۱۰ تا از قدرتمندترین ساکنین سرزمین واکاندا در کمیک

واکاندا کشور و مرکز حکمرانی شخصیت پلنگ سیاه در دنیای کمیک بوک و سینمایی مارول است. این کشور کمیک بوکی پر است از شخصیت های دوست داشتنی و معروف که تعدادی از آنها، جز قدرتمندترین شخصیت های جهان مارول هستند. در ادامه به معرفی ۱۰ تا از قدرتمندترین واکاندایی های جهان کمیک بوکی مارول می پردازیم، با ما همراه باشید.


۱۰. راموندا:

راموندا همان ملکه مادر و همسر تی چاکا، پلنگ سیاه سابق است. این شخصیت از قدرت جسمی بالایی برخوردار نیست. اما سالها ملکه بوده و از عقل، هوش و تاکتیک های نظامی بالایی برخوردار است و می داند در شرایط دشوار، چه حرکت سیاسی ای را اتخاذ کند. همچنین به دلیل مقام ملکه سابق و مادر پادشاه فعلی بودن، راموندا از قدرت و نفوذ بالایی برخوردار است. او به ارتش، منابع و ثروت نامحدودی دسترسی دارد.


۹. اوکویه:

او یک واکاندایی بسیار متکبر از قبیله بوردر و رهبر گروه دورا میلاژ (زنان محافظ سلطنتی) است. اوکویه یکی از قدرتمندترین اشخاص کشور واکاندا است. او یک رهبر نظامی است که توانایی های رزمی او بیشتر از شخصیتی مانند بلک ویدو نباشد، کمتر نیست. او همچنین مشاور پادشاه است و از ثروت زیادی در واکاندا برخوردار است.


۸. هانتر:

شکارچی یکی از معروف ترین شخصیت های کمیک های پلنگ سیاه است. این شخصیت که با نام گرگ سفید نیز شناخته می شود. فرزند خوانده تی چاکا و برادر ناتنی تچالا است. با توجه به سفید پوست بودن، هانتر مورد احترام خانواده سلطنتی واکاندا است و رشادت های زیادی از خود نشان داده است. البته او رابطه خوبی با برادر ناتنی خود، تچالا ندارد.


۷. ناکیا:

ناکیا معشوقهٔ سابق تچالا و از اعضای گروه دورا میلاژ است. او هم در دنیای کمیک و هم در سینما از قدرت جسمانی و سیاسی بالایی برخوردار است. این شخصیت قبل از اینکه به دشمن پلنگ سیاه تبدیل شود و نام “Malice” را برای خود انتخاب کند، به چشم و گوش تچالا معروف بود و برای او و واکاندا جاسوسی می کرد.


۶. پلنگ سیاه یک میلیون سال پیش از میلاد:

در سری کمیک Marvel legacy شماره ۱ اولین حضور انتقام جویان در ۱۰۰۰۰۰۰ سال قبل از میلاد است و این تیم شامل اودین، ققنوس، جادوگر آگاماتو، اولین پلنگ سیاه و شبح سوار بود که به منظور نبرد با آسانی ها شکل گرفته بود. پلنگ سیاه کمیک های یک میلیون سال قبل از میلاد مارول، یک انسان اولیه از قبیله پلنگ ها بود که یک شهاب سنگ ویبرانیومی را پیدا کرده و موفق شده بود اسرار آنرا بفهمد. این شخصیت که رابطه نزدیکی با اودین داشت، با انتقامجویان عصر حجر متحد شده و آنها توانستند یک سلستیال سرکش را شکست داده و در مکانی که امروزه به واکاندا معروف است، دفن کنند.

تاریخجه این پلنگ سیاه بعد از این اتفاق ناشناخته باقی ماند اما میراث او توسط خانواده سلطنتی واکاندا تا به امروز ادامه پیدا کرد. او اولین کسی است که از لباس پلنگ سیاه و گیاه قلبی شکل واکاندا استفاده کرد. او را رهبری نجیب و بخشنده می دانند به طوری که اودین ادعا کرده است که تا قبل از آن، هیچ موجود فانی ای نتواسته بود او را تحت تاثیر قرار دهد.


۵. تچاکا:

تچاکا (T’Chaka) رهبر پادشاهی واکاندا، پدر تچالا و دارنده عنوان پلنگ سیاه در جوانی‌اش بود. این شخصیت در دنیای سینمایی مارول و در فیلم های کاپیتان آمریکا؛ جنگ داخلی و بلک پنتر ۲۰۱۸ حضور داشت و با کشتن برادر خود، باعث ایجاد جنگ داخلی واکاندا در دوران فرمانروایی پسرش تچالا شد.


۴. شوری:

شوری نتنها باهوش ترین فرد در واکاندا است، بلکه یکی از باهوش ترین شخصیت های جهان مارول نیز محسوب می شود و توانایی علمی او همسطح با شخصیت هایی همچون تونی استارک و رید ریچاردز است. این شاهزاده خانم واکاندایی از قدرت سیاسی و اقتصادی بالایی برخوردار است و در دوره ای نیز، به مقام بلک پنتری و پادشاهی واکاندا رسیده بود.


۳. ام باکو (من ایپ):

ام باکو با نام مستعار من ایپ، رهبر قبیله جاباری در واکاندا و یکی از دشمنان قدیمی و دوست تچالا است. این شخصت که یکی از قدرتمندترین ساکنین واکاندا از هر نظر می باشد. در دنیای کمک یک شرور و دشمن شخصیت پلنگ سیاه و در سینمای ابرقهرمانی، دوست و متحد او و یکی از فرماندهان ارتش واکاندا است.


۲. اریک کیلمونگر:

اریک کیلمونگر یکی از قدرتمندترین و دوست داشتنی ترین شرور های جهان کمیک بوکی و سینمایی مارول است. او یک تبعیدی واکاندایی است که پلنگ سیاه را مقصر مرگ خانواده اش می داند و همیشه آرزو نابود کردن واکاندا و خاندان سلطنتی آنرا دارد. این شخصیت قدرتمند در دنیای سینمایی مارول نیز حضور دارد و مایکل بی جردن نقش آنرا بازی می کند. جردن که به گفته خودش دوست داشت در یک نقش منفی بازی کند، رابطه کیلمانگر و تچالا را به رابطه مگنیتو و پروفسور ایکس تشبیه کرد.


۱. تچالا:

تی چالا پسر شاه تی چاکا بود که در امپراتوری خیالی واکاندا زندگی می‌کردند. این شخصیت قدرتمندترین واکاندایی تاریخ کمیک تا به امروز است و وظیفه فرمانروایی و حکمرانی بر واکاندا را برعهده دارد. او از نظر جسمی در سطح بسیار بالایی است و یکی از ۵ شخصیت قدرتمند جهان مارول از نظر اقتصادی است. او لقب پلنگ سیاه را نیز به دوش می کشد.

منبع: CBR

10 Comments
  1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    عالی
    حرف نداشت
    ضمن اینکه یه مقایسه هم بنویسید
    ممنون

  2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    تو یه‌‌ رو دو تا مقاله نوشتید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    من از خوشحالی دیوانه شدم
    دارم میرم سرمو بکوبم‌ تو دیوار
    هه هه هه هه

  3. کیوان کاربر می‌گوید

    بسیار عالی
    البته استورم هم میتونست یجورایی تو این لیست باشه

    1. محمد کاربر می‌گوید

      استورم اهل مصره عزیزم و تو یکی از تیم آپ های انتقام جویان و مردان ایکس با بلک پانتر آشنا میشه و بهش علاقه مند میشه(تو کمیک با هم ازدواج میکنن و صاحب دو تا بچه گوگولی ابر قهرمان میشن:)

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        دقیقا ممنون

  4. Mohamad کاربر می‌گوید

    عالی بود.کار قشنگی هم هست.روحش شاد بازیگر خوبی بود.کاش مارول گند نزنه ب پلنگ سیاه.مرسیییی نویسنده محترم

  5. محمد کاربر می‌گوید

    مثل همیشه عالی بود
    واقعا دارم شاخ درمیارم به قول اقای دکتر استرنج میخام سرمو بکوبم به دیوار تویک روز ۲ تا مقاله!!! اصلن بعید بود یک همچین چیزی ممنون سرعت عمل

  6. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    واقعاً خیلی ادم خیلی خیلی هیجان زده میشه
    در ۱ روز(۲)!!!!!!!!!‌مقاله!!!!

  7. سبحان کاربر می‌گوید

    سلام من خودم شوری رو در رتبه ی یک قبول دارم

  8. Spidey کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود متشکرم

دیدگاه ها غیر فعال است.