بزرگترین اشتباه گردشگران هنگام سفر به بالی اندونزی

بالی یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری آسیا است. بالی یا همان جزیره خدایان، یکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان در بزرگترین کشور مسلمان جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره دارای مناطق مختلفی است که از معروف‌ترین نقاط آن کوتا(KOTA) و اوبود(UBUD) را می‌توان نام برد. متاسفانه بسیاری از گردشگران اطلاعات زیادی از آداب و رسوم و شیوه زندگی در بالی ندارند و ممکن است دچار اشتباهاتی بشوند که مسافرت آنها را خراب کند. این موارد را در اینجا به اتفاق بررسی می کنیم.


مراقب غذا و نوشیدنی هایی که می خورید باشید:

بالی غذاها و نوشیدنی های منحصر به فرد خود را دارد. رستوران های بالی غذاهای لذیذ محلی را با کیفیت مناسب و قیمت های ارزان در اختیار شما قرار می دهند. اما حتماً مراقب چیزهایی که در بالی می خورید و می نوشید باشید. در بسیاری از رستوران های بالی، مانند همه جای دنیا، اقدامات بهداشتی در سطح بالایی نیست. برای مثال اگر می خواهید غذاهای خیابانی را تست کنید درباره جزئیات و مواد تشکیل دهنده آنها بپرسید و سعی کنید تا جای ممکن از مواد غذایی که تازه بنظر نمی رسند استفاده نکنید.

آب بالی هم بی خطر نیست. در طول سفر، از آب شیرها ننوشید. سعی کنید فقط از آب معدنی که با خودتون دارید استفاده کنید یا از فروشگاه ها آب معدنی بخرید. حتی مواد ساده ای مانند کاهو موجود در همبرگر که با آب محلی شسته شده است نیز می تواند ناقل بیماری باشد. همچنین توصیه می شود برای جلوگیری از بروز هرگونه بیماری معده، همیشه دارو های معده بدون نیاز به نسخه را با خود داشته باشید.


شلوغ ترین سواحل بالی را بشناسید:

وقتی بیشتر مردم به مسافرت به بالی فکر می کنند، تصور می کنند که درکنار یک ساح زیبا و آرام استراحت می کنند و غروب خورشید رو تماشا می کنند. بالی سواحل زیبا و دوست داشتنی ای داره اما به لطف هجوم انبوه جهانگردها به این جزیره، سواحل بالی با اون چیزی که فکر می کنید تفاوت زیادی داره.

ساحل کوتا بالی یکی از محبوب ترین مقصد های گردشگران در این جزیره است، اما اگه دنبال یک ساحل آرام و خلوت هستید، کوتا بدلیل هجوم گردشگران خارجی، بدترین انتخاب ممکن برای شماست. برخی از سواحل خلوت و آرام بالی عبارتند از خلیج جیمباران که به عنوان قطب غذاهای دریایی این جزیره شناخته می شود یا ساحل ماسه ای پاسیر پوتیه با آب کریستالی و اغذیه فروشی های تکش.


شهر اوبود بالی را فراموش نکنید:

سواحل بالی یکی از دوست داشتنی ترین و زیباترین مکان ها برای گردشگری است، اما این بدان معنا نیست که جنگل های سرسبز و مناظر طبیعی این جزیره را فراموش کنید. شهر اوبود بالی یکی از مناطق مسکونی در بالی است که با جاذبه های طبیعی فراوان خود گردشگران زیادی  را بسوی خود جذب کرده است. ابود زیبایی‌های زیادی از جزیره بالی را در خود جای داده است. این شهر در ارتفاعات مه آلود قرار دارد و مکان بسیار خوبی برای کاوش و گردشگری در جنگل ها و معابد و جاذبه های متنوع دیگر آن است.

این جاذبه ها شامل جنگل میمون ها، دریاچه ی براتان، معبد آبی اولون دانو، غار فیلها، معبدهای باستانی متعدد، باغ وحش بسیار زیبای بالی، پارک فیلها و تعدادی موزه و خانه هنری میگردد. مزارع پلکانی برنج بالی هم که از زیبائیهای این منطقه برشمرده میشوند در مسیر این روستا به چشم میخورد. (گشتمان)


لباس های اشتباهی را انتخاب نکنید:

با توجه به موقعیت جزیره که نزدیک استوا است و آب و هوای مرطوب و گرمسیری دارد، یکی از بزرگترین اشتباهاتی که گردشگران بالی مرتکب آن می شوند، عدم آمادگی برای هوای مرطوب است. آب و هوای مرطوب بالی می تواند شانس ابتلا به گرمازدگی را افزایش دهد، بنابراین باید قبل از سفر، در انتخاب لباس های خود دقت کنید. سعی کنید جنس لباس هایی که انتخاب می کنید از پلی استر تهیه شده باشد و لباس های راحتی را نیز از پارچه های پنبه ای تهیه کنید که عایق رطوبت باشند.

البته، شما می تونید هنگامی که وارد بالی شدید لباس های جدید بخرید. اما این جزیره آنچنان زیباست و مکان های گردشگری جذابی دارد که حتی ثانیه از وقت خود را برای خرید لباس تلف نمی کنید.


از قوانین محلی پیروی کنید:

جزیره بالی بخشی از اندونزی است که یک کشور اسلامی است. با این وجود که بالی گردشگرانی از تمام جهان را به خود جذب می کند، اما هنوز هم تابع قانون اندونزی است که بخشی از قوانین آن طبق آموزه های دین مبین اسلام است. اندونزی نسبت به حمل غیرقانونی مواد مخدر موضع قانونی قاطعی دارد. تاکنون چندین مورد از گردشگران به دلیل حمل مواد مخدر، مجازات هایی مانند اعدام یا ده سال حبس دریافت کرده اند. عدم پیروی از قوانین محلی می تواند کل زندگی شما را از بین ببرد.

فقط همین یک مورد هم نیست و بومی های بالی، قوانین خاص خود را دارند. به هیچ وجه به سر مردم بالی حتی برای نوازش کودکان دست نزنید چون اونها سر رو مقدس می دونند، همچنین قبل از ورود به معبدهای بالی، باید لباس های سنتی این سرزمین معروف به سارونگ را بر تن کنید و به هیج وجه نباید با انگشت به معابد اشاره کنین چون اونها این کار رو بد می دونند.

دیدگاه ها غیر فعال است.