انتقام جویان در برابر اترنال ها: قهرمانان زمین پیروز می شوند یا مخلوقات سلستیال ها؟

زمان زیادی نمیگذرد که اترنال ها ها یا همون ابدی ها در دنیای سینمایی مارول معرفی شدن. اگر میخواهید با سرگذشت شکل گیری اترنال ها آشنا بشید پیشنهاد میکنم فیلم Eternals محصول سال ۲۰۲۱ رو تماشا کنید.

خب اترنال ها (ابدی ها) از نظر فنی جاودانه هستند و بیماری و پیری برای اونها کلا مفهومی ندارد هرچند میتوانند مانند اکثر موجودات دنیای مارول کشته بشوند و به عبارتی کاملا آسیب ناپذیر نیستند.
اکنون ممکن است برای خیلی از طرفداران دنیای سینمایی مارول این سوال پیش آمده باشد که گروه اترنالز در برابر انتقامجویان چگونه عمل خواهند کرد؟ قبل از برسی پاسخ این پرسش نخست توجه کنید که در یک نبرد تیمی، اکثر ضعیف‌ها حذف می‌شوند، بنابراین اجازه دهید قوی‌ترین اعضای آنها را با هم مقایسه کنیم. از طرف اترنالز، قوی‌ترین شخصیت‌ها با قدرت بی‌نظیر، ایکاریس، گیلگمش و تنا بودند. در سمت انتقام‌جویان، قوی‌ترین شخصیت‌های با قدرت بی‌نظیر ثور، کاپیتان مارول و هالک بودند. (توجه داشته باشید واندا و دکتر استرنج به خاطر ماهیت عرفانی قدرتهایشان در این فهرست لحاظ نشدن ولی در توضیح مختصری به نتیجه احتمالی رویارویی اترنالز با این دو هم اشاره خواهیم کرد.) دقت کنید این مقایسه مربوط به نسخه های MCU آنهاست و نه کمیک. پس اجازه دهید آزمون قدرت آغاز را شروع کنیم.!


تینا (Thena)


تنا، الهه جنگ و اولین عموزاده تایتان دیوانه تانوس، نیرویی است که باید با آن حساب کرد. او نه تنها رئیس قدرتمند دویانت ها Kro را شکست داد، بلکه عضوی بود که ایکاریس بیش از همه به آن احترام می گذاشت. مهارت‌های رزمی تنا بسیار زیباتر و دقیق‌تر از کاپیتان مارول، هالک یا ایکاریس بود. بیشتر این قهرمانان به قدرت خام خود متکی هستند تا مهارت مبارزاتی. با این وجود، شکی نیست که در یک نبرد منصفانه کاپیتان مارول و هالک می توانند تنا را شکست دهند. هالک قدرت فیزیکی بسیار بالاتری از تنا دارد به علاوه فاکتور درمانی سریع او را از آسیب های احتمالی مصون می دارد. تنها شانس تنا وارد کردن ضربات بسیار دقیق و کاری به نقاط حساس بدن هالک هست که در عمل کار بسیار سخت و تقریبا غیرممکنی به نظر میرسه. کاپیتان مارول اما علاوه بر فاکتور پرواز و قدرت فیزیکی بیشتر و انرژی های قدرتمند آسیب ناپذیری بسیار بالایی هم دارد طوری که ضربات تانوس تاثیر خاصی روی او ندارند پس مهارت تنا در برابر این انتقامجو هم زیاد به کار نخواهد آمد. اما این نتیجه به دلیل قدرت های آنهاست و همانطور که اشاره شد از نظر تجربه و مهارت در برابر تنا آنچنان حرفی برای گفتن ندارند.
اما تنا نبرد جالب تری با ثور خواهد داشت. ثور در مقابل تنا نه تنها یک نبرد قدرت بلکه نبردی مهارتی نیز خواهد بود. هر دوی این رزمندگان خداگونه سال‌ها را صرف آموزش و مبارزه کردند تا احتمالاً به جای پرتاب مشت بی دقت، درگیر نبرد مناسب و تاکتیکی باشند. نبرد بین آنها به خاطر اینکه هر دو متخصص فنون مبارزاتی هستند، احتمالا بسیار دیدنی باشد. نخست جالب است که ببینیم اگر فقط به مهارت ها توجه شود، چه کسی در نبرد بین آنها پیروز می شود. در این صورت نبرد نزدیکی خواهد بود اما فارغ از مهارت همه ما می دانیم که در نهایت ثور با توجه به قدرت فیزیکی، استقامت و قدرت های جادویی و تسلیحات خداگونه خود پیروز قاطع این نبرد خواهد بود.


گیلگمش (Gilgamesh)

گیلگمش یک اترنال بود که نقشه ایکاریس را به طور جدی تهدید می کرد، بنابراین ایکاریس تصمیم گرفت او را از قبل از معادله خارج کند. او یک نیروگاه قدرت بود و شاید اگر ایکاریس در نبرد نهایی همراه با کل تیم با او نیز روبرو می شد، موفق نمی شد. این خود گویای قدرت گیلگمش است. با این حال، ثور و کاپیتان مارول برای عضو دوست داشتنی ما در Eternals بسیار زیاد خواهند بود چون هر دو در زمینه های مهارت رزمی، انرژی درونی، استقامت و آسیب ناپذیری از گیلگمش برترند و به علاوه فاکتور پرواز هم دارند.
بنابراین، در اینجا نبرد جالبتری با هالک خواهد بود. گیلگمش در مقابل هالک نبرد شگفت انگیزی با مشت و ضربه های قدرتی خواهد داشت. هرچند در نهایت قدرت فیزیکی هالک برتر خواهد بود با این حال، آموزش خوب گیلگمش در مبارزه می تواند برای هالک دردسر ساز باشد. ما دیده‌ایم که چگونه تانوس با استفاده از مهارت‌های رزمی خود، هالک را شکست داد، در حالی که هالک فقط بر منطق ضربه زدن، پانچ و دوباره ضربه زدن تکیه می‌کرد. همچنین هالک MCU به اندازه کمیک ها به شاهکارهای قدرتمندی دست نیافته است. در واقع، ما شاهد شکست هالک در دوران ابتدایی خود در برابر مرد آهنی (Hulkbuster Armor)، ثور و تانوس بوده ایم.
بنابراین، با توجه به آن و تجربه نبرد چند هزار ساله گیلگمش، من آنها نبرد آنها را نزدیک می دانم ولی با توجه به استقامت تقریبا نامحدود هالک و باز هم فاکتور درمانی سریع مسلما او شانس اول پیروزی خواهد بود.


ایکاریس (Ikaris)


بیایید به تجارت واقعی این نبرد بپردازیم. سوپرمن مارول – ایکاریس، که به جرئت می توان گفت قوی ترین عضو Eternals بود. او در مبارزه با بیش از نیمی از تیم خود پیروز شد و همه دویانت هایی را که با آنها مبارزه کرد، به راحتی شکست داد. حتی برای خودکشی، این نیروگاه قدرت مجبور بود به سمت خورشید پرواز کند. او برای هر یک از ۳ انتقام‌جویان برتر این فهرست، چالش‌های بسیار زیادی را نشان می‌دهد. با این حال، تنها نبردی که او احتمالا برنده می شود، به دلیل قدرت ها، توانایی ها و مهارت های رزمی برتر، در برابر هالک است. او در مبارزه با هالک شانس اول پیروزی محسوب می شود و هالک برای شکست او عملا کار بسیار سختی در پیش خواهد داشت.
نبردهای جالب اینجا می تواند ایکاریس علیه ثور یا کاپیتان مارول باشد. نبرد او با کاپیتان مارول احتمالاً با تساوی به پایان می رسد زیرا آنها مجموعه ای از توانایی های کاملاً مشابه دارند. اما همچنین ممکن است که او به دنورز ببازد زیرا او کاملاً نابود نشدنی به نظر می رسد. کاپیتان مارول تهدیدی جدی برای تانوس بود و او مجبور شد از سنگ قدرت استفاده کند تا این انتقام جو را تکان دهد. بنابراین، اگر آنها رودررو شوند، کاپیتان مارول ممکن سطح بالاتر از ایکاریس قرار بگیرد.
حالا، جالب ترین نبرد او با ثور خواهد بود، که جرقه بحث قدیمی ثور علیه سوپرمن را برانگیخت.
اما ایکاریس سوپرمن نیست و سرعت، استقامت و قدرت کمتری نسبت به مرد پولادین دارد. در این نبرد ثور فرد آموزش دیده بهتری است، اما قدرت او متفاوت است. ایکاریس ممکن است بتواند ثور چاق پایان بازی را شکست دهد، اما ثور اصلی جنگ بینهایت یک معامله کاملاً متفاوت است. آن ثور توانست قدرت ۶ سنگ بی نهایت را منحرف کند و به شدت به تانوس آسیب برساند. خدای تندر در دوران اوج خود خبر بد و ترسناکی برای بیشتر موجودات جهان است. ثور جنگ بینهایت احتمالا از نظر قدرت فیزیکی، سرعت، استقامت، دوام و آسیب ناپذیری با ایکاریس در سطح تقریبا برابری قرار دارد (شاید حتی سطح بالاتر!) و در برابر پرتوی چشم ایکاریس قدرت صاعقه را دارد که دارای انرژی بیشتری است. به علاوه ثور فاکتور مهارت مبارزاتی برتر و تسلیحات مرگبار را در اختیار دارد که برگ برنده های مهمی محسوب میشوند. بنابراین من این نبرد را در حالت کلی و میانگینی بن بست می نامم.  البته ثور قرار است در ماجرایویی جدید در MCU به فرم سابق و احتمالا اوج خود برگردد.
در نهایت به همان اندازه که اترنالز قدرتمند هستند، هیچ یک از آنها برای ثور، هالک و کاپیتان مارول کافی نخواهند بود. (در واقع همانطور که عنوان شد، فقط ایکاریس در نبرد با هالک شانس بیشتری خواهد داشت.)

تا به اینجای کار نبرد قدرتمندترین اعضای این دو گروه رو برسی کردیم اما نکته ای که وجود دارد این است که ابدی ها اعضای دیگری هم دارند که می توانند در نبرد تغیرات موئثری ایجاد کنند. از جمله مهترین آنها سرسی، دروگی و ماکاری هستند که هر سه تای آنها نسبت به سه عضو قدرتمند که پیش تر معرفی کردیم، از قدرت فیزیکی، مهارت مبارزاتی و آسیب ناپذیری کمتری برخوردار هستند و در مبارزات بیشتر به توانایی های خاص خودشون تکیه میکنند. دقت کنید اینکه میگوییم قدرت فیزیکی و آسیب ناپذیری کمتری دارند به این معنی نیست که در این زمینه ها در سطح نزدیک انسان های عادی قرار دارند در هر صورت آنها هم اترنال هستند و برای انسان های کاملا عادی آسیب ناپذیر و بسیار قوی به نظر می رسند. در ادامه به تاثیراتی که این سه می توانند در نبرد داشته باشند اشاره میکنیم.


سرسی (Sersi)

سرسی می‌تواند ماده را در مقیاس های مختلف دستکاری کند که در مقایسه با بقیه اترنال ها در این مقوله پیشی گرفته است. او می‌تواند اتم و مولکول داخل یک شخص یا شیء را به دلخواه خود تغییر دهد، به طور مثال، او می‌تواند دشمن خود را به یک تکه سنگ تبدیل کند. او از قدرت های خودش لذت میبره و این قدرتها اونقدر گسترده و زیاد بودن که در فیلم دیدیم که حتی یک سلیستیال رو به سنگ تبدیل کرد.! در پایان فیلم هم یکی دیگر از اعضای ابدی ها یعنی اسپرایت رو به یک انسان تبدیل کرد. اینها نشون میده که قدرت این عضو میتونه چقدر گسترده و تاثیر گذار باشه و گفته میشه حتی پتانسیل نابودی کامل زمین رو داره که با توجه به از بین بردن یک سلیستیال اصلا بعید نیست.!!
البته اینجا دو تا نکته مهمی که وجود داره، اول اینکه او برای استفاده از قدرتش باید با شیء یا شخص مورد نظر از طریق فیزیکی تماس داشته باشد، دوم تغیرات مولکولی سطح بزرگ (مثل تبدیل سلیستیال به سنگ) باید در حالتی اصطلاحا موسوم به «ذهن مشترک» باشد که در این حالت باید قدرت کامل ذهنی بقیه اعضای گروه ابدی ها در اختیار او قرار بگیرد.
با این توضیحات می شود نتیجه گرفت سرسی می تواند حداقل اعضای سطح پایین تر انتقامجویان که یک انسان کاملا معمولی هستند را با یک تماس فیزیکی ساده از میدان مبارزه خارج و حتی نابود کند، ولی برای استفاده از این قدرتها در برابر اعضایی که قدرت های ماورایی زیادی دارند (مثل هالک، کاپیتان مارول و …) به انرژی و زمان بیشتری نیاز دارد و حداقل باید به مدت زمان لازم در حالت ذهن مشترک و تمرکز کامل قرار بگیرد که حین مبارزه دو گروه عملا غیرممکن به نظر می رسد.


ماکاری (Makkari)

قدرت اصلی ماکاری، در سرعت زیاد اون نهفته هست. اون با به کارگیری نیروی کیهانی یکی از سریعترین موجودات دنیاست ولی با این اوصاف هنوز هم از نظر سرعت مقدار کمی از کوئیک سیلور عقبتره و این امر، کاری کرده تا او با کوئیک سیلور رقابت جالبی داشته باشه که البته متاسفانه ما این رقابت رو در MCU نخواهیم دید چون کوئیک سیلور قبلا توسط آلتران کشته شده.
اینکه سرعت ماکاری چقدر میتونه جبهه نبرد رو تغیر بده گفتنش سخته و به متغیر های زیادی بستگی داره ولی چیزی که با قاطعیت میشه گفت اینکه قدرت این عضو اترنال هم نمیتونه مشکل خاصی برای ثور، هالک و کاپیتان مارول ایجاد کنه چون اولا ضرباتش تاثیر خاصی روی آنها نداره و دوما با اولین اشتباهش میتونه طی چند ضربه توسط آنها حداقل برای مدت زیادی از میدان مبارزه خارج بشه. پس به نفعشه خیلی سمت قویترین ها نیاد.!


دروگی (Drugi)


دروگی یا درویگ دارای قدرت تلپاتی گسترده ای است که این امکان را به او می‌دهد تا ذهن افراد را نه تنها از فواصل دور بخواند، بلکه می‌تواند آنها را مجاب به انجام کاری هایی که میخواهد بکند. او با استفاده از این روش، بسیار برای کمک به شوروی و کا.گ.ب استفاده کرده است و حتی آدم‌های زیادی را شکنجه کرده. اما این توانایی او فقط بر روی انسان های معمولی کار میکند و مثلا بر روی سایرین اعضای ابدی ها جوابگو نیست. البته در فیلم او از این قدرت برای نفوذ به ذهن یک سیلیستیال استفاده کرد (هرچند در نهایت مشخص نشد توانایی او میتواند روی یک سلیستیال تاثیر داشته باشد یا خیر؟!) که در حالت «ذهن مشترک» بود و همانطور که قبلا توضیح دادیم این حالت محدودیت های خاصی دارد و نیازمند زمان طولانی تری است. نکته جالب در بخشی از فیلم اشاره شد که دروگ قبلا از توانایی خودش برای آرام کردن ذهن تنا و بعضی از ابدی های دیگر استفاده کرده است که لازم است بگوییم این در حالتی ممکن است که خود اونها در برابر این دستکاری یا نفوذ ذهنی هیچ مقاومتی نکنند و اینکه برای این کار به زمان نسبتا طولانیتری هم نیاز است. پس این توانایی شخصیت هم در برابر قدرتمندترین اعضای انتقام جویان (ثور، هالک و کاپیتان مارول) هیچ فایده و کارکردی نخواهد داشت.
توانایی دروگی در نوع خود بسیار منحصر به فرد است مخصوصا که میتواند ذهن افراد بسیاری را همزمان بدون تماس فیزیکی از فاصله دور کنترل کند اما به دلایلی که در ادامه مقاله اشاره میکنیم بعید است که در اکثر سناریو های ممکن در این نبرد تاثیر خاصی (حتی در برابر اعضای بدون قدرت فوق بشری انتقام جویان) ایجاد کند.!

در نهایت با برسی این سه عضو مهم اترنال ها هم دیدیم که اینها هم در برابر قویترین انتقامجویان کاری خاصی از پیش نمیبرند. البته خب نبرد همزمان شش عضو اترنال ها فقط با سه عضو انتقامجویان اصلا منصفانه و منطقی نیست. پس اجازه بدین بعضی از انتقامجویان خاص دیگه رو هم به این مبارزه دعوت کنیم.!


تاثیر ورود دو عنصر غیر قابل پیش بینی به مبارزه، دکتر استرنج و واندا:


همانطور که احتمالا پیش تر دیده اید و میدانید دکتر استرنج و واندا هر دو استاد مبارزات عرفانی و جادویی با طیف تقریبا نامحدودی از توانایی های جادویی هستند. خیلی خلاصه بگیم ورود این دو میتونه به راحتی کل کاسه کوزه ها و معادلات اترنال ها رو به هم بریزه. جدا از این بحث که واندا میتونه به راحتی واقعیت کنترل و دستکاری کنه، استرنج و واندا به راحتی قدرت های دروگی رو کاملا بی اثر میکنن  چون هر دو استاد مقاومت ذهنی، حملات ذهنی، ایجاد کابوس و دور زدن واقعیت هستند.
پس دلیل اینکه گفتیم دروگی در اکثر حالات نمیتونه هیچ تاثیری در نبرد داشته باشه حضور همین دو نفر بود که به قول معروف خودشون ختم این کارها هستند.! البته میشه گفت در اینکه توانایی واندا در ایجاد کابوس و دور زدن ذهن بسیار بالاتر از دروگیه تقریبا شکی نیست پس در این سناریو از این قبیل اقدامات بیشتر اترنال ها باید بیشتر از انتقام جویان بترسند. مخصوصا اینکه تنا پایداری ذهنی زیادی ندارد و احتمالا با اولین حمله ذهنی قدرتمند بر ضد اترنال ها خواهد شد. همچنین دکتر استرنج میتونه به راحتی با باز کردن پورتال هایی خیلی از ابدی های با سرعت کمتر (مثل سرسی یا دروگی) رو بدون زحمت از میدان مبارزه خارج کنه. (مثلا یه چیزی شبیه به کاری که با لوکی در فیلم ثور: راگنورک کرد.)


نتیجه پایانی:

در جمع بندی پایانی میشه گفت تقریبا همه حالت های نبرد منصفانه بین این دو گروه برسی شدن. اگرچه اترنال ها از ابتدای خلقت با قدرت های مافوق بشریشون خلق شدن و تقریبا هیچ کدوم از انتقامجویان (به استثنای ثور و ویژن و به نوعی واندا) از ابتدای تولد قدرت مافوق بشری نداشتند (در واقع اکثر انتقامجویان قهرمانان خودساخته هستند)، با این اوصاف، مطابق توضیحات و برسی های انجام شده احتمال پیروزی انتقام جویان حدودا بالای هفتاد درصد و احتمال پیروزی ابدی ها چیزی حدودا کمتر از سی درصد هست.
دو تا حالت دیگه هم هست که بعضی از طرفداران در نظر میگیرن و برسی خلاصه وار اون دو حالت هم خالی از لطف نیست.
حالت اول نبرد شش عضو ابتدایی و اصلی انتقامجویان با شش عضو ابتدایی اترنال ها هست که این حالت، یک حالت کاملا برد برای اترنال ها هست چون در این سناریو فقط ثور و هالک قدرت های مافوق بشری دارند و بقیه اعضای انتقام جویان (استیو راجرز، تونی استارک، ناتاشا رومانوف و کلینت بارتون) یک انسان هستند و میشه به راحتی نتیجه گرفت نهایتا در برابر قدرت، سرعت و استقامت انترال ها دوام زیادی نخواهند داشت. این حالت زیاد منصفانه نیست ولی به هر حال همان گونه که گفته شد برسی شدنش خالی از لطف نبود.
حالت دوم هم نبرد تمام انتقام جویانی که تا این لحظه معرفی شدن در برابر تمام اترنال های تا این لحظه معرفی شده MCU هست که این یک حالت کاملا برد برای انتقام جویان هست. دلیلش هم اینکه به  شخصیت های بالا انت من و آیرون من و مخصوصا ویژن رو اصافه کنید (در صورتی که اترنال ها دیگه واقعا عضو مهم و تاثیر گذاری ندارند که برسی نشده باشه) ببینید دیگه کار اترنال ها سختر هم میشه.!
امیدوارم که از مقاله لذت برده باشید. لطفا در صورت مشاهده غلط املایی یا ایراد نگارشی در بخش نظرات اطلاع بدین تا مورد اصلاح بشه. همچنین لطف میکنید اگر به نظرتون بخشی از مقاله مشکل داشت یا نکته ای از قلم افتاده، نظر خودتون رو با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.
با آروزی موفقیت.


نویسنده: ابوالفضل ایروانی

43 Comments
  1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    یعنی اگه این یکیو کامنته اول نشم سعادتی منو طلسم کرده

    1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

      کامنت اول شدم🤩🤩

  2. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    من اشتباه میبینم یا چنین مقاله ی بزرگ و خفنی رو جنابه ایروانی نوشته😀😀

  3. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    گاشکی چنینمقاله ای برایه کمیک هم نوشته شود

  4. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    قدرت ثور😎

  5. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    دقت کردید ایکاریس بیشتر از سوپرمن شبیه سنتری بود؟🤔

    1. دیسی فندوم ( ارن با وفا ) کاربر می‌گوید

      دقیقاااااا

      1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

        ولی همچنان من سنتری رو بیشتر دوست دارم و قابل درک تر و جذاب تره

        1. دیسی فندوم ( ارن با وفا ) کاربر می‌گوید

          جذاب ؟ قابل درک ؟
          اهان
          باشه :/

          1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

            برایه من شخصیت پردازیش صدبرابر ایکاریس

            1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

              بردیا
              به نظر منم توی کمیک پیچش شخصیتی سنتری خیلی بهتر و قابل درک تر از ایکاریس هست. توی سینما هم که هنوز سنتری رو ندیدیم ولی اگه هم بیاد باید برای بالانس بودن قدرتها یکمی قدرتش رو کاهش بدن مثلا یه چیزی در حد همون ایکاریس + سرعت ماکاری.! یه همچین چیزی باشه به نظر من اوکیه دیگه بیشترش یکم بی مزه میشه.

  6. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    نظر من هم همین هست در واقع گیلگمش با اختلاف نسبتا کم از هالک برتره(ولی همچنان ثور اونو میزنه😎)

  7. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    رضا این مقاله رو نخونه(مخصوصا بخش ایکاریس🤐)

  8. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    البته با دیگر اعضایه تیم توانست تیاموت را به سنگ تبدیل کند

  9. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    البته ماکاری زمانه هرچند کوتاه ولی توانست با ایکاریس نبرد کند

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      بردیا
      تشکر بابت نظراتتون
      بله در واقع ماکاری فقط یکمی زمان خرید وگرنه هرگز به تنهایی حریف ایکاریس نمیشد. از قویترین انتقامجویان فهرست هم نهایتا بتونه تقریبا به همون اندازه زمان بخره (شاید یکمی بیشتر بتونه سر هالک رو گرم کنه) ولی چالش جدی براشون محسوب نمیشه. ضمن اینکه ایکاریس چون زمان نداشت نمیخواست اونو در اون لحظه بکشه برای همین رهاش کرد و به سمت بقیه اعضا رفت.
      در این مبارزه نتیجه رو قطعا قویترین اعضای انتقام جویان مشخص میکنند چون فکر میکنم ضعیف تر ها کار خاصی نمیتونند در برابر اترنال ها بکنن مثلا بلک ویدو، هاکای و حتی کاپیتان آمریکا میخوان چکار در برابر ماکاری بکنن؟! یا در برابر سرسی یا اصلا یا هر کدوم اترنال ها؟! حتی عضوی مثل اسپایدرمن که قدرت های ابرانسانی نسبتا بیشتری داره هم برای اترنال ها کافی نیست. البته خیلی هم مهم نیستش چون همونجور که در مقاله توضیح دادم قویترین ها (ثور، هالک، کاپیتان مارول، واندا، ویژن و دکتر استرنج) به تنهایی برای شکست دادن کل اترنال های معرفی شده کافی هستند. همینطور که خودتون هم گفتین واندا خودش به تنهایی میتونه نتیجه رو تغییر بده.

      1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

        درسته که همون هم به لطف سرعتش بود
        منتها مسئله اینجاست با یک ضربه ی محکم میتونه تا مدتی کلا از میدانه نبرد خارج شود
        البته همون اسپایدرمن هم تا حدودی میتونه اترنالز رو سرگرم کنه یاایرون من هم همینطور
        ولی کلی همون واندا به راحتی نتیجه رو تغییر میده

        1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

          بردیا
          سرگرم که بله احتمالا بتونن همون کاپیتان هم شاید بعضیاشون (مثل اسپرایت یا کینگو یا آژاک که چون زیاد مهم نبودن برسی نشدن) رو بتونه تا مدتی سرگرم کنه. (فقط استیو راجرز چون به نظرم اون کاپیتان های دیگه نصف ابهت استیو رو ندارن 😉)
          آیرون من رو که اصلا نمیشه دست کم گرفتش تو فیلم جنگ بینهایت تا مدتی نبرد نزدیکی با تانوس داشت که تانوس اون موقع چهار تا سنگ بینهایت داشت که آخرشم قضیه بینشون شخصی و حیثیتی شد و زدن همدیگه رو کشتن. 😂

          1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

            ولی در کل هنوز اترنالز ناقص هستن از خیلی لحاظ ها
            یکیش قدرتشونه که فکر میکنم در ادامه پیشرفته زیادی بکنه و مهم تر از اون شخصیت پردازیشون
            خیلی هنوز کار دارن
            ابهته کاپیتان که یک چیز انکار نشدنیه
            درسته،مخصوصا با فناوری نانو که اونقدر قدرتمند بودن واقعا میتونه چالشه بزرگی برایه اترنالز باشه
            ولی همچنان من تویه کتم نمیره که چرا کاپیتان مارول فقط چون زنه باید جزو قوی ترینایه اونجرز باشه
            نه شخصیت پردازی درستی
            نه فیلمه درستی ازش
            و حتی کلا شخصیته جالبی نیست و فقط بخاطره فمنیست ساختا شده انگار😐😕

            1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

              بردیا

              آره درسته اترنالز هنوز جای پیشرفت داره چه در بحث قدرت ها و چه شخصیت
              شاید یه نبرد نصف و نیمه ای هم با اعضای جدید اونجرز داشته باشن
              در مورد کاپیتان مارول واقعا باهاتون موافقم. اتفاقا منم فکر میکنم شخصیتش ساخته شده فقط به خاطر فمنیست یعنی هیچ چیز خاصی نداره این بشر (چطوری بگم کلا یجوریه!) جالبه تو کمیک هم همینجوریه تقریبا …
              یکی اینه یکیم دیگه بدترش والکری این دو تا یجورین حداقل برای من …
              مثلا واندا هم زن هست خیلی هم قدرتمند ساختنش ولی شخصیتش یجوریه من شخصا مشکلی باهاش ندارم.

              1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

                دقیقا
                یکسری فقط واسه فمنیست و گند زدن به سینما و…هست
                ولی یکسری شخصیتا خداییش خیلی عالین
                نمونش جین گری
                چقدر این بشر عالیه
                داستان هایه عالی
                قدرت هم بخوایم بگیم که قوی ترین عضو ایکس من
                یعنی اونو بخوان اونقدر قوی کنن خب چیزه عادی هست یا بهش بها بدن
                یا مثلا همون که گفتید واندا
                یک ویلن عالی،ضد قهرمان و قهرمان عالی که کلی داستان خفن میتکنه داشته باشه و داره(نمونش هوس اف ام)
                یا مثلا واندر وومن و…خلاصه که شخصیت خانم داریم تا شخصیت

                1. SBH (ثور،اودین=معامله برای چاپیدن پول از جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

                  بردیا حواست باشه جناب ایروانی خودش فمینیست هستند

                  1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

                    من نمیگم فمنیست بد هست
                    میگم برخی افراطی هستند
                    مثالش جاستینا
                    طرف به اسمه فمنیست مردستیزه یعنی حرفایی که میزنه ببینید رسما میگه مردا برن بمیرن فقط زن

  10. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

    اترنالز:دروگی ذهنتونو کنترل میکنه
    ایکاریس له و لوردتون میکنه
    سرسی سنگتون میکنه
    تینا قطعه قطعتون میکنه و…
    اونجرز:ما هال عه نه ما واندارو داریم

  11. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    مقاله عالی و کاملی بود خسته نباشید . خدا بخواد توی جاجمنت یه چیز خفن از هردو ببینیم .

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      *جاجمنت دی

      1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

        انشاالله

    2. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

      ببخشید راجب این چیزی که گفتید اطلاعی ندارم میشه توضیح بدید یک مقدار؟

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        رویداد جدیده . از لحاظ محدوده تقریبا خیلی ها ر ودرگیر میکنه (دیگه وقتی اسپایدی هم بخواد قضاوت بشه مشخصه اندازش ) . کل اونجرز و میوتانت ها و اترنالز رو میاره وسط . یه سری ریتکان های مهم هم توی این سری رخ میده .

        1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

          اون را پوشش میدید؟

          1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

            هنوز رسما شروع نشده فعلا یه پیش زمینه بوده برا شروع . تقریبا دو ماه دیگه شروع میشه

            1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

              اون زمان پوشش میدید؟

              1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                اره

  12. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    باب ایکاریس رو بخونه خون جناب ایروانی حلال میشه 😂😂😂😂😂😂😂😂😂(ادمین تایید لطفا)

    1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

      راست میگه😂😂😂😂

    2. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

      من خودم برام جالبه یک بار دیگه تقابله جنابه ایروانی و باب(رضا)رو ببینم

  13. کاربر می‌گوید

    دزویک یه تنه کلشون را نابود میکنه

    1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

      ببخشید؟

  14. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    بسیار عالی . بسیار ممنون از جناب ایروانی 🙏
    به نظر منم اونجرز برنده مسابقه هستن

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      خواهش میکنم
      خوشحالم که راضی بودین.

  15. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    اسپم .
    مث دک استرنج که بخشی از مشکلاتش صرفا ناشی از ران تایم کمش بود الان حسایت ها برا ران تایم ثور از طرف فنا زیاد شده . دو سایتی که ران تایم ثور رو اعلام کردن یکی ۱ ساعت ۵۵ دقیقه و اون یکی هم ۲ ساعت ۲۰ دقیقه . فعلا که تا زمان اعلام رسمی بین علما اختلاف افتاده

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      امیررضا قاسمی

      فیلم ثور: راگنورک که بیشتر از دو ساعت بود. حالا امیدوارم اینم بیشتر باشه و دیگه حداقل ۲:۳۰:۰۰ باشه.
      یکی دیگه از مشکلات فیلم های مارول (علاوه بر مدت زمان کم) جدیدا اینکه بیشترش شده جلوه های ویژه و یجورایی از این لحاظ شبیه انیمیشن ها شده.! یعنی داستان پردازیش یک مقداری افت کرده و کمتر به چشم میاد حداقل به نظر من اینطور هست.

      1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

        البته این موردی که گفتید تویه مون نایت کمتر حس میشد(حداقل برایه من)

دیدگاه ها غیر فعال است.