چیزهایی که حتی تصور نمی کنید می توانند شما را بکشند

مَرگ یا وفات یا درگذشت در زیست‌شناسی پایان زندگی موجودات زنده و در پزشکی به معنای توقف برگشت‌ناپذیر علائم حیاتی است. همه خواهیم مرد. در رختواب خود، در یک تصادف، زلزله، جنگ، بیماری و موارد دیگر. همگی اینها عواملی هستند که باعث مرگ انسان ها می شوند. می توانیم بگوییم صدها روش وجود دارد که باعث مرگ افراد می شود. با این حال روش های مردنی وجود دارد که مطمعناً تا به امروز نشنیده اید و یا با شنیدن آن، تعجب می کنید و به یا دیگر خنده تان بند نمی آید. امروز و در این مطلب به معرفی چیزهایی می پردازیم که حتی به ذهنتان خطور نمی کند باعث مرگ انسان ها بشوند.


خوشبو کننده هوا:

اسپری ها و دستگاه های خوشبو کننده هوا که برای ایجاد رایحه ای معطر در فضای خانه و محل کار مورد استفاده قرار می گیرند، آنقدر در عصر مدرن مورد استفاده قرار می گیرند که جزئی جدا نشدنی از زندگی انسان ها شده اند. این اسپری ها سالها در یک خانه مورد استفاده قرار می گیرند و عموماً استفاده کنندگان این خوشبو کننده ها نه از میزان دقیق مصرف آنها خبر دارند و نه بخاطر قیمت آن، قصد دور ریخت آن را دارند.

بسیاری از خوشبوکننده‌های هوا که ما به‌طور مرتب در خانه استفاده می‌کنیم حاوی ترکیباتی سرطان‌زا هستند. مطالعات نشان داده است برخی خوشبو‌کننده‌های بی‌نام و نشان که به وفور در بازار یافت می شود، حاوی مواد فوق‌العاده سمی هستند که به تضعیف سیستم ایمنی بدن ما منجر می‌شوند. این اسپری ها در دراز مدت و یا بدلایل استفاده بیش از حد باعث مشکلاتی نظیر تنگی نفس، خارش، آلرژی و در نهایت سرطان و حتی در مواردی نیز باعث مرگ افراد می شود.


افسردگی:

افسردگی یک حالت خلقی شامل بی‌حوصلگی و گریز از فعالیت یا بی‌علاقگی و بی‌میلی است و می‌تواند بر روی افکار، رفتار، احساسات و خوشی و تندرستی یک فرد تأثیر بگذارد. افرادی که دارای حالت افسردگی هستند، می‌توانند احساس ناراحتی، اضطراب، پوچی، ناامیدی، درماندگی، بی‌ارزشی، شرمساری یا بی‌قراری داشته باشند. ممکن است آن‌ها اشتیاق خود در انجام فعالیت‌هایی که زمانی برایشان لذت‌بخش بوده از دست بدهند، نسبت به غذا بی‌میل و کم‌اشتها شوند. علت های افسردگی نیز می تواند مواردی همچون مشکلات خانوادگی، مصرف مواد مخدر، بیماری و اشتباهات پزشکی باشد.

تعداد کثیری از افراد مبتلا به افسردگی، عادات ناسالم همچون استعمال سیگار، مصرف الکل و عدم فعالیت‌های ورزشی دارند. تحقیقات نیز نشان داده است، افسردگی باعث آزاد شدن هورمون استرس می‌شود که سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند. نتیجه یک بررسی علمی در آمریکا نشان داده، «افسردگی» ایمنی بدن را شدیداً کاهش داده و خطر مرگ زودرس را در مردان تا ۳ برابر افزایش می‌دهد.


بیکاری و خانه نشینی:

حتما با خود فکر می کنید انجام هیچ کاری و بست نشستن در خانه باعث کاهش چشمگیر مرگ و میر زودرس می شود. علاقه مندان به این تئوری دو دلیل می آورند تا حرفشان را اثبات کنند. اول اینکه با بیکاری و خانه نشینی در معرض حوادث خطرناک قرار نمی گیرند که باعث مرگ آنها شود و دوم نیز این است که استرس و مشکلات زندگی به آنها فشار نمی آورد.

اما آنها به این نکته توجه نمی کنند که عدم فعالیت بدنی و چاقی بیش از حد باعث افزایش نرخ و مرگ و میر می شود. بیکاری و خانه نشینی شانس ابتلا به طیف گسترده ای از بیماری ها مانند سرطان پستان، دیابت نوع ۲، سرطان روده بزرگ و بیماری عروق قلبی را افزایش می دهد.


تماشای تلویزیون:

امروزه TV ها نقش اساسی در زندگی مردم جهان بازی می کنند و مردم برای دریافت اخبار و اطلاعات و تماشای مجموعه های تلویزیونی به تلویزیون وابسته شده اند. این روزها تماشای تلویزیون به یک عادت افراطی در بین مردم بدل شده است. تماشای تلویزیون به مدت بیش از ۴ ساعت در هر روز می‌تواند به سلامت افراد لطمه وارد کرده و حتی منجر به مرگ زودرس آنها شود. طبق مطالعه کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی آمریکا، حدود ۱۱۰۰۰ کودک زیر ۱۸ سال در بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ به دلیل تماشای بیش از حد تلویزیون کارشان به بیمارستان کشیده شده است. تعجب آور تر اینکه از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳، ۲۷۹ نفر جان خود را بدلیل تماشای بیش از حد تلویزیون از دست دادند.


رفتن به حمام:

اگر از شما بپرسند خطرناک ترین مکان خانه تان کجاست؟ حتما می گویید آن مکان گاراژ، آشپزخانه و یا پشت بام است. اما هیچکدام از اینها جواب درستی نیست. جواب درست حمام آن خانه است. حمام در واقع خطرناک ترین مکان هر خانه ای است که تلفات زیادی نیز می گیرد. طبق مطالعات انجام شده، هر روز یک آمریکایی در وان خانه خود غرق می شود. برای افراد مسن نیز، کوچک ترین لغزش می تواند باعث مرگ آنها بشود. خنده دار ترین و عجیب ترین شیوه مرگ در حمام نیز به دلیل دوش گرفتن با آب داغ می باشد که هر ساله جان افراد بسیای را می گیرد.


آب آشامیدنی:

آب یکی از مواد مایع و فراوان‌ترین مادهٔ مرکب بر روی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکل شناخت امروزی آن است و جستجوی حیات بر روی دیگر سیارات بر اساس وجود آب مایع است. آب آشامیدنی آبی با کیفیت مناسب است که بتوان بدون اثر منفی کوتاه‌مدت یا بلندمدت، آن را آشامید.

آب شکل سلول های داخل بدن ما را تنظیم می کند، مصرف بیش از حد زیاد آن باعث می شود سلول ها مثل بالن باد کنند. نوشیدن بیش از اندازه آب موجب افزایش مقدار این مایع در خون انسان می شود. این میزان آب می تواند الکترولیت های موجود در خون، به ویژه سدیم را رقیق سازد. هنگامی که سطوح سدیم به کمتر از ۱۳۵ میلی مول بر لیتر می رسد، این شرایط به نام «هیپوناترمی» شناخته می شود. در این حالت مایعات خارجی وارد سلول ها می شوند که عوارض خطرناکی دارد و اگر آب بدن به سرعت تخلیه نشود، منجر به مرگ حتمی می شود.


شال و لباس هایتان:

هیچ کسی حتی ذره ای به این فکر نمی کند که لباسی که پوشیده است می تواند به آن صدمه بزند، چه برسد که بخواهد بوسیله آن جانش را نیز از دست بدهد. بله درست است، لباس هایتان به شما صدمه ای وارد نمی کنند اما کوچک ترین غفلتی و گیر کردن لباستان به چیزی که متحرک است، باعث می شود دردناک ترین مرگ ممکن برایتان رقم بخورد.

ایزادورا دانکن را می شناسید؟ او رقصنده باله اهل ایالات متحده آمریکا بود که از او به عنوان مادر رقص نوین یاد می‌شود. او در حادثه‌ای نادر در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۱۹۲۷ سوار بر خودروی کروکی بود که شال گردن ابریشمی بلندش به دور یکی از چرخ‌های خودرو پیچیده و مایه شکستگی گردن او شد. او یکی از هزاران قربانی گیر کردن لباسش به ماشین است. تنها همین نیست و آسانسور نیز همین ویژگی را دارد. کافیست تنها لحظه ای غفلت کنید تا پایان زندگیتان رقم بخورد.


گیاهان خانگی:

گل ها و گیاهان آپارتمانی زیبایی خانه شما هستند. این گیاهان می توانند نقش دکور، پاکیزگی هوا و یا درمانی را ایفا کنند اما این بدان معنی نیست که هر گل و گیاهی را که دوست داشته باشید می توانید به خانه بیاورید و از آن نگهداری کنید. بسیاری از گیاهان خانگی که زینت بخش خانه ها هستند در واقع باید دور از خانه پرورش یابند. به ویژه دور از محل خواب. یکی از رایج ترین عواقب وجود گیاهان خطرناک در خانه، ایجاد بیماری و مرگ می باشد.

گیاه بسیار خطرناک “دیفن باخیا” که اکثر جاها در منازل و دفاتر نگهداری می شود بسیار سمی بوده و می تواند به مرگ افراد بویژه کودکان منجر شود. در صورتی که قطعه ای از برگ آن خورده شود انسان را می کشد. خرزهره نیز یک بوته گل دهنده زیبا است که می تواند در داخل و خارج از خانه کشت شود. اما تمام قسمت های این گیاه برای انسان و حیوان سمی است.

منبع: toptenz.net

1 Comment
  1. g.o.w کاربر می‌گوید

    با سلام. مقاله عجیب ولی جالبی بود واقعا ما آدما به خیلی از چیزا توجهی نداریم و فک میکنیم سبک زندگی که الآن داریم خیلی مناسب و در واقع بی خطره که نیست و دقیقا مثل مثالهایی که گفته شده کوچکترین چیزهایی که ما فکرش رو نمیکنیم هم میتونند باعث مرگ ما بشن. و اینکه در مورد حالا افسردگی که گفته شده سیستم ایمنی را تضعیف میکند من جایی خونده بودم که میگفت غم و اندوه برای افراد جوان مضر نیست و سیستم ایمنی اونا رو تقویت میکنه ( البته غم با افسردگی تفاوت هایی دارد ) و اینکه در مورد آب آشامیدنی هم به نظرم هر چه قدر هم زیاد نوشیده بشه چندان ضرری نداره در ضمن خود افراد هم دیگه توان نوشیدن بیش از حد آب رو ندارن خیلی کم پیدا میشه چنین افرادی. به هر حال خسته نباشید بابت مقاله این مقاله جالب.

دیدگاه ها غیر فعال است.