندارین یا کسی که گذشته مدام به دنبالشه و حتی زمانی که از اون فاصله میگیره به سراغش میاد و عشق زندگی رو کسی که حاظر بود به خاطر اون از زندگی جاودانه خودش دست بکشه رو نابود میکنه . این باعث میشه که ماندارین خودش بره سراغ گذشته و حالا که گذشته اون رو رها نمیکنه از گذشته انتقام بگیره یک اتفاق تراژدیک .

شانگ چی کسی که نبود مادر رو نمیتونه تحمل کنه و دگرگونی پدرش باعث خستگی اون میشه جوری که زندگی خودش رو برای ساختن زندگی جدید رها میکنه .

سرانجام دختر خانواده کسی که به عنوان یک شخصیت اسیب دیده معرفی میشه . کسی که به خاطر از دست دادن مادر خودش دچار خلا عاطفی شده و دوست داشت که این خلا رو با پدر و برادرش پر کنه ولی پدرش اون رو نادیده میگیره و برادرش هم بی توجه به اون از جریان زندگی جدید خودش فرار میکنه . نتیجه این اتفاقات یک شخصیت با اسیب روحی که سعی داره با بدست اوردن قدرت خودش رو بی نیاز به دیگران جلوه بده و این نیازمندی عاطفی خودش رو از دیگران پنهان کنه .

چیزی که به نظرم نسبت به بقیه اثار مارول ضعیف تر بود نحوه بازی سیم لیو بازیگر نقش اصلی این فیلم بود چیزی که اغلب مارول در این مورد نقطه قوت خودش رو داشته ولی این بار این به یک نقص تبدیل شده .

اما در سمت مقابل میشه گفت مارول مسیر جدید خودش رو به خوبی در این فیلم عملی کرده . به جای دو قطبی کردن فضای فیلم و تقسیم داستان بین خیر و شر ما با فیلمی روبه رو هستیم که نمیشه گفت ویلین فیلم با قطعیت یک ویلینه . چیزی که مارو برای ادامه راه مارول بییشتر از هر چیزی به اون نیاز داره . این سبک از شخصیت ها میتونه به نقطه عطف یک فیلمنامه تبدیل بشه . اره ماندارین هدفش مشخص بود . کاملا ساده و بدون پیچیدگی چندان خاص ولی چیزی که اونو بهتر میکرد درگیری های درونی ماندارین بود . گذشته رو رها کنه یا نه ؟ خودش رو تبدیل به ادم ایده ال تصورات عشق زندگیش کنه یا ادمی که همیشه بوده ؟ انتخاب بین فرزندان یا کسی که اون رو به چیزی که الان هست تبدیل کرده ؟ . و در پایان فیلم هم دیدیم که خودش رو برای پسرش فدا کد . این دوگانگی بود که باعث بهتر شدن شخصیت پردازی این کاراکتر شده بود جوری که حتی روی خود شانگ چی هم اثر گذاشته بود . یک ابر قهرمان یا یک قاتل اموزش دیده ؟

این فیلم از نظر جلوه های ویژه یکی از بالاترین سطح رو بین فیلم های مارول داشت هر چند این یک امر عادیه و فیلم های این ژانر اغلب برای جبران فیامنامه ضعیف خود و حرفره های موجود در ان از جلوه های ویژه بزرگ استفاده میکنند .

به صورت کلی این فیلم یکی از بهترین فیلم های اوریجین بود داستان و نحوه بیان به سادگی کپ امریکا نخستین انتقام جو نداشت یا صرفا یک فیلم با یک داستان ساده و فقط داشتن صحنه های بزرگ اکشن و احساسی . با این حال داستان پیچش چندان خاصی نداشت ولی در نحوه بیان خودش تلاش قابل ملاحظه ای داشت و خوب بود.

نمره سایت ایرونی سنتر به این اثر : ۷.۸


نویسنده: امیررضا قاسمی

61 Comments
  1. بردیا کاربر می‌گوید

    کامنته اول

  2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    الان یعنی خوب بود یا نه.به نظر خودم که درجه یک بود

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      متوسطه رو به قوی

  3. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

    رندال

    من هیچ وقت به دروغ خودمو بزرگسال نشون ندادم همیشه و به همه هم گفتم بچم و…….. ولی حاقل دروغ نمیگم

    کاربر نسیم

    جناب رندال از جمله ادمایی هستن که از نظر اطلاعات خیلی بالا هستن ولی خب ادب و احترام و اینا (حداقل در فضای مجازی) اسطلاحا شاخ و یجورایی لات مجازین (الان دوباره میاد فحشم میده ./:

    1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

      سید بهامین اگر از گفتار من ناراحت شدید بنده از شما عذر خواهی میکنم

      1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

        عجیبا غریبا

      2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        رندال خودتی؟

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          شک دارم

  4. Hassan logon
    Hassan logon کاربر می‌گوید

    گفتن قراره ۱۰ حلقه بعد از دستکش بینهایت قوی ترین اسلحه جهان باشه ولی به نظر من توی این فیلم اصلا به این سطح نرسید

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      Hassan Logon
      به نظر من ده حلقه حدودا یه چیزی در حد میولنیر بود. من به شخصه استورم بریکر رو قویتر از این ده حلقه میدونم. این سلاح ها حداقل در این فیلم به هیچ وج با سنگ های بینهایت قابل قیاس نیست.

      1. God Venom کاربر می‌گوید

        البته مارول ممکنه که قدرت کامل حلقه ها رو رو نکرده باشه با توجه به صحنه پس از تیتراژ که نشون میده هنوز با این حلقه ها کار داریم ولی اینکه به درستی رو حلقه ها نپرداختن یکی از ضعف های فیلمه بنظرم!!

        1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

          God Venom
          ممکنه ولی بازم خیلی دور از ذهنه که با سنگ های بینهایت مقایسه بشن.

  5. spider کاربر می‌گوید

    نقد بسیار خوب بود ولی من اگه بودم بهش ۸ میدادم،متوسط رو به بالا بود

  6. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    ممنون بابت نقد
    نمره منم همینه

  7. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    من که از فیلمش خیلی خوشم اومد
    اما بعضی وقت ها خسته کننده میشد

  8. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    خسته نباشی جناب قاسمی
    نقد خیلی خوبی بود.

    1. فریر کاربر می‌گوید

      اون سلاح ها اندازه ای قدرت نداشتن که انتظار داشتیم انداز میولنیر نبود چه برسه به استورم بریکر

  9. کاربر می‌گوید

    به به چه نقد زیبا و تمیزی

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      اقای سعادتی عزیز
      ولی نقد شما از فیلم ونوم قطعا نقد بهتری میشه . فک کنم ۳ اذر کیفیت بلوری این فیلم منتشر بشه

      1. کاربر می‌گوید

        امیررضا قاسمی
        مخلصم برادر. نقد های شما بسیار زیبا است. بله انشاالله نسخه بلوری ونوم ۲ که منتشر شد سریعا نقدش می نویسم

  10. Dr.fate.
    Dr.fate. کاربر می‌گوید

    هنوز ندیدم ( نه حوصله پرده ای دیدن داشتم نه زیرنویس تازه امروز میخوام دوبلهشو ببینم 😂)
    فکر کنم جالب باشه

  11. God Venom کاربر می‌گوید

    من به این فیلم ۸ میدم!! چون از هر لحاظ تقریبا یه فیلم متفاوت و تازه از مارول بوده!! این فیلم بعد از ایرون من بهترین فیلم مارول با محوریت انفرادی از یه شخصیت مارول هست!! همچنین از نظر اکشن هم یه چیز جدید تحویل مخاطب خودش داد که دیگر فیلم های مارول یا حتی دیسی تقریبا کم سابقه بود، ترکیب فیلم های رزمی چینی با یه فیلم ابرقهرمانی مارول واقعا خوب ترکیب شده!! فیلمنامه با اینکه ساده و پیچیدگی خاصی نداره ولی انصرافا اونقدرا کلیشه ای نیست و همین خوبه!! ویلن داستان بنظرم بزرگترین نقطه قوت فیلم هستش و شاید بعد از تانوس و لوکی سومین ویلن برتر mcu باشه!! یه جورایی یه ضد شرور بحساب میاد و شخصیت کاریزماتیکی داره!! فیلم مشکلات خاص خودش رو داره مثل گاهی اوقات ضعف فیلمنامه یا کمی بازیگری ، ولی باز فیلم خیلی خوبیه!!!

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      گاد ونوم
      نظر خودم هم بعد از دیدن فیلم ۸.۱ بود ولی بازی خود نقش اصلی یعنی سیم لیو به نظرم زیاد خوب نبود . این فیلم اره یکی از بهترین فیلم های اوریجین بود ولی از نظر خودم بعد از ایرون من و دکتر استرنج

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        باز بنظرم از آیرون من ۱ و دکتر استرنج بهتر بود

      2. God Venom کاربر می‌گوید

        یک سری از بازیگرا هستن که فقط بخاطر مهارت های رزمی شون انتخاب میشن ولی از نظر بازیگری چندان حرفی برای گفتن ندارن!! درسته بازیگر شانگ چی بازی شاهکاری ارائه نداد ولی اینو با بازی مشابه شخصیت اصلی تو مثلا فیلم مورتال کمبت امسال یا موارد مشابه اخیر مقایسه کنید میبینید که بازیگر شانگ چی چقدر بهتر عمل کرده! من خودم انتظار نداشتم ولی درحد خودش خیلی خوب ظاهر شد!!! این فیلم رو بخاطر ویلنش کمی از فیلم دکتر استرنج بهتر میدونم!

      3. احمد کاربر می‌گوید

        من ی چیزی بگم بازیگر ک از لحاظ ظاهری ب نقشش میخورد چیزی ک تو فیلما مارول دیگه همه هست
        ازلحاظ ظاهری ک میخورد استایل بنظرم مناسب بود برای این نقش
        ولی از لحاظ بازیگری قطعا یه خلا هایی هست تو فیلم اول برای مثال بنظرم میزان دیالوگش کم بود
        یه شخص تقریبا جامعه گریز بود و فقط با یه خانواده دوست بود ک قطعا درسته و ب همین دلیل شاید بگید ک بد بود چون معمولا بقیه شخصیت ها معمولا خیلی دوست اشنا افراد کنارشون بود و خلا حسنمیشد
        ولی ‌سی ک تا ۱۵.۱۶ سالگش فقط با ۳ نفر صحبت میکرده قطعا باید طوری باشه ک زیاد ب چشم نیاد
        ولی بازیگر زن کنارش قشنگ ساپورت میکرد و عالی بازی کرد
        بنظرم دلیل اصلی اینه مثل بقیه شخصیت ها اون گرمی و تو جمع بودن رو نداشت ولی جذبه خوبش داشت و ب دل مینشست
        کلا م فیلمو دیدم فقط همین ک تفاوتش تو ارتباط با بقیس یکم مشکل دیدم ک اونم ب پای همین ۱۵.۱۶ سال نوشتم ک گفتم چون در ارتباط نبوده باید اینجور باشه و قشنگ هم این قضیه رو بازی گرد
        از لحاظ رزمی هم مبارزش ب دل مینشست
        حالا شاید دلیل شما چیز دیگه ای باشه

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          ما کی گفتیم بده؟

    2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      من که از شرورش خیلی خیلی خوشم اومد
      هم بازیگر‌ی عالی داشت هم کاستومش خوب بود و بازیگرش هم بهش میومد ، هدفش هم خوب بود. .

    3. God Venom کاربر می‌گوید

      البته من بلک پنتر رو فراموش کردم ، بعنوان فیلم انفرادی یه شخصیت و این فیلم از شانگ چی بهتره پس شانگ چی میشه سومین فیلم برتر!!! البته ماندارین از کیلمانگر بعنوان شرور یا ضد شرور بهتر بود!!!

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        بنظرم فیلم های اریجینی مارول
        ۱- بلک پنتر
        ۲- شانگ چی
        ۳-آیرون من ۱
        ۴- دکتر استرنج
        ۵- انت من
        ۶- کپ امریکا فرست اونجر
        ۷- ثور ۱
        ۸- کاپیتان مارول 👎👎👎👎 × ۱۰ هزار
        چهارتای اول اوکین بعدش..
        برعکس اریجینی های دیسی گل کاشتند (حالا اریجین افلک تو بی وی اس رو نادیده بگیریم)
        ۱- شزم
        ۲- آکوامن (حالت اریجینیش شبیه بلک پنتره ، قبلا تو یه فیلم دیگه بوده حالا می‌پردازن به خودش و بچگیش با چن تا فلش بک )
        ۳- من آو استیل
        ۴- واندروومن
        هر چهارتا درجه یک ، ولی خب دیسی هم گند زده…
        ۵- بردز آو پری، اریجین هارلی کویین
        ۶- جوخه انتحاری ۲۰۱۶ ، کلا اریجین جوخه انتحار بود
        ۷- بی وی اس، اریجین بتمن
        این سه تا گند زدن

        1. God Venom کاربر می‌گوید

          اولا جوخه انتحار و bvs فیلم اورجین استوری حساب نمیشن!! فیلم اولی که که نیاز نداره فقط به یه تصویر کلی از شخصیت ها نیاز داشت ولی دومی تبدیل بزرگترین مشکلش شد تقریبا چون بدون هیچ برنامه ریزی درستی دوتا ابرقهرمان بزرگ رو به جون هم انداخت اونم با منبع الهام اشتباه!!!
          و دوما ایرون من واضحا از شانگ چی و بلک پنتر بهتره و جایگاه و تاثیر بزرگتری هم داشته!! و تنها فیلم دیسی که به بلک پنتر نزدیکه واندروون هستش!! وگرنه دکتر استرنج فیلم بهتری نسبت به شزم هستش تقریبا از همه لحاظ (بازیگری، فیلمنامه،جلوه های ویژه و… البته فیلمنامه استرنج از شانگ چی بهتره ولی بخاطر ویلنش که گفتم من جایگاه بهتری براش درنظر دارم)

          1. God Venom کاربر می‌گوید

            البته فیلم واندروون یه مشکل بزرگ داشت که من رو شخصا خیلی اذیت میکرد!! اونم فینال فیلم هست!! تنها نکته مثبت فینال فیلم صحنه مرگ ترور هست وگرنه تو بقیه چیزا مخصوصا فایت اریس و دایانا خیلی ضعیف بود!! یعنی اینطور بگم که صحنه های فایت اریس و دایانا درحد فایت پایانی ثور و ملکیث بد و شلخته طراحی شده بود!!

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              گاد ونوم‌موافقم

          2. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            گادونوم
            شدیداً مخالفم
            چی چی فاینال فیلم؟ بازی پاین معرکه بود ۱ درصد مشکل نداشت فیلمنامه محشر ، جلوه های ویژه عالی ، فایت دایانا و اریس؟😐😐
            هعی
            عمرا آیرون من از بلک پنتر بهتر باشه

            1. God Venom کاربر می‌گوید

              بله فینالش خیلی بد بود!! کاری به شخصیت پردازی اریس ندارم ولی تو این مثلا فایت بزور این دو بزور دوتا مشت به هم میزدن!! صحنه پر بود از افکت های بیش از حد طوفان و گردباد و نور با جلوه با افت جلوه های ویژه و رو مخ، این مشکلات به شکل ملایم تری تو نبرد دومزدی هم وجود داشت !! شما اینو با نبرد اخر شانگ چی مقایسه کن میفهمی چقدر این نبرد جمع و جور تر و با کیفیت تر بود چون جفتشون نبرد کاملا cgi هستن یا نبرد پایانی جوخه انتحار گان ، اخرش هم خیلی مسخره تموم شد انگار که کارگردان خودشم نمیدونسته چطور نبردو تموم کنه!! مثلا این فایت قرار بود حماسی باشه ولی بیشتر ازار دهنده بود!!
              درضمن من به بازی پاین ایراد نگرفتم و بله اون خوب بود!!

            2. احمد کاربر می‌گوید

              تو برو فیلمو نگاه کن اخرشو دباره مرور کن
              شاید سه یا جهار بار بیشتر همو تاچ نکردن
              تو کمیک ک دیگه خیلی از فیلم هم تخیلی تر میزنه بازم تو مبارزه حیلی بیشتر تنه ب تنه میجنگن این یکی یا تنبا بود یا باد بود ی رعد بود
              فیلم دوم ک کلا یه ضربه هم احر فیلم ب چیتا نزد دقیقا یک ضربه هم نزد😐

          3. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            و دکتر استرنج بهتر از شزم؟😐😐😐😐😐
            اقا کم سم بگید
            کدوم بازیگر دا؟ کمبریج و اون یارو انشنت وان و وانگ و مک آدامز رو بزار جلو بازی محشر اشر آنجل و بازیگر فردی و زکری لی وای ، ناموسا سم نگین دیگه
            داش ، هیچ فیلمنامه ای نمیتونست ۳ تا ایونت رو کنار هم بزاره
            هفت گناه
            شزم فمیلی
            سیوانا
            محشر هم در اومد
            ویلن که اصلا و ابدا پایین نمیام
            اره جلوه ویژه بهتری داشت

            1. God Venom کاربر می‌گوید

              دادش یک کلام بشین سر جات لطفا!!
              بازیگرای تازه کار و تقریبا آماتور شزم دربرابر بازی محشر کمبریج و تیلدا سوینتن درحد متوسط بیشتر نیستن!! فیلمنامه فیلم هم به بهترین نحو اورجین نمادین دکتر استرنج رو بر رو پرده نقره ای نمایش داد!! از نشون دادن تکامل استرنج از شخصیتی مغرور و که فقط به خودش اهمیت میده تا تبدیل شدنش به شخصیتی فداکار و همچنین عواقب از دست دادن دستانش و گم کردن خودش تا به چالش کشیده شدن عقایدش و در اخر چگونگی پیدا کردن خودش و پشتکارش برای رسیدن به اهدافش و… شخصیتش یک سر و گردن بهتر از شزم هستش!!
              شرور هاشونم تقریبا تو یه سطح بودن و همون چیزین که باید باشن!!

            2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

              دارک نایت
              در حال پردازش …
              اشر انجل ؟؟!! بازیگر فردی ؟؟!! زکری لی وای ؟؟!! اینا رو گذاشتی جلو بندیکت و تیلدا سویینتن .
              جدیدا خودم رو از لحاظ ذهنی اماده میکردم که هر چیزی رو بشنوم مثلا گرین ارو توی یه فایت معمولی ثور رو شکست میده یا بلو بیتل بهترین شخصیت پردازی کمیک بوکی رو داره یا حتی اسپایدرمن یک اترنالزه ولی اصلا انتظار یه همچین مقایسه ای رو نداشتم . مگه بازیگر نبود اینا رو گذاشتی جلو بندیکت و سویینتن ؟!!

            3. احمد کاربر می‌گوید

              درسته بابا بتمن بن افلک هم از کاپیتان کریس ابوانز بهتر بود
              اصلا مگه میشه سوپرمن هنری کوییل رو با ایرون رابرت جونیور مقایسه کرد یه سر گردن بالاتر بود
              یا مثلا واندر وومن گدوت هم قشنگ پودر میکرد ناتاشا جوهانسون رو
              حقیقت تلخه

  12. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    من که از شرورش خیلی خیلی خوشم اومد
    هم بازیگر‌ی عالی داشت هم کاستومش خوب بود و بازیگرش هم بهش میومد ، هدفش هم خوب بود.

  13. Mhd.k
    Mhd.k کاربر می‌گوید

    من فقط با ۱ ساعت اول حال کردم خیلی بهتر بود از اون به بعد یکم داستان تر زد

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      لایک داری
      یکی از نقاط ضعفش جلوه های کامپیوتری افتضاح بود البته یکی از خاصیت های فیلمای ماروله ، بقیه نکات اوکی بود و فیلمنامه بعد همون ۱ ساعت رفت جاده خاکی
      بازی بازیگران هم … اوکی بود
      همین ۷.۷ یا ۷.۸ اوکیه برای این فیلم درکل هم رده فار فرام هوم (البته فار فرام هوم از دید من یکی از بهترین آثار کمیک بوکی ۵ سال اخیره )

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        دارک نایت
        ؟! جلوه ویژه ضعیف ؟! مارول توی این یکی یکی از بهترین ها است . اندگیم فقط به یک دلیل ساده توی این قسمت نامزد اسکار نشد برا اندگیم

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          والا اندگیم و ثور ۱ و شانگ چی خوب نبود
          و در جواب کام پایینتون
          اره دیدم جلوه های ویژه اش افتضاح بود ، بازیگر اصلیش هم افتضاح بود شخصیت پردازی ماندارین محشر بود بازیگر ماندارین باید بهتر کار میکرد درکل همین ۷.۷ یا ۷.۸

          1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

            دارک نایت
            برادر جلوه های ویژه فیلم از نقاط قوته فیلمه !!

      2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        یکی از نقاط ضعفش جلوه های کامپیوتری افتضاح بود البته یکی از خاصیت های فیلمای ماروله
        Can you repeat the trick

      3. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        دارکنایت
        یه چیز دیگه ، برادر مطمئنی فیلم رو اشتباهی ندیدی ؟

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          شاید یکی از فیلمای بروس لی رو دیده داره اینجوری نقد میکنه

  14. احمد کاربر می‌گوید

    اقای قاسمی اگر توجه کنید هم تم و نحوه مبارزه هم بیشتر شبیه فیلمای چینی بود ب همین دلیل شاید بگن بد بود
    مثلا فیلم چینی کاملا معلومه چطور دارن مبارزه میکنن نحوه ضربه توردن و پرت شدن
    ولی این خودش اساس فیلم بود ک تم جینی داشته باشه حالا دوستان نمیدونم چون ب این نکته توجه نکردن میگن بده چون قطعا اگر میخاستن میتونستن این تمو بردارن ولی باید حال هوا اون فرهنگیو داشت ک مبارزه میکردن
    وگرنه سخت نبود مثل بقیه فیلما
    تو فیلمای سنگین تر خیلی راحت مارول بر اومده این خو دیگه چیزی نبود

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      ما کی گفتیم بده؟

    2. God Venom کاربر می‌گوید

      اره باهات موافقم

  15. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    دارکنایت
    اسپایدرمن داشت مث سگ فرار میکرد یا میخواست بپره جاخالی بده؟

    1. spider کاربر می‌گوید

      محمد
      جدا از شوخی واقعا مبارزه جالبی داشتن.البته خب اون چیزای قرمزی که به بازو های دکتر اختاپوس میچسبن (که احتمالا نانو باشن)خیلی باحال بودن.حتما قدرتش رو هم تا حد زیادی افزایش دادن.
      .
      یه حسی بهم میگه تمام اعضای شیش خبیث قراره خیلی قویتر از اون چیزی که ما انتظار داریم باشن!
      مثلا همین اکتاویوس یا الکترو که ظاهر خفنی هم پیدا کرده و به نظر میاد انرژی بیشتری رو جذب کرده.شما اون صحنه که خود الکترو رو نشون میده رو دیدین دیگه؟!
      من احساس میکنم الکترو یه مقداری بیش از حد چاقه!!
      کاستومش هم خیلی دقت نکردم خوبه یا نه.البته اون ماسکی که روی صورتش یه لحظه ایجاد شد خیلی خفن بود،یه جور وفاداری یا ایستراگ داشت به الکتروی کمیک ها.

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        دقیقا.فیلم خوبی میشه.

  16. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    https://preview.redd.it/d3y5cw5ja3081.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=1735cb201976ff8aca3e4977145117fc7499d90a
    دیگه تموم شد.حرفی سخنی چیزی؟بالاخره مطمئن شدم.مارول اینجا ر**ی

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      نمیدونم چرا فکر میکنم مخاطبت اینجا منم

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        داداچ چرا همه چیز رو به خودت میگیری؟من برای اینکه امروز این تریلر خیلی هایپم کرد کل ردیت رو گذاشتم زیر پا چیزایی رو که پیدا میکنم رو میزارم اینجا بقیه هم ببینن

        1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

          محمد
          این که کار خود دکتر استرنجه . مثل کاری که وانگ توی شانگ چی توی مبارزه انجام داد

          1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

            حرف حق جواب نداره

  17. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    سلام ای هموطن
    یا خدا نمیتونم ذوقم رو کنترل کنم
    بازگشت امپتی هند کبیر را به تمام کاربران سایت تبریک و تهنیت عرض می کنم
    درود بر امپتی هند
    کسانی که از بازگشتش خوشحال نباشند بدانند که از دم باطلند
    درود بر امپتی هند
    تبریک و تهنیت عرض می کنم این بازگشت جانانه را.
    خوشحال باش ای برادر کمیک فن
    خوشحال باش ای برادر دیسی فن
    خوشحال باش ای کاربر ایرونی سنتر
    زیرا که فضای سم سایت از بین میرود
    درود بر امپتی هند

دیدگاه ها غیر فعال است.