۱۵ فکت درباره بلک پنتر، پادشاه واکاندا

پلنگ سیاه (Black Panther) یکی از شخصیت‌های ابرقهرمانی کمپانی مارول است. این شخصیت که نام اصلی آن تی چالا است، پسر شاه تی چاکا بود که در امپراتوری خیالی واکاندا در آفریقا زندگی می‌کردند. چادویک آرون بوزمن بازیگر سیاه پوست که در ۲۸ اوت ۲۰۲۰ درگذشت، نقش این شخصیت را در دنیای سینمایی مارول بازی می کرد. در ادامه به معرفی ۱۵ حقیقت درباره این شخصیت معروف می پردازیم، با ما همراه باشید.


۱۵. او رهبر کشور واکاندا است:

“پلنگ سیاه” عنوانی افتخاری است که به رهبر قبیله و کشور واکاندا داده می شود. تی چاکا، پدر پلنگ سیاه، از ترس به استعمار گرفته شدن سرزمینش، آنرا از دسترس انسان ها خارج کرد. در واکاندا آهن‌هایی از جنس ویبرانیوم وجود دارد که هیچ وقت خراب نمی‌شوند و جنس سپر کاپیتان آمریکا از این آهن بوده‌ است. تی چالا پس از مرگ پدرش تی چاکا پادشاه واکاندا شد.


۱۴. او با استورم ازدواج کرد:

استورم با نام اصلی اورورو مونرو، از اعضای قدیمی تیم مردان اکس به‌شمار می‌رود و یکی از نوادگان قبیله‌ای آفریقایی بود، که همه آن‌ها دارای موهایی به رنگ سفید، چشمانی آبی و توانایی به کار بردن سحر و جادو را داشتند. استورم و پلنگ سیاه دوست دوران کودکی یکدیگر بودند و پس از ارتباط مجدد و عاشق شدن، با یکدیگر ازدواج کردند. متاسفانه همه چیز خوب پیش نرفت و با حمله نامور به واکاندا، این ازدواج لغو شد.


۱۳. چادویک بوزمن خودش تصمیم گرفت از لحجه آفریقایی در فیلم استفاده کند:

اگر فیلم پلنگ سیاه را دیده باشید، تا حدودی متوجه خواهید شد که که چادویک بوزمن، بازیگر فقید این نقش، با لحجه آفریقایی در این فیلم صحبت می کند. بوزمن برای نشان دادن علاقه و احترام به آفریقا و اینکه حضور در کشور های غربی تاثیری بر زبان او ندارد، از لحجه آفریقای استفاده کرد.


۱۲. بلک پنترن تقریبا در همه گروه های ابرقهرمانی مارول حضور داشته است:

کمتر شخصیت کمیک بوکی است که عضو همه گروه های ابرقهرمانی جهان خود باشد. یکی از آن استثنا ها بلک پنتر است. او در طول حضورش در دنیای کمیک، تقریبا عضو همه گروه های ابرقهرمانی جهان مارول همچون انتقام جویان، مردان ایکس، چهار شگفت انگیز و مدافعان بود.


۱۱. پلنگ سیاه اولین شخصیت سیاه پوست مطرح در کمیک های مارول بود:

بسیاری پلنگ سیاه را اولین ابرقهرمان سیاه پوست دنیای کمیک می دانند، اما این درست نیست. مارول سالها قبل دست به ساخت شخصیت هایی سیاه پوست زده بود و دی سی نیز شخصیت های سیاه پوست مشهور متعددی داشت، که البته بیشتر آنها به فراموشی سپرده شدند. بلک پنتر اولین ابرقهرمان سیاه پوست مارول است که شخصیت اصلی داستان های خود شد، از آن به بعد، فالکون، استورم و لوک کیج که همگی سیاه پوست بودند، به جهان کمیک بوک معرفی شدند.


۱۰. او قدرت های ابرقهرمانی اش را از گیاه علفی قلبی شکل می گیرد:

گیاه دارویی قلبی شکل که پلنگ سیاه قدرت هایش را از آن می گیرد، تنها در واکاندا یافت می شود. برخی از داستان ها می گویند که این گیاه هدیه ای از طرف خدای پلنگ ها (باست) بوده است، اما در واقع به دلیل قرار گرفتن طولانی در معرض فلز ویبرانیوم، یک گیاه جهش یافته است. با استفاده از گیاه قلبی شکل قدرت‌های ما فوق بشری مانند قدرت بالا – سرعت بالا – چابکی – زود درمانی -پیداکرن حواس مافوق بشری – پرش بلند – حرکات اکرباتیک و بالا رفتن توانایی‌هایی درمبارزه تن به تن در انسان ایجاد می شود. تنها تعداد کمی از مردم واکاندا می توانند از این گیاه مصرف کنند. مابقی بعد از مصرف این گیاه مصموم شده و باید عوارض وحشتناک آنرا تحمل کنند.


۹. اولین بار در مجموعه چهار شگفت انگیز ظاهر شد:

بیشتر اوقات ابرقهرمانان قبل از اینکه مطرح شوند و کمیک اختصاصی خود را بدست بیاورند، در کمیک های مطرح گروه های ابرقهرمانی حضور پیدا می کنند. بلک پنتر نیز از این قائده مستثنی نیست. پلنگ سیاه اولین بار در  کمیک چهار شگفت‌انگیز شماره #۵۲ و در تاریخ ۱۶ جولای ۱۹۶۶ ظاهر شد و آنقدر شخصیت موفق و دوست داشتنی ای بود که توانست نظر طرفداران کمیک بوکی را به خود جلب کند.


۸. او شهرت زیادی در شکست دادن دشنمان قدرتمند تر از خود دارد:

اگر زره ویبرانیومی بلک پنترن را در نظر نگیریم، سطح قدرت پلنگ سیاه را با شخصیت کاپیتان آمریکا مقایسه می کنند. با این وجود او شخصیت های قدرتمندی مانند مفیستو و دکتر دووم را نابود کرده و همچنین چهار شگفت انگیز و اتقام جویان را نیز شکست داده است. پلنگ سیاه بعد از بتمن، دومین شخصیت تاریخ کمیک است که رکورددار شکست دادن شخصیت های قدرتمند تر از خود می باشد.


۷. تچالا دکترای فیزیک دارد:

پلنگ سیاه نتنها از نظر جسمی در سطح بسیار بالایی است، بلکه از نظر ذهنی نیز بسیار قدرتمند است و یکی از نوابغ جهان مارول محسوب می شود. تچالا دکترای فیزیک از دانشگاه آکسفورد را دارد و متخصص تسلیحات نظامی است، بطوری که به راحتی می تواند بمب هایی بسازد که حتی کره زمین را نیز نابود کنند.


۶. قرار بود اسم بلک پنتر، ببر ذغال سنگ باشه:

جک کربی، یکی از خالقین شخصیت بلک پنتر می خواست که نام این شخصیت، ببر ذغال سنگ (Coal Tiger) باشه. اما استن لی نظرش رو تغییر داد و در پایان نام پلنگ سیاه رو برای این شخصیت انتخاب کردند. لقب Coal Tiger بعد ها به تچاکا ۲، پسر تچالا رسید.


۵. محافظان زن پلنگ سیاه:

هر پادشاهی نیاز به یک گروه نخبه نظامی دارد و پلنگ سیاه نیز از این قائده مستثنی نیست. ارتش شخصی و گارد سلطنتی بلک پنتر، گروهی از زنان مبارز هستند که تحت هنوان «دورا میلاژ» شناخته می شوند. این جنگجویان که به آنها Adored Ones نیز می گویند، زنانی هستند که در نهایت قدرت بدنی خود قرار دارند و از قبایل مختلف واکاندا انتخاب می شوند. این گروه در دنیای سینمایی مارول و فیلم پلنگ سیاه محصول ۲۰۱۷ نیز حضور دارند.


۴. بلک پنتر از سال ۱۹۹۴ در انیمیشن ها حضور پیدا کرد:

علاوه بر سینما و کمیک، بلک پنتر نیز از آغاز دهه ۹۰ تا به امروز، حضور گسترده ای در دنیای انیمیشن ها دارد. این شخصیت در سال ۱۹۹۴ در یک قسمت از کارتون چهار شگفت انگیز حضور داشت. بعد ها در انیمیشن های مردان ایکس در دهه ۹۰ و در انیمیشن انتقام جویان: بزرگترین ابرقهمانان زمین حضور یافت و حتی برای مدتی نیز کارتون اختصاصی خود را داشت. در این کارتون صداپیشگی این شخصیت را جیمون هونسو، بازیگر سیاه پوست معروف مارول و دی سی بر عهده داشت.


۳. او پادشاه جهان مردگان واکاندا است:

در واکاندا شهری از مردگان وجود دارد که به نام نکروپولیس شناخته می شود. بقایای هر پلنگ سیاه که قبل از تچالا به این مقام رسیده بود، در نکروپولیس وجود دارد (مانند پدر تچالا) و روزی روح و بدن تچالا نیز بعد از مرگ به این مکان خواهد آمد. بلک پنتر ین شانس را داشته است که به پادشاه مردگان تبدیل شود و این مقام را از باست (خدای گربه های مصر باستان) دریافت کرده است. به کمک این توانایی، تچالا تمام دانش و مهارت پلنگ های سیاه قبل از خود را در اختیار دارد و می تواند روح همه آنها را کنترل کند.


۲. خواهر تچالا نیز زمانی پلنگ سیاه بوده است:

در دوره ای تچالا طی نبردی با شخصیت دکتر دووم به کما رفت و خواهرش “شوری”، مقام و قدرت پلنگ سیاه را بدست آورد. شوری اولین زنی است که به مقام پلنگ سیاه در دنیای مارول می رسد. به غیر از او، کاپیتان آمریکا نیز برای مدتی، این مقام را بدست آورده بود.


۱. زره ویبرانیومی پلنگ سیاه:

پادشاه واکاندا که همان پلنگ سیاه است لباس نظامی قدرتمندی از جنس ویبرانیوم با نام (Panther Habit) دارد که آنرا از الهه گربه ها دریافت کرده است. توانایی ها این لباس نظامی که یکی از قدرتمندترین زره های جهان کمیک بوکی مارول است را در ادامه با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

  • چکمه های کاهش دهنده انرژی: به کمک ویبرانیوم و تکنولوژی بکار رفته در زره پلنگ سیاه، این زره می تواند قدرت ضربه هایی وارد شده به خود را در سطح بالایی کاهش دهد. این توانایی این امکان را به فرد استفاده کننده از این زره می دهد تا بدون احساس درد یا فشار، از یک ساختمان چند طبقه پرش کند و یا ضربات شخصیت های قدرتمند مانند هالک را جذب کند تا تچالا آسیبی نبیند.
  • ضد گلوله بودن: این زره به دلیل بکار رفتن فلز ویبرانیوم در آن، از قدرت و دوام بالایی برخوردار است و می تواند در برابر سلاح های سبک و نیمه سنگین، به راحتی مقاومت کند.
  • موج انرژی: این توانایی این امکان را به پلنگ سیاه می دهد تا با ایجاد یک موج انرژی قدرتمند در مقیاسی مشخص، تمامی دشمنان و تجهیزات آنها را به نقاط دورتر پرتاب کند.
  • پنجه های آدامانتیومی و ویبرانیومی: این ناخن های آدمانتیومی که در دستان و پاهای این لباس به کار رفته است، این توانایی را به پلنگ سیاه می دهد تا هر چیزی را بخراشد. جدا از ناخن های آدمانتیوم، این زره به پنجه های ویبرانیومی نیز مجهز است.
  • بال های گلایدر: بال های فیبر کربنی بکار رفته در این زره این توانایی را به کاربر می دهد که برای مدت کوتاهی در آسمان پرواز کند.
  • فناوری پنهان سازی: این فناوری به تچالا این امکان را می دهد که رنگ لباسش را به کمک تکنولوژی هولوگرافیک به هر شکلی که بخواهد تغییر دهد، لباسش را جمع کرده و یا آنرا نامرئی کند.

منبع: iamsuperhero.comranker.com

14 Comments
  1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    هوووووورا کامنت اول ، دودودو

    ادمین جان لطفاً یه مقایسه هم از بلک پنتر بذارید عالی میشه
    ممنون

  2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    وقتی خبر مرگ چادویک بوزمن رو شنیدم ناراحت شدم . اینطور که بقیه میگن بازیگر خیلی خوب و با اخلاقی بود . در همین مدت کم هم به قول معروف به خوبی برای نقش پلنگ سیاه جا افتاده بود . حیف شد .
    در پایان خسته نباشید . مقاله خوبی بود .

  3. کیوان کاربر می‌گوید

    بسیار ممنون.
    انشا الله روح چادویک بوزمن در آرمش باشه.
    روح استن لی بزرگ هم همینطور، اخه ببر ذغال سنگ هم شد اسم که جک کربی میخواست بذاره رو بلک پنتر.

    1. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      فقط استن لي هنوز زنده هست برادر

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        # سيد بهامين هاشمي
        متاسفانه استن لی در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۸ فوت کرد . روحش شاد و یادش گرامی باد .
        به نظرم اون ( خخخخخخخ) اولیه هم کاملا بی مورد و بی ربط بود .

      2. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

        انگار داش اخبار بهت میرسه . چون از غافله خیلی عقبی . هر چی سریعتر خودتو برسون .

  4. […] کشور و مرکز حکمرانی شخصیت پلنگ سیاه در دنیای کمیک بوک و سینمایی مارول است. این کشور کمیک […]

  5. کیوان کاربر می‌گوید

    کیف حالک سیدی؟
    مثل اینکه خبر نداری استن الان شش هفت ماهیه فوت شده.

  6. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    سلام
    دوستان میخواستم بدونم زنان فیوری دارکساید قویتره یا زنان محافظ تیچالا
    یا ارتش تمیسکیرا قویتره یا زنان محافظ تیچالا

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      سیسکورامون #
      جواب سوال اولتون معلومه زنان فیوری به آسانی هرچه تمام تر همون بیگ باردا برای کل ارتش زنان محافظ کافیه
      سوال دومی اگه فقط ارتش زنان بلک پنتر حساب بشه تمیسکیرا اگه کل ارتشش رو حساب کنین درمورد تمیسکیرا نمیدونم ولی کمتر از ده دقیقه از آکوامن و ارتشش شکست میخورن

  7. Spidey کاربر می‌گوید

    مقاله عالی و خوبی بود متشکرم از شما مقالات بیشتری بزارید آنقدر دی سی فن هم نباشید مقاله نیز در مورد بازیگر مرحوم چادویک بوزمن بزارید واقعا نقش بلک پنتر را عالی بازی کرد

  8. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    این سایت مقالات عالی درباره مارول داره واقعا عالین خدمتتون عرض میکنم:
    ۱-قدرتمندترین شخصیت های موجود درکمیک های مارول
    ۱۵-۲حقیقت که باید درباره اودین کمیک بدانید
    ۳-معرفی کنال خدای سیمبیوت ها
    ۴-همین مقاله
    ۱۵-۵ فکت از بلک پنتر پادشاه واکاندا
    ۶-معرفی اترنالز
    ۷- قدرتمندترین نسخه های تانوس
    ۱۰-۸ کاربدی که سنتری انجام داده

  9. Spidey کاربر می‌گوید

    درسته ولی باید یکم بیشتر باشد

  10. […] از نبردی سخت با سرطان می گذرد و از امروز ادای احترام به پلنگ سیاه و چادویک بوزمن در شبکه های اجتماعی آغاز شده […]

دیدگاه ها غیر فعال است.