چطور می توانیم فضا را به استعمار خود در بیاوریم؟

دست یافتن به فضا و رسیدن به آن شاید تا چند قرن پیش رویا به شمار می‌رفت، اما در دنیای امروز و در قرن ۲۱، برخی از افرادی که در این رشته درس خوانده‌اند و توانایی کسب کرده‌اند، موفق به سفر به فضا شده‌اند. فضا بیکران است و در صورت پیشرفت در صنایع فضایی، ما می توانیم به طیف وسیعی از سیارات در سرتاسر کیهان دسترسی داشته باشیم.

فرض کنید توانستیم به سیارات بسیاری دسترسی پیدا کنیم. چطور آنها را تحت کنترل خود در بیاوریم؟ مسلما ما در این راه با خطرات بسیاری مواجه خواهیم شد که سد راه ما خواهند بود؛ پس باید به دنبال راه چاره گشت. در ادامه به معرفی روش هایی می پردازیم که با آنها می توانیم فضا را به استعمار خود در بیاوریم.


استعمار به روش قرون وسطایی

این روشی است که سالها بر روی زمین اجرا می شود و موفق نیز بوده است. از این روش برای به استعمار در آوردن سیارات نزدیک به زمین استفاده می شود زیرا به استعمار در آوردن سیارات دورتر مستلزم دستری به سرعت نور است که به احتمال بسیار زیاد، تا سالهای سال، علم ساخت آن را بدست نخواهیم آورد.

این روش که بسیاری از دانشمندان آنرا برای به سلطه درآوردن مریخ، ارجح تر از هر روش ممکنی می دانند، به این صورت اجرا می شود که اول به کمک مریخ نوردها، بهترین مکان های اسکان انسان ها را شناسایی می کنند، بعد از آن صد ها نفر را با ذخیره غذایی و نظامی به مریخ می فرستند و اگر شرایط مساعد بود، نفرات بیشتری ارسال خواهند کرد و در صورت رویارویی احتمالی با ساکنان آن سیاره، همه آن موجودات را نابود می کنند تا مریخ برای انسان ها امن شود.


استعمار به کمک سایبورگ ها و هوش مصنوعی:

عمر کم انسان ها این امکان را به آنها نمی دهد که به کاوش در دورترین نقاط کیهان بپردازند، به همین دلیل نیز باید به دنبال یک راه چاره بود که مشکلی از نظر طول عمر نداشته باشیم. آن راح حل ساخت ربات / سایبورگ های قدرتمند به همراهی هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی قدرتمند به راحتی می تواند سیارات قابل سکونت را کشف و اسکن کند و ربات ها نیز وظیفه از بین بردن خطرات احتمالی و آماده سازی سیاره را دارند تا انسان ها در کمال آرامش به آن سیاره سفر کنند. تئوری دیگری نیز ارائه شده است که می گوید عقل و خاطرات انسان ها را به ربات ها انتقال داده (نوعی تکامل) و سایبورگ ها را جایگزین انسان ها کنند تا به استعمار سیارات بپردازند.


جنین های منجمد شده:

مشکلات سنی انسان ها امکان سفر آنها به سیارات دوردست را نمی دهد، از طرفی آنها نمی توانند برای مدتی بسیار طولانی، برای مثال بالای ۲۰ الی ۳۰ سال در خواب مصنوعی بمانند به این دلیل که باعث ایجاد بیماری های بسیاری نظیر، آسیب مغزی، آسیب استخوان های بدن و افزایش ابتلا به سرطان می شود. بسیاری از دانشمندان به این فکر افتاده اند که برای مسافرت های فضایی به دورترین نقاط کیهان که راه برگشتی ندارد، از جنین های منجمد شده استفاده کنند. این جنین های چند روزه منجمد شده، در سفینه ای بزرگ و به کمک ربات های پزشکی و تعدادی انسان به سیاره هدف فرستاده می شوند و در آنجا به کمک دستگاه بدنیا می آیند و برای همیشه، در آن سیاره ساکن خواهند بود.


انسان های جهش یافته:

انسانی را تصور کنید که بتواند چندصد و یا هزار سال عمر کند و در برابر طیف وسیعی از بیماری ها و ویروس ها مصون باشد. کند کردن روند پیری یکی از بهترین روش هایی است که انسان ها می توانند به کمک آن، به دورترین نقاط کیهان سفر کنند درحالی که هیچ نیازی به خواب مصنوعی و یا ربات ها نداشته باشند. این انسان های جهش یافته توانایی جنگی بالایی نیز خواهند داشت و به راحتی می توانند سیاره هدف را به کنترل خود در بیاورند.


همکاری با موجودات فضایی:

بله درست شنیدید، همکاری با موجودات بیگانه فضایی نیز یکی دیگر از روش هایی است که به کمک آن می توان فضا را به کنترل خود درآورد. پنتاگون رسما وجود آدم فضایی‌ها را تأیید کرده است. شاید آنها همین الان نیز در بین ما حضور داشته باشند، زبان ما را بفهمند و رفتاری مسالمت آمیز با ما داشته باشند. در این صورت انسان ها با همکاری موجودات فضایی و بدست آوردن دانششان در ساخت سفینه ها، می توانند به راحتی به تمام نقاط کیهان سفر کرده و با تکنولوژی قدرتمندشان، سیارات را به سرعت فتح کنند.

10 Comments
  1. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام
    ادمین جان مقاله ی خوبی بود و اطلاعات قابل توجهی رو بهم منتقل کرد

    من همیشه برام سوال بود چرا حدود ۹۹ درصد از مردم دنیا فکر میکنن تکنولوژی بیگانه ها از ما پیشرفته تر هست چرا از ما عقب تر نباشن؟؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      هر تمدنی قدمتش از تمدن انسان ها بیشتر باشه، مسلماً پیشرفته تر هم هست. کتاب های تاریخی هندی و یهودی پر است از نبرد های شهر های باستانی در آسمان و نبرد بین دسته های متفاوت آنها. خوب مسلماً قدمتشون و توانایی هایشون از ما بیشتر بوده، برای همین پیشرفته تر هستند. متاسفانه بعضی ها جنیان رو مثال می زنند و میگند از ما عقب ترند که باید بگم جنیان اصلا از ما عقب نیستند، اونها چند بعدی هستند و نیازی به تکنولوژی هایی نظیر هواپیما و اینها ندارند و از انسانها هم می ترسند. البته فعلا از ارتباط داشتن با انسان منع شدند ولی بعضی اوقات…………………..

  2. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    ادمین کلاً دیگه مقاله کمیکی انگار نمیزاری ؟؟؟؟؟؟ خوهش میکنم بزارید خیلی وقته منتظرم . 😐😐

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      این سایت یک سایت سرگرمی تفریحی هستش و هر نوع مطلبی در اون قرار میگیره چه کمیک چه علمی چه آشپزی.
      ولی چشم. بخاطر گل روی ماه شما از چند روز دیگه دوباره مطالب کمیک بوکی جذابی منتشر می کنیم.

      1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

        ممنون ، دستتون درد نکنه . ادمین به این میگن 😁😁

  3. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود . هرچند با برخی قسمت های اون اصلا موافق نیستم . مثل قسمت مربوط به جنین های منجمد شده . چون چنین چیزی شدنی نیست .
    بخوام خلاصه بگم به نظر من برای به استعمار در آوردن فضا در نخستین گام علم لازم هست . علم خیلی زیاد از فضا و البته به طور ساده مقیاس زیادی از علم زیست و فیزیک . در گام بعدی هم قدرت که از نظر من به دست آوردن قدرت هم مستلزم علم هست .
    در کل مهمترین فاکتور علم هست .
    تمام .

  4. SBH کاربر می‌گوید

    ادمين ……شما كه ميگفتيد فضا و كهكشان ها همه چرت و پرت و الكي هست……چي شده؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      هنوز هم میگم فضا و اینا دروغه. چیزی به نام فضا وجود نداره چون زمین مسطح ما یک فضای بستست.
      اما دلیل میشه که برای سایتم مقاله نزارم 😂😂😂
      این مقاله هم خیلی خوب بود، کلی بازخورد داشته.

      1. SBH کاربر می‌گوید

        خخخخخخخخخخخخخ ‍س نصف مقالات سایت فقط برای بالارفتن توی نت هست (:
        یعنی منطق رو برم …جوووووووووووون

  5. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    دووووووپسس👽👽👽😁😁😁

دیدگاه ها غیر فعال است.