۱۰ تا از بهترین نقل قول های جوکر در دنیای کمیک

جوکر شروری که ترس رو به درون قلب های شهروندان گاتهام القا میکنه. جوکر مطمئنا یکی از نمادین ترین ویلن های تاریخ کامیک بوک است. جوکر نماد دیوانگی بی حد و اندازه است اما چیزی رو درباره اون فراموش نکنید. اون بیشتر از اون چیزی که فکر می کنید عاقله. با ما همراه باشید با ۱۰ تا از بهترین نقل قول های جوکر در دنیای کمیک.


۱۰. اگر پلیس بخواد با جوکر بازی کنه باید بهاش رو بپردازه:

این جمله یکی از به یاد ماندنی ترین جملات جوکر است که در شماره ی ۱ سری کامیک های بتمن گفته شد. جوکر در حالی که بتمن حضور ندارد با پلیس روبرو میشود و بدون ترس فریاد میزنه: اگر پلیس بخواد با جوکر بازی کنه باید بهاش رو بپردازه. این بدان معنی است که جوکر ترسی از آنها ندارد و خود را از آنها برتر می داند.


۹. من دیوانه نیستم فقط عقلم متفاوته:

یکی از عناصر اصلی آنچه جوکر را به چنین شرور نمادین سوق می دهد سقوط آزاد او در جنون است. در آغوش گرفتن کامل او با بخش های مجنون زندگی ، چیزی است که باعث می شود او بهترین شرور دی سی کامیکس باشد جوکر این جمله رو در شماره ی ۱۳ کامیک های بتمن و رابین گفت و نشون داد که اون از دیوانگیش خبر داره و همونطوری که در بالا گفته شد اونو میپذیره.


۸. اون مردم یکی یکی صدای من رو خواهند شنید و این شهر راه سقوط را دنبال خواهد کرد:

یکی از نمادین شهرهای تاریخ کمیک بوک گاتهام است. شهری که با جدال خوبی و بدی در خودش شناخته میشه. گاتهام جایی بود که هم بتمن و هم جوکر رو به وجود اورد. این جمله در کمیک مردی که میخندید گفته شد و به این نکته اشاره دارد که هدف نهایی جوکر، نابودی گاتهام و مردمانش می باشد.


۷. در رویای من جهان یک فاجعه ی بزرگه یک دود سیاه رنگ خورشید رو خاموش کرد و تاریکی زنده موند با ناله های مردم و ناگهان نوری کوچک پدیدار شد یه شمع کوچولو و امیدی برای میلیون ها نفر و اون در تاریکی زشت میدرخشید.من خندیدم و فوتش کردم:

یکی از ویژگی های شخصیتی مهم جوکر، حس شوخ طبعی بیش از حد او است. جوکر سلطان گفتن جوک های تلخه چون اون جمله های شکسپیر رو خیلی خوب درک کرده: ریشه ی طنز در شادی نیست بلکه در غم و اندوه است. و این کاملا قابل اثباته شما هر جکی رو بررسی کنید به همین جمله خواهید رسید.


۶. اگر دیوانه نبودم مجنون می شدم:

نحوه تبدیل جوکر به یک ویلن و دیوانه شدنش یکی از بحث هایی است که در بین طرفداران بسیار مورد بحث قرار میگرد. آیا اون قربانی وضعیت بیرون شد یا خودش تصمیم گرفت به این وضعیت برسد. ولی این جمله میتواند تا حدی جواب ما را بدهد این جمله به ما می گوید که جوکر میداند که دیوانه است و این یعنی انتخاب خودش این بوده است.


۵. اوه…جیز…من جیسون رو از این خیلی بدتر زدم، اسمش جیسون بود مگه نه:

چیزی که هرگز طرفداران نتوانستند در جوکر ببینند حس پشیمانی است. از نظر جوکر آدم ها چیزی جز ابزارهایی بی ارزش بین او و بتمن نیستند و سرنوشت آنها از نظر جوکر کوچکترین ارزشی ندارد، حالا چه پسری کوچک مانند جیسون باشد یا آدمی بی گناه.


۴. اگر دیوانه نبودم اینقدر درخشان نبودم:

در این جمله دوباره جوکر مانند شماره ی ۶ تاکید بر این دارد  که او دیوانه است و از این آگاه است. این نشان می دهد که جوکر به خود افتخار می کند که مجنون است و به همین دلیل به دنبال نابود کردن گاتهام و مردمانش است.


۳. هردو نفر ما سعی می کنیم معنایی پیدا کنیم در جهانی که معنایی در اون وجود نداره چرا باید به دنیای بیرون اهمیت بدم وقتی میتونم پادشاه خلافکار ها باشم چرا باید پسری یتیم باشی وقتی میتونی یه قهرمان باشی:

برای خیلی ها زندگی یعنی پیدا کردن یک هدف تا به زندگیشون معنایی ببخشه اما نه برای جوکر اون باور داره که دنیا بی معناست و نباید در اون دنبال هدف گشت و این همون چیزیه که جوکر رو خیلی خطرناک میکنه چون آدمی که چیزی برای از دست دادن نداره از همه خطرناکتره.


۲. جوک واقعی لجبازی توئه عقیده ی تو درباره ی هرچیزی و هرجایی و همه ی اینها منطقیه و این عقاید توئه که هر دفعه به من رخنه میکنه:

جنون میتونه بارها و بارها انجام بشه و هربار انتظار نتیجه ی نتیجه ی متفاوتی داشته باشیم. برای بتمن جنگ با جوکر جنگی بی پایان است. زیرا هیج کدام از آنها مایل به پایان دادن دائمی این نبرد نیستند و بنابراین نتیجه ی نبرد آنها قابل پیش بینی است.


۱. دیوانگی یه در خروج اضطراریه تو می تونی بیرون وایستی و در رو ببندی از روی تمام چیز های وحشتناکی که اتفاق افتاده و اونا رو فراموش کنی برای همیشه:

بهترین مجموعه کمیک بوکی جوکر سری داستان The Killing Joke است. یکی از به یادماندنی ترین نقل قول های جوکر در این کمیک این است که “دیوانگی یه در خروج اظطراریه تو می تونی بیرون وایستی و در رو ببندی از روی تمام چیز های وحشتناکی که اتفاق افتاده و اونا رو فراموش کنی برای همیشه”. این نقل قول نهایت جنون جوکر را به نمایش می گذارد، فردی که بدترین شرارات ها را انجام می دهد ولی همه آنها را به راحتی فراموش می کند.

منبع: CBR


مترجم: آرین حاجی بابایی


15 Comments
  1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    سلام . مقاله خیلی خوبی بود واقعاً بسیاری از حرف های جوکر بسیار قشنگ هست . عالیییییی دستت درد نکنه .

  2. Mohamad کاربر می‌گوید

    جوکر بیشتر یه فیلسوفه تا جانی.خوب بود.ممنون

  3. amirrr کاربر می‌گوید

    ببخشید می خواستم نظرتون درباره ی مقایسه جوکر با گرین گابلین را بدونم با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

    1. ارین حاجی بابایی کاربر می‌گوید

      اگر بخوابم مقایسه کنیم مطمئن باشید جوکر شرور بهتری است اما گرین گابلین باید با لکث لوتر مقایسه بشه نه جوکر

      1. amirrr کاربر می‌گوید

        من منظورم از لحاظ ی خبیث تمام عیار بودن هستش چون ی دانشمند از ی قاتل بی مغز بهتر هوشمند تر هستش. فقط اخیرا جوکر کمی هوشمندانه کار میکند و تمام ثروت وین را از او گرفته است . در ضمن من معتقدم اگر برای مقایسه باشد میتوان بولزای را نیز برتر دانست . کسی که برخلاف جوکر هیچ عشقی ندارد و برای تفریح نامزد قهرمانان را شکار میکند.

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      از هر نظر، گرین گایلین سگ جوکر هم نمیشه. این نظر من بود بطور کاملا خلاصه.
      البته این مقاله توسط من ترجمه نشده. کار نویسنده جدید سایت آقای آرین حاجی بابایی است.

  4. Sub Zero کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود واقعا خسته نباشید ادمین ، به نظرم جوکر بهترین و نمادین ترین ویلن تاریخ کمیک 👌

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      👌👍👍

  5. ارین حاجی بابایی کاربر می‌گوید

    من هم تازه به نویسندگان سایت پیوستم امیدوارم مفید باشم

  6. کیوان کاربر می‌گوید

    مقاله بسیار عالی ای بود ممنون. من از طرف خودم از آقای ارین حاجی بابایی برای این مطلب عالی ای که ارائه کردن تشکر می کنم. به امید موفقیت و مقالات بیشتر از این دوست عزیزمون.

  7. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام مجدد خدمت ادمین عزیز و آقای حاجی بابایی گُل
    آقای حاجی بابایی خوشحالم که ‌شما هم یکی از ادمین های این سایت محبوب شدین و امید وارم که روز به روز به موفقیت این سایت نزدیک تر بشید و برترین سایت ایران در هر زمینه ای باشه

  8. Mohamad کاربر می‌گوید

    استاد حاجی بابایی شرمنده من نمیدونستم یه مقاله نویس جدید داره سایت تشکر نکردم خیلی متشکرم امید وارم همیشه بدرخشید و خوش باشید👋👋😘😘

  9. میلاد کاربر می‌گوید

    خدا وکیلی جملات سنگینی گفته

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      به نکته ی خوبی اشاره کردی 😂😂👌👌

  10. ثور خدای رعد و قویترین انتقام جو کاربر می‌گوید

    ممنون از سایت و نویینده ی جدید

دیدگاه ها غیر فعال است.