۵ فیلم تاثیرگذار برتر قرن بیست و یکم

فیلم های زیادی ساخته می شوند و بعد ها به سرعت به فراموشی سپرده می شوند اما بعضی فیلم ها نیز هستند که تا ابد در ذهن مردم باقی می مانند و تاثیر گذاری بسیاری دارند. در ادامه به بررسی ۵ مورد از برترین آنها می پردازیم.


۱_ انتقام جویان ۲۰۱۲:

انتقام جویان ۲۰۱۲ از آن جهت تاثیر گذارترین فیلم این قرن است زیرا این فیلم آغازی قطعی بود بر جهان سینمایی مارول که امروزه دنیای سینمایی هالیوود را در دستان خود دارد. این فیلم به کمک بازگیران قوی و جلوه های ویژه عالی در زمان خود، هنوز هم یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی بعد از سالها است.


۲_ آواتار:

جیمز کامرون خدای ساخت فیلم های سه بعدی است و بزرگترین موفقیت او نیز فیلم آواتار است که هنوز نیز تقریبا پرفروش ترسم فیلم تاریخ سینمای جهان است. این فیلم با داستان پردازی و جلوه های ویژه بی همتا در زمان خود باعث انقلابی در ساخت فیلم های سه بعدی شد.


۳ _ شرک ۲۰۰۱:تنها انیمیشنی که می تواند در این است باشد انیمیشنی نیست جز شرک. داستان یک غول سبز و یک خر که قرار است حوادث زیادی را تجربه کنند. سری مجموعه شرکت هنوز بعد از سالها طرفداران خود را حفظ کرده است و البته اسپین آف های زیادی نیاز روی آن ساخته شده است.


۴_ شوالیه تاریکی:

دومین و محبوب ترین قسمت در سه گانه بتمن کریستوفر نولان نیز در این است است. فیلمی ابرقهرمانانه و کارآگاهی که خیلی ها آن را هنوز بعد از سالها بهترین فیلم کمیک بوکی تاریخ می دانند. فیلمی که صحبت های شخصیت های آن هنوز نیز در فضای مجازی پر است.


۵_ مصائب مسیح:

مل گیبسون هرگز نتوانست استودیوهای قدیمی هالیوود را در فیلمی درباره عیسی مسیح که به طور کامل به زبان لاتین و عبری فیلمبرداری شده بود، راضی یه همکاری کند.

بنابراین خودش هزینه مصائب مسیح را تامین کرد. هنگامی که حماسه کتاب مقدس گیبسون به پردرآمدترین فیلم مستقل تاریخ تبدیل شد، استودیوهای بزرگ نه تنها شروع به انتشار محصولات مذهبی خود کردند، بلکه بسیاری دیگر از فیلمسازان و توزیع کنندگان مستقل الهام گرفتند که سعی کنند از مخاطبان عظیم فیلم های مسیحی بهره ببرند.

6 Comments
  1. لرد کبیر کاربر می‌گوید

    با اجازه میتونستید جای اونجرز کلی فیلم خارق العاده مثل اینتر استارلار که خودش توی نوع جلوه های بصری و داستان سرایی یه شاهکار بود یا اینسپشن که در پیچیدگی داستانی یه فیلم واقعا تحسین برانگیز بود رو قرار بدید و یا گرگ وال استریت و تایتانیک و…. یه بسیار فیلم دیگه که واقعا در مقایسه با اونا اونجرز ۲۰۱۲ اصلا فیلم محسوب نمیشه

  2. دیسی فندوم ( ارن با وفا ) کاربر می‌گوید

    خیلی ناراحت شدم
    باید این مقاله در اصل ۲۰ تاب میشد نه ۵
    از نظرم باید شماره ۱ رو با تایتانیک عوض میکردین
    یک چیز هم که باید بگم
    ایکاش ایکاش اینترستلار که شاهکار عظیمی بود میاوردین
    اینجا بحث تاثیر گذار بودنه ن شاهکار بودن ولی باز هم این پتانسیل رو داشت .
    .
    از این بحث که بگذریم به شخصه از نظر خودم
    ( سلیقه شخصی)
    اینترستلار بهترین موسیقی بی کلام تاریخ سینما و بهترین سینمایی که دیدم هست
    شاید بگین خیلی زیاده و چی و چی
    ولی عالی بود بهترین

    1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

      موافقم

    2. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      اینتر‌استلار واقعا جاش خالی بود
      از هر نظر شاهکار بود مخصوصا داستان و موسیقی

  3. کاربر می‌گوید

    واقعا به نظرتون اونجرز ۲۰۱۲ فیلم حساب میشه که گذاشتید فیلم اول😑
    این رتبه بندی از نظر من باطل است🗿

  4. spider-fan کاربر می‌گوید

    لیست جالبی بود
    گفتنی هارو که دوستان گفتن ولی به نظرم عناوین دیگه ای هم میتونست قرار بگیره در لیست،اگر قرا باشه آثار کمیک بوکی هم در لیست باشن به شخصه ترجیح میدم جای اونجرز،اسپایدرمن۱ ریمی باشه.

دیدگاه ها غیر فعال است.