غذای مورد علاقه سرخپوستان

بیشتر مردم طوری از سرخ پوستان حرف می زنند که انگار آنها مردمانی بوده اند که فقط و فقط از رسوم و شیوه ی زندگی ثابتی پیروی می کرده اند. ولی واقعیت موضوع آن است که سرخ پوست ها به قبیله های بسیاری تقسیم می شدند و در قسمت های مختلف آمریکای شمال به سر می بردند و شیوه های زندگی شان بسیار متنوع بود. بعضی از قبیله های شکارچی، برخی ها گرد آورنده خوراک، ماهیگیر و بعضی از قبیله ها نیز کشاورز بودند. به این ترتیب، غذایی که سرخپوست ها می خوردند نیز طبیعی است که بسیار متنوع بود. در ادامه با مجله ایرونی سنتر همراه باشید تا برایتان شرح دهیم:

در سرزمینی که منطقه بیرون نامیده می شود ( از ساسکاچوان تا تگزاس، و از رودخانه میسوری تا کوه های راکی ) سرخ پوست های بیزون نوعی گاو کوهان دار شکار می کردند. سرخ پوست های مزبور گوشت و چربی گاو کوهان دار را همراه با دانه های گیاهی می کوبیدند و به صورت خمیر در می آوردند. در نتیجه یک نوع غذا به دست می آمد که غذای اصلی تمام قبیله های سرخ پوست در منطقه بیرون بود و پهیکار نامیده می شد. غذای مزبور را سرخ پوست ها می توانستند تا چندین ماه در درون خیک های بزرگ بریزند و نگهداری کنند

در منطقه کارائیب، سرخ پوست ها گوزن (کاریبو) (غذای مورد علاقه خودشان)، گوزن کانادایی، گوزن ایلک، خرس، سگ آبی و خارپشت کوهی را شکار می کردند. سرخ پوست های مزبور در عین حال که از دریاچه ها ماهی قزل آلا و ماهی سفید، و انواع مرغ های آبی را شکار می نمودند. چند قبیله نیز با نام (الگون کین) شناخته می شدند که در منطقه نیوانگلند کشاورزی می کردند و در مناطق دیگر، کارشان صید ماهی و شکار جانوران دیگر بود. در سرزمین سرخ پوست های آلگون کین، انواع گیاهان دانه دار، میوه، ریشه فندق و بادام وحشی می رویید. سرخ پوست های مزبور به هنگام فصل تابستان، اردک ها و غازها و مرغان ماهیخوار و حواصیل ها را شکار می کردند.

در بین زن و بچه های سرخ پوست ها دانه های درخت کهور غذای اصلی بشمار می رفت. برخی دیگر از قبیله ها برنج وحشی را غذای اصلی خود برگزیده بودند. به این ترتیب، همان طوری که ملاحظه می کنید، قبیله های گوناگون سرخ پوست ها فقط یک جور غذای ثابت نمی خورند. نوع غذای قبیله های مختلف و متعدد سرخ پوست ها به محل زندگی شان و به نوع امرار معاش آنها (از راه ماهی گیری، کشاورزی یا شکار) بستگی دارد.

دیدگاه ها غیر فعال است.