۱۰ تا از بهترین اختراعات تونی استارک

آنتونی ادوارد استارک، پسر هاوارد استارک، صنعتگری پولدار و رئیس شرکت استارک، و ماریا استارک در لانگ آیلند به دنیا آمد. به خاطر نبوغ بیش از حدش، در سن ۱۵ سالگی وارد دانشگاه ام‌آی‌تی شده و در رشته‌های مهندسی برق و علوم کامپیوتر تحصیل می‌کند. عموماً تونی استارک را برای ساخت زره های قدرتمندش می شناسند. اما او بجز زره های نظامی، اختراعات بسیار جالب و کارآمدی دارد که جهان کمیک بوک و حتی سینمای مارول را متحول کرده است. در ادامه به معرفی ۱۰ تا از بهترین اختراعات تونی استارک در کمیک و سینمای ابرقهرمانی می پردازیم.


۱۰. زره مرد آهنی مارک ۱:

با ساخت اولین نسخه از ربات های آهنی تونی استارک، انقلابی در عرصه صنایع نظامی رخ داد که جهان مارول را دگرگون کرد. می توانیم با شما شرط ببندیم که اگر تونی استارک زره مارک ۱ را نمی ساخت، هرگز جهان سینمایی مارول شکل نمی گرفت به این دلیل که تروریست هایی که او را اسیر کرده بودند، او را بعد از پایان ساخت سلاح کشتار جمعی می کشتند.

این زره را در فیلم مرد آهنی ۱ دیدیم، هنگامی که تونی استارک و پروفسور هو ینسین توسط گروه تروریستی موسوم به ده حلقه اسیر شدند و به آنها گفته شد که باید سلاح کشتار جمعی بسازند. اما آنها بجای ساخت موشک، زره مارک ۱ را ساختند.

  • این زره مجهز به یک موشک انداز دستی بر روی هر دو بازوی خود می باشد که قدرت تخریبی بالایی هم ندارد.
  • این زره یک راکتور انرژی در مرکز سینه خود حمل می کند که وظیفه برق رسانی و کنترل زره را بر عهده دارد.
  • تونی استارک به منابع کافی دسترسی نداشت، به همین دلیل بدنه این زره از قطعات موشک جریکو ساخته شده است.
  • فلزات بکار رفته در این زره شامل آلیاژ آهن، مس و منیزیم می باشد.
  • این باستر نظامی دارای قابلیت محدود پرواز می باشد و دلیل محدودیت آن در پرواز این است که این زره دارای کنترل آیرودینامیکی نیست.
  • پیشران های پروازی این باستر همان پیشران موشک های نظامی است که دقایقی پس از پرواز، سوخت آن تمام می شود.
  • این زره از سیستم برنامه نویسی قدرتمندی برخوردار نیست.
  • این زره دارای مخزن کوچک بنزینی در بازوهایش است که توانایی ایجاد آتش در شعاع چند ده متری خود را دارد.
  • این زره تنها قسمت های حیاتی بدن را می پوشاند به همین دلیل تونی استارک، شلوارهای ضخیم، ژاکت چرمی و دستکش های جوشکاری را قبل از بکار بردن این زره می پوشد.

۹. اولتران:

در فیلم انتقام جویان؛ عصر اولتران دیدیم که تونی استارک و پروفسور بنر به منظور حفاظت از جهان، دست به ساخت رباتی قدرتمند به نام اولتران می زنند. اما متاسفانه اولتران پس از آگاهی از ضرر هایی که انسان به محیط زیست زمین می زند، تصمیم گرفت که بشریت را نابود کند. اولتران را یکی از بدترین اشتباهات و بهترین ساخته های مرد آهنی بدانید. این ربات نابودگر آینده جهان سینمایی مارول را بطور کامل تغییر داد. همچنین این ربات یکی از قدرتمندترین و بهترین شرور های جهان سینمایی مارول می باشد.

  • اولتران در ابتدا شباهتی کامل به لژیون ربات های تونی استارک داشت، اما به سرعت تغییر شکل داد و بعد از هر بروزرسانی قدرتش افزایش پیدا می کرد.
  • این ربات آنقدر قدرتمند بود که توانایی شکست دادن شخصیت ثور را داشت.
  • پیشران های مینیاتوری موجود در دست و پا های این ربات توانایی پرواز با سرعت بالا را به آن می دهد.
  • اولتران می تواند از دست های خود، لیزر و انرژی پلاسمایی شلیک کند.
  • این ربات دارای هوش مصنوعی ویروسی است و به همین دلیل در تمامی ساختار های الکترونیکی بشر، از جمله اینترنت و تلویزیون حضور دارد.
  • در پایان  این زره می تواند قبل از نابود شدن، تمامی اطلاعات ذهنی خود را به یک بدن دیگر منطقل کند و اگر از نت بیرون کشیده نشود، به نوعی جاودانه محسوب می شود.

۸. دستگاه تقویت کننده انرژی:

دستگاه تقویت کننده انرژی یا Intensification Enervation ماشین پزشکی ای است که تونی استارک آنرا برای ابداع نوعی جدید از جراحی اختراع کرده است. اولین بار این دستگاه برای نجات شخصیتی به نام هپی هوگان (یکی از دوستان تونی استارک) به کار گرفته شد و نتنها او به کمک این دستگاه زنده ماند، بلکه قدرت و تونایی های او نیز چند برابر شد و ساختار صورتش نیز بطور کامل تغییر کرد.


۷. عینک ادیث:

even dead, im the hero یعنی حتی اگه مرده باشم هم قهرمانم اسم کامل عینک ادیث (E.D.I.T.H) عینک نسل جدید ساخته شده توسط تونی استارک می باشد که بعد از مرگ مرد آهنی، به شخصیت پیتر پارکر واگذار شده است. فرد دارنده این عینک توانایی کنترل تمامی ارتباطات و امکانات صنایع استارک حتی سفینه ها و زره های نظامی را دارد. این عینک توسط یک هوش مصنوعی قدرتمند هدایت می شود که قادر به هک تمامی سیستم های رایانه ای دنیا است.


۶. زره پوش آیرون اسپایدر:

زره پوش اسپایدرمن آهنی زره قدرتمند نظامی است که تونی استارک آنرا برای پیتر پارکر به جهت محافظت و امنیت بیشتر او در برابر خطرات ساخته است. با این زره در فیلم انتقام جویان، جنگ بی نهایت آشنا شدید.

  • این زره از نانیت ها (روبوت های کوچک دست ساخته ی بشر) ساخته شده است. یعنی این زره همانند بیشتر زره های ساخت تونی استارک می تواند به سرعت خودش را جمع کرده و یا باز کند.
  • این زره ۴ پای عنکبوتی نیز داردکه می تواند از هر چیزی بالا برود و یا به هر چیزی بچسبد.
  • این زره قادر به زنده نگه داشتن مرد عنکبوتی در مکان های خطرناک همچون فضا است.
  • این زره عنکبوتی دارای یک چتر نجات بزرگ است که در مواردی همچون سقوط آزاد می توان از آن استفاده نمود.

۵. راکتور آرک:

راکتور آرک یک منبع قدرت پالادیومی اولین لباس های مرد آهنی بود. این اختراع یک راکتور مینیاتوری است که سلامت مرد آهنی را تضمین می کند اما پالادیوم موجود در آن، باعث مسمومیت تونی استارک می شود. اولین بار این راکتور توسط تونی استارک و پروفسور ینسین با قطعات باقی مانده از موشک هایی که گروه های تروریستی به آنها داده بودند ساخته شد. تونی استارک پس از آزادی از اسارت تصمیم به ارتقای این راکتور گرفت و نسخه های قدرتمندتری از آنرا ساخت. در پایان تونی استارک در فیلم مرد آهنی ۳ و بعد از عمل قلب خود، به این دلیل که دیگر نیازی به این راکتور نداشت، آنرا به دریا انداخت.


۴. عنصر Badassium:

این عنصر در ابتدا توسط هاوارد استارک که بر روی تسراکت کار می کرد کشف شد. هاوارد استارک معتقد بود که این عنصر کلید انرژی پاک تجدید پذیر و بی پایانی است. متاسفانه هاوارد بدلیل تکنولوژی محدود زمان خود، نتوانست این عنصر را خلق کند، با این وجود نقشه ها و روش های ساخت این عنصر را برای پسر خود، تونی به یادگار گذاشت. 

راکتور آرک برای انجام فعالیت نیاز به عنصر سنگینی مانند پالادیوم دارد، متاسفانه پالادیوم در طول زمان منجر به مسمومت و حتی مرگ فرد می شود و به همین دلیل تونی استارک شروع به ساخت عنصری جدید کرد که به Badassium معروف است. استارک پالادیوم را مهندسی معکوس کرد و با ساخت یک شتاب دهنده ذرات کوچک در شرکت خود، توانست عنصر جدیدی کشف کند که بسیاری از نیازهای او را برآورده کرد.


۳. برنامه Extremeis 3.0:

یک طلسم جادویی باعث تغییرات اخلاقی در تونی استارک شده و باعث می شود که او ویروس و برنامه Extremeis 3.0 را در سانفرانسیسکو منتشر کند. این اختراع یک برنامه موبایل بود که این امکان را به فرد می داد تا سلامت، زیبایی و جاودانگی بدست بیاورد ولی در واقعیت، اکسترمیس یک ویروس بود که تونی استارک آب شهری را با آن آلوده کرده بود و می خواست کارایی آنرا ببیند. این برنامه در ابتدا رایگان بود ولی بعد از آنکه همه به این برنامه ویروسی مبتلا شدند، تونی استارک آنرا پولی کرد و گفت اگر کسی می خواهد سلامتی و زیبایی خود را حفظ کند، باید روزانه ۹۹٫۹۹ دلار پرداخت کند.

  • این ویروس به کاربر قدرت، استقامت و دوام ابرانسانی می دهد بطوری که می تواند در برابر گلوله و آتش مقاومت کند.
  • فرد تقویت شده بوسیله این سرم، توانایی حرکت با سرعت ۳۰۰ مایل در ساعت را دارد.
  • بنا به اختیار فرد، ریه های او پر از پلاسما می شود و این امکان را به او می دهد که از دهانش آتش بیرون بدهد.
  • موجودات تقویت شده بوسیله این سرم، توانایی زوددرمانی پیدا می کنند.
  • این سرم به فرد این امکان را می دهد که ظاهر خود را مطابق با خواسته خود تغییر دهد.

۲. جارویس:

جارویس یک هوش مصنوعی بسیار قدرتمند ساخته شده توسط تونی استارک در دنیای سینمایی مارول می باشد که از ادوین جارویس (خدمتکار خانواده استارک در کمیک) الهام گرفته است. جارویس در ابتدا یک هوش مصنوعی نظامی بود که بر روی زره های مرد آهنی بکار گرفته می شد، اما بعد ها ارتقا پیدا کرد و امنیت شرکت و برج سازنده خالق خود را نیز بر عهده گرفت. همچنین تونی استارک به جارویس اجازه داد که با انتقام جویان ارتباط برقرار کرده و در هنگام نبرد به آنها کمک کند. متاسفانه جارویس در فیلم انتقام جویان: عصر اولتران، توسط شخصیت شرور اولتران نابود شد. اما تونی استارک بقایای ذهنی او را در یک بدن مصنوعی رباتیک بارگذاری کرد و شخصیت ویژن را بوجود آورد.


۱. دستگاه ضد جاذبه:

دستگاه ضد جاذبه یک دستگاه دستی کوچک بود که تونی استارک بصورت غیرمنتظره ای موفق به خلق آن شد. این دستگاه یک جعبه کوچک زرشکی است که یک پرتوی انرژی به همان رنگ ساطع می کند و باعث تغییر در جاذبه شی شده و آنرا معلق نگه می دارد. این سلاح کوه ها را نیز می تواند از جایش بلند کند. متاسفانه ناتاشا رومانوف این سلاح را به سرقت برد و تونی استارک مجبور شد برای جلوگیری از خرابکاری مامورین شوروی، این دستگاه را نابود کند.

منبع: CBR

15 Comments
  1. THOR کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خیلی خوبی بود. ولی همونطور که از اسمش پیداست فکر کنم این مقاله رتبه بندی نیست درسته.

  2. Mohamad کاربر می‌گوید

    باحال بود

  3. Sub Zero کاربر می‌گوید

    خسته نباشی ادمین ، مقاله خیلی خوبی بود 👍👍

  4. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام
    مقاله ی خوبی بود فقط جای هالک باستر رو خالی دیدم

  5. سبحان کاربر می‌گوید

    سلام خیلی عالی بود
    به نظر من بهترین شخصیت دنیای سینمایی مارول مرد اهنی است و اونم به خاطر بازی رابرت داونی جونیور در این نقش است و به نظرم در دنیای کمیک مرد اهنی نصف این جذابیت رو داره
    و به نظرم عینک ایدیثذباید در رتبه ی بالاتری میبود

  6. سبحان کاربر می‌گوید

    و یک چیز دیگه
    دست کش ابدیت هم به نظرم باید در این لیست می بود چون این که دستگاهی بسازیم که انرژی ۶ سنگ ابدیت رو کنترل کنه کار بسیار سختیه

    1. کاربر می‌گوید

      اونو استارک نساخت

  7. […] بیشتر با اختراعات تونی استارک می توانید به مقاله «۱۰ تا از بهترین اختراعات تونی استارک » در همین سایت مراجعه […]

  8. […] او اختراعات باورنکردنی بسیاری دارد که می توانید در «این مقاله» با آنها آشنا […]

  9. شوالیه تاریکی کاربر می‌گوید

    فرایدی ک جاست

  10. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    ببخشید اقای ادمین یک سوالی دارم لطفا جواب بدید
    زره مرد اهنی مارک ۱ میتونه دومزدی رو شکست بده؟؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      شوخی میکنی با من؟

      1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

        عجب

  11. […] شوند. دسته ای در طرف کاپیتان امریکا و دسته ای در طرف تونی استارک. چیزی که ما از اسپایدرمن بار ها دیده ایم این است که او […]

  12. […] تونی استارک یکی از دوست داشتنی ترین و معروف ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول است. این شخصیت بسیار مغرور و عاشق تفریح و سرگرمی است. اشتراکات بسیار زیادی بین این شخصیت خیالی و رابرت داونی جونیور، بازیگر این نقش در دنیای سینمایی مارول وجود دارد. بنابراین در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که رابرت دوانی جونیور در زندگی واقعی به تونی استارک تبدیل شد. […]

دیدگاه ها غیر فعال است.