خدایان مارول در برابر خدایان دی سی

همه ما می دانیم که خدایان قویترین شخصیت های موجود در دنیای کتاب های کمیک هستند. امثال سوپرمن و ولورین مطمئناً برخی از قویترین ابرقهرمانان موجود در تاریخ کمیک هستند، اما به اندازه خود خدایان غیرقابل توقف و قدرتمند نیستند. مارول و دی سی چندین دسته از خدایان دارند، پر از موجودات فوق العاده قدرتمند که از ابعاد متناوب، سیارات دوردست و زمان های بسیار دور سرچشمه می گیرند. برخی در میان ابرقهرمانان جهان زندگی می کنند و خدایان خوبی هستند، در حالی که برخی دیگر به دنبال سلطه بر همه چیز و همه کس هستند. اگر روزی خدایان مارول و دی سی در برابر یکدیگر قرار بگیرند کدام پیروز می شوند؟


ایمپریکس علیه گالاکتوس:

گالاکتوس یکی از قوی ترین موجودات کیهانی مارول است. Imperiex نبز یک موجود کیهانی سیاره خور است و اندازه او به گالاکتوس هم می رسد. برخی ممکن است بگویند Imperiex تلاش کمپانی دی سی برای ایجاد گالاکتوس خود بود. (خوب اینهمه مارول از دی سی اسکی رفت حالا یبار هم دی سی بره، چی میشه مگه؟)

هر دو موجودات کیهانی غول پیکر و ویرانگر هستند که قبل از بیگ بنگ تا به امروز وجود داشته اند. آنها هر دو نقش مهمی در ساختار جهان دارند و زندگی را می آفرینند تا چیز جدیدی بسازند، اما نتیجه جنگ بین این دو مشخص است. اگرچه Imperiex یک لژیون از کاوشگرهای قدرتمند را در اختیار دارد، اما حجم عظیمی از انرژی می تواند او را شکست دهد، و گالاکتوس Power Cosmic را در اختیار دارد که می تواند با آن انرژی عظیم کیهانی درست کند و دشمنانش را نابود کند.


بیگ باردا علیه بانو سیف:

اگر متوجه برخی شباهت ها بین آسگاردیان مارول و خدایان جدید دی سی شده اید، تعجب نکنید:. جک کربی خدایان جدید را به عنوان ادامه داستان اصلی خود از خدایان نورس تصور می کرد. از این رو، منطقی است که چندین شباهت شخصیتی بین این دو گروه ببینید، از جمله جنگجویان زن خداگونه، بیگ باردا از خدایان جدید و بانو سیف از آسگارد است.

سیف در اساطیر اسکاندیناوی، ایزدبانوی باروری و غلات است. در کمیک او دوست و متحد و زمانی نیز معشوقه ثور بوده است. به همین ترتیب،باردا که برای نبرد در سیارهٔ جهنمی آپوکالیپس پرورش یافته بود، تبدیل به یکی از بزرگترین جنگجویان جهان و رهبر گروه محافظان شخصی شخصیت دارک‌ساید، به نام زنان فیوری شد. سرانجام او همراه با همسر آینده خود مستر میراکل از سیارهٔ آپوکالیپس پا به فرار گذاشت. هر دو مبارز ماهر و سرسختی هستند، اما بیگ باردا یک فرمانده جنگی است و قدرت های ذاتی او از سیف بیشتر است و در نبرد با سیف پیروز میدان می شود.


آرس در برابر آرس:

بعضی اوقات خدایان از دنیای واقعی در دنیای کمیک بوک معرفی می شوند، به این معنی که دو شخصیت متفاوت با یک نام در دنیای کمیک مارول و دی سی وجود دارند. با توجه به آشنایی گسترده با خدایان یونان، همه می دانند که آرس، خدای جنگ و فرزند زئوس است. در کمیک نیز این شخصیت هم در مارول و هم در دی سی با تفاوت هایی وجود دارد.

البته شباهت هایی نیز دارند، اما تفاوت های بسیار بیشتری بین آنها وجود دارد. در حالی که آرس دی سی قادر مطلق و خدای شرور و دشمن اصلی شخصیت واندر وومن است، نسخه مارولی آرس در بازه های زمانی ای به عنوان یک قهرمان و عضوی از گروه انتقام جویان معرفی شده و دارای قدرت های مطلق نیست. آرس دنیای دی سی به مراتب از همتای مارولی خود قوی تر است.


ثور در برابر شازم:

ثور مطمئنا یکی از شخصیتهای مهم، دوست داشتنی و قدرتمند در تاریخ کمیک است، اما ثور یک ایده منحصر به فرد نیست و کپی برداری شده از ثور اساطیر می باشد. دی سی اما شخصیتی منحصر به فرد از خدای آذرخش ساخته است. دی سی با مخلوط کردن قدرت های خدایان مختلف، شخصیتی دوست داشتنی ساخته که همه آنرا با نام شازم و کاپیتان تندر می شناسند.

Shazam از قدرت جادویی و بدنی ویژه ای برخوردار است که قدرت او را تا حد سوپرمن بالا می برد، اما ثور را نیز نباید دست کم گرفت.ثور موجوداتی مانند مار میدگارد را نیز شکست داده است. قدرت اصلی هر دو صاعقه می باشد. شازم و ثور در این زمینه برابر هستند (که البته ثور به کمک پتکش قدرت آذرخش و شانس پیروزی بیشتری دارد) اما شازم توانایی های جادویی نیز دارد و می تواند با سحر و جادو به مصاف ثور برود. با این وجود ثور در زمینه تسلیحات، متحدین و قدرت های ذاتیش از شازم برتر است. تنها کاری که ثور باید بکند این است که کاری کند که بیلی بتسون دوباره کلمه شازم را بکار ببرد تا پیروزی راحتی برای ثور رقم بخورد. برای آشنایی با قدرت های ثور می توانید به مقاله « ۱۰ دلیل برای اینکه ثور قویترین انتقام جو است» در همین سایت مراجعه کنید.


مرگ در مقابل مرگ:

در هر دو دنیا موجودی کیهانی به نام مرگ وجود دارد. مرگ مارول معمولاً به عنوان اسكلتی كه در لباس تیره پوشانده شده است، به تصویر كشیده شده است. او قدرتمند و دستکاری کننده است و همیشه در تلاش است تا شخص تانوس را برای انجام خواسته های خود بدست آورد. مرگ دی سی کمی غیر متعارف است و به عنوان یک دختر گوتی فریبنده که در واقع بسیار خوب است، وقتی که می خواهد باشد، به تصویر کشیده می شود.

هر دو شخصیت بخشی از مجموعه ای از موجودات کیهانی هستند که بر تمام وجود عالم حاکم هستند. مرگ مارول یکی از چکیده های قدرتمند در دنیای مارول است. با این حال، مانند بسیاری از برادران و خواهرانش، او قبلاً کشته شده است. مرگ دنیای دی سی نیز فراز و نشیب های بسیاری داشته. در واقع، قدرت دو مرگ با هم برابر می باشد و معلوم نیست در نبرد کدام یک پیروز می شود.


های فادر در برابر اودین:

در هر دو دنیای مارول  و دی سی، خدایی وجود دارد که رئیس خدایان دیگر است. مارول از اودین به عنوان خدای خدایان برخوردار است، در حالی که دی سی دارای های فادر به عنوان رئیس خدایان جدید است. هر دو خدای دارای قدرت های نامحدود هستند و از آنجا که جک کربی خدایان جدید را برای جانشینی آسگاردیان خلق کرده است، خدایان نورس و خدایان جدید شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند.

به استثنای دارک ساید، خدایان قدیمی از قدرت بیشتری نسبت به خدایان جدید برخوردار هستند. هم اودین و هم های فادر دارای قدرت های نامحدودی هستند اما اودین به دلیل خدای باستانی بودنش، از تسلیحات، ارتش و قدرت ذاتی بیشتری نسبت به های فادر برخوردار است.


آیسیس در برابر استورم:

استورم با توانایی خود در کنترل آب و هوا، به عنوان یک خدای بومی کنیا مورد پرستش قرار می گیرد، در حالی که آیسیس (ایزیس) الهه طبیعت در بین قوم خود در کهندق به حساب می آید. هر دوی آنها ارتباط عمیقی با جهان طبیعی دارند و قدرت اصلی هر دوی آنها توانایی کنترل آب و هوا می باشد و از آذرخش به عنوان سلاح استفاده می کنند.

آیسیس به دلیل خدا بودنش، احتمالاً از استورم جهش یافته قدرتمندتر است، اما استورم بسیار باتجربه تر است و احتمالاً جنگنده ای به مراتب بهتر از آدریانا توماز (نام اصلی آیسیس) است. استورم توانسته است زن شگفت انگیز را نیز شکست دهد. اگر استورم را در همین حد قدرتمندی بررسی کنیم، احتمالاً او در این حالت راحت تر آیسیس را شکست می دهد.


نرون علیه مفیستو:

نرون و مفیستو شیطان های دنیای مارول و دی سی می باشند که قدرت های آنها نامحدود و بی حد و حصر می باشد. مفیستو و نرون با دستکاری ذهن انسان های فانی، سرقت روح و فرمانروایی بر جهنم، روزهای خود را سپری می کنند.

هر دو شیطان از قدرت بدنی بسیار بالایی برخوردارند و توانایی های ذاتی آنها اجازه هر کاری را به آنها می دهد. با این حال مفیستو یک امتیاز نسبت به نرون دارد و آن این است که او می تواند واقعیت را تغییر دهد. اگر مفیستو بخواهد از این ویژگی در نبرد با نرون استفاده کند، به احتمال بسیار زیاد نرون را شکست می دهد.

مستر میکسیزپیتلیک علیه بیاندر:

مارول و دی سی هر دو دارای نسخه هایی از موجودی قادر مطلق آزار دهنده که دوست دارند در امور فانی دخالت کند، می باشند. میکسیزپیتلیک دی سی چهل سال قبل تر از بیاندر مارول خلق شده است، اما این دو شباهت های بسیاری دارند و عاشق این اند که جهان ها را مطابق میل خود دستکاری کنند. بیاندر برای اولین بار از دهه ۸۰ در کمیک جنگ های مخفی معرفی شد و هیچ کس حتی گالاکتوس نیز نمی توانست حریف او شود.

در همین حال، میکسیزپیتلیک بسته به روحیه خود، مزاحمت هایی را برای ابر قهرمانان دی سی ایجاد می کند. او یک موجود پنج بعدی است که قادر به انجام هر کاری حتی پودر کردن سوپرمن می باشد. این دو خدای آزاد دهنده هیچ وقت نابود نمی شوند، بنابراین امیدواریم که هرگز با یکدیگر وارد جنگ نشوند، وگرنه مولتی ورس مارول و دی سی بطور کامل نابود می شود.


هرکول در برابر هرکول:

مانند آرس، دی سی و مارول نسخه های خاص خود را از قهرمان اسطوره ای معروف به هرکول دارند. در حالی که هرکول دنیای مارول به عنوان یک ابر قهرمان معرفی می شود، هرکول دنیای دی سی یک ابرشرور است که با زنان آمازونی و زن شگفت انگیز دشمنی دارد. با توجه به اینکه دی سی به ندرت از نسخه خود استفاده می کند، نسخه هرکول مارول تقریباً محبوب تر از نسخه دی سی است.

با این وجود هرکول دی سی در نبرد های بیشتری حضور داشته و افراد بسیار بیشتری را نابود کرده و کارهای نابخشودنی و ناپسند بسیاری انجام داده است. و به احتمال بسیار زیاد او می تواند به راحتی همتای مارولی خود را شکست دهد.


هلا علیه نکرون:

هلا الهه آسگاردی مرگ و حاکم نیفلهایم، یکی از نه قلمرو است. در ضمن، نكرون تجسم دیگری از مرگ و نگهبان دنیای مردگان است که از ابتدای خلقت وجود داشته است.

هلا و نکرون هر دو لژیونی از مردگان را رهبری می کنند، اما بین این دو نفر تنها هلا را می توان کشت. از آنجا که نكرون موجودی از مرگ است و از مرگ بوجود آمده است، او هرگز نمی تواند واقعاً بمیرد و فقط می تواند در آن احیا شود. با این وجود نكرون و حلقه های فانوس سیاه او سرانجام بر هلا و نیروهایش غلبه خواهند كرد.

دورمامو در مقابل آنتی مانیتور:

هر دوی این شخصیت ها حاکمان خدایی هستند که مولتی ورس هایشان از دست آنها آرامش ندارد. دورمامو حتی از بدترین شیاطین موجود در جهان شناخته شده، قدرتمندتر و خطرناک تر به حساب می آید، همچنین آنتی مانیتور نیز تا به حال توانسته صد ها مولتی ورس و میلیاردها موجود را نابود کند. بزرگ ترین شاهکار آنتی مانیتور نیز شکست دادن دارک ساید است.

دورمامو یک موجود کاملاً جادویی است که از قدرت تاریکی و جادو استفاده می کند و آنتی مانیتور بیشتر به فناوری متکی است و دستگاه هایی را برای کانال های انرژی ضد ماده ایجاد می کند. اگر این دو نفر با یکدیگر بجنگند، سراسر مولتی ورس و دنیاهای مارول و دی سی به خطر می افتد. آنتی مانیتور از دورمامو بسیار قوی تر است. درست است که دورمامو دارای قدرت جادویی بی همتایی است، اما اینها به هیچ وجه در برابر بلعنده جهان ها بدرد نمی خورد.


واچر ها در برابر محافظان:

 هر دو جهان مارول و دی سی دارای یک گروه مرموز از موجودات قدرتمند کیهانی هستند که وظیفه آنها محافظت از یونیورس در برابر آسیب ها و خطرات احتمالی است. در دنیای مارول این کار برعهده واچر هاست، و در جهان دی سی، موجوداتی به نام محافظان کار را بر عهده دارند. واچر ها یا نگهبانان نگاه منفعلانه ای به مولتی ورس خود دارند و با توجه به اینکه از وقایع بسیاری باخبرند، اما به بسیاری از آنها بی توجه هستند. اما محافظان با تأسیس سپاه فانوس سبز نقش فعال تری را بر عهده گرفتند.

هر دو گروه با توانایی های خود و ترکیب فن آوری پیشرفته و توانایی های ذاتی بسیار قدرتمند هستند. در یک نبرد مستقیم، واچر ها شاید شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشند برای اینکه تعداد آنها ازمحافظان بیشتر است، اما محافظان بر روی سپاه فانوس سبز کنترل دارند و اگر بخواهند از این سپاه استفاده کنند به راحتی می توانند واچر ها را شکست بدهند.

دارک ساید علیه تانوس:

این دو شخص بد از بسیاری جهات شبیه به هم هستند، زیرا جیم استارلین تانوس را مستقیماً از روی دارک ساید کپی کرد. هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند، اما نبرد بین آنها واقعاً به عوامل مختلفی منتهی می شود. تانوس یک خدا نیست، اما به دلیل شباهت های بسیار زیادی که با دارک ساید دارد ناگزیر در مقابل هم قرار می گیرند.

تانوس موجود بسیار قوی ای است و با سنگ های ابدیت بسیار قوی تر نیز می شود. اما با تمام سنگ ها نیز حریف دارک ساید نمی شود. دارک ساید از نظر سن، قدرت بدنی، قدرت ذاتی، تله پاتی و تله پورت، هوش و موارد بی شمار دیگر از تانوس قوی تر است. دارک ساید حتی نمی میرد و بعد از هر بار کشته شدن دوباره زنده می شود. اما تانوس نه. مسلماً ایزد تاریکی کار سختی در مقابل تایتان دیوانه در پیش ندارد. برای آشنایی بیشتر با قدرت های دارک ساید نیز می توانید به مقاله «بررسی قدرت های دارک ساید» در همین سایت مراجعه کنید.

منبع: cbr

282 Comments
  1. ایلیا کاربر می‌گوید

    کمیک مارول علیه دیسی بخوان داردساید وتانوس برابرن و ثور شزم شکست داد و نکرون دردنیای زندها توانای نه دارد ایمپریکس درمقابل گالاکتوس هیچینیست چون که کمیک مشترک مارول و دیسی نشون داد که گالاکتوس به سیاره دارک ساید حمله کرده و آرس مارول گنده میشود آیا آرس دیسی گندهمیشود نه و واچر ها و محافظان قابل مقایسه نیستن و هرکول باهم ببرابرن و درمامو آسیب ناپزیره و از اکسریت قویتره وزمنن اگه دیسی قویتره پسچرا هویت شونو مخوی میکنن ولی مارول اینجوری نیسن

    1. عماد کاربر می‌گوید

      با نهایت احترام ادب فک کنم بخاطر مارول فن بودن یکم تند رفتیا. تانوس با دارک ساید برابره؟ دوست من دارک ساید خداست. حمله هسته ای هم روش تاثیر نداره و هرگز نمیمیره و بعد هر بار مردنش زنده شده. آرس مارول هم پوخی نیست. سنتری که قدرتش با سوپرمن برابری می کنه تو کمیکی آرس مارول رو نصف کرد و کشت. اما آرس دی سی دهن سوپرمن و زن شگفت انگیز و سرویس کرده. هلا و نکرون هم هم هر دو خدای دنیای مردگانن پس تو دنیای مردگان می جنگن. ولی فک کنم می خواستید علیه دی سی یه کامتی بزارید چون تو این مقاله خودش نوشته که ایمپریکس از گالاکتوس شکست می خوره و تنها مشکل دورمامو فلش های سیاه هستن. اون هرفی هم که در مورد هویت ها زدید اصلا ربطی نداره ها. البته منم سر قضیه ثور و شازم با شما موافق هستم.

      1. SENTRY کاربر می‌گوید

        فک کنم که نمیدونی خود ثانوس هم زنده شده ثانوس خودش همه سنگ ها رو در اختیار داره

        1. زعوس کاربر می‌گوید

          بله ولی از همه زئوس قویتره چون خیلی قوی تانوس با سنگ ها حریفش نیست چه برسه بدون سنگ

        2. John wick کاربر می‌گوید

          خب در جا های دیگه هم گفته شده در همین سایت هم گفته شده سنگ هاااااااااااییییییی اببببببددددددیییییت فقط تو بعد ثانوس کار میکنه میفهمین دومن این همه دارک ساید افراد و لشگر داره شهروندان آپوکالیپس.پارادمون ها. فیوری های شخصی دارک ساید. خدایانی که با دارک ساید هستند.بیگ باردا.استپن وولف ی نابغه در جنگ و فوقالاده در استراتژی های جنگی که نظیرش چه در دی سی چه در ماول نیست.کالیبک پسر دارک ساید. دختر دارک ساید که همه اعظای جاستیس لیگ رو شکست داد و شما فقط میگید معادله آنتی لایف یا ضد زندگی پس جعبه های مادر چی که حتی با سنگ ها مقاسه میشن و قدرتشونو از سورس میگیرن اصلا دارک ساید فقط با هوش و زکاوتش میتونه تمام اون لشگر ثانوس که هیچی نیستند رو نابود کنه خواهش میکنم یکم فکر کنین حالا گفتم چه از نظر هوش چه از نظر تجربه چه از نظر افراد و‌چه از نظر متحدان دارک ساید برندست و دارک ساید چندین کلون داره اینم بگم و دوم این کی بود میگفت دارک ساید مرده و زنده نمیشه اصل دارک ساید وجود نداره و کلون هاش هستند که بازم میمیرند و یکی دیگه جاشونو میگیره.

    2. megaman127 کاربر می‌گوید

      دی سی از نظر قدرت های کیهانی و خدایان خیلی قویتر اون کمیک مسخره مارول در برابر دی سی مزخرف ترین کمیک است و خیلی از طرفداران ان را قبول ندارند

      1. marvel کاربر می‌گوید

        اقای طرفدار dc انگار تو قدرت ثور رو دست کم گرفتی اگه شزم سوپرمن یا فلش بمیرن ثور هنوز جوون میمونه حالا این ها همه هیچ اقای ………… اسمت سخت بود همه هیچ تو به مارول چی کار داری ؟ تو به ds خودت بچسب بزار مارول کارشو بکنه من هرچی تو dc گشتم به جز ۴٫۵ تا جدید پیدا نکردم همه مال ..۱۹ هستن مارول فیلم جدید داره نه dc

    3. ilia کاربر می‌گوید

      یه فن مارولی هستی و به راحتی میشه تشخیص داد چه جوری تانوس تونست با دارک ساید برابر بشه اون حتی با سنگ های جادو هم چنین قدرتی نداره که با دارک ساید واقعی که اسیر پرنزس هست مقابله کنه پس لطفا چرت گویی را کنار بزار و صادقانه حرف بزن

    4. abas کاربر می‌گوید

      تانوس به مراتب از دارکساید قوی تره به خاطره در اختیار داشتن دستکش در ضمن دارکساید چون کلون اصلیه هزاران تا از دارکساید کلون هست به همین دلیل اگر بمیره دوباره ساخته میشه در حالی که دارکساید اصلی اینجوری نیست تانوسم به خاطره سنگا میتونه میلیاردها بار زنده بشه و با وجود سنگ زمان هزچ کسی جلودارش نیست چون تو فیلم دکتر استرنج دیدیم که استرنج سنگ زمانو رو حالتی گذاشت که اگر کوادریلیونها بارم بنیره زمان برمیگرده و به راحتی فقط با سنگ زمان تونست دورمامورو به راحتی شکست بده درحالی که قدرت سنگها تو کلمیک ۱۰برابره سینماعه پس تانوس مقابل هرکسی از جمله پرزنسم این حالتو میزاره و حالا پرزنس بیاد اینو محو کنه پودرش کنه لهش کنه جرش بده نمیمیره چون دوباره برمیگرده
      و به اون دسته دوستانی بگم که میگن دستکش تو دنیای دیسی کار نمیکنه باید بگم که کار میکنه فقط بشکن غیر فعال میشه اما کاراییاش فعالن اونجام دارکساید نتونست از دستکش استفاده کنه چون دستکش فقط توسط افراد مارول فعال میشه ولی تو دست افراد دیسی غیر فعال میشه سر اون نتونست ازش استفاده کنه پس تانوس مقابل تمام این شخصیتایی که تو این مقاله نام بردید با سنگ زمان به راحتی شکست میخورن و حتی کسایی که تو دیسی هستن رو تله پورت میکنه مارول و بشکن میزنه و همشون پودر میشن

      1. محمد امید کاربر می‌گوید

        دوسته عزیز لطفا بیشتر کمیک بخونید که اطلاعاتتون از شخصیت ها فقط در حد اسم و چند فیلم سینمایی نباشه خب پرنزس اول می تونه راحت سنگ هارو نابود کنه بعد ثانوس از تاریخ محو بکنه. خیلی مبتدیانه کامنت دادید. خیلی از شخصیت ها هستن که می تونن ثانوس شکست بدن.

      2. محمد امید کاربر می‌گوید

        بعد شما برای ثانوس دستکش ابدیت حساب کردین اما برای دارک ساید معادله ضد زندگی لحاظ نکردین. با معادله ضد زندگی دارک ساید می تونه عقاید ثانوس کنترل کنه و…………
        شما بهتره کمی کمیک بخونید اطلاعاتتون بیشتر بشه.

        1. سپهر کاربر می‌گوید

          عزیزم سنگ حقیقت در مقابل معادله ضد زندگیه و عملا معادله بدرد نمیخوره

          1. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

            چرا میخوره

    5. John wick کاربر می‌گوید

      ایلیا من میخواستم ی جواب بدم به شما که تمام حرف هاتون اشتباهه بجز یکی دوتا آخه دارک ساید با ثانوس برابره بعد این هلا چه قدرت هایی داره بجز این که میتونه مبارزه کنه و پتک ثور رو برداره نکرون مرده و نمیمیره تازه اون تو دنیای زنده ها قدرتی نداره پس کمیک(تاریک ترین شب) چی اون ی لشگر مرده داره با حلقه فانوس سیاه و نمیمیرن هلا هم که تو داستان رگناروک مرد هرکول مارول که فقط دوام ابر انسانی داره هیچی نداره آرس مارول بزرگ میشه اولا ارس دی سی هم بزرگ میشه دومن اصلا اگه به بزرگ شدنه خب پس چرا گالاکتوس با اون بزرگی و این که از ثانوس هم قویتره پس چرا به دارک ساید باخت ایمپریکس بله درسته میبازه ولی دیگه هیچی نیست یکم زیاده روی حالا اصلا این مارول چیه آخه همه طرف دارشن فقط یکی دوتا فیلم خوب داره برای همین کمپانی که به خاطر فیلمش طرفدار داره باید بزاری دم در ببرنش و تازه از سال ۲۰۲۱ به بعد فیلم های دی سی رو بگو وای چه فیلمایی قراره بیاد تمام

      1. Joker کاربر می‌گوید

        کی گفته گالاکتوس به دارم ساید باخت؟😐نبرد مساوی شد و خود گالاکتوس دید مساوی هست خسته شد و رفت

      2. نمى گم کاربر می‌گوید

        گالاكتوس به دارك سايد نباخت نبرد شديدى بود كه وقتى گالاكتوس فهميد سياره آپوكاليپس انرژى زيادى نداره و نمى تونه سيرش كنه از جنگ دست كشيد چون ارزش مبارزه با دارك سايد رو نداشت چون ممكن بود دارك سايد ببره و يا خودش ولى نبردى بود كه مساوى به پايان رسيد

    6. John wick کاربر می‌گوید

      در جاهای دیگه هم گفته شده این جا هم من میگم
      بیایید ثانوس رو بدون دست کش و دارک ساید رو بدون لشگریان معادله و باکس مادیر مقایسه کنیم
      اینا بیان باهم در یک جا مبارزه کنند خب دیگه دارک ساید چندین قدرت عالی داره که تو این سایت هم گفته شده شاید ثانوس تو مبارزه خوب باشه ولی دارک ساید با تغییر اندازه فیزیکی خود میتونه پاشو بلند کنه و روی ثانوس بزاره
      خب این ی گوشه از قدرت های عالی دارک ساید هست ثانوس هم که گفتم فقط نبرد تن به تنش خوبه که اونم فک نکنم به پای دارک ساید برسه چون تو اونجرز سه هالک رو زده این دلیل نمیشه که دارک ساید رو هم به اون راحتی بزنه
      دارک ساید هزاران سال زندگی کرده و خیلی هم مطالعات گسترده داشته و میشه گفت از بهترین اساتید هنر های رزمی آموخته
      و تجربه دارک ساید هم خیلی بیشتر هست دیگه. اگه به نظر من از روی فیلم بگیم صبر کنین زک اسنایدر هم بیاد دیگه اگرم صبر نمیکنین چون از روی فیلم قضاوت کردن خیلی مسخره هست. تو فیلم هشت دقیقه ای انتقام جویان چگونه باید تمام میشد بتمن اومد با ی بشکن ثانوس رو کشت بعدشم گفت چون من بتمنم خخخخخخم بخدا وقتی این فیلم های ابر قهرمانی رو نگاه میکنید برید بعدش تو گوگل بنویسید مثلا فیلم لیگ عدالت یا هر فیلم دیگه ای چگونه باید تمام میشد رو هم نگاه کنید خیلی بامزه هست و اشکالات فیلم رو میگه تمام

    7. حق گو کاربر می‌گوید

      اصلا اون کمیکا رو خیلیا قبول ندارند

  2. ابوالفضل کاربر می‌گوید

    بخش هایی از مقاله خیلی بیخود بود .
    آخه شزم میتونه با جادو ثور رو از پا در بیاره ؟!!؟!؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟!! خیلی مسخرس .
    شما در همین سایت یک مقاله نوشتین با موضوع « ۱۰ دلیل برای اینکه ثور قدرتمندترین انتقام جو هست . » ، و در همون مقاله به مقاومت زیاد ثور در برابر جادو اشاره کردین . این کاملا درسته درسته . اما اینجا و در این مقاله حرفتون بیخوده . سعی کنید حداقل مقالاتتون با هم ضد و نقیض نداشته باشند .
    ثور میتونه در برابر جادو های قدرتمند دکتر استرنج و امثال اون تا حد خیلی خیلی زیادی مقاومت کنه . بعد شما میاین همینجوری الکی و بیخودی میگین شزم که در این زمینه به قول معروف انگشت کوچیکه دکتر استرنج هم نیست میتونه با جادو ثور رو شکست بده ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بیشتر به حرفاتون دقت کنید .
    در کمیک های مارول علیه دی سی هم اتفاقا ثور و شزم با هم جنگیدند که ثور پیروز شد . حالا درسته اون پیروزی با چاشنی شانس بود اما بعدش نویسنده کمیک های ثور و یکی از نویسندگان کمیک های لیگ عدالت ( در اون زمان که فعلا اسمشون رو به خاطر نمیارم . ) ، هر دو گفتند این کمیک هدفش این بوده که قدرت هر دو رو تقریبا برابر نشون بده و بگه شزم هم میتونه مثل یک خدا قوی باشه اما در واقع ثور به مراتب قدرتمندتر هست . حالا شما با چه حساب و کتابی اینجور گفتین ، من نمیدونم . !!!!!

    1. محسن کاربر می‌گوید

      شزم تور رو شکست بده سخت میشه همچین حرفی زد اول شزم یه بچه هستش تجربه نداره درسته شزم قویه ولی ای کاش بجای شزم بلک ادام میبود اون موقع تجربه وقدرت هر دو شخصیت برابر بود لذت بخش تر بود بحث راجبش

    2. حق گو کاربر می‌گوید

      شزم مثل هالک هرچی عصبی تر بشهقویتر میشه منتها سریع تر باهوش تر و…. بیشتر میشه در حدی که از خود خدایانی قدرت می‌گیره قوی‌تر میشه تو فضا هم شزم ۵۰۰ ماخ سرعت داره نیروی شزم بی حد ومرزه. بخاطر جادو تازه پیرنمیشه

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        حق گو بیا پایین

  3. سامان کاربر می‌گوید

    زئوس و اودین هم تو مارول و دی سی همتا دارن. واندر وومن هم تو مارول یه همتا داشت که الان اسمشو یادم نمیاد ولی فک کنم واندر وومن راحت شکستش می داد. بعدش باید بگم شکست خوردن واندر وومن از استورم بسیار شانسی و مزخرف و بسیار ابتدایی و ساده کار شده بود.
    پنج تا استورم هم با هم حریف واندر وومن نمیشن. اول اینکه زره واندر وومن صاعقه رو جذب میکنه دوم اینکه سرعت واندر وومن خیلی زیاده و بعضی اوقات به فلش هم رسیده. قابلیت زود درمانی هم تا حدودی داره. در ضمن مواقعی هم از کمک خدایان بهره می بره. فک میکنم این اتفاق تصمیم طراحان اون کمیک بوده که فلان شخصیت ببازه و فلان شخصیت ببره.

    1. Joker کاربر می‌گوید

      استروم شانسی واندروومن رو زد؟😐😂😂😂😂اینقدر راحت واندروومن رو زد که وقتی واندروومن زمین افتاد استورم برگشت با حالت مسخره کردن واندروومن گفت:خواهر دلم نمیخواد و متاسفم ولی باید شکست بخوری😂😂😂✌🏻اینه گدرت استورم

      1. حسن کاربر می‌گوید

        خواهرم منو ببخش این بود جملش
        البته دیگه تحریف نکن، با ناراحتی تمام اینو گفت
        حتی آخرش واندروومن رو روی دستاش نگه داشت تا زمین نیفته.

      2. Randall sepector کاربر می‌گوید

        آها

  4. Steve Rogers کاربر می‌گوید

    هلا تمام نیروشو از آزگارد میگیره و تا آزگارد سالمه هلا هم زندست و خیلی هم از نکرون قوی تره

  5. ایلیا کاربر می‌گوید

    آرس دیسی در فیلم زن شگفتنگیز بود و دهنش سرویس شود زمنن تانوس بی سنگ با دارک ساید برابره نه اون هلا زن تانوسه پس تانوس تنهاش نهمیزاره عزیزم یکم کمیک به خوان دارکساید در کارتون خدایان علیه هیولاها خیلی راهن منفجر شود و پسر هلا ینی مارمیدگارد یادت نه ره

    1. پرزنس کاربر می‌گوید

      از شیوه کامنت گذاشتنت با اون غلطای املاییت معلومه که یه بچه ۱۶ ۱۷ ساله مارول فنی که هیچی بلد نیست. مغزم سوت کشید انقدر چرندیات تورو تو مطالب کمیکی این سایت خوندم. نمیدونم چرا کامنتای تو رو اصن تایید می کنن. اما بزار یچی بهت بگم یخورده کمیک بخون بعد بیا نظر بده.
      اول سعی کن کلاس فارسی بری فارسی یادبگیری اینهمه غلط املایی تو نوشته هات نباشه. دوما فیلم رو با کمیک قاطی نکن. سوماً دارک سایدی که هرگز نمیمیره رو با تانوسی که تو کمیک یه جوک مسخره بود و حتی پلیس دستگیرش کرده بود مقایسه نکن. چهارما انقدر داشته و اطلاعات نداری که بدونی منظور از مرگ، اون کسی که تانوس بهش علاقه داشت، هلا نبود، یکی دیگه بود.

      هالا میتونی بری تو اون سایت اسپایدی مزخرفت ضد دی سی کامنت های چرندتو بزاری

      1. دی سی فن کاربر می‌گوید

        حرف دلمو زدی.نمی خوام بر علیه اسپایدی بگم اما خیلی ضد دی سی هست.

      2. Best کاربر می‌گوید

        با سلام ببینید
        خدایان اصلی رو اگه بخواین حساب کنیم میشه پرزنس و والای همگان که دوتاشون قادر مطلقاً پس برابراً
        بعدش میکائیل و بیاندر که ممکنه هر اتفاقی تو نبروشون بیفته چون دوتاشون شکست ناپذیرن و بیاندر هم از میکسیز تپیلیک خیلی قویتره و نیروش با کسایی مثل میکائیل مقایسه میشه .
        بعدش دادگاه زندگی و لوسیفر که لوسیفر راحت دادگاه زندگی رو شکست میده .
        الین بلک و پروتژ که اگه پروتژ بتونه والای همگان شه که خب میبره!
        شیطان وحشی عظیم در مقابل همون oba
        که همقدرتن و البته مرد مولکولی هم با کلمه که نمی دونم کی میبره چون با هیچکدوم آشنایی ندارم ابدیت با استورم که استورم میبره و همینطور که اشاره شده دارک سایدو تانوس که دارک ساید میبره

  6. مهدی کاربر می‌گوید

    زئوس، خدایان نورس و خدایان جدید، دادگاه زندگی و اسپکتر، پروتژ و شیطان عظیم وحشی و والای همگان و پرزنس هم خدایان دیگری در دنیاهای کمیک هستند که میشه نام برد.
    دوتا زئوس از نظر من برابرن البته آشنایی زیادی با زئوس مارول ندارم.
    خدایان باستانی اودین و ثور راحت نیو گاد رو از بین میبرن.
    اسپکتر هم راحت دادگاه زندگیو میزنه. اصن الان دادگاه زندگیو بیاندر ها کشتن.
    شیطان عظیم نیمه سیاه پرزنس بود و راحت پروتژو به فنا میده.
    پرزنس و والای همگان هم که خداهای خوب هستن، پس هیچوقت با هم نمیجنگن.

  7. کمیل کاربر می‌گوید

    سلام
    چرا اودین مارول باید با های فادر مقایسه شه
    بی پایان ها مگه مردن یا فانتوم استرنج یا اکلیپسو
    از سایت :https://irunisenter.com/2020/01/%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C-%D8%B3%DB%8C/
    دیگه درسته ضعیف داریم اما قوی هم داریم
    الکی ضعیف های ما رو جلوی قوی های مارول قرار ندین الکی الکیه نه الکی الیکی نیست
    ابر قدرت دی سی پرزنس از حرچی مارولی قوی تره
    حتا والای همه گان مارول که قویترینشونه رو هم شکست میده
    https://irunisenter.com/2020/01/%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%85%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D8%A7/

  8. هیچکس کاربر می‌گوید

    سلام از نظر من بین ایمپریکس و گالاکتوس ، گالاکتوس قدرتمند تر است چون یکی از نقطه ضعف های ایمپریکس همانطور که در مقاله گفته شد یک نیروی عظیم کیهانی است پس چه کسی بهتر از گالاکتوس و بین بیگ باردا و لیدی سیف ، بیگ باردا بسیار قوی تر است به چون بیگ باردا یک خدا است و از نظر تجربه و مهارت بسیار جلو تر از لیدی سیف است بین ارس دی سی و ارس مارول نیاز به توضیح نیست و ارس دی سی بسیار قدرتمند تر است بین ثور و شزم، حتی اگر قدرت بدنی را مساوی بدانیم ولی از نظر آذرخش قطعا ثور قوی تر است واز نظر جادو شاید شزم در برابر سوپرمن بتواند از جادو استفاده کند ولی در برابر ثور که در برابر جادوی کسانی مثل دکتر استرنج دوام میاورد جادو شزم چیزی نیست و قطعا ثور می تواند بر شزم پیروز شود و بین مرگ دی سی و مرگ مارول تقریبا برابراند ومشخص نیست که چه کسی پیروز است و بین ایسیس و استورم باید بگم که
    ایسیس علاوه بر قدرت های استورم ایسیس یک خدا است و بر سحر و جادو تسلط دارد و همینطور قابلیت دورجنبی را نیز دارد و درباره ی قضیه ی واندروومن و استورم ما اینجا درباره ی ایسیس صحبت می کنیم نه واندروومن و بین های فادر و اودین هر دو قدرتمند هستند ولی اودین برلین سلاح های بی شمار و ارتش قدرتمند از های فادر قدرتمند تر است بین نرون م مفیستو فکر می کنم کمی مفیستو قوی تر باشد بین میای میکسیزپیتلیک و بیاندر می توان از دستاورد های بیاندر فهمید که قدرتمندتر است.
    بین هرکول دی سی و هرکول مارول تقریبا از نظر قدرت برابر هستند ولی بدلیل تجربه ی بیشتر و دستاورد های بیشتر هرکول دی سی برنده ی این نبرد است.
    نکرون از نظر قدرت بسیار قدرتمندتر از های است و همینطور بدلیل داشتن فانوس سیاه می توان گفت از هیچ لحاظ قابل مقایسه نیستند.
    واچر ها و نگهبانان هر دو بسیار قدرتمند هستند و برابر ولی بدلیل داشتن گرین لنترن کمی نگهبانان را قوی تر می دانم.
    بین دورمامو و انتی مانیتور فکر می کنم دورمامو در نبردی که شرایط مساوی باشد بتواند انتی مانیتور را شکست دهد اما اگرسپاه فلش های انتی مانیتور به کمکش بسیار شانس انتی مانیتور بسیار بالا خواهد بود.
    بین دارک ساید و تانوس بستگی دارد کدام دارک ساید باشد دارک ساید کلون یا دارک ساید اصلی ولی حتی اگر کلون دارک ساید هم باشد هنوز قوی تر از تانوس است واگر دارک ساید اصلی باشد می تواند به راحتی تانوس را از بین ببرد

  9. Bob کاربر می‌گوید

    سلام ادمین جان یه سوال داشتم به نظرتون تو نبرد بین سوپرمن و شزم کی میبره؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      سوپرمن ۱۰۰ درصد

      1. Bob کاربر می‌گوید

        منم موافقم ولی چند نفر میگفتن شزم می‌بره من شک کردم.

      2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        نه!! سوپرمن ابدا از شزم قویتر نیست!!! شزم استقامت بالا تری از سوپرمن داره چون استقامتش جادویی هست!!!!!
        نمیدونم چرا میگید سوپرمن ۱۰۰ درصد؟؟؟؟؟!!!!!!!

        1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

          نمیدونم چطوری میگید شزم ، استقامتش ببشتر از سوپرمنه . سوپرمن در برابر سورس ( یکی از قادران مطلق دیسی ) مقاومت کرده . در برابر مرگ مقاومت کرده و شکستش داده ( البته اون مرگی که عضو خانواده ی اندلس رو نمیگم ) سوپرمن بر نقاط ضعفش از جمله کریپتونایت و خورشید قرمز مقاومت و غلبه کرده . قبلاً مدارک دادم حال دوباره دادنش رو ندارم . سوپرمن در برابر یه کرم چاله مقاومت کرده . همینطور در برابر اثر مستقیم و انرزی خالص پرتوهای اومگا دارک ساید بدون هیچ سلاحی مقاومت کرد و زنده موند . این اثر مستقیم رو تنها چند شخصیت تونستن تحمل کنن بصورت مستقیم ، دومزدی ، سوپرمن و دستبند های واندروومن وگرنع پوست خودش اصلاً نمیتونه تحمل کنع . سوپرمن خودش چند بار شزم رو شکست داده . اینا فقط بخش استقامت و پایداری بود کع گفتم .

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            شماره ۱:سوپرمن بعد بحران نه قبل بحران رو مقایسه کنید
            شماره۲:سوپرمن شزم رو شکست داده ولی تقريباً به همون اندازه هم شکست خورده
            شماره ۳: اگه در این حد که میگین قوی باشه قطعاً واندروومن نمیتونست شکستش بده
            شماره ۴: تا حالا رعد شزم به سوپرمن آسیب زده
            شماره ۵:شزم هم با دشمنان قویتر از سوپرمن جنگیده و شکستشون داده

          2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            شماره ۱: شزم سنگ جاودان رو داره که مرکز قدرت جادویی بی پایانه
            شماره ۲:استقامت سوپرمن طبیعی هست اما استقامت شزم جادویی هست و طبق مقاله بالا شزم از خدایان دی سی هست
            “””۳:قدرت فیزیکی شزم با سوپرمن برابره! و به خورشید متکی نیست و محدودیت نداره

          3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            اولا سوپرمن بعد بحران رو در در نظر بگیرید
            دوما سوپرمن به همون اندازه که شزم رو شکست داده ازش شکست هم خورده پس لطفاً اینو هم در نظر بگیرید
            لطفاً کامنتم تایید شه لطفاً

            1. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

              # دکتر منهتن
              اول اینکه سوپرمن نمی تونه از نهایت توانایی های شزم استفاده کنه چون یه بچه است دوم در کمیک های جدید بتمن و سوپرمن سوپرمن بسیار قویه بتمنی که می خندد لیگ عدالت رو آلوده می کنه و اونا به نسخه ی ( که می خندد ) تبدیل می کنه بعد میاد و شزم و سوپرگرل رو آلوده می کنه با استفاده از بترنگ قبلش سوپرمن و بتمن از شزمی که می خندد شکست خوردند ولی وقتی سوپرمن عصبی شد شزمی که می خندد و سوپرگرلی که می خندد رو شکست داد ( این نسخه ی شزم و سوپرگرل از شزم و سوپرگرل اصلی قویتر هستند )
              ضمنا سوپرمن لیگ عدالت رو شکست داددیگه چه حرفی دارید سوپرمن از هالک و ثور هم قویتره شزم هیچ شانسی در برابر ثور و هالک نداره شزم ابدا بتونه لیگ عدالت رو شکست بده
              قدرت فیزیکی سوپرمن چون شزم نهایت قدرت هرکول رو نداره چون نهایتاً فانیه سوپرمن دومزدی رو شکست داد دارم ساید رو شکست داد مستر میکسیز پیتلیک که هیچ بعد بالاتره و شکست دادنش برای شزم غیر ممکنه
              سوپرمن یک امتیاز
              بزرگترین شاهکار سوپرمن چون بارها برینیاک دومزدی و دارک ساید و مستر میکسیز پیتلیک و بیزارو ژنرال زاد رو شکست داد با کمک هالک متالو رو شکست داد متالو جنس بدنش کریپتونایت هستش سوپرمن لیگ عدالت رو شکست داده کاربر محمد حسین هم توضیح داده
              سوپرمن دو امتیاز
              استقامت شزم به هیچ استقامتش با اطلس برابر نبوده نیست و نخواهد بود سوپرمن در مقابل یه کرم چاله مقاومت کرد وزن کره‌ی زمین رو ۵ روز نگه داشت وزن کره‌ی زمین شش تریلیارد تن هست فرض کنید چقدر قدرتمنده
              توانایی مبارزه سوپرمن برنده است تمام هنر های رزمی کریپتونی ها رو بلده از بتمن و واندروومن هم آموزش دیده و برتری کامل به شزم داره
              سوپرمن چهار امتیاز
              هوش شزم به دلیل خرد سلیمان ولی هوش سوپرمنو هم نباید دست کم گرفت
              سوپرمن چهار امتیاز شزم یک امتیاز
              نقطه ی ضعف شزم چون سوپرمن‌ به کریپتونایت ضعف داره
              سوپرمن چهار امتیاز شزم دو امتیاز
              تجهیزات سوپرمن چون زره های خاصی داره که بسیار مقاوم هستند لباس سوپرمن هم بسیار مقاوم هست
              سوپرمن پنج امتیاز شزم دو امتیاز
              تجربه واضح است که سوپرمن
              سوپرمن شش امتیاز شزم دو امتیاز
              قدرت ذاتی متاسفانه شزم
              سوپرمن شش امتیاز شزم سه امتیاز
              قدرت خارجی سوپرمن چون منبع قدرت بزرگتری داره هر چی میگذره کار شزم سخت تر میشه و در نهایت شکست می خوره
              سوپرمن هفت امتیاز شزم سه امتیاز
              پس ۷۰ به ۳۰ به نفع سوپرمن

              1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

                کاملاً موافقم ، فکر کنم اول جملتون رو اشتباه گفتید ، چون گفتید : ول اینکه سوپرمن نمی تونه از نهایت توانایی های شزم استفاده کنه
                فکر کنم منظورتون شزم بوده . در بحث تجهیزات باید بگم سوپرمن پایگاهی به نام قلعه ی تنهایی داره که در اون سلاح ها و فناوری های بسیار قدرتمند کریپتونی موجود است و با اون تجهیزات صدمات بسیار بسیار جدی میتونه به شزم وارد کنه . من گفتم ، و باز ها میگم تنها تنها تنها برتری شزم دانش سلیمان هست که تو مبارزه کارکرد خاصی نداره چون فقط میتونه با حیوونا حرف بزنه و از دشمنش اطلاعاتی داشته باشه . اگه بحث متحدان باشه قطعاً جاستیس لیگ به رهبرشون بیشتر وفداران تا یه بچه !!!

              2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                از نظر من که اونا از سوپرگرل و شزم اصلی قوی نیستن و سوپرگرل و شزم اصلی قویترن
                ۲-من از ثور متنفرم اما واقعاً از سوپرمن و شزم قویتره
                ۳-هالک از شزم قویتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میدونین شزم چقدر قدرت داره
                ۴-شزم تا حالا سوپرمن رو شکست هم داده چرا اونو ذکر نمیکنید ؟؟؟؟؟؟؟

      3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        ادمین جان شما شزم رو خیلی خیلی دست کم گرفتید ثور به راحتی شزم رو شکست میده ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
        در یک مقله دیگه گفته بودید از سیلور سرفر ، هالک و هایپریون شکست میخوره!!!!!!!!! حالا سیلور سرفر یه چیزی اما هایپریون و هالک!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هالک!!!!!!!!!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هایپریون خیلی قدرتمند هست اما قدرتش ابدا با امثال سوپرمن برابر نیست! شزم تونسته سوپرمن رو شکست بده و در زور آزمایی در مقابلش مقاومت کنه و کم نیاره
        شزم میتونه مثل سوپرمن در فضا پرواز کنه
        شایدم من اشتباه میکنم اگه اشتباه میکنم بگید خواهشاً بگید

        1. هرکول کاربر می‌گوید

          شما بسیار نوب تشریف دارید کی میگه همتای هرکول توی دیسی میتونه همتای مارولی خودشو شکست بده؟ خواب میبینید هرکول مارول قدرت های آل فادر رو جذب کرده با زئوس (توی زمین های مارول زئوس ضعیف تره) برابری کرده و کسایی مثل هالک رو با دو تا مشت به زانو در میاره بعضیا میگن قادر تقریبا مطلقه اونوخ بیاد از هرکول دیسی شکست بخوره؟؟!؟؟
          در رابطه با دوستی که میگفت شزم هایپریون و هالک رو میزنه اینکه قدرت درونی شزم زیاده و شاید بتونه هایپریون رو شکست بده اما در مقابل هالک دووم نمیاره و یکی از سایت ها گفت که شزم میتونه هرکول رو شکست بده اوج نوب بودن شما رو میرسونه چون موج سوار نقره ای میتونه شزم رو شکست بده در حالی که هرکول تخته موج سوار رو شکسته و خودش رو شکست داده و تور تونسته شزم رو شکست بده در حالی که هرکول تونسته تور رو شکست بده (از کمیک مدرک دارم)

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            هرکول
            کاربر نوب لطفا نظر ندین بله شزم هرکولو میزنه فن هرکول، هرکول مارول قادر مطلق؟؟؟!! هرکول در زور آزمایی با ثور شکست خورد متعصب جان هرکول آلفادر؟؟!!! خب که چی در این حالت هایفادر و اودین روهم نمیتونه بزنه افراطی ، هرکول دیسی قدرت فیزیکیش با مارول برابره یکم قویتر اوج نوب کسی نیست جز تو که هرکولو درحد دکترمنهتن بردی بالا هرکول فن افراطی واقعا متاسفم هرکول ابدا حریف ثور نمیشه اونجا ثور خسته بود و شکست خورد در یه زور آزمایی دیگه زد هرکولتو له کرد متعصب سیلور سرفر از هرکول ضعیفتر!!؟؟؟ از این حرف متعصبانت خندم بند نمیاد اصلا😂😂😂😂😂😂😂 سیلور سرفر با انرژی کازمیکیش میزنه هرکولو تبدیل به پوره سیب زمینی میکنه! بله هرکول دیسی و شزم از مال مارول قویترن

            1. Attack titan کاربر می‌گوید

              دکتر منهتن

              دیگه فک کنم پیداش نشه آخه سخنش بی ربط بود خیلی خیلی بی ربط ثور که هرکول رو له کرد تو زورآزمایی اونوقت قادر مطلق همین ثور میزنه هرکول رو نابود میکنه اگه مبارزه ای بشه اما در کل مبارزه ای نمیشه اما واقعا سخنش خیلی بی ربط بود😐 هالک رو بزنه هالک قویترین شخصیت فیزیکی مارول به حساب میاد دقت کنید گفتم فیزیکی هرکول سیاره نابود کرد با یک مشت یا ستاره در کل هرکول شاهکارش این بود که زمین رو از مدارش خارج کنه که اینهم در برابر شاهکار ثور که نگه داشتن موتور نه جهان بود زیاد به چشم نمیاد.

              1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                بله از اسمش هم تعصبش رو هرکول معلومه

                1. Attack titan کاربر می‌گوید

                  👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

  10. arya کاربر می‌گوید

    سلام ادمین درسته که در کمیک های جدید سوپرمن قرار شده دیگه جادو نقطه ضعف سوپرمن نباشه .. و اینکه سوپرمن در برابر جادو آسیب پذیری و اونقدر روی سوپرمن تاثیر نداره و مثل کریپتونایت نیست

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اطلاع دقیقی ندارم. ولی یچیزایی شندیم که قراره جادو دیگه نقطه ضعف سوپرمن نباشه.

      1. arya کاربر می‌گوید

        ممنون

  11. Amir کاربر می‌گوید

    ادمین جان یه سوال داشتم اونم اینه که در کل خدایان مارول قوی تر هستن یا خدایان دیسی

  12. میلاد کاربر می‌گوید

    به نظرم اشتباه میکنی خدایان دیسی بزرگترین بیرحم ترین و قوی ترین ها هستن

    1. میلاد کاربر می‌گوید

      موافقم
      ممنون از مقاله خوبتون
      تو سایت اسپایدی چرندیات زیاده🤮🤢

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      جناب میلاد
      خدایان دی سی همشون هم اینطوری نیستند مثلا شزم! کسی که حتی از سوپرمن هم مثبت تر هست

    3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      جناب میلاد
      خدایان دی سی همشون اینطوری نیستند مثلا شزم که از سوپرمن هم مثبت تر هست

  13. سام کاربر می‌گوید

    سلام دوستان هم طرفدار دی سی هستم و هم طرفدار مارول بعد وقتی تحقیق کردم دیدم قوی ترین شخصیت دی سی پرزنس هستش بعد قوی ترین شخصیت مارول هم والای همگان و با تحقیق و سر زدن به سایت های کمیک دیدم پرزنس قوی تر از والای همگان است

  14. Mohamad کاربر می‌گوید

    آقا این مستر میکسیزپیتلیک هیچ جوره حریف بیاندر نمیشه چون مستر میکسیزپیتلیک (چه سخته😭😭😂)مالتی ورساله و بیاندر امنی ورسال.نظر شما چیه؟؟!

  15. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    با سلام
    اینم مقاله‌ی خفنی بود ولی اگه چند مقایسه دیگه هم بود عالی می شد
    والای همگان و پرزنس
    لوسیفر و پایین تر از همه درسته که شباهتی ندارن ولی مقایسه ی با حالیه
    هالک و سوپرمن خدا نیستن اینا هم شباهتی ندارن ولی انگار کلن رقیبن
    دکتر منتهن و فرانکلین ریچاردز هم با حاله
    جین گری و ریون
    کاپیتان و بتمن

  16. 🦁King🦁 کاربر می‌گوید

    بنظرم اگه میحاستین اصلی ها رو مقایسه کنین باید
    ۱ والای همگان علیه پرزنس
    ۲ پایین تر از همه و تاریکی اعظم
    ۳ پروتژ و الین بلک
    ۴ فالکرام ( قدرتش تقریبا با والای همگان برابره) و میکائیل دمیگوروس و لوسیفر مورنینگ استار
    ۵ دادگاه زندگی و اسپکتر
    ۶ کل نژاد بیاندر و فرشتگان
    ۷ نهاد های کیهانی علیه هم
    ۸ خدایان آزگاردی و وانایی علیه نیو گادز
    ۹ خدایان المپ مارول علیه خدایان المپ دیسی
    ۱۰ واچر ها علیه نگهبانان ( بنظرم با اسفاده از گرین لنترن هم حریف اونا نشن چون هر واچر به اندازه ی گالاکتوس قدرت داره)
    ۱۱ گالاکتوس و ایمپریکس
    ۱۲ رون کینگ ثور علیه کازمیک آرمور سوپرمن

  17. امید کاربر می‌گوید

    حریف آنتی مانیتور کبیر گالاکتوس کبیره نه دورمامو تازه مفیستو هم باید با لوسیفر بجنگه ناسلامتی شیطان در برابر شیطانه و نکرون هم تجسم مرگه پس باید با مرگ بجنگه نه خدایی که فقد لقب الهه مرگ رو داره

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      بیش از حد داری چرت میگی . لوسیفر ؟؟؟؟؟؟؟ به قول کاربر محمد خدایا منو بکش . لوسیفر میلیارد ها گالاگتوس و دادگاه و انتقام جویان رو در هر نسخه پودر میکنه . خب اینجور که معلومه یه مارول فن بسیار تعصبی هستی که تعصبت از درک انسان خارجه . بعد نمیدونی دورمامو و گالاگتوس توی یه سطح هستن .

  18. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ایمپریکس از گالاکتوس قویتره!! چون زره خیلی مقاوم تر و بهتری داره

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      خیر
      ایمپریکس بااینکه محققای کهکشانی خوبی داره اگه با شناخت قبلی بره میبره
      اما ایمپریلیکس در برابر موج بالایی از نیرو ضعیفه و خب گالاکتوس هم پاورکازمیک داره

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        بله شاید اما گالاکتوس باید با آنتی مانیتور مقایسه شه که معلومه آنتی مانیتور به راحتی نسبی میبره

  19. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    جناب منهتن کجا شزم به اندازه ی سوپرمن اونو شکست داده ؟!؟! اسم کمیک رو بگید . این شاهکار هایی که گفتم همش بعد بحرانه !! اگه قبل بحران باشه همون کتاب بینهایت مشخص میکنه کی قویتره ، ولی اینا بعد بحرانه . داداش ناموساً چطوری میگی دشمنای شزم قویترن ؟؟؟!!!!! مستر میکسیزپیتلیک راحت بلک ادامو پودر میکنه . 😑 دارک ساید کلون به مراتب از همه ی دشمناش قویتره . سوپرمم نبولامن رو که یه یونیورس کامله رو شکسن داد و نکته ی اصلی اینجاست که ضربات نبولامن روش تاثیر نداشته . اگه از نظر قدرت ذاتی بگی شزم یه بچه هست که قدرت های خدایان استفاده میکنه درصورتی که سوپرمن از اول یه ابرانسان بوده و حتی کودکس رو داره ( انرژی کامل کریپتون و بانک اطلاعاتیش ) از لحاظ شاهکار بگیم نیازی به گفتن نیست برنده معلومه سوپرمنه . از لحاظ سرعت سوپرمن جلو هست . اگع ببینیو تو لیستا سوپرمنو تو حد فلش و اینا اوردن . درضم باید بگم سوپرمن سه بار فلش رو گرفته . اگر یه حرفو قبول ندارید بیاد تلگرام از کمیک ثابت کنم . در بحث قدرت خارجی سوپرمن جلوتره . مثل شکافتن واقعیت ، ترمیم واقعیت با پرتو هاش . غلبه بر ضعفاش ، کتک زدن فانتوم استرنجر ، سوپرمن خودش تنهایی سه بار بلک ادام رو زده . زره جاستیس باستر رو که هیچکدوم اعضای جاستیس لیگ نتونست بزنه رو شکست داد 😐😐 خود جاستیس لیگ رو چند بار تنهایی شکست داد . هیچ باری نبوده که شزم بتونه ، جاستیس لیگ رو بزنه تنها کسایی که دیدم تونستن ، بتمن و سوپرمن بودن . بیش از ۱۰ باار واندروومن رو شکست داده . تنها با پرتاب یه قطره ی خون تونسن شمشیر واندروومن رو به اون تیزی رو بشکنه تو بعد ۶ زنده مونده اصن با عقل جور در نمیاد ، که شزم قویتر از سوپرمن باشه تنها برتری هیچ برتری شزم نسبت به سوپرمن نداره . جز دانش سلیمان که درسته . از نظر استقامتم گفتم . شما فکر میکنی چون استقامت اطلس رو داره بیشتره ، درصورتی که کع سوپرمن تونست وزن کمیک ( جهان یا افلاک ) رو نگه داره . مدرکم برای سه کاربر سایت قبلاً فرستادم ولی برای اینکع یادشون نره دوباره میفرستم . گفتم و بازم میگم تنها تنها برتری شزم دانش سلیمانه ولاغیر .

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      اگر اندکی منطقی فکر کنین متوجه میشین که بلند کردن کتاب بینهایت اصلاً منطقی نیست دوما شما داری میگی سوپرمن از فانتوم استرنجر قویتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!مستر میسیزپیتلیک!!!!!!!!! همه لیگ عدالت و انتقام جویان با هم حریفش نمیشن!!!!!!!!!!!!!!! بعدشم شزم سوپرمن رو شکست داده میتونین برید و ببینید ،سوما شزم هم خیلی کندتر از فلش نیست و سرعتش کاملاً با این دو برابره!! و از نظر قدرت فیزیکی شاید سوپرمن اندکی قویتر باشه اما شزم توانایی های متفاوت تری داره که میتونه این اختلاف کمو جبران کنه!! بعدشم من خودم دیدم تو انیمیشن شزم و سوپرمن : بازگشت بلک آدام, بلک آدام سوپرمنو شکست داد!! چهارما : دیگه انقدر سوپرمنو گندش نکنید و انقدر شزم رو ضعیف فرض نکنید و از لحاظ استقامت سوپرمن قدرتشو از خورشید میگیره!!! و یک موجود فضایی هست اما شزم بخشی از
      استقامت اطلس رو داره و بیشتر سلاح ها روش بی تاثیره

      1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

        من نگفتم کتاب بینهایت منطقیه . شما اصن جواب منو ندادید ، من نمیگم سوپرمن از فانتوم قویتره ولی توی کامیک ها یه بار شکستش داده ، اگر مشکل دارین برین از نویسنده اش شکایت کنید سر من خالی نکنید .بله در فاینال کرایسیس سوپرمن مستر میکسیزپیتلیک رو حتی تا سر حد مرگ برد !!!!!!!!!!! من کجا گفتم انتقام جویان و جاستیس لیگ حریفش نمیشن ؟؟؟؟؟؟ لطفاً کامنتم رو با دقت بخونید . هر ادم منطقی میدونه که سوپرمن از شزم قویتره ، ولی انگار شما نمیخوای حقیقتو قبول کنی !! من نگفتم شزم سوپرمن رو شکست نداده گفتم در حالت عادی در کل سوپرمن از شزم قویتره . اینو از یه طرفدار نوب و سطح پایینم بپرسید جوابو میدونه . در مورد سرعت باید بگم اصلاً سرعت شزم با این دو برابر نیس شاید بهشون نزدیک یا خیلی نزدیک باشه ولی هیچ جا ذکر نشده که با این دو برابر باشه . برادر من سریال ، انیمشن های دیسی هیچکدومشون طبق اص کامیک نبوده و اکثرشون تو جهان موازین . خودتونم میدونید دشمنان کدوم طرف قویتره تو کامنت قبلیم توضیح دادم ، و دیگر نیاز نیست حرف قبلیم رو تکرار کنم . جناب من از شاهکار های سوپرمن گفتم ولی شما هیچ کدوم از دلایلم رو نتونستید نقض کنید . استقامتش با اطلس برابره ؟؟ خب که چی ؟؟؟؟؟؟ همین الان میخوای بیارم سوپرمن هم وزن افلاک رو نگه داشته ؟؟؟ تو خود کامیک ، برای چند تا از کاربران قبلاً ارسال کردم و میتونم شاهد هم بیاریم . ضمن اینکه تو کامنت قبلیم گفتم‌ چرا استقامت و پایداری سوپرمن بیشتره . پس راهو کج نرید . بعدشم شما مطمئن باشید سلاح و فناوری های کریپتونی ها به شزم اسیب میزنه . و گفتم طیف وسیعی از این سلاح در قلعه ای مال سوپرمن موجود است . من هیچوقت سوپرمن رو گنده اش نکردم ، و فقط شاهکار هاشو گفتم .
        منم فقط و فقط سوپرمن بعد بحران رو در نظر گرفتم . پس اصن چرا داریم بحث میکنیم ؟؟؟ اگه قبل بحران بود با همون عطسه اش شزم رو برای همیشه پودر میکرد بدونه اینکه تنها اسیبی ببینه . خب معلومه ما بعد بحران رو در نظر میگیریم . امیدوارم متوجه شده باشید .
        با تشکر

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          با سلام جناب محمد حسين
          ببینید در سایت سی بی آر نوشته بود که شزم کندتر از فلش نیست
          شما قدرت های شزم رو خیلی دست کم گرفتید ! درسته که شاهکار های سوپرمن رو نداره چون دی سی بخاطر سوپرمن
          بهش بها نمیده و بعدشم شزم یک منبع جادویی خیلی خیلی قدرتمند داره (سنگ جاودان) که توانایی های خیلی بیشتری
          میده!!! درسته جادو دیگه نقطه ضعف سوپرمن نیست اما میتونه براش مشکل ساز باشه در هر حال من میگم شزم رو دست کم نگیرید ! و به هر حال فکر نکنم که فناوری های کریپتون به امثال سوپرمن و شزم آسیب خیلی جدی وارد کنه
          امیدوارم موافق باشید!

          1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

            خب شاید درست میگید ! من شزم رو دست کم گرفتم ، ولی فقط با منطق خودتون قبول دارید فلش کمی از شزم سریعتر باشد ؟ چون به احتمال زیادی اینو تائید میکنید منم نمیگم شزم سریع نیست ولی میگم که اگر این دو شخص بر فرض مثال در کامیک ها مسابقه ای بدن خب به هم نزدیکن و شاید چند جا شزم بزند جلو ، ولی این فلش است که در اخر برنده است . و من میدانم که سریعت مرکوری در چه حدی است و حتی یه بار فلش که در حال دویدن بود رو گرفت و شکستش داد ! منم منکرش نمیشم ولی اگر دقت کنید سوپرمن هم چند بار فلش رو گرفته و از اینجور اتفاق ها پیش میاد ولی بطور رسمی فلش سریعترین بین اینهاست . بله اگر از ان سنگ استفاده کنه شانس بیشتر میشه و راستش من اصن این رو حساب نکردم ! بله ، خودمم گفتم جادو ضعف سوپرمن نیست ولی این به معنای اسیپ ناپذیر کامل نیست و در این مورد موافقم 👍
            با تشکر

            1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              خوشحالم که شما هم با من موافقین بله فلش از سوپرمن و شزم سریعتره از لحاظ سرعت اگه اشتباه نکنم فلش برترین تو کل کمیک های انتقام جویان و لیگ عدالت هست و هیچکس چه در انتقام جویان و چه در لیگ عدالت از لحاظ سرعت
              از فلش سریعتر نیست! قبول دارم که قدرت فیزیکی سوپرمن مقداری از شزم بیشتره ولی خب شزم هم قدرت قابل توجهی داره اون تونست مشت سوپرمن رو نگه داره تو زور آزمایی با سوپرمن رقابت کنه و کم نیاره!!!!!! ولی با این حال ممکن است سوپرمن مقداری قدرت فیزیکی بیشتری داشته باشه ولی این اختلاف در نبرد و زور آزمایی خیلی به
              چشم نمیاد

        2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          خبر شما نگفتید مستر میسیزپیتلیک (چقدر سخته) کل لیگ عدالت و انتقام جویان حریفش نمیشن من عرض کردم بخاطر اینکه با بیاندر مقایسه میشه ولی از بیاندر ضعف تره چون خودش گفته که از دکترمنهتن ضعيف تره و بیاندر ها هم خیلی
          از منهتن قویترن خیلی خیلی قدرتمند تر !!!!!!!!!

          1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

            بله درسته ، ولی من شنیدم بیاندر های مابعد ریتکان در حد سلستیال ها هستن .!! و خب امثال فرانکلین ریچاردز و گالاگتوس هم حداقل تونستن دو سلستیال رو تنهایی شکست بدن . و اگر درست باشه فکر نکنم بیاندر های مابعد ریتکان اختلاف زیادی با منهتن داشته باشند . وقتی گالاگتوس بتونه دو سلستیال رو بزنه پس منهتن حداقل و در بدترین حالت ممکن ۳ الی ۴ تا سلستیال رو میتواند بزند . و طبق این منهتن میتواند با بیاندر های مابعد ریتکان مقابله کند . البته من نمیخواهم بگم همه بیاندر های مابعد ریتکان از منهتن ضعیفترند ، ولی حداقل باید منهتن بتونه با یکیشون مقابله کند و شاید هم شکستش بده .

        3. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

          اره من هم قبول دارم یکبار فانتومو زده
          حتی یکبار ورلد فروگرو تا سرحد مرگ زد
          دوما شزم اصلا قابل مقایسه با سوپرمن نیست
          شاید لرد شزم بتونه سوپرمنو بزنه اما در حالت معمولیش نه
          سوپرمن پسر پرپچوا رو زده یعنی همین ورلد فروگر
          شزم بیشتر مواقع از بلک ادام میبازه اما سوپرمن با انواع اقسام روشهای غیرمضحک شکستش داده اما شزم با روشهای مضحک
          پ.ن:مثلا یکبار رمزشو برای تبدیل شدن به شزم عوض کرد و این گذاشت:شکلات-تخم مرغ-کرم

        4. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

          نگا کنین چون کاربر منهتن از قدرت مستر زیاد شنیده تعجب کرده
          بخاطر این سپرمن میبره چون بیشتر مواقع یک قدم ازش جلوعه حتی اگه کارتون لیگ عدالت اکشنو ببینید خانواده شزم با هم نمیتونن شکستش یدن اما سوپرمن شکستش داد

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            سیسکورامون #
            اتفاقا مستر جلوتره!! چون با سوپرمن عین عروسک بازی میکنه ولی نمیخواد بکشتش اما اگه بخواد با یه اشاره سوپرمن که هیچ کل لیگ عدالت رو نابود میکنه

      2. Joker کاربر می‌گوید

        آخ که حرف دلم رو زدی،ناموسااا خیلیی الکی سوپرمن رو قوی کردن،میترسم چند وقت دیگه سوپرمن بیاد دکترمنهتن هم شکست بده😂😂😂😂

  20. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    بعدشم خواهشاً سوپرمن بعد بحران رو در نظر بگیرید لطفاً

  21. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    ببخشید باید حرفمو اصلاح کنم . دکتر منهتن به طور یقینی حداقل ۳ الی ۴ بیاندر مابعد ریتکان را شکست میدهد . نمیدونم چقدر با سبک نوشتن جناب اسکات اسنایدر نویسنده ی کامیک دث متال اشنایی دارید ، ولی همونطور که عرض کردم این شخصیت از شخصیتی قویتر شده به نام پرپچوا . این شخص خالق دارک مانیتور بود که بخشی از پرایمال مانیتور بود ولی با قدرت میلیارد ها خورشید از کازمیک ارمور سوپرمن شکست خورد . من بطور ۱۰۰ درصدی کازمیک ارمور رو از دادگاه زندگی قویتر میدونم . میتونم دلایل و نظر سنجی های معتبری هم قرار بدم که این مورد رو ثابت کند . اما بحث ما مربوط به چیز دیگریست . ولی اگر این کامیک دث متال رو نخونید سعی کنید هم خودش و هم مقدمه هاش رو کامل بخونید . همشم ترجمه شده ، از یه کانال تلگرامی به نام Free comic . و اینکه من بطور قاطعانه دکتر منهتن در زمان حال را جزو تاپ ۱۰ کل جهان دیسی میدانم . و بنظرم نهایتش میتونه حتی ۵ بیاندر مابعد ریتکان را شکست دهد . شاید براتون عجیب و به اصطلاح شگفت انگیز باشه ولی مطمئن باشید اگر دث متال رو بخونید قانع میشید . البته اینم بطور دقیق مشخص نیست چون هنوز این کامیک کامل منتشر نشده و احتمال داره تغییر های دوباره انجام شه ولی در زمان حال دکتر منهتن بینهایت بار از قبلش قویتر شده . و خواهش میکنم زود قضاوت نکنید .

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      ببخشيد که دوباره وقتتون رو میگیرم شما فکر میکنین دکترمنهتن قویتره یا دادگاه زندگاني
      شما فکر میکنین دکتر منهتن قویتره یا فرانکلین ریچاردز ؟؟
      دکتر منهتن قویتره یا سوپرپرایم وان میلیون

      1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

        نه خواهش میکنم ، من فقط در هفته پنجشنبه و کمی ه م چهار شنبه تقریباً کاری ندارم و امروز و فردا رو خوبیه برا بحث ، و هیچ مشکلی نیست .
        در مورد سوال اولتون فکر کنم تو کامنت قبلیم گفتم ، و عرض کردم شاید خیلی عجیب باشه ولی اگه دث متال رو خوانده باشید متوجه موضوعی که میگم میشید . و با اختلافی خیلی کمی از دادگاه قویتر میدانم . در مورد سوال دو من فرانکلین ریچاردز و جین گری هم در حد منهتن نمیدونم . در مورد سوال اخرم باز منهتن .

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      بله قبول دارم که دکترمنهتن خیلی خیلی قدرتمند هست چون هیچجوره کشته نمیشه ولی مثلا دادگاه زندگاني رو میشه نابود کرد لطفاً اگه وقت داشتید به این چند تاسوال بالا و این سوال پایین جواب بدید لطفاً
      از نظر شما دکترمنهتن قویتره یا دورمامو

      1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

        من راحت به شما میگم دکتر منهتن از دورمامو فعلی هیچ ، از کلاسیک هم قدرتمند تر است . الان که دورماموی فعلی‌ تقریباً شانسی در برابر منهتن ندارد به معنای واقعی کلمه .

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          خیلی ممنون از شما بخاطر اطلاع رسانی

    3. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      بله بعد وقایع دومزدی کلاک توی دث متال اومد
      دکتر منهتن تو حالت معمولیش در حد دادگاه زندگیه چه برسه به اون موقع که در اون حد قوی بشه قطعا میتونه بیاندر بزنه چون بیاندر ها ضعیف شدن و حتی دادگاه زندگانی هم سه تاشونو زد

  22. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    # دکتر منهتن
    میدونم از من نپرسیدید امیدوارم ناراحت نشوید
    ۱ خب دکتر منهتن کمی از سوپرمن پرایم قویتره پس اینارو برابر در نظر می گیریم ( خودم میدونم دکتر منهتن از پرایم قویتره ولی اختلاف کمی دارند)
    سوپرمن پرایم تا حدودی با رون کینگ ثور برابره و اودین به ثور ( رون کینگ ثور ) گفت که تو فقط از من بالاتری و رون کینگ ثور بر اساس شاهکار هایی که داره مولتیورسال سطح بالا هست پس دکتر منهتن تا حدودی با رون کینگ ثور برابره در رون کینگ ثور فقط از اودین قویتره اودین هم حریف بی نهایت یا مرگ نمی شه ولی رون کینگ ثور کمی فقط کمی از دادگاه زندگی ضعیفتر هست و دکتر منهتن کمی از رون کینگ ثور و سوپرمن پرایم قویتر هست پس این دو برابر هستند
    ۲ دکتر منهتن و فرانکلین ریچاردز فکر می کنم دکتر منهتن کمی قویتر باشه سوپرمن پرایم در حالت عادی در مارول فقط از اودین قویتره رون کینگ ثور و سوپرمن پرایم در اوج قدرت در حد دکتر منهتن هستن رون کینگ ثور بی نهایت رو شکست داده و اون با ابدیت و مرگ و فراموشی تقریباً برابره بی نهایت و ابدیت هردو از فرانکلین ریچاردز قویتر هستن و تجسم کیهان هفتم هستن بعد رون کینگ ثور قویتر فرانکلین ریچاردز رو شکست داده پس رون کینگ ثور قویتر از فرانکلین ریچاردز هست و از اونجایی که دکتر منهتن تا حدودی از رون کینگ ثور قویتر هست از فرانکلین ریچاردز هم قویتره
    ۳ در همین کامنت گفتم دکتر منهتن قویتر از پرایم هست

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      خیلی ممنون از شما بخاطر اطلاع رسانی فقط میشه لطفاً بگید دورمامو قویتره یا دکترمنهتن ؟

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        ببخشید نیازی نیست جناب محمد حسين جواب دادن

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      بازهم ممنون

    3. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      بنظرم کلا نباید دیسی با مارول مقایسه بشه چون همین الان فقط توی دث متال کلی نسخه از شخصیتاش میده بیرون
      انقد داره قوی میکنه فکر کنم اخرش مورچه دیسی بتونه والای همگانو بزنه

  23. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    خواهش میکنم
    من میگم دورمامو هیچ شانسی در برابر دکتر منهتن نخواهد داشت دورمامو با کمک گالاکتوس هم فکر نکنم حریف دکتر منهتن بشه دکتر منهتن با سوپرمن پرایم و رون کینگ ثور برابره ( تا حدودی قویتر از این دو هست ) بعد رون کینگ ثور براحتی گالاکتوس رو شکست داد دورمامو با گالاکتوس برابره پس دکتر منهتن براحتی دورمامو رو شکست میده

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      بازهم ممنون آخه بعضی ها میگن دورمامو! من شک کردم ببخشید اگه وقت داشتید لطفاً بگید که آیا شزم میتونه واندروومن رو شکست بده ؟؟ هالک رو چطور ؟؟؟؟

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        هم از شما و و هم از جناب محمد حسين ممنون هستم اگه سوالی داشتید من درخدمتم

  24. M.p کاربر می‌گوید

    زئوس مارول قویتره یا زئوس دی سی

  25. . Amir کاربر می‌گوید

    در جواب کاربر ام. پی
    زئوس مارول به اقتدار قوی تره

  26. SEPEHR کاربر می‌گوید

    اینا همش چرت و پرت به قول یکی از دوستان نکرون توی دنیا زنده ها نمیتونه بیاد در واقع نقط ضعفه وای هلا توی هردو دنیا میتونه دووم بیاره البته دورمامو به راحتی میتونه آنتی مانیتور رو شکست بده چون جادو هم داره ولی با اینکه دوست ندارم اعتراف کنم تانوس به دارک ساید میبازه ولی نه به راحتی چون قدرت سنگهای بینهایت رو نباید دست کم گرفت ولی دارک ساید چون میتونه پرواز کنه و قدرت زود درمانی قوی داره میتونه تانوس رو شکست بده

    1. M.K کاربر می‌گوید

      همینطور که این سایت گفت نکرون ارتش حلقه های سیاه رو داره
      وحلقه های سیاه با برخور به فرد، فرد را میکشند و بدن بی جانشو با قدرت های بیشتر به اختیار خود در میاورند پس ارتش هلا شانسی در برابر ارتش نکرون نداره
      و اگه مقاله را خونده باشی (که فکر نکنم☺) باید بدونی که آنتی مانیتور ارتش فلش های سیاه رو داره پس نمیشه گفت از دورمامو قویتره

      1. M.K کاربر می‌گوید

        ببخشید نمیشه گفت دورمامو از آنتی مانیتور قویتره

  27. M.p کاربر می‌گوید

    زئوس مارول قویتره یا اودین؟

  28. امیر کاربر می‌گوید

    همه قبول دارن ک قویترین موجود دنیای کامیک ماله دیسی مگه نه

  29. […] و اغلب با او مقایسه میشود. مقایسه این دو شخصیت در مقاله (خدایان مارول در برابر خدایان دی سی) در همین سایت صورت گرفته است. های فادر بسیار نیرومند […]

  30. تانوس دوست کاربر می‌گوید

    دیگه دارید تند می رید تانوس این قدر هم ضعیف نیست غیر از قدرت فیزیکی قدرت کیهانی هم داره بعد خیلی باهوشه بعد اینکه میدان انرژی درست می کنه که دیده شده جلوی گالاکتوس رو گرفته بعد بانوی مرگ تانوس با جاودانگی طلسم کرده تانوس توانایی تله پورت هم داره تله پاتی هم خیلی قویه بعد اینکه تانوس کاملا یک خدا محسوب میشه و از دارک ساید کلون تقریبا قوی تره بعد اینکه دیده شده گالاکتوس روهم شکست داده پس حتما از دارک ساید کلون قوی تره در رابطه با دارک ساید اصلی فکر کنم با دستکش بی نهایت به دلیل اینکه تونسته نهاد های کیهانی دنیای خودش رو شکست بده قوی تره البته باید توی دنیای بی طرف باشن

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      تانوس دوست#
      خیر نیست از دارکساید کلون قطعا بدون شش سنگ ضعیفتره ارتششم جلو ارتش دارکساید عددی نیست و شما لطفا برید و در ویکیپدیا قدرت های دارکساید کلون بخونید تانوس جلوی لیگ عدالت شانسی نداره ابدا اما دارکساید کلون باهمشون جنگیده و بعدم اگه شما شش سنگو حساب میکنین باید مادربکس هاروهم حساب کنیم که تقریبا برابرن

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      تانوس دوست #
      به داکساید اصلی به زور شاید بتونه نگاه کنه

      1. تانوس دوست کاربر می‌گوید

        توهم یه نگاه به قدرت های تانوس کن تانوس کم قدرت نداره سیارات تو کمیک بدون دستکش ابدیت نابود کرده پس میتونه دارک ساید کلون برابری کنه یا حتی نابودش کنه تانوس جاودانه هم هست

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          تانوس دوست #
          تو برو دارکسایدو بشناس کسی که با یه مشت سوپرمنو بیهوش کرد دارکساید هم جاودانس ،جاودانه کامل تانوس بی دستکش ابدیت جلو دارکساید عددی نیست دارکساید یک یونیورسو پوکونده تازه کار کلونش بوده بدون استفاده از هیچ سلاحی تو که معلومه رو تانوس تعصب داری

        2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          تانوس دوست #
          بذار بهت بگم تانوس مثل سگ از زئوس میترسه و دارکساید کلون در حالت ضعیفش زئوسو له کرد تعصب هم حدی داره آخه تانوس چه با سنگ چه بی سنگ عددی نیست جلو تروفورم دارکساید تانوس با سنگا دو ثانیه جلو تروفورم دوام نمیاره البته زئوس مارول از زئوس دیسی قویتره ولی خیلی کم جناب تانوس بی شش سنگ از سوپرمن ضعیفتره بعد از دارکساید کلون که بایه مشت سوپرمنو بیهوش کرد پس نیا یه مجرم تحت تعقیبو با فرمانروای ترسناک و مستبد آپوکالیپس مقایسه کن

  31. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ببخشید اما شزم از خدایان دیسی نیست

  32. اریا صفابخش کاربر می‌گوید

    خب دیدم بحث داغ نه گفتم منم یه کامنت بدم
    انتی مانیتور وی اس دورمامو اگه انتی مانیتور زمان کرایسیس ان اینفینتی ارث در نظر گرفته شده باشه یک دورمامو مودرن که هیچ سه تا دورمامو مودرن هم حریف اش نمیشن
    تانوس علیه دارکساید که قطعا مال دارکساید عه البته اگه جفتشون حالت معمولی باشند وگرنه تانوس با دستکش بینهایت از اترنتی برتر بود که یه نهاد قدرتمند کیهانه البته دارکساید هم ترو فورم خودش رو داره که توی حالت ترو فورم تانوس رو با دستکش بینهایت شانس خیلی کمی دارند

  33. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

    گالاکتوس پرایم از آنتی مانیتور قویتر هست ؟؟
    منگوگ از دومزدی می‌تونه قویتر باشه ؟
    برینیاک و لکس لوتر در برابر کانگ فاتح و دکتر دووم کدوم قویتر هست ؟

  34. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    این مقاله بنظرم اشکالات زیادی داره
    زده خدایان بعدش شزمی که در حالت اوجش تازه خدا میشه را آورده
    فالکرام علیه الین بلک : الین بلک
    پرزنس علیه والای همگان : برابر
    مستر میکسیزپیتلیک علیه بیاندر مابعد : بیاندر
    ترو فرم دارکساید علیه تانوس با استرال رگلیتور : دارکساید
    آنتی مانیتور علیه گالاکتوس : آنتی مانیتور
    واندروومن علیه ثور : ثور
    اسپکتر علیه دادگاه زندگی : دادگاه زندگی
    میکاییل علیه بیاندر : میکاییل
    لوسیفر علیه پروتژ : لوسیفر
    شیطان وحشی علیه وان بیلو ال : شیطان وحشی
    هایفادر کلون علیه اودین : برابر
    در کل کلی خدایان هستن الان یادم نمیاد
    در کل اشتباهی داشتم ببخشید همین یک ربع پیش کوییز ریاضیم تمام رفت

  35. سجاد کاربر می‌گوید

    به نظر من تانوس بدون دستکش ابدیت یک ثانیه هم جلوی دارک ساید دووم نمیاره ولی به نظر اگه تانوس دستکش ابدیت رو در اختیار داشته باشه(و اگه رو دارک ساید تاثیر بزاره)تانوس خیلی به به دارک ساید نزدیکه

  36. سجاد کاربر می‌گوید

    با سلام
    بسیار خوب بود
    من فقط با تانوس و دارک ساید مخالفم تانوس با دستکش بی نهایت خیلی قدرتمند میشه.با بقیه کاملا موافقم ممنون بابت این مقایسه ها

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      سجاد #
      خب دارکساید کلون سورسو داره که از شش سنگ قویتره

      1. سجاد کاربر می‌گوید

        من تو مطلب – کپی های مارول از دیسی – دلایلم رو گفتم
        برو بخون ببین راضیت میکنه یا نه

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          سجاد
          سورس یه انرژی قدرت مطلقه و دارکساید کلون قطعا از تانوس قویتره

  37. Sarli کاربر می‌گوید

    تانوس دارکساید رو فقط با سنگ زمان شکست میده تانوس دارکساید رو آنقدر برمی گردونه عقب که اصلا به دنیا نیومده و تازه آرس مارول و هرکول مارول خیلی قویتر از مال دیسی هست و ثور فقط کافیه میولینر رو بندازه رو شزم تا اون رو شکست بده و تازه بیاندر خیلی قویتر از اون پنج بودی هستش و هلا در مقابل نکرون هیچ هستش و دورمامو خیلی قویتره و مرگ دیسی از مرگ مارول قویتره

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      salari#
      ببین جناب افراطی متعصب هرکول دیسی از مال مارول قویتره و آرس دیسی سوپرمن و واندروومن باهم حریفش نشدن اگه توی متعصب شش سنگو میاری منم سورسو میارم که به دارکساید قدرت مطلق میده آرس مارول انقدر زپرتو هست که سنتری به راحتی نصفش کرد افراطی ولی مال دیسی سوپرمن و واندروومن حریفش نشدن متعصب شزم هم به این ضعیفیا نیست و بیاندر هم باید با الین بلک مقایسه شه که الین قویتره افراطی بینهایت متعصب آنتی مانیتور با دورمامو برابره چون کلی فلش سیاه داره آرس مارول درمقابل دیسی هیچی نیست اگه بحث دارکساید اصلی باشه سنگا روش اثر ندارن اگه کلون باشه اونهم سورس رو میاره که باهاش قدرت مطلق بدست میاره

    2. Attack titan کاربر می‌گوید

      تو که نمیدونی دستکش روی افراد یسی اثر نداره چرا کامنت میدی تو که نمیدونی دارکساید کلون یونیورس نابود کرده جرا کامنت میدی تو که نمیدونی دارکساید کلون یه مانیتور رو تبدیل به شطرنج کرد چرا کامنت میدی تو که نمیدونی دارکساید کلون انتی مانیتور رو تا سر حد مرگی برد و بدون کمک بلک ریسر که با فلش مخلوط شده بود در برابر دارکساید میباخت چرا کامنت میدی چرااا چرااا

      زدم سیم اخر😐😂

    3. M.K کاربر می‌گوید

      #sarli
      به خدا تعصب هم حدی داره اگر تانوس را میخوای با سنگ های ابدیت حساب کنی پس دارک ساید اصلی را حساب کن و چرا دورمامو قویتره مثل اینکه شما اصلا ارتش فلش های سیاه را نمیشناسید اگر میخوای اینجوری با تعصب نظر بدی برو اسپایدی اینجا بدون تعصب نظر بده به خدا الان موج تعصب غرقمون میکنه

      1. Sarli کاربر می‌گوید

        آقا جان من تانوس رو فقط با سنگ زمان حساب کردم تازه همونتور که گفتم مهم نیست دارکساید اصلی باشه با نه باز دارکساید اصلی باشه تانوس باز با سنگ زمان اون می ندازه تو شکم مادرش این دارکساید گوگولی اول بیاد ثور شکست بده بعد ثور میولینر رو بندازه رو دارکساید دارکسیاد فلج میشه بعد کافیه ثور رو چشم های دارکساید بندازه بعد با استورم بریکر سرش رو قطع کنه بعد اگه با مرگ ادغام بشه و برگرده ثور دوباره این کارو می کنه تا ابد تازه اگه دارکساید اصلی رو بیاری من ران کینگ ثور رو میارم که بیاندر با یک موشت لح کرد و بیاندر دادگاه زندگی رو کشت و دادگاه زندگی از منهتن قوی تره و منهتن از سورپمن پرایم و سوپرمن پرایم از دارکساید و تانوس با همه صلاح هاش و قدرتش ران کینگ ثور شکست میده حالا بگو دارکساید می بره اینقدر تعصبی نباش اول دارکساید بیاد این ها رو به ترتیب شکست بده بعد بیاد با تانوس در بیفته

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          salri#
          ببین نوب بینهایت افراطی دارکساید اصلی به زمان تسلط کامل داره افراطی دارکساید کلون هم سورس رو میاره نوب افراطی که از شش سنگ قویتره ،برو با اون تانوس گوگولیت خوش باش که دارکساید به راحتی ثور رو میزنه نوب افراطی دارکساید اصلی از رون کینگ ثور قویتره منهتن هم با دادگاه برابره برو بابا اون ثورت تا بره اون چیچی یورن رو بیاره دارکساید صدبار با پرتوی امگا سوزوندتش ای نوب دارکساید کلون یاران بی یورن روش تاثیر نمیذاره ای نوب همه حرفات متعصبانه هست افراطی تعصبم حدی داره تانوست با یکی دوتا پرتوی امگای دارکساید لهه دارکساید کلون هم سورسو میاره که باهاش به زمان تسلط پیدا میکنه نوب دارکساید کلون خیلی از تانوس قویتره تعصبت فراتر از بینهایته

          1. Sarli کاربر می‌گوید

            تو اگه دارکساید اونجوری حساب کنی منم تانوس رو با قلب جهان میارم که با اون دادگاه زندگی جلوش هیچه

            1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              salri#
              آها با قلب عالم ؟؟!!! اگه قویترین سلاح مارول رو بدی دست تانوس با دارکساید با دست خالی که اصلا عادلانه نیست دارکساید قویتر از تانوسه و باید قدرت های خودشون باشه نه سلاح هاشون البته تانوس با شش سنگ هم حریف دارکساید اصلی نیست

              1. TONI STARK کاربر می‌گوید

                آها بعد وقتی که نوبت دکتر بت و دکتر استرنج میشه باید با قویترین سلاح هاشون مقایسه بشن
                به نظر من تانوس با قلب عالم باید با دارک ساید با سورس مقایسه بشه که برنده میشه تانوس چون قلب عالم قویتره

                1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                  چرا حرف الکی میرنی سلاح هایی که در نسخه عادی دارن منظورمه برای دکتر استرنج هم چشم آگاماتو رو حساب کردم دکتر فیت در نسخه عادیه بعدهم حرف الکی نزن نباید تانوس با شش سنگو با دارکساید مقایسه کنی بدون سلاح باید مقایسه شن که دارکساید برتره اصلا باشه دکتر فیت بدون کلاهخود شکیت میخوره اما دیسی جادوگران دیگه هم داره مثل ویزارد شزم یا در لیگ عدالت زاتانا و ریون و جان کنستانتین هستن که ریون توان زدن استرنج رو داره بفرمایین یعتی اگه دکتر فیت رو بی کلاهخود مقایسه کنیم فیت میبازه اما در لیگ عدالت جادوگران دیگه هستن گه استرنجو بزنن سلاح ها نباید دخیل شن تانوس با شش سنگ یا با قلب عالم نسخه های قویتر تانوسن

        2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          salri #
          اون تانوست اول بیاد ثور رو بزنه بعد با دارکساید دربیفته نوب

          1. Sarli کاربر می‌گوید

            دارکسایدم اول بیاد سوپرمن رو بزنه بعد با تانوس در بیفته تا جایی که میدونم ثور یک میو لینر بنداز رو دارکساید دارکساید صد سال سیاه هم اونجا باشه نمی تونه بکنه تانوس می تونه با یک بشکن تمام یونیورس مارول رو نابود کنه تازه فقط تانوس تو جهان دیسی نمیتونه بشکن بزنه ولی می تونه از شش سنگ استفاده کنه دارکساید گوگولی هم با معادله زد زندگیش اول لیگ عدالت رو بزنه بعد تاجایی که من میدونم در مبارزه لیگ عدالت و انتقام جویان لیگ عدالت فقط اگه سوپرمن بتونه میولینر رو بلند کنه می تونه انتقام جویان رو شکست بده تازه اونم بزور اونم حتما در کمیک سوپرمن برای نجات جهانش تونست میولینر رو بلند کنه . ولی اگه سوپرمن به خاطر نجات جهان با ثور نمی جنگید نمی تونست ثور رو شکست بده ثور یک میولینر می ندازه رو سوپرمن بعد سوپرمن نمی تونه کاری بکنه بعد با استورم بریکر اون می کشه بعد بقیه لیگ عدالت که دربرابر فقط هالک می میرند یعنی دشمنای تانوس که شکستشون داده قویترن بعد دارکساید گوگولیت اومد از لیگ عدالت شکست خورد این دارکساید یک دفعه فقط از فلش شکست خورد چه برسه به بقیه ثور برا دارکساید کافیه ثور میولینر رو بندازه رو دارکساید دارکساید تا آخر عمر زندانی میشه

            1. Sarli کاربر می‌گوید

              فکر کنم تو کمیک سوپرمن ثور چاقالو رو زده باشه

            2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              Salri #
              برو با اون تانوس بنفش گوگوریت خوش باش ثور با یه پرتوی امگای دارکساید له شده اما انقدر تعصب داری که حقیقتو نمیتونی ببینی اون تانوس بنفش گوگوریت هیچی جلو درکساید نیست مارولی افراطی خیلی تعصبی هستی دارکساید هم از ثور هم از اون تانوس گوگوریت بهتره آره دارکسایدم ماسته وایسه ثور بیاد میولنیر بندازه روش سورس هم از شش سنگ قویتره خلاصه تو نمیدونی دیسی چی هست نظر ندی بهتره تانوس گوگوریت ثور روهم نمیتونه بزنه بیاد دارکسایدو بزنه بقیه حرفات هم همش از دم غلطه
              تمام

            3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              جناب وقتی هیچی نمیدونی حرف الکی نزنی بهتره چرا چرت میگی هالک حریف فلش هم نیست کل لیگ که بماند لیگ عدالت از انتقام جویان قویتره هالک حریف فلش هم نیست کاربر افراطی

  38. Attack titan کاربر می‌گوید

    دوستان و اعضای محترم سایت یشه بگین د رایتر قویتره یا پرالایا یا پرایمال مانیتور؟

    به نظرم
    د رایتر
    پرایمال مانیتور
    پرالایا

    این نظر من بود نظر شماها چیه جناب سعادتی یا سیسکو رامون میشه بگین

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      اتک تیتان
      رتبه بندی اینا فکر کنم اینطوری بشه:
      پرایمال مانیتور
      د رایتر مانیتور
      پرالایا
      چون رایتر بدون مانیتور خودش زیاد قدرت نداره. پرالایا هم زیاد سطح قدرتش معلوم نیست. اما میتونیم تا حدودی بگیم از رایتر و پرایمال ضعیفتر.

    2. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

      نگا کنین من یچیزی فهمیدم
      اینکه پرزنس فقط خدای کمیک هست و همون الله اصلی نیس و پرایمال مانیتور همون الله هست.خب الله هم انسان هارو خلق کرده و د رایتر هم نماد گرنت موریسون هست
      خب وقتی پرایمال انسان هارو خلق کرده یعنی د رایتر را هم خلق کرده پس یعنی پرایمال قویتره(عکس د رایتر را هم دارم اگه خواستید به کامنتم ریپلای بدید یجوری بهتون بدم)

  39. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    Attack Titan
    رتبه بندی ات درسته دوست عزیز

  40. TONI STARK کاربر می‌گوید

    تانوس با سنگ ها میتونه نیمی از جهان رو با یه بشکن دود کنه بعد دارک ساید کیلو چنده
    دارک ساید به زور لیگ عدالت رو شکست داد
    هالا چه برسه به نصف جهان
    این مقاله نقص های زیادی داشت
    و لطفا اصلاح کنید

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      تونی استارک #
      کاربر محترم دارکساید به راحتی برندس و سنگ ها رو دارکساید و موجودات دیسی هیچ اثری نداره دارکساید با یک پنجم قدرتش یک یونیورسو پوکوند قطعا تانوس با شش سنگ حریف دارکساید کلون نمیشه ،و بله درمورد دورمامو و آنتی مانیتور ایمطوری نیست که بشه گفت کی قویتره برابرن به نظرم و هایفادر و اودین برابرن بقیش کامل درسته

      1. King Elis reddy کاربر می‌گوید

        در چه کمیکی دارکساید با یک پنجم قدرتش یک یونیورس رو نابود کرد ؟
        کی گفته روی موجودات دی سی کاربرد ندارد ؟ سنگ در بقیه یونیورس ها کاربرد ندارن دوست عزیز وگرنه بر موجودات دیگر یونیوس ها میتونن اثر کنند
        آنتی مانیتور هم یونیورس ها رو نابود می کنه و با دورمامو فکر نکنم دریک سطح باشه

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          شما همین مقاله ۱۵ تا از بزرگترین شاهکار های دارکساید رو بخونین اونجا نوشته و اگه در دنیای دیسی باشن تانوس تا صبح بشینه بشکن بزنه

          1. King thor کاربر می‌گوید

            اتفاقا همون روزی که مقاله آمد خوندم ولی در کدوم کمیک با یک پنجم قدرتش یونیورس رو نابود کرد
            جناب شما چرا هرکول مارول رو اینقدر دست کم گرفتید
            سیلور سرفر رو شکست داده ولی شما گفتید سیلور سرفر خیلی قویتر از هرکول هست سنتری و مرد عنکبوتی سیمبوتی رو با هم زده با ثور به تساوی رسیده و آماتسو-میکابوشی رو کشته

            1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              King Thor #
              یعنی میخواید بگین اشتباه کردن خیر شما دارین اشتباه میکنین هرکول مارول قطعا از سیلور سرفر ضعیفتره سیلور سرفر میتونه سياهچاله ایجاد کنه لمس ناپذیر شه و انرژی کازمیکی بزنه هرکول مارول از هرکول دیسی و شزم ضعیفتره بنده اون کمیکو نخوندم ولی از نویسنده اون مطلب سوال کنین بهتون میگن کدوم کمیکه دارکساید کلون حتی فکرکنم آنتی مانیتور رو زده

              1. King thor کاربر می‌گوید

                برادر من میگم زده شما میگی ضعیف تر هست ؟ وقتی هرکول با ثور به تساوی میرسه ( البته از ثور شکست هم خورده ) و ثور هم سیلور سرفر رو زده وقتی سنتری رو زده که از سیلور سرفر قویتر هست چه بحثی میمونه شما اماتسو میکابوشی رو نمیشناسی نه ؟ ۹۹ درصد مالتیورس بینهایت مارول رو جذب کرده

                1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                  King Thor #
                  خب ببینید ثور اونموقع حسابی خسته بود بعدش هرکولو زد پس به نظرم زدن درست درمون نیست

    2. Attack titan کاربر می‌گوید

      خداییش اول یه کم فکر کن بعد کامنت بده دارکساید واقعا هعی دوست من نوبیت ارزشی ندارد ولش کن و حقایق را قبول کن دارکسایدی که یه مانیتور رو مثل یه شطرنج کرده تانوس بشکن بزنه که چی وقتی روی موجودات دیسی تاثیر نداره تو چی میگی آخه اصلا منطقی اگه اثر داشت که دیگه دیسی نبود چون یه کیهان دیگه هستش و سنگ های ابدیت هم قدرتشون به زور اندازه یه مالتیورسه دارکساید سورس رو شکست داد‌ که سورس خودش جز تاپ ده تای اوله دیسیه یا کاربر دیگه که گفتن با سنگ زمان شکست میده دیگه نمیدونم چقدر به نوب بودن علاقه داره اما بیش از اندازه نوب بود وقتی روی کاراکتر های دیسی تاثیر نداره چرا سنگ زمان رو به رخ میکشن والا نمیدونم چرا افرادی مثل شما واسه چی اینجور کامنتی مینویسه بعدش جوابی برای گفتن پیدا نمیکنن

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        اتک تایتان
        چرا درجواب به بنده نوشتین مگه من گفتم ؟ من خودم باهاش مخالفت کردم

        1. Attack titan کاربر می‌گوید

          نه دکتر منهتن من با شما نبودم اشتباهی ومده پایین کامنت شما واقعا ببخشید

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            خواهش میکنم

  41. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    کینگ ثور
    جناب خود اون مقاله هم گفته در کامیک دث او نیوگادز.

  42. A.g کاربر می‌گوید

    با اینکه دی سی فنم میگم بیاندر به مقدار بی نهایتی از مستر میکسیزپیتلیک قوی تره

    1. امپتی هند کاربر می‌گوید

      بینهایت که نه اما قویتره (。_。) بینهایت ؟ شوخی میکنی ؟ میکسیزتپتلک کسیه که ترو فورم دارکساید هم شکست داد جناب (。_。) اینکه میگی بینهایت رو اصلا درک نمیکنم بیاندر از مالتیورس خیلی برتره اما میکسیزتپتلک هم بارها از مالتیورس خودشو برتر نشون داده و از اسپکتر خیلی برتره (。_。) اینکه بگی به مقدار بینهایت اصلا درست نیست .

  43. Attack titan کاربر می‌گوید

    A.G این که بحث نداره یا کامنت قطعا که بیاندر قویتر از مسترمیکسیزپیتلیکه (خدایی که این اسم رو گذاشت روش این چه اسمیه اندازه یه ادبیات کامله قشنگ)

    دوستان پاسخ من رو ندادین اسپکتر قویتره یا سیتوراک؟

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      اتک تایتان#
      نظر بنده اسپکتر هست این موجود حکم دادگاهو داره!
      و بله بیاندر راحت میکسیزپیتلیکو میزنه بهتر بود با الین بلک مقایسه میشد و میکسیز باید با بیاندر مابعد راتیکان مقایسه شه

    2. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

      قطعا اسپکتر
      در دیسی جادوگران زیادی هستن که از سیتوراک قویترن
      مثل دکترفیت.موردو.هکتات.نابو.اسپکتر
      بنظرم دورمامو از سیتوراک کمی قویتر هست

    3. امپتی هند کاربر می‌گوید

      اسپکتر توی حد و حدود های دادگاه هست و خیلی از مالتیورس برتر ………. فک نمیکنم مقایسش با سیتوراک جالب باشه . از نظر من اسپکتر میبره به اسانی هرچه تمام تر

  44. Attack titan کاربر می‌گوید

    ممنون از جناب دکتر منهتن شما بقیه کاربران هم پاسخی رو بگن ممنون میشم جناب استیو راجرز درسته میگن سیتوراک قویترین موجود جاودیی مارول هستش آخه بعضی ها میگن دورمامو؟

  45. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ببخشید اما سوپرمن هم یکی از خدایان دنیای دیسیه حداقل یه شبه خدا هست ای کاش ثور رو با اون مقایسه میکردین یا بلک آدام چون قطعا ثور از شزم قویتره و هایفادر و اودین برابرن به نظرم

  46. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    و ببخشید چرا بیاندر رو با میکسیزپیتلیک مقایسه کردین دیگه ضعیف داریم قوی هم داریم ضعیف های مارو لطفا جلوی قوی های مارول قرار ندین الان میکسیزپیتلیک خیلییی قویه اما بند انگشت بیاندرهم نمیشه بیاندر درحد پایین تر از همه و والای همگانه البته از ایندو ضعیفتره و مگه الین بلک که قدرتش درحد پرزنسه مرده که بیاندر رو با میکسی مقایسه کردین درمورد بقیه هم درست بود ممنون

    1. TONI STARK کاربر می‌گوید

      اتفاقا بیاندر و مستر شباهت های زیادی به هم دارن و به نظر خیلی از مردم همزاد همدیگه در دو دنیای مارول و دیسی هستند

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        تونی استارک #
        بله حرفتون درسته اما قدرت هم فاکتور مهمیه الان مستر بره هفت نسلشم بیاره حریف جدی برای بیاندر نیست ولی الین بلک باهاش برابره کمی قویتر

        1. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

          الین بلک از پرزنس قویتره بعدش با بیاندر برابر باشه؟
          ایمپریکس علیه گالاکتوس:گالاکتوس
          الین بلک علیه فالکرام:الین بلک
          مندراک علیه بیاندر:مندراک
          رادیانت علیه دادگاه زندگی:برابر
          آدام وارلاک دادگاه جدید علیه اسپکتر:اسپکتر
          بلک آدام علیه خوفو:بلک آدام
          ثور مارول علیه ثور دیسی:برابر
          دکتر منهتن علیه فرانکلین ریچاردز:دکتر منهتن
          و……..

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            ببخشید رادیانت از اسپکتر ضعیفتره چطور با دادگاه برابر باشه ؟؟! دادگاه رو باید با کلمه مقایسه کنیم که کلمه قویتره کمی ببخشید ثور دیسی که پوخی نیست خیلی درکمیک ها دیده نشده و قدرت زیادی به نمایش نذاشته ثور دیسی رو باید با استورم مقایسه کنیم بعدهم اونجا یادمه گفتین شزم و سوپرمن قابل مقایسه نیستن میدونم سوپرمن قویتره اما شزم هم کم قوی نیست شزم از واندروومن قویتره

            1. امپتی هند کاربر می‌گوید

              کلمه چرا وقتی خود اسپکتر حدودا حریفشه (。_。)

  47. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    و یه سوال ببخشید ثور باید با چه شخصیتی از دیسی مقایسه شه ؟؟ به نظرم سوپرمن و ثور نه از لحاظ اورجین نه از لحاظ قدرت شباهتی به هم ندارن مثلا سوپرمن دید حرارتی داره و نفس یخی ثور آب و هوا رو کنترل میکنه مثلا ثور یک شاهزاده بود اما سوپرمن نیست به نظرم ثور با بلک آدام شباهت زیادی داره

    1. King thor کاربر می‌گوید

      با بلک آدام در یک سطح هست

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        به نظر بنده بلک آدام اندکی قویتره

    2. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

      ثور باید با ثور دیسی مقایسه باشه که برابرن قدرتشون برابره
      اودین هم باید بیشتر با شاهزاده وایکینگ مقایسه بشه چون شاهزاده وایکینگ پادشاه آزگارد دیسیه که بنظرم شاهزاده وایکینگ قویتره چون یکبار کل آپوکالیپس را ترکوند یکبار هم فراست کینگ را زندانی کرد.(همه میدونیم که اودین از دارکساید قویتره ولی اودین نمیتونه جلوی کل خدایان جدید در آپوکالیپس وایسه ولی شاهزاده وایکینگ اینکارو کرد ایشالا ثور دیسی قراره تو این کمیک جدید واندروومن بیاد)

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        سیسکورامون #
        شاهزاده وایکینگ ؟؟؟؟؟!!!!!شما میدونین اودین چیکارا کرده بعدهم دارکساید کلون فقط کمی ضعیفتر از اودینه خب زده که چی؟؟!! مگه زدن دلیل بر قویتر بودنه ؟ اودین باید با هایفادر مقایسه شه که برابرند بعدهم آزگارد دیسی یک دهم قدرت آزگارد مارول روهم نداره فکرکنم اصلا فکرکنم افتخاری حضور دارن

  48. […] مفیستو حاکم جهنم است، اما نه جهنمی که شما در کتاب دین و زندگی خونده باشید. همچنین خیلی ها این شخصیت رو با لوسیفر یکی می دونن که این اشتباه است. لوسیفر قادر تمام مطلق و نمود شیطان هستش اما مفیستو یک شیطان با قدرت های جادویی و فوق العاده بالا است. اینطور که خود مفیستو گفته، اون بهمراه شیاطین دیگه و سنگ های ابدیت توسط عالی ترین فرد در دنیای مارول ایجاد شده. در جهنم اون افرادی مثل آدولف هیتلر و آتیلا هون زندگی می کنند. مفیستو دو فرزند داره که شاید شما با آنها آشنا باشید: بلک هارت و مفیستا. کار مفیستا نابود کردن دکتر استرنج بود، در حالی که بلک هارت وارث مفیستو بود. مفیستو یک موجود شیطانی جاودانه هستش. مفیستو میتونه از قدرت های خودش برای مصارف مختلفی استفاده کنه، قدرت های فوق بشریش شامل تغییر شکل و اندازه، توهم، دستکاری خاطرات، تغییر زمان و مقاوت در برابر صدمات اشاره کرد. اگه به هر نحوی مفیستو نابود بشه، به راحتی و دوباره خودش رو بوجود میاره و میشه گفت جاودانه است. […]

  49. […] زئوس یکی از قویترین خدایان در تاریخ یونان و خدای اذرخش و طوفان است. او در بین اساطیر یونانی پادشاه خدایان و فرمانروای تمام مکان های مذهبی در کوه المپ است. این شخصیت باستانی به خاطر شهرت و البته محبوبیت خود در کمیک های منتشر شده از هردو کمپانی مارول و دی سی حضور دارد. در این مقاله می پردازیم به معرفی این خدای قدرتمند: […]

  50. TONI STARK کاربر می‌گوید

    سلام
    موافقم
    اما به نظر من باید این دو رو با قویترین سلاح هاشون یعنی قلب عالم و سورس
    اگه اینجوریی حساب کنیم تانوس با قلب عالم از دارک ساید با سورس قویتره
    و اون قسمتی که گفتین دارک ساید بدون سلاح هاش از تانوس با شش گوهر ضعیف تره کاملا اشتباه
    تانوس با شش گوهر از دارک ساید با مادر باکس هم قویتره چه برسه به عادیش

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      دارکساید اصلی از تانوس با شش سنگ قویتره چرند نگو بعدهم نباید سلاح ها دخیل شن ابدا وانا نسخه عادی تانوس نیستن حرف الکی نزن نباید حساب شه بعدهم شورس با قلب عالم برابره پس نمیشناسیش نگو ضعیفتره خیر تسلیحات نباید دخیل شن

    2. امپتی هند کاربر می‌گوید

      سورس سلاح دارکساید نیست اخه اصلا (⊙ˍ⊙) سورس نیروی افرینش عه به عبارتی و اصلا سلاح دارکساید نیست
      (。_。) و اینکه قلب عالم از سورس برتر نیست تنها ورزنی از سورس که شاید قلب عالم ازش قویتر باشه سورس دث او نیوگادز هست که از سورس کلاسیک کربی چشمگیرانه ضعیف تر بود (。_。) جناب احتراما سطح اطلاعات استخونام رو لرزوند البته همه اشتباه میکنن و فدا سرت اما درکل گفتم 😅⊙.☉

  51. Merllin کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود ولی چند جا مقایسه ها اشتباه صورت گرفت مثلا شما مفیستو را نباید با نیرون مقایسه کرد بلکه باید با لوسیفر مورنینگ استار مقایسه کرد که فرمانروای جهنم در دنیای دی سی است.

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      ببخشید لوسیفر با یه فوت مفیستو رو نابود میکنه

    2. امپتی هند کاربر می‌گوید

      نرون هم برا مفیستو کافیه ( ̄︶ ̄)↗ نرون کسیه که موجودات مالتیورسال جهنم ( خواستید میتونم نام ببرم ) ازش میترسن و جرعت ندارن جلوش بایستن نورن شیاطینی رو شکست داد که کم کم مالتیورسال بودن .قدرت نرون توسط خود نوشته های شرکت دیسی توی سکرت فایلز ها بی نهایت و بدون مرز توصیف شده …….. نرون خیلی بیشتر مفیستو هست حداقل با کسایی مثل پروردگار دووم یا تانوس با دستکش بینهایت و …….. مقایسه شه و درکل نرون بنظرم Multiversal+ یعنی سطحی فراتر مالتیورسال اما کمتر مگاورسال ( شایدم مگاورسال سطح پایین باشه ) هست

  52. AID DM کاربر می‌گوید

    یه سوال پرزنس یا والای همگان؟

  53. AID DM کاربر می‌گوید

    یه سوال پرزنس یا والای همگان؟
    کدوم قوی تره؟

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      بستگی داره کدوم والای همگان والای همگان اصلی که آواتار نویسندس ؟! یا والای همگانی که تانوس با رگولاتور کشت و یک آواتار از.والای همگانه اگه اون آوتارش رو بگین که باید با درایتر دیسی کامیکس مقایسه شه و قطعا از پرزنس خیلی خیلی سرتره و اما اگه منظورتون اون آوتاری باشه که عرض کردم پرزنس سرتره مقداری

      1. امپتی هند کاربر می‌گوید

        اونی که تانوس جذب کرد اواتار نبود /. ……………………

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          چرا یک آواتار از والای همگان بود

          1. امپتی هند کاربر می‌گوید

            دوست عزیز نبود مدرکی دارید که بگه بود ؟؟ اگه جایی هست که توی کمیک گفته شده ممنون میشم لینک عکس رو بدید چون من کل سری اینفینیتی استارلین رو خوندم و توی توصیف هاوس او ایدیا ( دلیلی که مردم میگن والا نویسندس) از کلمه وان ابو ادرز استفاده شده و خب ……………….

            1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              خب اگه تانوس با رگولاتور کشته باشتش که تجسم نویسنده به حساب نمیا

              1. Randall spector کاربر می‌گوید

                میدونستید که رایتر در کمیک سویساید اسکواد ۵۸ کشته شد 😂😂😂😂😂😂
                الیته دلقعا کشته نشده اگر مرده بود که کمیکی دیگه درست نمیشد 😂😂😂😂😂😂😂😂

                1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                  رایتر با والای همگان اصلی برابره

            2. Randall spector کاربر می‌گوید

              اونی که تانوس با ریگلاتور جذب کرد above all others بود اون ولای همگان اصلی one above all هست توی کمیک چهار شگفت انگیز ۵۱۱ هم والای همگان طراح بود و با قلمش بن رو تبدیل به تینگ کرد و سوختگی روی صورت رید رو با قلمشزمحو کرد

              1. امپتی هند کاربر می‌گوید

                جناب اون والای همگان نبود توی جلد ۵۵۱ چهار شگفت انگیز تجسم جک کربی بود چه ربطی به والای همگان داره اون تجسم یه شخصیت جدا بود و هیچ جای اون کمیک والای همگان خطاب نمیشه این یک …. و وان ابو ادرز و وان ابو ال یکی هستن وان ابو ادرز اسمی عه که جدیدا برا والای همگان بکار میره و تمام مدارکی هم که مربوط به نویسنده بودن والا هست توش والای همگان رو وان ابو ادرز خطاب میکنن و این دو یکی هستن چون یه کلمش تغییر کرده { معنی کلمه همونه هنوز } دلیل نمیشه دو موجود متفاوت باشن فهمیدنش خیلی سادس میکسزتپتلک تا قبل بحران املاش یجور دیگه بود بعد بحران یجور دیگه شد الان من بگم اینا دو شخصیت متفاوتن ؟؟؟ داش کمی تفکر کن جدا

                1. Randall spector کاربر می‌گوید

                  ولقعا دوست ندارم ادامه بدم به این بحث فقط اینکه چطور این همه شخصیت اسمشون عوض نشده فقط وان ابو ال اسمش عوض شده اره ؟
                  حرف های رید ریچادز مبنی بر ملاقات با خدا که نمیدونم در کدوم کمیک بود ولی صحبتی با یک قهرمان دیگه داشت ( پانیشر بود درددیل بود نمیدونم تو همین مایه ها بود ) خدای مارول کیه ؟
                  فندوم ها هم چرت میگن
                  حرف های ال اوینگ هم الکیه ؟ اره ؟ اسم وان بیلو ال چرا نشد بیلو ال ادر ؟
                  صحبت ها و اشارات نیکس و خود بچه های اترینتی در هاوس اف ایدیا هم اشتباه هست ؟
                  اون کلمه وان ابو ال هم اشتباهی گفتن اره
                  دفتر جک کربی الکی شباهت داشت به هاوس اف ایدیا اون حا که ویژن کشیده شد هم الکی به اون صحنه کشیده شدن اتاق پشت چهار شگفت انگیز بله از دهنشون پرید دیگه اون کمیک ۵۵۱ نبود فکر کنم ۵۱۱ بود
                  راست میگید اصلا شما حق گو هستید شما با اطلاعات
                  ( با لحن ارام خوانده شود)
                  فقط کمتر گلب بگید

                  1. امپتی هند کاربر می‌گوید

                    خب حرف های رید ریچارد > اول مدرک بده یا لینک عکسشو بزار من با یادم نمیاد قانع نمیشم این یک
                    ۲-تخخ سطحو نیگا عزیز فندوم ها جدیدا حکم هندبوک گرفتن ؟؟ فندوم های سایتی یچیز رسمی نیستن و اینکه یادم نمیاد فندوم گفته باشه وان ابو ادرز اواتار وان ابو ال هست
                    ۳-اون دلیل اسم رو از من نپرس از ال وینگ بپرس
                    ۴-حرف های الوینگ؟ توییت هاشو میگی که میگفت والا قادر مطلقه مارول عه ؟ خود ال وینگ گفته حرف هایی که توی توییتر میزنم فقط نظرمه و هیچ چیز رسمی نیستن و اینکه ال وینگ هیچ حرفی نزده که اون ابو ادرز اواتار وان ابو ال هست
                    ۵-تو اون اشارات نیکس و بچه های اترنتی که عرض میکنی همشون از اسم وان ابو ادرز استفاده میکردن ( رو دست خوردی شرمندتم )
                    از ۶ به بعد هم چرته و پرته و ارزش جواب دادن نداره مثلا اینکه جک کربی یه در کشیده رو مدرک اینکه والا همگان هست اعلام کردی که 😂😄 شباهت دفتر جک کربی به دفتر هاوس او ایدیا ؟ اون هاوس او ایدیا محل حظور وان ابو ادرز خطاب میشه نه وان ابو ال پس ترجیحا وان ابو ادرز = جک کربی
                    خب جناب اون خیلیا مورد ها گل به خودی زدی هاوس او ایدیا و دفتر کار جک کربی اگه هم یکی باشن مربوط به وان ابو ادرز هست از اونجایی که نیکس هاوس او ایدیا رو محل کار وان ابو ادرز معرفی کرد
                    جناب گلب گلب نکن برو حداقل یکم کمیک بخون ( لحن ارام خونده شود ) ۲ تا دلایلت گل به خودی بود بقیشونم با اصلا وجود خارجی ندارن همونایی هم که دارن اصلا منطقی تیست و دلایلم هم گفت
                    گلبت سوراخ شد جناب متعسفم
                    و اون قسمت اخر حرفت راجب حق و گو و با اطلاعات اگه شک داری بیا همینجا راجب کازموزلوزی و کانسپت هایی مثل مولتی مولتیورس دیسی یا بلید اسپیس صحبت کنیم جناب اطلاعات موطلق تخخ و اینکه شما همونجا که گفتی رایتر اگه کشتع شه دیگه کمیکی به وجود نمیاد به اطلاعات موطلقت پی بردم فعلا { دیسی فقط یه رایتر نداره که با مرگ یکیشون کل دیسی مختل شه و شما جدا شخصیت کمیک رو با دنیا واقعی اشتباه گرفتید )
                    خلاصه که مطالب جالبی نبود دیگه ارسال نکنید

                    1. Randall spector کاربر می‌گوید

                      اوه اوه حالا چه بر میخوره بهش
                      پروردگارا این سزای کدام گناه من بود که اینطور رو دست خودم دارم خون از میره اینقدر شما مطالبت حگه اصلا حگ میباره از تک تک کلماتت اه من مولدم
                      خوب حالا بریم واسه جواب دادن خب اون حرف رید ریچاردز در کمیک دردویل شماره ۹ بود منظورم سری جدید هست که میگه موجودی هست که از همگان بالاتره البته اشاره ای هم به بیاندر هست
                      یخخخخخخخخخ این چه مطلب تنذی بود اقا دلیل اسم رو هم حتما میپرسم باشه 😂😂😂
                      اره دا راست میگی اینقدر استارلین احنق نیست ( اگر احمق هم گفته باشم کم نیست ) که بگه ابو ال ادر بعد منظورش وان ابو ال باشه 😂😂😂
                      ال ایوینگ کی هست فقط حرفای حق خودت بمولا اره دیگه پس من بودم که کازمیک تیمورتال هالک رو نوشتم اصلا خود شخص شما بودی وان بیلو ال رو به وجود اوردی
                      جالبیش اینه که به من میگی رو دست خوردی آهههههه اقا این دیگه جه مطالب گلب داریه نگاه کنید داریم با کی بحث می کنیم دا اصلا کامنتم رو خوندی فک کنم اشتباه بر داشت کردی
                      😂😂😂 یخخخخخخ
                      نیکس میگه
                      the one above all other تو میگی وان ابو ادرز ؟ وان ابو ادرز اون ابو ال ادرز هست گلم حالا هیچی بچه های اترنیتی رو جی میگی اونا که گفتند وان ابو ال تخخخخ
                      داش متاسفم برات رسمش این نبود ولی خودت به خودت رو دست زدی ای خدااا
                      لطفا دیگه از این مطالب گلب دار نفرستید چون اینبار هر بار میخونم گلبش بیشتر میشه
                      یک چشم پزشکی هم برو حتما اینطور ما رو زخمی نکنی

              2. امپتی هند کاربر می‌گوید

                #Randall Spector
                تخخ دیگه ضایعه شدی داری حرف مفت و بی ربط میزنی .
                اصلا معلوم نیست چی میگی ؟ من خالق بریکر اپارتم ؟ من کی ادعایی کردم ؟ فک کنم دیووانگی زده به اعضا داخلیت شرمندتم و نیکس گفته وان ابو ال ؟ چرا حرف مفت میزنی حتما لینک عکس رو باید بزارم که نیکس دفتر کار هاوس او ایدیا رو محل وان ابو ادرز خطاب میکنه ؟ خب حالا بپه های اترنتی خطابش کنن وان ابو ال ؟ این الان مدرکه که وان ابو ادرز اواتار هست ؟ تمام حرفات پرت و پرته و لینک عکس یا شماره و سال کمیکی که گفته شده وان ابو ادرز اواتار والای همگان هست رو بگو چون دروغ هات اصلا جالب نی … چشم پزشکی برم ؟ چه ربطی داشت پسرگل؟ تو دیگه خیلی مطالب طنزت خطرناک شده تا ضایعه میشی میای چرت و پرت میگی .
                اینم عکسی که نیکس هاوس او ایدیا محل کار افریدگار رو با اسم وان ابو ادرز یاد میکنه ( همونجایی که شبیه دفتر کار کربی میدوننیش )
                https://imgur.com/undefined
                خب بقیه مدرک هات بی ارزشن ؟ خب توشون وان ابو ال صدا بزنن؟که چی؟الان این چه ربطی داره به اینکه وان ابو ادرز اواتار هست ؟ تو هیچکدوم مدرک هات نگفته شده اواتار هست
                سریعا لینک عکسی یا شماره و سال کمیکی که گفته شده وان ابو ادرز اواتار هست رو بده چون دیگه زدی به دروغ……….. منتظر مدرکت هستم

                1. Randall spector کاربر می‌گوید

                  دروغ 😂😂😂😂 تهمت هم میزنی که این کار ها برای خاطر چهار تا شخصیت خیالی درست نیست بحث با شما بی فایدست حتما یک چشم پزشکی برو واقعا من گفتم اون اواتارش هست ؟ میگم این کی دیگه هست اونم یکی دیگه

                  1. امپتی هند کاربر می‌گوید

                    اره دروغ گفتی نگفتی ؟ حالاهم مدرک بده کدوم کمیک کدوم جلد کدوم سال گفته شده وان ابو ادرز اواتار وان ابو ال هست یا لینک عکسش رو بزار

                    1. Randall spector کاربر می‌گوید

                      داش چی میگی
                      بمولا رو گوشیم انتی گلب نصب کردم اینقدر گلب میگی
                      چیزی مصرف کردی چرا هول میکنی
                      من کی گفتم اون اواتار والای همگان هست تو کدوم کامنت ؟ من میگم صغرا تو میگی کبرا
                      داش من میگم این یارو که تانوس با ریگلاتور جذبش کرد یکی دیگس اون یکی دیگه هم یکی دیگه هست
                      حالا باز بگو دروغ میگی باز بگو

  54. Spidey کاربر می‌گوید

    پرزنس و والا ی همگان یکی اند برابر ولی پرزنس یکم بیشتر قدرت داره

  55. Randall spector کاربر می‌گوید

    جالبه مارول میاد اسم وان ابو ال رو بعد ۱۷ سال عوض میکنه عجب

    1. AMIR 193 کاربر می‌گوید

      راستی یادم رفت بگم
      ایدی من تو تلگرام: ………………………..

      1. AMIR 193 کاربر می‌گوید

        کاربر Randall Spector لطفا ب این ایدی پیام بدین

        1. Randall spector کاربر می‌گوید

          سابقه خوبی از بحث در تلگرام ندارم اگر صحبی داشتید همینجا به اشتراک بگذارید
          واقعا هم حوصله ای ندارم اگر منظورتون درباره همین اواتار والای همگان هست

          1. AMIR 193 کاربر می‌گوید

            نه من اصلا منظورم این بحث نیست. اینجام نمیشه بدلیل محدودیت‌ها بعضی چیزارو عنوان کرد ( ی وقت فک نکنین میخوام فحش بدم … )
            البته انتخاب نهایی با شماست. ممنون میشم پیام بدین.

    2. امپتی هند کاربر می‌گوید

      اگه چیزی سرت میشد و کمیک میخوندی میدونی بعضی کارکترا معروف ترهم مثل میکسیزتپتلک بعد چن ها ساال اسمشون عوض شد ( تخخخ )

      1. Randall spector کاربر می‌گوید

        همین که شما سرت میشه خیلی هست جناب

  56. Randall spector کاربر می‌گوید

    می خوام یک اعترافی بکنم کاربر امپتی هند واقعا سطحشون بالاست من خیلی نوبم همه حرفام الکی بود خواستم بگم منم وحود دارم اگرم می خواهید مثل من مجروح نشید حتما انتی حق رو نصب کنید واکسن گلب دار هم بزنید ایشون میتونه درباره کازموزلوزی و کانسپت هایی مثل مولتی مولتیورس دیسی یا بلید اسپیس بحث کنه حتما مواضب باشید مثل من دروغ نگید اصلا هم ازش تمجید نکنید که ناراحت میشه ایشون سطحش از ما ها خیلی بالاتره جوابتون هم داد یک گلدن تیتاپ بهش هدیه بدید یه وقت از سر ذوق دست به خودکشی نزنند
    خدایااااااااااااااااا چراااااااااا من توسططططططططط کاربر امپتی هند ضایعه شدم دیگه از ترسش دارم میمرم ایدی هم نمیدم تا باز منو ضایعه نکنه خداااااا
    این درست نبود ولی

    1. امپتی هند کاربر می‌گوید

      تخخخ ؟ حرس نخور پسرجان بیا شماره کمیک و سالی که گفته شده وان ابو ارز وان ابو ال هست رو بده از زیرش در نرو ده تا دیگه پیام اینجوری هم بدی تهش باید مدرکت برای اینکه وان ابو ادرز اواتار وان ابو ال هست بدی😂😂
      و اینکه حلاصه چرت و پرت نگو ممد پاشو برو مدرکت رو بیار که منتظرم و با این متن های بی ارزش نمیتونی منو بپیچونی بدو پسر خوب

      1. Randall spector کاربر می‌گوید

        😐😐😐😐😐 این همه زر زدم اخرش که ابو ال ادرز فرق میکنه با وان ابو ال میگی مدرک بیار اینا یکی هستند خدایی یکم تفکر کن بعد کامنت بزار

  57. امپتی هند کاربر می‌گوید

    خب بیاین دروغ های کاربر Randall Spector رو بشماریم
    ایشون گفتن حرف های فرزندان اترنتی ؟ درصورتی که هیچ جای حرف های فرزندان اترنتی گفته نشده وان ابو ادرز اواتار وان ابو ال هست
    بعدی صحبت های ال وینگ بود که خود الوینگ گفته من هر حرفی خارج کمیک و مثلا توی توییتر میزنم ارزشی نداره
    بعدا گفتن کمیک جلد ۹ دردویل … که اونجا هم هیچ جاش نگفتن وان ابو ادرز اواتار وان ابو ال هست
    بعد گفتن حرف های نیکس ….. که دروغ موطلقشون بود چون خود نیکس هاوس او ایدیا رو کع به قول خودشون دفتر کار نویسندس رو محل وان ابو ادرز صدا کرد نه وان ابو ال
    و یه جمع بندی بکنیم میبینم دروغ قرار نیست جواب بده پسرجان حالا هعی بیا ریپلای بزن گلب گلب کن😂😂😀
    ایشون هنوز سال و شماره کمیکی که تو گفته شده باشه وان ابو ادرز اواتار وان ابو ال هست هم ندادن و حتی لینک عکسش هم نمیدن بنده خدا فک کنم مدرکی از کمیک نداره شانسی حرف میزنه 😂
    پ.ن ( الان دوباره ریپلای میزنه گلب گلب میکنه داداش بیخیال پاشو برو شماره مدرک کمیک رو بگرد بده )

    1. Randall spector کاربر می‌گوید

      حوصله ندارم چرندیاتتون رو جواب بدم
      واقعا شما درست میگید
      شو خوش

      1. Randall spector کاربر می‌گوید

        البته الان روزه دیگه پس زروزتون بخیر

      2. امپتی هند کاربر می‌گوید

        چرندیات رو تو میگی و اون درواغات که رسوا شد اما اوکی بیخیال
        اما اخرشم مدرک کمیک اینکه وان ابو ادرز خود والای همگان نیست ندادی ……..بیخیال لازمم نیست چون میدونم که نداری
        و اینکه انقدر جنس ناب نزن چشمات تا به تا ببینه نیکس وان ابو ادرز رو کسی که وجود هاوس او ایدیا هست معرفی که بقول خودت هاوس او ایدیا شبیه دفتر نویسنده = والای همگان هست پس اینکه این دو موجود یکین کاملا مشخصه و خب شما نه مدرک نه چیزی فقط زر مفت زدی
        روزت خوش موفق باشی

  58. admin
    admin کاربر می‌گوید

    ممنون میشم با رعایت ادب بیشتری کامنت بگذارید.
    دوست ندارم دستم رو عدم تایید کامنت های شما عزیزان بره.
    ولی میدونید که مثل آب خوردن میتونم اینکار رو بکنم.

    1. امپتی هند کاربر می‌گوید

      بله واقعا عالی میشه اما خب کاربری هایی مثل Randall Spector با توهین و تمسخر و الفاظ ناخوشیندی صحبت میکنن راهی برای ادم نمیمونه

      1. Randall spector کاربر می‌گوید

        صحیح

        1. اریا صفابخش کاربر می‌گوید

          رندال جان این دوستمون بد هم نمیگه شما یه نگاه به کامنت هاتون بندازید اینجوری باهمه صحبت میکنید شاید هرکسی از شوخی هاتون خوشش نیاد یا جدی بگیره به هرحال (︶^︶)

          1. Randall spector کاربر می‌گوید

            بله خودم متوجه شدم لحن بی ادبانه ای داشتم باز هم از ایشون عذر خواهی میکنم به دلیل جسارتم
            شب بخیر ✋✋

  59. Randall spector کاربر می‌گوید

    ضمن عذر خواهی از سایر کاربران و ادمین اگر در کامنتام تند صحبت کردم البته بیشترش رو شوخی میکردم اولا جناب امپتی هند که الان داری توهین میکنی دوست نداشتم جوابت رو بدم بزنم تو ذوقت ولی داری زیادی از خط قرمز خودت میگذری و شروع به توهین میکنی من کامنت اولی که گذاشتم در حال شوخی کردم بودم که به اون صورت جواب دادی حالا اگر ناراحت شدی برای اون کامنت عذرخواهی میکنم و الان هم تهمت میزنی میگی دروغ میگی اولا برای چی من برای چهار تا شخصیت خیالی دروغ بگم اصلا من اشتباه کردم شما باید بگی دروغ میگم همه باید برای شما کف بزنند ؟ اصلا من دروغ بگم چی به من میرسه جناب من اعصاب خراب میشه از اینکه یک شخصی مثل شما میاد و به من میگه دروغگو با اینکه حرف شما اشتباه هست نه من برای اینکار هم به من جایزه که نمیدن اگر میدن نمی خوام برای شما باشه دوست دارید گلدن تیتاپ هم میدم حالشو ببرید و اینکه من یک چیز میگم شما یک چیز دیگه من نمیگم اونی که توسط تانوس ریگلاتو جذب شد اواتار والای همگان بوده که اسم اوندشخصیت هم برای اطلاعت وان ابو ادرز نبوده بلکه ابو ال ادرز بوده که شما اشتباه تلفظ میکنی صحبت بنده این هست که اون شخصیتی که توسط ریگلاتور جذب شده با والای همگان فرق میکنه ( اون اسمش ابو ال ادرز بوده و امسش کلا فرق میکنه با والای همگان که برای اثبات این حرفم میگم چرا وان بیلو که نقطه تاریک والای همگان هست اسمش ابو بیلو ادرز نیست ؟ و یا چرا اسمش رو عوض کردن جناب اصلا مارول این همه مدت مورد هجوم شخصیت های بوده که برای مالتیورس خطر افرین بودن چرا اون موقع نیومد مستر میکسزپلتیک ( اسمش رو نمیدونم درست گفتم ) هم برای شرکت دی سی بوده ربطی به کمیک مارول نداره این دو فاعده متفاوتی دارند اگر می خواستند اسم والای همگان رو عوض کنند چرا پس اومدند یک سال قبل از این اتفاقات در یکی از کمیک های لوکی از لغت والای همگان یا همان وان ابو ال استفاده کردند اگر می خواستند تغییر بدن چرا در این زمان تغییر دادند ؟ چرا در زمان سکرت وارز که دنیای مارول دگرگون شد عوض نکردند ؟ )
    و بحث اصلی من هم این هست که جک کربی همان والای همگان هست که در فندوم تایید شده و در خیلی سایت های دیگه هم این رو قبول دارند خب میگی مدرک بده
    زمانی که جک کربی در مارول ظاهر شد به چهار شگفت انگیز کمک کرد و …
    کمیکش هم چهار شگفت انگیز شماره ۵۱۱ هست و خب در کمیک درویل شماره ۹ ریچاردز میگه که یک موجودی هست که از همه ما بالاتره و منظورش والای همگان هست و جالبه که با جک کربی هم دیدار داشته
    و به نظر من میتونه تا حدی درست باشه که جک کربی والای همگان باشه خب دومین صحبتم اینه که شما مورد تمسخر قرار دادی شباهت اتاق جک کربی و خانه ایده ها هست مثل شباهت نحوه کشیده شدن ویژن در ابتدا که وارد خانه ایده ها میشه با اونجا که جک کربی روی کاغذ یک مکانی رو میکشه و خودش با چهار شگفت انگیز به اونجا انتقال میابند انگار میشه گفت خانه ایده ها حکم کاغذ رو در مارول داره حالا نمیدونم ممکنم هست غلط باشه حالا ارتباطش با والای همگان چیزهست که به این جمله ای که نیکس میگه توجه کنید : the dwelling space of the fundamental creative force of this reality the ONE ABOVE ALL OTHERS
    این دقیقا همون والای همگان هست دیگه اینجا فقط یک ادرز اضافه شده میشه گفت هم به اسم اونی که در که توسط تانوس جذب شد شباهت داره هم به خود وان ابو ال حالا شما قبول ندارید خود والای همگان هست ؟ در کمیک های لوکی هم گفته میشه ( توسط بچه های اترنتی ) که کمیکش هم موجوده خودم هم نمیدونم در چه کمیکی بوده :
    Welcome loki to the house of ideas تایید میکنه که در خانه ایده ها هست و اشاره ای به والای همگان هم میکنه ( one above all )
    ال اوینگ هم به عنوان کسی که از مهمترین نویسنده های مارول هست و نویسنه کمیک های مربوط به ایمورتال هالک و یکی پایین تر از همه نظرش مهمه ولی اگر هم دیگه قبول ندارید که من دیگه نمیدونم چه کار کنم
    خدانگهدار ✋✋

    1. امپتی هند کاربر می‌گوید

      خب اول همه از کاربر ها بخاطر جو متشنج عذر خواهی میکنم اما چند چیز
      ۱-کاربر Randall Spector اولین ریپلای رو زدن و با کلمات تمسخر امیز و توهین امیزی صحبت کردند و اینکه من جواب ایشون رو به سبک خودشون دادم ولی خب اشتباه کردم نباید با همچین شخصی دهن به دهن میشدم الان هم برای پوشوندن توهین هاشون میگن شوخی میکردن که خب بگن اره امپتی هند بدعه هست که خب این هم چیز عجیبی نیست درکل شرمنده همه که اینجور صحبت کردم اما باهرکسی مثل خودش صحبت میکنم کسی که بخاطر شخصیت های تخیلی توهین میکنه به افراد دیگه چجور باید جوابش رو داد ؟؟؟ ایشون به من میگن از حدت فراتر رفتی و ….. اما خب خودشون فراموش کردن که چه توهین هایی اول خودشون کردن البته همین پیامشون هم خارج توهیین نیست اما شاعن ام رو درحدی پایین نمیاره که دیگه جوابشون رو بدم هرکسی با الفاظی که بکار میبره معلوم میکنه که فهم و شعورش در چه حده…..
      و راجب وان ابو ادرز
      ۲-راجب حرف او وینگ …. ال وینگ نویسنده کمیک اینفینیتی نیست و نویسندش استارلین هست و خب نظر اقای الوینگ برا یسری کمیک های خودش مهمه و جالب ترش این هست اقای الوینگ گفته من هر حرفی توی توییتر و فضاهای خارج کمیک میزنم معتبر نیستن و صرفا نظرشخصی ام هستن و من نمیگم حرف الوینگ حرفش مهم نیست خود الوینگ میگه که حرفش مهم نیست
      ۳-ایشون میگن وان ابو ادرز با وان ابو ال متفاوت هست اما هیچ مدرکی ندادن و حرف های بی ربط زدن مثال بزنم ؟
      ایشون گفتن چون فرزندان اترنتی از کلمه وان ابو ال استفاده کرد پس با وان ابو ادرز متفاوت هست ؟ خب که چی جدا ؟ خیلی موقع ها از لقت های مختلف برای شخصیت های مختلف استفاده میشه مثلا شیطان وحشی عظیم هم great evil beat خطاب میشد هم great darkness الان یعنی اینا دو شخصیت متفاوتن ؟؟ نه این دوتا دو لقب متفاوت برا یک شخصیتن فهمیدنش خیلی اسونه
      ۴- میخوام یچیزی بگم هرکسی کمی تامل کنه میفهمه …… هاوس او ایدیا یه تجسم از جایی هست که نویسنده ایده پردازی میکنه و مثل دفتر کار نویسنده میمونه و نویسنده کیه ؟؟؟ خودتون میدونید….. و هاوس او ایدیا توسط نیکس که یه دانا و قدرت موطلق تقریبا شده بود محل کار وان ابو ادرز خطاب شد ….. یعنی چی یعنی وان ابو ادرز نویسنده هست البته یه تجسم از نویسنده …. و وان ابو ال هم یه تجسم از نویسندس …. خب فک کنم فهیمده باشید که این دو نفر واقعن یه موجودن با دو لقب متفاوت بارها وان ابو ادرز خطاب میشه بارها وان ابو ال
      اینم ترجمه ساده حرفم
      هاوس او ایدیا = دفتر ایده پردازی نویسنده نویسنده = وان ابو ال هاوس او ایدیا به گفته نیکس = محل کار و ایده پردازی وان ابو ادرز پس میبیند ؟؟ هاوس او ایدیا هم دفتر کار وان ابو ال خطاب شده هم وان ابو ادرز و این دوتا یه موجودن و وان ابو ادرز و وان ابو ال فقط لقب های متفاوتی هستن که بکار میرن
      وان ابو ادرز تجسم نویسنده هست و وان ابو ال هم همه میدونیم تجسم نویسندس ……… درواقع این دوتا جفتشون یکی هستن …

      فهمیدنش خیلی اسونه و نمیفهمم ایشون چطور نمیفهمم به هرحال اهمیتی هم نمیدم ایشون فقط توهین میکنن که همونطور که گفتم نشون میده چی میدونه و بلده و ایشون رو درحدی نمیدونم که جوابشون رو بدم کسی که به دیگران مثل نقل و نبات میگه زر نزن برو چشم پزشک پشات نمیبینه چرت و پرت نگو و……
      عزیز اون تیتاپ طلایی هم که هعی به زبان میاریی نگه دار برا خودت بخورش گرسنت نشه
      خلاصه که موفق و پیروز باشید همگی با اروزی موفقیت 😄

      1. Randall spector کاربر می‌گوید

        بله حق با شماست
        شب بخیر

  60. وحید کاربر می‌گوید

    کسی می دونه بیاندر قویتره یا دکتر منهتن؟

    1. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

      بیاندر ۱۰۰ درصد

      1. امپتی هند کاربر می‌گوید

        خیر مخالف هستم منهتن قرار نیست توی یک نبرد اسون ببازه
        اگه منظور ایشون ایوری کینگ ها هست که منهتن تعداد زیادیشون رو میتونه نابود کنه
        اگه هم بیاندر قبل رتیکان باز منهتن قرار نیست به راحتی ببازه اگه برنده نشه

        1. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

          نه منظورشون قبل راتیکانه فکرکنم

          1. امپتی هند کاربر می‌گوید

            اگه هم قبل رتیکان باشه باز منهتن شانسش کم نیست منهتن درحال حاظر از افرادی مثل دادگاه زندگی فراتر هست

    2. Attack titan کاربر می‌گوید

      خب بیاندر قبل ریتیکان صدرصد منهتن رو میزنه و بیاندرهای بعد ریتیکان اگر تعدادشون زیاد باشه میتونن بزننش نه اگه ۲ یا ۳ تا باشه دکتر منهتن میزنه اگر ۴ یا ۵ تا باشه برابر میشن این جواب من بود اگه مشکلی داره با ارامش و با دلیل توضیح بدین

      با تشکر از همگی

      1. Randall sepector کاربر می‌گوید

        دکتر منهتنی که با پرپچوا برابر هست و اگرم نباشه در حدش هست خیلی بیشتر از ۵ یا ۶ تا بیاندر بعد ریتکان رو می‌تونه بزنه البته این نظر شماست

      2. حسین کاربر می‌گوید

        حتا اگه بیاندر قبل رتیکان هم باشه، باز هم تضمینی وجود ندارد که بشه گفت دکترمنهتن را شکست بده، این نبرد به هیچ وجه نبرد آسانی نخواهد بود و برنده شدن هر ۲ بسیار بالاست.

        1. بروس وین کاربر می‌گوید

          درسته نبرد اسون بینشون قطعا رخ نمیده ولی با اینحال بازم منهتن نسبت به بیاندر ماقبل رتکن شانس خیلی کمتری داره

      3. king venom کاربر می‌گوید

        attack titan
        چی میگی داداش ۴ ۵ تا بشن برابر میشن؟؟؟
        ۲ ۳ تا رو میزنه ؟؟
        دو تاش فقط کافی بود که دادگاه زندگی رو بکشن دادگاه هم که از منهتن چند برابر قویتره
        یکی مثل پرپچوا میتونه ۳ تا شایدم ۴ تا رو بزنه فوقش ۵ تا

        1. امپتی هند کاربر می‌گوید

          اینجاس که مطلبت طنز میشه ؟ هن ؟ خب پرپچوعا و منهتن برابرن دیگه .. پرپچوعا هم به مراطب از موجوات شیش بعدی برتره ( فرزندانش ) شیش بعدی ها از میکسزتپتلک و میکسزتپتلک از ترو فورم دارکساید اوج و ترو فورم حدود شاید فراتر دادگاه زندگی . دادگاه درحال حاظر برا دکتر منهتن مطلب طنزه مخصوصا اگه با کل قدرتش باشه .

  61. وحید کاربر می‌گوید

    منظورم اون بیاندری هست که دادگاه زندگی رو کشت

    1. امپتی هند کاربر می‌گوید

      اگه فقط همون ۳ تا رو میگی و نه کل نژاد . منهتن به مراتب برتره

  62. بروس وین کاربر می‌گوید

    کینگ ونوم
    منهتن الان در حد پرپچواست و اونطور که معلومه پرپچوا هم از دادگاه قویتره

  63. بتوجه کاربر می‌گوید

    ۷ به ۶ مارول برد

    1. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

      خیر دیسی قویتره مقایسه های این مقاله جالب نبود مثلا تا لوسیفر و امثالهم هستن چرا با میکسیزپیتلیک آخه ؟! یا ثور مارول چرا با ثور دیسی و یا سوپرمن مقایسه نشد چرا شزم بعد اینکه هایفادر برابر با اودینه اگر میگید نیست پس یوگاخان گزینه خیلی بهتریه

    2. بروس وین کاربر می‌گوید

      نظر مقاله:
      ایمپریکس علیه گالاکتوس:برنده گالاکتوس
      بیگ باردا علیه بانو سیف:بیگ باردا
      ارس علیه ارس:ارس دیسی
      ثور علیه شزم:ثور
      مرگ علیه مرگ:مساوی
      هایفادر علیه اودین:اودین
      ایسیس علیه استورم:اشتورم
      نرون علیه مفیستو:مفیستو
      مستر علیه بیاندر:بیاندر(با اینکه مقاله دقیقا برندرو مشخص نکرده بود)
      هرکول علیه هرکول:هرکول دیسی
      هلا علیه نکرون :نکرون
      دورمامو علیه انتی مانیتور:انتی مانیتور
      واچر ها علیه نگهبانان:نگهبانان
      دارکساید علیه تانوس:دارک ساید
      ۷به ۶ یا هشت به هفت به سود دیسی
      نمیدونم کاربر بتوجه چجور حساب کرده

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        ببخشید اولا شزم خدا نیست دوما واقعا در مبارزه ثور و شزم برنده رو نمیشه مشخص کرد هردو خیلی قوین و سطح قدرتشون نزدیک به همه و برابرن اندکی شزم قویتره

        1. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

          ببخشید منظورم این بود که این دو برابرن

  64. Godzilla کاربر می‌گوید

    به نظر شما تریگان جایی در این لیست نداشت؟
    مثلا تریگان علیه گالاکتوس؟

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      بله به نظر بنده اونهم خوب میشد

  65. فرير کاربر می‌گوید

    من موافقم ولي خيلي بد بود
    ١-دورمامو با انتي مانيتور برابره
    ٢- هركول مارول از هركول ديسي قويتره
    ٣- بياندر مستر ميكسيز پيتليك رو مي زاره تو جيبش ادمين يكم به فكر مارول باش ادم حسابي باش اقا

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      عزیزم انتی مانیتور قدیم:همونطور که گالاکتوس سیاره میخورد اون یونیورس میخورد
      انتی مانیتوره الان:یه مگاورساله.یعنی دورمامو حتی نزدیکم بهش نیست
      خیر اتفاقا هرکول دی سی برتره
      اینو موافقم

    2. Goku کاربر می‌گوید

      فریر

      همین الان دلیل بیار که چرا دورمامو با آنتی مانیتور برابره😐امثال دورمامو و گالاکتوس برای آنتی مانیتور اصلا چیزی نیستن.

  66. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    خیلی مقاله بدی بود
    اصن نویسنده معلومه شناختی از ایمپریکس نداره
    ایمپریکس واسه ناهارش یونیورس میخوره
    گالاکتوس بعد ۱۰ ساعت سیاره رو متلاشی میکنه
    ایمپریکس با اختلاف قدذتمندتره
    بیگ باردا با یه ضربه
    آرس دیسی با یه حرکت
    شزم با یه صاعقه
    دث آو اندلس با عطسه
    آیسیس با اقتدار
    نرون مولتیورساله و افرادی همچون مفیستو شوخین براش
    بیاندر با سرفه
    نکرون با چن کلمه
    دارک ساید
    هایفادر و اودین برابرن
    هرکول مارول
    واچر ها
    آنتی مانیتور با اقتدار

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      ایتم بگم که گالاکتوس حکمه تعادل کننده ی کفه ی بین اتریتی و دث هست.شنیدم یکی از سر های دادگاه هم همون گالاکتوسه(یکی اتریتی دث و دیگری گالاکتوس)و حتی دث هم نمیتونه بکشتش.افتاد؟؟
      عجب.با یه ضربه.جالبه
      اینو قبول دارم
      شزم با یه صاعقه ثورو میزنه؟؟؟؟؟؟میتونم باهات بحث کنم سرش ولی ارزششو نداری
      درسته
      اودین برتره
      درسته انتی مانیتورو خودمم قبول دارم
      اونم نه اتفاقا هرکوله دی س یبرتره.
      عزیزم خوشگلم مفیستو تو اصلا میشناسیش؟؟اون اراده کرد یه کازمیک کیوب ساخت.حالا کازمیک کیوب قدرتش چقدره؟؟؟در حدی که میشه باهاش مولتیورس ساخت.پس بیا پایین
      بیاندر با اختلاف
      درسته
      دارک ساید صد در صد

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        Nobody:
        اینکه یکی تعادل چیه ربطی نداره مثلا دارکساید یه حکم مهم برا سورس داره و کلا خلقت برا همین همیشه هست و حذف نمیشه خب این یعنی دارکساید درحد سورسه؟ اینکه کی تعادل یا تجسم چی یه نهاد کیهانی عه ربطی نداره مثلا یکی که تجسم شادی پرزنسه حتما یعنی می‌تونه مالتیورس نابود کنه ؟

        این از جواب جناب صفابخش سر گالاکتوس و ایمپریکس
        دوما
        انصافا این چه شعری بود؟ مفیستو و نرون
        اقا مفیستو یونیورسال
        نرون مولتیورسال
        بعد هم الان مفیستو رو در حد بیاندر آوردی؟ یا حضرت عباس
        مردم
        فوت شدم
        جهیدم
        پریدم
        چرخیدم
        پرتاب شدم

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          بخشه اول
          اینو قبول دارم استدلاله جالبی نبود ولی بازم با چیزایی که از گالاکتوس دیدم میتونه ایمپریکسو بزنه.خیر نیوردیم بالا ولی این یه چیزیه که تو کمیک اتفاق افتاده.تقصیره ماست؟؟

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            مفیستو یونیورساله
            نرون مولتیورسال
            نرون »»» مفیستو

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              اها.فقط قابله توجه که مفیستو یه کازمیک کیوب ساخته

    2. God Venom کاربر می‌گوید

      با بقیه کاری ندارم
      ولی با گالاکتوس و امپریکس مخالفم!! گالاکتوس فقط سیاره نمیخوره بلکه اون انواع انرژی خالص رو هم جذب میکنه و تقریبا محدودیتی نداره وقتی هم از یه حدی بگذره میتونه تعادل مولتیورس رو میتونه به هم بزنه به طوری که حتی از کنترل دادگاه و ابدیت هم خارج بشه!! اون حتی یه نسخه از ققنوس رو هم بلعیده و وقتی زندگی بخش بود انرژی خالصی حاصل از مولتیورس رو جذب کرد!!
      بعید نیست اون قدرت امپریکس رو هم جذب کنه!

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        دقیقا.باهات موافقم

      2. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        داش
        ایمپریکس یونیورس میخوره
        ترجیحا شاید گالاکتوس کلاسیک جذبش کنه
        اما گالاکتوس مدرن ،
        سوسکه

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          اتفاقا گالاکتوسه مدرن بسیار قدرتمنده.اون تونست شوما گوراثی که جلوی دادگاهه زندگی مقاومت کردرو جذب کنه.متوجه شدی؟؟

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            وات د هل 😂😂😂😂😂😂
            اقا ما رفتیم…

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              دیگه برنگرد

        2. God Venom کاربر می‌گوید

          دارک نایت
          اتفاقا بیشتر چیزایی که بالا مربوط به گالاکتوس مدرن هست!! اون تونست قلمرو جادو به علاوه تمام ابعاد داخلش رو جذب کنه!! همچنین باید توجه داشت که سیارات تو دنیای مارول با دنیای دیسی متفاوته!! تو دنیای مارول سیارات نوعی انرژی خاص دارن که وقتی گالاکتوس سیاره رو مصرف میکنه وارد رگ هاش میشن و به پاور کازمیک تبدیل میشن!! تو همین کمیک جدید ثور دیدیم که گفته شد که گالاکتوس اگه پنج تا سیاره خاص رو مصرف کنه اونقدر قوی میشه میتونه با موجود مولتیورس خواری مثل بلک وینتر مبارزه کنه و اخرش ثور تمام این انرژی جمع‌آوری شده گالاکتوس رو گرفت و به صورت گادبلست منفجر کرد بلک وینتر رو کشت (البته شک نکن که بلک وینتر نمرده و بر خواهد گشت) یعنی با خوردن چنتا سیاره خاص قدرت خودشو تو سطح مولتیورسال افزایش داد!! پس اینم هست!

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            گاد ونوم
            خداییش خیلی با اطلاعاتی.کفم برید

  67. فرير کاربر می‌گوید

    ببين بهمه اينا اوكي ولي هركول دي سي ضعيفتره مارول همه شاهكاراي اساطير رو داره پس ديگه هيچي پس بياپايين

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      فریر.خوشگلم.هرکوله دی سی اگه اشتباه نکنم یابقه ی نبرده برابر با سوپزمنن داشته.هرکوله مارول ازش ضعیف تره.دث ها هم دث اف اندلس از مدلتیورس فراتره ولی دقه مارول در مقیاسه همون یوینیورسه.پس بیا پایین

      1. فرير کاربر می‌گوید

        برديا خوشگلم من يادم هركول مارول يك چيزي كه اسمشو يادم نياد شكست داد كه قادر مطلق بود

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          منم یادمه بلت ویدو یک شخصیته فراتر از کمیک که یادم نسستو کشت🤣🤣🤣

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            اریس داره درست میگه
            اگه اشتباه نکنم جلو مداد یا مشت رایتر مقاومت کرد هرکول مارول

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              🤣🤣🤣

      2. God Venom کاربر می‌گوید

        بردیا
        والا جوری که مارول به هرکول بها داده دیسی اصلا هرکول رو حساب نکرده!! هرکول تو یه مبارزه تحقیر آمیز سنتری رو شکست داده ، با اماتسو میکابوشی جنگیده و مولتیورس رو نجات داده ، عضو انتقام جویان شده ، حتی وارد هوس اف ایدیا هم شده!! یعنی ببین مارول چطور اونو بالا کشیده!

  68. فرير کاربر می‌گوید

    هركولا برابرن ولي هركول مارول سلاح هاي قويترين داره ولي تجربه جنگي هركول ديسي بيشتره كه فيده اي نداره جلوي سلاح هاي قدرت مندش دث ها هم برابرن كه خيلي از تعصبي ها قبول ندارن

  69. God Venom کاربر می‌گوید

    هرکول مارول تونسته جای عطلس تایتان یونیورس رو بلند کنه(البته این حرکت از اساطیرش اومده بیرون) و خب شاهکار های قدرت بیشتری هم داره ، سن هرکول دیسی رو نمیدونم ولی هرکول مارول رو میگن با ثور برابره سنش یعنی چیزی در حدود نهصد هزار تا یک میلیون سال !! ولی سن اونقدرا هم تاثیر نداره هرکول مارول تو جنگ با موجوداتی مثل میکابوشی یا نیکس شرکت کرده پس بعنوان عضو انتقام جویان کارنامه جنگ پربار تری داره!!
    دث مارول نسخه مولتیورسال هم داره که یکی از حضور هاش تو کمیک chaos war بود!! ولی باز بنظرم اونقدر قوی نیست که با دث اف اندلس مقایسه بشه!! مارول اخیرا یه شخصیت معرفی کرده به اسم دث اف دث!! ظاهرشم شبیه دادگاه هستش!! میگن اصلی ترین تجسم مرگ تو دنیای مارول هست!! حضورش کوتاهه ولی شاهکارش نگه داشتن دروازه سبز تو دستشه!! پس میشه گفت که خیییلی قدرتمنده ! و شاید از دث اف اندلس هم قویتر!!

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      توی یه دست کازمیک اگ و توی یه دست در سبز

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        کازموس اگ یعنی تخنه کازموس؟یعنی چی؟

    2. فرير کاربر می‌گوید

      ثور هركول و از نظر قدرت فيزيكي له كرد

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        خب این الان چه ربطی راشت؟

      2. God Venom کاربر می‌گوید

        من دو مبارزه تن به تن رو از این دو به یاد دارم! یکیشو ثور برده یکشو هرکول ولی جالب اینجاست که ثور تو هر دوتاش از میولنیر استفاده نکرده! درکل با توجه به یه سری شاهکار های این دوتا میتونم بگم که کاملا برابرن!! البته ثور بخاطر میولنیر برگ برنده بهتری داره!

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          درسته

        2. فرير کاربر می‌گوید

          اون موقع كه ثور شكست خورد اودين نيمي از قدرتش رو گرفته بود

    3. بردیا کاربر می‌گوید

      اگر اینجوری باشه پس شما درست میگید.خیلی ممنون

  70. فرير کاربر می‌گوید

    گالاكتوس
    بيگ باردا
    ارس دي سي
    دث اف دث
    اودين
    استورم
    مفيستو
    بياندر
    نكرون
    هركول مارول
    انتي مانيتور
    واچر ها
    داركسايد

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      پشمام.یه بار باهات موافقم

  71. فرير کاربر می‌گوید

    خدايان مارول بردن ادمين الكي تعصبي اينار و دستكاري كرد تا ابروي دي سي نره

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      با ادمین درست صحبت کن

      1. فرير کاربر می‌گوید

        ادمين جان من رو ببخش درست صحبت نكردم ولي واقعا دورمامو نبايت با انتي مانيتور مقايسه بشه

  72. فن کاربر می‌گوید

    اینقدر گزافه‌گویی نکنید تانوس یک‌درصد جلوی دارکساید نمیتونه مقاوت کنه

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      یک درصد که عزیزم والا جلو بلست گالاکتوس مقاومت کرد یعنی مقاومت میکنه ولی میبازه

  73. فرير کاربر می‌گوید

    داركسايد با يك ضربه

دیدگاه ها غیر فعال است.