مشکل طراحی جدید PS5 در خنک سازی کنسول

سونی باید به فکر این مشکل عجیب باشد!

در طی انتشار نتیجه تجزیه تحلیل های اولیه، از طراحی جدید PS5 نشان می دهد که سونی، چندین قطعه را داخل کنسول تغییر داده است. همچنین داخل سیستم خنک سازی کنسول، نیز تغییرات زیاد و چشمگیری را به وجود آورده است. برای بررسی این مشکل با ایرونی سنتر همراه باشید 

اخیرا، کانال Tech YouTuber Austin Evans توانست به مدل جدید کنسول PS5 دست پیدا کند. مدلی که چند وقت پیش بی سر و صدا در بازار ژاپن و استرالیا در ماه جاری به فروش رفت. جالب این جا است که تعداد کنسول های فروخته شده. سونی را بسیار راضی نگه داشته است.

اگر بخواهیم به تغییرات به وجود آمده در کنسول، اشاره کنیم. می توانیم به فن های جدید و تغییرات کوچکی در آنتن های WIFI کنسول به وجود آمده است. این آنتن های جدید می تواند به یک ماژول ارتباطی بی سیم جدید وصل شود. قابلیتی که سونی قبلا از آن یاد کرده بود.

با این حال بیشترین تغییری که می توان در طراحی جدید PS5 پیدا کنیم. وزن کنسول با کاهش چشمگیری ( ۳۰۰ گرم) رو به رو شده است.

 

مشکلی که در طراحی جدید PS5 به وجود آمده. چیست؟

اما متاسفانه در طی انتشار خبر هایی مربوط به خنک سازی کنسول، ما متوجه مشکلاتی در این قسمت داخل PS5 شده ایم. در واقع سونی برای خنک سازی از قابلیت هیت سینک استفاده است. ( هیت سینک فناوری است که برای انتقال حرارت از پردازنده ها و پردازنده های گرافیکی، طراحی شده است. تا بتواند کار آمد تر و ایمن تر کار بکند. این عمل در کمال تعجب بدون خنک کننده سخت افزاری می باشد. با این حال در طی زمان، عملکرد این فناوری می تواند تحلیل رود. پلی استیشن نیز خودی خود، گرمای زیادی را تولید می کند. و حتی زمانی که SSD های جدید را به آن اضافه کنیم. گرما بیشتر نیز می شود.)

اما در طراحی جدید PS5، به نظر می رسد که هیت سینک جدیدی استفاده می شود. تفاوت اصلی آن نیز در طراحی بسیار کوچک تر آن است. که احتمالا به دلیل کاهش هزینه ها می باشد.

منبع: VGC


نویسنده: بردیا براتی

دیدگاه ها غیر فعال است.