۱۰ دلیل برای اینکه کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان بهترین فیلم دنیای سینمایی مارول است

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان نام فیلمی ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۱۴ آمریکا است که بر پایهٔ شخصیت کاپیتان آمریکای کتاب‌های مارول کامیکس و به کارگردانی برادران روسو ساخته شده‌است. این فیلم، دنبالهٔ کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو (۲۰۱۱) و نهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

شک نکنید که کاپیتان آمریکا سرباز زمستان، بطور حتم برترین فیلم انفرادی و احتمالا برترین فیلم دنیای سینمایی مارول و یکی از چند فیلم برتر تاریخ سینمای کمیک بوکی است. در ادامه به بررسی ۱۰ دلیل برای اینکه قسمت دوم فیلم های کاپیتان آمریکا لایق این مقام است می پردازیم، با ما همراه باشید.


۱۰. شرور های عالی:

برترین شرور کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول کسی نیست جز سرباز زمستان، هر شرور بزرگی مسلما ارتباطی با قهرمان داستان دارد و چه ارتباطی بهتر از اینکه شرور داستان دوست دوران جوانی کاپیتان آمریکا است. نکته مهم و جذاب داستان اینجا است که باکی که راجرز فکر می کرد سالها پیش مرده است، شستشوی مغزی داده شده، بنابراین او نمی داند که می خواهد دوستش را بکشد. جدا از این الکساندر پیرس، بروک روملو، زولا و جاسپر سیت ول، دیگر شرور های این فیلم هستند که به خوبی توانستند از پس نقششان بر بیایند.


۹. دارک ترین فیلم دنیای سینمایی مارول:

بطور حتم دارک ترین و جدی ترین فیلم دنیای سینمایی مارول کاپیتان آمریکا سرباز زمستان است. درست همانند سه گانه شوالیه تاریکی و فیلم های مرد پولادین و بتمن علیه سوپرمن، دومین قسمت سه گانه کاپیتان آمریکا نیز آنچنان دارک و سریع پیش می رود که مجالی برای کوچکترین طنزی در فیلم نمی دهد با این وجود که ریشه هایی از طنز و خنده نیز در این فیلم وجود دارد. برادران روسو با نهایت زیبایی توانستند تم دارک و فضای روشن این فیلم را با هم ادغام کرده و فیلمی بی نهایت زیبا و جذب کننده به ارمغان بیاورند.


۸. تیم بازیگری عالی:

هر انتقام جویی در فیلم های خود باید چند دوست و دشمن نیز داشته باشد. تیم بازیگری کاپیتان آمریکا سرباز زمستان از بازیگران مطرح و ماهری همچون کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، سباستین استن، آنتونی مکی، کوبی اسمالدرز، فرانک گریلو، هایلی اتول، رابرت ردفورد و ساموئل ال جکسون بهره می برد که می توان گفت همگی به بهترین شیوه توانستند از پس نقششان بر بیایند. سباستین استن در نقش سرباز زمستان و رابرت ردفورد در نقش الکساندر پیرس به عنوان شرور های فیلم شاهکار بودند و ساموئل ال. جکسون و اسکارلت جوهانسون نیز در نقششان عالی ظاهر شدند بطوری که حتی نمی توان بازیگر دیگری را بجای آنها تصور کرد. آنتونی مکی و کوبی اسمالدرز که در فیلم های مارول کمترین بها تا به اینجای کار به آنها داده شده است نیز به خوبی توانستند در این فیلم ایفای نقش کنند.


۷. مبارزات خیره کننده:

برادران روسو با آشنایی ای که از شخصیت قدرتمند کاپیتان آمریکا و سرباز زمستان داشتند توانستند در این فیلم، مهارت مبارزاتی این دو شخصیت را به بهترین صورت نشان داده و صحنات اکشن بی همتایی را خلق کنند که بعد از سالها هنوز یکه تاز نبرد های رزمی هالییود است. از نبرد کاپیتان آمریکا با ماموران هایدرا در آسانسور گرفته و نبرد او با سرباز زمستان در اواسط و پایان فیلم تا نبرد کپ و باتروک همگی به زیبایی کار شده و چشمگیر هستند.


۶. طنز کم:

بیشتر فیلم های مارول همچون نگهبانان کهکشان به این دلیل که طنز بسیاری در آنها به کار گرفته می شود مورد مواخذه قرار می گیرند. به این فکر کنید که هنگام نبرد و کشتن در حال جک گفتن هستید، آیا این با واقعیت جور در می آید؟ خیر بسیار نیز حوصله سر بر می می شود. اما عملا به هیچ وجه این مشکل را در کاپیتان آمریکا سرباز زمستان نخواهید دید. اشتباه نکنید، این فیلم نیز صحنات طنز آمیز خود را دارد ولی عملا در نقاط حساس هیچ نشانی از طنز نمی بینید. این اوج هنر و مهارت برادران روسو در کارگردانی را نشان می دهد.


۵. کریس ایوانز و کاپیتان آمریکا:

کریستوفر رابرت ایوانز متولد ۱۳ ژوئن ۱۹۸۱ بازیگر آمریکایی است. او در بوستون و در ایالت ماساچوست به دنیا آمد اما دوران نوجوانی اش را در سادبری سپری کرد. اولین حضور رسمی و عمومی ایوانز در جلوی دوربین به سال ۱۹۹۷ و یک ویدیویی آموزشی بازمی‌گردد. فیلم انتقام جویان ۴ آخرین حضور او در نقش کاپیتان آمریکا بود. او ساخته شده بود تا نقش کاپیتان آمریکا را بازی کند ولی بهترین حضور او در دنیای سینمایی مارول در همین فیلم کاپیتان آمریکا سرباز زمستان بود.

استیو راجرز در این فیلم درگیر یک مشکل بزرگ بود، او می دانست که مبارزه با شر وظیفه او است، اما در اینجا دوستش در برابر او قرار داشت و باید هزینه بسیار زیادی را برای نجات بشر می پرداخت. او در این فیلم یک فرمانده، دوست و انسان تمام عیار بود. دقیقا همان چیزی که در قسمت بعدی فیلم کاپیتان آمریکا از آنها خبری نیست.


۴. داستن پیچیده و جذاب:

تمام لحضات فیلم کاپیتان آمریکا سرباز زمستان پر است از حوادث ناگهانی و پیچیده که تماشاگر را سر جایش میخکوب می کند. از مرگ ساختگی نیک فیوری گرفته تا شیلدی که ۷۰ سال محل اختفای هایدار بود تا باکی ای که شستشوی مغزی داده شده بود تا انسان های خوب را بکشد. می توان گفت بجز شوالیه تاریکی و کاپیتان آمریکا سرباز زمستان و یکی دو فیلم معدود دیگر، هیچ فیلم کمیک بوکی ای وجود ندارد که نتوان حوادث و رخدادهای بعدی آنرا پیش بینی کرد. تهیه کنندگان این فیلم به خوبی می دانستند که چطور باید بیننده را مجذوب فیلم کرد و در این راه نیز موفق بودند.


۳. جلوه های بصری فوق العاده:

جلوه های بصری فیلم کاپیتان آمریکا سرباز زمستان هنوز که هنوزه از زمان خود جلوتر است. صحنات کامپیوتری این فیلم در سرتاسر آن آنقدر قوی و حرفه ای کار شده است که بسیاری آن را از جلوه های ویژه فیلم های تبدیل شوندگان ساخته مایکل بی، بهتر می دانند. کافی است نبرد سه هلی کریر شیلد و نابود کردن آنها بوسیله خود را به یاد بیاورید تا به عمق قدرت جلوه های کامپیوتری این فیلم پی ببرید.


۲. پایان بندی عالی:

تمام فیلم های انفرادی کاپیتان آمریکا پایان کامل و زیبایی دارند. از “من یک قرار ملاقات داشتم” استیو راجرز در اولین انتقامجو گرفته تا نجات دوستانش از زندان مخفی در فیلم جنگ داخلی همگی پایان بندی های خوبی بودند. کاپیتان آمریکا سرباز زمستان نیز به خوبی به پایان می رسد. بعد از نابودی شیلد و هایدرا، استیو که می خواهد به جستجوی باکی برود به سم می گوید که نیازی نیست که بیاید، سم نیز می گوید: میدانم، کی باید شروع کنیم؟

همچنین در صحنه‌های میان تیتراژ فیلم، بارون استراکر اعلام می‌کند که «عصر معجزه» آغاز شده در حالی که به گرزه‌ لوکی در فیلم انتقام‌جویان نگاه می کند. در پایان نیز دو زندانی، که همان واندا و پیتر ماکسیموف هستند برای اولین بار نشان داده می شوند که بعد ها در فیلم انتقام جویان، عصر اولتران به دنیای سینمایی مارول پیوستند.


۱. آغاز موفقیت های همیشگی دنیای سینمای مارول:

کاپیتان آمریکا سرباز زمستان آغازی بود بر موفقیت های همیشگی دنیای سینمایی مارول که تا به امروز نیز ادامه دارد. این فیلم زمانی روانه بازار شد که دو فیلم قبلی دنیای سینمایی مارول یعنی مرد آهنی ۳ و ثور دنیای تاریک در جذب نظر منتقدین ناموفق عمل کرده بودند، ولی سرباز زمستان نتنها توانست نظر مخاطبان و منتقدین را جذب خودش کند، بلکه در زمان اکران خود با فروش ۷۱۴ میلیون دلاری، از تمام فیلم های قبلی دنیای سینمایی مارول بجز مرد آهنی ۳ و انتقام جویان ۲۰۱۲ فروش بهتری داشت و یکبار دیگر دنیا سینماییی مارول را به اوج خود بازگرداند.

18 Comments
  1. REZA EP کاربر می‌گوید

    خسته نباشین مقاله عالی بود

  2. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    هوراااا کامنت اول. مقاله خوبی بود ولی به نظر من وینتر سولجر نمیتونه بهترین فیل ام سی یو باشه. البته خودم از این فیلم به شدت خوشم اومد

  3. hassan.j کاربر می‌گوید

    به نظرم سه گانه کاپیتان امریکا بعد از شوالیه تاریکی بهترین سه گانه کمیک بوکی لقب میگیره ( البته اگه شوالیه تاریکی رو کمیک بوکی در نظر بگیریم ! ) . چون هیچ وقت افول نداشته . حتی جنگ داخلی هم با وجود لایت تر بودن نسبت به سرباز زمستان بازم دساتان نفس گیر وغافلگیری های خودش رو داره .
    این قضیه جک گفتن وسط فیلم ها چیه ؟ درسته بعضی از فیلم های مارول دیگه خیلی طنز شدن و جک پرونی زیادی میکنن که روی اعصابه . ولی هرچی فکر میکنم جز چند مورد نگهبانان ۲ ، نبرد ابتدایی عصر التران و کاپیتان مارول مورد دیگه ای به ذهنم نمیرسه . حالا اگه شما سراغ دارین بازم ، بهم بگین . و به اینم توجه کنین که هرچی برای ما توی فیلم حالت طنز و جک داشته باشه ، برای خود شخصیت ها داستان و در اون لحظه معنی جک و خنده رو نداره .
    با عشق (:

  4. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    نه دیگه نشد بابا ، آخه سرباز زمستان بهترین فیلم مارول ؟؟؟؟ نه ، بعد از اندگیم ، سرباز زمستان به همراه اینیفیتی وار در یک رده قرار دارند ، اگرم بخوام بهترین سه گانه های کمیک بوکی رو حساب کنم‌میشن این:
    سه گانه ی شوالیه تاریکی
    سه گانه ی اسپایدرمن سم ریمی
    چهار گانه ی اونجرز و سه گانه ی کاپتان آمریکا در یک رده

  5. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

    آقا نمیدونم چرا وسط مقاله همش مارولو با دیسی مقایسه میکنید اولابه نظر من سینمای دیسی به گرد پای سینمای مارول هم نمیرسه ! تکرار میکنم به نظر من نظر بقیه رو نمیدونم
    بعدشم بهترین فیلم مارول شاهکار اندگیم بود بعد که تو اون طنز بسیار کم بود چون همه یک عزیز از دست داده بودند و اون صحنه رستاخیز پودرشدگانم که اصلا لازم نیست بگم با اون موزیک معرکه وآخر از همه هم فداکاری تونی که اشک همه رو در آورد

    1. behnam کاربر می‌گوید

      ای گل گفتی

  6. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام مقاله عالی بود
    بنظرم کاپیتان آمریکا : سرباز زمستان بهترین فیلم دو فاز اول MCU بود البته بعد از فیلم انتقام جویان ۲۰۱۲
    واقعا فیلم عالی ای بود و قبول دارم دارک ترین فیلم MCU بود که البته همین قدر دارک بودن عالیه و خوب بنظر میاد و توانست دوباره MCU رو به اوج برگردونه

    دوستان بنظرم شما کاپیتان استیو راجرز دوباره بر میگرده یا برای همیشه خدا حافظ میکنه؟
    خودم حس میکنم به عنوان یه پیر مرد همه رو نصیحت میکنه و یا از طریق جادو یا علم اون رو دوباره جوان میکنن
    نظر شما چیه؟

    1. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

      البته اگه به فیلم اندگیم دقت کنی متوجه میشه اونا جاودانی رو خلق کردند حتمی میگی کجا؟اونا که فقط ماشین زمان ساختن
      حالا کجا؟ اون صحنه ای رو اسکات به عنوان داوطلب نمونه ی اولیه ی ماشین زمان رو تست میکرد یادتونه؟ خب اونجا اسکات نوزاد شد ،نوجوون شد، پیر هم شد در ودر واقع اون دستگاه، دستگاه جاودانگی بود که وسیله اون میتونن کاپتان آمریکا رو جوون کنند

    2. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

      #amir
      خیر
      جوون کردن کپ یا زنده کردن تونی و نت انجام نمیشه مگر در موارد خاص چون :
      ۱٫ بازیگر ها میل چندانی به حضور دوباره در نقش هاشون ندارن .
      ۲٫ هر داستانی پایانی داره ، mcu باید جا برای شخصیت های دیگش باز کنه .
      ۳٫ زنده کردن یا جوون کردن اونا وقایع اند گیم رو بی معنی میکنه و همه فدا کاری هاشون بی ارزش میشه .
      .
      #محمد اسپایدر
      اون دستگاه ، نسخه اولیه ماشین زمان و دروازه ورود به جهان کوانتوم بود . دستگاه جاودانگی دیگه چیه ؟ دلیل بچه شدن و پیر شدن اسکات رو تونی توضیح داد . اونها اول زمان رو تو خودشون جا به جا میکردن ، در حالی که باید خودشون رو تو زمان جا به جا میکردن ! ( که به خاطر اختراع تونی تونستن این کارو بکنن )

      1. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

        خب منم همینو میگم دیگه
        اگه با اون دستگاه زمانو داخل خودت تغیر بدی مثلا کاپتان آمریکارو داخل دستگاه بزاری و ۸۰ سال مثلا زمانو به عقب برگردونی
        خب اینجا کاپیتان جوون شده دیگه! ومیتونه دوباره فعالیت کنه ودوباره عمر کنه اگه اسم این جاودانگی نیست؟ پس چیه؟

  7. thor کاربر می‌گوید

    بهترین نه ولی فیلم عالی بود.

  8. mahdi کاربر می‌گوید

    من خودم بعد هالک عاش کپ هستن و همینطور فیلماش که تو کاپیتان امریکای ۲ خیلی خوب بازی کرد ولی برید بزنید بهترین فیلم های ام سی یو کاپیتان امریکا در رتبه ۶ قرار داره درستم هس با وجود فیلمای اونجرز و پنترو اینا نمیشه که کاپ تو رتبه اول قرار بگیره چه از نمره چه از فروش یکم فکر کنید میبینید

  9. علیرضا کاربر می‌گوید

    فیلم فوق العاده خوبی بود من عاشق این فیلمم ولی اون رو بهترین نمیدونم. من این فیلم رو بعد از جنگ بینهایت دومین فیلم عالی مارول میدونم

  10. […] ولی باز هم میتوان گفت که ردهود بی رحمی بیشتری نسبت به سرباز زمستان دارد ولی میتوان این اختلاف را چون چندان قابل ملاحظه […]

  11. […] سینمایی مارول است. درست است که قسمت دوم این سگانه یعنی سرباز زمستان نیز یکی از بهترین فیلم های زمان خود بود، کاپیتان […]

  12. […] در فیلم سرباز زمستان تبدیل به یک شرور شده بود که توسط هایدرا و برای نابودی […]

  13. […] طول فیلم جنگ داخلی این دو شخصیت در تیم کاپیتان آمریکا بودند و در نبرد فرودگاه نیز به کاپیتان کمک کردند. این […]

  14. […] بعد یعنی در زمانی که کاپیتان آمریکا بهوش آمد سازمان شیلد حرف اول را میزد. اما به سرعت معلوم […]

دیدگاه ها غیر فعال است.