۵ تا از پرهزینه ترین بازی های ویدیویی تاریخ

بسیاری فکر می کنند که بازی های ویدئویی از هزینه ساخت بسیار کمی برخوردار هستند اما به هیچ وجه اینطور نیست. بسیاری از این بازی ها آنقدر هزینه ساخت داشته اند که از بسیاری از فیلم های هالیوودی امروز با بهترین جلوه های ویژه نیز خرج بیشتری روی دست سازندگان گذاشته اند. در ادامه به معرفی ۵ تا از برترین آنها می پردازیم.


۵. سرنوشت:

هزینه: ۱۴۰ میلیون دلار

بازی سرنوشت یا Destiny یک بازی ویدئویی در سبک تیراندازی اول شخص و اکشن نقش آفرینی است که توسط بانجی خلق شده است. شاید هزینه بسیار زیاد این بازی شما را متعجب کرده باشد. باید به شما بگوییم که این بازی با وقفه ای ۱۰ ساله منتشر شد یعنی زمان ساخت آن چیزی در حدود یک دهه طول کشیده است. با وجود این وقفه ها هزینه بازی ۱۴۰ میلیون دلار شد که رقم بسیار بزرگی برای این بازی بود.


۴. Star Citizen:

هزینه: تا به امروز ۱۸۱ میلیون دلار

شهروند ستاره یا Star Citizen یک بازی ویدئویی برخط چندنفره گسترده سطح AAA در ژانر شبیه‌سازی پرواز فضایی است که تنها برای مایکروسافت ویندوز منتشر خواهد شد. توسعه‌دهندگان این بازی، دلیل عدم انتشار آن برای کنسول‌های بازی را احتمالاً عجز و ناتوانی تمام کنسول‌های بازی موجود در پردازش این بازی عنوان کرده‌اند.تا به امروز چیزی در حدود ۱۸۱ میلیون دلار برای ساخت این بازی هزینه شده است. جالب است بدانید که تنها ۲۵۰ میلیون دلار نیز از طرف طرفداران این بازی برای ساخت آن جمع آوری شده است. اگر این بازی همینطور ادامه بدهد، احتمالا پر هزینه ترین بازی تاریخ خواهد شد.


۳. جنگ ستارگان، جمهوری قدیم:

هزینه: ۲۰۰ میلیون دلار

جنگ ستارگان: جمهوری قدیم Star Wars: The Old Republic به اختصار TOR یا SWTOR یک بازی چندنفره آنلاین در سبک نقش آفرینی از سری بازی‌های جنگ ستارگان: سلحشوران جمهوری قدیم است. این بازی توسط شرکت بایوور ساخته و توسط شرکت الکترونیک آرتز و لوکاس‌آرتز در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۱ در اروپا و آمریکای شمالی ارائه شده است. این بازی بطور دقیق ۲۰۰ میلیون دلار هزین ساخت داشته و همچنین یکی از موفق ترین و برترین عناوین تاریخ صنعت بازی های ویدئویی است.


۲. ندای وظیفه، جنگ های مدرن ۲:

هزینه: ۲۵۰ میلیون دلار

کیست که ندای وظیفه: جنگ های مدرن ۲ را بازی نکرده باشد. بازی ای که اشک هر گیمری را درآورد و مملو بود از صحنات حماسی، جنگ های نفس گیر و خیانت. جنگ های مدرن ۲ روایتگر یک نبرد تمام آخرالزمانی مابین آمریکا و روسیه بود. مسلما اینچنین بازی ای باید از هزینه ساخت بسیار بالایی برخوردار باشد. این بازی بطور کلی چیزی در حدود ۲۵۰ میلیون دلار هزینه داشته است. البته این بازی جدا از هزینه بالا، موفقیت های بسیار زیادی نیز کسب کرد، حتی امروز که چیزی در حدود ده سال از انتشار این بازی می گذرد نیز این بازی طرفداران خود را دارد.


۱. Grand Theft Auto V:

هزینه: ۲۶۵ میلیون دلار

رسیدیم به گل سرسبد ماجرا یعنی اتومبیل دزدی بزرگ ۵ یا همان Grand Theft Auto V که تا به امروز عنوان پر هزینه ترین بازی تاریخ را در اختیار خود دارد. این بازی از دیدگاه سوم شخص یا اول شخص انجام می‌شود، و دنیای آن با پای پیاده یا با وسیله نقلیه پیمایش می‌شود. بازیکنان سه قهرمان اصلی را در سرتاسر بازی به‌صورت یک‌نفره کنترل می‌کنند و چه در حین انجام مأموریت‌ها و چه در خارج از آن، بین آنها جابجا می‌شوند. داستان بازی در سکانس‌های سرقت متمرکز است، و بسیاری از ماموریت‌ها شامل گیم‌پلی تیراندازی و رانندگی است.

این بازی با بازاریابی و فروش مورد انتظار پیش‌بینی‌شده، رکورد فروش صنعت را شکست و با فروش ۸۰۰ میلیون دلار آمریکا در روز نخست و ۱ میلیارد دلار آمریکا در سه روز نخست انتشار، به سریعترین فروش یک سرگرمی‌ساز در تاریخ تبدیل شد. این اثر دومین بازی ویدئویی پرفروش با بیش از ۱۳۵ میلیون نسخه محموله است و یکی از موفق‌ترین محصولات سرگرمی‌ساز در تمام دوران‌ها با حدود ۶ میلیارد دلار درآمد در سراسر جهان است. درآمدی که این بازی بدست آورده است، ارزش هزینه چند صد میلیونی آن را داشته است.

6 Comments
  1. Doctor strange
    Doctor strange کاربر می‌گوید

    عه فکر‌میکردم کالاف دیوتی پر هزینه ترینه
    گزینه های ۱و ۵ رو بازی کردم
    ممنون از مقاله عالی بود 👍🌷

  2. کاربر می‌گوید

    میتونستید لیست خیلی بلند تری بنویسید.
    ولی بازم خوب بود👍

  3. بردیا کاربر می‌گوید

    مقاله ی جالبی بود.انتظار داشتم جناب سعادتی اینو بنویسه

  4. Mhd.k
    Mhd.k کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود خسته نباشید
    میگما قرار بود یه مقاله درباره ۵۰ یا ۶۰ نسخه ثور نوشته بشه هنوز تموم نشده؟

  5. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    مخم ترکید نمیدونستم بازی ها اینقدر هزینه میبره
    😯😯
    راستی سوال برام پیش اومده هزینه بازی خدای جنگ چقدر بوده چون عکسش رو گذاشتین برام سوال پیش اومد

    1. کاربر می‌گوید

      King Venom
      دیجیتال فاندری تخمین زده که چیزی حدود ۱۳۵ میلیون دلار بوده.
      ولی خود سونی به صورت رسمی اعلام نکرده.

دیدگاه ها غیر فعال است.