روحی که کاهنان می بینند

مصریان باستان هم جزو اقوامی بودند که شدیدا به سفر ارواح اعتقاد داشتند. یک گروه پژوهشگر در موسسه ای به نام «آکادمی بین المللی فهم» سراغ مطالعه تاریخچه اعتقاد به «سفر ارواح» و کاربردهای آن در بین اقوام مختلف دنیا رفته و به نتایج جالبی هم دست پیدا کرده است. یکی از این اقوام، مصریان باستان هستند. بنا بر اسنادی که در سایت این گروه به نمایش در آمده، مصریان باستان اولین اقوامی بودند که مردم شان را با خواب مصنوعی به پرواز در آورده و این موضوع را در اسنادشان هم ثبت کرده اند.

بنا بر اسناد به جای مانده در اهرام ثلاثه مصر، در حدود سه تا پنج هزار سال پیش، کاهنان مصری درباره وجود روح ادعاهایی داشته اند و اسم آن را «خا» گذاشته بودند. «خا» برای مصری ها یک بخش از وجود انسان محسوب می شد که ویژگی های اسرارآمیزی داشت و کاهنان می توانستند با استفاده از آن، کارهای عجیبی انجام بدهند. بنا بر این افسانه ها، فرعون مهم ترین روح را در بین ارواح دارا بود و بعد از مرگ او، روحش می توانست از طریق سوراخی که روی هرم – محل دفن او – قرار داشت به دنیای دیگر پرواز کرده و با ارابه های خیالی که خدایان پایین می فرستادند، راهی سرزمین خدایان شود.

طرح «خا» یا همان روح مصری آن قدر مهم بوده که نه تنها در ساختمان اهرام که روی سنگ های باقی مانده در کنار معابد مهم آن دوران مصر هم تصویر آن حک شده است.

مصری های باستان معتقد بودند که «خا» بسیار حساس است و هر کسی افتخار دیدن و درک کردن آن را ندارد. بر همین اساس، فقط کاهنان بزرگ می توانستند آن را در اختیار داشته باشند. در دوره ای گفته می شد که کاهنان با استفاده از ارواح توانسته اند بخشی یا تمام روح افراد را از بدن شان خارج کنند.

دیدگاه ها غیر فعال است.