حقایقی از بدن ولورین که باید بدانید

ولورین یکی از معروف ترین و مشهور ترین شخصبت های تاریخ کمیک است. جهش یافته ای با قدرت زوددرمانی که کمتر سلاحی می تواند او را از پای در بیاورد. حقایقی از فیزیولوژی بدن این شخصیت وجود دارد که از آنها بی اطلاع هستید و یا بخوبی درباره آنها نمی دانید، در ادامه این حقایق را با هم می خوانیم. با ما همراه باشید.


او به زبان های زیادی مسلط است:

ولورین در کمیک و حتی سینما عاشق سفر کردن و مسافرت است و این برای او مزیت های بسیاری به همراه داشته است. یکی از این مزایا توانایی صحبت کردن ولورین به زبان های مختلفی است. او جدا از انگلیسی، به زبان های ژاپنی، چینی، روسی، اسپانیایی و عربی تسلط دارد. او همچنین به زبان لاکوتا که زبان بومی ایالت های شمالی آمریکا هست نیز می تواند تکلم کند. او همچنین زبان سرخپوستی در معرض انقراض شاین را نیز بلد است. جدا از اینها او تا حدودی به زبان های فیلیپینی، تایلندی، ویتنامی، کره ای، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، هندی و فارسی نیز آشنایی دارد.


کلون های او:

ولورین از ازمان خلق او در دنیای کمیک تا به امروز، همیشه شخصیت بسیار محبوبی بوده. در طی این سالها نیز شخصیت های بسیاری شبیه به او در کمیک ها خلق شدند که روابط پیچیده ای با او داشتند. یکی از آنها زن جوانی به نام لارا X-23 است که از برنامه Weapon X خلق شده است و دارای دو چنگال در دو دست و یک چنگال در هر پا است.

لورا یک کلون از ولورین است نه بچه او، اما او صاحب پسری به نام داکن نیز هست. ولورین یکبار با زنی به نام ایتسو ازدواج کرد که حاصل آن به دنیا آمدن داکن شد که شباهت های بسیاری با پدرش داشت و با اینحال او یک شرور و شخصیتی طرد شده بود.


او قد کوتاه است:

ولورین یک مبارز ماهر و توانمند است و همه می دانند او تا آخرین لحظه به نبرد ادامه خواهد داد. با اینحال افراد بسیاری به دلیل قد او، ولورین را دست کم می گیرند. طبق وب سایت رسمی مارول، او فقط ۵٫۳ (۱۶۱ سانتی متر) قد دارد. اما هیو جکمن، بازیگر نقش ولورین در سینما، ۶٫۲ (۱۸۸ سانتی متر) قد دارد. بسیاری از طرفداران در ابتدا از این انتخاب ناراضی بودند زیرا او قد بسیار بزرگی داشت، به همین دلیل  عوامل فیلم ها به تکنیک های خاصی روی آوردند تا قد او را نسبت به دیگر بازیگران فیلم های مردان ایکس کوتاه جلوه دهند.


مبارزه بدون قدرت شفابخشی:

ولورین می تواند با قدرت های جهش یافتگی خود، هر کسی که سد راهش شود را از پای در آورد. اما اگر او این توانایی ها را برای مدت کوتاهی از دست بدهد، توانایی های بیشمار دیگری همچون کار با اسلحه و هنر های رزمی نیز بلد است. در دوره ای او به چین می رود و با استاد پو تمرین می کند و استاد پو به او هجده سبک کنگ فو آموزش می دهد. پس ولورین بدون توانایی زوددرمانی خود، آنچنان هم دست بسته نیست.


او نبرد های روی زمین را ترجیح می دهد:

عامل بهبودی او ولورین او را از خطرات بسیاری تا به امروز نجات داده است. این توانایی باعث شده او از بدترین حملات نیز جان سالم به در ببرد. یکی از خطرناک ترین شرایطی که ولورین می تواند با آن روبرو شود، نبرد در زیر آب و در اعماق دریا است. وزن ولورین ۳۰۰ پوند است که بیشتر به دلیل اسکلت آدامانتیوم است. گیر افتادن ولورین در زیر آب نتنها خطرناک است، بلکه به دلیل فاکتور بهبودی، اوضاع را برای ولورین دردناک هم می کند. در حالی که تمامی اعضا در حال رنج کشیدن هستند، مغز به فعالیت خود ادامه می دهد و باعث زجر بسیاری می شود. ولورین در کمیک Wolverine: Weapon X #5 درباره قرق شدن توضیح میدهد و آنرا سرنوشتی وحشتناک می داند.


حس بویایی ولورین:

ولورین دارای حواس بسیار قدرتمندری است و حس بویایی او بسیار قدرتمندتر از برترین حیوانات در این زمینه است. او می تواند افراد را در بیابان های بزرگ به راحتی به کمک این توانایی پیدا کند. و یا می تواند خطرات را به راحتی شناسایی کند. این توانایی ولورین به راحتی می تواند تغییر شکل دهنده هایی همچون میستیک را کشف کند. او رایحه هر فردی را می شناسد و شاید تغییر شکل دهنده ها قیافه آن فرد را پیدا کنند، اما نمی توانند بوی آن فرد را کپی کنند و اینجا است که ولورین آنها را کشف خواهد کرد.


چطور ولورین را بکشیم؟

پروفسوز اگزاویر مردان ایکس همان بتمن لیگ عدالت و مرد آهنی انتقام جویان است. او نیز همانند بتمن و مرد آهنی پروتکل هایی دارد که اگر جهش یافته ها از کنترل خارج شدند، آنها را بکار گرفته و جلوی جهش یافته ها را بگیرد. در پروتکل شماهر ۰-۲-۱ آمده است که ولورین را می توان با قطع کردن سرش شکست داد. هر دو قسمت بدن او باید از هم جدا شوند تا از بازسازی جلوگیری شود. ولورین باید سرش را دوباره به خود وصل کند و اگر این اتفاق به سرعت رخ ندهد، این امکان وجود دارد که ولورین بعد از مدتی جان خود را نیز از دست بدهد.


سلاح اتمی بر روی او تاثیر ندارد:

ولورین یکی از قدرتمندترین جهش یافته های تاریخ است و کمتر سلاحی وجود دارد که بتواند او را از پا در بیاورد. او در برابر قدرتمندترین سلاح بشر یعنی سلاح اتمی در کمیک ها قرار گرفته است و توانسته جان سالم به در ببرد. در دنیای سینما و در فیلم ولورین ۲۰۱۳ و در ژاپن دوران جنگ جهانی، ولورین باز هم از حمله اتمی به ناکازاکی جان سالم به در می برد.


بیش از یک قرن نبرد:

ولورین یا همان جیمز هاولت یا لوگان، بسیار مسن تر از هر انسانی است که فکرش را کنید. در سینما و در فیلم خاستگاه مردان ایمس: ولورین، او در اواخر دهه ۱۸۸۰ در آلبرتا، کانادا از دو مزرعه دار متولد شد. او سالها در جنگ های بسیاری حضور داشت و در طول جنگ جهانی دوم نیز با کاپیتان آمریکا ملاقات کرد. در فیلم خاستگاه مردان ایکس: او در حال نبرد در جنگ داخلی آمریکا است. این جنگ دو دهه قبل از تولد او در کمیک پایان یافت که نشان می دهد سن ولورین در سینما از سن او در کمیک بیشتر است.

53 Comments
  1. فلش کاربر می‌گوید

    جالب بود

  2. حجت کاربر می‌گوید

    عجب مقاله خوب و افتضاحی واقعاً عالی بود.

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      😐😐

      1. Attack titan کاربر می‌گوید

        چیشده

    2. Randall sepector کاربر می‌گوید

      😐😐😐😐

  3. حسین کاربر می‌گوید

    میگم ادمین یه مقایسه بین لوبو و ددپول بزارید، مقاله جالبی میشه.

  4. کویر بزرگ گونه راز بقا(خیلیم ربط داره) کاربر می‌گوید

    ادمین چند اشتباه
    در مورد(او نبرد روی زمین را ترجیح میدهد)نوشتید به دیلیل فاکتور بهبودی و آخرین جمله هم نوشتید قرق شدن لطفا اصلاح کنید

  5. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    خسته نباشید ادمین مقاله خیلی خوب بود
    چالش به نظرتون چه کسی با زوددرمانی ولورین برابری میکنه ( در دنیای دیسی )

    1. Spidey کاربر می‌گوید

      لوبود

  6. Mhd.k کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود خسته نباشید
    به نظرتون
    تانوس قویتره یا جاگرنات‌؟
    گالاکتوس قویتره یا دارکساید؟
    با دلیل

    1. حسین کاربر می‌گوید

      #Mhd.k

      ۱-تانوس
      ۲-دارک ساید
      دارک ساید از اودین هم قویتره، گرچه خود گالاکتوس هم از اودین قویتره.

      1. Mhd.k کاربر می‌گوید

        میشه مورد یک رو توضیح بدین چون خیلی شک دارم از لحاظ کمیک جاگرنات خیلی قدرت بدنی بالایی داره

    2. کسی ک کمیک میخونه نظر میده!!! کاربر می‌گوید

      در هردو صورت بستگی داره اگر تانوس با دستکش باشه که حرفی نمیمونه ولی خوب تانوس بدون دستکش هم حرفی برای گفتن داره و نسبت به جاگرنات شانس بیشتری داره
      در مورد دومی هم گالاکتوس فول پاور قطعا از دارکسید قویتره ولی اگه تو حالت معمولی باشه امکان بردش کمتره البته به این که کدوم کلون رو هم میگی بستگی داره

    3. دارکساید کینگ کاربر می‌گوید

      خب. آقای mhd.k
      قطعا میشه گفت که تانوس از جاگرنات بسیار قویتره. تانوس در حالت عادی خودش تونسته گالاکتوس رو تا لبه ی مرگ پیش ببره و شکستش بده و به تنهایی با اونجرز مقابله کنه و آسیب های جدی بهشون وارد کنه. تانوس بدون دستکش ابدیت کلی قدرت ماورایی زیاد و نابودگری داره که اینو بعضی ها نمیدونن و فکر میکنن که تانوس فقط با دستکش ابدیت قدرت داره ولی اشتباهه و واقعا جای تاسف داره که افرادی طبق فیلم ها نظر میدن و میگن که تانوس فقط با دستکش قویتره😂
      خب حالا این از این. در بحث گالاکتوس علیه دارکساید هم باید بگم که نبرد سخت و تنگاتنگی هست و احتمال برد دارکساید بالاتره. دارکساید تونسته که یک مانیتور رو براحتی شکست بده، دو یونیورس رو نابود کنه…… که اینا شاهکارهای بزرگ دارکساید هستن. حالا توی بحث گالاکتوس، گالاکتوس تونسته نفی کننده نهایی رو نابود کنه و جالب تر اینکه به گفته رید ریچاردز، گالاکتوس توانایی سرنوشت سازی برای دیگران رو داره البته با تکلونوژی پیچیده لباسش. دارکساید از گالاکتوس بصورت کلی قویتره.

  7. دیانا اودین مام کاربر می‌گوید

    سلام ادمین جان
    بخش مقدمه خط اول نوشتید شخصبت
    بخشِ او نبرد های روی زمین را ترجیح میدهد، خط یکی مونده به آخر نوشتید قرق، ولی غرق درسته..
    من هنوز در تعجبم که ولورین فارسی هم بلده😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳
    راستی کمیک ولورین اوریجین واقعا فوق العاده بود ولی حیف که فیلمش فاجعه بود!!!!!
    ولورین از شخصیت های مورد علاقمه، مرسی بابت این مقاله عالی، خسته نباشد

  8. SBH کاربر می‌گوید

    هعیییی روزگار
    میبینی؟؟؟

    من نه اینکه توی ژاپن، چینی، روسی، اسپانیایی و عربی . لاکوتا سرخپوستی در معرض انقراض شاین فیلیپین، تایلند، ویتنام ، کره ، فرانسو، آلمان ایتالیایی، هند و ایران رو بودم این لوگان هم کل این ها رو با من اومد که باهام یه سلفی بگیره آخرش هم بهش افتخار ندادم واسه همینم زبان اینا رو بلده

    اره داچ ما اینیم 😎😎😎😎😎

    الان داچ لوگان برای ۲ یا ۳ سال بعد دیگه از منشیم وقت گرفته

    فردا هم بروس میاد دفترم باهام سلفی بگیره

    لوسیفر هم جای شما خالی اومد تو دفترم منو که دید برگاش ریخت

    1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      کریتوس هم اومده بگم بیاد تو؟دفتربیمه خدایی ی پارتی بازی کن براش🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    2. Spidey کاربر می‌گوید

      ساقی هستم نمونه کارم هست ( قصد توهین نداشتم فقط شوخی بود )

      1. Randall sepector کاربر می‌گوید

        حلالت باشه جنسش ناب بوده

  9. Hassan logon کاربر می‌گوید

    یه سوال مگه ستون فقرات ولورین هم از آدمانتیوم نیس؟ خب اگه هست پس چجوری میخوان سرشا قطع کنن که باعث مرگش بشه چون آدمانتیوم تقریبا غیر قابل شکسته
    هر کی میدونه لطفا جواب بده این سوالیه که من هر جا درباره مرگ ولورین میخونم برام به وجود میاد

  10. دکتر استرنج ( خوشحال برای اومدن رندال) کاربر می‌گوید

    سلام
    مقاله خیلی خوبی بود
    ولورین یکی از بهترین اورجین ها رو تو کامیک بوک ها داره اما حیف که در فیلم ها بهش گند خورد
    شماره های ۱ و ۶ رو نمی دانستم
    در کل ممنون

    1. king venom کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج
      تو فیلما بهش گند خورد ؟؟؟
      پس لوگان چی بود؟ یا مردان ایکس ۲۰۱۴ یا وولورین ۲۰۱۳

      1. فلش کاربر می‌گوید

        داداش
        داره میگه اوریجین 😐

        1. king venom کاربر می‌گوید

          اورجین وولورین هیوجکمن تا حد زیادی یه کمیک وفادار بوده میتونید برید مقایسه کنید فیلم هایی مثل وولورین ۲۰۰۹ که به اورجین این شخصیت میپردازن از نظر سینمایی فیلم های بدین وگرنه سرگذشت وولورین تو سینما تا حد زیادی به کمیک وفادار بوده

  11. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود محشر ادمین ولورین ترکی هم بلده من یه ایدی بدم باهام بچته😂😂😂👌

  12. فلش کاربر می‌گوید

    ولی ای کاش یه بار هم که شده لباس توی کمیکش رو توی فیلماش میدیدیم

  13. king venom کاربر می‌گوید

    درمورد قطع سر وولورین تا جایی که من میدونم نیک فیوری سر وولورین رو قطع کرد چند روز زندایش کرده بود و وولورین کاملا زنده بود و میتونست حرف بزنه البته اون وولورین آلتمیت بود ولی اگه اون تونسته زنده بمونه دلیلی نیبینم که ولورین دنیای اصلی هم نتونه

    1. Hassan logon کاربر می‌گوید

      کینگ ونوم
      تو اون کمیک فیوری به ولورین میگه با جادو کاری کرده که با اینکه بدن ولورین چند طبقه پایین تره میتونه نفس بکشه البته نمیدونم کی این جادو را براش اعمال کرده
      و خب تو اون کمیک آدمانتیمی که تو بدن ولورین بود به نظرم ضعیف تر از حالت عادی بود چون قبلش هم هالک کمر لوگانو شکست و دو نصفش کرد

      1. Hassan logon کاربر می‌گوید

        اصا فیوری چجوری تونست آدمانیوم کردن ولورینا قطع کنه

  14. Hassan logon کاربر می‌گوید

    ادمین محترم میشه یه مقاله درباره اینکه به کدوم جهش یافته ها امگا یا دلتا یا … میگن بنویسید یا اگه توضیحش کوتاهه تو قالب یه کامنت بگیدش🙏

  15. Hassan logon کاربر می‌گوید

    اگه کس دیگه ای هم میدونه بگه لطفا

  16. mahdi کاربر می‌گوید

    جالب بود

  17. mohammad 2 کاربر می‌گوید

    هیو جکمن قدش ۱۸۶ به هر حال قدش خیلی بلنده باید یکی میاوردن که قدش زیر ۱۷۲ باشه مقاله خوبی بود. عکس اولی هالک خیلی خفن بود

  18. هاش کاربر می‌گوید

    یه چیز جالبم بگم که فلز بدن وولورین شکستنش تقریبا غیر ممکنه ولی هالک اونو از وسط نصف کرده😐

  19. دارکساید کینگ کاربر می‌گوید

    ولورین واقها شخصیت گادیه. به خوبی روش پردازش شده و کمیک های منحصر به فرد خوبی داره. مقاله بسیار خوبی بود دمتون گرم. ولی ولورین واقعا شخصیت سرسختی هست و در بدترین شرایط تونسته ادامه بده و بدنش به بعضی چیز ها تغییر و واکنش نشون میده مثل بعد از زمانی که مگنیتو آدامانتیوم بدن ولورین رو بیرون کشید، زود درمانی ولورین سریعتر و بهتر از قبل شد و در دنیای آلتیمیت، ولورین با اینکه بدنش کامل تجزیه شده بود، ادامه داد و سینه مگنیتو رو سوراخ کرد ولی خب در نهایت این مگنیتو بود که در دنیای آلتیمیت ولورین رو کشت.

  20. سامی کاربر می‌گوید

    سلام ببخشید پنج شخصیت پرطرفدار مارول کدومان؟

    1. بدسی ام کاربر می‌گوید

      اسپایدرمن هالک آیرون من کاپتان وولورین

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        وولورینو از کجا در آوردی؟

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      مرد عنکبوتی ونوم مرد اهنی کابیتان امریکا التران

      1. پوریا کاربر می‌گوید

        بردیا از همینجا مشخص شد بقیه بحثاتم تو مقاله قبلی از روی شکم و بدون منبع بوده
        بعد همین آقا میاد میومد میگفت دلیلای ما مسخرس

        1. هل بلیزر ( مولتی ) کاربر می‌گوید

          چه ربطی داره به دلایل شما شما دلایل خودت رو اثبات کن نیازی نیست به گیر دادن به بقیه

        2. بردیا کاربر می‌گوید

          خب مسخرست دیگه.ما میگیم نسخه ی عادی تو میگی اموتارل هالک

          1. پوریا کاربر می‌گوید

            یه ده باری فک کنم گفتم بت که من با نسخه کاری ندارم طرفم شخصیت های دنیای اصلیه ماروله
            نمیدونم واقعا چرا متوجه نمیشی

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              خب منم گفتم چندباری که نسخه ی معمولی رو من مقایسه میکنم.تو نسخه ی معمولی هالک هم از سنتری و هم از ثور ضعیف تره

      2. هاش کاربر می‌گوید

        بردیا بحث های قبلیتم اینجور میکردی پس بدون هیچ منبعی فقط نظر شخصیتو میدادی😂

      3. کامبیز کاربر می‌گوید

        بردیا یه کار کردی دیگه بیای سنتری از اسپایدرمن قویتره هم دیگه باور نمیکنم از بس که بدون منبع و طبق نظر شخصی خودت حرف زدی

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          منبع من سایت گیم هست.یه سایت معتبر اینگیلیسی.الان دلایل شما خیلی معتبره؟؟حداقل من از روی یک سایت معتبر نظر دادم

          1. بدسی ام کاربر می‌گوید

            داداش اولا وبسایت گیم اصلا همچین رتبه بندی نکرده 😂
            رتبه بندیش همون مدلیه که کاربر مگنتو نوشته ولی هالک توش هفتم بود فکر کنم
            اینم بگم منی که تو بحثتون نبودم فهمیدم پوریا داره راجب هالک دنیای اصلی حرف میزنه( که ایمورتال هالکم هالک دنیای اصلیه) نه نسخه هاش بعد تو هنوز متوجه نشدی😂😂😐؟

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              من کلا شخصیت هارو نوشتم.ونوم هم تو ۲۱کشور محبوبه.من فهمیدم دنیای اصلیو میگه.ولی همه نسخه ی عادی رو میگن.ایشون هم معلومه میدونه هالک عادی ضعیف تره اموتارل هالکو میاره وسط میگه دنیای اصلی.ولی خداییش هرجور حساب میکنم نمیفهمم اسمت یعنی چی😂😂

            2. بردیا کاربر می‌گوید

              چون که ویلن و قهرمان رو دا رتبه بندی کرده

    3. مگنتو کاربر می‌گوید

      کاربر سامی :ترتیب درستش اینه
      ۱-اسپایدرمن (اول جهانه درکل )
      ۲-ایرون من ( چهارمه جهانه در کل )
      ۳-کاپیتان امریکا ( ششم جهانه در کل )
      ۴-هالک ( هشتمه جهانه در کل )
      ۵-ولورین ( نهمه جهانه در کل )

  21. king venom کاربر می‌گوید

    یه فکت جالب راجب وولورین اینه که این شخصیت در طول یک سال بیشتر از هر شخصیت دیگه ای تو مارول در کمیک ها ظاهر میشه یعنی از سری اختصاصی خودش بگیر تا ایکس من ها و ایکس فورس ها و انتقام جویان و چهار شگفت انگیز و رویداد های مارول و دیگر کمیک ها وولورین تو اکثرشون حضور داره حالا یا بعنوان شخصیت فرعی یا جزو شخصیت های اصلی
    این نشون میده که وولورین چه شخصیت مهم و پایه ای برای مارول محسوب میشه

  22. ثور خدای رعد و قویترین انتقام جو کاربر می‌گوید

    عالی بود ممنون

دیدگاه ها غیر فعال است.