نقد اپیزود اول سریال what if؛ شروع با بدترین ها

در این مقاله پس از بررسی امتیاز های کسب شده از سایت های معتبر به نقد این اپیزود میپردازیم:

Rotten Tomatoes:
اپیزود اول: ۸۵

IMDB:
اپیزود اول: ۷٫۲ از ۱۰,۸۳۵ رای

Metacritic:
اپیزود اول: ۵۸ از ۱۲ نقد


یکی از نخ نما ترین اپیزود هایی که مارول تا حالا ساخته، یک اثر یکبار مصرف. اپیزود ۱ شدیدا سعی میکند که خود را متفاوت نسب به فیلمی نشان دهد که داستان ان را قرار است پوشش دهد یعنی کاپیتان امریکا نخستین انتقام جو. داستان نه تنها متفاوت نسبت به فیلم خود نشده بلکه یک روایت تکراری را به ما منتقل میکند که انگار کاملا ساده لوحانه متفاوت روایت میشود. تنها نکته خوب این قسمت انتظار میرفت که طنز ان باشد که اتفاقا در این مورد هم ناموفق ظاهر شد و نتوانست انتظارات را براورده کند. واقعا چرا در حالی که داستان چیز خاص و چندان عجیبی را برای بیان ندارد در حالی که با توجه عنوان سریال همچین انتظاری از ان میرفت. اکشن های این اپیزود در عین داشتن حالت های مختلف ولی هیچ قطره خونی را در خود نداشت انگار که مجبور است نبود خون را به ما ثابت کند که این امر بیشتر مسخره به نظر میرسد.

کیفیت صداگذاری شخصیت ها خوب است و از این بابت اشکالی کمتری به سریال وارد میشود. بی نظمی در پارت های داستانی به چشم میخورد در حالی که این موضوع را به ما منتقل میکند که این پارت ها بیشتر از نیاز اضافه است و بخشی زائد در داستان فیلم با اینکه میشد با ایجاد یک رابطه منسجم و مرتبط پارت های مختلف را به جا و مهم نشان داد.

یکی از مهم ترین وجه های یک داستان شخصیت پردازیه که داستان باید از این نظر کامل و بدون نیاز به یک مکمل باشند در حالی که اینطور نیست و اگر ما تصور و ذهنیت خودمان را از شخصیت های این اپیزود از خود فیلم های MCU نداشتیم اکنون به یک مشکل بزرگ میخوردیم یا بهتر بگم به یک بیراهه که هیچ اشنایی با مسیر ان نداریم.

در یه همچین فیلم هایی با تایم کوتاه باید داستان رو جوری روایت کرد که جابه جایی بین پلان های فیلم به چشم نیاید ولی این فیلم در این مورد نیز ناموفق بود. بردلی حتی متوجه سرعت بالای داستان سرایی خود نشده. نحوه اجرای داستان جوری بود که در عین تلاش زیاد برای متفاوت بودن واقعا تکراری بود. زمانی که داستان اینطور نشان داد که استیو مرده میشد این ایده رو که استیو وینتز سولیجر شود به اجرا در اورد ولی باز هم داستان در عین ساده لوحی و کلیشه استیو را در پایان داستان به ادامه ماجرا اضافه میکند تا به قهرمان داستان کمک کند.

طراحی لوکیشن ها و کاستوم ها خوب بود ولی قابل دفاع نه و میتوانست بهتر باشد. هالی اتول به خوبی در نقش خود صحبت میکند و یک صداگذاری خوبی را در این نقش انجام داده ولی کار سبایتین استن جای بهتر شدن داشت و در بعضی انتقال ها بین صدایی مشکلاتی رو میشد حس کرد. شنیدن صدایی به جز کریس ایوانز در نقش استیو در ابتدا باعث ناراحتی میشود ولی جاش کیتون توانست کارش را به خوبی انجام دهد.

بالاخره میرسیم به نمره سایت ایرونی سنتر به این اپیزود: ۶٫۶


نویسنده: امیررضا قاسمی

16 Comments
  1. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    نقدتون خیلی خوب و منصفانه بود ممنون دمتون گرم
    اره خب چندان خوب شروع نکرد بعنوان اپیزود اول ولی خب هرچی میرسیم جلوتر بهتر و بهتر میشه تا برسه به اپیزود چهار که خیلی عالی بود فک کنم اپیزود بعدی هم چیز خوبی از آب دربیاد

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      به امید خدا ما هم امیدواریم بعدی ها خوب باشن

  2. Doctor strange
    Doctor strange کاربر می‌گوید

    سلام
    به نظر من هم شروع خوبی نداشت . کلا همه ی سریال های مارول / دیزنی ( به جر لوکی ) شروع چندان خوبی ندارن و این سریال هم همین طوره
    انیمیشن های خیلی خوبی داره اما حرکت لب ها با صدا اصلا خوب نیست و تو ذوق ادم میخوره
    شرور جالبی هم نداره و شخصیت پردازی بدی داره
    کلا ولی لنیمیشن قابل قبولی هست
    نمره من ۷ یا ۶/۵

    1. King Venom
      King Venom کاربر می‌گوید

      شرور این قسمت یا شرور سریال؟؟؟؟؟؟؟
      اگه منظورت شرور این اپیزوده که نمیتونم باهات مخالفت کنم ولی انصافا رد اسکال مرگ خیلی باحالی داشت😂😂😂
      ولی اگه منظورت شرور کل سریاله که احتمالا همون هیولای میان بعدی که شبیه شوما گوراثه هست خب ما کاملا ندیدیمش پس نمیشه به شخصیت پردازیش یا چیز دیگه اش گیر داد

      1. Doctor strange
        Doctor strange کاربر می‌گوید

        نه منظورم رد اسکال هست

  3. کاربر می‌گوید

    بنظر من نقد خوبی بود ولی در کل بنظرم هرچی جلوتر میریم بهتر و بهتر میشه

  4. کاربر می‌گوید

    یه سوال داشتم آقای ادمین، من از نظرسنجی‌ مارول علیه دی سی جا موندم چون اونموقع وارد ایرونیسنتر نشده بودم ، نظرسنجی‌ دیگه ای هم می ذارین ؟ یا برنامه ای دارین ؟ آخه خیلی دوست دارم تو این مدل چیزا شرکت کنم ، بهرحال ممنونم بابت سایت خوبتون

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      فعلا برنامه ای نداریم
      اما شاید چند ماه دیگه یا سال دیگه برنامه و مسابقه بزاریم همراه با جایزه های خوب.
      قبل اینکه انجام بدیم اطلاع رسانی میکنیم.

      1. Hassan logon
        Hassan logon کاربر می‌گوید

        یا خدا سال دیگه؟!
        زود تر بزارید

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          باید دید چه میشود.

          1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

            دوستانی که راجب طرح پرسیدند مثل این تابستان که یک طرح رو همراه هم داشتیم یک طرح دیگر هم در اینده خواهیم داشت . این طرح هم مثل طرح قبلی پس از اتمام برنامه ریزی و با همکاری ادمین محترم روی سایت قرار داده میشه تا کاربران سایت در این طرح شرکت کنند . اول قرار بود که این طرح به صورت ازمایشی و در مقیاس خیلی کوچکتر این ماه انجام بشه که با توجه به شرایط انجام نشد چون بعضی کابر ها و حتی خود ادمین هم توی این مدت سرشون شلوغه و بهترین زمان برای اجرای طرح همون اوایل مرداد تا تیر هستش . ولی این طرح که قراره تابستان اینده اجرا بشه قطعا جالبتره و بهتون پیشنهاد میدم که برای شرکت بهتر در این طرح اطلاعات کمیکی خودتون رو بالا ببرید تا بتونید در این طول مراحل طرح موفق بشید که به مرحله بعد صعود کنید . با این حال امکان برگزاری طرح در اینده ای نزدیک تر هم هست مثلا عید نوروز که این به شرایط بستگی داره .

            1. کاربر می‌گوید

              خیلی ممنون که اژلاع دادین.ولی اخه من ان چنان مثل خیلیا اژلاعات بالایی ندارم

            2. کاربر می‌گوید

              هورا ممنونم واقعا 🥳🥳🥳

              1. کاربر می‌گوید

                یه حسی بهم میگه نظر سنجیه خفنی خواهیم داشت

  5. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    اسپم: همونطور که انتظار داشتم فروش موفق شانگ چی روی اکران دیگر فیلم های مارول تاثیر خواهد گذاشت
    همین یکی دو ساعت پیش سونی اعلام کرد که تاریخ اکران ونوم ۲ دو هفته جلو افتاده و من به شخصه خیلی از این اتفاق خرسندم🥳🥳🥳
    ایول پس نگران تاخیر فیلم هایی مثل اترنالز نباشین

    1. کاربر می‌گوید

      عجب.یعنی مطمئنی به این دلیله؟؟؟ولی خب آره منطقیه وقتی از فیلماشون اینقدر استقبال میشه دیوونن عقب بندازن؟؟

دیدگاه ها غیر فعال است.