کریتوس علیه دانته: کدام قاتل خدایان و شیاطین قدرتمند تر است؟

ژانر Hack’n’Slash در دوران معاصر شاهد بازی های بسیار باکیفیتی بوده است، اما دو پادشاه در این زمینه God of War و Devil May Cry هستند. راز موفقیت آنها شخصیت های اصلی جذاب آنها بوده است که هر دو بسیار قدرتمند هستند و لحظات به یاد ماندنی را در بازی های مربوطه خود رقم می زنند.دانته و کریتوس کوچکترین شباهتی به هم ندارند، تنها چیزی که در مورد آنها مشترک است این است که هرگز در نبردهایی که در آن شرکت داشته اند شکست نخورده اند. دیگر. ما مطمئن هستیم که شما خودتان به این فکر کرده اید، و در نهایت به سوال بزرگ شما پاسخ داده شد. کدام قدرتمند تر است؟ پس در ادامه با ایرونی سنتر همراه باشید.

 

بی رجمی: کریتوس

وقتی نوبت به کله زدن دشمنتان بدون هیچ رحمی می‌رسد، ممکن است هیچ شخصیتی در خلقت خشن‌تر از کریتوس وجود نداشته باشد. خدای جنگ هم برادرش و هم پدرش را با دستانش تا حد مرگ کتک زد، که دورترین حدی است که هر کسی می‌تواند کسی را بکشد.

دانته همیشه تمایلی به کشتن برادرش ورجیل نداشت، علی‌رغم اینکه برادرش به طور معمول تهدیدی برای بشریت محسوب می‌شد. حتی زمانی که ورجیل قصد کشتن پسر خود، برادرزاده دانته را داشت. اگر یک مسابقه بین این دو اتفاق بیفتد، دانته قطعا برای کشتن کریتوس وارد عمل نمی‌شود.  اما فکر کریتوس کندن سر دانته است.

 

سرعت: دانته

در این بخش دانته برتری بسیار زیادی دارد. دانته معمولا در مبارزات خود سرعت بالایی دارد و دشمنان خود را تا حد زیادی گیج می کند. تنها زمانی که نشان داده شد کریتوس دارای سرعت بالا است، زمانی بود که چکمه‌های هرمس را در اختیار داشت، با این حال در آن حالت هم سرعت کریتوس در مقابل دانته خنده‌آور خواهد بود. شانس بسیار کمی وجود دارد که کریتوس موفق شود در یک دعوا به دانته دست پیدا کند، و حتی در این صورت هم این یک اتفاق بیهوده است.

 

قدرت ویژه: دانته

توانایی خاص کریتوس خشم او بوده است، به طوری که هر قسمت از سری God of War به او نشان می دهد که تنوعی از آن را دارد. ویژگی خشم به او این امکان را می داد که آسیب بیشتری وارد کند و تقریباً به طور کامل آسیب ناپذیر باشد، اگرچه قدرت خشم در آخرین God of War تقریباً به آن قدرت نبود.

در همین حال، Dante’s Devil Trigger چیزی از کابوس‌های وحشتناک است، زیرا او تبدیل به موجودی شیطانی می‌شود که قادر است ارتش‌ها را در یک حرکت سریع از بین ببرد. Devil Trigger او را قادر می‌سازد تا در سرعت‌های سبک بدود، به این معنی که حملات او در این مرحله به صورت ضربان‌دار کامل هستند. همچنین به او توانایی پرواز می دهد و همچنین به او قدرت می دهد تا درازاهای بسیار زیادی داشته باشد. کریتوس در این مورد چیزی برای ارائه ندارد.

 

تجهیزات: برابر

دانته زرادخانه بزرگی از تجهیزات دارد. گیتار الکتریکی و شمشیر های آتش و باد و…. سایر تجهیزات که نشان می دهد دانته امتیاز خوبی را در زمینه تجهیزات کسب می کند. مخصوصا tie-breaker که قدرت بالایی دارد. اما کریتوس هم به مانند دانته از وسایل و تجهیزات قدرتمند و خوبی بهره می برد. از یکی از قدرتمند ترین شمشیر های دنیای بازی ها یعنی Blade of Chaos تا شمشیر المپیوس و نیرو های الکتریکی و صاعقه های قدرتمند. هر دو تجهیزات قدرتمندی دارد که باعث می شود امتیاز این بخش را بین آنها تقسیم کنیم.

 

استقامت: دانته

کریتوس در تمام بازی‌های God of War مرده و به دنیای زیرین رفته است و نشان می‌دهد که روحش چقدر بادوام است و به سادگی برمی‌گردد. با این حال، دانته نشان داده که هرگز نمی میرد!

هیچ قدرت یا حمله‌ای نشان داده نشده است که بتواند پسر اسپاردا را بکشد، و حتی لباس‌های او نیز به نظر نمی‌رسد که در اثر حمله نیرویی باورنکردنی نمی‌سوزند یا پاره نمی‌شوند. در Devil May Cry 3: Dante’s Awakening، دانته چندین بار در یک زمان به عقب می رود فقط برای اینکه او وقت بگذارد و یک تکه پیتزا بخورد – و این ضعیف ترین دانته ای بود که تا به حال دیده بودیم دیگر الان که کلی تجربه و مهارت کسب کرده بماند. کریتوس اما آسیب های زیادی دیده و ضعیف تر شده است. و احتمالا قابل کشتن!

 

تاکید در انجام هدف: کریتوس

این به همان اندازه که یک مهارت ذاتی است، یک قدرت نیست، اما نکته قابل توجهی است که این دو شخصیت در تلاش‌های خود در برابر شانس‌های باورنکردنی قرار می‌ گیرند. که کریتوس امتیاز این بخش را می گیرد. زیرا وقتی کریتوس می خواهد کسی را بکشد، او را می کشد. هر زمان که کریتوس قصد دارد چیزی را به دست آورد، مطمئناً به آن خواهد رسید. خلق و خوی آرام تر دانته باعث می شود به آنچه می تواند به دست بیاورد رضایت دهد، و وقتی متوجه می شود که قیمت آن برای پرداخت زیاد است یا خیر، از انجام ماموریت خود عقب نشینی می کند. کریتوس اما چنین مشکلی ندارد. و هر طور شده به هدفش می رسد حتی اگه به بهای نابودی کل دنیا باشد.

 

قدرت دشمنان: دانته

ممکن است شروع به غر زدن کنید که چگونه کریتوس با خدایان یونانی و نوردیک جنگید و در صدر قرار گرفت، اما چرا این واقعیت را که این خدایان ضعیف بودند را هم نمی‌دانید؟ بالاترین سطح خدایی در زئوس چیزی بیش از یک انسان فوق العاده قدرتمند با رعد و برق نبود و او را به حریفی آسان برای کریتوس تبدیل می کرد که فقط باید از قدرت خود استفاده کند.

از سوی دیگر، دانته باید با موجودات مخلوقی مبارزه کند که به سختی می توان آنها را در قالب کلمات بیان کرد. بزرگترین دشمن او موندوس بوده است که در طول نبرد خود با دانته نشان داده شد که از کهکشان ها عبور می کند. دشمنان پسر اسپاردا همیشه از دنیای زیرین هستند و این موجودات دارای ویژگی هایی هستند که قدرت ساده هرگز برایشان کافی نیست

 

پشتیبانی: دانته

در تمام دوران کریتوس در تاریخ بازی های ویدیویی، این مرد تنها توانسته است یک متحد جمع کند و آن هم یک بچه با کمان است. آیا فکر میکنید برای کریتوس راحت است که اگر با دانته و ورجیل و نرو درگیر شود بتواند از پس هر سه شان بر بیاید؟ورجیل به تنهایی برای شکست دادن کریتوس کافی خواهد بود زیرا او در چندین مورد نشان داده است که دانته را شکست داده است. همه متحدان دانته برای خود Devil Triggers دارند و کریتوس کسی را ندارد که در اینجا به او کمک کند. اگر دانته بخواهد به عقب برگردد تا درخواست نیروی پشتیبانی کند، کریتوس یک ثانیه فرصت ندارد تا ورجیل او را با یاماتو خود تکه تکه کند یا قبل از اینکه توسط بازوی شیطان نرون به زمین کوبیده شود.

 

تجربه: کریتوس

ما دانته را دیده‌ایم که گاهی اوقات به دلیل اینکه نمی‌داند با چه کسی مخالف است کوتاه آمده است. این مرد تجربه مبارزه دارد، اما از آن نهایت استفاده را نمی‌کند. به علاوه، به نظر می رسد سن دانته در اواخر دهه ۴۰ یا اوایل دهه ۵۰ باشد، که در مقایسه با کریتوس، که به طور ضمنی حدود یک قرن یا بیشتر سن دارد، چیزی نیست.

حتی اگر نمی خواهید زمان پس از تبدیل شدن او به خدای جنگ را بشمارید، تجربه کریتوس با ارتش اسپارت به اندازه کافی بی رحمانه بود تا بتواند تمام یونان را فتح کند. نه تنها این، بلکه کریتوس تجربیاتی را که از مبارزه با دشمنان جدید به دست آورده بود، با خود حفظ کرد و او در مبارزات بعدی خود از این دانش استفاده کرد.

 

برنده: دانته

در پایان نبرد، سرعت یک عامل تعیین کننده برای پیروزی دانته بر کریتوس است. قدرت وحشیانه هرگز در برابر مردی که احتمالاً به همان اندازه قوی است کافی نخواهد بود، اما دانته می تواند به راحتی با جا به جایی های سریع کریتوس را گیج و عصبانی کند.

Dante’s Devil Trigger نیز برای کریتوس بیش از حد قدرتمند است که نمی تواند پاسخی برای آن داشته باشد. سلاح‌های فراوان پسر اسپاردا(دانته) به او اجازه می‌دهد بداهه‌پردازی کند و حتی با شبح اسپارتا بازی کند، و مهارت‌های جنگی او به این معناست که حرکات جنگ‌جویانه کریتوس مانند یک شوخی کنار گذاشته می‌شود. ما باید دانته را به عنوان برنده آسان معرفی کنیم، و فقط امیدواریم که او زیاد به این موضوع افتخار نکند.

 

The Gamer

مترجم: محمد امید سعادتی

12 Comments
  1. Mhd.k
    Mhd.k کاربر می‌گوید

    دقیقا چرا باید از لحاظ بی رحمی و تاکید در انجام هدف با هم مقایسه بشن؟ 😂

    1. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      راحت باش بیا بگو تجربه دانته هم خیلی بیشتر از کریتوس هست 😂

  2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    این برد از نظر شرعی حرام استتتتتتتتت

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      چرا؟
      شما دانته رو نمی‌شناسید.

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        شرعی نه علمی

  3. M83 کاربر می‌گوید

    Darkness vs alex mercer
    در مورد اینم ی مقاله بنویسید

  4. کریتوس کبیر کاربر می‌گوید

    وقتی در مورد کریتوس نمیدونی الکی از خودت نظر نده استقامت سطح دشمنان و میدی به دانته فهمیدم هیچی بلد نیستی کریتوس ۸تا خدا کشت فقط در گاد ۳حالا بماند بقیه بعد سلاح هارو میدی برابر سلاح های کریتوس اونوقت پخمه است دیگه اره دشمنای کریتوس اونجا وایستادن این بیاد بزنتشون
    مثلا کریتوس به خدا است بعد میای با این مقایسه میکنی کریتوس از همه قویتره

    1. کاربر می‌گوید

      کریتوس کبیر
      به خاطر مطلب کذب و باطل و به شدت بی مفهوم و مسخره شما که با ما به اشتراک گذاشتید ممنونم.

      1. M83 کاربر می‌گوید

        یکم بی انصافی بود
        کریتوس اون همه تایتانو برده خودش کرد
        تقریبا خدایان اصلی المپو سلاخی کرد
        لازم به گفتن نیست فقط ی زئوس کافی بود برای اثبات قدرتش
        بهتر نگاه کنی شما ورژن اسکاندیناوی کریتوسو با دانته اسپاردا نوین مقایسه کردین
        در صورتی که باید کریتوس روح اسپارتانو با نه این دانته بلکه با دانته آلگیری کمدی الهی مقایسه میکردین

    2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      سید کریتوس نیمه خداست نه خدا

  5. طاها کاربر می‌گوید

    واقعن مطلب طنزی بود کریتوس دانته رو قورت میده

    1. کاربر می‌گوید

      طاها
      شما اول یاد بگیر “واقعا” درسته نه “واقعن” بعد اظهار فضل کن دوست عزیز😉

دیدگاه ها غیر فعال است.