برترین نویسندگان کمیک تا به امروز

کمیک ها جزئی از صنعتی بزرگ هستند که امروزه گسترش پیدا کرده و با مارول به سینما هم رسیده یا حتی دیسی. ما همگی کمیک ها را میخوانیم و لذت میبریم ولی کم پیش میاد که دقت کنیم کمیک ها را چه کسی نوشته اند کسانی که این داستان های حماسی را رقم میزنند. سکرت وارز / سیویل وار / ران گرین لنترن و… همگی را نویسنده هایی نوشته اند که در کار خود عالی هستند. در این مقاله میردازیم به برترین نویسنده های کمیک:


کریس کلر مونت:

کسی که نقش مهمی را در شکل گیری مردان ایکس و به علاوه شکل دادن به شخصیت انها را بر عهده داشت شصیت هایی مانند کیتی پراید / استورم روگ و…. او بود که باعث شد ما این شخصیت ها را به شکل امروزی بشناسیم و تا قبل از ان شخصیت هایی تک بعدی بودند یا بعضی از انها خلق نشده بودند. این تنها کار او نیست بلکه نکته مثبت کار او نوشتن ارک شگفت انگیزی به نام  THE DARK PHOENIX SAGA ارکی که یکی از بهترین داستان های مردان ایکس به شمار میرود. داستانی عمیق کاملا متعادل به موقع احساسی و به موقع دارک و در عین حال دارای پیچیدگی پس میتوان ان را اثری واقعا دراماتیک دانست. به علاوه او در ادامه یک استوری لاین زیبا را خلق کرد یعنی Days of Future Past. همچنین مهارت ویژه او در نوشتن یک خط داستانه هفده ساله همراه با پیوستگی و پیوند خوب بود به طوری که فاصله زمانی ان باعث ایجاد فاصله بین داستان نشود .


الن مور:

الن مور یک نابغه در این زمینه است کسی که به تبهر خاصی در انتقال تفکرات ذهنی خود به صفحه کمیک دارد و این خود نقطه قوت یک نویسنده است. بهترین اثر او Watchmen است به علاوه او اثری قابل ملاحظه همچون BATMAN :THE KILLING JOKE دارد که نیاز به تعریف چندانی ندارد و همه این اثر را میشناسند. داستان هایی همچون  V for Vendetta نیز از بهترین نوشته های او است به علاوه او ران سوامپ ثینگ را نوشته است رانی که جز بهترین ران های کمیک به شمار میرود. الن مور فقط کمیک های  عالی را نمینوشت بلکه کمیک هایی مینوشت که تاثیر گذار و مهم بودند.


گرنت موریسون:

این نویسنده یکی از استعداد های خوب در این زمینه است. ایده های او بیشتر سخت و پیچیده اند که انتقال انها به کمیک و قرار دادن انها در متن داستان خود کاری سخت است که موریسون به خوبی این کار ها را انجام میدهد. اگر چه داستان های او کمی پیچیده اند ولی باز هم او در کارش عالی است و کار هایی همچون انیمال من و ال استار سوپرمن از اثار او است. او همچین بر روی اثاری از مردان ایکس و فاینال کرایسیس کار کرده است که عالی هستند. تصورات او از بتمن و سوپرمن در اثارش متفاوت از دیگران به نمایش گذاشته میشود. او ایده های تازه ای را به مردان ایکس وارد کرد و برخی از عقیده ها را در این سری تغییر داد. موریسون سعی نمیکند داستانش را برای خواننده اسان کند بلکه خواننده را وادار میکند که داستانی پیچیده را بخواند و در عین حال متوجه بشود.


نیل گیمن:

کسی که میتوان کمیک سندمن را از بهترین دستاورد های او دانست. سندمن بیش از یک کمیک است فراتر از یک هنر نویسندگی. رمان های او نیز از کیفیت مشابهی برخوردار هستند و کیفیت لازم را برای بدست اوردن رضایت خواننده در خود دارند. مثل خدایان امریکایی یا اقیانوس در انتهای خط. البته او بیشتر از کمیک در زمان تخصص دارد که همانطور که گفته شد سندمن داستان رویای بی‌پایان کاری معرکه از او است. این داستان با ۷۵ شماره جوایز زیادی را بدست اورد.


جک کربی:

پادشاه کمیک کسی که از زمان مرگش در سال ۱۹۹۴ تا کنون هیچکس نتوانسته به موفقیت او برسد و  همچون او به یک نماد در صنعت کمیک تبدیل شود. او به عنوان یکی از بزرگترین خالقان شخصیت هایی مهم به شمار میرود و در دوران پسا جنگ جهانی دوم به صنعت کمیک وارد شد. مردان ایکس / هالک / فنتستیک فور / نا انسان ها / گالاکتوس / اسکارلت ویچ / مگنیتو / و … او در دیسی نیز شخصیت های مهمی را خلق کرد . از جک کربی به عنوان صاحب سبک ابرقهرمانی یاد شده است به طوری که کار های هنری او سادی ولی در عین حال پر از پتانسیل و معنا توصیف شده است. کار های هنری او به حدی منحصر به فرد بود که باعث شد بسیاری از هنرمندان هم دوره از او در زمینه های مختلف تقلید کنند.


استن لی:

او واقعا نقشی بزرگ در کمیک و به خصوص مارول دارد. نقشی که غیر قابل انکار هست. کار های اصلی را میتوان از اونجرز / مردان ایکس و فنتستیک فور یاد کرد. دیدگاه او به کمک متمایز بود و حتی به دیگر نویسنده ها این کمک را میکرد که جهت کلی شخصیت را بشناسند و بدانند که باید چه بنویسند. دیدگاه متمایز در کنار خلاقیت او را به این جا رساند. کسی که اسپایدرمن محبوب ترین شخصیت کمیک را خلق کرد .


 پیتر دیوید:

ران عالی برای اینکردیبل هالک که نشان از مهارت بالای او در نویسندگی میدهد. مهم ترین دلیل بر مهارت بالای او توانایی او در روبه رو شدن با اتفاقات بزرگ است به علاوه نحوه خوب مواجه شدن با انها. مهمترین کار او اهمیت بخشیدن به شخصیت هایی همچون هالک / اکوامن و اعضای یانگ جاستیس در دهه ۹۰ است. که کمتر کسی این کار را میکرد. داستان های او و نحوه دید او به شخصیت ها معمولا متمایز از دیگران است.


جف جانز:

بیشتر محبوبیت جف جانز به خاطر کار های او در دی سی است که باعث شده بیشتر طرفداران او از این کمپانی باشند. جف جانز یک نوع فرد خاص در نویسندگی کمیک به حساب میاید. او در مدت زمان کم توانست دست به نوشتن داستان هایی  Justice Society of America و THE FLASH زد. او داستان هایی را برای تیین تایتانز و گرین لنترن نوشت. همچنین داستان هایی پر سرو صدایی مثل بلکست نایت و اینفینیتی کرایسیس و فلش پوینت را نوشت.


لوئیز سیمونسون:

لوئیز سیمونسون از جمله نویسندگانی است که تصورات او از داستان و شخصیت هایی که در دست نوشتنش هست خوب و با دقت طراحی شده است. او یک ران تقریبا خوب را در ایکس فاکتور داشت و توانست ان را به یک داستان خواندنی تبدیل کند. گذشته او دستیابی های بیشتری را برایش داشت و ان را میتوان غیر قابل دستیابی برای باری دیگر دانست. او ران نیو میوتانت را در میانه راه از کریس کلر مونت گرفت و تلاش زیادی برای پیوستگی بین عنوان های ان انجام داد. او در اوایل دهه ۹۰ زمانی که مارول برخی از نویسنده های خود را اخراج کرد او به دیسی رفت و عنوان هایی را برای دیسی نوشت و حتی میتوان گفت نقش مهمی در داستان مرگ سوپرمن داشت.


 برایان مایکل بندیس:

اگر به گذشته برگردیم حتی میتوان او را در بین پنج نویسنده برتر کمیک قرار داد. او موفقیت های زیادی داشت که میتوان به دستیابی به پنج جایزه آیزنر را عنوانی مهم برای او دانست. او معمار اصلی دنیای التیمیت مارول است. نقش بزرگ در اسپایدرمن دنیای التیمیت. ایجاد شکلی جذاب از جسیکا جونز و دردویل. اینها همگی از کار های مهم او هستند. او توانایی بالایی در ایجاد گفت و گو های میان شخصیت ها در داستان هایش دارد و زمانی که واقعا به یک شخصیت بپردازد میتواند او را به یک شخصیت زنده و  قابل درک تر تبدیل کند. هرچند کار های او بر ران مردان ایکس و حتی عنوان هایی از اونجرز انتقادات زیادی داشت ولی نباید از انصاف را زیر پا بگذاریم که او کارش را قبلا خوب انجام داده بود و داستان های او برای این سری غیر قابل پیش بینی و هیجان انگیز بود  هر چند نقد هایی اساسی به ان وارد میشد. زمانی هم که او به دیسی منتقل شد یک مینی سری شش قسمتی برای من اف استیل و البته داستان هایی از بخش اکشن سوپرمن را نوشت. از او میتوان برای بازگرداندن شخصیت ها  یا داستان ها استفاده کرد که مثل نجات دهنده عمل میکند. مانند احیا سری فنتستیک فور و دردویل .


نویسنده: امیررضا قاسمی

46 Comments
  1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    عالی
    نیل گیمن و موریسن و الن مور بنظرم باید بالاتر میبودن مخصوصا نیل

  2. Hassan logon کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود خسته نباشید
    مقاله به صورت رتبه بندی که نبود ؟ اگه باشه من با رتبه بندی مخالفم

  3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود ولی اگه رتبه بندی بوده باشه من مخالفم با بعضی از رتبه ها من جمله جک کربی، استن لی و آلن مور که لایق رتبه های بهتری بودن.
    موفق باشید.

    1. روح رندال ( شرک ) ) کاربر می‌گوید

      من با شما مخالفم ( بی احترامی نمیکنم به نظرتون ، نظرتون شخصی هست و سلیقه ها متفاوت ) استنلی در ران هایی که با جک کربی و یک نویسنده دیگر برای مرد عنکبوتی بود ( یادم رفته اسمشو ) کلا نقشش بیشتر از ۲۰ یا ۳۰ درصد هم نمی شد زمان هایی هم که این دو بزرگوار نبودند استن زیاد داستان های به خوبی قبل نمی نوشت جک کربی رو موافقم مخصوصا ران اف اف در خورد ال مور هم همینطور هم کمیک جنایی خوب داشته هم کمیک اسطوره ای خوب داشته و به خوبی با تاریخ اشنایت داره کلی ران دیگه مثل میراکل من و سوامپ تینگ و… خب از اینجا به بعد نظر خودم هست اگر دوست ندارید بخونید ادامه ندید
      اما مهم ترین این نویسنده ها به نظرم گرنت موریسون هست چون هم برای مارول و هم دی سی کمیک های شاهکاری نوشته توی مارول اومد یکی از بهترین ران های ایکس من رو نوشت و در دی سی کلی شاهکار از ایونت تا ران و وان شات داره بهترین کنیک بتمن و سوپرمن هم نوشته و کلی کار دیگه بود نیل گیمن هم داستان مورد علاقه خودم هولد تو می هل بلیزر رو نوشته سندمن ( بهترین کمیک تاریخ )
      اون هم جایگاه بهتری می توانست داشته باشه
      ولی عجیب تر اینکه کسانی مثل والت سایمنسون ( ران ثور ) اد برو بیکر ( ران کپ ) گارث انیس ( پانیشر و هل بلیزر و … ) جف لوب ، مارک واید مارک میلار جان بیرن بزرگ برایان کی وان خیلی ها هستند از افراد داخل این لیست برترند مثل جف جانز که تو این ۷ ۸ سال داستان خوب ننوشته یا برایان مایکل بندیس که بهترین کمیک های دردویل رو نوشت ران خوب هم زیاد داره ولی الان خیلی خیلی افت کرده از ایونت تهاجم هم افتش شروع شد
      نظر خودم برای رتبه بندی این هست
      جان بیرن ، کربس کلرمانت
      گرنت موریسون
      نیل گیمن
      جک کربی

      1. روح رندال ( شرک ) ) کاربر می‌گوید

        عذر خواهی میکنم الان کامنت اقای قاسمی رو دیدم

  4. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    دوستان این مقاله رتبه بندی نیستش .

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      امیررضا قاسمی
      آهان اوکی.

  5. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    داغ داغ …
    تیزر قسمت ششم سریال لوکی …
    من کنگ فاتح هستم از قرن ۴۴ اومدم و برای یک هدف ساده حذف تو از زمان.!!
    لوکی: هههههههه هدف باشکوه
    فقط امیدوارم یک فریب نباشه (مثلا از طرف یک نسخه فرضی از لوکی که TVA رو کنترل میکنه یا هر توهم دیگه ای)
    البته اگه فصل دومی در کار باشه احتمالا قضیه فقط به کنگ فاتح مربوط نمیشه و فراتر از این حرفاست الان خیلیا دارن از واندا در ادامه کار حرف میزنن و خب شواهد و مدارکی هم هست که واندا شرور بشه و لوکی در برابر بایسته.!

    1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      حاجی لینک تیزر رو داری؟برایش بی زحمت

      1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

        محمد اودین سان
        من لینک رو قرار میدم منتها شاید ادمین تاییدش نکنه چون قبلا گفته بود لینک های سایت ها و وبسایت های داخلی تایید نمیشه حالا اگه هم لینکش رو حذف کرد خودتون با یه سرچ ساده (تیزر قسمت ششم سریال لوکی) میتونین پیداش کنین.
        اینم لینک:
        https://enama.ir/videos/1622963

        1. Hassan logon کاربر می‌گوید

          احساس میکنم فیک باشه و فقط یه میکس ساده و صدا گذاریه

        2. King Venom کاربر می‌گوید

          ابوالفضل
          یعنی همینجوری هویت کنگ و لو دادن ؟؟؟ یکمی عجیبه
          و همچنین فک کنم یکی از صحنه هاش که بایفراست رو نشون میداد مربوط به یکی از فیلمای ثور باشه
          اول تریلر فک کردم فن میده ولی صحنه های جدید داشت بازم ولی باز برام عجیبه که اگه این تریلر واقعی باشه چطور مارول همینطوری اومده هویت کنگ رو فاش کرده خیلی برام عجیبه

          1. King Venom کاربر می‌گوید

            خب من همین الان فهمیدم این واقعا یه تریلر فنه
            و تریلر اصلی نیست
            https://m.youtube.com/watch?v=MLEIiM77ReM اینم لینک ویدیو کسی که تو یوتیوب گذاشته

            1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

              ونوم
              واقعا؟! جای تعجب نیست من که فیلتر شکن ندارم ولی احتمالش رو میدادم. در هر صورت دو روز دیگه قسمت ششم منتشر میشه و حقیقت مشخص میشه.

              1. King Venom کاربر می‌گوید

                ابوالفضل
                ولی واقعا دم اونی که این تریلر رو ساخته گرم
                تو یوتیوب چنتا تریلر دیگه هم بود که اصلا خوش ساخت نبودن ولی این یکی اینقدر خوش ساخت بود که هیچکس متوجه فیک بودنش نشد

              2. بردیا کاربر می‌گوید

                عجب.واقعا خودمم باورم شده بود تیزر واقعیه

    2. King Venom کاربر می‌گوید

      ابوالفضل
      البته خدا خداکنه مثل وانداویژن مسخرمون نکنن
      امیدوارم ظاهرش یه چیز شبیه دارکساید باشه

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        در واقع امیدوارم مثل ظاهرکمیکیش باشه.
        بالاخره فقط سه روز فاصله فاصله داریم با قسمت اخر لوکی

  6. روح رندال ( شرک ) ) کاربر می‌گوید

    لیست خوبی بود ولی امیدوارم رتبه بندی نباشه چون رتبه بندی ها خیلی بد بود به هر حال مهم نیست دستتون درد نکنه خسته نباشید

    1. Hassan logon کاربر می‌گوید

      روح رندال چرا (شرک)؟
      شرک عشقه شرک زندگیه😂😂😂

      1. روح رندال ( شرک ) ) کاربر می‌گوید

        چون شرک عشقه
        چون شرک زندگیه
        بر بدخواه های شرک لعنت

        1. King Venom کاربر می‌گوید

          yeeeeeeeeees 👍👍👍👍👍👍👍👍👍 زندگی غقط شرک ، عشق یعنی شرک ، ابهت فقط شرک
          همهچیز شرک 💜💜💜
          😂

          1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            شرک خداست .
            شرک بهترین شخصیت تو کل انیمه ها انیمیشن ها سریال ها فیلم ها کارتون ها مستند ها … هست

        2. بردیا کاربر می‌گوید

          پیم من خطاب به همه ی کاربرا سایت:
          اینجا باتلاق منه.آره باتلاق منه همینه که هست.شاخم،پشتم گرمه گردنمم کلفته.کسی هم بخواد شاخ بشه شرکو میفرستم بالا سرش.همتونم پسرین(یدونه فقط یدونه دختر بینتون بود من کارم به اینجاها نمیکشید)با تمام وجود…یعنی خواستم بگم یه هو یه غول سبز بالا سرتون دیدین جیغ نزنین

          1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            من می‌خوام شاخ بشم
            باشه؟
            شرک رو بفرست ببینم

            1. روح رندال ( شرک ) ) کاربر می‌گوید

              مثل اینکه شما در جریان نیستید شرک با کسانی که شاخ می شوند چه کار میکند
              حتی یکبار ۱۰ نفر رو ……………. ……………..

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                بیا.رندال پشت منه.فقط من ابوالفضل ایروانی و دکتر منهتنو کینگ ونوم و جاب قاسمی و آقای سعادتی رو میخوام.(ادمینو یادم رفت اونم ماخوام)ویگه کل سایت بریزه سرم برام مهم نیست

                1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                  خوب شرک رو بفرست
                  ببینم چی کار میکنی

              2. بردیا کاربر می‌گوید

                یه چنل یوتیوب هست آریوشن.اونجا شرک هرکیو میبینه…یه بار یه مردی تو پارک نشسته بود گیر داده بود که دلم می خواد به زور جلوشو گرفتن

              3. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                رندال
                من کافر هستم به قدرت شرک ایمان نیاوردم باید به من ثابت بشه

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  ایمان شرکو فرو عه نه منظورم اینه که کاری میکنیم اعتقاد بیاوری

  7. Attack titan کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود من سه تای اول رو نمیشناختم به کل ممنون

    1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      واقعا جف جانز و مایکل بندیس رو نمیشناختی؟؟؟
      واقعا؟:/

      1. Attack titan کاربر می‌گوید

        نه اولش گفته بود شاید کمیکاشون رو خوندین اما نویسنده رو نمیشناسین

        منم شدم اون قضیه😅

        1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

          چه بد 👍😐😐

          1. Attack titan کاربر می‌گوید

            حالا نمیشناختم دیگه چیشد دنیا به پایان رسید؟

            1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

              خیر دنیا به پایان نرسید چیزی هم نشد.

  8. knight کاربر می‌گوید

    عالی من که موافق مقاله ام .
    فقط میلر و مارک وید هم میتونستن باشن

  9. Hassan logon کاربر می‌گوید

    چرا اسم من تو لیست نیست🤥😌

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      تو چرا؟؟؟من.(مقاله ی خوبی بود دست نویسنده درد نکنه)

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        تو هم چرا ؟؟؟ من .

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          بیخود.من گزینه ی بهتریم

          1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            بیخود خودتی ، من بهترم

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              بیخود به خودت.من بهترم

  10. روح رندال ( شرک ) ) کاربر می‌گوید

    ببخشید برای اسپم
    بر طبلِ شادانه بکوب! پیروز و مردانه، بکوب●♪♫
    برخیز و پرچم را ببر؛ بر سر درِ خانه بکوب…●♪♫
    بر طبلِ شادانه بکوب●♪♫
    از سرزمینِ من بگو؛ روزهای تابنده‌تر●♪♫
    سر رشته ی خورشید را؛ تا انتهای شب ببَر●♪♫
    ملودی : محمدرضا چراغعلی
    از سرزمینِ من بگو؛ تا قلّه های افتخار●♪♫
    از پهلوانانِ دلیر… از کوه های استوار…●♪♫
    از پهلوانانِ دلیر… از کوه های استوار…●♪♫
    بر طبلِ شادانه بکوب! پیروز و مردانه، بکوب●♪♫
    اپیزود پایانی لوکی را بر تمام کاربران سایت تبریک میگم

  11. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    قسمت آخر فصل اول هم تموم شد و فصل دوم هم تایید شد.!
    به نظرم فوق العاده بود. همیشه لوکی به همه خیانت میکرد اما این دفعه بهش خیانت شد. جالبه. صحنه های اکشن این قسمت زیاد نبود ولی همون چند لحظه هم واقعا خیلی خوب بودن. شخصیت پردازی ها هم خیلی خوب بود شخصیت لوکی کلا در ادامه حضورش تکامل پیدا میکنه و اون لوکی سابق رو فکر نکنم دیگه ببینیم.
    اسپویل قسمت آخر فصل اول
    .
    .
    .
    تشکیل مولتیورس به دست سیلوی.!! کی فکرش رو میکرد؟!
    کنگ فاتح رو هم که نمیشه گفت نبود یجورایی بود حالا احتمالا در ادامه با اون روی خشن و جنگ طلبش بیشتر آشنا بشیم. تصور اینکه سیلوی به گروه جدید انتقامجویان بپیونده چندان دور از ذهن نیست.
    حالا چند پرسش! راوونا کجا رفت؟! در ادامه چی بر سر کارکنان TVA میاد؟! آیا سازمان منحل میشه؟! حالا لوکی میتونه به خط زمانی خودش برگرده یا این دیگه ممکن نیست؟! ( چون قبلا میدونستیم که حداقل تا زمانی که TVA هست کلا غیرممکنه.)
    حالا فکر میکنم همه شخصیت های از دست رفته MCU رو بشه دوباره دید شخصیت های من جمله تانوس اگه بخوان میتونن برشون گردونن. جواب این پرسش ها احتمالا در فصل ۲ . امیدوارم فصل دوم از فصل اول هم بهتر باشه.
    موفق باشید.

دیدگاه ها غیر فعال است.