رتبه بندی ۱۰ تا از قدرتمند ترین پیشگامان گالاکتوس

گالاکتوس که در دنیای مارول به بلعنده جهان‌ها شهرت دارد یک نهاد کیهانی بود که با حمله به سیارات دیگر و تغذیه از آن‌ها انرژی حیات را برای ادامه زندگی حفظ می‌کرد. گالاکتوس میلیاردها سال پیش در سیاره‌ای به نام «تا» متولد شد و تنها بازمانده این سیاره محسوب می‌شد که حتی قبل از بیگ بنگ نیز وجود داشت.

گالاکتوس همیشه یکی از بزرگ ترین و قدرتمند ترین تهدیدات جهان مارول بوده است که سیارات این دنیا، از دست این هیولای کیهانی هیچ وقت آسایش ندارند. ناگفته نماند که گالاکتوس در این راه تنها نیست. او سربازان و پیشگامان قدرتمندی دارد که با سرعت نور در فضا حرکت می کنند تا بهترین سیارات را پیدا کرده و برای خورده شدن توسط گالاکتوس آماده کنند. در ادامه به معرفی ۱۰ تا از قدرتمندترین سربازان و پیشگامان گالاکتوس در دنیای کمیک می پردازیم.


۱۰. اولین مغضوب (The fallen one):

اولین سقوط کرده یا The fallen one اولین پیشگام و اولین موجودی که گالاکتوس آنرا خلق کرده است می باشد که بر خلاف تمامی پیشگامان بعد از خود، قدرت خود را بجای انرژی کیهانی از انرژی تاریک گرفته بود.

اولین سقوط کرده در نهایت توسط گالاکتوس زندانی شد ولی توانست از دست او فرار کند و با او وارد نبرد بشود ولی همیشه در نبرد هایش با گالاکتوس بازنده بوده است. از قدرت های سقوط کرده می توان به قدرت نور، کنترل ماده، و کنترل طیف الکترومغناطیسی اشاره کرد.


۹. پسر نامرئی (Invisible boy):

وقتی گالاکتوس فهمید که اتحادی از موجودات کیهانی برای پنهان کردن سیارات از دست او، فناوری ای ایجاد کرده اند، به زمین رفت تا با آنها مقابله کند. موجودات کیهانی از سو استورم که در آینده به پیشگام گالاکتوس تبدیل می شد می ترسیدند و قصد نابودی او را دشتند اما رید ریچاردز مانع آنها شد و به کمک انرژی خود این مشکل را حل کرد و بیگانگان از زمین رفتند.

اما در واقعیت رید ریجاردز هیچ مشکلی را حل نکرده بود. تنها کاری که او کرد این بود که قدرت های سو استورم را به برادرش جانی استورم انتقال داده بود و او را به پسر نامرئی و به یکی از پیشگامان گالاکتوس تبدیل کرده بود. وقتی گالاکتوس حقیقت را کشف کرد، جانی استورم را ربود و از او برای پیدا کردن سیارات قابل خوردن استفاده کرد. بعد از مدتی جانی استورم به خودش آمد و به کمک دوستانش موفق به شکست دادن گالاکتوس شد و قدرت های کیهانی او را از بین برد.


۸. گابریل لان (Air Walker):

در دوره ای که گالاکتوس به دنبال یک جایگزین برای موج سوار نقره ای بود، شروع به اسکن ذهن تمامی اشیا و موجودات جهان مارول کرد و در پایان او گابریل لان، یکی از قدرتمندترین اعضای سپاه نوا قلمرو زاندار را برای پیشگام شدن انتخاب کرد. گابریل لان با بخش کوچکی از انرژی کیهانی گالاکتوس ادغام شد و به Air Walker تبدیل شد. او سالها با وفاداری به گالاکتوس خدمت کرد و در این راه جان خود را هم از دست داد. بعد از کشته شدنش گالاکتوس روح او را به داخل جسم روباتی انسان نما وارد کرد و به زمین فرستاد تا برای ابرقهرمانان زمین و انتقام جویان دردسر ایجاد کند.


۷. رد شیفت (Red Shift):

در دوره ای گرسنگی گالاکتوس تقریباً او را به مرز جنون کشاند و به سراغ زمین آمد تا برای همیشه کار آنرا یکسره کند. گالاکتوس شخصیتی به نام Red Shift را به پیشگامی خود درآورد تا مقدمات نابودی زمین را آماده کند. رد شیفت با موج سور نقره ای در زمین مواجه شد و موج سوار به او گفت که زمین نباید نابود شوداما او گوش نداد و وارد نبرد شدند.

رد شیفت به کمک نیروی کیهانی شمشیر های خود، پرتال سیاه چاله ای را باز کرد و سعی کرد تا موج سوار نقره ای را درون آن بیندازد اما نقشه مطابق میلش پیش نرفت و شمشیر های خود را از دست داد. این شمشیر ها سیاه چاله را باز و بسته می کردند و در نهایت رد شیفت برای همیشه در آن سیاهچاله محبوس شد.


۶. لرد آتش (Firelord):

پیروس کریل یکی از اعضای سپاه نوا و دوست گابریل لان بود که سالها به دنبال نشانه ای از دوست خود می گشت. پس از سالها او سفینه لان را پیدا می کند و با گالاکتوس روبرو می شود. گالاکتوس به او پیشنهاد همکاری می دهد و به او می گوید که دوستش بر روی زمین است. پیروس کریل پیشگام شدن گالاکتوس را می پذیرد و بعدها به زمین می آید تا دوستش را پیدا کند. بعد از مرگ کالبد رباتیک گابریل لان (Air Walker) لرد آتش بقایای او را به زاندار می برد و در آنجا دفن می کند.


۵. ترراکس تامر (Terrax The Tamer):

این شخصیت قبل از تبدیل شدن به ترراکس تامر، یک موجود از نژاد تیروس بود که بر قلمرو Lanlak حکومت می کرد. گالاکتوس به دنبال فردی بود که برای نابودی جهان های قابل سکونت، هیچ رحم و مروتی از خود نشان ندهد. گالاکتوس در ابتدا در نبردی ترراکس تامر را شکست داد و بعد آنرا به کمک انرژی کیهانی خود تقویت کرد.

همانطور که گالاکتوس امیدوار بود، ترراکس هیچ رحمی در نابود کردن جهان ها نداشت و سیارات زیادی را برای مصرف گالاکتوس پیدا و نابود کرد. با این وجود ترراکس یک حاکم مستبد بود و فقط به دلیل ترسی که از گالاکتوس داشت به او خدمت می کرد. مدتها بعد ترراکس از دست گالاکتوس فرار کرد و به زمین آمد، اما گالاکتوس او را دنبال کرد و در نهایت ترراکس را از بین برد.


۴. نوا (NOVA):

Frankie Raye یک دختر جوان بود که در طی اشتباهی در آزمایشگاه، مقداری مواد شیمیایی حاوی سلول های هورتون بر روی او ریخت و او را به آتش کشید. ری نتنها از این حادثه جان سالم به در برد، بلکه متوجه شد که توانایی تبدیل بدن خود به یک توده آتشین قدرتمند را نیز دارد. در این زمان گالاکتوس به زمین آمد و به ری پیشنهاد پیشگام شدن داد. گالاکتوس یه کمک یک خورشید مینیاتوری نیروی ری را افزایش داد و نام نوا را بر روی او قرار داد. نوا با توجه به خواست گالاکتوس به جهان های بیشماری سفر کرد و پیوند عاطفی ای نیز با گالاکتوس داشت. اما بعد از مدتی از این کار خسته شد و پیشگام بودن را کناز گذاشت.


۳. استارداست (Stardust):

در دوره ای گالاکتوس یک موجود مرموز به نام استار داست (یا استاردوست) را به پیشگامی خود انتخاب کرد. اطلاعات کمی از استارداست قبل از پیشگام شدنش وجود دارد، اما آنچه معلوم است این است که استارداست به سرعت به متعصب ترین پیشگام گالاکتوس تبدیل شد و گالاکتوس را همانند یک خدا پرستش می کرد. تعصب او باعث شد که نتنها به جستجوی سیارات جدید رای گالاکتوس بپردازد، بلکه بقیه بازماندگان جهان خود را نیز برای گالاکتوس شکار کند.

در دوره ای استارداست در حال شکار کوربین (یکی از قدرتمندترین سیارات جهان مارول) و درگیر نبردی با شخصیت بتا ری بیل بود که یک دروازه چند بعدی باز می کند و این کار باعث آزاد شدن یکی شیطان کیهانی می شود. بتا ری بیل و استار داست به سرعت متوجه شدند که این شیطان به سرعت تمام عالم را نابود خواهد کرد، بنابراین با هم همکاری کردند و سیاهچاله ای را بوجود آورده و این شیطان کیهانی را در آن سیاهچاله نابود کردند. اما سیاهچاله خود استارداست را نیز در خود فرو برد ولی بعد از مدتی توانست از آن بیرون بیاید و به سمت گالاکتوس بازگشت.


۲. مورگ (Morg):

هنگامی که نوا توسط گالاکتوس برکنار شد، گالاکتوس به دنبال یک پیشگام جدید رفت که رحم و مروتی نداشته باشد و توانست یک موجود کریه بیگانه به نام مورگ را پیدا کند. مورگ یک اعدام کننده کیهانی بود که همیشه تبر دوسرش را با خود حمل می کرد. هنگامی که گالاکتوس و مورگ برای اولین بار با یکدیگر روبرو شدند، مورگ با خشونت گالاکتوس را تهدید کرد و هیچ ترسی از خود نشان نداد و گالاکتوس را تحت تاثیر قرار داد.

به کمک چاه زندگانی که در سیاره محل ملاقات این دو نفر وجود داشت، قدرت های مورگ به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد و پس از نبردهای بیشماری با پیشگامان سابق، مورگ همه آنها را شکست داد و حتی در این روند نوا (از پیشگامان سابق) نیز کشته شد. مرگ نوا، گالاکتوس را بسیار ناراحت کرد. مورگ در پایان به دلیل اشتباه خودش در نابود کردن تایرنت به کمک سلاح نابود کننده نهایی، بطور کامل نابود شد.


۱. موج سوار نقره ای (Silver Surfer):

نورین راد یا همون موج سوار نقره ای قبل از اینکه به حالت امروزی خودش دربیاید، یک موجود کیهانی خانواده دوست بود تا اینکه گالاکتوس قصد کرد تا سیاره نورین راد را بخورد. گالاکتوس در ازای نابود نکردن سیاره موج سوار، پیشنهاد پیشگام شدن را به او داد و سیلور سورفر قبول کرد و گالاکتوس او را به شکل نقره ای اش که همه میشناسیم در آورد. موج سوار قدرت های کیهانی بسیار متنوعی دارد و مشخصه اصلی او تخته نقره ایش است که میتواند هرچیزی را درون خودش نابود کند.

منبع: CBR

20 Comments
  1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    مرسی بابت مقاله .
    به نظرم این مقاله یک ایراد بزرگ داره و اونم اینکه شخصیت ثور نیست . مخصوصا که ثور وقتی به قاصد گالاکتوس تبدیل شد ، پادشاه ازگارد هم بود و قدرت های « پدر همگان » را هم داشت . به نظرتون حضور شخصیت ثور در این لیست واجب نبود ؟!

    1. حامد کاربر می‌گوید

      اره منم قبل اینکه مقاله رو بخونم مطمین بودم اینتو هست

    2. Amir کاربر می‌گوید

      با سلام
      در جواب کاربر استیو راجرز : بنظرم این مقاله مطعلق به قبل از اون رویداد های زمستان تاریک هست و اون رویداد رو ذکر نکرده

  2. کیوان کاربر می‌گوید

    مقاله ای بسیار خوب و عالی. ممنون از شما.

  3. . Amir کاربر می‌گوید

    ادمین جان سلام اگه میشه یه مقاله در مورد قوی ترین نسخه های ثور بگذارید

  4. دیسی کاربر می‌گوید

    من هم به نوبه خودم ممنونم

  5. سبحان کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود ولی یک شخصیت هست که کمتر کسی من دیدم بشناسش چون خیلی قدیمیه و اون کسی نیست جوز تایرنت اون قویترین هارولد گالاکتوس هست و قدرتش با خود گالاکتوس برابری می‌کند اون بار ها با موج سوار جنگیده و به راحتی شکستش داده ‌حتی یک بار نزدیک بوده ثور رو هم بکشه
    به نظرم اون باید اول باشه

  6. سبحان کاربر می‌گوید

    و راستی مورد هم از موج سوار قویتره چون دیدم که موج سوار برای شکست دادنش از خود گالاکتوس کمک گرفت و کلی زحمت کشید تا گالاکتوس را راضی کنه که مورد بده

  7. سبحان کاربر می‌گوید

    ببخشید اشتباه نوشتم مورگ

  8. m کاربر می‌گوید

    زن عمو می رو جا انداختید

  9. m کاربر می‌گوید

    جای زن عمو می خالیه

  10. Attack titan کاربر می‌گوید

    ادمین جان مقاله خوبی بود اما قویترینشون تایرنت بود که نذاشتین میدونم ترجمه هستش اما جای تایرنت خالیه

    1. King Elis reddy کاربر می‌گوید

      قویترین ثور هست و بعدش دکتر استرنج

      1. Attack titan کاربر می‌گوید

        دکتر استرنج رو نمیدونستم😳

  11. سجاد کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود
    فقط اقای ادمین یک سوال ازتون دارم
    به نظرتون تایرنت قویتره یا کلون دارک ساید؟
    به نظر خودم برابرن نظرشما چیه؟

    1. King Elis reddy کاربر می‌گوید

      ببخشید من جواب میدم ولی تایرنت از گالاکتوس شکست خورده و گالاکتوس هم تا با دارکساید کلون برابر هست
      به نظر من که شکست میخوره

  12. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    سجاد
    عزیزم تایرنت از گالاکتوس قویتره و گالاکتوس دارکساید کلون رو تو ۴ وعده میخوره و به نظر من دارکساید کلون ۱ وعده غذایی برای تایرنته

    1. آرش کاربر می‌گوید

      مخالفم

  13. آرش کاربر می‌گوید

    مخالفم

  14. آرش کاربر می‌گوید

    بنظرم تایرنت باید دمش رو بزار رو کولش و فرار کنه

دیدگاه ها غیر فعال است.