در عرض سه هفته شکمی شش تکه داشته باشیم

بیشتر افراد به دنبال تناسب اندام و رسیدن به شکمی شش تکه هستند. چرا که شکم شش تکه در بین مردم از جذابیت بالایی برخوردار است. و البته باعث می شود تا اعتماد به نفس فرد ورزشکار هم افزایش پیدا کند و از نظر روحی و جسمی به سلامتی دست بیابد. با این حال خیلی ها نمی دانند که برای رسیدن به شکمی شش تکه باید چه اقدامات و یا کارهایی را انجام بدهند و همیشه دچار سرگشتگی می شوند و ورزش های جسته و گریخته ای انجام می دهند و در آخر بدون نتیجه سرخورده می شوند. ما اینجا در سایت نالینو قصد داریم تا بهترین و جامع ترین روش های ممکن برای رسیدن به شکمی شش تکه را آموزش دهیم و هر نکته ای که ضروری و لازم به نظر برسد را برایتان مطرح کنیم تا بتوانید هرچه زودتر و سریعتر به این هدف دست پیدا کنید.

 

گام اول:برنامه ریزی کنید

در همین ابتدای کار بهتر است تا برای رسیدن به هدف مد نظرتان برنامه ریزی کاملی انجام بدهید. شما در این مرحله می توانید خودتان دست به کار شوید و برنامه ریزی کنید و یا از مربیان موفق استفاده کنید. یا حتی می توانید از اپلیکشین های مخنلفی که دارای برنامه ریزی ورزشی هستند استفاده کنید. منظور از برنامه ریزی تعداد جلسات ورزشی و  همچنین حرکات و تعداد حرکات است. معمولا جلسات از ۲۰ دقیقه ورزش در روز شروع می شوند و تا ۵۰ دقیقه نیز افزایش می یابد.یکی از برنامه های خوب برای تمرینات شکمی، استفاده از این اپلیکشین است(برای دانلود روی لینک کلیک کنید) این برنامه مفید را می توانید روی گوشی اندرویدی تان نصب کنید و از ورزش هایی که برای جلسات مختلف طراحی شده استفاده کنید. خوبی این نرم افزار این است که تمام حرکات و ورزش ها به شکل انیمیشن به نمایش درمیآیند و شما هم همراه برنامه می توانید به ورزش بپردازید. البته به غیر از این برنامه باید یک برنامه دستی برای تمرینات ورزشی دیگری هم خودتان بنویسید. که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

گام دوم:تغذیه ی مناسب داشته باشید.

برای رسیدن به این هدف نمی تواند با ورزش کردن صرف به نتیجه رسید. بلکه علاوه بر ورزش های منظمی که انجام می دهید باید بعضی از نکات تغذیه ای را رعایت کنید تا بتوانید به نتیجه برسید. منظور از این جمله این است که شما اگر به طور منظم ورزش کنید ولی با این حال در خوردن چربی ها و تنقلات و .. افراط کنید عملا کارتان بی نتیجه خواهد بود و به هدف شش تکه شدن شکم دست پیدا نخواهید کرد. برای این منظور باید به وعده های غذایی و شیوه تغذیه تان توجه کافی داشته باشید. از مصرف غذا های سرخ شده ، فست فود ها و غذاهایی که دارای چربی بالا هستند اجتناب کنید و به رژیم غذایی تان فیبر و پروتئین اضافه کنید. فیبر هارا می توانید در انواع سبزیجات و میوه جات مختلف پیدا کنید. همچنین لبنیات هم باید جزوی از برنامه غذایی تان باشد.فراموش نکنید که برای رسیدن به شکمی شش تکه باید مقداری از رژیم غذایی تان بکاهید و از غذاهای سالم استفاده کنید.

گام سوم: بدن تان را هیدراته نگه دارید

از نوشیدن مایعات پرکالری مثل نوشابه پرهیز کنید و به جای آن از آب استفاده کنید. سعی کنید روزانه حداقل ۶ لیوان آب بنوشید و بدن تان را هیدراته نگه دارید.فراموش نکنید که ۷۵درصد از بدن انسان از آب تشکیل شده است و این ماده  برای بدن ضروریی و مهم است. هیدارته نگه داشتن بدن موجب می شود که سلامتی بدن به حد قابل قبولی تامین شود. وقتی آب بدن کاهش پیدا می کند بدن دچار انواع و اقسام عوارض می شود از زخم معده گرفته تا حتی افزایش احتمال ابتلاء به سردرد های مزمن. ضمنا باید شما توجه داشته باشید که هنگام ورزش کردن بدن تان آب بیشتری را از طریق عرق کردن از دست می دهد و این خلا به وجود آمده را باید با نوشیدن آب زیاد حل کنید.

گام چهارم:آرامش و انگیزه ی قوی محرک شما برای پیشرفت است

اگر شما حین تمرین و یا در روز هایی که به ورزش می پردازید از آرامش و انگیزه ی کافی برخوردار نباشید به احتمال زیاد برنامه ی ورزشی تان با شکست مواجه خواهد شد. آرامش در هرکاری یکی از کلید های اساسی برای پیشرفت است. نگرانی های بی مورد را کنار بگذارید و بدن تان در شرایط ایده آل فرض کنید. از انتقاد های احتمالی دیگران نهراسید و به کارتان ادامه دهید. شاید در بین راه به این فکر بیافتید که اصلا این ورزش ها چه فایده ای دارند یا مثلا آیا داشتن شکم شش تکه به تحمل این سختی ها می ارزد؟ و سوالات بیهوده ای از این قبیل که ممکن است در بین راه به ذهن تان خطور کند. اما همه ی این افکار را رها کنید و پایبند به برنامه باشید.

گام پنجم: دوباره ورزش، و ورزش و این بار ورزش

فقط با انجام تمرینات شکمی یا استفاده از برنامه غذایی منظم نمی توانید به شکمی شش تکه  دست پیدا کنید. شما علاوه بر این تمرینات شکمی نیاز به انجام ورزش های دیگری تحت عنوان کاردیو دارید. هر فعالیتی که ضربان قلبتان را به حد قابل توجهی افزایش دهد می تواند کاردیو محسوب شود. از ورزش های مشهور که تحت عنوان کاردیو معرفی می شوند می توان به دو، دوچرخه سواری تند و قایقرانی و یا حتی به رقص اشاره کرد. کاردیو به شما کمک می کند تا چربی های اضافی بدن را با سرعت بیشتری بسوزانید، ماهیچه های قلب را تقویت کنید، ظرفیت ریه هارا افزایش داده و به طور قابل توجهی به بهبود عملکرد مغز کمک کنید. علاوه بر این کاردیو می تواند به کاهش احساس افسردگی و افزایش شادی و سر زندگی کمک کند و اعتماد به نفس شما را به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

نتیجه گیری

داشتن شکمی شش تکه و به اصطلاح سیکس پک کاریست دشوار و البته طاقت فرسا، البته فقط برای افرادی که اراده و انگیزه ی کافی نداشته باشند. شما با داشتن انگیزه و روحیه بالا می توانید در مدت زمان کمی به این هدف دست پیدا کنید. البته فراموش نکنید که نباید یک جانبه نگری کنید. یعنی فکر نکنید که فقط با ورزش یا فقط با تغذیه مناسب می توان به این نتیجه دست پیدا کرد. بلکه باید توجه داشته باشید که این فرآیندی کلی هست که از تغذیه گرفته تا حتی خواب کافی می تواند در رسیدن به هدف شمارا یاری کند.

2 Comments
  1. Attack titan کاربر می‌گوید

    ادمین‌ راهکارهای دیگه هست؟ و مقاله خوبی بود

  2. دیسی فندوم ( ارن با وفا ) کاربر می‌گوید

    میخواین آموزش ” در عرض ۱ روز یک تیکه داشته باشید ” رو بگم ؟
    🤣😂

دیدگاه ها غیر فعال است.