۱۰ توانایی ددپول که از آنها خبر ندارید

ددپول یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین شخصیت های دنیای مارول کامیکس است. ددپول با نام اصلی وید وینستون ویلسون، یک مزدور آموزش دیده نظامی بود که به دلیل بیماری تومور مغزی، تن به آزمایش اسلحه ایکس داد و به جهش یافته ای با قدرت زوددرمانی تبدیل شد. خیلی ها گمان می کنند که توانایی زوددرمانی تنها توانایی و ویژگی ددپول است، اما اینطور نیست. در ادامه به معرفی ۱۰ توانایی کمتر معروف ددپول می پردازیم.


۱۰. صورت هولوگرامی:

ددپول از هوش و ذکاوت بسیار بالایی برخوردار است. او از روی نقاب با افراد صحبت می کند ولی در زمان هایی نیز مجبور است ماسک خود را بردارد. ددپول به دلیل دیده نشدن چهره زشتش و جاسوسسی از افراد، یک صورت هولوگرامی دارد. ددپول از این صورت هولوگرامی که بسیار زیبا بود، برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کرد. او تا مدتها از این ترفند استفاده می کرد.


۹. پیر نمی شود:

جهش یافته های زیادی همچون ولورین در دنیای مارول وجود دارند که به آهستگی پیر می شوند، اما ددپول از همه آنها متفاوت تر است. در مقایسه با ولورین، بدن ددپول را تقریبا می توان نامیرا دانست زیرا به دلیل ژنتیک منحصر به فردش به هیچ وجه سن او بالا نمی رود. طول عمر او به درجه‌ای افزایش یافته‌است که یک نسخه از واقعیت متناوب او با عنوان ددپول در ۸۰۰ سال آینده هنوز زنده و در حال کسب‌ و کار است.


۸. مسموم نمی شود:

وید ویلسون پس از جهش و ایجاد تغییرات در بدن خود، نتنها توانست سرطان خود را معالجه کند، بلکه این توانایی را نیز پیدا کرد که در برابر هر بیماری اعم از زمینی و فضایی مقاوم باشد. ددپول نه مریض می شود و نه احساس ضعف می کند، به همین دلیل او یکی از غیرقابل کنترل ترین شخصیت های کمیک بوکی است. حتی اگر او کشنده ترین سم ها را در لیوان بریزد و سر بکشد، نمی میرد زیرا آنها را اصلا احساس نمی کند. آناتومی ددپول با هر جهش و ابرقهرمان دیگری در دنیای مارول تفاوت دارد.


۷. قدرت و مقاومت ابرانسانی:

اگر شمشیر های ددپول را لحاظ نکنیم، او رزمی‌کاری فوق‌العاده ماهر محسوب می‌شود و همچنین استاد تکنیک‌های چندین مبارزه فاقد سلاح است. او با چندین شخصیت بسیار ماهر در این زمینه از جمله ولورین و تَسک‌مستر مبارزه کرده‌است و حتی قادر به شکست دادن آن‌ها در مبارزه تن‌به‌تن شده‌است. ددپول فقط با استفاده از انگشتان خود می تواند به یک انسان عادی صدمه بزند. همچنین او قادر به ترمیم صدماتی از قبیل: بریدگی، ترومای نافذ، زخم گلوله و سوختگی شدید در کسری از ثانیه است.


۶. دستگاه های حمل و نقل و دورنوردی:

ددپول علی رغم داشتن توانایی های بیشمار، سلاح های بسیار زیاد عجیب و غریبی نیز دارد. جدا از دستگاه هولوگرام، او دارای چندین دستگاه شخصی شده‌است که به او اجازهٔ دورنوردی می‌دهند. این دستگاه ها به ددپول کمک زیادی می کنند زیرا شغل او مزدوری است و در این شغل، زمان حرف اول را میزند.


۵. مقاومت در برابر کنترل ذهنی:

همانطوری که در بالا ذکر شد، آناتومی ددپول پس از بدست آوردن قدرت هایش، بطور کامل تغییر کرد. یکی از آن تغییرات این است که تمام شخصیت های جهان مارول که توانایی تله پاتی و کنترل ذهن دارد، به هیچ وجه نمی تواند به ذهن ددپول نفوذ کنند، حتی پروفسور اگزاویر یا آپوکالیپس. همچنین به هیچ وجه این امکان وجود ندارد که یک موجود شیطانی مانند مفیستو، بتواند ددپول را اغوا کرده و شستشوی مغزی دهد.


۴. تسلط بر بیشتر زبان های زمینی:

ددپول یک مزدور و آدمکش حرفه ای است و دوست دارد همه بگویند او چقدر در کارش موفق است. او تقریبا به تمامی زبان هایی که در اروپای رایج است، مسلط است. علاوه بر این او به زبان های ژاپنی، زبان اشاره آمریکایی، اردو و پشتو نیز مسلط است. البته این توانایی او به معنای قدرن نیست اما به کمک این توانایی در تسلط بر زیان و به کمک مهارت های کارآگاهی خود، از بسیاری از ابرقهرمانان مارول برتری دارد.


۳. سرعت ابرانسانی:

این یکی توانایی جدیدی نیست، با این حال یکی از برترین و کارآمدترین توانایی های ددپول است. سرعت ددپول به هیچ وجه به پای فلش نمی رسد، با این حال او به راحتی در یک مسابقه می تواند کاپیتان آمریکا و ولورین را شکست داده و از آنها جلو بزند. امیدواریم این توانایی را در قسمت های بعدی فیلم ددپول ببینیم زیرا او در کمیک توانسته است با پای برهنه، وسایل نقلیه را تعقیب کرده و آنها را بگیرد.


۲. مهارت بالا در هدف گیری:

همه می دانند که ددپول یکی از بهترین شمشیر بازان کمیک بوکی است، اما آنچیزی که طرفداران از آن بی خبر هستند این است که ددپول علاوه بر هنر های رزمی و کار با شمشیر، در تیر اندازی با هر سلاحی اعم از چاقو و کمان، مهارت بسیار بالایی دارد. این ضد قهرمان مزدور در طی ماموریت های خود، به توانایی هدف گیری دقیقی دست پیدا کرده است بطوری که او را در ای زمینه با هاوک آی مقایسه می کنند.


۱. نفرین تانوس و جاودانگی:

یکی از برترین توانایی های ددپول که از اول، از وجود آن برخوردار نبود، جاودانگی ای است که توسط تانوس و به عنوان نفرین به او اعطا شده است. در سال ۲۰۱۶ و در مینی سریال ددپول علیه تانوس، تانوس معشوقه همیشگی بانوی مرگ، از رابطه بین ددپول و بانوی مرگ مطلع میشود و از آنجایی که این دو علاقه بسیاری به یکدیگر داشتند، تانوس ددپول را نفرین می کند که برای همیشه، به محض کشته شدن به زندگی بازگردد و برای همیشه جاودانه بماند.

منبع: CBR

30 Comments
  1. . Amir کاربر می‌گوید

    ووووو عجب مقاله ای عالی بود راستش من ددپول رو خیلی دوست دارم مخصوصا بخش وراج بودنش رو بنظرم یکی از قدرتاش همین وراج بودن اون هست حتی هالک به ددپول میگه مرد وراج

  2. (M.o.h.a.m.m.a.d ) کاربر می‌گوید

    درسته من با اقای امیر موافقم کاملن چون با توانایی وراجیش تونسته خیلیارو شکست بده مخصوصا تست مستر در هر صورت مقله عالی بود

  3. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

    سلام مقاله ی خوبی بود
    در مورد گزینه ی سه باید بگم سرعت ابر انسانی ددپول تو فیلم دومش نشون داده شد اونجایی که زنشو میکشن و اون دنبال قاتل میکنه قاتل با ماشین بود ددپول ییاده
    آقا یک سوال زمان فیلم های فاکس و مردان ایکس تو چه سالی جریان داره؟
    مثلا فیلم ددپول یا وولورین:لوگان؟ ممنون میشم جواب بدید البته میشه برای این موضوع حتی یک مقاله هم نوشت

  4. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    سلام دوست من
    من خودم فک میکنم که این دو فیلم در یک زمان نباشد چون لوگان در سال ۲۰۳۹ اتفاق میوفته
    مثلاً ایکس من ۲ در آینده رخ میده ( اولش)

  5. g.o.w کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی خوبی بود دمتون گرم مطالب خیلی خوبی در مورد شخصیت دوست داشتنی ددپول یاد گرفتم.

  6. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    من یه سوال از ادمین جان دارم:
    ایا ددپول می‌تونه واندروومنو بزنه؟؟؟؟ یعنی با توجه به زود درمانیش ، در کمیک مرد عنکبوتی و ددپول میگه که زود درمانی ولورین در برابر من پشه هست و با توجه به جاودانگیش که خودتون گفتید هر وقت بمیره در کسری از ثانیه به زندگی برمیگرده و اگرهم دستش قطع بشه ( که خیلی احتمالش پایینه) زودی خوب میشه
    حتی من خوندم که اگر واندروومن آسیب ببینه به کندی خوب میشه ولی احتمالش خییییلی پایینه
    ممنون میشم جواب بدین

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خوب قدرت زن شگفت انگیز به مراتب از ددپول بیشتره، یه خدا هم که هست و از توانایی های بیشتری نسبت به ددپول برخورداره. این یعنی زن شگفت انگیز شانس بیشتری برای شکست دادن ددپول داره ولی ددپول به کمک توانایی زوددرمانی خودش دوباره شروع میکنه به جنگیدن. در کل زن شگفت انگیز میتونه چند باری ددپول رو شکست بده اما اگه نبرد ادامه دار باشه و یا نبردی طولانی باشه، این ددپوله که شانس پیروزیش از زن شگفت انگیز بیشتره.

      1. Arta کاربر می‌گوید

        سلام ادمین جان . من به نظر شما احترام می‌گذارم. اما قدرت های واندر وومن قابل مقایسه هم با ددپول نیست .!!!!! حتی اگر واندر وومن نتواند ددپول را نابود بکند (که میتواند)اما اگر واندر وومن بتواند کاری کند که ددپول کاملا بی حرکت شود پیروز نبرد است.!!!!!بعد هم واندر وومن با امسال ثور مقایسه میشه اما ددپول با امسال دس استروک مقایسه میشود حالا ثور کجا دس استروک کجا.!!!حالا هم شما اگر توانستید ،یکی از قدرت های ددپول را نام ببرید که ددپول بتواند با آن آسیب جدی تر نسبت به یک قلقلک به واندر وومن وارد کند.!!!

        1. amin کاربر می‌گوید

          من با این نظریه کاملا مخالم واندر وومن شاید قوی باشه اما به پای ددپول نمیرسه جز اینکه نامیراست توانایی ها عالی داره و اگر وسایل واندر وومن رو بگیریم و دست و پاش رو ببندیم کاری از دستش بر نمیاد ولی ددپول میتونه بدنش رو هر چه قد میخاد حر کت بده زیرا نامیراست و بدون سلاح هم قوی هستش و بخاطر این اون را با دث استروک مقایسه میکنن که دث استروک رو از رو ددپول کپی کردن بعدشم برای مثال میتونه در مقابل اون طناب واندر وومن مقاومت کنه و این نشانه ی برتری ددپول هستش و ثور ددپول را نفرین کرد که نامیرا بشه چون زورش نمیرسید کار دیگه ای بکنه.

  7. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    با سلام
    ادمین جان می خواستم نظرتون درباره ی سوپرمن و اسکور پسر هالک بدونم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      در چه مورد؟ قدرت؟ دوام؟ البته سوپرمن در بیشتر موارد برتری داره.

  8. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    من در کل عرض کردم در یک مبارزه کی برنده میشه

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      ۱۰۰ درصد سوپرمن

  9. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    ادمین عزیز من با شما مخالف نیستم که سوپرمن برنده میشه ولی اینطور هم نیست که ۱۰۰ درصد بگید سوپرمن اسکور قدرت فیزیکی برابر با هالک‌ داره یعنی احتمالا قدرت فیزیکی اسکار بیشتر از سوپرمن هست اسکار از سیاره ی زمین نیرو می گیره از عصبانیت نیرو می گیره استاد مبارزه هست یک شمشیر زن قهار هستش مشتش تریلیون ها تن نیرو داره جاگرنات رو شکست داده البته سوپرمن قویتره ولی اسکور هم شانسی برای بردن داره

    1. Mhd.k کاربر می‌گوید

      خب شما که خودت اینجوری فکر میکنی دیگه چه کاریه که نظر ادمین رو بپرسی؟

  10. Sam_supergamer کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود اما لازم به ذکر هست که ددپول جهش یافته نیست بلکه طی ازمایشی به قدرتهایش دست یافته

  11. Sam_supergamer کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود اما لازم به ذکر هست که ددپول جهش یافته نیست بلکه طی یک آزمایش به قدرتهایش دست یافته

  12. علی کاربر می‌گوید

    سلام ممنون مقاله خوبی بود
    فقط یه سوال داشتم ادمین بنظر شما دکتر منهتن قویتره یا تانوس؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      دکتر منهتن

  13. علی کاربر می‌گوید

    البته منظورم تانوس با همه‌ی سنگ هاست میتونه منهتن رو شکست بده؟

  14. احمد کاربر می‌گوید

    داش تانوس با سنگا ابدیت . سرور نظم و بی نظمی . دو سلیستیال . چند نفر دیگه از موجودات کیهانی رو باهم زد فکر کنم همون ابدیت تو که زده نشون میده خیلی راحت منهتن رو میزنه

  15. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    علی
    اصن تانوس هیچی برابر منهتن نی
    شاید یه ضربه وارد کنه اما بعد منهتن ضربه وارد می‌کنه . خودتم میدونی بعدش چی میشه

  16. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    ایوا به سایت خوب ایرونی سنتر . یک مقاله کمیکی خوب دیگه .
    با تشکر .

  17. کاظم گراچ کاربر می‌گوید

    درباره ی نبرد واندر وومن و ددپول میخواستم بگم که…
    در بیشتر نبرد ها برد(پیروزی)به معنای کشتن حریف نیست.البته درست است که در بعضی نبرد ها بایددددد یکی کشته شه.
    برا همینه که در نبرد سوپرمن و بتمن ۹۰ درصد سوپرمن برده.
    اما اگر در نبرد باید یکی کشته بشه بتمن خودش رو مجهز به کیریپتونایت میکنه و با استفاده از نور خورشید قرمز سوپرمن رو میکشه(البته تا به حال این کار را نکرده)
    برا همینه اگه واندر وومن و ددپول یک نبرد معمولی داشته باشن واندر وومن می بره.هر چی باشه قدرت واندر وومن با سوپر من و شزم و ثور برابری میکنه.ولی اگر یک نبرد مرگ و زندگی باشه ددپول میبره.چون هم رشد کننده است و هم نفرین تانوس ان رو جاودانه کرده .البته برد ددپول ۱۰۰ درصد نیست .بیشتر ۸۰ به ۲۰ است.به نفع ددپول.چون واندر وومن یک نیمه خداست و میتونه نفرین را طوری دست کاری کنه و این طوری ددپول را بکشه.
    در ضمن این رو از یاد نبرید که واندر وومن درسته نسبت به انسان های عادی ضد گلوله تره ولی مثل لوک کیچ ضد ضربه نیست و ددپول می تونه در شرایطی به واندر آسیب بزنه.
    به نظر من احتمال برد هر فرد ۵۰ ۵۰ است.

  18. الف میم دال میم کاربر می‌گوید

    سلام نفرین جاودانگی تانوس را ددپول هنوز دارد و چه قدر آسیب اورا می کشد در نسخه معمولی اش در جهان ۶۱۶ مارول آخه یه بار دیدم ددپول بخاطر نفرین جاودانگی تانوس دارد از مرگ بر می گردد

  19. الف میم دال میم کاربر می‌گوید

    لطفا جواب دهید

  20. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود

  21. Pingking کاربر می‌گوید

    سلام ادمین در مورد شماره ۵ باید بگم توی یکی از کمیک ها ابر شرور ها تونستن به ذهن ددپول مسلط بشن و هیتموتزم س بکنم و با استفاده از ددپول همه ی ابر قهرمان ها رو کشت البته بعدش ددپول به حساب یک یک ابر شرور ها رسید

  22. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    چرا تانوس ددپول رو جاودان کرد؟
    مگه مخ نداره؟

  23. […] سوال دوم به نوعی ساده است که جواب ددپول […]

دیدگاه ها غیر فعال است.