مشکل نبود حافظه ذخیره سازی کافی در ویندوز ۱۰ + راه حل

اگر شما قصد نصب ویندوز ۱۰ را از طریق روش‌های معمولی همچون نصب از روی مموری فلش یا دیسک نوری را داشته باشید، در ابتدای امر با پیغامی مبنی بر پیش نیاز ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی قابل دسترس رو به رو خواهید شد. اگر تا پیش از این از ویندوز ۸ یا ۸٫۱ استفاده کرده باشید که مشکلی پیش رویتان نخواهد بود زیرا میزان فضای مورد نیاز در این نسخه‌ها هم تقریباً ۱۶ گیگابایت بوده است، با این حال ویندوز ۷ و پیش‌تر میزان فضای کمتری را برای نصب احتیاج داشته‌اند.

به هر حال برای خالی کردن حافظه داخلی سیستمتان می‌توانید از روش‌های مختلفی همچون به کار گیری نرم افزارهای پاک کننده فایل‌های تکراری استفاده کنید.غیر فعال کردن قابلیت System Restore یکی دیگر از روش‌های پیشنهادی ما است.

System Restore یک از امکان اغلب نسخه‌های ویندوز است که به کاربر امکان می‌دهد کل ویندوز را به تاریخ و زمان مشخصی در گذشته بازگرداند. هرچند این قابلیت می‌تواند اطلاعات و تنظیمات مهم شما را در شرایط بحرانی حفظ کند، با این حال فعال بودن آن بین ۱۰ تا ۱۳ درصد درایو نصب ویندوز را اشغال می‌کند، از این رو بهتر است برای دسترسی به فضای بیشتر با رفتن به سربرگ System Restore در قسمت Properties System آن را غیر فعال کنید. به هر حال برای آگاهی از میزان فضای خالی درایوی که خواهان نصب ویندوز ۱۰ بر روی آن هستید ابتدا راست کلیک کرده و سپس به سربرگ Properties بروید.

دیدگاه ها غیر فعال است.