۱۰ راز درباره ربات های سنتینل که هیچ کس نمی داند

ربات های سنتینل یا همان نگهبانان یکی از قدرتمندترین ربات های خلق شده در دنیای کمیک هستند. تنها هدف سنتینل ها که توسط بولیوار ترسک خلق شده اند، محافظت از بشریت در برابر تهدیدات مردان ایکس و جهش یافته ها بود. این ربات ها تا به امروز یکی از قدرتمندترین دشمنان مردان ایکس بودند. مطالب بسیاری از این ربات ها در دنیای فضای اینترنت وجود دارد. اما حقایق بسیاری نیز از این ربات ها ناشناخته مانده اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.


۱۰. خودآگاهی سنتینل ها:

هوش مصنوعی ای که در نگهبانان به کار رفته است به آنها اجازه می دهد که استدلال کنند و به نوعی آگاهی محدود خود را توسعه بدهند. در کمیک ها می بینیم که این مشکل چندین بار رخ می دهد و باعث حوادث وحشتناکی می شود. هنگامی که ترسک اولین نگهبانان را فعال کرد، آنها را برای محافظت از بشریت در برابر تهدید جهش یافته ها برنامه ریزی کرد، سنتینل ها با استدلال خود به سرعت تشخیص دادند که بهترین راه برای محافظت از بشر، فرمانروایی بر آن است. هوش مصنوعی پیچیده نگهبانان، در طول این سالها پیچیده تر و پیچیده تر شده است و هیچ کس هرگز نمی داندآنها دقیقا به چه چیزی فکر می کنند.


۹. سنتینل های ایکس:

برای مدت ها در کمیک به نظر میرسید که پروژه نگهبانان به پایان رسیده و دیگر بر نمی گردد. این اتفاق رخ نداد زیرا پروژه سنتینل ها بزودی با سرعت بیشتری بازگشت. پس از اینکه دولت ایالات متحده پروژه آرماگدون را آغاز کرد، دکتر استیون لانگ نگهبانان مارک ۳ را توسعه داد. این سنتینل ها به این دلیل به نگهبانان ایکس معروف شدند که می توانستند قدرت های مردان ایکس را کپی کنند.


۸. پروژه Wideawake:

در واکنش به سو قصد توسط مستیک، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به پروژه Wideawake اجازه داد تا شروع به توسعه یک سری سلاح قوی ضد جهش برای کمک و محافظت از مردم آمریکا کند. پس از توسعه و ساخت چندین تیم ضد جهش یافته، سباستین شاو، کنترلا ین برنامه را بر عهده گرفت. شاو از شرکت پیمانکاری دفاعی خود، صنایع شاو، برای توسعه و استفاده از چندین نگهبان جدید و ارتقا آنها استفاده کرد.


۷. Tri-Sentinel:

در دوره ای لوکی، این خدای شرارت آسگاردی ۳ نگهبان را به کنترل خود در آورد و خوانندگان کمیک متوجه شدند که دنیای مارول با مشکل بزرگی روبرو شده است. لوکی با ساتفاده از جادوی عجیب و غریب خود، سه نگهبان را ادغام کرد و یک Tri-Sentinel بزرگتر و قدرتمندتر ایجاد کرد. سپس این Tri-Sentinel برای حمله به نیروگاه هسته ای فرستاده شد و هزاران نفر را کشت. خوشبختانه مرد عنکبوتی توانست با استفاده از قدرت جدید و موقت کاپیتان یونیورس، این ربات را متوقف کند.


۶. Bastion:

هنگامی که یک نیروی عرفانی مرموز، Sentinel Nimord و Master Mold را ادغام کرد، باستیون یا به فارسی “سنگر” متولد شد. اگر چه نمرود و مستر بولد هر دو رباتیک به نظر می رسیدند، با این حال باستیون تا حدودی به انسان ها شباهت داشت. باستیون سپس به دنبال یافتن هدف خود به رهبر سنتینل ها تبدیل شد. این شرور یکی از قدرتمندترین دشمنان مردان ایکس تا به امروز است و سنتینل های بسیاری را ایجاد کرده است.


۵. نگهبانان اصلی:

در طول عملیات Zero Tolerance، باستیون تعداد بسیاری از انسان ها را به سایبورگ های سنتینلی تبدیل کرد که مجبور به انجام دستورات او بودند. این دسته جدید از ربات ها به نام The Prime Sentinels معروف شدند. خود این ربات ها هم نمی دانستند که سنتینل هستند. کارایی آنها بدین صورت بود که هنگامی که یک جهش یافته به اندازه کافی نزدیک می شد، دستورالعمل های آنان فعال می شد و آنها را مجبور به کشتن جهش یافته ها می کرد. از بین همه انسان هایی که به ربات سنتینل های تبدیل شده بودند، یکی از همه معروف تر و برجسته تر بود که کریما شاپندار نام داشت. او بعدها به امگا سنتینل معروف شد.


۴. امگا سنتینل:

یک مامور پلیس هند، کریما شاپندار و معشوقش هر دو توسط باستیون اسیر شدند. او سعی کرد هر دو را به نگهبانان اصلی تبدیل کند اما فقط در تبدیل شاپندار موفق بود زیرا معشوق او در واقع یک جهش یافته بود. کریما پس از فرار، برنامه های نگهبانان خود را به طرز دردناکی نگه داشت و به معشوقش گفت که فرار کند زیرا او را می کشت. مدتی بعد، کریما خود را در جزیره جنوشا یافت و در آنجا با پروفسور ایکس و مگنتو ملاقات کرد. دو رهبر جهش یافته به کمک توانایی های خود برای غیرفعال کردن برنامه های کریما استفاده کردند. کریما کنترل بدن رباتیک خود را به دست گرفت و تصمیم گرفت قهرمانی شود که به امگا سنتینل معروف است. او حتی برای مدتی به مردان ایکس پیوست.


۳. نمرود:

نمرود که در آینده ای متناوب ایجاد شد، به عنوان یک نسل نابودنشدنی از نگهبانان طراحی شد. نام نمرود از همان شخصیت تاریخی نمرود الگو گرفته شده است. زیرا تنها هدف نمرود نابودی تمام جهش یافته ها بود. هنگامی که راشل سامرز جهش یافته به گذشته سفر کرد، نمرود نیز او را دنبال کرد و وارد جهان اصلی مارول شد. از زمان آمدن نمرود به جهان جدید، او هدف خود را شکست دادن مردان ایکس و نابودی جهش یافته ها تعیین کرده است.


۲. دستور کار مخفی دکتر استیون لنگ:

پس از مرگ بولیوار ترسک، برنامه نگهبانان به فرزندش لارنس واگذار شد. مدتی بعد، لارنس نیز درگذشت و ربات ها تحت نظارت دکتر استفان لنگ به نمایندگی از دولت ایالات متحده باقی ماند. دولت نمی دانست که لنگ برنامه مخفی کاری خودرا داشت. لنگ یکی از متعصب ترین دشمنان هر نوع جهشی بود. او از منابع دولت و باشگاه Hellfire برای ایجاد ارتشی از نگهبانان برای نابود کردن جهش یافته ها استفاده کرد.


۱. The Master Molds:

در اواخر اولین درگیری مردان ایکس با نگهبانان، آنها با The Master Molds ملاقات کردند. یک ربات غول پیکر که طراحی شده بود تا کل ارتش سنتینل ها را برای مبارزه با جهش یافته ها ایجاد کند. این ربات می تواند یک منبع به ظاهر بی پایان از سربازان پیاده نگهبان را تولید کنند. اگرچه مردان ایکس اولین استاد سنتینل را شکست دادند، اما چیزی که مردان ایکس از آن مطلع نبودند این بود که ده ها مستر مولد تولید شده بود و به مکان های مختلف در جهان فرستاده شده بود. به احتمال زیاد هنوز بسیاری از ای نربات ها در جهان پنهان هستند و روزی باز میگردند تا مردان ایکس را نابود کنند.

منبع: CBR

57 Comments
  1. attack titan
    attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود راستی یه سوال اینا همونایی نبودن تو فیلم ۲۰۱۴ نشون داده شدن؟؟؟

    همون فیلمی که ولورین به گذشته سفر کرد

    1. King Venom
      King Venom کاربر می‌گوید

      بله اونا دقیقا همینا هستن
      مقاله جالبی بود و بیشترشو نمیدونستم ولی باز خوب بود

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        خیلی جالب بود.
        اطلاعات کمی از این ربات ها وجود داره. شاید اطلاعات من کم بوده و بد گشتم. ولی هر چی گشتم نتونستم پیدا کنم که جنس فلز بدنشون و توانایی هاشون چیه.

        1. Mhd.k
          Mhd.k کاربر می‌گوید

          ادمین جنس بدنشون فلز نیس از فلز استفاده نکردن که مگنتو نتونه کنترلشون کنه

          1. admin
            admin کاربر می‌گوید

            میدونم، از چی استفاده کردن دقیقا؟ باید یه اسمی داشته باشه خوب.

            1. Mhd.k
              Mhd.k کاربر می‌گوید

              اتفاقا رفتم فیلمشو نگا کردم طرف همون صحنه که داری معرفی میکنه میگه یه ماده مستحکم و با دوام😐

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بله دقیقا همون ها هستن که از پیشرفته ترین مدل های سنتینل ها هم بودن.

  2. Superman
    Superman کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود لطفا از دیسی هم مقاله بذارید لطفا

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      چشم ممنون

  3. Dr.fate
    Dr.fate کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود خسته نباشید

  4. Alireza کاربر می‌گوید

    خسته نباشید مقاله خوبی بود

  5. بردیا کاربر می‌گوید

    مقاله ی جالبی بود.ولی من هنوز منتظر مقاله رون کینگ ثور عللیه یه فرد کچلم.آخه یه بار قولشو داده بود

    1. mohamadodinson
      mohamadodinson کاربر می‌گوید

      اون ی فرد کچل کیه؟

      1. Mhd.k
        Mhd.k کاربر می‌گوید

        دکتر منهتن

      2. کاربر می‌گوید

        نمبدونم.گفتن یه فرد دی سی که کچله رو با رون کینگ ثور مقایسه میکنن.فکر کنم جناب قاسمی هم گفت

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          فک کنم ورلد فورجر هستش اون فرد کچل اگه اشتباه نکنم.
          اکه اسمش رو درست گفته باشم. دوستان قرار بود بنویسن من گفتم که کسی تو ایران این شخصیت رو نمی شناسه اول باید خوب معرفی بشه یعنی یه مقاله از خودش باید رفت. دیگه نمیدونم دوستان چیکار کردن.

          1. Mhd.k
            Mhd.k کاربر می‌گوید

            ادمین اسم کمیکی که توش معرفی شد رو میدونی؟
            من هر جا سرچ کردم اصلا هیچی نشون نداد که ورلد فوجر کی هس

            1. کاربر می‌گوید

              کمیکی که توش معرفی شدو نمیدونم ولی بخوام راجبش توضیح بدم اون پسر پرچوعا هست.اون برادر مانیتور و انتی مانیتوره و هم اندازه ی اونا قدرتمنده.بزار یه جور دیگه بگم،مستر میکسیزپیتلیک رو میشناسی؟؟؟همون یارو کوتوله که مولتیورسو واسه سرگرمی رو دستاش چرخوند؟؟؟اون اهل بعد پنجمه،ورلد فورجر بعد شیشمی.بعد پنجمی ها اینقدر جلو بعد شیشمی ها ناچیزن که اونا حتی نمیتونن وارد بعد شیشم بشن.خودت ببین این بشر دیگه چقدر قویه.در کل اینا چیزاییه که میدونم

            2. Dr.fate
              Dr.fate کاربر می‌گوید

              فکر کنم تو شماره های بیست بیست و خورده ایه سری چهارم جاستیس لیگ بود که پیش درآمد دث متال

          2. کاربر می‌گوید

            ادمین موافقم.بهتره هر دو کاراکترو اول معرعی بعد مقایسه کنیم راجبشون.ولی خب اگه اون تئوری درست باشه ثور با اختلاااااااف برتره.اگه هم نه خب باید راجبش بحث بشه.چون تا جایی که میدونم سایه نشینان بالا فرایه مولتیوسال هیتن و رون کینگ همه شونو با یه ضرب شکست داد.

          3. Hassan logon
            Hassan logon کاربر می‌گوید

            حالا اگه اون فرد کچل عمو جانی هم باشه ما مشکلی نداریم

            1. Mhd.k
              Mhd.k کاربر می‌گوید

              اون که قدرتی فراتر از د رایتر داره با ضرباتی به نحوی دردآور میتونه رایتر رو مورد عنایت قرار بده😂

            2. کاربر می‌گوید

              دقیقا
              البته بستگی به رایترم داره ها،ززن باشه یامرد

          4. Doctor strange
            Doctor strange کاربر می‌گوید

            مرد وارونه نیست؟؟؟

        2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

          بردیا
          اقای رادمنش یا صفابخش بودن . من حتی خبر ندارم قصدشون مقایسه چه فردی بوده چون شخصیت کچل قدرمند توی کمیک کم نداریم

          1. کاربر می‌گوید

            آهان،خیلی ممنون بابت اطلاع رسانی.آره فکر کنم جناب صفابخش اینو گفتن

  6. Saitama کاربر می‌گوید

    عالی👍

  7. ataawesome
    ataawesome کاربر می‌گوید

    یه سوال بی ربط داشتم….فرشته هایی که تو یونیورس مارول وجود دارن به همون قدرتمندی فرشته های دی سی هستن یا نه؟….مثل مایکل و لوسیفر و اسپکتر….

    1. کاربر می‌گوید

      والا تا جایی که من میدونم فرشته نداریم تو مارول داشته باشیمم خیر در حد فرشتگان دی سی نیست

      1. عطا کاربر می‌گوید

        چرا فرشته داره اونم چند مدل مختلف خیلیم قدرتمندن….کمیکای ثور و گوست رایدر معرفیشون کرده….فقط نمیدونم در حد مدلای دی سی هستن یا نه….البته تو مارول تا الان به اندازه دی سی به خدا و جهنم و بهشت و فرشته ها پرداخته نشده….حتی شاید اینایی که معرفی کردن هم واقعا فرشته نباشن و یه گونه فضایی خیلی قدرتمند باشن….

        1. کاربر می‌گوید

          میشه راجب فرشتگانش توضیح بدی؟؟

          1. عطا کاربر می‌گوید

            یه دسته هستن که همون فرشته های بهشتن که فقط اشاره شده خیلی قدرتمندن احتمالا بیشتر از بیاندر و بقیه که مایکل و گابریل و ایزیکل و….جزوشونن و تو یکی از کمیکای گوست رایدر هم بعضیاشونو نشون میده….یه دسته هم هستن که شبیه فرشته ها هستن ولی در واقع قلمرو دهم نورس هستن که بهش میگن بهشت و یه بارم با آزگارد جنگیدن چند میلیون سال پیش….

    2. ایران کاربر می‌گوید

      من فرشته های مارول رو نمیشناسم ولی کسانی مثل لوسیفر و مایکل نمیشه باهاشون مقایسه کرد از نظرم اگه شاهکار هاشون رو بخونین میفهمین این دو در سطح امنی ورسال هستن

      1. Mhd.k
        Mhd.k کاربر می‌گوید

        منظورش فرشتگان مقرب هس

  8. Mhd.k
    Mhd.k کاربر می‌گوید

    آلفئوس ملقب به Word forger (ورلد فورجر) یا جعل کننده جهان یک موجود فوقالعاده قوی از بعد ششم برادر آنتی مانیتور و مانیتور و فرزند اول پرپچوا ، خالق بارباتوس!
    دلیل خلق بارباتوس این بود که میخواست دنیا های ناپایدار رو نابود کنه چون آلفئوس پایدارترین جهان ها رو بر اساس ترس موجودات مطرح می‌کرد البته بارباتوس بهش خیانت کرد و کشتش و چون بعد ششمی بود دوباره زنده شد
    الفئوس یکی از قدرتمندترین موجودات جهان چندگانه هس به طور مثال بگم اگر همه چیز رو تبدیل به یه چکش بکنه هر ضربه ای از چکشش میتونه ۱ جهان رو زنده کنه! پشمام و پشماتون :/

    بعد یکی از خفن ترین فکت هاش اینه که چندتا نسخه داره که همه رو میتونه در یک زمان کنترل کنه یه نسخه از آینده فعلی توی همین مولتیورس یه نسخه هایپرتایم ، یه نسخه لایف انتینیتی و یه نسخه جاستیس لیگ تازه یکی از خطرناک ترین کارهایی که میتونه انجام بده اینه که با برادراش ادغام بشه و مگا مانیتور رو به وجود بیاره آنتی مانیتور+مانیتور+آلفئوس= مگا مانیتور( حالا فکر کنید چه قدرتی داره مگا مانیتور)
    تازه کنترل روبنای ابعادی داره که خیلی هم خفنه یعنی بر هر چیز قابل تصور و غیر قابل تصور حاکمه!!!
    خفن ترین کارهایی که انجام داده
    یه مولتیورس توی بعد ششم ایجاد کرد

    واقعیت رو نابود کرد در حالی که به شدت ضعیف شده بود

    ایجاد جهان جیبی برای زندانی کردن سوپرمن

    خلق هایپرتایم ( جریان تمام زمان بندی ها و امکانات)

    یه سلاح خفن که اتفاقا همون چکشی هس که درست کرده هم داره که گفتم قدرتش رو و اتفاقا شکل جذابی هم داره😄

    1. Mhd.k
      Mhd.k کاربر می‌گوید

      اونجوری که من فهمیدم جهان های پایدار رو هم جمع می‌کرد که ازشون قدرت بگیره و بتونه یه جورایی یه امنی ورس خلق کنه یا چجور بگم میخواست یه جوری از امنی ورس قدرت بگیره که خیلی قوی‌تر بشه

    2. Mhd.k
      Mhd.k کاربر می‌گوید

      بعد جالب اینه مستر مکسی که بعد پنجمی هس با بیاندر مقایسه میشه حالا ورلد فورجر بعد ششمی مستر رو میخوره حالا نمیدونم چطوری میخواد با رونکینگ مقایسه بشه

    3. Mhd.k
      Mhd.k کاربر می‌گوید

      حداکثر توضیحاتی که درباره این شخصیت پیدا کردم همین بود که فکر کنم کافی باشه فقط شاید اگر کمیکاش رو بخونید فیت های بیشتری ازش پیدا کنید

    4. کاربر می‌گوید

      خب از توضیحاتت ممنون من الان خجالت کشیدم بخاطر اون توضیحاتم.درباره اینکه مستر با بیاندر مقایسه میشه بنظرم کاملا این اشتباهه.به هیچ وجه مستر قابل قیاس با بیاندر نیست و خود منم به نظرم رون کینگ از ورلد فورجر قوی تره

      1. Mhd.k
        Mhd.k کاربر می‌گوید

        خودم میدونم تا حدود زیادی بیاندر قوی تره ولی توی اکثر سایتا حتی سی بی آر و اسکرین رنت و حتی توی همین سایت با مستر مقایسه شده
        من که شک دارم آخه قدرتش خیلیییی زیاده کمیکش رو اگر بخونید پشماتون میریزه فکرش بکنید با یه ضربه از چکشش میتونه دنیا ها رو نابود و حتی میتونه یه دنیا رو زنده کنه!
        فکر کنم کنترل واقعیتش هم به مراتب از رون کینگ قوی‌تر باشه آخه نابود کردن واقعیت کار هر کسی نیس

        1. کاربر می‌گوید

          همین دیگه،برام عجیبه که میکسی رو با بیاندر مقایسه میکنن.راجب ورلد فورجر و رون کینگ خب ببین اگه به این باشه این تئوری وجود داره که ایگدراسیل یک متاورسه کوانتومیه.(یونیورس
          مولتیورس
          مگاودس
          هیپرورس
          اوتورس
          متاورس
          امنی ورس.فکر کنم با همینو فهمیدی متاورس چقدر بزرگه)و رون کینگ با یه ضربه اونو نابود کرد که اگه تئوری رو درست در نظر بگیریم خب فکر کنم خودت متوجه شده باشی

          1. Mhd.k
            Mhd.k کاربر می‌گوید

            اوه شت این نظریه های ایگدارسیل خودش ۵ تا کتاب جا میگیره کاش اصلا فیت های دیگش رو می‌آوردیم خب از یه لحاظ نظریه شما درسته که گفته شده پایه خلقت و تمام هستی و نیستی به شاخه های ایگدارسیل پیوند میخوره
            بعد یه تئوری دیگه میگه که هر مولتیورس یه ایگدارسیل جدا داره یعنی ریشه جدا داره
            از یه لحاظ هم که خیلیا همینو باور دارن اینه که مارول به طور کامل درخت ایگدارسیل رو از اساطیر اسکاندیوینای الهام گرفته یعنی فقط یک مولتیورس رو در بر گرفته که همون مولتیورس اصلی مارول هس که ریشه هاش در ۹ قلمرو هستن

            از یه لحاظ هم که همون حرف شما میشه در واقع متاورس یک واقعیت مجازی هس یعنی چجور بگم یه مولتیورس رو در نظر بگیرید که با تمام واقعیت ها ترکیب شده و همه چیز بهش متصله یا حالا اینجوری بگم مثلا رون کینگ تونسته ایگدارسیل از نوع متاورسال رو نابود کنه یعنی به کل واقعیت ها دسترسی داشته

            حالا دیگه واقعا نمیدونم از کدوم لحاظ باید حساب کنیم اگر بخوایم تئوری که خودتون گفتین رو در نظر بگیریم خیلی غیر قابل درکه آخه اگر مجبور بوده به سرچشمه زندگی یک متاروس رو نابود کنه یعنی مثلا سایه نشینان بالا موجوداتی متاورسال بودن که اصلا با عقل جور در نمیاد چون اگه بخوان چیزی رو نابود کنن ثور قاعدتا وقت این رو نداشت که خودشو به رون کینگ ثور تبدیل کنه بعدش حالا بگیم اودین هم که همین کار رو کرد ولی حالا ثور خودشو آویزون نگه داشت تا بمیره و دوتا چشمش رو از دست داد خب حالا اودین با اینکه ۱ چشمش رو از دست داده بود و چند روز آویزون بوده بازم با حداکثر قدرتش هم ما بگیم تقریبا در حد گالاکتوس هس خب اصلا دیگه خیلی مسخره میشه که ثور یهویی بشه یه فردی ک بتونه ریشه زندگی یه متاورس رو نابود کنه و باعث نابودی همه چیز بشه من خودم خیلی گیج شدم
            بعد فکر کنم رده بندیت اشتباه آخه مثلا مستر مکسی ورلد فانیست از پرزنس قویتره یا حداقل بگم از میکائیل و لوسیفر و اسپکتر و … قویتره بعد چجوری یه شخصیت مگاورسال میتونه از این شخصیت های امنی ورسال قوی‌تر باشه؟🤔 (این ثابت شده ها چون یه موقعی پرزنس واسه نابودیش اسپکتر رو خلق کرد که اتفاقا اون موقع اسپکتر در اوج قدرت خودش بود بعد وقتی با مستر مبارزه کرد خیلی راحت مستر نابودش کرد )

            1. کاربر می‌گوید

              خب بله درسته ایگدراسیل خیلییی توضیحات زیادی باید راجبش داد تا به نتیجه رسید.راجب حرفی که زدین خب از یه لحاظ درسته از یه لحاظ نادرست.خب آخه توی کمیک چی با عقل جور در میاد این دومی باشه؟؟؟؟و از یه جهتیم درسته ولی خب این کمیکه و جذابیتش به همینه.راجب اندازه ی ایگدراسیل هم خب تئوری های مختلفی هست مثلا متاورس کوانتمی هست که فکر کنم معروف ترینشون هم باشه.چون یه بارم لوکی اومد گفت ایگدراسیل امینورسه.ولی اینکه تیگدراسیل بزدگ تر از این حرفاست خب خیلی احتمالش زیاده مثل زمانی که ادین اومد گفت ما فقط شاخه های ایگدراسیل رو میبینیم.یعنی اینکه خیلی بزرگه احتمالش زیاده.راجب مستر ورلد فانی چیزی نمیدونم راستش مثل ولی میدونم نسخه ای قوی تره.ولی از پرزنس؟؟دیگه فکر نکنما.ولی شنیدم که لوسیفر و پرزنس و…اینا ریتکان شدنو تغییر کردن وقتی اومدن تو مولتیورس اصلی دی سی(پرزنس،الین بلک و…مال شرکت ورتیگو هستن که ورتیگو زیرمجموعه یدی سی هست یعنی شخصیتاش مال دی سی محسوب میشه.ولی وقتی خود دی سی اومد استفاده کرد انگار خیلی ضعیف شدن.مثل زمانی که پرزنس در حد مگاورسال اومد پایین که حتی ترایگانو نتونست بزنه(طبغ چیزی که شنیدم این دو با هم نبردی داشتن ولی بعده ها نشون میده که هیچ کدومشون کشته نشدن یعنی پرزنس اونو نکشته یا اینکه بچه و نوه ی ترایگان با هم لوسیفرو زدن)

              1. کاربر می‌گوید

                میگم ماشالله ماشالله بزنین به تخته من خوب کامنتام طولانیه ها

                1. Mhd.k
                  Mhd.k کاربر می‌گوید

                  طول داره ولی پهنا نداره

              2. Mhd.k
                Mhd.k کاربر می‌گوید

                مستر مکسیزپیتیلیک ورلد فانیست یکی از قویترین شخصیت های کمیکه که خیلی وقت پیش حتی موقعی که پرزنس ریتکان نشده بود ازش قوی‌تر ولی به خاطر همین که از پرزنس قوی‌تر بود دیگه بهش توجه نکردن و ازش کمیکی منتشر نکردن که انگاری وجود نداشته
                یه موجود مگاورسال بود که توانایی خلق کردن همه چیز رو داشت چون خنده دار ترین شخصیت کمیک شده بود به اون مقام رسیده بود و واقعا از پرزنس قوی‌تر بود حتی توانایی محدود کردن پرزنس رو داشت جوری که پرزنس حریفش نمیشد

                دقیقا اودین به همین اساطیر اسکاندیوینای اشاره کرده بود چون شاخه های ایگدارسیل تو کل مولتیورس پخش شده درواقع یه پایه واسه مولتیورس هس و ۹ تا ریشه داره که یه ریشه هم توی اعماق ی چاه درون آزگارد هس که خیلی هم ازش محافظت میشه

  9. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    یه سوال مقایسه ای
    بنظرتون بین میکسیزپیتلیک و بیل سایفر کدوم قویتر و کدوم باهوش تره؟؟
    و اگه هر دو معیار رو کنار هم مقایسه کنیم کدوم برنده میشه ؟؟؟؟
    ☝☝☝☝☝☝☝☝☝

    1. Hassan logon
      Hassan logon کاربر می‌گوید

      بیل سایفر نمیشناسم😑

      1. کاربر می‌گوید

        انیمیشن فوق بینظیره آبشار جاذبه رو ببین

    2. Mhd.k
      Mhd.k کاربر می‌گوید

      فکر نکنم منطقی باشه که یه موجود دو بعدی رو با یه موجود پنج بعدی از لحاظ قدرت مقایسه کنیم چون معلومه کی قویتره
      ولی از لحاظ هوش دقیقا مطمئن نیسم ولی بیل سایفر یه شیطان با قدرت بینهایت هس در صورتی که مستر یه شخصیت فان هس که اتفاقا همیشه و توی هر کاری که میخواد انجام بده همینجور هس فکر کنم از لحاظ هوش بیل سایفر باهوش تره
      حالا به اینجا می‌رسیم که اگه مبارزه کنن خوب چون مستر یه موجود نامیرا هس شاید بیل سایفر بتونه یه کاری کنه که اسمشو برعکس بگه و برگرده به بعد پنجم ( قاعدتا موجودات ۲ بعدی نمیتونن وارد بعد پنجم بشن پس باید حداقل توی بعد دوم رو در روی هم قرار بگیرن) ولی از یه طرف کشتن بیل سایفر هم سخته مخصوصا واسه یه موجود فان مثل مستر راه کشتن بیل سایفر هم اینه که (کاج، ستاره دنباله دار، ماهی، دفتر خاطرات، علامت سؤال، ستاره، یخ، عینک، لاما، قلب) توی عکس که بیل وسطشون هس جمع بشن یا وقتی تو ذهن کسی هس ذهن اون فرد پاک بشه خب گزینه دوم که نمیشه چون اگر قرار باشه بره توی ذهن کسی قاعدتا اون ذهن مستر هس گزینه دوم هم که فکر نکنم مستر بدونه که باید همچین کاری کنه در کل فکر کنم که هر چی نظر خودتونه 🙄

      1. King Venom
        King Venom کاربر می‌گوید

        mhd
        اخی دلم خیلی برای سریال آبشار جاذبه تنگ شده
        هرچند شایعه شده در اینده یه کراس اور بین تمام شخصیت های دیزنی پلاس قراره اتفاق بیفته و بیل هم ویلن اصلیش بشه که امیدوارم اتفاق بیوفته
        ولی اما جواب شما
        خب منم معتقدم که میکسی احتمالا از بیل قویتره ولی نه با منطق ابعاد در دنیای دیسی چرا؟ چون اولا درسته بیل شبیه یه موجود دو بعدی بنظر میاد ولی قدرتای یه موجود چند بعدی رو داره و دوما اگه این منطق روی بیل جواب میداد اون نباید در مقابل شخصیت های آبشار جاذبه عددی حساب بشه چون اونا سه بعدین و برای دو بعدی ها قادرمطلق ولی مشخصه که اینطور نیست پس قاعدتا قویتر بودن میکسی بخاطر بعد پنجمی بودنش نیست و نکته بعد اینکه بیل تو بعد خودش یه موجود دو بعدی بحساب میاد و خودش گفته که بعد خودش رو نابود کرده و به ابعاد بالاتر رفته و دیدیم که وقتی اون وارد دنیای ما شد از یه موجود دو بعدی به یه موجود چند بعدی تغییر پیدا کرد (احتمالا چهار بعدی) پس صراحتا بیل یه موجود دو بعدی نیست و میتونه با دیگر ابعاد مطابقت داشته باشه پس بعید نیست با کمک بتونه وارد بعد پنجم هم بشه
        اما نظر بنده اگه فاکتور هوش و قدرت با هم حساب احتمالا بیل میبره بخاطر اینکه در مقایسه با میکسی خیلی خیلی باهوش تره. میکسی فارغ از قدرتش هوشی درحد یه بچه داره اون دوست داره ابعاد و یا زمین یا دیگر جهان های مولتیورس رو به اتاق بازیش تبدیل کنه چرا چون سرگرم کنندست ولی ما دیدیم که اون به روش های گاها احمقانه ای فریب خورده به طوری که یکی مث جوکر تونسته حتی قدرتاش رو ازش بگیره
        پس فک نکنم برای کسی مثل بیل فریب دادن میکسی کاری کنه که اسمش رو برعکس بگه یا با یه معامله دروغ قدرتش رو ازش بگیره البته که مبارزه این دوتا کل مولتیورس از هستی محو میکنه
        ولی دلیل دیگه اینه که نقطه ضعف بیل چیزی نیست که میکسی بتونه ازش استفاده کنه مخصوصا نقطه ضعف اصلیش که حضور شخصیت های اصلی آبشار جاذبه الزامیه ولی نقطه ضعف میکسی که برعکس گفتن اسمش هست بیل احتمال داره متوجه ش بشه اگه توی ذهنش نفوذ کنه
        درکل اگه این دو باهم درگیر بشن همه چیز نابود میشه حتی اگه میکسی قویتر باشه باز چون جفتشون تقریبا نمردنی هستن نمیتونم برنده ای بین این دو ببینم ولی اگه هوش رو هم حساب کنیم من احتمال پیروزی بیل رو بیشتر میدونم

    3. Dr.fate
      Dr.fate کاربر می‌گوید

      مثلث یچشی با تمام قدرت

    4. کاربر می‌گوید

      ببینید من راستش خیلی فکر کردم کلی حرف بزنم منتها از گشاد بودن زیاد خیلی خلاصه میگم.از لحاظ گودرت به نظرم مستر.بیل واقعا موجودی قدرتمنده.مخصوصا که اون نی نیه زمانو نابود کرد(نی نی زمان😅)اون بچه کللل زمانو به راحتی میتونست تغییر بده.فکرشو بکن بخازر اینکه سرگرم شه یه مسابقه ترتیب داد و برنده جایزه ای داشت که هرکااااری میتونست بکنه و بیل به راحتی اونو نابود کرد.ولی خب میتر اونقدر قویه که مولتیورسو رو انگوشتاش تکون داد.قدرت پس مستر.هوش خب بنظرم بیل.بیل موجوده باهوشیه.نمیخوام بگم مستر خنگه ولی اون کسیه که قدرتشو به جوکر باخت.به یه فانی.خب به همین خاطر بیل هوش بیشتری داره.ولی در کل بخوام بگم مستر برتری داره و بسیار قوی تره

    5. Doctor strange
      Doctor strange کاربر می‌گوید

      بیل سایفر موجود خیلی قدرتمندی هست اما نقاط ضعفی هم داره .
      البته بیل سایفر کودک زمان رو به راحتی کشت و چند شاهکار دیگه که قابل توجه هستند
      اما مستر میکسیزپیتلیک پنج بعدی هست و از این لحاظ خیلی قدرتمند تر از بیل سایفر هست .
      اما هوش بیل سایفر بیشتر از مستر میکسیزپیتلیک هست ‌وچون مستر شوخ طبع هست این برتری می‌تونه مستر رو شکست بده
      موضوع اینکه کجا مبارزه کنن هم خیلی مهمه
      در کل شانس مستر بیشتره

  10. ایران کاربر می‌گوید

    مقاله اتون عالی بود واقعا ممنون

  11. اريس کاربر می‌گوید

    خدايان ديسي در حد خدايان مارول نيستن البته باستاني ها

    1. Superman
      Superman کاربر می‌گوید

      اگه منظورتون فقط اونایی هستن که در اساطیر و کمیک مشترکن بله اما اگه کلشون رو در نظر بگیریم حرفتون درست نیست به نظرم

دیدگاه ها غیر فعال است.