چرا اودین به انتقام جویان کمک نمی کند؟

اودین خدای خدایان اساطیر اسکاندیناوی است. کسی که او را با نام های پدر آسمان و لرد آسمان نیز می شناسیم اما بیشتر معروفیتش به دلیل پدر ثور بودن است. بزرگ خدایان نورس در دنیای مارول نیز وجود دارد و در دنیای کمیک و مخصوصاً کمیک های ثور نقش مهمی دارد.

سوالی که خیلی از نظریه پردازان دنیای کمیک درباره اودین مطرح می کنند این است که چرا اودین به انتقام جویان کمک نمی کند؟ در سری کمیک Marvel legacy شماره ۱ اولین حضور انتقام جویان در ۱۰۰۰۰۰۰ سال قبل از میلاد است و این تیم شامل اودین، ققنوس، جادوگر آگاماتو، اولین پلنگ سیاه و شبح سوار بود که به منظور نبرد با آسانی ها شکل گرفته بود. با توجه به این اتحاد چرا دیگر اودین به انتقام جویان و قهرمانان زمین ملحق نشد؟در ادامه به فرضیه هایی می پردازیم که احتمالا می تواند جواب این سوال باشد.


اودین پادشاه ۹ قلمرو است

اودین پادشاه نه قلمرو است، درست است که میدگارد یا همان زمین خودمان نیز یکی از ۹ قلمرو به حساب می آید اما او نمی تواند وظیفه مراقبت از نه قلمرو را ول کند و به کمک انتقام جویان بیاید. اودین پسرش ثور را مسئول مراقبت از زمین کرده و ثور نیز در این امر موفق است پس لزومی به دخالت اودین و همراهی با قهرمانان زمین نیست. با این وجود و به احتمال زیاد اگر مشکل عظیمی بوجود بیاید و ثور از اودین درخواست مداخله کند، اودین به کمک زمین می آید.


اودین خاطره خوبی از زمین ندارد

پرطرفدار ترین نظریه این است که اودین از زمین نفرت دارد یا اتفاقی افتاده است که او دیگر دوست ندارد با انسان ها متحد شود. به احتمال بالا در زمان حضور اودین در زمین در دوران باستان اتفاقات و حوادث خوبی برایش پیش نیامده است. همچنین هیچ نشانه ای موجود ندارد که انتقام جویان باستانی چطور از یکدیگر جدا شده اند. اودین همیشه سعی میکنه تا ثور از ارتباط با زمینی ها و مخصوصاً جین فاستر فانی پرهیز کنه. مسلماً اودین دلایل بسیاری داره که اینطور ناامیدانه به زمین فکر میکنه.


اودین دیگه پیر شده

اودین پدر آسمان و قدرتمندترین خدای باستانی است. کسی که اسمش هم لرزه به بدن موجودات قدرتمندی مثل گالاکتوس میندازه. این احتمال وجود داره که اودین بخاطر اینکه سنش بالارفته و دیگه اون قدرت سابق رو نداره، از همراهی با انتقام جویان اجتناب میکنه. مسلماً شکست اودین در برابر موجوداتی مثل وُید یا امثال اون برای همیشه ابهتش رو خورد میکنه.


اودین انتقام جویان رو ضعیف و فانی میدونه

اودین خدای خدایانه و نمیتونه هدایت نه قلمرو رو به کسی دیگه واگذار کنه، همچنین این احتمال موجود داره که اودین انتقام جویان را موجوداتی ضعیف و فانی و یه مشت بچه میدونه و دلش نمیخواد که به اونها کمک کنه. این رفتار اودین با جین فاستر که اون رو فانی میدونه و سعی میکنه تا ثور با اون ارتباطی نداشته باشه هم میتونه مزید بر علت باشه که اصلا اودین انتقام جویان رو قبول نداره. البته شواهد در این مورد چیز دیگه ای رو میگه.

14 Comments
  1. کیوان کاربر می‌گوید

    جیزز کرایس… مطمعنین درست نوشتین؟؟ یک میلیون سال پیش؟؟ من زیاد در مورد مارول و انتقام جویان نمیدونم. فک نمی کردم اونموقع انتقامجویانی وجود داشت. البته من کمیک نمی خونم ولی شندیم که اودین دیگه مرده درسته؟ بازم ممنون از شما عالی بود واقعا

  2. Amir کاربر می‌گوید

    باسلام
    ادمین جان بازم مثل همیشه مقاله ی خوبی رو آوردین عالی بود حق با شماست چون اودین مسئول ۹ قلمرو هست نه یکی من یه نظر هم دارم شاید اودین پتانسیل انتقام جویان رو در مبارزه با حریف هاشون مناسب میبینه و برای صلح در بین ۹ عالم خودش وارد عمل نمیشه چون صلاح نمی بینه ولی اگه تهدید رو سخت ببینه مثل ۱ میلیون سال قبل به کمک اونا شتاب می کنه
    درضمن من تو یه سایت دیگه خوندم که زئوس هم جزء انتقام جویان باستانی بوده آیا درسته یا نه؟؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خیر، جز اولین اعضای انتقام جویان که یک میلیون سال پیش برای شکست سلستیال جمع شده بودند نبوده

      1. Amir. کاربر می‌گوید

        خیلی ممنون که سوال منو جواب دادین ادمین جان

  3. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    با عرض سلام و خسته بناشید .
    مقاله خوب و جالبی بود .
    من شخصا تئوری شماره اول یعنی (( اودین پادشاه ۹ قلمرو است . )) ، را باور دارم . اما خوب هر کدام از این تئوری ها میتوانند درست باشند . نباید فراموش کرد که اودین در کمیک های جدید ثور ، بسیار بسیار ضعیف شده بود و حتی یک هزارم قدرت سابق را هم نداشت . خودش هم به این موضوع اعتراف کرده بود و گفته بود که « نیروی اودین » ، به شدت تحلیل رفته است . قبلا اودین به حدی قدرتمند بود که به راحتی با گالاکتوس وارد جنگ میشد و حتی یک بار گالاکتوس را تهدید به مرگ کرد که باعث شد گالاکتوس از ترس فرار کند . !! همچنین اودین یک بار به خاطر زمین با ۹ سیلیستیال قدرتمند وارد درگیری شد و آسیب های جدی به اون ۹ سیلیستیال وارد کرد . قدرت اودین قبلا به حدی بود که حتی توجه نهاد های انتزاعی مثل ابدیت و بینهایت را هم جلب میکرد و حتی یک درگیری هم با نهاد انتزاعی بینهایت ( Infinity ) داشته است . !!! حالا مثلا خیلی خیلی و بینهایت خیلی برای اودین بد و تحقیر کننده بود که مثلا بیاد و از ووید شکست بخوره . درسته ؟! . در کل میخواهم بگویم که همه این تئوری ها میتوانند درست و صحیح باشند .
    با ارزوی سلامتی و موفقیت .

  4. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    دو تا سوال مهم از سایت شما داشتم :
    ۱_ شما احتمالا صحبت های من راجب بیاندر بودن « سایه نشینان بالا » ، را در کامنت هایم و دلایل و شواهد مربوط به آن را دیده اید . میخواستم نظر شخصی خودتون را در این مورد بیان کنید . به نظرتون احتمال صحیح بودن این تئوری چقدر است ؟
    ۲_ من قبلا به نبرد شخصیت اودین با نهاد انتزاعی بینهایت ( Infinity ) اشاره کردم . اگه یادتون باشد در مقاله (( قدرتمندترین شخصیت های موجود در کمیک های مارول )) بود که به این مورد اشاره کردم و گفتم که اگه ممکنه در این مقاله بهش اشاره کنید . شما گفتید که اگر ممکن شد ، در یک مقاله جدا به آن نبرد اشاره میکنید .
    راستش من کمیک مربوط به این نبرد را مطالعه نکردم اما در منابع خارجی خیلی راجبش تحقیق کردم و خیلی هم متوجه نشدم . یعنی برام عجیب بود که شخصیت اودین چگونه با یک شخصیت انتزاعی که به مراتب قدرتمندتر از گالاکتوس هست وارد جنگ میشود . در بعضی منابع هم سوال پرسیدم ، اینطور پاسخ دادند که در آن زمان شخصیت اودین جز قدرتمندترین شخصیت های کمیک ( حتی قدرتمندتر و قادرتر از گالاکتوس در اوج . ) بود . حالا اگه براتون ممکنه و اطلاع دارین ، شما به طور خلاصه یک توضیحی در این مورد بدهید .
    مرسی و موفق باشید .

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      من هم با شما هم نظرم. به احتمال خیلی بالا بیاندر ها همون سایه نشینان بالا هستندولی در مورد اودین و بی نهایت. من در سایت خارجی داشتم میخوندم نمیدونم چرا ترنسلیت درست کار نمی کرد یا بد کار می کرد. از شما میخوام این نبرد رو بطور کامل برای من توضیح بدین چون اگه راستشو بخواین خودمم چیز زیادی ازش سر در نیاوردم. فقط فهمیدم که کار هلا بود و بعد اودین و بیهایت با هم وارد نبرد میشند و مثل اینکه بینهایت اودین رو تحت کنترل خودش میگیره… اگه یه توضیحی در این مورد بدین ممنون میشم. درضمن این بینهایت همون بی نهایت کیهانی دیگه؟ خواهر ابدیت؟؟

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        مرسی بابت پاسختون .
        راستش من خودم کمیک مربوط به این نبرد را نخواندم . چون به همرا یک مجموعه کمیک دیگه میشد دانلودش کنی و خوب حجمش خیلی بالا بود و به علت یک سری مسائل مثل فیلترینگ سرعت دانلود خیلی خیلی کم میشد . بنابراین من هم منصرف شدم . بگذریم .
        اما باید بگم که بله . اینطور که متوجه شدم این بینهایت همان شخصیت انتزاعی Infinity ، و تجسم مکان و نیمه دیگر / خواهر ابدیت هست . در این منبع یک سری توضیحاتی داده اما من خیلی دقیق متوجه نشدم . :

        https://www.google.com/url?q=http://www.marvunapp.com/Appendix7/infinityodin.htm&sa=U&ved=2ahUKEwjlteOktM_oAhW7TxUIHRX0BJwQFjATegQIAxAB&usg=AOvVaw2VE2Yr2W-QCGk4IeHJNbK1

        لطفا اگه ممکنه شما هم یک برسی انجام بدهید .
        در سایت مارول ویکی فندوم هم داشتم در مورد قدرت ها و توانایی های اودین مطالعه میکردم که یک اشاراتی به این نبرد شده بود . ظاهرا هلا دخیل بوده است . اینطور که متوجه شدم ، وقتی که اودین بیهوش هست ، توسط شخصیت بینهایت کنترل میشود و کهکشان های زیادی نابود میشود . اما وقتی که به هوش میاد ، سریع از کنترل بینهایت خارج میشود و با یک اشاره همه چیز را به حالت سابق بر میگرداند . در کل من خیلی چیز زیاد متوجه نشدم . خواستم از شما بپرسم . شاید شما جزئیات بیشتری متوجه بشوید .

        1. Attack titan کاربر می‌گوید

          جناب استیوراجرز گیج شدم این چی بود فرستادی هیچی نفهمیدم بهتون حق میدم😐

  5. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    با سلام مجدد .
    در مورد سوال من ( راجب نبرد شخصیت اودین و Infinity ) مطلاب جدیدی پیدا نکردین ؟
    اگر مطلبی راجب پاسخ سوالم متوجه شدین لطفا اگه ممکنه بگید . موفق باشید .

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      با سلام. متاسفانه نه. من هم همون اطلاعاتی رو دارم که شما هم بهش اشاره کردین.

      1. فریر کاربر می‌گوید

        اودین تا جایی که می‌دونم برد

  6. […] اودین خدای خدایان، فرمانروای آسگارد و پدر ثور و یکی از قدرتمندترین شخصیت های جهان مارول است. او هزاران سال زندگی کرده است و از قدرت ها و توانایی های بسیار زیادی برخوردار است. مطمعنا حقایق بسیاری درباره اودین در دنیای کمیک وجود دارد که کمتر کسی آنها را می داند، به همین دلیل در این مطلب به بررسی ۱۵ حقیقت درباره اودین که احتمالا نمی دانستید می پردازیم. […]

  7. فریر کاربر می‌گوید

    اودین تا جایی که می‌دونم برد

دیدگاه ها غیر فعال است.