دلمه کلم برگ مخصوص

طرز تهیه دلمه کلم برگ مخصوص

مواد لازم

لازم نیست خودتان را به قرص‌های لاغری بسپارید و یا اینکه گرسنگی بکشید و بدنتان را ضعیف کنید. کافی است در انتخاب غذاهایتان دقت کنید و به تغذیه‌تان اهمیت بدهید. ترکیباتی که در این سوپ به‌کاررفته است جزو سبزیجات رژیمی و چربی سوز هستند که در ترکیب با هم خواص هم را کامل کرده و یک پیش غذای فوق‌العاده‌ی رژیمی برایتان آماده می‌کنند. لطفاً با ما همراه باشید.

مواد لازم
بادمجان ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای قرمز، زرد و یا نارنجی ۲ عدد
مارچوبه ۳ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
کرفس ۲ شاخه
پیاز ۲ عدد
تره فرنگی یا پیاز چه ۲ عدد
سیر ۴ حبه
کلم برگ کوچک ۱ عدد
جعفری خرد شده ۱ دسته
آویش ۱ تا ۳ شاخه
نمک و فلفل به میزان کافی
آب ۳ لیتر

روش تهیه

روش تهیه‌ی این سوپ رژیمی بسیار ساده است. اول سبزیجاتتان را با دقت بشویید و خرد کنید. سپس آن‌ها را داخل آب بریزید. آویشن را هم درسته داخل ظرف بیندازید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت یک ساعت با حرارت ملایم بپزد.

سپس آویشن‌ها را از سوپتان خارج کرده و جعفری خردشده را به آن اضافه کنید. نمک و فلفل بزنید و نوش جان کنید.

اگر تصور می‌کنید چنین سوپی در ابتدا با ذائقه‌تان نمی‌سازد می‌توانید مقدار خیلی کمی آب مرغ به آن اضافه کنی

کلم برگ ۱ عدد
سبزی دلمه ۲۵۰ گرم
برنج یک پیمانه
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز داغ نصف پیمانه
لپه نصف پیمانه
زرشک ۴قاشق غذاخوری
خلال پسته و بادام به میزان لازم
شکر ۵ قاشق غذاخوری
آبلیمو نصف پیمانه
روغن یا کره ۱۰۰ گرم
زعفران دم کرده ۱/۴ پیمانه
نمک ، فلفل ، زردچوبه و دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه

کلم برگ را به همراه نمک و سرکه حدود ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید . برگ‌ها را از هم جدا کنید کف قالب سیلیکونی را چرب کرده و کاملا با کلم برگ بپوشانید . طوری که از لبه قالب بیرون بریزد . برای تهیه مواد داخل دلمه ، برنج را بپزید . سبزی را خرد و با گوشت چرخ‌ کرده و پیاز داغ تفت دهید و ادویه را اضافه کنید . لپه را جداگانه پخته و سپس بشویید و در صافی بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود .
زرشک ها را تفت دهید سپس تمام مواد را با هم مخلوط کرده و زعفران را اضافه کنید و در ظرف را بگذارید تا پنج دقیقه با حرارت ملایم بپزد . در آخر شکر و آبلیمو را افزوده و مخلوط آماده شده را داخل قالب بریزید و درون آن را کاملا پر کنید . سپس برگ‌ های کلم را روی سطح قالب بپوشانید و در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید . زرشک را با خلال پسته و بادام تفت داده و با آن دلمه را تزئین و سپس سرو کنید . . .

دیدگاه ها غیر فعال است.