برترین استراتژیست های تاریخ

در همه ی ادوار تاریخ کشور هایی بوده اند که به خاطر موضوعاتی  مثل پول و زیاده خواهی در جنگ بوده اند. واقعا جنگ چیست؟ قسمتی همیشگی از تاریخ یا غریضه انسانی؟ حقانیت یا ناحقی؟  در طول تاریخ جنگ های بسیار بزرگی اتفاق افتاده اند که بسیاری نظامی و غیرنظامی کشته شده اند و دولت مردان ان دوران ها در پس تمام این مرگ ها قدرتمندتر شدند. حالا زیاد در معقوله جنگ رخنه نمی کنم چون خودش یک مقاله جدا می طلبد. با رتبه بندی برترین استراتژیست های تاریخ با سایت ایرونی سنتر همراه باشید.

هشدار: ممکن است به خاطر بسیار زیاد بودن ابهت بعضی از افراد این لیست حمله قلبی گریبان گیر شما شود.


۱۵. دوک ولینگتون { ارتور وسلی}:

در طور تاریخ در بریتانیا جنرال های سخت کوش کم نبوده اند و ارتور وسلی نیز دقیقا از همین نوع فرماندهان است. البته ارتور اصالتا ایرلندی بوده است. او اول در ارتش ایرلند خدمت می کرد و بعد از چندین جنگ کوچک که در انها حضور داشت به عنوان ستوان دوم شروع به خدمت در ارتش بریتانیا کرد و بعد از رشادت هایی که به خرج داد به عنوان یکی از اعضای پارلمان ایرلند برگزیده شد. او در سال ۱۷۹۶ به هند و هلند هم فرستاده شد که در جنگ چهارم انگلستان و میسور و جنگ معروف سرینگاپاتام نیز حضور داشته است که بعدش به فرمانداری سرینگاپاتام و میسور مصوب گشت.

همچنین این رفیقمون مثل اینکه در سال ۱۸۰۳ در جنک آسای امپراطوری مارات ها که بر هند حکومت می کرده اند را نیز محو کرده است. بعد از جنگ شبه جزیره هم به درجه جنرالی رسید. البته در جنگ واترلو بعضی عقیده دارند که وسلی ناپلئون بناپارت را شکست داده است که باید بگویم خیر. اگر ان سربازان ارتش پروس نرسیده بودند تیکه بزرگ دوک عزیز گوشش بود.


۱۴. هوراشیو نلسون:

باز هم یک بریتانیایی.  ولی چیز جالبی که درمورد هوراشیو وجود دترد این است که عموی او در واقع باعث شد که او به بتواند به ارتش برود. او از بچگی بسیار عموی خود را دوست میداشت و عمویش حتی از جنگ هایی که کرده بود قصه هایی برای هوراشیو تعریف می کرد و او را علاقه مند به این موضوعات کرده بود. او در سن تقریبا ۱۲ سالگی بود که برای اولین بار سوار یک کشتی شد و بعد با خود عهد بست که روزی یک دریانورد شود. وقتی وارد نیروی دریایی انگستان شد حتی سرباز هم نبود و فقط یک کارگر جا به جا کننده وسایل کشتی بود. اما وقتی عمویش سفارش او را کرد توانست به بخش نیروی نظامی نیروی دریایی انگلستان وارد شود. حالا چندین شاهکار ایشون میگم تا دهانتان باز بماند.

او وقتی دید کشتی اش در حال نابودی است حرکتی دیوانه وار انجام داد. او میخواست بزرگترین کشتی در آن زمان که ۱۱۴ (بعضی منابع می گویند ۱۴۳ توپ) داشت را نابود یا به مالکیت بریتانیا در اورد. به این صورت که کشتی خودش به یکی از کشتی های سالم اسپانیا چسپاند و آن کشتی را فتح کرد. بعد پرید روی کشتی بغلی و اینم نابود کرد و بعد تونست به اون کشتی بزرگ برسه و روی اونم بپره و فتحش کنه. (چقدر بپر بپر داشت این ماجرا) البته ماجراهایی مثل قطع شدن دستش هم زیاد باب میل او نبودند. او در یک جنگ تمام عیار توانست ناپلئون بناپارت را شکست دهد (در ان زمان ناپلئون بسیار جوان بود) اما بدیهی است که بگویم او دقیقا در همین جنگ مرد. در هر حال زندگی است دیگر بالا پایین داره و سختی.


۱۳. شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی):

او را مغز متفکر سپاه ایران در جنگ ایران و عراق بدانید. کسی که در کنکور رتبه ۱۰۴ رشته حقوق فضایی گرفته بود حتی فکرش را هم نمی کرد پا به ارتش بگزارد. او از سر اجبار برای حفاظت از کشور در زمان جنگ ایران و عراق به پادگانی برای آموزش منتقل شد. بعد از آموزش دیدن سریعا به ایلام منتقل گردید. امام خمینی در آن زمان حرفی مبنی بر اینکه سربازان باید از پادگان ها فرار کنند و برای این دولت کار نکنند را مطرح کرد. از آنجایی که امام خمینی فرد مورد علاقه غلام حسین بود این تصمیم به ذهنش رسید که به گفته رهبر محبوبش عمل کند و در موقعی که سربازان پادگان لحظه ای غفلت کردند او از آن پادگان رفته و به جمع سربازانی پیوست که قرار بود کلانتری های مختلف را تصرف کنند و در تصرف کلانتری ۱۴ و پادگان عشرت آباد نقش اساسی داشت.

وی پس از انقلاب به خاطر کار هایی که برای انقلاب کرده بود توانست در کمیته انقلاب اسلامی جایی داشت باشد. او همچنین در سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در بخش اطلاعات شروع به کار کرد و به یکی از اساسی ترین عضو های سپاه تبدیل شد. همچنین او در عملیات فتح المبین و عملیات رمضان و بیت المقدس حضور داشته است و کلید آزادسازی خرمشهر بوده است. متاسفانه وی در سن ۲۶ سالگی به خاطر برخورد خمپاره به شهادت رسید.


۱۲. گبهارت لبرشت فون بلوشر:

یکی از بزرگترین جنرال های پروس. شخصی که با سوار نظام های سبک اسلحه به دست به راحتی با تاکتیک های خود ارتش هایی از هلند و فرانسه نیست و نابود کرد. کسی که در جنگ هفت ساله دهان دشمنان پروس را به فجیع ترین شکل ممکن مورد عنایت قرار میداد هیچ ترسی از هیچ موجود خاکی نداشت و حتی لقب مارشال جلودار را نیز به خاطر سبک هجومی تاکنیک هایی که داشت به او دادند. اولین جنگ او جنگ پومرانی بوده است که در آن جنگ اصلا سرباز سوئد بوده است. یک سرباز در وسط میدان جنگ. البته بعدا به ارتش پروس رفت و برای پروس در جنگ های زیادی مثل جنگ هفت ساله و جنگ های پروس با هلند و فرانسه و واترلو و…….. خدمت کرد.  او سرانجام در سن ۷۶ سالگی و در درجه مارشالی (بالاترین درجه نظامی) بعد از جنگ واترلو درگذشت.


۱۱. کوروش کبیر:

شاید الان بگویید نویسنده مقاله حتما مشکلی دارد که کوروش کبیر را در رتبه ۱۱ قرار داده است. درست است که کوروش هم استراتژیست خوبی بوده است اما مسلما از استراتژیست های بعدی این مقاله سبک استراتژیکی ضعیف تری داشته. ولی کوروش را نباید در این بحث دست کم گرفت. ناسلامتی امپراطور سومین (از نظر بعضی دومین) امپراطوری بزرگ تاریخ بوده است. او در جنگ هایی سربازان ارتش خودش را رهبری کرده است و تقریبا در تمام آنها پیروز بوده است. البته این را در نظر بگیرید کوروش شاید بهترین استراتژیست تاریخ نباشد اما مطمئن باشید بهترین امپراطور تاریخ (شاید هم دومین یا سومین) است. اقتصاد دانی در خون پسر کمبوجیه جریان داشته و حتی یونانی ها به خاطر همین موضوع او را مرد بزرگ نامیدند. ای کوروش بزرگ آسوده بخواب که ما بیدار و هوشیار هستیم.


۱۰. آتیلا (امپراطور امپراطوری هون ها):

اگر از رومی ها می پرسیدند شما از چه کسی میترسید؟ بدون معطلی می گفتند آتیلا. در روایات آمده است او به خاطر این با رومیان مشکل داشته که گاو هایی که از رومیان خریده را بهش نداده اند. چون میخواست به تمام کشاورز های قبیله خود یک گاو هدیه دهد اما رومیان به او کلک زدند. پول ها را گرفتند اما گاوی نداند. از انجا بود که خشم آتیلا نمایان شد. آتیلا تمام ارتش خودش برای حمله به روم بسیج کرد. ولی دقیقا معلوم نیست که آتیلا فرد خشنی بوده است یا مهربان. داخل چند کتاب یونانی در ان زمان آمده است که آتیلا فردی بسیار خونخوار و وحشی بوده است اما در دست نوشته های ارمنستانی و بعضا حتی ساسانی آتیلا فردی مهربان توصیف شده است.

من دست نوشته های ارمنستانی را حداقل ارزشمند تر از دست نوشته های یونانی که تحریف های زیادی در خود داشته اند میدانم. البته اگر واقعا دوست دارید بدانید آتیلا چه بلایی میتوانست سر امپراطوری روم بیاورد حتما بازی توتال وار: آتیلا را انجام دهید (حتما هم امپراطوری هون ها را انتخاب کنید) اما اینکه رومیان از او وحشت داشته اند واقعیت دارد. ناسلامتی داریم درمورد کسی صحبت می کنیم که یک چهارم امپراطوری روم را به فنا داد. حتی بربر ها هم او را ستایش می کردند. متاسفانه قبل از اینکه تمام امپراطوری روم نابود کنه به درگاه الهی شادروان شد و فرماندهانش هم بیخیال امپراطوری روم شدند.


۹. آریو برزن:

کسی که جلوی اسکندر مقدونی قد علم کرد. معمولا همگان او را به خاطر جنگ دربند پارس میشناسند. من او را به عنوان بزرگترین و برترین سردار داریوش سوم میشناسم. جنگ دربند پارس جنگی بود که در مرز کهگیلویه و بویراحمد رخ داد و محلی بود که سپاه اسکندر داشت از ان مکان عبور می کرد. اسکندر هیچ شناختی از ان منطقه نداشت و این امتیاز خوبی برای پارسیان بود. اریو برزن به سربازانش دستور داده بود وقتی سربازان اسکندر در حال عبور هستن سنگ های کوهستان را در ان تنگه روانه انها کنید و با این تاکتیک تعداد بسیار زیادی از سربازان دشمن کشته شدند. تا اینکه چوپانی به اسکندر گفت من تمام این مناطق را بلدم و میتوانم راهی بهتان نشان دهم تا بدون خطر به پشت ارتش اریو برزن برسید.

در روایات نام این چوپان لی بانی بوده است. تعداد سربازان اریو برزن بسیار کم بوده است چیزی حدود ۴۰ سواره نظام و ۵۰۰۰ سرباز پیاده. البته اریو برزن توانست از محاصره سربازان اسکندر خارج شده و به طرف پایتخت حرکت کند. اما متاسفانه سپاه مقدونی از طرف جلگه پارس او را غافلگیر کردند ولی باز هم اریو برزن تسلیم نشد و حتی اسکندر در ان زمان به او پیشنهاد داد تسلیم شود و جزو سرداران او شود و گفت حتی پادشاه تو هم فرار کرده است پس برای چه می جنگی؟ اریو برزن با خونسردی تمام جواب داد برای کشورم برای ملتم و اگر نشد برای رستگاری. دیگر اسکندر متوجه شد باید برای رسیدن به هدفش مرگ یکی از بالامرتبه ترین افراد تاریخ را مشاهده کند. به امید اینکه اریو برزن کبیر واقعا رستگار شده باشد.


۸. ژوگه لیانگ:

چطوری نابغه؟ سرکیفی؟ برقراری؟ اکر این ادم زنده بود مطمئن باشید جناب سنگرزاده این جمله را برای ایشون به کار میبرد. کسی که با ۵۰۰ نفر بدون تلفات دادن یا حتی کشتن یکی از سربازان دشمن پیروز نبرد شد. ژوگه لیانگ همچنین صدراعظم دولت شو هان (در دوره سه امپراطوری) نیز بوده است. الان تاکتیک فوق العاده ایشون براتون تعریف می کنم. تعداد سربازان دشمن ۱۵۰۰۰۰ نفر بود! ژوگه به سربازان خودش دستور میده شهر تا حد ممکن خلوت نشان دهید و دروازه های شهر باز کنید. سربازان دشمن تا این صحنه را می بینند فکر می کنند شاید تله باشد و از انجا فرار می کنند! البته این را هم باید بگویم سربازان دشمن نمی دانستند که سربازان داخل قلعه کلا چند صد نفر { طبق روایات ۵۰۰ نفر} بوده اند. همین تاکتیک او را فردی نابغه نشان میدهد.


۷. نادرشاه افشار:

تاسیس کننده یکی از بزرگترین و مقتدر ترین دوره های ایران. یعنی سلسله افشاریان. نادرشاه افشار یکی از بزرگترین فاتحان تاریخ است. او کشور هایی مانند: ایران آذربایجان ارمنستان گرجستان بحرین ترکمنستان افغانستان ازبکستان و پاکستان را فتح کرده بود و درگیری های موفقی نیز با ترکان عثمانی داشت و تا ایروان را به تسخیر خویش دراورد.  یکی از نکات مثبت نادرشاه دوستی او با روسیه بود. روسیه در آن زمان بزرگترین کشور از نظر وسعت بود و بسیار هم قدرتمند بود. طوری که کشور هایی مثل سوئد حتی فکر نزدیک شدن به روسیه را نیز نمی کردند.  البته فتح هند و گرفتن ثروت بسیار عظیم هند مسیر پیشرفت سلسله او را سرعت داد. اما بدیهی است که بگویم چندی بعد از مرگش سلسله اش هم نابود شد. در هر حال او یکی از بزرگترین پادشاهان ایران است.


۶. هانیبال بارکز:

شاید رومیان از آتیلا می ترسیدند اما از هانیبال وحشت داشتند! او که به پدرش قول داده بود تا زنده است آرامش برای والامرتبان روم نگزارد به قولش هم عمل کرد. مورخین بزرگ دنیا او را برترین سیاست مدار و فرمانده تاریخ امپراطوری کارتاژ می دانند. کسی که از اسپانیا تا کوه های آلپ را با ارتشش برای حمله به روم طی کرد واقعا جای تقدیر دارد. حتی توانست قسمت های بسیار زیادی از مناطق مختلف روم را منهدم کند. البته با فیل های جنگی که او داشت این چیز ها زیاد دور از ذهن نبود. او تمام اسپانیا را فتح کرده و به مناطق امپراطوری کارتاژ اضافه کرد.

هانیبال در هیچ کدام از جنگ های خود شکست نخورد اما یک مشکلی پیش آمد. دولت کارتاژ برای او به بهانه های مختلف سرباز های بیشتز نداد تا هانیبال با سرباز های کم در انجا بماند. رومی ها هم از فرصت استفاده کرده و تمام مناطق خودشان را در اسپانیا پس گرفتند و پا در خاک آفریقا {محل پایتخت امپراطوری کارتاژ} گزاشتند. دولت کارتاژ سریعا هانیبال را به پایتخت فراخواند و نبرد بزرگ زاما شکل گرفت. هانیبال کبیر برای اولین و آخرین بار در عمرش شکست خورد و در همین جنگ نیز کشته شد. امپراطوری کارتاژ هم برای پیمان صلح مجبور شد امتیاز های زیادی به رومیان بدهد و روم بزرگترین قدرت مدیترانه شد.


۵. شهید حاج قاسم سلیمانی:

احتمالا همه شما او را میشناسید. فردی مهربان و دلسوز. او فرمانده عملیات های والفجر هشت و کربلای چهار و کربلای پنج بوده است. یکی از بزگترین کار های او نابوی به داعش بود. بله مسلما همه شما با گروهک تروریستی داعش آشنایی دارید و باید بگم آسیب هایی که حاج قاسم به این تروریست های بی احساس و وحشی زد غیر قابل درمان هستند. مکان ها و مناطق و اردوگاه هایی که برای داعش بودند همگان از فرمانده مقتدر و قدرتمندی مثل حاج قاسم هراس داشتند. این را هم بگویم او نشان افتخار ذوالفقار را نیز از رهبر والا مقام حضرت امام خامنه ای دریافت کرده است. تاریخ شهادت او نیز ۱۳ دی ۱۳۹۸ است. یا علی بگو خدا هوامونو داره پهلوان ایرانی……


۴. وینستون چرچیل:

میدانم احتمالا شما او را با سیاست های خفن خود به یاد می آورید اما من میخوام درمورد دوره نظامی او صحبت کنم.  او تمام سودان را به قلمرو های امپراطوری بریتانیا اضافه کرد. حداقل فکر من این است که پتانسیل چرچیل برای ساختن و پرداختن به تاکتیک های نظامی زیاد بوده است. حالا میخواهم داستان جالب از او را برایتان تعریف کنم. چرچیل با راننده شخصی خود در حال گذر از خیابان های لندن بود که پلیس انها را به خاطر رفتن به ورود ممنوع جریمه کرد. تا الان همه چیز خوب و معمولی است اما یک نکته ای وجود دارد.  چرچیل در آن زمان یکی از ترسناک ترین سیاست مداران دولت بریتانیا بود. البته چرچیل چیزی به آن ماموری که جریمه کردشان نگفت و وقتی دوباره شروع به حرکت کردند چرچیل زد زیر خنده. راننده شخصی اش میپرسد قربان چرا خنده تان گرفته است؟ چرچیل می گوید: اگر تمام سربازان ارتش ما مثل این سرباز باشند پیروزی در نبرد از آن ما است. جالب است بدانید چرچیل تا سن ۹۰ سالگی عمر کرده است و حتی جایزه نوبل ادبیات را نیز برده است.


۳. ژولیوس سزار:

سلامی به بزرگی بزرگترین ستارگان و درودی به بزرگی کوه ها بر گایوس ژولیوس چهارم. او را باید برترین امپراطور تاریخ روم دانست. میدانید او چه کرد؟ کار را کرد. حالا این یعنی چه؟ یعنی او تمام مناطق گالی های فرانسوی را به امپراطوری روم افزود. حتی به گفته مورخین این یکی از بزرگترین اتفاقات تاریخ است. اگر یک نگاه به وسعت سرزمین گل در آن زمان بی اندازید متوجه حرف این مورخین می شوید. اگرچه باید بگویم حمله اول او به سرزمین گل به خرج خودش بود و بعدا که سنا دید او دارد به خوبی در سرزمین گل پیشروی می کند برایش سربازان دیگری هم فرستاد و سرانجام امپراطوری روم  توانست اعلام کند که سرزمین گل دیگر تبدیل به یکی از ایالات روم شده است. و خب این افتخار بزرگی برای سزار بود. لقب ژولیوس سزار در آن زمان نیز قیصر بوده است. حتی سیسرون شعری برای ستایش او به گفته است که به شرح زیر است:

من نه کوه های آلپ و نه راین خروشان را بلکه قیصر را سپر و سد راستین ما در برابر تاخت و تاز قبایل بربر می شمارم. اگر کوه ها به همواری دشت ها شود و رود ها بخشکد ما نه در پناه دژ های طبیعت بلکه در سایه پیروزی های قیصر است که ایتالیا را استوار و ایمن داریم.

و همین جملات برای ستایش پدربزرگ علم استراتژیک باید به کار برده شود. بسیاری از افراد در تاریخ خدا را شکر می کنند که در مقابل ژولیوس سزار قرار نگرفته اند. البته متاسفانه عضو های عالی رتبه سنا در یک شب به سزار حمله کرده و هر کدام چاقویی به بدن او فرو کردند. واقعا مضحک است که در ده ها جنگ نمیری و آخرش ماجرای زندگی ات در یک کوچه تمام شود. ولی سزار بیشتر از یک سیاست مدار دیکتاتور بود. او نماد امید بود…………..


۲. آدولف هیتلر:

همگان هیتلر را یکی از بزرگ مرتبه ترین افراد تاریخ آلمان میدانند (البته هیتلر اثالتا اتریشی بوده است) کسی که در جنگ های زیادی به عنوان سرباز حضور داشت و واقعا احساسات یک سرباز را درک می کرد کسی که میدانست یک سرباز از چه چیزی میترسد و هراس دارد. حتی خود هیتلر بار ها زخمی شده است. برای مثال در جنگی یک نارنجک کنار پای او منفجر میشود و زخم بسیار بدی روی پای او می گذارد. یا مثلا وقتی مورد اثابت گاز خردل قرار گرفت. او توانست کاری کند که حزب نازی حکومت بر آلمان را بدست بگیرند و خود هیتلر هم شد صدر اعظم آلمان البته باید بگویم هیتلر قبل از این ماجرا ها یک بار به زندان افتاده بود و البته چندین کتاب نیز نوشت. او لهستان و بسیاری از کشور های اروپایی را فتح کرد و معاهدات دیپلماسی بسیاری با ژاپن و ایتالیا امضا نمود. اما دو مورد باعث شکست هیتلر در جنگ جهانی دوم شدند.

مورد اول مربوط میشه به حزب های مخالف هیتلر در آلمان که فشار های بسیاری زیادی به هیتلر وارد می کردند. مورد دوم حمله به روسیه. در آن زمان روسیه بسیار سرد بود. خود سربازان روسی با این سرما مشکلی نداشتند و خودشان را با آن وقف داده بودند اما سربازان آلمانی هیچ وقت تا حالا هوایی به آن سردی را یک بار هم احساس نکرده بودند و همین باعث شد که صدمات بسیاری زیادی به ارتش آلمان وارد شود. اگر این دو مشکل پیش نمی آمدند آلمان نازی پیروز جنگ جهانی دوم شده بود. در هر حال آدولف هیتلر اسطوره ابهت است هیتلر اسطوره اقتدار است هیتلر اسطوره تاکتیکال پذیری است. مرگ او را نمی گویم چون درست معلوم نیست. حتی تئوری به همراه مدرک وجود دارد که می گوید برخلاف فکر خیلی از افراد هیتلر بعد از حمله به برلین خودکشی نکرده است. همگان دانند که این اسطوره آلمانی در ذهن ها جاودانه است.


۱. ناپلئون بناپارت:

خیلی خوب حالا به رتبه اول لیست وبهترین استراتژیست تاریخ رسیدیم.  کسی که در روستایی کوچک در ایتالیا به دنیا آمد حتی فکرش را هم نمی کرد روزی برترین استراتژیست تاریخ شود. او از بخش توپخانه ارتش فرانسه شروع به کار کرد. طوری که بعد از دو ماه ستوان دوم توپخانه شد! مسیر پیشرفت ناپلئون بسیار رو به بالا بود تا حدی که در سن ۲۵ سالگی او جوان ترین فرمانده تاریخ فرانسه بود!  و با حمله هایش قسمت های بسیاری از ایتالیا و مصر را به تصرف خود دراورد. او فرانسه را تبدیل به امپراطوری کرد و خودش نیز امپراطور این امپراطوری شد. اقتدار فرانسه به حدی زیاد شده بود که بریتانیایی ها احساس ترس کردند. البته در آخر ارتشی متشکل از سربازان روسی و بریتانیایی وقتی ناپلئون شکست خورده در حال برگشت از روسیه بود به او و سربازان باقی مانده اش حمله کردند و ناپلئون را به زندان فرستادند. البته ناپلئون به راحتی از آن زندان فرار کرد اما یک افسر و چند سرباز فرانسوی دوباره او را دستگیر کردند اما این بار می خواستند به مانند جوخه اعدام در همان زمان دستگیری او را اعدام کنند. ناپلئون قبلا از اینکه به درخت ببندنش فقط این حرف را به آن سربازان فرانسوی گفت:

من امپراطور شما هستم و هیچ خدمت گذارانی امپراطور خود را نمی کشند.

سربازان فرانسوی احساسی شده اسلحه های خود بر زمین می اندازند و ناپلئون به فرانسه میبرند و ناپلئون دوباره امپراطور میشود. ولی افسوس که او به خاطر بی لیاقتی یکی از معاونانش در جنگ واترلو شکست خورد و به جزیره سنت هلن تبعید شد و بعد ها به خاطر افسردگی و مشکلات جسمی درگذشت.


نویسنده: محمد امید سعادتی


134 Comments
  1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    هوررررراااااا کامنت اول.عالییییییی بود سعادتی جان.

  2. amirrr کاربر می‌گوید

    محمد امید عزیز به شما خسته نباشید می گم واقعا مقالتون از لحاظ تاریخی کامل و مناسب نوشته شده .

  3. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    خسته نباشید . ایول مقاله عالی بود .
    قهرمان واقعی تاریخ فقط شهید حاج قاسم سلیمانی . غربی ها چون قهرمان واقعی ندارن میرن قهرمانان تخیلی میسازن … .
    موفق باشید .

  4. Attack titan کاربر می‌گوید

    سلام مقاله فوق العاده عالی بود.محمد امیدجان دستت درد نکنه فقط یه سوال هیتلر بهتر نبود تو شماره یک باشه یا ناپلئون از اوک برتر بود؟

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      اتک تیتان
      خوشحال هستم که از مقاله خوشتان آمده است. به نظر بنده ناپلئون بناپارت در ساختن و پرداختن تاکتیک های نظامی از هیتلر بهتر بود البته نظر شخص دیگری ممکنه متفاوت باشه. من خودم بین سه رتبه اول خیلی فکر کردم و به نظرم رسید به این صورت باشه.

  5. امیررضا حسینی کاربر می‌گوید

    درود بر آقای سعادتی مقاله عالی بود ممنون
    بنظرم باید سورنا سردار بزرگ اشکانی هم معرفی میشد چون با استراتژی خودش تونست کراسوس رو در هم بکوبه البته مقاله هنوزم عالیه.
    حاج قاسم سلیمانی واقعا مرد بزرگی بود و یادش در دل مردم ما خواهد بود

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      امیررضا حسینی
      سلام آقای حسینی عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه.
      بله سورنا هم میتوانست در لیست باشد. در مجموع این افرادی که الان ذکر می کنم میتوانستند در لیست باشند.
      سورنا
      اسکندر مقدونی
      گایوس بروتی
      گایوس اسکیپیو
      البته بیسمارک هم فرمانده بزرگی بوده ولی به نظرم نمیتوانست در این لیست باشد.
      شاد و پیروز باشید.

  6. revan کاربر می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده مقاله ولی باید بگم بنظرم نادرشاه رتبه اول رو داشت!
    توضیح مختصر و مفید هم اینکه خود ناپلئون بناپارت
    گفته بود که اگر من نبوغ نظامی و استراتژی نادرشاه رو داشتم کل دنیا رو میتونستم فتح کنم! و اگر نادرشاه نبوغ سیاسی من رو داشت میتونست کل دنیا رو فتح کنه! جالبه بدونید که نادرشاه به خاطر همین ساده لوحی خودش کشته شد، چرا که ظاهرا دو تا از نگهبانای نادر مرتکب خیانتی میشن و از اونجایی که نادرشاه شب هنگام متوجه این خیانت میشه و اگه اشتباه نکنم ظاهرا عادتی داشت که شب ها خیانتکار رو اعدام نمیکرد برای همین به خود نگهبانان گفت که فردا صبح اول وقت اعدامتان خواهم کرد! نگهبانان هم از ترس جان با تمام تلاش خودشونو به خوابگاه نادر میرسونن و به این شکل به قتل میرسه! این مثال رو گفتم چون به خوبی نشون دهنده سیاست خیلی کم نادر رو به خوبی نشون میده!
    در مورد اسکندر) ذوالقرنین (هم چیزی نگفتین که البته منظورم اسکندر مقدونی نیست بلکه اسکندر اصلی که لقبش ذوالقرنین بوده و بنظر میاد نه ایرانی بوده نه یونانی، البته قطعی نمیشه گفت ولی خوب جدا از این موضوع ذوالقرنین کسی بوده که امپراطوریش از شرق تا غرب گسترش پیدا کرده بود و حتی قسمت هایی از سرزمین های شمالی رو هم فتح کرده بود و در اواخر عمر به مناطقی نزدیک به قطب رفته بود چرا که در روایات اومده از اون سرزمین به عنوان سرزمین های تاریک نام برده شده که احتمالا همون قطب شمال بوده
    و ظاهرا تنها جایی که متوقف شده همینجا بود چرا که با نیروهای ماوراالطبیعی مواجه شده و گویا نحوه مرگش رو هم در اونجا پیشگویی بهش گفته و ذوالقرنین هم دقیقا به همون شکل مرد! البته ذوالقرنین ماجراجویی های زیادی داشته از جمله تلاش برای پیدا کردن آب حیات! که نتونست بهش دسترسی پیدا کنه و موارد دیگه که خارج از بحثه و موضوع آخر اینکه اگه داستانهای ذوالقرنین درست باشن که به احتمال زیاد درستن فقط دقیقا مشخص نیست که اسکندر یا همون ذوالقرنین کدوم پادشاه هست، با این حساب صد در صد بزرگترین استراتژیست و فرمانده تاریخ بشریت اسکندر هست! حتی در شاهنامه هم اسم اسکندر آورده شده اگه اشتباه نکنم و شاعران زیادی از حماسه اسکندر شعرها سرودن فقط حیف که تاریخ نویسان با ایجاد گمراهی در هویت واقعی این جنگاور باعث کمرنگ شدن اسمش شدن. بازم خسته نباشید بابت مقاله

  7. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

    جای ارتشبد بیزمارک و ستوان مرولت خالی بود
    راستی اسم دوک ولینگتون ولزلی است
    بنظرم حقش بالاتر بود

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      سیسکو رامون
      شما یک دلیل منطقی بگو که چرا باید دوک ولینگتون از هوراشیو نلسون بهتر بذارم.
      ارتشبد بیسمارک هم فرمانده قابلی بود ولی به نظرم لیاقت حضور در این لیست نداره.

  8. ارین حاجی بابایی کاربر می‌گوید

    فقط سو تفاهم نشه یک اشتباه علمی داشتید علت مرگ ناپلون سرطان معده بوده

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      ارین حاجی بابایی
      من در بعضی منابع خوانده بودم علتش مشکلات جسمی بوده.
      البته در یکی از یادداشت های مستخدم ناپلئون هم گفته شده مشکلات جسمی.

    2. SBH کاربر می‌گوید

      خوش برگشتي

  9. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    کیا اسپویل دو ساعته اسنایدر کات رو دیدن .
    ظاهر مارشن رو دیدید
    اسپویل
    صحنه ای که لوییز لین با مارتا قبل از زنده شدن سوپرمن دیدار میکنه اون مارتا نیست مارشن هست . دیشب دو ساعت فیلم لو رفته میگن به خاطر همین خیلی ها دیگه با وارنر قطع همکاری کردن

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      فوزی غلام
      این موضوع میدونم ولی اینکه کسی به وارنر گفته دیگه باهات همکاری نمی کنیم از خودتون دراوردید.
      تمام اشخاصی هم تونسته بودن دو ساعت اول فیلم تماشا کنند گفته بودن بهترین دو ساعتی بود که از Dceu دیدیم.
      ولی خب وارنر یکجورایی خیلی با اسنایدر مشکل داره و این موضوع شاید در فروش فیلم تاثیر منفی بذاره.
      البته در مجموع خود من هم از اسنایدر گله دارم چون این ادامه سری بازی میدل ارث هنوز معرفی نکرده و معلوم نیست اصلا چه زمانی بسازه.

      1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

        ببخشید از وارنر گله دارم اشتباها نوشتم اسنایدر.

    2. Attack titan کاربر می‌گوید

      چرا چطور لو رفت بیشتر بگین

      1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

        اتک تیتان
        مثل اینکه در پخش لایو اکشن انیمیشن جدید تام و جری یک اشتباهی شده و اشتباهی فیلم اسنایدرکات زک اسنایدر پخش کردن ولی سریع hbo max درستش کرده و فقط دو ساعت از فیلم پخش شده و تعداد بسیار کمی توانستند تماشا کنند ( شاید کمتر از ۱۵۰ نفر) یک سری اسپویل ها هم هست و پیشنهاد می کنم از این اسپویل ها دوری کنید تا موقع تماشای فیلم از جذابیت فیلم براتون کسر نشه.

        1. Attack titan کاربر می‌گوید

          میشه اسپویل ها رو بگین اگه میدونین لطفا من از اسپویل ها نمیترسم تو انیمه اتک تیتان مانگا میخونم بعد انیمه رو هم میبینم

          1. King thor کاربر می‌گوید

            من اسپویل شدم افسردگی گرفتم بعد شما اول مانگا میخونی بعد انیمه یا خدا

  10. SBH کاربر می‌گوید

    واقعا مقاله زيبا و مفيدي بود ……….دمتون گرم

  11. SBH کاربر می‌گوید

    فقط يه سوال …………شهيد چمران هم جزو برترين استراتژيست هاي جنگ بودن شايد جزو ۳ تا از برتزين ها ………نظرتون چيه كه بايد ميبودن؟؟؟؟/راستي كوروش واقعا حقش ۹ بود ها

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      SBH
      چمران متخصص جنگ های چریکی بود متخصص جنگ های عظیم و بررگ نبود.

  12. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    حق کورش و آریو برزن بالا تر از اینها بود
    ولی در کل مقاله عالی بود

  13. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    کاربر سعادتی خود نولان گفته دیگه سر هیبچ فیلمی با وارنر همکاری نمیکنه حتی کارگردان فیلم زک اسنایدر و حتی هنری کویل هم به طور کلی قطع همکاری کرده

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      فوژی غلام
      موضوع نولان که مال چند ماه پیش. من فکر کردم شما به خاطر این اتفاق میگی. بعد کلا دو نفر قطع همکاری کنند یعنی همه قطع همکاری کردند؟ فعلا وارنر با بازی احتمالا شاهکار لاست هاوارتز میاید……….

      1. King thor کاربر می‌گوید

        شایعه شده هنوز قطعی نشده وارنر از چی به چی رسید هعیی
        فاکس کجا بود به کجا رسید پیکسار از کجا به کجا رسید البته هنوز شاهکار میسازه
        مقاله هم عالی بود

  14. امیررضا حسینی کاربر می‌گوید

    تا یادم نرفته بگم که این دو شخصیت بزرگ وایکینگ هم میتونستن توی لیست باشن یعنی رگنار لاثبروک و پسرش بیورن آیرون ساید
    همچنین هراکلیوس امپراطور روم که تونست بر خسرو پرویز غلبه کنه و متصرفات ایران رو پس بگیره

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      امیررضا حسینی
      البته رگنار لاثبروگ قبول دارم میتوانست حضور داشته ولی پسرش فکر نکنم.
      هراکلیوس هم یک تاکتیک جالبی که داشت سریع متوجه میشد خسرو پرویز در چه چیز های ضعف داره و به صورت سیاسی و اجتماعی و نظامی روی اون ضعف ها سرمایه گذاری می کرد.
      البته قبول دارم هراکلیوس ادم به شدت باهوشی بود و میتوانست در لیست حضور داشته باشه.

  15. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    به نظر شما لو رفتن دو ساعت از فیلم کمه .چرا همه چی رو عادی جلوه میدید .دو ساعت . نزدیک به هزاران نفر دیدند . تنها ننکته مثبتش اینه که می گن واقعا تماشاگرا رو میخکوب کرده . ولی در کل این ماجرا یک فاجعه است . واقعا پیکسار فاکس وارنر به کجا رسیدند ولی دیزنی و مارول یک جای دیگه هستند با کوین فایگی واقعا تاثیرش قابل توجه اگه وارنر هم یکی مثل کوین فایگی داشت الان پیش فیلم های مارول بود .نه این پایین پایینا . نه اینکه با فیلم های دیسی مشکل داشته باشم و در کل ففیلم های کمیکی جالب هستند ولی دیسی داره فاجعه ایجاد میکنه .لو رفتن های قبل از این سوئ تفاهم بود .

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      فوزی غلام
      شما اصلا میدونی وارنر چند برابر فاکس و پیکسار؟ بعد خواهشا یک سر به بخش گیمینگ وارنر بزن تا ببینی وارنر چه برتری هایی داره. بخش موسیقی وارنر اصلا دیدی؟ سومین بخش موسیقی بزرگ دنیا داره وارنر. همچنین بخش انیمه وارنر هم بسیار فعال و انیمه های با کیفیتی تولید کرده و البته داره روی اولین انیمه سه بعدی هم کار می کنه. وارنر مدیا هم فیلم های خوبی داره تحویل میده تام و جری که خیلی خوب بود و کینگ کونگ علیه گودزیلا هم داره سرشار از هایپ میاد. الان یعنی وارنر موفق نیست؟ من واقعا تعریف شما از کمپانی موفق نمیدونم. بعد شما وارنر کنار فاکس میزارید؟ فاکس که انقدر درون مشکلات غوطه ور شده بود دیزنی اومد خریدش. واقعا اطلاعات خودتون در زمینه سرگرمی فقط به سینما محدود نکنید. الان صنعت گیم بزرگتر از سینما و بزرگترین صنعت در سرگرمی. خوبه یکی بیاد بگه این دیزنی الان کجای صنعت گیم؟

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      فوزی غلام#
      جناب بسه دیگه هی دنبال آتو میگردین تا دیسی رو بکوبونین همین دو ساعت بازخورد بسیار مثبتی داشته که من هنوز ندیدمش بعدهم شما فکرکنین یه فیلم دو قسمتیه که یه قسمتش الان اومده یه قسمتش هشت روز دیگه میاد یعمی انگار قسمت یک و دو داره اینطوری دیگه به چشم یه فاجعه نمی بینینش بعدهم دوست ندارین فیلمو ببینین مجبورتون نکردن که بشینین اندگیم رو شش بار دیگه ببینین فقط فیلمو نکوبونین این چه کاریه این کار خیلی زشته خیلیییییی فاجعه؟؟!! گفتم که اگه به عنوان یه فیلم دوقسمتی بهش نگاه کنین این حرفو نمیزنین
      چرا شما یه چیزی که اینهمه بازخورد مثبت داشته درحد یه فاجعه بردین پایین باشه شما درست میگین مارول بهترین و دیسی بدردنخورتدین در هرکامنتتون
      حتی در مقاله هایی که ربطی هم نداره میاین ارزش دیسی رو میارین پایین اصلا شخصیت های دیسی دوزار به درد نمیخورن اما شخصیت های مارول از قوانین و اکتشاف های گالیله هم بالاتر شما درست میگین کویین فایگی از ادیسون هم بهتره شما درست میگین

    3. King thor کاربر می‌گوید

      دیزنی ؟ دیزنی که کلا به جز انیمیشن های زیبا که هر چند وقت یک بار ازشون لایو اکشن میسازه و اکثر مواقع هم گند میزنه و مارول و استار وارز چیزی نداره که همون مارول هم داره کم کم افت می‌کنه

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        بیشین بینیم بابا
        مارول تازه گرم که هیچ ولرم شده
        فیلمای بعدی مارول که اومد میبینیم

        1. King thor کاربر می‌گوید

          چی میگی دیزنی زمانی اون انیمیشن های شاهکار رو میداد الان دقیقا همون سناریو ها رو داره داستان ها بشدت ساده که از همون اولم قابل حدسه و از اون ساده تر روایت بسیار تکراری و فرمول تکراری و کلیشه ای

    4. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      فوزی غلام
      اون قضیه لو رفتن رو شنیدم ولی خب اینقدر اینا فاجعه بالا اوردن که دیگه این روش گمه . بعدشم انتظارات از دیسی پایینه و به کم هم راضین طرفدارا من که خودم فکر نکنم تحفه خاصی بشه این فیلم باید دید چی میشه اون هایپیم که ایجاد شده همش به خاطر دارک ساید وگرنه بعید میدونم اصلا هیچکی طرف این فیلم میرفت .

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        استیوراجرز #
        بله دیسی مزخرفه مارول بینظیر بعدهم مجبورتون نکردن این فیلم رو ببینین خب نبینین خوبه خودتون اولاش میگفتین بیطرفین بعد الان دارین به هرکی دیسی فنه توهین میکنین این فیلم هم که انقدر همین دو ساعتش بازخورد مثبت داشته دارین میکوبونین بکوبونین

    5. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      فوزی غلام متعصب افراطی
      بس کن. بس کن اینقدر دیسی رو نکوبون . دیزنی خیلی هم از وارنر عقب تر . دیزنی فقط در انمیشن ها و شاید فقط شاید فیلم هایش از وارنر بهتر باشه .
      فقط دلم میخواد نمرات اسنایدر کات خوب بشه و ببینیم اونوقت چچوری میخوای بگی فیلم فاجعه است.

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        دکتر استرنج #
        دمتون گرم منطقی ترین مارول فن سایت شما هستین و تنها مارول فنی که دیسی رو نمیکوبونه دمتون گرم

        1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

          دکتر منهتن
          نظر لطف شماست جناب 😁

          1. King thor کاربر می‌گوید

            نظر من هم هست البته اگر اون مقاله ورژن های سوپرمن رو حساب نکنم

      2. Anarchist کاربر می‌گوید

        #دکتر استرنج#
        من الان نمیفهمم شما مارول فن هستید یا دی سی فن؟؟؟ شایدم بی طرفین.
        خدا وکیلی تمام مارول فن ها و دی سی فن ها بعضی از وقت ها خیلی تند و افراطی میشن ولی شما نه…
        ولی حتی تو انیمیشن هم وارنر عقب نمونده ولی دیزنی داره با انیمیشن های جدید یکمی افت میکنه الان با اینکه soul اسکار گرفت و ترکوند اصلا مثل فیلم های قدیمی دیزنی مفهومی نبود

        1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

          سلام .
          راستش من مارول فن هستم.
          نظر لطف شماست اما منم قبول دارم بعضی جاها اشتباه فکر کردم و گفتم.
          موفق باشید.

  16. Attack titan کاربر می‌گوید

    هعی از وارنر این انتظار رو نداشتم سوتی کمیکی قطعا بزرگترین سوتی کمیکیه😂😂😂😂😂😂🚶‍♂️

  17. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    اولا من کی این فیلم رو کوبیدم و گفتم که دوساعت واقعا عالی بوده .دوما من یادم نمیاد حرفی از صنعت گیم یا موسیقی و انیمه زده باشم .در بحث های قبلی هم سریعا از گیم یاد می کنید نمی دونم چرا شاید چون تنها نکته مثبته شما است .
    دوما بله وارنر در دنیای کینگ ارتور خودش شکست خورد در لگو هم با انیمیشن های خود به سمت نابودی رفت ولی بحث اصلی ما روی فیلم است که دسته دو ساعت عالی بوده ولی کاری که انجام شده یک فاجعه است .در ضمن کی فیلم چهار ساعته رو با سریال مقایسه میکنه ؟
    در ضمن اره کوین فایگی در حال حاظر علاوه بر مارول مغز متفکر دنیای جنگ ستارگان هم هست و وارنر شدیدا به یکی مثل این فرد برای سینمای دیسی خود نیاز داره و دیدیم که سونی هم جدیدا با همکاری با مارول داره به موفقیت میرسه.
    در ضمن دو ساعت فیلم واقعا در سی جی ای های خود وحشتناک بود و این نکته منفی فیلم هست مخصوصا ظاهر مارشن

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      فوزی غلام #
      کاربر محترم معلومه از بازخورد مثبت این فیلم بدجور حالتون گرفتس و داره اذیتتون میکنه دیسی فیلم درست درمون نداره خب چون سطح تعصبتون فراتر از بینهایت رفته جز این نباید چیز دیگه میگفتین خب پس دیسی فیلم درست درمون نداره
      ۱-شوالیه تاریکی هویجه
      ۲-سوپرمن۱هویجه
      ۳-شزم هویجه
      ۴-آکوامن چغندره
      ۵-واچمن کلم برگ هست حتما
      ۶-من آف استیل (درسته خیلی خوب نبود اما وجدانا بد نبود)
      ۷-بتمن آغاز میکند کاهو هست
      ۸-شوالیه تاریکی برمیخیزد چغندره
      ۹-همین فیلم زک اسنایدر که ۲ ساعتش بسیار بازخورد مثبتی داشته هم احتمالا حساب نمیشه
      معلومه از این فیلما بدجور حالتون گرفتس بدجور خیلی ۵۰ سال دیگه ؟!!! اگه ماشین زمانتون رو بهم قرض بدین ممنون میشم خب تقصیر منم نیست که از اینکه فیلم زک اسنایدر جاستیس لیگ دو ساعت پخش شدش بازخورد موفقی داشته حالتون گرفتس از قدیم گفتن :چو خواهی که نامت بود جاودان مکن نام نیک بزرگان نهان ولی ظاهرا شما بجای اینکه امیدوار به پیشرفت مارول باشین دارین دعا میکنین دیسی پسرفت کنه و حتی فیلم های خوبش روهم خراب میکنین تقصیر من نیست که این فیلم خوب شده برین به وارنر شکایت کنین چرا فیلمش بازخورد مثبت داشته بعدهم اگه به چشم یه فیلم دو قسمتی بهش نگاه کنین نمیگین فاجعه حالا من میکوبونم یا شما

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      فوزی غلام #
      میدونین بنده پیشنهاد میکنم تشریف ببرید در سایت اسپایدی اگه برین اونجا برای کوبیدن دیسی ترابی و مختار یه جایزه بزرگ تقدیمتون میکنن میدونین اونجا دقیقا همین حرفایی که شما میزنین رو میزنن و بسیار سایت منطقی و بینظریه پس لطفا برین اونجا دیسی رو بکوبونین اونجا نتنها کسی از توهین هاتون به دیسی ناراحت نمیشه بلکه خیلی تشویقتون خواهند کرد

      1. Anarchist کاربر می‌گوید

        #دکتر منهتن#
        براااااااااااوووووووووو!
        خدا کنه همون کلیسای کاتولیک هم یه روز آدم بشه و کاربر هاش (البته بجز مختار و اون ترابی. اونا که هیچوقت آدم نمیشن) اینقدر غارنشین نباشن و یه ذره آدم بشن!!!

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          حرفتون درسته

  18. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

    مارول فنا:کلا اسنایدرکات باید بد باشه وگرنه من باید برم در افق محو بشم اصلا دیسی نباید سینماییش خوب باشه
    مارول فنا:انیمیشنای دیسی گنده بچسبیم به انیمیشنای مارول
    مارول فنا:دیسی غلط میکنه اسپویل میزاره مارول گلمون اشکال نداره اسپویل بزاره ولی دیسی اشکال داره
    بهترین ساندترک های دنیارو وارنر داره با هانس زیمر میسازه
    بهترین انیمیشنارو داره میسازه
    بهترین اسباب بازی هارو روانه میکنه(شما اگه بیرون برید لگوی اسپکتر و مستر میراکل میبینید اما لگوی دادگاه زندگی نمی بینید)
    تو فیلم یکم افت داشته ولی ایشالا با د بتمن و فلش و بلک آدام و اسنایدرکات برمیگرد
    مارول فنا:با اینکه فیوچر استیت ایونت خوبی شده ولی بخاطر کینگ این بلک باید بکوبیمش(بمولا یکبار عصبانی شدم براشون کل داستانو اسپویل کردم که بفهمن کمیک بدی نیس)
    بعدش از فیلم ۵ ساعته چنتا اسپویل تیکه تیکه به کجاش برمیخوره؟به غیر از اینه که زک یک فیلم خوب ساخته؟
    حیف این مقاله که داره کامنت های کمیکی میگیره

  19. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

    اگه لیست طولانی تر بود میتونستی اینارم بیاری:
    ۱-ژنرال های روسیه و پروسیا(بهترین ارتَش را سازماندهی میکردن)
    ۲-توسالای و گا اودا(زمانی که بربر ها به ژاپن حمله کردن با یک سازماندهی برنده شدن)
    ۳-تاکدا شینگن(بهترین سامورایی مقتدر که آخرش هم یوسوگی کنشین را شکست داد)
    ۴-فرمانداران عثمانی(در برابر روسیه با جون و دل مقاومت میکردن)
    ۵-مارشال دوگل و مارشال گیورگی ژوکوف
    ۶-ستوان مرولت(بهترین و مورد اعتماد ترین فرمانده سواره نظام از سوی ناپلیون)
    ۷-ملکشاه سلجوقی(با ۱۶۰ نفر بیابان نشین های ۳۰۰۰ نفری را عقب راند)
    ۸-دوک ناساِیو آدولف
    ۹-پلوشر(بهترین فیلد مارشال ارتش پروسیا که بعضا با استراتژی های خودش جلوی هم ولزلی و ناپلیون را به پروسیا میگرفته)

  20. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

    البته سه نفر را هم یادم رفت:
    ۱-صلاح الدین ایوبی
    ۲-ریچارد شیردل
    ۳-عمادالدین زنگی

  21. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    من یادم نمیاد به فیلم توهین کرده باشم ولی انگار پیشرفت های فیلم های مارول تو این چند سال خیلی هارو اذیت کرده . خب به من چه که دیسی یک فیلم درست درمون نداره میرید لگو . موسیقی .لباس . لوازم خانگی .وسایل اشپزی .دکوراسیون از وارنر رو مقایسه میکنید با دیزنی .میگم دکتر استرنج مولتی ورس جنون میگن اسنایدر کات . می گم ثور عشق و صاعقه (حتی اسمش هم به خدا عالیه ) میگن اسنایدر کات. میگم اسپایدرمن ۳ میگن اسنایدر کات .می گم اترنالز میگن اسناید کات . خب اگه دقت کنید میگن فیلم اترنالز به حدی خوب ساخته شده که انتظارات از اون برای دریافت جوایز بسیار بالا است. به خدا الان مقایسه دنیای سینمایی مارول با دیسی توهین به مارول است ولی در حال حاظر شاید چهل یا پنجاه سال دیگه دیسی تو این زمینه به مارول برسه . تازه استار وارز اگه خبر ندارید پر بیننده ترین فرنچایز هست .قابل توجه بعضی ها که تا حرف از فیلم میشه میگن وارنر موسیقی .لوازم خانگی .لباس . لگو .لوازم اشپزی .داره .خب به من چه .سونی هم علاوه بر دنیای عنکبوتی که داره راه اندازی میکنه در همین زمینه هایی که گفتید وارنر به گرد پای اون هم نمیرسه . در پایان هم من نگفتم اسنایدر کات بده فقط از این چیز هایی که دیدم و حتی شنیدم .سی جی ای های اون خیلی ساده و ضعیفه

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      فوزی غلام
      بگو کی دنیای سینمایی مارول با دیسی مقایسه کرده که قانعش کنم. اما تو حق نداری اینطوری بگی دیسی فن ها فلانن.
      تو داری سونی که یک ابرکمپانی با دیزنی و وارنر که شاید جلوی سونی شبیه ناشر باشن مقایسه می کنی در دارایی؟
      بهت تبریک میگم تا میبینی دیزنی در زمینه های زیادی کم میاره جلوی وارنر میری سراغ سینما. اصلا چه ربطی به سونی داره ما داشتیم دیزنی با وارنر مقایسه می کردیم. انقدر تعصب داری که صنعت گیم پیش پوشاک و لوازم دکوری میذاری. اصلا برگام دارن دونه دونه میریزه از شدت تعصب شما. دیزنی اگر خیلی برنامه ریزی داشت نمی اومد رایت بازی جنگ ستارگان بده به الکترونیک آرتز که ماشاالله در حال حاضر الکترونیک آرتز استاد نابود کردن ایپی هاست برای مثال تیتانفال.
      البته اگر بازی استاروارز جدای فالن اوردر فاکتور بگیریم. ولی واقعا جوک قشنگی بود که در مقایسه دو کمپانی پای یک ابرکمپانی وسط کشیدی.

  22. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    آیا میدانید در سی بی آر
    گفته شده استورم از واندروومن قوی تر است
    استرنج از لوکی قوی تر است
    دومینو از تانوس قوی تر است
    کلاسوس از هالک قوی تر است
    ولورین از بتمنی که میخندد قوی تر است
    هیومن توچ از Lamplighter قوی تر است
    وینتر سولجر از رد هود قوی تر است
    تانوس از سیلور سرفر قوی تر است
    بتمن از دکتر اختاپوس قوی تر است
    مرد عنکبوتی از بین قوی تر است
    مگنتو از دارث ویدر قوی تر است
    نظرتون چیه؟

    1. ثور لاور کاربر می‌گوید

      خب . خب. خب.
      واندروومن قطعا از استورم سرتره
      با اختلاف کم لوکی قوی تره
      تانوس و هالک که بی شک از دومینو و کلاسوس سرترن.
      ولورین فک کنم قوی تر باشه
      بنظرم وینتر سولجر کمی سرتر باشه
      تانوس از سیلور سرفر قوی تره دیگه
      در هوش دکتر اختاپوس از بتمن بهتره، و قوی هم هست، در کل سطح دشمنان مرد عنکبوتی نسبت به دشمنان بتمن بالاتره.
      بین از مرد عنکبوتی قویتره، ولی مردعنکبوتی سابقه شکست دادن جاگرنات رو هم داره، مردعنکبوتی اراده زیادی داره.
      مگنتو لباس دارث ویدر رو فشرده می‌کنه و دارث ویدر به دیار باقی می‌پیونده.
      .
      .
      ی سوال تو متن درباره کوروش گفتین دومین یا سومین پادشاه برتر تاریخ، میشه اون چند نفر که از کوروش برتر یا مساوی هستن رو بگید؟ چون هیچی از تاریخ نمیدونم، مرسی بابت مقاله.

      1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

        ۱-واندروومن قویتره
        ۲-لوکی قویتره
        ۳-هالک و تانوس قویترن
        ۴-بتمن هولفز قویتره صددرصد
        ۵-ردهود و بتمن قویتر
        ۶-دارث ویدر کمی قویتره

        1. ثور لاور کاربر می‌گوید

          ببین مگنتو از دارث ویدر قوی تره بخاطر لباس دارث ویدر، اونو مچاله می‌کنه و دارث ویدر به فنا می‌ره
          ولورین رو نمیشه کشت ولی بتمن هو لفز رو میشه.

          1. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

            طینز جالبی بود
            ولورین از پس بتمن هولفز بر بیاد
            بتمن هولفز فعلی که صدتا ولورین میخوره

    2. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

      خب خب خب
      واندروومن که قطعا استورم رو له میکنه.
      لوکی یکمی سرتره
      تانوس و هالک هم قطعا قویترن واقعا فاز سی بی آر رو درک نمیکنم
      ولورین و بتمنی که میخندد هم احتمالا بتمنی که میخندد قویتره چون میتونه همونجوری که خودش مثل جوکر شد ولورین رو مثل خودش کنه و این یک جور هایی برد برای بتمنی که میخندده
      هیومن تورچ از کی کی قویتره؟؟؟؟اسمش خیلی عجیبه
      وینتر سولجر معلومه از رد هود قویتره
      سیلور سرفر قطعا سرتره
      بتمن قویتره
      یعنی این نویسنده های سی بی آر صنعتی سنتی با هم میزنن معلومه بین قویتره
      مگنتو هم از دارث ویدر به خاطر لباسش قویتره چون لباس داث ویدر آهنیه و مگنیتو میتونه بکندش مثل یه کاغذ مچاله

  23. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    سیسکو رامون اینها رو که گفتی شاید برا پنجاه سال اینده بشه بیان کرد . انیمیشن های دیسی نه اتفقا خودم از هواداراش هستم خوبه . یک اسپویل دوساعته از یک فیلم چهار ساعته مشکلی نداره که .فکر نمی کنم فیوچر استیت و کینگ این بلک تفاوت چندانی داشته باشند. دلیل از زیاد بودن یک چیز بهتر بودن اون چیز نیست فکر کنم . تنها رقیب دنیای مارول شاید در اینده دنیای عنکبوتی سونی باشه که این هم داره خودش رو به مارول نزدیک نگه میداره .

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      فوزی غلام #
      دیسی و مارول برابرن :
      کمیک :برابر
      انیمیشن :دیسی
      فیلم:مارول
      بازی :دیسی
      سریال :برابر تا حدی مارول
      برنده :برابر
      با حرف شما هیچی از دیسی کم نمیشه حالا تا قیامت دیسی رو بکوبونین تلاشون قابل تحسینه برای خراب کردن دیسی ادامه بدین چون با حرف شما هیچی از ارزش دیسی کم نمیشه

      1. ثور لاور کاربر می‌گوید

        کاربر دکتر منهتن
        تو سریال دی‌سی کمی بهتره ولی مارول احتمال جلو زدن رو داره
        بعدشم تو گیم قطعا و قطعا و قطعا مارول سرتره، در این شکی ندارم، دیسی تو این چند سال اخیر فقط سری آرخام و اینجاستیس رو داد، ولی در طول تاریخ قطعا مارول گیم های بهتری داشته، بدون هیچ تعصبی میگم، شما خودتون مقایسه کنید: مارول گیم های فوق‌العاده ای داره مثل چند تا از خوب ها و عالی هاش رو میگم: مارول اسپایدرمن پی اس فور، مایلز مورالز، سری اسپایدرمن پی اس وان، آلتیمیت اسپایدرمن، اسپایدرمن آنلیمیتد، حداکثر کارنیج، میستریو منیس، کاپیتان آمریکا و انتقام جویان، استریت فایترز در برابر مارول هیروز، اونجرز پی اس فور، گوست رایدر واسه پی اس دو(فک نکنم بشناسید)، فیوچر فایت، سری ساخته شده از روی فیلم های امیزینگ اسپایدرمن و سه گانه سم ریمی(بخصوص شاهکار اسپایدرمن ۲)، دنیای های از هم گسیخته، وب آف شادوز، لبه زمان، سری مارول هیروز، پانیشر پی اس دو، هالک نابود کننده نهایی، اسپایدرمن در مقابل کینگ پین، کپکام علیه مارول، ایکس من اوریجینز ولورین، رایز آف آپوکالیپس، و ده ها باز برتر دیگه . . .
        ولی تو فیلم مارول خیلی جلو هست و دیسی باید خودش رو برسونه،
        وضعیت انیمیشن مارول هم چندان تعریفی نداره، البته درسته که شاهکارهایی مثل درون دنیای عنکبوتی و مرد عنکبوتی خارق العاده رو داده، ولی باید روی انیمیشن هاش خیلی کار کنه.
        یکی از برتری های دیگه مارول نسبت به دیسی این هست که تونسته همه ابرقهرمان هاش رو تو دل مردم جاکنه، الان شما از دیسی فن ها بپرسین شخصیت مورد علاقتون چیه، اکثرن میگن سوپرمن یا بتمن یا واندروومن یا فلش یا جوکر، ولی اگه از ی مارول فن بپرسید، یکی میگه اسپایدرمن، یکی کپ، یکی آیرون من، یکی دردویل، یکی ثور ، یکی دکتر دووم، یکی لوکی، یکی ولورین، یکی ونوم، یکی دکتر استرنج، یکی ددپول، خلاصه هرکی ی چی میگه.
        دوستان من تمام این حرف ها رو بدون هیچ تعصبی گفتم.

        1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          ثورلاور
          قطعا قطعا قطعا خود بتمن ارکام سیتی به کل گیم های مارول می ارزه
          ولی خب بازی هایی مثل اسپایدرمن ۲۰۱۸ عالی یا حتی شاهکار هستن.

        2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          ثورلاور #
          با کمال احترام کمی باهاتون مخالفم ببینید بنده اصلا گیم باز نیستم اما نقد گیم های دیسی و و‌پیشرفت هایی که داره در این زمینه رو خوندم در مورد سریال همونطور که کاربر دکتر استرنج فرمودند اختلاف زیاد نیست اما کمی مارول برتره البته دیسی هم سریال های خوب داره درمورد فیلم درحال حاضر معلومه مارول با اختلاف سرتره

        3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

          ثور لاور
          کی گفته سریال های دیسی از مارول بهتره؟ دردویل با کل سریال های سی دبلیو برابر و لژیون و پانیشر و لوک کیج و ماموران شیلدم میرم به حساب بقیه
          بعد هم سری بتمن ارکام بدون هیچ شکی از کل باز بهای مارول بهترن

          1. King thor کاربر می‌گوید

            لایک 👌👌👌

            1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

              کینگ تور
              لایک متقابل /: 👍هه

        4. ثور لاور کاربر می‌گوید

          دکتر استرنج، دکتر منهتن، و آقای سعادتی عزیز
          ببینید دوستان اگه سری آرخام بهترین بازی کل تاریخ هم باشه، باز هم ما باید کل بازی ها رو مقایسه کنیم، در ضمن، بازی مارولز اسپایدرمن پی اس فور به جز مراحل فرعی، در زمینه های دیگه دست کمی از سری آرخام نداشت.
          ولی خداییش مارول در طول تاریخ بازی های فوق العاده ای داشته، از سگا و آرکید تا پی اس ها، همشون رو هم نام بردم.
          ولی لطفا کامنت منو تا آخر بخونین، این بازی هایی که نام بردم بعضی هاشون شاهکار، بعضی ها عالی، و بعضی ها خوب هستن، به هر حال همون‌طور که گفتم مارولز اسپایدرمن دست کمی از سری آرخام نداشت.
          در سریال هم دیسی با دنیای سریالی زیبا و در هم تنیدش، ما رو سال ها با خودش سرگرم کرد، البته قبول دارم اکثر سریالاشون بعد از فصل های اولیه گند خورد توشون، ولی باز هم با اختلاف خیلی کم سریالای بهتری نسبت به مارول داشت، ولی مطمئن باشید سریال های دیزنی پلاس ممکنه نتیجه رو عوض کنه. (ممکنه)
          در انیمیشن هم با اختلاف دی‌سی جلوتره.
          ولی خداییش ما نباید فقط با سری آرخام دنیای گیم رو بسنجیم، بزارین ی مثال بزنم، سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی خارق العاده، بهترین انیمیشن سریالی هست، خب حالا ما میتونیم بگیم مارول تو انیمیشن از دیسی جلوتره؟ قطعا نه‌.
          پس اگر سری آرخام بهترین بازی هم باشه، ما نباید فقط این یک بازی رو در نظر بگیریم، به هر حال از همتون متشکرم که نظر بنده رو با احترام جواب دادید و مثل بعضی ها بی احترامی نکردین، من این نظر رو بدون هیچ تعصبی گفتم، قسم میخورم.
          شب خوش

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            ثورلاور #
            بله اما گیم های دیگه روهم حساب کنین دیسی خیلی رو بازی هاش کار کرده البته نظرتون محترم

            1. ثور لاور کاربر می‌گوید

              دکتر منهتن
              بله درسته، مثلا بازی ای که از فیلم بازگشت بتمن ساخته شد، محشر بود، دیسی با ساخت سری آرخام، فاصله اش رو با مارول کم تر کرد

          2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            ثور لاور
            خدا وکیلی کدوم بازی مارول به گرد پای ارکام سیتی میرسه؟ اسپایدرمن ۲۰۱۸؟؟؟؟ اون بازی زور بزنه از بتمن ارکام نایت بهتر بشه بعد با ارکام سیتی رقابت کنه ( هر چند اسپایدرمن بهتر از بتمن ارکام نایت بود)
            وقتی که هنوز بتمن ارکام ها نیومده بودند گیم مارول خیلی از دیسی جلو تر بود اما با اومدن این سری اندکی بازی های دیسی بهتر از مارول شدند، با اینجاستیس ها هم که بازیهای مارول رو کامل ضربه فنی کردند.
            در مورد انیمیشن های سریالی بگم که مگه کارتون بتمن مجموعه کارتونی کشک هست؟ این انیمیشن به نظرم از اسپایدرمن خارق العاده بهتر بود .

            1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

              دقیقا دکتر جان

      2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        دکتر منهتن
        به شدت با حرفتون موافقم .
        انیمیشن های دیسی کلا از انیمیشن های مارول بسیار بهتر هستند گرچه بهترین انیمیشن کمیک بوکی‌ مال مارول هست ( اسپایدرمن به درون دنیای عنکبوتی)
        فیلم های مارول هم که مطمعا از مال دیسی بهتره گرچه بهترین فیلم کمیک بوکی دست دیسی هست ( دارک نایت )
        سریال های مارول هم اندکی از مال دیسی بهتره و دردویل هم شاهکار. گرچه اثار خوبی هم دیسی دارد مثل واچمن یا گاتهام .
        بازیهای دیسی هم از بازی های مارول خیلی سرتر. همون ارکام سیتی می‌تونه با کل بازی های مارول برابر باشه . ( گرچه مارول هم چیز های خوبی دارد مثل اسپایدرمن که عالی بود و همچنین لگو مارول که بسیار خوب و زیبا بود )
        در مورد کمیک هم بگم کلا سخته که بگیم کدوم یکی بهتر . مثلا به ایونت های دهه ۲۰۱۰ مارول نگاه کنین عالی هستند عالی ، مثل جنگ های پنهان یا امپراطوری مخفی یا کینگ این بلک در حالی که دیسی تو دهه ۲۰۱۰ زیاد چیز های عالی ای نداشته .
        اما مثلا به ایونت های فاینال کراسیس یا بحران در زمین های نامحدود یا بحران هویت نگاه کنین عالی هستند . اما خوب مارول هم ایونتی دارد به نام دستکش بینهایت که می‌تونه با ایونت بحران در زمین های نامحدود رقابت کند
        موفق باشید

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          دکتراسترنج #
          بله کاملا موافقم باهاتون بله در زمینه فیلم که متاسفانه دیسی خیلی عقبه البته فیلم های خوب هم داره اما تعداد فیلم های خوب مارول خیلی بیشتره امیدوارم به زودی در این زمینه پیشرفت کنه و در زمینه کمیک که به نظر بنده هم کامل برابرند و هر فردی یه کدوم رو می پسنده در زمینه گیم هم کاملا درست میفرمایید و انیمیشن هم مارول انیمیشن های خوب داشته اما مال دیسی واقعا تعداد خوب هاش بالاتر بوده مثلا همین لیگ عدالت تاریک نبرد آخرالزمان واقعا نمره بالایی دریافت کرد و خوب بود در زمینه سریال هم دیسی سریال خوب کم نداشته اما اندکی مارول بهتره

    2. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      گیم قطعا دیسی برتره صددرصد من خودم گیمر هستم(گیمر حرفه ای که بعضی مواقع آپارات استریم میزارم)
      کمیک برابر تا حدی دیسی(بخاطر ایونت ها و میزان فروش)
      فیلم مارول
      سریال دیسی:چون مارول سریال داره اما دوسه تاش خوبن این وانداویژن دو قسمت آخرش بد بود
      مجبوبیت هم به نفع دیسی
      توی تاپ ۲۰ محبوبیت نماینده های دیسی اینان:جوکر.بتمن.کتوومن.واندروومن.سوپرمن.دارکساید.هارلی کویین.ردهود.کنستانتین.گرین ارو و فلش
      نماینده های مارول:مردعنکبوتی.ولورین.آِیرون من.دردویل.ونوم.کپ امریکا.ثور.هالک.لوکی
      دیسی کل فیلم خوب داره همشم بد نیس:اسنایدرکات(قطعا خوب میشه بخاطر اون دوساعت مطمعنم).سه گانه دارک نایت.سه گانه سوپرمن.وی فور وندتا.شزم.واندروومن ۱٫سریال هاش.جوکر.مرد پولادین
      انیمیشنای عالیش هم هست
      اسباب بازی های عالیش هم هست

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        سیسکو رامون
        قسمت هشت وانداویژن بد بود؟ وات؟ اتفاقا قسمت عالی ای بود و هر چی بود از اون لجندرز اف تومارو و بتا وومن شما خیلی بهتر بود
        دردویل رو دیدی؟ دردویل به کل سریال های شبکه سی دبلیو می ارزه
        شما واچمن دارید؟ ما لژیون داریم
        شما گاتهام دارید؟ ما جسیکا جونز و لوک کیج داریم
        شما واعظ دارید؟ ما مامور کارتر داریم
        شما ارو و فلش و بلک لایتینگ دارید؟ ما دردویل داریم
        هر چی هم دیگه سریال دارید می‌ره به حساب وانداویژن و احتمالا فالکون و سرباز زمستان
        رسماً به متعصب ترین دیسی فن این سایت تبدیل شدید جناب ، از تعصبت کم کن و همینجوری الکی حرف نزن
        بله مارول هم انیمیشن شاهکاری دارد به اسم اسپایدرمن سفر به دنیای عنکبوتی اما انیمیشن های دیسی بهتره
        گیم دیسی هم بهتره
        اما فیلم مارول…
        و سریال.
        در کل برابرند این دو کمپانی

      2. King thor کاربر می‌گوید

        وایسا یک لحظه اون سریال های دی سی wc توی کلشون دو فقط فصل ابتدایی ارو و فلش بدرد میخوره ازبین بقیه سریال ها هم واچمن و گاتهام و لوسیفر میمونند که لژیون و پانیشر به همشون می ارزه
        بله دی سی هم فیلم خوب داشته ولی نسبت به مارول کمتر بوده

  24. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    فوزی غلام و استیو راجرز
    واقعا براتون متاسفم.دیسی کلی فیلم عالی داره. دارک نایت(بهترین فیلم کمیک بوکی)،وی فور وندتا،سوپرمن۲،سوپرمن۱،شزم،واندروومن ،من آف استیل،دارک نایت رایزز،بتمن بگینس،جوکر ،انیمیشن فلش پوینت پارادوکس،لگو بتمن،لگو فلش ،لگو شزم،لگو آکوامن،انیمیشن جاستیس لیگ دارک ۲۰۲۰ و……
    بعدشم یعنی مارول همه فیلم هاش عالی هستن؟کیک اس۲،ثور۲،آیرون من۲،هالک شگفت انگیز،ایکس من۳، ایکس من اوریجینز ولورین،چهار شگفت انگیز ۱۹۹۴(بدترین فیلم کمیک بوکی)، چهار شگفت انگیز ریبوت ۲۰۱۵
    درسته دیسی هم فیلم های افتضاحی مثل استیل و کت وومن و گرین لنترن و بتمن و رابین و جوخه انتحار و سوپرمن۴ داره و مارول هم فیلم های خوبی مثل اسپایدرمن۲ و اندگیم و لوگان و اینفینیتی وار و ایکس من۲ و انیمیشن به درون اسپایدرورس داره ولی نمیشه بگیم یک کمپانی همه فیلم هاش افتضاح هستن و یک کمپانی همه فیلم هاش عالی هستند

  25. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    اولا من یادم نمی یاد از چیزی جز سینما حرف زده باشم که شما از موسیقی و لوازم خانگی و الکترونیک و پوشاک صحبت می کنید . دوما من که از خدام هست دوتا فیلم کمیکی عالی ببینم چه از مارول چه از دیسی .و گفتم دو ساعت اسپویل شده هم خوب بوده ولی نقطه ضعفش سی جی ای ضعفیش است که خیلی ها تو توییتر به این اشاره کردند . در ضمن من گفتم که خود سونی بعد از برهم زدن قرار دادش با دیزنی طوری قرار داد بست که دنیای سینمایی اون توی دنیای سینمایی مارول قرار بگیره و این خودش نشان دهنده بزرگی دنیای سینمایی ماروله کاری که خود سونی به تنهایی نتونست این دنیا رو اجرا کنه . در ضمن من اصلا دیسی رو نکوبیدم فقط می گم باید فیلم هاش خیلی بهتر از این باشه و این ها یه جور فیلم نامنظم بدون برنامه است که در حد شخصیت های دیسی نیست ولی انگار شما ها نقطه ضعف هاش رو نمی بینید و چیز دیگه ای از حرف های من برداشت می کنید . خدایی برای فیلمی مثل جاستس لیگ این سی جی ای های بد اصلا خوب نیست . خیلی ضایع بود . در ضمن ایرونی سنتر به ده تا اسپایدی می ارزه .
    کمی سطح درک خودتون رو ببرید بالا .توهین با نقد متفاوته .من فقط از سینما حرف زدم و گفتم که دیسی خیلی کار داره و حتی تو این چند سال پیشرفتی نداشته . دنیای سینمایی با ساختن تک فیلم های دو ساعته مثل جوکر خیلی تفاوت داره . پایه ریزی باید طوری باشه که دنیا رو بشه تا چند سال ادامه داد نه این کاری که دیسی انجام میده .
    در پایان هم به خدا حرف من فقط سینما است و نمیدونم چرا به طور متناوب حرف از گیم می زنید شاید چون در این با اختلاف برترید .
    درمورد کمیک ها هم من یادم نمی یاد گفته باشم مارول از دیسی بهتره و این جمله از پایه خرابه و فقط کار یک فن بوی هست . خوندن کمیک با کیفیت برای هر کمیک فنی مطابق با سلیقه او است و نمیشه به سلیقه کسی توهین کرد . باز هم میگم من روی سینما تاکید کردم و گفتم فعلا ها دسی به پای مارول نمیرسه و این باعث تاسف است که فقط از یک کمپانی فیلم های بزرگ ببینیم و دیگری هنوز پیشرفتی نداشته باشه .
    کاربر سعادتی مگه مسابقه است که کم بیارم با دقت یک کامنت رو بخون من داخل چه زمینه ای سونی رو وارد مقایسه کردم مثل شما نرفتم سراغ چیز های انحرافی برای جبران نقص ها که ….

  26. amirrr کاربر می‌گوید

    اقای سعادتی و منهتن و فوزی غلام و سیسکو رامون ببخشید دخالت می کنم ولی به نظر من با لحن ارام تری با هم بحث کنید بهتره . چون بحث خوبه ولی تا جایی که به ناسزا و توهین کشیده نشه . با سپاس .باز هم دخالت من رو ببخشید.

  27. amirrr کاربر می‌گوید

    درسته که مارول فعلا در سینما در اوج خود هستش و دیسی فعلا در این زمینه بیشتر از پنج سالی که دیرتر شروع کرد از مارول عقب تره . و مارول هم با فیلم هایی که در حاله ساخته فعلا در اوج میمونه (اینطور که پیداست ) . ولی دیسی هم بد نیست و شنیدم این دو ساعت فیلم خوب بوده ولی در عین حال طراحی صحنه ها و از جمله سی جی ای ها اینطور که من دیدم خیلی ضعیف بود . در کل نباید بحث رو به توهین کشید و دیسی هم طرفدار های خودش رو داره . ولی به کسی برنخوره احساس می کنم اینکه دیسی فعلا در این زمینه غقب تره بعضی ها از این قضیه فعلا خیلی ناراحت هستند و قصدم توهین نیست و این رو از کامنت های بعضی ها احساس کردم . دیسی هم در زمینه هایی مثل گیم و انیمیشن بهتره . در کل من هم واقعا کار های مارول و تهیه کننده اصلی فیلم ها یعنی فایگی رو تحسین می کنم که کارش واقعا عالیه به جز یه چند مورد که ما رو سر کار گذاشت .

  28. احمد کاربر می‌گوید

    اقا دیسی هم فیلماش داره خوب میشه کم کم دارن جم میکنن
    ولی کلا یه بعضی اوما هستن که میگن اسنایدد کات بیاد یا بلک ادام دیگه کار مارول تمومه و دیسی جلو میفته معلوم نیس چی بگی بهشون
    اگر اسنایدر کات بهترین فیلم تاریخ کمیک هم در بیاد مارول خیلی از دیسی جلو تره تو سینما چون دیگه سطح اشتباهاتشون خیلی کم شده و هرچی دیسی دیسی فیلم بده بیرون مارول هم فیلم داره
    من خودم منتظر بلک ادامم

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      احمد #
      بله با یک یا دو فیلم نباید گفت که دیسی بهتر میشه اما قبول کنین دیسی اگه کارگردان خوب استخدام کنه و یه برنامه ریزی درست بکنه قبول کنین احتمال اینکه بتونه برابری کنه هست اما اگه برنامه ریزی کنه و خودشو جمع کنه

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      احمد #
      بله با یک یا دو فیلم نباید گفت که دیسی بهتر میشه اما قبول کنین دیسی اگه کارگردان خوب استخدام کنه و یه برنامه ریزی درست بکنه قبول کنین احتمال اینکه بتونه برابری کنه هست اما اگه برنامه ریزی کنه و خودشو جمع کنه
      بله با دوفیلم هیچی عوض نمیشه قبول دارم حرفتون رو

  29. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    خب آقای فوزی غلام در کامنت شما اینطور نمایان شده بود که کلیت مبدا مقایسه قرار داده بودید.
    اگر کسی در این پست ناراحتی چیزی براش پیش اومده بنده عذر خواهی می کنم. ولی لطفا انقدر اسپم های بی مورد ندید تا این مشکلات پیش نیاد لطفا اگر کسی درمورد موضوعات مقاله حرفی نداره کامنت نده در پست چون ممکنه فقط باعث تنش های بیشتر بشه.
    بعد یکی گفته بود چرا نادرشاه اول نذاشته بودم. باید بگم من پتانسیل استراتژیست هایی که رتبه شون بالاتر از نادرشاه گذاشتم بیشتر از نادرشاه میدونستم و باید بگم از ذوالقرنین نذاشتم چون تقریبا هیچ اطلاعات معتبری از این آدم نداریم. فقط از چند بیت شعری که براش سرودن میشه متوجه شدن اسمش چی بوده. حتی نمیدونیم دقیق در چه سال هایی زندگی می کرده.

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      واشنگتن چی؟
      ریچارد شیردل و صلاح الدین چی؟
      فرماندهان فرانسوی و آمریکایی تو کارزار یورک تاون چی؟
      فرماندهان ارتش پروس؟
      ملکشاه سلجوقی؟
      چنگیزخان؟
      تیمور لنگ؟
      آرشیدوک شارل؟

      1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

        سیسکو رامون
        ریچارد شیردل و صلاح الدین و چون منابع خیلی زیادی درموردشون نداشتم نذاشتمشون.فرمادهان کارزار یورک تاون هم اصلا در حد این لیست نیستند. فرماندهان پروس هم بهترین فرمانده پروس یعنی فون بلوشر گذاشتم در لیست.
        ملکشاه هم چندان در حد افراد این لیست نیست. چنگیز خان در رتبه ۱۶ و تیمور لنگ هم در رتبه ۱۷ میتوانستند باشند. بازم از شما تشکر می کنم که کامنت مربوط به مقاله دادید.

        1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

          سلام داداش
          از این به بعد اطلاعات خواستی بیا پیش خودم
          یک کتاب دارم توپ توپ از استراتژیست ها اون خیلی باحاله
          اطلاعات خواستی بیا پیش خودم
          راستی من بعضی اطلاعاتمو از این گیم بدست آوردم:بازی اروپین وار
          توش میتونی ژنرال بخری و تربیت کنی
          سرگذشت همشونم هست
          تازه میتونی تو اتفاقات مهم هم بازی کنی
          مثلا بری جریان انقلاب آمریکا را بازی کنی

          1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

            سیسکو رامون
            من الان دقیق متوجه منظور شما نمیشم. اگر منظورتون اینه که اطلاعاتم کمه نمیدونم الان واقعا باید چی بگم. اگر هم فقط قصدتون معرفی یک بازی جالب بود سپاسگذارم.

            1. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

              نه داداش گل نگفتم کم اطلاعاتی گفتم اگر درباره کسی اطلاعات خواستی به خودم بگو من غلط بکنم بگم شما کم اطلاعاتی
              اون بازی هم عالیه حتما بازیش کن
              باتشکر از حسن توجه شما

              1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

                سیسکو رامون
                اون بازی که گفتید نصب کردم و باید بگم عالیه. سرباز ها ا جنرال های مختلف استخدام می کنی و پایگاه های نظامی خودت بزرگتر می کنی. ممنون از پیشنهاد خوبی که دادید.

                1. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

                  خواهش میکنم
                  جالبه که اتفاقی باهاش آشنا شدم
                  راستی جدیدا از گوشیم حذف شده از کجا دانلود کردید پیدا نکردم(ادمین بزار اسم سایتو بگه)

                  1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

                    سیسکو رامون بستگی داره کدوم نسخه بخواید.
                    مثلا آخرین نسخه بازی سایت فارسروید گزاشته. البته کافه بازار هم نسخه چهارم این بازی گزاشته بود.

  30. Attack titan کاربر می‌گوید

    جناب فوری غلام چرا نمیتونید یه کم به دیسی هیت ندین یا منفجر میشین یه مقاله تاریخی داشتیم که گند زدی بهش خوبه حالت خوب شد از فردا مقاله های کامیکی میاد ‌اونجا هر چقدر دوس داری مقایسه کن چرا ول کن نیستی یه کم پیش برین قشنگ به همه توهین میکنی به همه افرادی که دیسی رو دوس دارن و طرفدارشن

  31. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    ببخشید اینکه دارک نایت شاهکار باشه هیچ شکی نیست ولی بهترین شاهکار نه و فیلم های اسپایدرمن ۲ و لوگان و حتی سوپرمن ۲ هم بهتر هستند . در سایت های روتن تومیتز که پنجم بود و رتبه اون از اد گیم هم کمتر بود . در metacritic هم جز پنج تای اول نبود و اسپاید من ۲ از اون بهتر بود . در سی بی ار هم جز پنج تای اول نبود و اسپایدرمن ۲ بهتر بود و رتبه اول رو داشت . در خود سایت های داخلی هم که دیگه بماند … در کل بر اساس نظر شخصی نمیشه یک فیلم رو بهترین شاهکار دونست و باید چند چیز رو بررسی کرد . اول اینکه به فروش نگاه کرد . دوم به امتیاز سایت های معتبر . نباید یک فیلم رو روی اینکه از دیسی است و سلیقه شما این رو میگه بهترین شاهکار انتخاب بشه . در ضمن پرفروش بودن یک فیلم به نظرمن شاید هم اشتباه کنم ولی نتیجه خوب بودن کیفیت فیلمه و مردمی که این فیلم رو نگاه می کنند چه اماتور و چه پیشرفته بالاخره چند معیار برای قضاوت از خود دارند . ولی در پایان هم می گم که من هم قبول دارم شاهکاره ولی بهترین شاهکار نیست و فیلم های سوپرمن ۲ و لوگان و اسپایدر من ۲ طبق نظرات جامع بهتر از این فیلم هستند .
    خواهشمندم دوباره زمین و زمان رو به هم نبافید و بگید من متعصب هستم با اینکه همچین دلایل روشنی رو اوردم .
    در ضمن منظور من با تاکید در این زمینه هست و الان نیاید بگید وارنر لباس داره لوازم ارایشی بهداشتی و خانگی داره لوازم الکترونیکی داره .
    و واقعا این سایت بهترین سایت کمیک بوکی هست که دیدم واقعا این کامیکان و اسپایدی خیلی عقب ترند این هم از لحاظ کیفیت می گم .
    در پایان هم در کل به خاطر فاجه وارنر فراموش کردم از نویسنده مقاله بابت مقاله خوبشون تشکر کنم . با تشکر از نویسنده کاربر سعادتی

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      فوزی غلام #
      فکرکنم دارکنایت رو ندیدین لوگان و مرد عنکبوتی ۲ابدا بهتر از دارکنایت نیستن این حرف رو فقط من تو اسپایدی شنیدم و بس

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      فوزی غلام #
      خب برای این حرفا مدرکم دارین اگه مدرکتون اسپایدیه که اصلا هیچی کجا دقیقا کجا گفته شده فیلم لوگان و مرد عنکبوتی ۲بهتر از این فیلمن ؟؟! نیستن جناب این حرف کاملا متعصبانست و فقط من تو اسپایدی اینو شنیدم اصلا دارکنایت رو دیدین میدونین ویلنش محبوبترین ویلن سینماست ؟؟جوکر هیث لجر خب بعد چرا اینا بهترن ؟؟ خب شما که برای حرفتون مدرکی ندادین

      1. ثور لاور کاربر می‌گوید

        #دمتر منهتن
        ببینید جناب من نمیخام با اسپم هام سایت رو اذیت کنم و بحث سایت های دیگه رو بکشم وسط، ولی بذارین ی خاطره بگم، واقعا ببخشید که دارم مستقیما نام میبرم.
        اولین بار وقتی فیلم اسپایدرمن ۳ رو دیده بودم، ۶ سالم بود و عاشق این فیلم شدم، درسته فیلم ضعیفی بود ولی برای ی بچه اون صحنه های اکشن واقعا جذاب بود، از اون موقع با اسپایدرمن آشنا شدم و عاشق این شخصیت شدم.
        تا ۸ سالگی کارتونای مرد عنکبوتی رو می‌دیدم و هفته ای یک بار یکی از فیلماش رو با سی دی تماشا میکردم، اسپایدرمن بخش جدانشدنی زندگی من بود، لباسش هم داشتم.
        عاشق نقاشی کشیدن بودم، توی دفتر نقاشیم صحنه های فیلم های مرد عنکبوتی رو طراحی میکردم و بالاشون اسمشون رو می‌نوشتم، ناگهان وقتی ونوم رو کشیدم، بالاش نوشتم مرد عنکبوتی سیاه، بعد فکر کردم و دیدم که شاید این شخصیت اسم دیگه ای داشته باشه، کامپیوتر رو روشن کردم و تو اینترنت سرچ کردم، دشمن مرد عنکبوتی.
        مطلب سایت اسپایدی اومد، اون موقع حدودا سه سال بود که شروع به کار کردن بودن، روی مطلب کلیک کردم، چهار صفحه بود و من فقط یک صفحش رو میشناختم، خدای من کمیک دیگه چیه؟؟؟؟ این شخصیت ها کجا بودن که من ندیده بودمشون؟؟
        بعد از اون موقع شروع کردم به خوندن مطالب، هیچی ازشون نمی‌فهمیدم ولی از این کار خوشم میومد، از ده سالگی شروع به خوندن کمیک کردم، یک سالی طول کشیدم تا بفهمم باید از سمت چپ خوندش😂
        از یازده سالگی تا الان که بیش از چهارده سالم هست، هر هفته ۶ تا کمیک میخونم و استاد ترابی برام حکم یه پدر رو داره، پدری که اولین بار به من یاد داد کمیک چیه، در اصل به کل ایران یاد داد کمیک چیه.
        خب من از دوازده سالگی عضو سایت اسپایدی شدم و اونجا نظر میدم، البته با ی نام کاربری دیگه، تو سایت کمیک اسکواد هم با ی نام دیگه نظر میدم.
        تو سایت های ایرونی سنتر و کمیک استریپ و کامیکان، با نام ثور لاور نظر میدم و نقد میکنم، و خیلی هم خوشحالم، به جای اینکه به سایت ها هیت بدیم، از همشون استفاده کنیم.
        درباره دارک نایت هم باید بگم که تو اونجا ملاک کمیک بوکی تر بودن هست، یعنی فیلمی که کمیک بوکی تر باشه تاثیر زیادی تو رتبش داره.
        روز خوش، ببخشید ی کم طولانی شد.

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          ثورلاور #
          کاربر محترم از من چه انتظاری دارین وقتی میرم اونجا این ترابی با اون مختار انقدر متعصبن که میگن دومزدی از هالک کپی شده اما ابدا بلک کت از کت وومن کپی نشده ،میگن ابدا ددپول هیچ ربطی به دث استروک نداره برمیگردن به دیسی فنا میگن لاشخور و کفتار چه انتظاری دارین واقعا ؟؟!!!! من هم بگم سایت اسپایدی خوبه ؟؟!!
          خوب وقتی تعصب لهشون کرده من چی بگم بهشون درمورد دومزدی بگم اصل ایدش مال سالامون گراندیه که قبل هالک به وجود اومده هردپ شرور و خاکسترین! این ترابی برمیگرده به دیسی میگه شیطان بزرگ خجال

          1. ثور لاور کاربر می‌گوید

            دکتر منهتن
            خخخخخ
            کت وومن از بلک کت کپی کرده، تو ی مقاله کامل در موردش توضیح دادن، درسته کت وومن اول خلق شده، ولی بعد از خلق بلک کت، کت وومن شخصیت پردازیش شبیه بلک کت شد.
            بعدشم وقتی که خودشون میگن سپاه نوا از گرین لنترن کپی کرده، چرا شما اونو نمیگی؟؟؟؟
            دومزدی و هالک و سالامون گاراندی هیچ شباهتی به هم ندارن، فقط همشون قوی هستن و گنده، هر کی بگه ددپول از دث اشتراک کپی کرده، تعصب رو هم رد داده، آخه خداییش شباهت ددپول به دث استراک چیه؟؟؟؟؟ جفتشون مزدورن؟؟؟؟ خب ما هزارتا مزدور دیگه تو کمیک داریم، تازه ددپول از مرد عنکبوتی الهام گرفته، شباهت ظاهری مهم نیست، بلکه شباهت شخصیت پردازی قابل توجه، مثلا بعضی ها میگن هاکای از گرین ارو تقلید کرده، چرا؟ چون تیر کمون داره، خب اگه اینطوری باشه جفتشون از رابین هود تقلید کردن!!!!
            یا میان میگن دردویل شبیه بتمن هست، چون بتمن شبا میاد اون هم شبا میاد، اگه اینطوری باشه جفتشون از زورو تقلید کردن!!!!!
            میان میگن کوییک سیلور از فلش تقلید کرده، چون جفتشون سریعن، خب ما عناصر قدرت رو باید در هر کمپانی ای داشته باشیم، عنصر سرعت، دقت(گرین ارو و هاکای)، عنصر بی قدرتی (آیرون من و بتمن)، عنصر آب(آکوامن و نیمور)، عنصر جادو (دکتر استرنج و دکتر فیت)، عنصر قدرت مطلق(هالک و دومزدی)، عنصر شن (مرد شنی و اون یارو!)
            شباهت ایمپریکس و اون اسکی سواره با گالاکتوس و موج سوار نقره ای هم غیر قابل انکار هست.

            1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              ثورلاور #
              هالک هیچ شباهتی به دومزدی و سالامون گراندی نداره ،سالامون گراندی یکی از شخصیت های دیسیه که دومزدی رو از اون الهام گرفتن و هیچ ربطی به هالک نداره اما اونا گفتن دومزدی از هالک اسکی رفته درکل سایت خیلی بدبه مطالبش هم بدرد نمیخورن مثلا اومده لیست گذاشته قویترین شخصیت های کمیک نه لوسیفر نه رایتر نه پرزنس نه ایمپریکس نه زئوس دیسی به غیر ۳ شخصیتش همه مال مارول بودن خب یعنی چی ایمپریکس رو از گالاکتوس زدن قبول دارم اما بلک ریسر چیش شبیه سیلور سرفره چون هردو چوب اسکی و تخته موج سواری دارن و باهاش پرواز میکنن اینا اورجینشون زمین تا آسمون متفاوته بلک ریسر یک نیو گاده و همچنین فرشته مرگه که هروقت زمان مرگ یکی از نیوگادز فرابرسه ظاهر میشه اما سیلورسرفر یک فردی بود به اسم نورین راد که بخاطر نجات سیارش تبدیل به قاصد گالاکتوس شد
              اگه شباهت ها از لحاظ قدرت و توانایی میگین که باید قبول کنین هالکو از سالامون گراندی زدن من اینو قبول ندارم ولی اگخ فاکتورتون قدرت و شباهت ظاهریه که این روهم بپذیرید من دیدم در همه مقالاتش دیسی رو میکوبونه و اینو همه قبول دارن که تعصبی فراتر از تعریف داره ترابی هم که تو تعصب یکه

              1. ثور لاور کاربر می‌گوید

                دکتر منهتن
                من اصلا نمیتونم قبول کنم که هالک و سالومون گرندی شبیه هم هستن، چون فقط خیلی قوی هستن و گنده و خاکستری!
                ولی بعضی از قدرت ها عنصر نیستن، ریز عنصر هستن، یعنی منحصر به فردن، به عنوان مثال مرد عنکبوتی، دیسی اگه ی شخصیت بسازه که قدرت های عنکبوتی بسازه قطعا کپی کرده چون یک قدرت کاملا جدید هست، قضیه ایمپریکس هم همینه.
                بلک ریسر اسکی سواره و سیلور سرفر موج سوار😂😂

                1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                  ثورلاور #
                  بنده عرض کردم موج سوار و بلک ریسر فقط و فقط شیوه پروازشون شبیه همه ذکرکردم که کاملا اورجین متفاوتی دارن

                  1. ثور لاور کاربر می‌گوید

                    دکتر منهتن
                    بله شباهت زیادی ندارن، موافقم

              2. King thor کاربر می‌گوید

                دوستان عزیز ایده گرفتن و الهام گیری در همه زمینه ها بوده در گیم بوده در معماری بوده در سینما و نقاشی بوده در نویسندگی بوده در فناوری بوده و در و……. بوده و اصلا هم اشکالی نداره مثلا دکتر استرنج و دکتر فیت آوریل شباهت های ظاهری داشتند ولی الان تنها فاکتوری که در اون شباهت دارند جادوگری هست که اون رو هم که دی سی به وجود نیاورده در انواع داستان ها و افسانه ها جادوگری و جادو وجود داشته یا هالک که شخصیت پردازیش بسیار با سالمون گران ی فرق می‌کنه فقط ظاهرش فرق داره کلا شخصیت دگرگون شده یا بلک کت و کت وومن ، رد هود و وینتر سولجر
                ، بولز آی و ددشات ، آکوامن و نیمور ، ایلانگیتد من و آقای شگفت انگیز ، گاردین و کاپیتان آمریکا ، دردویل و دکتر مید نایت ، فلش و کوییک سیلور ، مگنیتو و دکتر پولاریس ، رد تورنیدو و ویژن ، اتم و انت من ، بتمن و موون نایت ، و….. که اینا کاملا شخصیتشون تغییر کرده و داستان های جذابی حتی به وجود آوردند و اتفاقا خوب هم هست احترامی هم به شخصیت ها گذاشتند و اینکه یک شخصیت دسته چندم رو به جذابیتی برسونند که جزو برترین شخصیت ها بشه خیلی هنر میخواد اما اینکه شباهت نداشته باشند رو رد می کنم و یک جای دیگه خندم گرفته گفته بودند ایکس من کپی دووم پاترول هست آخه این دو گروه چه شباهتی دارند 😂 یا مثلاً ایرون من و بتمن 😂😂 و یا بلک ریسر و سیلور سرفر
                در بعضی از مواقع هم واقعا کپی کردن. مثل همین دث استروک و ددپول که برای مسخره کردن این شخصیت به وجود اومده یا بامبل بی و واسپ و ارتش نووا و ارتش گرین لنترن و سندمن و کلی فیس هایپریون سوپرمن و…‌‌

                1. ثور لاور کاربر می‌گوید

                  کینگ تور
                  کاملا موافقم
                  البته هایپریون فک کنم عضو اسکادران برتر باشه، و گروه اسکادران برتر ادای احترام به دیسی هست، همینطور که ی گروه دیگه تو دیسی (که روزی دو بار اسمش از یادم میره) به شخصیت های مارول ادای احترام کرده.

        2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          ثورلاور #
          البته درمورد شیطان بزرگ تحالا تگفته شیطان بزرگ

  32. ثور لاور کاربر می‌گوید

    واقعا حیف که این مقاله پر شده از اسپم، دوستان لطفا به هم احترام بگذارید، به جای اینکه از این سایت برای خورد کردن طرفداران کمپانی مقابل استفاده کنید، لطفا برای افزایش اطلاعات و پیدا کردن دوست استفاده کنید،
    ببخشید ادمین شما پتانسیل این رو دارید که به بهترین سایت کمیک بوکی دیسی تبدیل بشین، چون نویسنده های باسوادی دارین که اطلاعات زیادی دارند، ازتون خواهش میکنم شخصیت های دیسی رو بصورت فکت معرفی کنید و اگر هم تونستید شروع به ترجمه کمیک کنید، باتشکر، شبتون خوش.

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      همین قصد ها رو هم داریم عزیز 🌹🌹🙏🙏

      1. ثور لاور کاربر می‌گوید

        خداروشکر امیدوارم هر چه زودتر شاهد پیشرفتتون باشم.

      2. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

        ادمین میشه ما هم نویسنده بشیم؟یک مقاله بنویسم به اسم ۲۵ نینجای برتر کمیک بوک؟ای خدا
        لطفا.مویوم نویسنده بوشوم(خخخخخخخخخخخخخخ)

  33. فوزی غلام کاربر می‌گوید

    جناب کاربر منهتن شما نمی دونم شاید با دقت نمی توانید بخونید کامنت من رو .واقعا من کجا حرف از اسپایدی زدم مگه نگفتم تو چه سایت هایی .اول داخل سی بی ار که جز پنج تای اول نبود وبه جای اوان مرد عنکبوتی ۲ اول بود . در سایت روتن تومیتز رتبه این فیلم پنجم بود و رتبه اون از اند گیم هم کمتر بود.در metacritic هم جز پنج تای اول نبود و اسپایدرمن ۲ از اون بهتر بود و رتبه بالاتری داشت.در کل بر اساس نظر شخصی نمیشه یک فیلم رو بهترین شاهکار دونست و باید چند چیز رو بررسی کرد . اول اینکه به فروش نگاه کرد . دوم به امتیاز سایت های معتبر . نباید یک فیلم رو روی اینکه از دیسی است و سلیقه شما این رو میگه بهترین شاهکار انتخاب بشه . در ضمن پرفروش بودن یک فیلم به نظرمن شاید هم اشتباه کنم ولی نتیجه خوب بودن کیفیت فیلمه و مردمی که این فیلم رو نگاه می کنند چه اماتور و چه پیشرفته بالاخره چند معیار برای قضاوت از خود دارند . ولی در پایان هم می گم که من هم قبول دارم شاهکاره ولی بهترین شاهکار نیست .

    1. King thor کاربر می‌گوید

      همون متاکرتیک که شما ازش صحبت می کنید به باشگاه مشت زنی نمره ۶۵ رو داده سون هم ۶۵ داده تنت ۷۱ داده اونجا منتقد های باسوادی هستند ولی متأسفانه یک وقت میبینی طرف معلوم نیست از کجا میاد یک نمره میده با دلیل های. مسخره که کل نمره رو تحت تاثیر خودش قرار میده
      و یکی دیگه هم نولان کلا کارگردانی هست که بولد شده و
      طرفدارانن زیادی هم داره پس خب قاعدتاً هیتر های زیادی هم داره و منتقد ها نسبت به آثارش محتاطانه عمل می کنند

  34. amirrr کاربر می‌گوید

    سیسکو رامون اینکه دیسی محبوب تر از مارول باشه رو نمیشه رو شخصیت های محبوب بررسی کرد و این اشتباهه .بعضی از افراد مثل من یک مارول فن هستند ولی برترین شخصیت مورد علاقهشون مثلا مثل من بتمن هست . دوما سینمای مارول در این چند سال باعث رشد چشمگیر تعداد مارول فن ها شده . طبق امار یکی از سایت های معتبر مارول ۳۷ درصد و دیسی ۳۲٫۹۹ را به خودش اختصاص داده . و این امار در سال های اخیر به ۴۰ درصد مارول و ۳۰ درصد دیسی هم تغییر کرده . این امار در رابطه با رشد کمیک های هر دو کمپانی است . به نظرم بهتره قبل از گفتن یک حرف از ان امار داشته باشیم .
    لطفا کسی برداشت منفی از حرفای من نکنه و من نگفتم که مارول بهتره . فقط درصد رشد .فروش و طرفداران هر کمپانی رو گفتم

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      من اگه بخوام بگم
      محبوب ترین زوج سینمایی و کمیک بوکی مال دیسیه(بتمن و جوکر)
      فروش فیلم ها که خیلی کم اختلاف داشتن دیسی ۶۱ درصد ضرر کرده و مارول هم ۵۸ درصد
      فروش کمیک هم که دیسی بنظرم بیشتره اونجوری که من آمار را دیدم
      بازدید سریال هم به نفع دیسیه با سوپرمن و لوییس و واچمن

      1. King thor کاربر می‌گوید

        سوپرمن ولوئیس که تعداد بازدیدش فکر کنم ۴ میلیون نفر بود ولی فقط به خاطر واندا ویژن ۵۰ میلیون نفر اشتراک دیزنی پلاس رو خریدند

        1. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

          داری فقط آمار قسمت اولو با کل یک سریال مقایسه میکنی؟

  35. VIDAR کاربر می‌گوید

    خیلی عالیه که میبینم یک سوم استراتژیست های برتر کل تاریخ ایرانی بودند …، به خودم و تاریخ کشور افتخار میکنم …. روحشان شاد

  36. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    دارک نایت بهترین فیلم کمیک بوکیه و مردعنکبوتی دومه….تامام……..تامام ینی تامام…….حرفی هم نیس

    1. ثور لاور کاربر می‌گوید

      به نظرم فاصله این دو فیلم خییییییلی کمه
      چون از هر دوتاشون نمیشه هیچ ایرادی گرفت، حتی ی دونه، البته اسپایدرمن دو فیلم کمیک بوکی تری هست.
      من هیچوقت نتونستم بین این دو قاطعانه بگم کدوم بهتره.
      این ها لیست برترین فیلم های ابرقهرمانی از نظر من هستن، بدون رتبه بندی
      اندگیم، مردعنکبوتی ۲، دارک نایت، لوگان، انیمیشن درون دنیای عنکبوتی، و تا حدودی اینفاینتی وار.
      البته این نظر منه،

  37. پرایمال سیسکو کاپیتان سوپراتم کازمیک آرمور دکتر اسپکتر کاربر می‌گوید

    من بسیار به استراتژی و تاریخ علاقه مند هستم
    من اولش درباره تاریخ ایران خوندم
    بعدش درباره جنگهای صلیبی و تاریخ عرب ها
    بعدش درباره تاریخ غرب و اروپا و آمریکا
    بعدشم درباره تاریخ مشرق زمین
    در حال حاضر بخاطر کرونا همینارو مرور میکنم

  38. knight کاربر می‌گوید

    واو !!!
    اقای سعادتی این چند روز که با سایت اشنا شدم تمام مقاله های شما رو خوندم و به نظرم بی شک این بهترین مقاله شما است . چون هم عالی هم کامل و هم جالبه

  39. کاربر می‌گوید

    جای گوستاوو آدلفوس دوم بسیار خالی بود ، کسی که با تمام قوای کاتولیک که اروپا رو فرا گرفته بود ده سال جنگید ، شکست داد, جای فردریک دوم پروس خیلی خالی بود، استراتژیکی ماهر تر از نصف بیشتر این لیست رتبه پنجم رو لایق بود . جورج واشنگتن رتبه ششم این لیست رو لایق بود،سیمون بولیوار و انتونیو خوزه دو سوکره دو تای اخر این لیست میتونستن باشن، هلموت فون مولتکه و پاتریک دو مک ماهون بعد اونها و ارتشبد اتو فون بیسمارک رتبه دوم رو لایق بود،میتونم ۱۰۰ تا استدلال بیارم که بیسمارک از هیتلر و کل این لیست حتی از ناپلئون بهتره از لحاظ استراتژی، یولسیز اس گرنت خیلی خالی بود جاش، اگه تاپ بیست می‌بود ، موشه دایان هم میتونست حضور داشته باشه

    1. کاربر می‌گوید

      Dark Knight
      راستش اتو فون بیسمارک بیشتر سیاست مدار بوده. برای همین در این لیست نذاشتم اش. بعدا یک لیست آماده می کنم از بهترین سیاست مداران دنیا.

  40. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

    دلایل نبودن
    یزدگرد دوم بهرام چوبین
    شاه عباس رستم فرخزاد
    سورنا صلاح الدین
    را میشه توضیح دهید

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      جهانه نه ایران
      در اون صورت حق با شماست دوست عزیز.

      1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

        ادمین الان رندال شد عزیز
        عجیبه……………

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          عجیب نیست
          مشکوکه

        2. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

          😐

      2. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

        بله فرمایش شما درسته اگر این افراد داخل لیست می بودن مقاله جانب دارانه و از روی تعصب میشد
        گرچه یزدگرد دوم لشکر نیم میلیونی اتیلا رو شکست داد یا سورنا رهبر پر تلفات ترین جنگ رومیان بوده و کارهایی که انجام دادن از بعضی افراد لیست بزرگ تر بوده

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          اخلاقی نه خیلی ولی از حاظه اطلاعات خیلی بالایی
          میگم چرا از نویسنده هایه سایت نمشید؟باربد که دیگه…نویسنده شد.شما هم با این حد از اطلاعات میتونی نویسنده بشی(بدون طعنه بود)

          1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

            نمیفمم چی میگویی

        2. کاربر می‌گوید

          رندال اوباشگر
          دا من همین جوری اش نصف لیست ایرانی گذاشتم اگه می خواستم بازم ایرانی بذارم که لیست واقعا یک طرفه میشد

دیدگاه ها غیر فعال است.