۱۰ نسخه عجیب و برتر جوکر در جهان های موازی

جوکر شاهزاده جنایت، مسلما یکی از شناخته شده ترین و برترین شخصیت های تاریخ کمیک است که بیش از ۸۰ سال از خلق آن می گذرد. جوکر بدترین دشمن شوالیه تاریکی (بتمن) است و به دلیل شخصیت پیچیده و عجیب خود، طرفداران زیادی پیدا کرده است. همانند هر شحصیت دیگری، نسخه های متفاوتی از جوکر در زمین های موازی در سرتاسر مولتیورس وجود دارد. در ادامه به معرفی برترین نسخه های جوکر در جهان های موازی دی سی می پردازیم.


۱۰. کاپیتان جوکر دزد دریایی (مرد خندان):

در داستان های Elseworlds که در دهه ۱۵۰۰ میلادی اتفاق می افتد، مشاده می کنیم که بتمنی به نام Leatherwing به همراه دوست و همکارش Robin Redblade وظیفه ایجاد نظم و امنیت را بر عهده دارند و به دولت انگلیس خدمت می کنند. آنها باید با بزرگترین چالش خود یعنی یک دزد دریایی که به ناl مرد خندان معروف است روبرو شوند.

این ورژن از جوکر همانند همتای اصلی خود یعنی جوکر زمین ۱، غیر قابل پیش بینی، زیرک و خونخوار است. این داستان یکی از بهترین داستان های اکشن و ماجراجویی بتمن و جوکر و برداشتی بسیار زیبا از افسانه های بتمن است.


۹. لکس لوتوس (گلوله سرعت):

در یک داستان دیگر که در جهان Elseworld رخ می دهد، سفینه کال-ال در گاتهام فرود می آید و بجای خانواده کنت، خانواده وین آنرا به سرپرستی می گیرند و دقیقا او را همانند بروس وین زمین ۱ بزرگ می کنند تا زمانی که کشته می شوند. این بروس وین بجای اینکه یک پسر بچه کوچک و ناتوان باشد، از قدرت های خود برای نابود کردن ارازل و اوباش استفاده می کند.

همانطوری که در این داستان، دو ابرقهرمان برتر با یکدیگر ترکیب شده اند، بدترین شرور هایشان نیز یعنی جوکر و لکس لوتر نیز با یکدیگر ترکیب شده اند. این جوکر به دلیل اینکه از نفوذ و هوش لکس لوتر برخوردار است، یکی از قدرتمندترین و زرنگ ترین نسخه های جوکر می باشد.


۸. جوکر ماورای بتمن:

در آینده ای دور که بروس وین بازنشسته می شود و تری مک گینس را آموزش می دهد تا راه او را ادامه دهد، ما شاهد بقایای گروهی هستیم که از آرمان های جوکر پیروی می کنند. با کمال تعجب، جوکر دوباره ظاهر شده و پس از سالها مرگ برنامه ریزی شده، دوباره گاتهام را به آشوب می کشد. در پایان مشخص شد که این جوکر در واقع تیم دریک است که سالها قبل به جوکر تبدیل شده است.


۷. جوکر فلش پوینت / مارتا وین:

در خط داستانی فلشپوینت، تغییرات عجیب و غریب بیشماری در زمین رخ داده بود که شامل، فرود سفینه سوپرمن در مرکز متروپلیس، جنگ آکوامن و واندر وومن و بوجود نیامدن لیگ عدالت بود. اما مهم ترین تغییر این بود که بجای توماس و مارتا وین، این پسرشان بروس وین بود که کشته شده بود. این حادثه باعث شد تا توماس وین به بتمن و مارتا وین به جوکر تبدیل شود. مارتا وین که دیوانه شده بود هیچ تردیدی برای کشتن افراد نداشت و همیشه با همسر خود توماس وین جر و بحث می کرد که آخر هم به هیچ نتیجه ای نمی رسید.


۶. جوکر دوچهره:

در یکی دیگر از داستان های معروف Elseworld می خوانیم بتمن که در حال کار بر روی درمان دو چهره (هاروی دنت) است، به طور تصادفی به شخصیتی بدذات و جوکر گونه تبدیل می شود. این شخصیت، دو ذات و رفتار متفاوت دارد. یک چهره او همان بروس وین است که به دنبال ایجاد نظم و مبارزه با جنایتکاران است و چهره دیگر او جوکر است که به دنبال هرج و مرج است. این داستان یکی از عالی ترین کمیک های بتمن است که تلاش بروس وین برای مهار نیمه تاریک خود را به نمایش می گذارد.


۵. بیانکا استیپلیچ:

در یک جهان موازی ما شاهد تغییر جنسیت جوکر هستیم. در این جهان این جوکر دوست شخصیت باربارا گوردن است. او رابین را می کشد و با شهردار گاتهام ازدواج می کند تا قدرت را در این شهر بدست بیاورد. او به دلیل تاکتیک ها و روش های شیطانی خود، یکی از خطرناک ترین نسخه های جوکر است. بیانکا یک سم شناس ماهر است و علاقه زیادی به مسوم کردن لوازم آرایشی دارد. او ناخن های خود را مسموم کرده و دشمنانش را تکه تکه می کند، حتی رژ لب خود را سمی کرد و با یک بوسه، رابین را به قتل رساند.


۴. گاتهام و جوکر چراغ گازی (زمین ۱۹):

در داستان Elseworlds Gotham by Gaslight شاهد نسخه دیگری از شوالیه تاریکی در گذشته هستیم. در این داستان بتمن در دهه ۱۷۰۰ زندکی می کند و سعی دارد تا شهر خود را امن کرده و همه جنایتکاران را سرنگون کند. در این داستان نسخه های دیگری از رابین و جوکر را می بینیم. جوکر این جهان ترکیبی از قاتلان واقعی مانند جک قاتل و شخصیته هایی مانند سوئینی تاد است، یک قاتل زنجیره ای بود که با خانمهای پیر ازدواج می کرد و سپس آنها را بخاطر ثروتشان می کشت. او ده زن را مسموم کرد و کشت و هنگامی که توسط اداره پلیس شهر گاتهام گرفتار شد، سعی کرد با نوشیدن زهر خودکشی کند اما این زهر بجای مرگ، صورت او را بطرز بسیار وحشتناکی فلج کرد.


۳. بروس وین زمین ۱۳:

در زمین ۱۳ دنیای دی سی بروس وین جایگزین جوکر است. بروس وین زمین ۱۳ نسخه ای تاریک از بتمن است که پدر و مادرش را در کودکی می کشد و به یک شرور بی رحم تبدیل می شود. این جوکر، باربارا گوردن فلج را که روی صندلی چرخدار نمی توانست حرکت کند، به قتل رساند و کلارک کنت را به دلیل افشا کردن هویتش کشت. هنگامی که زمین او توسط ناظران در حال نابودی بود، او به جهان موازی فرار کرد ولی سرانجام بتمن آن جهان او را گیر انداخت و به کمک مارشن من هانتر در مریخ زندانی کرد.


۲. فرمانروا جوکر:

فرمانروا جوکر شخصیتی بود که جوکر پس از فریب دادن مستر میکسیزپیتلیک و به دست آوردن ۹۹٫۹۹ درصد قدرت او، به آن تبدیل شد. این نسخه از جوکر به یک خدای بعد پنجمی تبدیل شد و واقعیت را همانطور که دوست داشت بازنویسی کرد. این شخصیت کارهای پیچیده بسیاری انجام داد. تبدیل شخصیت های شرور به ابرقهرمان، شکست دادن لیگ عدالت، از بین بردن و بوجود آوردن هر روزه لکس لوتر، بلعیدن کل مردن چین و آزار و اذیت همیشگی بتمن تنها گوشه ای از خرابکاری های این شخصیت است. جوکر به معنای واقعی به یک خدا تبدیل شده بود و حتی سوپرمن نیز نمی توانست جلوی آنرا بگیرد زیرا برای مدتی او را به سگ تبدیل کرده بود. تنها ضعف امپراتور جوکر، خود بتمن بود زیرا رابطه نمادینی که جوکر با بتمن داشت، باعث می شد که اگر جوکر، بتمن را از وجود پاک کند، کنترل قدرت خود را از دست داده و نابود شود.


۱. بتمنی که می خنند (زمین ۲۲):

یکی از جدیدترین و ترسناک ترین نسخه ها از بتمن، شخصیتی است به نام بتمنی که می خندد. بتمن زمین ۲۲ دی سی پس از کشتن جوکر، به سم او آلوده می شود و قبل از اینکه بتواند با این سم مبارزه کند، تسلیم آن می شود. در نتیجه او شخصیت و ذهن جوکر را دریافت کرد درحالی که هنوز از مهارت های مبارزاتی و گارآگاهی خود برخوردار بود. بعد از این اتفاق او به سرعت تمامی ابرقهرمانان جهان خود را از بین برد و با بارباتوس، فرمانروای مولتیورس تاریک متحد و به رهبر شوالیه های تاریکی تبدیل شد. بتمنی که می خنندد، بدترین کابوس بروس وین است.

منبع: CBR

23 Comments
  1. دیسی کاربر می‌گوید

    کامنت اولللللل

  2. دیسی کاربر می‌گوید

    عالی بود

  3. صادق کاربر می‌گوید

    واقعا کامنت اول انقد ذوق داره؟
    نمیدونم
    ولی مقاله عالی بود
    دستتون درد نکنه

  4. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    عالی

  5. (M.o.h.a.m.m.a.d ) کاربر می‌گوید

    👍👍عالی میدونستم بتمنی که میخندد حتما اوله

  6. Batman کاربر می‌گوید

    سلام واقعا مقاله عالی بود فقط من یک سوال داشتم: اینکه امپراتور جوکر فقط قدرتهای مستر میکسیزپیتلیک را دارد؟

    1. Arta کاربر می‌گوید

      سلام.مقاله بسیار خوبی بود.بله جناب بتمن امپراتور جوکر ۹۹%قدردن های مستر میکسیزپتلیک را دارد.!!!!و آنهایی هم که فکر میکنند سوپرمن از مستر میکسیزپتلیک قویتر است،باید بهشون بگم که برن کار هایی که فرمانروا جوکر کرده را ببینند!!!!و بفهمید که کس که قدرت های مستر میکسیزپتلیک را داشته باشد میتواند چه بلا هایی سر لیگ عدالت (بدون کاپیتان اتم) بیاورد که حتی بحث کردن در مورد اون ها هم وحشتناک.!!!! دیگه چه برسه به سوپرمن به تنهایی!!!!!!!😨😨

      1. کیوان کاربر می‌گوید

        دارک ساید رو با خاک یکسان کرد، دیگه سوپرمن جای خودشو داره

      2. سام کاربر می‌گوید

        سوپرمن اونو کشته .تو کمیک چه بر سر مرد فردا آمد؟

        1. Arta کاربر می‌گوید

          سلام .مستر میکسیزپتلیک هیچوقت قصد کشتن سوپرمن را نداشته است!!!! و همیشه قصد آزار دادن سوپر من را داشته است.!!! به همین دلیل سوپرمن در بعضی از کمیک ها مستر میکسیزپتلیک را شکست داده!!! اما خوب که این را بدونید که اگر مستر میکسیزپتلیک بخواهد سوپرمن را نابود بکند با یک اشاره میتواند این کار را بکند.!!!!!

        2. Mhdi کاربر می‌گوید

          اره راست میگه تو کمیک مرد فردا اونو کشت .

      3. Batman کاربر می‌گوید

        #Arta
        ممنون بله من هم با تحقیق هایی که در مورد امپراطور جوکر کردم فهمیدم که او ۹۹.۹۹ درصد قدرت های مستر میکسیزپتلیک را دارد!!!بله حرف شما درست است و مستر میکسیزپتلیک به راحتی میتواند سوپرمن را شکست دهد!!!

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بله قدرت های مستر میکسیزپتلیک رو به همراه خودش داره.

  7. flash کاربر می‌گوید

    دستتون درد نکنه خیلی عالی بود

  8. کیوان کاربر می‌گوید

    دستتون درد نکنه عالی بود

  9. . Amir کاربر می‌گوید

    بازم مثل همیشه مقاله عالی بود
    ادمین اگه میشه کمیک هم ترجمه کنید
    راستش یه پیشنهاده میل خودتونه اما اگه کمیک ترجمه کنید اعتبار سایت خوبتون بیشتر میشه

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      البته به من ربطی نداره و از ادمین پرسیدین ولی اینجا یه سایت تفریحی هست تا یه سایت کامیکی ! ولی فکر کنم ادمین وقت نداشته باشند کامیک ترجمه کنند ، البته خودمم با پیشنهادت موافقم ولی حداقل ترجمه ۳ ساعت و ادیت هم ۵ ساعت زمان میخواد ‌. خودمونم که در حالت عادی ۱۵ دقیقه ای کامیکو میخونیم ببین دیگه چقدر زحمت داره .

  10. g.o.w کاربر می‌گوید

    مقاله جالبی بود. خسته نباشید بابت مقاله.

  11. ... کاربر می‌گوید

    باورتون میشه همین چند وقت پیش همین مقاله رو کپی کردن تو سایت…ایدی

  12. Ghost rider کاربر می‌گوید

    مقاله ی جالبی بود ممنون . اطلاعات خوبی بهم داد. ولی من کلا از جوکر خوشم نمیاد

  13. Roja کاربر می‌گوید

    لیست خوبی بود ولی بتمنی که می خندد ترکیب بتمن و جوکر است و یک نسخه از بتمن حساب می شود

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      سلام ممنون. خوب یک نسخه از جوکر هم هست.

  14. […] نمادین ترین صحنه های فیلم جوخه انتحاری، زمانی بود که جوکر چاقوهای بسیاری را قبل از شروع فعالیت برای نجات هارلی […]

دیدگاه ها غیر فعال است.