معرفی اترنالز های مارول

اترنالز گروهی از قوترین موجودات که حاصل تحقیق و ازمایش روی گونه های اولیه و ضعیف انسان ها بود. این گروه از شهرت چندانی برخوردار  نیستند. مارول استودیو اما تصمیم به ساخت فیلمی از این نژاد کرده که اتفاقا سرمایه گذاری زیادی هم روی ان انجام داده است. ما در این مقاله می پردازیم به معرفی این نژاد قدرتمند:

این نژاد توسط جک کربی کبیر خلق شد. جک کربی در رانی که از اترنالز نویسندگی ان را بر عهده داشت خلق و افرینش این موجودات را به چهار دوره تقسیم کرد. که البته بخشی از این تقسیم بندی ها در کمیک های ثور به آن پرداخته شد. این چهار دوره شامل: FIRST HOST/SECOND HOST/THIRD HOST /FOURTH HOST میشود.

در FIRST HOST میلیون ها سال قبل سلستیال ها که نژادی بیگانه و قدرتمند هستند به دنبال یک سیاره خالی از تکنولوژی و موجودات تکامل یافته بودند تا نوعی از ازمایشات خود را روی انها انجام دهند البته علت انجام این ازمایشات هنوز هم مشخص نیست. تا اینکه انها این ازمایشات را روی انسان های اولیه که موجوداتی ابتدایی بودند انجام دادند. نتیجه این ازمایشات تغییرات ژنی گسترده در انسان های اولیه بود که باعث به وجود امدن دو نژاد برتر و قویتر به نام اترنالز (ETERNALS) و دیواینت (DEVIANT) ها شد. اترنال ها شکلی و ظاهری مناسب و عادی داشتند با قدرت های فرا بشری و فنا ناپذیر بودن (فناناپذیری آنها از زمین سرچشمه می گیرد و به نوع خلقت آنها توسط سلستیال ها ربط دارد). ولی دیواینت ها علاوه بر داشتن این قدرت ها شکلی زشت / نامناسب و غیر عادی داشتند. البته اترنالز یک ویژگی خاص هم دارند که در همان شکل اندازه و سنی که خلق شدند باقی می مانند.

البته اترنالز یک ویژگی خاص هم دارند که در همان شکل اندازه و سنی که خلق شدند باقی می مانند. تمام این اتفاقات در دنیای اصلی مارول یا همان ۶۱۶ رخ داد و دیدیم حاصل ازمایشات سلستیال ها دو نژاد اترنالز و دیواینت ها بودند اما در یکی از دنیا های موازی در زمین ۳۰۸۲۶ اترنال ها به دستور سلستیال ها به زمین امدند و دیواینت ها بر اثر ازمایشات اترنالز در طی FIRST CONTACT بر روی HOMO ERECTUS خلق شدند.

در SECOND HOST  نبرد روی سیاره زمین در بین اترنالز / دیواینت ها و انسان های معمولی به وقوع پیوست. در این بین اترنالز موجوداتی قانون مند بودند و در عین قدرتمند بودن به قانون دیگر موجودات احترام می گذاشتند و خواهان ایجاد صلح و ارامش بودند. اما دیواینت ها با اینکه شکل و ظاهر نامناسبی در این ازمایشات پیدا کردند نژادی قدرتمند تر از انسان های عادی شدند. انها دست به تاسیس قلعه ای به نام LEMURIA زدند که بخش اعظم ان در زیر اب قرار داشت و در واقع یکی از قدیمی ترین سازه های روی زمین بود.  در کل این نبرد اترنالز همواره از انسان های عادی در برابر دیواینت ها دفاع کردند اما هیچگاه خود را برای انسان ها ظاهر نکردند و بالاخره منتظر ماندند تا سلستیال ها وارد عمل بشوند و تکلیف این نبرد را با قضاوت خود مشخص کنند. در طی GREAT FALL یا GREAT CATACLYSM سلستیال ها به زمین امدند و ان را به خاک و خون کشیدند و اغلب دیواینت ها را از بین بردند. در طی این دوره بود که اتلانتیس که بزرگترین و پیشرفته ترین امپراطوری ان عصر  بود به طور کامل زیر اب رفت.

در THIRD HOST سلستیال ها با خدایان ازگاردی و دیگر خدایان اصیل زمینی وارد مبارزاتی می شوند تا از پرستش گران و البته مخلوقات خود یعنی اترنالز محفاظت کنند.

در FOURTH HOST  که به روز رستاخیز یا داوری شهرت دارد. سلستیال ها در این روز به زمین امدند تا درباره چیزی که خلق کرده بودند قضاوت کنند که در صورت حاصل شدن رای منفی در این قضاوت زمین را با خاک یکسان کنند و هیچ قدرتی هم در زمین حضور نداشت که در برابر انها توان ایستادگی داشته باشد. در این دوران بود که جک کربی از مارول رفته بود و وظیفه نوشتن این قسمت از داستان به روی توماس داده شده بود. او نیز با وارد کردن ثور و خدایان ازگاردی به عنوان خدایانی از بعدی دیگر داستانی را روایت کرد که در طی ان سرانجام سلستیال ها قانع شدند که زمین را نابود نکنند و به زمین و پتانسیلی که در ان وجود داشت احترام گذاشتند که رهبری این گروه از خدایان را اودین بر عهده داشت.

بعضی از اعضای این نژاد:

۱. کرونوس: او یکی از قویترین اعضای اترنالز است که زمانی رهبری این گروه را بر عهده داشته است. این موجود توانایی اگاهی کیهانی دارد که به او اجازه نظارت بر شرایط یونیورس مارول را می دهد. او همچنین روی زمان تاثیر گذار است و توانایی زنده کردن مردگان را دارد و حتی تقریبا با گالاکتوس برابر است.

۲. ثنا: نام واقعی این شخصیت ازورا است و از اعضای اصلی اترنالز به شمار می رود. او که از نسل دوم اترنالز است در کوه المپ به دنیا امده است که محل حضور خدایان یونانی است از جمله زئوس. او توانایی پرتاب انرژی ایجاد توهم و کنترل ذهن و اگاهی در حد کیهانی است. در فیلم اترنالز انجلینا جولی وظیفه ایفای این نقش را به عهده دارد.

۳. ایکاریس: یکی از قویترین موجودات از نژاد اترنالز است. که بارها از انسان ها در برابر برخی دشمنان حفاظت کرده است. قدرت زیاد / ذهن خوانی / زود درمانی / ایجاد توهم برای پنهان کردن خود از دیگران / ایجاد سازه های حفاظتی با تغییر مولکولی / دستکاری انرژی های کیهانی و…  در فیلم اترنالز ریچارد مدن این نقش را ایفا می کند.

۴. تانوس: البته تانوس از نژاد اترنالز نیست بلکه از نژاد دشمنان انها یعنی دیواینت ها است که همانطور که پیداست به خاطر دستکاری های ژنی در تایتان ها ایجاد شده و به همین دلیل او ظاهری عجیب و متفاوت نسبت به هم نژاد های خود یعنی تایتان ها دارد.

۵. سرسی: سرسی یا کیرکه که اولین بار در سری کمیک های دکتر استرنج یعنی STRANGE TALES در سال ۱۹۶۳ حضور پیدا کرد. این شخصیت دارای بالاترین حد توانایی در ایجاد نوسان در مواد است. این شخصیت بار ها در تعامل با انسان ها قرار گرفته و حتی در زمین به سفر برای مشاهده انها و تعامل با انها به طور تقریبا مخفیانه پرداخته است. جما چان این نقش را در فیلم اترنالز ایفا می کند.

۶. ماکاری: عضو گروه فن اوری و تکنولوژی اترنالز است. کار او ساختن وسایلی با سرعت بالا است. او همواره سعی داشته تا با استفاده از کانال های کیهانی سرعت خود را بهبود ببخشد بطوری که حتی یکبار از کوئیک سیلور پیشی گرفته است. در فیلم اترنالز لورن ریدلاف نقش این شخصیت را ایفا می کند.

۷. اسپرایت: این شخصیت شوخ و گاه همراه با شیطنت های خاص خودش است که البته تمایل زیادی هم به دست انداختن دیگران دارد. لیا مک هیو نقش این شخصیت را در فیلم اترنالز ایفا می کند.

۸. فاستوس: توانایی این شخصیت در ساخت ابزار ها و تجهیزات منحصر به فرد است که باعث شده او بسیاری از  سلاح های اترنالز را بسازد. برایان تایری هنری نقش این شخصیت را در فیلم اترنالز ایفا می کند.

۹. درویگ: ظاهری متمایل به روس ها دارد و از نوع خبیث اترنالز به حساب می اید این شخصیت علاوه بر قدرت های مرسوم ابدی ها توانایی ایجاد توهم و کنترل ذهن دارد .بری کیوگن نقش این شخصیت را در فیلم اترنالز ایفا می کند.


نویسنده: امیررضا قاسمی


28 Comments
  1. هر روزتان نوروز،نوروزتان پیروز کاربر می‌گوید

    هووووورررراااا کامنت اول.از عالی هم عالی تر بود

  2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود امیررضا جان.

  3. آزوک حرمت شکن کاربر می‌گوید

    مرسی از نویسنده خوب مقاله و ایول به سرعت بالاشون .
    مقاله هم که مثل همیشه عالیه اصلا کلمات از توصیفش قاصرن . 👍👌👌👌
    موفق باشید .

  4. اسکندر مقدونی کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود آقای قاسمی دمتون گرم

  5. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    این مقاله عالی بود دستتون درد نکنه جناب قاسمی

  6. Randall sepector کاربر می‌گوید

    مقاله بسیار خوبی بود خسته نباشید ماکاری دونده که قادر مطلق هست در سرعت شکست داده می‌تونه از بری آلن پیشی بگیره ؟

    1. فلش کاربر می‌گوید

      خیر بری الن سریعتره

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      فلش
      بله حرفتون درسته آلن سریعتره اما اون قویترهچون همونطور که کاربر محترم کینگ ثور گفتن قادرمطلقه

  7. Randall sepector کاربر می‌گوید

    سزوراس اورانوس گیلگمش آژاک هم اترنالز هستند ؟ یا از خدایان یونانی هستند ؟

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      اینکه کدام یک سریع تر هستند یه کم سخته ولی به نظر من فلش سریعتره و شاهکار ماکاری شکست رانر هست . در رابطه با شخصیت هایی که نام بردید مارول برخی از خدایان باستانی و اساطیر را در قالب عضوی از اترنالز معرفی کرده مثل همین گیلگمش که در مارول عضوی از اترنالز هست . اورانوس و اژاک و زوراس هم عضوی از اترنالز هستند .که حتی اژاک در فیلم اترنالز حضور داره . زوراس هم به خاطر اینکه شباهت هاییی از لحاض تاریخی با زئوس داره با خدایان یونانی اشتباه گرفته میشه ولی یک اترنالز هست .

  8. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله محشر سرعت رو برم من همینجوری پیش برین میترکونیم نه کلا ترکوندیم🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳

  9. Steve rogers کاربر می‌گوید

    سلام مقاله عالی بود فقط می خواستم بپرسم چرا بعضی ها‌ اودین رو خالق انسان ها میدونند در حالی سلستیال ها این کارو کردن در کمیک های انتقام جویان ۲۰۱۹ معلوم شد سلستیال ها انسان هارو خلق کردن
    واینکه آیا المپیایی ها رو هم میشه اترنال به حساب آورد یا نه چون کرونوس که اترنال هست و زئوس هم پسرشه پس باید اترنال حساب کنیم یا نه که اگه زئوس رو اترنال حساب کنیم هرکول آرس آتنا و غیره همه اترنال حساب میشه نه ؟

    1. آزوک حرمت شکن کاربر می‌گوید

      خالق انسان ها در مولتیورس اصلی کمیک های مارول اودین هست و سیلیستیال ها باعث تکامل نژاد انسان ها شدند یعنی در واقع اونها خالق ابرنژادهایی مثل جهش یافته ها ، ناانسانها ، همین انترالز ها و … هستند .

    2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      من در این باره شنیدم که زوراس و دخترش ثنا وقتی با زئوس و اتنا ملاقات کردند .پس از برقراری اتحاد بین انها .زوراس و ثنا نام خود را به ماندد زئوس و اتنا تغییر دادند تا نماینده زئوس و اتنای اصلی باشند و در واقع زئوس و اتنای اصلی یک اترنالز نیستند . ولی مطمئن نیستم که این تا چه حد درسته . اینکه زئوس یک اترنالزهم هست غلطه و فکر کنم که در سایت اسپایدی بود که زوراس رو همون زئوس گرفته بودند که غلطه . و این دو شخصیت هایی متفاوت هستند .

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        به طور کلی یکی از علت هایی که زئوس با زوراس اشتباه گرفته میشه اینه که چون طبق توافق نامه اتحاد بین اترنالز و زئوس نام ثنا دختر زوراس به اتنا تغییر پیدا کرد پدر او یعنی زوراس را با زئوس اشتباه می گیرند .

      2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

        امیررضا قاسمی
        دقیقا حرف شما درسته. زوراس نباید با زئوس اشتباه گرفت. من خودم کمیک فن های زیادی دیدم که زوراس با زئوس اشتباه می گیرن.

      3. Randall sepector کاربر می‌گوید

        بله کاملا درست هست این دو حتی نبردی هم با هم داشتند که به تساوی رسیدند
        فکر کنم زوراس و ثنا بعد از توافق با هم نماینده خدایان یونانی باشند

  10. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    چه سرعتی😎

  11. امیررضا حسینی کاربر می‌گوید

    مقاله بسیار عالی بود
    میشه گفت استنلی نیوگادز مارول رو با اترنالز ساخت
    راستی آقای راجرز الان شدین آزوگ حرمت شکن 😂😂

    1. آزوک حرمت شکن کاربر می‌گوید

      بله .

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        فقط آقای راجرز
        آزوک نیست
        آزوگ هستش

        1. آزوگ حرمت شکن کاربر می‌گوید

          عه عه عه 😂😂😁😁😁 زودتر میگفتین . خودمم شک داشتما … .
          😂😂😁😁😁
          خب خوبه به هر حال کمر ضرر رو هر جا بگیری نفعه .

  12. امیررضا حسینی کاربر می‌گوید

    در جواب کاربر Steve rogers
    تا قبل از سال ۲۰۱۹ و کمیک انتقام جویان اودین خالق انسان ها بود و توی کمیک های قدیمی هم این بار ها ذکر شده بود
    خیر المپوس و اترنالز دو نژاد جدا هستن حتی اختلافاتی هم باهم داشتن و همین طور قرار داد هایی
    البته من اینو توی یه سایت خارجی خوندم

  13. Mahdi کاربر می‌گوید

    خسته نباشی مقاله خوبی بود سرلت مقاله ها هم عالین.

  14. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    اقای ادمین حالا منم یه درخواستی دارم
    اگه میشه همونطور که قبلا گفتم یه مقاله در مورد نسخه های گالاکتوس بنویسید
    با تشکر

  15. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    کاربر سجاد نامیرا من خودم مشغول نوشتن همچین مقاله ای در رابطه با نسخه های گالاکتوس هستم ولی چون چند مقاله دیگه هم همزمان مشغول نوشتنشان هستم هنوز موفق به تمام کردنش نشدم ولی هرچه زودتر تمام میشه

    1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

      ممنون بابت توجهتون🌷

  16. […] آمدند و روی انسان ها آزمایشاتی را انجام دادند و دو نژاد اترنالز و دیونت ها را ایجاد کردند. اترنالز ها موجوداتی با قدرت […]

دیدگاه ها غیر فعال است.