مطالبی که دوست ندارید درباره سوسک ها بدانید

سوسک‌ها جانوران بسیار موفقی هستند و از خط استوا تا قطب‌ها یافت می‌شوند. اجداد سوسک‌ها ابتدا در دورهٔ زمین‌شناسی کربن پیدا شدند و جزو اولین حشرات نوبال می‌باشند. سوسک ها پرطرفدار و نفرت انگیز ترین موجودات کره زمین هستند. حقایقی بسیاری درباره سوسک ها وجود دارد که مطمعناً هرگز نمی خواهید درباره آنها چیزی بشنوید. در ادامه به معرفی ۹ مورد از این حقایق چندش آور می پردازیم.


۹. شیر آنها ممکن است غذای آینده ما باشد:

به تازگی دانشمندان هندی نوعی سوسک به نام دیپلوپترا را در خاورمیانه و اقیانوسیه کشف کردند که تخم گذار نیست و تنها حشره ای است که در طول دوره بارداری بلورهای شیری را تولید می‌کند تا سوسکهای نابالغ در بدن مادر از آنها تغذیه کند. شیر این حشره انرژی ای سه برابر  شیر گاومیش دارد. دانشمندان موسسه سلول‌های بنیادی معتقدند این شیر برای ایجاد مکمل پروتئینی فوق العاده مفید است بنابراین درصددند تا راهی برای تولید بلورهای شیری در آزمایشگاه کشف کنند.


۸. آنها می توانند تا ۳ مایل در ساعت بدوند:

احتمالاً در حال جیغ زدن، متوجه سرعت بالای این موجودات نشده اید. سوسک ها بسیار سریع هستند و می توانند تا ۳ مایل در ساعت بدوند. با استفاده از شش پای خود سوسک‌ها می‌توانند ۸۰ سانتی متر بر ثانیه حرکت کنند. اگر در مناطق سرد و خنک زندگی می کنید، احتمالا بر روی زمین حرکت کردن این حشرات را بیشتر از هر کسی دیده اید.


۷. ماده ها می تواند اسپرم را ذخیره کنند:

همانند هر موجود زنده دیگری، جنس نر و ماده سوسک ها نیز با یکدیگر آمیزش می کنند. با این حال، سوسک های ماده احتیاجی به سوسک های نر ندارند. آنها در یک جفتگیری می توانند اسپرم نر را گرفته و در بدن خود ذخیره کرده تا بعدا از آن استفاده کنند. به همین دلیل آنها در طول زندگی خود، بیشتر از یک بار جفت گیری نمی کنند و اسپرم آنرا تا زمان مرگ خود (حدود یک سال) نگه داری می کنند.


۶. موریانه ها، همان سوسک ها هستند:

موریانه ها شباهت بسیار زیادی به سوسک ها دارند. هر دو در یک دوره صد و یا هزاران سوسک و موریانه بدنیا می آورند، هر دو یک رنگ هستند و ساختار زندگی اجتماعی هر دو نیز یکسان است. این شبات بی دلیل نیست. سوسک ها از موریانه‌ها تکامل یافته‌اند، اما آن‌ها را جزو گروه موریانه‌ها دسته‌بندی نمی‌کنند. با این حال آنها تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند.


۵. سوسک ها می گوزند (آنهم زیاد):

ممکن است تصور کنید که از بین موجوداتی که در جهان به گوزیدن شهرت دارند، حشرات هیچ جایی ندارند. اما اشتباه می کنید زیرا سوسک ها یکی از حشراتی هستند که بیشترین باد معده را تولید می کنند. آیا باد معده این حشرات بد بو است؟ دانشمندان تا به امروز موفق به فهم حقایق بیشتری از باد معده سوسک ها نشده اند. با این حال بررسی ها نشان می دهد که سوسک ها چند برابر جسه خود می گوزند و دانشمندان موفق به کشف عنبر های باد معده آنها در گیاهانی خاص شده اند.


۴. امکان ندارد شما سوسک نخورده باشید:

وجود آفات و فضولات در محصولات غذایی چیزی است که به هیچ عنوان نمی توانید آنرا انکار کنید. پا‌ها و شاخک‌های سوسک در هر قطعه شکلات، پنیر، کره بادام زمینی و پاپ کورن وجود دارد. اما نگران نباشید، این حقیقت حال به هم زن هست، ولی خطرناک نیست! (البته اگر به سوسک حساسیت نداشته باشید). همچنین ادویه هایی مانند پونه کوهی و دارچین نیز پر از اندام بدن سوسک ها هستند.


۳. آنها محله های خود را دارند:

شهر نیویورک در آمریکا مملو از محله های منحصر به فرد و متمایز است که هر کدام جمعیت بومی و زیبایی های خاص خود را دارند. جالب است بدانید در این شهر سوسک ها نیز محله بندی خاص خود را دارند. دقیقا همانند محلات مافیا های ایتالیایی، سوسک ها قلمرو خاص خود را دارند و کم پیش می آید که از محدوده قلمرو خود بیرون بروند. سوسک ها این توانایی را دارند که هم نوعان خود در محله ها و قلرو های دیگر را نیز بشناسند و با آنها ارتباط برقرار کنند.


۲. چین مزارع سوسک بزرگی دارد:

سالها است که چین با معضل ضایعات مواد غذایی درگیر است. تنها پکن در عرض یک سال ۹ میلیون تن پسماند غذایی تولید کرده است. با این حال سیاستمداران و اقتصاددانان چینی راه حل بسیار جالبی را ارائه دادند. سوسک یکی از اصلی ترین غذای چینی هاست و منبع تغذیه سوسک نیز فضولات و ته مانده مواد غذایی است. به همین دلیل چینی ها دست به ساخت مزارع بزرگ پرورش سوسک زده اند تا با این روش بتوانند مشکل پسماند مواد غذایی خود را حل کنند. میلیون ها سوسک می توانند ۵۰ تن باقی مانده مواد غذایی را تنها در یک روز مصرف کنند. کاربرد دیگر سوسک های این مزارع نیز، استفاده از آنها در لوازم آرایشی و غذای دام ها است.


۱. بیخیال قوانین فیزیک:

سوسک ها به نینجای دنیای حشرات معروف هستند. به دلیل کوچکی و سرعت بالای این حشرات، آنها می توانند به بهترین حالت به خطرات احتمالی واکنش نشان بدهند و از ریزترین شکاف ها عبور کنند. سوسک ها به راحتی می توانند قوانین فیزیک را نیز نقض کنند. پاهای کوچک و چسبان آنها این توانایی را برای آنها به ارمغان آورده است که به هر چیزی بچسبند و اگر آن جسم را برگردانید هم نیفتند. همچنین سوسک ها مقاومت بسیار بالایی در نگه داشتن خود بر روی اجسام در حال حرکت دارند.

منبع: toptenz.net

16 Comments
  1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    مقاله جالب و خوب و آموزنده ای بود .
    فقط یک سوال داشتم که لطفا هر شخصی میداند پاسخ دهد :
    آیا خوردن سوسک حرام است ؟! این شیر سوسکی که در این مقاله بهش اشاره شده چی یعنی شیر سوسک هم حرامه ؟!

  2. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    خوردن سوسک حرام نیست ، ب احتمال زیاد کراهت داشته باشد ولی فک نمیکنم خوردنش حرام باشه تا اون جایی کع من میدونم خوردن حیوانات گوشخوار حرامه و چند استثنای دیگر . مثلاً همین ملخ هم که در بعضی جاهای ایران خورده میشه فک کنم حلال باشه ولی خب کدوم ادم سالمی خوشش میاد از اینجور چندش ها بخوره ؟؟

    1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      # محمد حسین
      پس چینی ها چی میخورن دوست من؟؟؟؟؟ یه ویدیو دیدم تو واتساپ ، داشتن سوسک و مورچه و عنکبوت و میخورن ، همینا هم با این چیز خوردن هاشون کرونا رو درست بابا، میگن از بس از این چیزا خوردن کرونا اختراع شد همه رو خونه نشین کردن ،

      1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

        من اونا رو با اینکاراشون انسان حساب نمیکنم 😂😂 یعنی هر چی که دستشون میرسه باید بریزن تو اون حلقشون 😐 انگار کسی مجبورن .اره با خوردن همین نمیدونم سوپ چرت و پرت خفاش کل زمینو خونه نشین کردن 😑

  3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    جناب استیو راجرز
    سوسک یجوری حرام نیست مکروه است
    و کسانی که اینو نوشتم خارجی بودن و ادمین ترجمش کرده ، دینشون اسلام نیست
    در ضمن قبلاً چیزی مثل سوسک بوده به نام ( چنزو) که در قدیم سرخ میکردم و می‌خوردن با این که چندش اوره( خدا رو شکر من اون زمان نبودم)

  4. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

    فقط مورد ۵

  5. صادق کاربر می‌گوید

    مورد ۵ رو خوندم داشتم سرمو میکوبیدم به دیوار

  6. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    مرسی از کاربرانی که پاسخ دادند .
    من یک سوال شرعی دیگه هم داشتم . لطفا هر شخصی میتونه یکم توضیح بده .
    خوردن شراب کار بسیار زشت و ناپسندیه و باعث میشه تا روح و روان شخص تا حد زیادی به هم بریزه قوه تعقل هم از بین میره و احتمالا به همین علت هم هست که حکمش اینکه تا چهل روز عبادتش و نمازش و اینا قبول نیست .
    اینا قبول اما اگه اینجوریه چرا در مورد بسیاری از مواد مخدر چنین حکمی وجود نداره ؟! چون این مواد هم معمولا سیستم عصبی فرد رو مختل میکنه و فرد قدرت فکر رو از دست میده تقریبا . من حتی شنیدم شخصی که مثلا مواد مخدر شیشه مصرف کرده و سر یکی از اعضای خانواده خودش رو بریده . !! 😱 یعنی تا این حد . ( البته فقط شتیدم نمیدونم تا این حد هم میشه یا نه ؟! ) بعد تازه عوارض بسیاری از این مواد دائمی و برگشت ناپذیر هست . یعنی بعد از یه مدتی دیگه مغز به هیچ وج اون عملکرد سابق رو نخواهد داشت .
    خیلی وقت ها در اسلام مجازات های خیلی بدی برای فرد شراب خوار اما برای مصرف کننده های این مواد که به مراتب عوارض بدتری هم داره خیر .
    نمیدونم تونستم خوب منظورم رو برسونم یا نه ؟ . در کل من سوالم همین بود . در نظر گرفته میشه .
    البته مطلب اسپم و بی ربط شد نسبت به موضوع مقاله اما من با اجازه ادمین سوالم را پرسیدم .

    1. (M.o.h.a.m.m.a.d ) کاربر می‌گوید

      اره در مورد سر بریدن اون اتفاق در استان ما افتاد یک مرد بعد از خوردن مشروب قات زده و دختر و زنشو سر بریده بعد در گل خونه گذاشته همسایه ها با بوی جسد متوجه شدن 😞😞😣شیشه حرام نباشه ولی خظرناکه

  7. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    من میتونستم جواب بدم ، ولی الان حضور ذهن ندارم و چیزی یادم نمیاد . بهتون پیشنهاد میکنم برای رسیدن به جوابتون این مقاله رو مطالعه کنید .
    لینک : https://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa1587

  8. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    اقای استیو راجرز
    من نمیدونم ولی حشیش و شیشه در اسلام حرام است و تریاک جایز نیست مگر به دستور پزشک ، چون می‌دونم در قدیم تریاک برای بعضی بیماری ها به کار میرفته
    اینها رو می‌دونم چون مادرم معلم دینی و عربی هست

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      بله درسته 👍 ، نکته جالب اینجاست پدر منم روحانی هستن .

  9. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    استیو جان مواد مخدر در قدیم که نبوده که پیامبران و امامان حرام اعلام کنند و اینکه شراب اثراتی بسیار بدتری نسبت به مواد مخدر داره برای مثال کسی که سر امام حسین ( ع ) رو برید یه یارویی بود به اسم سنان بن انس لعنة الله علیه که وقتی کار بی شرمانه خودش رو انجام داد افتخار می کرد با این حال می دونست که امام علی و حضرت زهرا علیهم‌السلام از بهترین افراد عالم بودن می گفت خورجین های منو از طلا و نقره پر کنید که من ……..
    خب اینا اثرات شراب بود البته مواد مخدر هم دست کمی از اینا نداره ولی چون گاهی در پزشکی بکار میاد

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      در مورد بریدن شدن امام حسین باید یه چیز بگم ، روایت های زیادی وجود داره ولی معروفترینشون اینه که یا سنان بن انس همونطور که گفتید قاتل بوده یه روایت معروف دیگه هم هست که شمر بن ذلجوشن مقصر بوده . ب هر حال هر دوشون در واقعه ی عاشورا دست داشتند و جایگاه ابدیشون دوزخ است .

  10. کیوان کاربر می‌گوید

    حالم بهم میخوره از این موجود، چینیا چطور اینو میخورن اهاهخ

  11. هادیست کاربر می‌گوید

    آدمیزاد چیز کثیف میخوره چون همون اولشم از یه چیز کثیف درست شده😂
    خیلی سخت نگیرید هر کیم هر چی دوسداره بخوره تعارف ندریم که😪😪😪

دیدگاه ها غیر فعال است.